Written by AbangNara | October 17th, 2011

Di dalam dunia suami isteri ini, perkara yang paling menyedihkan sudah tentu penceraian. Tambah-tambah lagi apabila kita sudah dikurniakan cahaya mata. Sedih tapi itulah kenyataan yang terpaksa dihadapi oleh Nabila Huda dan suami. Bagi mereka, berpisah merupakan jalan yang terbaik untuk kedua-duanya.

nabila huda cerai

Nabila Huda yang selesa menggelarkan dirinya Abil berkata kepada Pancaindera semalam bahawa dia dan suami akan bergilir-gilir menjaga anak mereka, Keisha.

Kami memilih untuk meneruskan kehidupan masing-masing dan berpisah menjadi jalan terbaik buat kami. Tapi apa yang lebih penting, Abil mahukan yang terbaik untuk Keisha. Abil dan dia (bekas suami) mempunyai perancangan untuk sama-sama membesarkannya secara bergilir.

Dan Nabila Huda menafikan sekeras-kerasnya punca penceraian mereka adalah kerana orang ketiga:-

Hanya Abil dan dia (bekas suami) saja yang tahu hal sebenar. Banyak lagi benda lain yang Abil nak fikirkan daripada memeningkan kepala memikirkan cakap-cakap orang. Abil tak mahu dan tak kisah orang nak kata apa kerana itu lumrah manusia yang sesedap rasa menjatuhkan hukum. Tapi jangan semudah itu melemparkan prasangka perpisahan kami berpunca daripada lelaki yang dilabelkan sebagai orang ketiga. Carilah kehidupan sendiri daripada menyibuk hal orang. Tapi apa yang diperkatakan itu tidak langsung menjadi kudis buat Abil.

Kepada Nabila dan suami, walaupun penceraian itu perkara halal yang paling dibenci oleh agama, namun jika sudah tiada jalan penyelesaian yang lain, tiada apa lagi yang mampu anda berdua lakukan. Cuma pastikan agar si anak tidak terbiar dan tidak kekurangan kasih sayang.

Baca Yang Ini Pulak:-

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

40 responses to Berpisah Jalan Terbaik – Nabila Huda

  1. Areku says:

    Da xde jodoh..ni yg tbaik…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 2
    • Selitone Cold says:

      *Carilah kehidupan sendiri daripada menyibuk hal orang (Nabila)

      P/S: Aku copy ayat terakhir Nabila tu… Ayat tu rasanya untuk ngko (Nara), aku dan semua. Hahaha…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 104 Thumb down 1
    • along says:

      ada sesiapa yg tahu info, aku dah lama tertanya2, dulu si nabila ni kena tangkap basah dgn bekas laki dia yg ni ke atau mamat lain? aku masih tertanya2 sampai skrg… huhu

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
      • tiera says:

        abil kne tangkap basah dgn laki dia sendiri,masa 2 tgh shooting filem ROCK sekitar tahun 2006

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
        • abil says:

          abil memang sayang kat bekas suami, tapi apa boleh,jodoh setakat tu je..nasib baik kena tangkap basah kalau tak tak hingin abil nak kawen dgn dia.

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  2. didi says:

    org skrg xkuat smangat,xtahan ujian,mana ada rumah tga yg xbergoncang,,depend kpd suami isteri utk mengawal bahtera rumah tga,,klu xkuat musnah la,,org skrg xda perasaan hormat kpd pasangan,xsetia,dan saling khianati kepercayaan,,sbb tu klu nk kawen kn ckup ilmu,bkn stakat pandai sex ja,,ilmu rumah tga perlu dipupuk sepanjang hayat,,klu masing2 phm peranan dan tgjwb..badai melanda mcm mana pn mst dpt selamatkan,,alasan xda jodoh,,tp dh ikhtiar ke nk slamatkan???peringatan kpd smua org,bkn tuju kat artis ja..jgn salahkan takdir Tuhan,

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 102 Thumb down 5
    • hakue says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 42
      • Kak Limah says:

        Amboi Didi, macam bagus nyer kau ceramah.. dah berumahtangga ke.. cakap memang senang dik oi.. ingat perjalanan rumahtangga ni macam buku teks sekolah ke.. ikut sure pass..

