Written by AbangNara | December 27th, 2012

Semalam, seorang bekas ahli kumpulan Ruffedge telah dihadapkan ke mahkamah atas dakwaan merogol anak tirinya. Kejadian tersebut telah berlaku pada bulan Februari 2012. Lelaki berusia 37 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah apabila tuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen, Roszianayati Ahmad.
ruffedgeBagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 376 (2)(d) yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebat, jika disabit kesalahan. Roszianayati kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM15,000 dengan seorang penjamin.
ruffedge Mahkamah turut mengenakan syarat tambahan iaitu tertuduh tidak boleh tinggal serumah dengan mangsa dan tidak mengganggu mangsa. “Tertuduh juga diarah melapor diri di balai polis berhampiran sebulan sekali dan menyerahkan pasport kepada mahkamah,” katanya. Mahkamah menetapkan 25 Januari depan sebagai sebutan semula kes. Laporan asal Sinar Harian.

P.S: Budak darjah 6 minta restu untuk bercinta

Yang Ini Pun Best Jugak:-

    133 responses to Bekas Anggota Ruffedge Didakwa Rogol Anak Tiri

    1. Menyampah says:

      padan muka…sumbat jer dlm penjara…wat menyemak jer…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 44 Thumb down 5
      • Anonymous says:

        kenapa boleh diikat jamin??? bdk ni mesti fobia. kesian sgt.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 48 Thumb down 1
        • katrina says:

          sy ni pompuan takut lah dengar benda2 mcm ni….org mcm tuh x payah lah ikat jamin takut org lain plak jd mangsa….ni x adil lah…kesian lah kt mangsa rogol tuh..mesti dia trauma kan..perogol tu pulak senang lenang duk kat luar…..patutnya hukuman utk perogol diberatkan lagi bukan setakat penjara 30 tahun dgn sebat jer….

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 47 Thumb down 1
          • Ko Kesah says:

            gila sex punya org tua bengong.!! babi.!! sial.!!

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 2
          • Anonymous says:

            aku setuju, patutnya org yg merogol budak ni patut dipenjara seumur hidup tanpa ape2 rayuan.duduk la dlm tu sampai mati. kesian kat bdk tu, fobia die.. xleh bayang aku..

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
        • aku says:

          setuju. nape plak boleh ikat jamin?? aku tak paham dgn undang2 negara kita ni. kesian kat mangsa, mcm mana kalau mamt ni call ugut2 ke..ape ke? hish tak paham aku. tak guna la buat report, nasib tak terbela..!!!

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 41 Thumb down 1
          • Kak Mimi Tudung Labuh says:

            betul aku setuju, kita wanita ni mmgla fobia dgn kes2 camni.. beginilah jika undang2 yg berlandaskan common law semuanya diputuskan berdasarkan peruntukan buatan manusia dan pertimbangan logik.. kalau ikut hukum syarak (hudud), aku rasa lebih berkesan sempurna sbb dalam Fiqh Jinayat dah dinyatakan bahawa hukum Allah itu muktamad dan takleh disangkal lagi… kalau camnilah mudah sgt utk ikat jamin, so takdelah jaminan selamat utk kaum wanita.. habis tu kalau dia rogol wanita lain lagi, bila dirayu so mahkmh akan bagi penjenayah camni lepas dan boleh diikat jamin lagi ke? ya Allah ya tuhanku… takutnyeeeeeeee… org yg jadi mangsa akan merana…..

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 36 Thumb down 1
          • saya says:

            simple. not one is guilty until they are proven to be one. kalau orang yang ditangkap tu tak bersalah, dan tiada ikat jamin untuk beliau. adilkah begitu? undang undang is very simple. human beings make it to be complicated.

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 42 Thumb down 4
          • Anonymous says:

            not as simple as that, since die boleh memberi ancaman pada budak regardless bersalah atau x, dia suppose xboleh diikat jamin, tggu dh proven x besalah baru la lepas… ni baru adil.

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
        • Kak Cham Kuat Gosip & Tido says:

          ni lah JANTAN TAK GUNA TU!!!!

