Written by Bella | April 1st, 2015

Susulan daripada dakwaan telah mendera penyanyi kanak-kanak Tegar secara seksual, bekas pengurus artis Indonesia itu, Arif Dollah telah ditangkap oleh pihak berkuasa Singapura.

Menerusi Berita Harian Singapura, pihak polis telah mengesahkan perkara tersebut apabila mereka menerima dua  laporan polis yang dibuat ke atas lelaki berusia 29 tahun tersebut. Buat masa ini, pihak polis masih lagi menjalankan siasatan.

Sebuah laporan juga telah dibuat  kepada badan khas bagi melindungi hak kanak-kanak di Indonesia, Komisi Nasional Perlindungan Anak (Komnas PA).

Bekas anak tiri kepada Arif juga seorang penyanyi di Singapura, Sufie Rashid turut membuat laporan polis bahawa beliau telah didakwa secara seksual pada usia 13 tahun.

Arif sebelum ini mempersoalkan tindakan Tegar yang hanya menimbulkan isu ini ketika beliau berada di Malaysia dan bukan sewaktu di Indonesia. Pada masa yang sama Arif  juga menjawab dakwaan beliau menyekat wang hasil persembahan Tegar hingga membuatkan penyanyi itu kembali mengemis, katanya tuduhan itu tidak benar kerana pembayaran yang diterima Tegar berdasarkan persembahan sahaja dan beliau akan mengirim wang kepada ibunya selepas selesai persembahan.

Dengan penangkapan Arif, kami percaya hal yang sebenar akan terungkai tidak lama lagi. Pada masa itu baru kita tahu siapa benar siapa salah. Teruskan bersama BeautifulNara untuk update terbaru nanti.

Sumber Berita: Berita Harian Singapura

 

 

18 responses to Bekas Pengurus Tegar Ditangkap Isu Dera Secara Seksual

  1. poorahh says:

    Geng ketum..

    0

    0
  2. hmnnn says:

    GST Haram ? Ustaz Sheikh Nurruddin Al Banjari tidak boleh mengajar dah dalam TV, kerana bercakap benar . ustaz dihentikan berceramah selapas menjawap soalan yg di tanya oleh penonton,,penonton tanya kepada ustaz, apa hukum GST ustaz? ustaz menjawap berdasarkan ilmu yg dia ada, GST Hukum dia Haram,,Nabi kata haram kamu mengenakan cukai kepada org Islam, cukai hanya untuk org bukan Islam,,orang Islam hanya kena bayar zakat, org kafir yg kena bayar cukai, kalau zakat kena cukai kena ini dinamakan zalim,,maaf bukan nak berpolitik ,aku tak takut diriku dibenci kerana menyampaikan berita benar, Di angkat pemimpin yg zalim oleh mereka2 yg zalim .

    0

    0
    • Anonymous says:

      betul kata ustaz tu..

      0

      0
    • Corse 848 says:

      Untuk pencerahan tuan..kalau dah bayar zakat..ambik resit zakat tu..masa nak bayar cukai..tolak dengan zakat yg telah dibayar..kalau tuan pernah bayar zakat mesti tahu benda ni..

      0

      0
      • me says:

        gst tu pun boleh buat mcm tu ke? setahu aku cukai pendapatan je

        0

        0
        • Anonymous says:

          tulerr pasal.. income tax je kot.. gst memang gomen kaut terus.. nak majukan negara katanya.. puikk..

          0

          0
        • anna says:

          Tu lah pasal. cukai pendapatan yer lah.klau GST tu asal kita gmana2 kedai yg ada GST ttp kna pungut cukai jugak… Agaknya dia tu blom penah bayar zakat pendapatan kot..

          0

          0
        • Anonymous says:

          Penggal terakhir utk Najib…lepas ni taknak vote BN dah!

          0

          0
      • Anemone says:

        Nampak gayanya tuan pencerah ni tak berapa nak cerah. Cuba tunjuk resit zakat kat Tesco masa nk bayar, boleh ke dapat pengecualian Cukai GST? Kalau berjaya, baru percerah kat kami semula na!

        0

        0
        • Corse 848 says:

          Potongan zakat tu..untuk cukai pendapatan..bukan untuk GST..yg ambik kesempatan GST ni peniaga2..patutnya kerajaan pikir dulu..tindakan kepada yg ambik kesempatan ni..sebelum laksana..Yg takut sgt GST ni..yg pegang ekonomi..lepas ni..semua barang2 mestilah barang2 dri tempat yg betul..bukan brg seludup..bukan barang tiruan..dlm pasaran malaysia..melambak..ajinomoto..panadol..milo..kicap..yg tiruan..tunggu lepas 6 bulan kesan GST..tengok la sendiri

          0

          0
    • anon says:

      Woi…salah blog laa…….i d i o t… tak kuasa nak baca…!!!

      0

      0
    • minah jambu sayang nenek says:

      kat 1malaysia tu pendudok nye bukan orang islam aje..pendudok nye berbilang2 kaom dn bangsa . kalau gst hanye pada kaom yg bukan islam tapi orang islam tetap akan berbelanja untok makan seharian…cuba jangan kecoh2 pasal gst ! kalau takot sangat barang yg nk di beli ada gst ha gi stay kt utan ha kt sana tkde gst huh ! dh tau barang kena gst ha cari barang yg nk di beli tu yg tkde gst ! huh !!

      0

      0
    • minah jambu sayang nenek says:

      orang cakap pasal si pengurus tegar ni kena tangkap dia boleh cakap pasal gst pulak…bodoh !!

      0

      0
  3. Azwana Ali berselfie mulia.. says:

    tgk muka tegar pon bernapsu ker

    0

    0
  4. GST naik haramm jadaah says:

    muka cam bapok makyah .. kalau aku tak percaya ngan muka mcm ni.. dah lah gst naik sikit je dah keciokk byak kat spore tu lagi sampai 7% ahh sanggup je mika membayar nye ade dgar drg bising bising mmg dasar melayu tak sanggup nak menuju ke arah kemajuan . duit tu nnti untuk bangun kan kita jugak. cuba fikir ke arah positive…. naik pun bkn je banyak pun.. almaklum lah aku keje jual baju kat singapore jadi tak rasa lah sangat ape yg korang yg keje kat sini rasa yeee…

    0

    0
    • Najib Bebal... says:

      kepala bane ko…klu pendapatan kat malaysia nie sama ngan singapore x pe jugak…ni jauh tinggal malaysia ngan siangapore 2…singapore pn baru kaut 7% tpi pendapatan melebihi malaysia berganda2..malaysia ni yg nilai mata wang dah jatuh ngan gaji yang cam haram leh kaut smpi 6%…Agak2 la…ko cari mkn kat sane pun sbb tau malaysia nie camnie kan????….

      0

      0
  5. ita says:

    klu mcm tu gie duduk kat indon..sana kan murah

    0

    0