Written by Bella | February 2nd, 2017

Bukan mudah sebenarnya masyarakat kita untuk menerima hakikat apabila seseorang wanita yang bertudung dan berpakaian sopan tiba-tiba mengubah penampilan mereka, seperti kes Zila Seeron dimana beliau sudah membuka tudungnya dan tampil dengan rambut berwarna “blonde”. Agak teruk juga kecaman dan kritikan yang dilemparkan kepada Zila menerusi akaun Instagramnya.

Meskipun dihujani dengan komen negatif, Zila nampaknya tenang dan tidak cepat melatah.

Walaubagaimanapun, masih ada sesetengah peminat yang tetap mendoakan agar beliau kekal tabah dan satu hari nanti diberikan hidayah untuk berhijab semula.

Setiap manusia akan melakukan kesilapan dalam hidup mereka dan kadang kala kesilapan itu akan memberikan pengajaran yang mematangkan lagi mereka di masa hadapan. Apa yang kita boleh lakukan adalah terus berdoa agar Zila akan diberikan rahmat untuk menjadi wanita Islam yang lebih baik nanti.

24 responses to Biarlah Saya Seorang Sahaja Yang Dipandang Pendosa – Zila Seeron

  1. minah jambu suka sahara yaakop says:

    pes ke ni ? huh !!

    0

    0
    • Ello says:

      Tak kisah la u nak jadi pendosa sorang ke apa yg penting i sakit hati u eja ‘xpew’ tu.

      27

      0
      • Pekerja Gomen says:

        Aku pendosa
        Kau pendosa
        Mereka pendosa

        Tapi sebaik-baik pendosa…
        Adalah orang yang bertaubat..
        Semoga kita sempat..

        15

        0
        • Anonymous says:

          tak pernah rasa neraka lagi, boleh la cakap aku pendosa.
          kalau dah rasa mesti cakap, aku janji takkan buat dosa.

          8

          0
  2. Anonymous says:

    bagus jawapan dia. mana tahu nanti pengakhiran dia lagi baik dari kita semua.

    23

    3
  3. Sabahbilang says:

    Udoh torang2 salo nk baking apa dia?yg k0men alim2 tu suma plsu n propa tp zila wa chaya sma luu brani buat brani tngung hahahaa

    3

    3
  4. vovo says:

    Jiwa kacau = hati tak tenang = Tak boleh berfikir = otak tepu. Semoga tenangkan diri dan berfikir secara bijak. InsyaAllah ada ‘nur’ nanti..

    13

    0
  5. Anonymous says:

    Sabo jela. Yg vertudung ni belum belum sempjrna auratnya. Sama mcm ak. Smoga ak mendapat hidayah

    17

    0
  6. chiffon says:

    Zila Seeron : Biarlah Saya Seorang Sahaja Yang Dipandang Pendosa
    me : oh, ok, you ask for it.

    19

    0
  7. JIMBO says:

    Pemikiran tak matang. Setiap masalah yg menimpa diri adalah bukan alasan untuk terus ke lembah hina. Patutnya apa yg jadi, Zila muhasabah diri. Bukan terjerumus ke arah yg lebih buruk dari sebelumnya. Dia bertudung sebab berhijrah ke arah kebaikan. Dia bukak tudung, berhijrah ke arah mana?

    18

    0
  8. Fidot says:

    Semoga insaf sebelum ajal datang. If sedar diri pendosa, mmg ko redho utk tambah dosa bertimpa2 ke? Sian dia ni masik ada parents ke idok?

    2

    2
  9. Anonymous says:

    ulang lg citer ni ngok tul la nara ni..pastu berderet2 artikel taik lawan balas..

    2

    0
  10. wanita berkalong sorban says:

    memang la kau sendiri dipandang berdosa,..ni nak berpesan untuk diri esp..buka tutup buka tutup tudung..apa tanggapan orang bukan islam terhadap Islam?Allahu…kat negara luar..siap mempertahankan diri dan hak untuk bertudung…dan setiap dari kita akan dipersoalkan wahai cik zila,,kami yang akan ditanya…”kenapa tak tegur masa kat dunia…”kami taknak masa hari pengadilan..dah habis hisab..ada suara sumbang jerit..”jangan masukkan dia Ya Allah! Dia tak pernah tegur aku bukak tudung..tak pernah ajak aku solat Ya Allah..masukkan dia sekali Ya Allah ke neraka ! Nauzubillahminzalik…mintak dijauhkan…kadang orang sukar menerima yang Hak..ttp mudah menerima perkara batil. semoga kita semua dalam rahmat dan hidayah Allah swt, Amin

    18

    0
  11. orgtua says:

    Nampak happy & cool jer Zila. Tapi rasanya jiwa tak tenang tu. Elok la suami dpt hak penjagaan anak.

    11

    0
  12. Anonymous says:

    kalo tak standby jd mak org ginila jdnya..dia ingat dia uqasha senrose kut yg takder anak tu…mak budak tp tak sedor diri..apa2 ko buat jgn anak ko tu yg kena buli nanti kat sekolah…

    5

    0
  13. Sabahbilang says:

    Btul kdg2 d sebabkn slh orgtua ank yg kena tempiasnya d skola atau d kejiranan,n btl jg lh bgnilah padah klau kawin ikt nfsu glmer akhrnya padah podaaah lh jawapnya..bglh kmi mnusia hdayahmu yh tuhan,trutama ne c zila hehehe hbat ko

    1

    0
  14. melati says:

    Biar lah dia Buka aper pun demi menanggung untuk anak ( Ibu Tunggal).. biar dia melacur pun demi memberi sesuap Nasi untuk anak ..dari Manusia2 yg tipu duit Rakyat…sapa lagi mulia.????

    0

    11
  15. Anonymous says:

    takde pun gambar..die da delete ke

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Dah mengaku dan terima diri pendosa .. so x kisah le kalo nak kutuk kaw kaw pun….

    0

    0
  17. Akak says:

    Aku tengok yg pakai tudung pun komen boleh tahan mencarut n fitnah..tak percaya bukak la IG IG mereka yang teruk kena bash sebab ambik husband orang dsb. Mak oiii, IG profile bukan main, Berbaur ketuhanan tapi memaki, Ya Allah. Dah dah la. Dia tak pakai tudung or dedah semua tu antara dia n Allah, what do u get from terang terangan memaki Orang. Tak payah nak ingat ingatkan. Bukan dia tak tau.

    2

    0

Leave a Comment

Optional