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 41 Thumb down 4
        • joyah says:

          Statutory rape ni non bailable offence. Boleh bg jamin atas discretion hakim. Normally court will grant bail tp tinggi. Cth dlm kes ni rm15000 tu consider tinggi. Court bg jamin tp amount tinggi utk bg kesukaran OKT utk bayar. Kena ingat OKT ni belum disabitkan bersalah.

          Kalau betul2 die buat, undang2 dunia akan hukum. Kalau undang2 dunia x cukup, jgn risau, akhirat tu adlah pasti. Dan dia ni pun xkan terlepas dpd seksaan akhirat.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 59 Thumb down 2
          • hihok says:

            kau bdk law ea ? aku baru belajar benda in kat klas criminal. har har har

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 0
      • noriesz says:

        Hidden due to low comment rating. Click here to see.

        Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 63
        • Anonymous says:

          maaf noriesz, sepatutnya MASYAALLAH.. bukan subhanallah. :)

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 93 Thumb down 51
          • katrina says:

            siapa lah yg jahat sgt tu…ape lah nasib mangsa rogol tu mesti trauma sampai skrg…tunjuk je lah muka si perogol tu…sampai hati dia buat mcm tu…yg perempuan tu jugak lah trauma..takut pulak ase..minta jauh lah benda2 mcm ni

            Hot debate. What do you think? Thumb up 11 Thumb down 3
          • Papela says:

            Maaf anon. Bukan MASYAALLAH tapi astagfirullah… MasyaAllah untuk kebesaran yang esa.

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 186 Thumb down 0
          • hanna says:

            maff gak buat noriesz n Anonymous dan utk kita semua… kalu ada sesuatu perkara buruk atau tdk elok, kita beristighfar.. iaitu Astaghfirullahhal’azim (Aku memohon keampunan Allah)
            Jika kita melalui/melihat sesuatu perkara yang menggembirakan kita ataupun perkara-perkara yang hebat lagi ajaib, maka sebutlah SubhanAllah – Maha Suci Allah atau ‘MasyaAllah’ – Allah Maha Agung

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 82 Thumb down 0
          • noni says:

            Astagfirullah…

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
          • Anonymous says:

            Nauzubillah himinzalik….

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 31 Thumb down 0
          • Gincu says:

            Saya rasa bukan juga MASYA ALLAH, sepatutnya ASTAGFIRULLAH.

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 1
          • noriesz says:

            Sorry semua.. mmg tersalah cetak ayat.. huhuhu.. thanx tu anon n yg lain sbb tegor.. hati da jd bengkak sbb dgr bende2 cmni,taip pun da x btol.. last week pun br ker dgr n tgk kt paper budak kne bakar.. dgr lg kes2 mcm ni..

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
          • nana says:

            bukan MASYAALLAH, NAUZUBILLAH….MASYAALLAH hanya untuk menggelarkan cantiknya sesuatu ciptaan Allah tu….

            Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
          • aku says:

            sepatutnya astaghfirullah..masyaallah itu maknanya Allah Maha Agung
            Astaghfirullahhal’azim maknanya aku memohon keampunan Allah..bila bnda2 cmni terjadi kna beristighfar..walahua’lam

            http://myibrah.com/penggunaan-masyaallah-dan-astaghfirullah

            Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • berlari says:

        kesian anak tiri dia..mesti fobia..bab rogol2 ni jatuhkan je hukuman sebat..biar jdi pengajaran kpd org lain..wlupun dia artis,dia takan terlepas dri hukuman..yg pasti hukuman dari Allah lagi perit..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 1
      • Anonymous says:

        tunjuk jelah muka perogol ni.. setan mcm ni takyah nak bagi muka sgtla.. jahat giler!

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
      • Selitone says:

        Tak usah lah kita berdebat, siapa pelaku ini… jika media tunjukkan mukanya nanti, tahulah kita siapa pelaku tersebut. Jika kita sibuk berdebat siapa pelaku ini… KITA AKAN TERLUPA UNTUK MENGHAYATI NILAI SEBENAR BERITA INI.

        Yang penting, kita ambil ikhtibar di atas apa yang berlaku…

        Tak kisahlah… anak tiri atau anak sendiri pun hatta anak sesiapa pun, kesalahan merogol bukanlah satu kesalahan yang ringan. Kesan yang ditanggung oleh mangsa adalah selama-lamanya…. Selagi hayat dikandung badan.