        Hot debate. What do you think? Thumb up 6 Thumb down 12
      • ding dong says:

        hmm.. kita x boleh menyalahkan 100% pada takdir tuhan…mungkin disini ada satu stage ujian yg diberi oleh Allah untuk kita muhasabah diri yang mungkin Allah nak tegur kita ataupun Allah nak bagi satu ‘ hadiah’ best utk kita,..kita x tahu apa dihadapan kita yang telah ditetapkan…Namun, apa yg Allah lihat, usaha tahap maksima disamping itu tawakal 100% kpd Allah menghadapinya dimana setiap pahala2 dibuat membina tangga2 ke syurga berjumpa dgnNya….

        kita x boleh nilai org lain dgn mata manusia ni…Ingatlah di mata Allah mana tahu,mungkin Allah sahaja yg tahu pe yg berlaku…

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 1
  3. 1ST says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 44
  4. bukan sekadar rupa says:

    Alhamdulillah kalau itu jalan yang terbaik…

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  5. isteri solehah says:

    semakin risau dengan dunia artis sekarang..mcm banyak sgt kes cerai berai ni.. mcmana nak jd role model kt peminat2 mereka..ishh,, apa yang diaorg boleh jawap..xdee jodohh,, ada tk ko berusaha utk perkahwinan korang tu b4 ckp cmtu.. iskkk

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
    • jokong_mas says:

      sape suruh ko jadikan artis sebagai role model? hahaha….takdok orang suruh….role model terbaik kita cuma Nabi…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 39 Thumb down 0
      • e'hem... says:

        betOL3 =)

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
        • aku manusia biasa says:

          ada ker artis yg layak jd role model ? dari segi apa ? siapa????

          siapa kita untuk memberi komen ttg pkahwinan dia,jgn pandai2 buat rumusan sendiri sbb kita tak kenal dia sebenarnya ( mengenali realiti dia yg sebenar) kisah rumahtangga satu yg rumit hya isteri @ suami yg terlibat jer mengetahui nya.

          Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  6. oney says:

    mmg klu bercerai jewk..sume SALAHKAN TAKDIR…tp cube tnye dia…faham x takdir tuh cmner?…ape yg dipanggil takdir…xsuke org guna TAKDIR utk jawapan mudah mereka…usaha dahaulu..kemudian br tawakal…bukan berserah saje…ugh!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 46 Thumb down 0
    • amy says:

      pe kate, kite banned cite2 org bercerai2 nih..bile byk sgt dperkatakan pasal cerai2 ni, org dh anggap perkara biasa je. klu dlu org takot nk cerai..skrg, dh xkesah..

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  7. bukan nama sebenar says:

    cinta dan kasih sayang antara mereka dah tiada

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  8. penaGlow says:

    Errmmmmmm, so pity anaknya..tp apa bole buat sudah ketentuanNya..Semoga ada ruang yg baik buat mereka…

    JOM join ‘Hari Tanpa Lapar’.
    Kepada yg sudi sila Info lanjut sila KLIK SINI
    http://penaglow.blogspot.com/2011/10/hari-tanpa-lapar.html
    **keprihatinan anda sangat di hargai..tq!.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 4
  9. nama tipu says:

    sex tak best kot

    Hot debate. What do you think? Thumb up 4 Thumb down 6
  10. aya says:

    pray for Abil, bekas suami dan anak… kadang2, kte ni hanya pndai “bercakap” -ve bila org terutama artis ad msalah rmah tangga, cerai dan sbgainye mcm dia la yg ad hubungan rmah tgga pling bhagia kat dunia ni… Dunia rmah tgga ni lbh bsar, xsmudah mnegeluarkan kata2… Kalau ad org yg menghadapi msalh mcm ni, doakan la… bkan ssh pon, dapat phala, Allah pon syang… Bukannye makin mnjatuhkan…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
  11. janda baik says:

    nasib kte serupa nabila,ermm sama2 lah kte bdoa smoga tuhan mberikan kte kekuatan dlam mnempuh status yg kte pgang skrg,aminnnnnnnnnn