        Kepada perogol… atau bakal perogol… ATAU SESIAPA SAHAJA YANG HIDUPNYA BERGELUMANG DENGAN MAKSIAT ZINA… ingatlah, gelora nafsu anda sekejab sahaja… Keseronokkan di dunia ini hanya sementara. Jika tidak dapat menahan nafsu syahwat… boleh pilih alternatif lain… berpuasa.

        Kepada ibubapa atau sesiapa sahaja… jangan terlalu mudah meletakkan kepercayaan kepada orang lain. Yer… dia saudara awak… yer… dia ayah awak… Tapi ingat… mereka juga manusia… manusia amat mudah dipengaruhi oleh syaitan.Oleh itu, sikap berwaspada dan berhati-hati itu adalah satu perkara yang amat baik.

        Kepada pihak berkuasa… hukumlah pesalah dengan seadil-adilnya. Biarkan mereka ini menjadi teladan kepada mereka yang ingin mencuba melakukan kesalahan gila ini. Jenayah ini adalah jenayah yang amat serius dan jika terbukti beliau bersalah, hukumlah mereka dengan seberat-berat hukuman.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 55 Thumb down 2
      • iwan ruffedge says:

        saya laa ..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 1
      • Pe'ah jambul oren says:

        jahat punya jantan ni.. tak berhati perut langsung! jantan mcm ni patut di potong koneknya!!! benci benci benci perogol !!!!

        Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 1
      • PELIK???? says:

        andai kata sy ni ada negara sendiri,bagi kesalahan perogol,sy nak buat hukuman suntik konek perogol tu dgn racun supaya konek dia x leh pakai lagi.bagi yg rogol smp bunuh pula,sy nak bg hukuman bakar hidup2 @ tembak hidup pd bahagian konek dorg.haaa…gini baru best! x de org berani nak buat.ye la..semua lelaki sayangkan konek dorg.hahahahaha

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 27 Thumb down 1
      • PELIK???? says:

        andai kata sy punya negara sendiri.bg pesalah merogol,sy nak bagi suntikan utk matikan dorg punya konek.bg pesalah rogol & bunuh,sy nak bagi hukuman bakar hidup2 @ lemaskan hidup2.klu buat mcm ni,semua kaum lelaki x berani nak buat.ye la,sape x syg kan konek masing2,kan?hahahahahaa

        Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 1
        • jue psyco says:

          Hidden due to low comment rating. Click here to see.

          Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 22
          • Anonymous says:

            as a wife and mother. aku sokong pelik dan aku syg anak aku lebih dr laki aku, so aku sanggup je. aku x faham dgn betina2 yg x syg anak, sbb cinta sanggup biar anak kene dera, kene bunuh. xsakit pepet ke masa beranak. buduh!

            Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 45 Thumb down 0
      • Ohsonija says:

        tak payah nak canang name orang tu ornag ni. kesian cat, amer, zain dan sape2 yang lain. perogolnya adalah irwan. tak caye sila google.

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    2. nak tahu says:

      y mana satu ha artis tu…nk tahu juga….

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • Anonymous says:

        mukhsin mukhsin … keroncong hujan.. lalalala

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
      • Cikgu Jebat A.K.A Perogolllll says:

        Aku memang pantang dengar kes2 rogol macmni. Setan punya orang! Dulu sllu fikir kenapa la malaysia ni xbuat undang2 potong anu perogol ni habis cerita. Sakit betul hati kitee tau.. wuwu kesian nye budak tu…
        ni ha muke si PEROGOL berlagak baik tu. menyampah!! sumbat je dlm penjara cepat2 nanti orang lain pulak jadi mangsa nafsu serakah die.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 4
        • Pe'ah jambul oren says:

          kasi cabut konek dia.. eeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…. geramnya aku manusia jahat mcm ni..!!!!!!!! geram geram geram….. takde perasaan kesian langsung kat budak tu !!!!!!!!!!

          Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
        • Tok Mudim says:

          muka hodoh, perangai mcm setan! kerana jantan mcm kaulah, maruah lelaki yg baik tercemar.. celaka betul

          Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
        • Ratu minah jambu merah / biru says:

          jantan yg kt vdeo ni ke perogol nye ????? eeeeeeeeeeeeeeeeee tk hensem nyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee cmana dia leh jadi perogol ni ?????? dh sondol mak nk sondol anak pulakkkkkkkk eeeeeeeeeeeeeeeee pesal niiiiiiiiiiiiiii minah jambu dengar pon macm seram gitu lah ! minah jambu harap pehak makamah akan kasi dia hukuman yg paling paling setimpal ngan perbuatan dia ! apeeeeeeee punye bapak tiri ni ni ikot nafsu ke ikot ape ni ????????????? ada mak pon tk guna bukan nye dia nk ambek tau hal anak dia ! asek2 nk menyondollllll je yg pandai nye ! anak sendiri kasi laki rogol ! ha sekarang padan muka lu !! misal nye masok sampai 30 taon ha 30 taon la tk dapat sondol padan muka !! ni mesti jenis mak yg tknk ambek peduli hal anak dia…ciannnnnnnn budak tu dia mesti rasa tertekan…

          Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
          • Olga says:

            kalau hensem xde la dia jd perogol nok! kalau semua muka perogol kat malaysia ni hensem2 mcm hero2 Filipino iols pun serah diri!

            Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 5
          • Anonymous says:

            bagang olga! muahahahahahahahah

            Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
        • Anonymous says:

          ko sangap sangat pegi cari pelacur la woii..budak2 jugak yang ko selare..

          Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    3. Karim Bin Zema says:

      biasa la.bila nafsu dah mula menguasai diri..terus lupa Allah..jangankan anak tiri, kadang2 anak kandung pun jadi mangsa.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
    4. sengal.. says:

      erm….sapolah ni kan…

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • bumblebee says:

        abg nara amik langkah selamat takmo kene saman..tapi kalau nk tau g wat revision kt cari

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    5. sawa says:

      apo namo eh?

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    6. aqu says:

      Rupe nmpk alimm tp…huhu..Y ni muka xfamiliar langsung..Aku tgk pon tak kenai..Penah tgk die belakon je..

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
    7. al-mawlid says:

      tau dah siapa gerangannya.. yg pasti bukan amer, zain, sein, azan n cat..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 0
    8. HambaMu says:

      Setahu saya anggota asal Ruffedge Cat, Azan, Zain, Ameer & Mood. Azan & Ameer tak mungkin senab diorang dah berhijrah… Tapi tak tau la, bila nafsu dh bermaharajalela, agama pun boleh ditolak ke tepi… Wallahualam…

      Hot debate. What do you think? Thumb up 3 Thumb down 7
      • aqu says:

        Sume di ats bkn..y ni msk group 2 kemudian..y penah belakon dlm cite mokhsin..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
        • mak ckina says:

          ooo…yg jd ayh adk nani tu ek?….xpopuler pn…tu psl xkenal…tp nme ruffedge gak yg org sebut…wat busuk nme je…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • Ratu minah jambu merah / biru says:

        tk mesti nye yg berhijrah tu dia akan jadi baik ” ada jugak yg berhijrah sengaja nk tunjok baik jadi orang akan percaya ngan dia ….besar kemungkinan ada yg HIPOKRIT jugak eksen bagos……

        Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 5
    9. pemerhati says:

      buat pe nk sorok org yg prangai cam binatang? tunjuk je muke die…biadap!!!

      Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
    10. Anonymous says:

      iwan ruffedge….

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 24 Thumb down 0
    11. pitbull... says:

      Aggota kumpulan ruffedge yg baru tu…Iwan

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
      • Anonymous says:

        dah google , sumpah tak kenal mamat ni . tah saper saper laaa . bila masa tah masuk ruffedge .

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0
    12. berlari says:

      ekk..iwan eh? bkn mode ruffedge ke?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 9
    13. Anonymous says:

      MashaAllah… sanggup rosakkan masa depan anak kecil yg tak berdosa, semoga mendapat balasan setimpal~!!!!