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  12. Amy Search says:

    suka hati Abil la..papa dah xnak amik tahu..dah bercerai, dok diam2 k. n papa xkan support dah kalo Abil nak kawin lagi lepas ni.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 3
  13. hakue says:

    isteri solehah,nama best.tp aku nk ckp cket.xde sape suh jadikan artis role model.hadoi ko ni pun.ko tau ke dia usaha ke x?nama dh muslimah habis tp pendapat ko xla islamik mne

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  14. mm says:

    rasanya citer ni kuar kat Bi-pop, bukannya Pancaindera.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  15. NenekPenne says:

    dia kata tak nak bermusuh …bagus
    bukan mcm setengah orang bila bercerai jer, terus lupa… nak2 lagi bila dapat bini baru…yang bini baru pulak hover menjeles… erkkk

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  16. kalo itulah yg sebaeknya.. terpulang pada meke berdua..

    Juz jgn abaikan tanggungjawab pada anak sekiranya sudah ade penganti… Sian kat ank tue…!!

    Nway all the best…!!!

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  17. BESUTKITO says:

    dah takde jodoh…tapi biasalah artis jarang ada yang kekal

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  18. honeyyzazzz says:

    hidup mesti diteruskn…apa pun terjadi kuatkan semangat nabila ….kita sebagai peminat akn menyokong kamu…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  19. foler says:

    ‘kita x boleh nilai org lain dgn mata manusia niā€¦Ingatlah di mata Allah mana tahu,mungkin Allah sahaja yg tahu pe yg berlakuā€¦’

    DIng Dong, maafkan kalau sy silap tapi takda istilah mungkin pada Allah sebab Dia Maha mengetahui segala-galanya… makacehhh… =)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  20. takut...... says:

    artis manusia jgk,???yg x artis pn byk yg bercerai, ada 2 pasal ubt gigi pn blh bercerai, mcm2 cth masalh umh tangga,bila dgr mcm x logik je hal kecik pn blh bercerai.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  21. kesengalanku terserlah says:

    takziah untuk nabila..
    kesian anak jadi mangse keadaan..
    tapi jangan putus asa untuk mendidik anak s’baik mungkin..
    moge b’temu jodoh yang lebih baik selepas ini.. amin!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  22. Kj Crush says:

    nabila ne still sexy walaupun da cerai.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  23. Reena says:

    Org kata laki dia dulu mat pet? Tul ke? Org ckp Abil ada jantan len? Iye ke? Hari tu mak tiri dia bukan kemain marah lepas tau abil nak cerai..kata norish (bukan norish karman)..hutang tak abis lagi tp dah cari jantan len.. apakah benar?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  24. makcik suka komen says:

    kalau nama pon pelakon, rumahtangga mmg dilanda badai..yelahnama suami isteri, tp boleh pegang tangan org ni, peluk org tu, tanpa rasa bersalah kpd pasangan masing2..mcmne nak mempertahankan rumahtangga, diri sendiri yg xnak berubah?kononnya profesional..kerjaya tu seolah2 tiket utk melakukan perkara yg haram..kalau dah tiap2 hari buat dosa, pegang org lain, padahal isteri/suami ada duk kat umah, boleh bahagia ke?cerai la lebih baik..kesian kat pasangan anda..x faham la dgn org skrg ni, langsung x sayang/hormatkan perkahwinan mrk..aku yg dah kawin 6 thn ni, time keje kalau naik kereta budak ofis lelaki (krn urusan keje),msti mintak izin suami..psl aku sayang dan hormat suami..buatnya tgh dlm keta aku eksiden, mati,x psl2 aku dicap derhaka..padahal suami aku x tau peerkara yg sbnrnya..so ladies diluar sana,nak buat apa2,minta izin n bgtahu suami, supaya x menyesal di kemudian hari..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  25. Enjet semut says:

    Yela kak,,, takpa bni ka laki kena pegang,asalkan duit masuk… Halal haram blakang kira.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  26. Hi there! Do you know if they make any plugins to help with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success. If you know of any please share. Appreciate it!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0