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    14. noni says:

      Bukan ke yang kecoh2 dulu tu yg berhubung kait dgn watak bapa dalam slot Akasia – Chinta.?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
    15. Anonymous says:

      Oooooooo

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    16. suka hati says:

      wei,mode bukan la..dia mana ada anak tiri..dh kawen dgn doktor dan anak dua dh pun..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0
    17. Anonymous says:

      ni bukan anggota lame ruffedge..tapi anggota baru…suam2 kuku je pun…

      Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
    18. Anonymous says:

      aku benci perogol….!!! Ya Allah selamatkan anak2 perempuan aku & kanak2 lain drp manusia mcm ni

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 0
    19. Anonymous says:

      aku benci perogol….!!! Ya Allah selamatkan anak2 perempuan aku & kanak2 lain drp manusia mcm ni

      Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1
    20. Anonymous says:

      ni iwan ruffedge ni…

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    21. Anonymous says:

      ni yg penah keluar melodi tu kan. yang lps c keparat ni kene tangkap, bni dia n anak2 kene halau dr rumah…sbb org tak percaya dia se’binatang’ itu

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    22. kak timah says:

      jaafar onn lah weiiiiii

      Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 16
      • Pe'ah jambul oren says:

        yelah kau Jaafar Onn.. pandai2 je buat tohmahan kat Mama Diva Jaafar Onn, tak baik taw! Elok2 dia kat rumah tengah mandi lulur, sesedap mulot kau je nak kata kat dia pulak.. kenapa kau tak tuduh Mama Juwie atau Huzz jugak…????

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
        • LyDia says:

          bergurau tu berguraulah.. tapi..kak timah jgn suka buat fitnah, dosa tu………..

          Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    23. Anonymous says:

      yg aku tau iwan ni anak ada 2 (lelaki dan pompuan) baru je pas berpisah ngan bini dia. skrg ni masih lagi dalam perbicaraan makhamah. tapi tak pernah lak aku dengan dia ni kawin baru.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    24. belinda says:

      Ni haa, perogol dia http://www.youtube.com/watch?v=gLr3KZj0PYk

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
      • NekTom masih bergetah pakai bikini says:

        thanks for sharing.. eeiiiii.. itu ke rupanya? muka takleh blah nampak baik tapi hati iblis rogol budak.. potong je konek dia!!

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    25. Anonymous says:

      iwan ruffedge . Boleh tgk myspace dia .

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    26. pija says:

      Bila kes cam ni orang marah… Bila ada pihak nk pakai undang islam sepenuhnye pon ade org marah..!! Bila x nk guna pakai undang2 islam cm ni lah jd nye.. Pabila Undang2 Allah di nafikan dan akibat terima ar.. Renung2 kan lah.. :)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 2
      • Tahpape says:

        Undang2 Islam ditolak?ko nk cakap pasal hudud ke apa? Jenayah rogol xbleh disabitkan hukum hudud,unlike zina..because hukuman hudud utk kedua2 pelaku laki n wanita..xkan la kes rogol yg wanita mangsa rogol pun kena hukum kotttt kan..nk sibuk2 hukum Islam baik g ngaji dlu tinggi2..tah pape

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 6
      • budu says:

        tu ler pasal..bila nak pakai undang2 islam suma bising..itu la..ini la..ni sapa nak jawab ni..kalo terbunting anak perogol ni camne..aduyaiiiiii..

        Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    27. mungerose says:

      Semoga pesalah mendapat hukuman yang setimpal…

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    28. Tah pape says:

      Undang2 Islam ditolak?hukum Allah ditolak?kau nk cakap pasal hudud ke apa? Jenayah rogol xbleh disabitkan hukum hudud,unlike zina..because hukuman hudud utk kedua2 pelaku laki n wanita..xkan la kes rogol yg wanita mangsa rogol pun kena hukum kotttt kan..nk sibuk2 hukum Islam baik g ngaji dlu tinggi2..tah pape

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 3
    29. Bella says:

      Undang2 Islam ditolak?hukum Allah dinafikan?kau nk cakap pasal hudud ke apa? Jenayah rogol x boleh disabitkan hukum hudud,unlike zina..because hukuman hudud untuk kedua2 pelaku laki n wanita..xkan la kes rogol yg wanita mangsa rogol pun kena hukum sebat@rejam kotttt kan..nk sibuk2 hukum Allah baik g ngaji dlu tinggi2..tah pape

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
    30. Amier says:

      Perbicaraan baru bermula tertuduh masih belum terbukti bersalah. Tunggu dulu hasil perbicaraan…..kalau benar boleh diibaratkan sebagai haruan makan anak, perbuatan yang sungguh biadap.Berita sebelumnya, selain bekas anggota Ruffedge ini dikalangan artis lain sudah pun tersiar perkara yang serupa.
      Dikuatiri dibawah pengaruh arak dan dadah mendorong melakukan perbuatan terkutuk ini…kononnya bila tarik lagu ada feel nyanyian bertambah merdu tahap confident bertambah tinggi…INI SEMUA PALSU…..hanya tipu daya syaitan bola terjebak perbuatan maksiat yang lebih buruk.

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 1
    31. Peminat ruffedge doludolu says:

      bukan Nine kan? dia tak kahwin lagi kan?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
    32. Ratu minah jambu merah / biru says:

      Bang nara !!!!!! pesal tk tunjok gambar perogol tu !! ishhhhhhhhh bang nara niiiiiiiiiiii jangan sembunyi kn la bang naraaaaaaaaaaaaaa benci la giniiiiiiiii bang nara !!!!! tollllllllllong la bang nara jangan sampai kiteorang berteka2 penat lah kepala otak ni nk pikir sape perogol tu bang nara !!!!!!!!!!!!!!!!!

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    33. Ratu minah jambu merah / biru says:

      Ai ! dh sondol mak nk sondol anak pulak !!!! ape mak punye dh tk best ke ? konek dia ni nk kena bungkos la jangan di bukak2 biar terkulai layu kat situ nyampah pulak minah jambu lah ! selalu anak tiri yg jadi mangsa dera la mangsa rogol la mangsa kena tumbok terajang laaaaaa n macm2 lagi lah !!!! ada mak pon tk guna dh ada laki anak sendiri dia buat bodohhhhhh je bukan nye dia ambek peduli semua tu ! tau nye asek nk menyondollllllllllll je ngan laki huh !!!!! ha sekarang padan muka !!!

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    34. Anonymous says:

      cute bdk perempuan tu , kesian dia . Klau nk tgk , gugel myspaca iwan ruffedge .

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    35. saly says:

      http://www.youtube.com/watch?v=pL_3bWilxNU

      ada komen kawan baik dia

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    36. i LOVE ruffedge says:

      yg pntg, anggota asal Ruffedge iaitu Azan Amer Cat Zain Mode and Sein tak terlibat. bukan dorg si pelakunya. Alhamdulillah. sbb dulu mmg minat sgt sgt sgt n respect kt dorg sekitar tahun 2004 mcm tu. Syukur, tak menyesal pnh syg kt group ni. ehe. pape pn, tuk iwan *taknak sebut iwan ruffedge, tercemar abis nama ruffedge weh* wa mmg tak minat lu n perangai lu pn kalah binatang la. bertaubat lahh. sian budak pempuan tu. moga dia tabah.

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    37. muhammad irfan says:

      for me…
      keputusan masih belum sabit…dy baru tertuduh…mungkin dy bslh dan mungkin juga dy difitnah…
      so bg sy jgn la terus menghukum…harusnye kite hormat kptsn mahkamah dan berdoalah moga kebenaran akan ditunjukkan Allah…
      ape2 pon kite nantikan kptsn mahkamah dan berdoalah Allah memenangkan pihak yang benar…

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • Anonymous says:

        dy tu apa? baju sekolah dah siap dik? next week dah start sekolah. jgn bnyk sgt baca blog gosip ye dik.

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    38. cik salina says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 12
      • yUyU says:

        kalau sy kata cik salina bongok jgn marah yer…sbb cik salina sendiri yg tunjukan diri cik salina macam tuh ! nanti bila cik salina kawin ada anak semua…pastu bila suami cik salina rogol anak tu, nak kena cakap cik salina x pandai layan laki? boleh?

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    39. adila says:

      Logically kalau budak tu dah trauma, kenapa masih nk tinggal dgn bapa tiri yg supposedly dah merogol die? bukan mak dan bapa tiri nya dah bercerai? bila dah bercerai mesti dah tinggal separate n xkn lah mangsa tu nk ikut bapa tiri plak.

      Innocent until proven guilty. Cepat sgt jatuhkan hukuman dekat org belum tahu lagi betul atau tak bersalah. Bukan kalau main tuduh2 tu jadi fitnah ke?

      Hot debate. What do you think? Thumb up 2 Thumb down 10
      • Anonymous says:

        ape bende ko ckp niiii??? sape plak yg still tggl dgn bapak tiri die??? bila becerainya??? innocent proven guilty konon. kau ade anak pompuan?

        Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
      • Puan Farah says:

        cik adila.. saya setuju teguran anda ttg tak baik buat tuduhan sblm kes ini selesai tapi anda jgn nak buat ulasan logik akal anda sendiri ttg anak tu.. nama lagi anak tiri dia ni budak bawah umur, baru je 14 tahun. sah2 tak pandai sgt lagi nak urus diri dia sendiri dan masih bergtg harap/perlukan perlindungan ibubapa.. tambah2 budak yg hidup dgn ibubapa yg pernah bercerai-berai ni.. kalau dah hak jagaan dia ditetapkan kpd ibunya mestilah anak ni kena tinggal dgn ibunya walaupun ibunya dah kawin dgn suami baru.. kau cakap mcm budak ni dah ada kerjaya, duit dan rumah sendiri pulak.. come on lah.. hakikatnya budak2 mmg terkesan dgn apa yg mereka terima/dapat.. jika anda buat baik maka eloklah dia, dan kalau di dera, pukul atau buat jahat kat dia sekalipun, apa sgtlah kudrat budak2 ni?? tambah2 lagi budak2 yg dah/pernah terganggu perasaan/fikiran dia dan yg mmg takut nak buka mulut sbb takut dibunuh atau didera lebih teruk cam kes ni.. so, mestilah budak2 camni akan membatukan diri dan seolah2 bodoh dan sering takut dan terpaksa hidup dlm keadaan sebegitu sehinggalah takdir atau usaha dia sendiri utk memberanikan diri menyelematkan dirinya.. mmg kes ni masih dlm perbicaraan, so kalau si iwan ni salah biar hukuman yg dikenakan itu setimpal.. apapun biar mahkamah yg buat keputusan, jgn anda yg nak mandai2 buat ulasan logik terhdp budak ni.. dlm kes ni, budak ni yg jadi mangsa dan bukan pemangsa.. ini bukan nak main tuduh2 sbb sbg ibu mestilah naluri halus ibu lebih prihatin jika mendgr kes sebegini.. suatu hari bila anda punya anak perempuan, anda juga akan rasa spt yg kami rasa…

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    40. Roses says:

      Cik Salina ni dah kawin ker belum? Jgn pandai2 cakap mcm tu. Mcm ni lah..katakan lah Cik Salina punya anak yg kena rogol tu..so Cik Salina boleh terimalah kenyataan yg suami Cik Salina rogol anak sbb Cik Salina ni yg x pandai layan nafu serakah suami..gitewww?

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
    41. Anonymous says:

      hope he’ll rot in prison n other inmates teach him a ‘good’ lesson…

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    42. Hantu Kerapat says:

      Aku tahu siapa-Dino kumpulan Nico!

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
    43. eunjishibataaoi says:

      irwan?,mode ? …dino(nico)…..
      bukanya slh seorg member dr boy band shades? kunfius betul lh..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    44. lena says:

      ooo patutlah dulu org kaitkan ngan wan shade tu..nama dekat2…sian wan shade..jgn kau ucap selamat tinggalll

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    45. dam damia dam says:

      budak pempuan tu nama keyo ke?omg kesian nye..dia sgt sweet

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    46. tom jerry says:

      eh anonymous ni islam upenyer…ingatkan keling tadin…oppps!Sowiii…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
    47. lollyta says:

      ni myspace iwan ruffedge nih! http://www.myspace.com/iwansylver/stream

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    48. Anonymous says:

      Aku penah tgk wanita hari ini..seorang perempuan cakap dia xdapat terima ayah die sebab dah rogol dia dari kecik…Sampai lah dia besar dan tau apa yang terjadi..Dr Fadilah Kamsah cakap…Awak kena maafkan bla bla bla.,,terkedu aku dengar, pengacara n penceramah jemputan (Dr Mashitah xsilap masa tu dia x berpolitic lagi) pun terkedu dan berubah muka. Pendek kata, org pompuan saja yg faham..Setengah mungkin xpaham. Aku kena sexual harrasement biasa pun trauma dia punyalah terkesan kat hati. Ini pula si anak kecil ni…Kesian manusia ni..

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
      • maaf,kalau bapak tiri aku lah..aku x ampunkan sampai mati..perlu ke nak maafkan org yg dah merogol si mangsa tu..aku rasa mangsa tersebut x akan maafkan bapak dia sendiri! and budak ni dah tentu2 dia teramat benci dan x akan ampunkan ayah tiri dia..adik2 tiri dia(anak bapak tiri dia) lagi dia benci! kalau aku ada dkt tempat dia..aku dah lama bunuh mamat gila(bapak tiri) ni!

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    49. Lagubestbest says:

      Kalo hudud ape hukumnya pada perogol ni ye?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    50. peace says:

      come on la manusia..
      kalau yg salah,laju jer nk hina..
      KORANG TAU KE KEBENARAN?
      yg beriya maki hamun, tapi taktau citer sebenar, dah berdosa tak pasal2..
      dah kira fitnah..

      dah sah2 nama pun DIDAKWA!
      sedar2 la manusia!
      dgn lagi2 ada teknologi canggih & social networking gini,cepat jer manusia pulak nk menjatuhkan hukum tanpa tau kebenaran..
      korang tau ke anak tiri dia tu camane?
      korang tau ke dia plak personally macam mane?

      tanggungla ek tuduhan2 & maki hamun korang tu..
      “Maksud Hadis Nabi SAW: “Mencela sesama muslim adalah kefasikan dan membunuhnya adalah kekufuran.” (Bukhari no.46,48, muslim no. 64,97, Tirmidzi no.1906,2558, Nasa’I no.4036, 4037, Ibnu Majah no.68, Ahmad no.3465,3708)

      Dari Usamah bin Zaid r.a bahawa Nabi s.a.w bersabda
      “Tidak ada suatu fitnah (bencana) yang lebih besar bahayanya dan lebih bermaharajalela-selepas wafatku terhadap kaum lelaki selain daripada fitnah yang berpunca daripada kaum wanita” (Bukhari, Muslim, Imam Ahmad, at-Tirmidzi, Nasa’i dan Ibnu Majah)

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 5
      • tau says:

        konon2 nak kata anak tiri dia tu jahat la kan? tak payah la nak propah okeh. budak tu budak baik, selalu pakai baju kurung, dan pakai tudung walaupun mak dia sendiri tak pakai tudung.

        bapa kandung dia cina, dari nasihat dia pada bapak dia pun (sebelum kes ini heboh) boleh tahu budak yang kena rogol tu budak yg baik.

        semoga perogol ni dapat balasan yang setimpal!

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
      • mira says:

        hello,peace aku rasa kau ni bapak tiri budak tu atau sedara mara dia kan,budak tu budak baik lah..yg geram nya kenapa dia x ngaku salah dia merogol budak tu..kalau anak tiri dia jahat,knp mak dia kata dia kena rogol sejak umur dia 7 thn,tgk dkt komen cari forum tu kata dia syok lah tu..mmg sedih baca komen org malay ortodox tu..kau nak kata budak tu buat fitnah lah tu ye! mak dia sendiri kata dkt melodi dia percaya anak dia kena rogol dah 4 org doktor periksa virginity dia dah x ada! aku rasa semua org mcm kau ni dok tuduh budak tu bohsia kan..dah2 lah tu..

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • peace ni sedara bapak tiri budak tu kot! sb tu dia kutuk budak tu kaw2 ke ko ni stepdad budak ni! dah memburukkan nama bapak tiri je,bapak i sendiri ayah tiri,ada anak tiri perempuan,mean kakak tiri i dah kerja jd cikgu pun berusia 24 tahun(2012) dah pun..elok je,kerana nila setitik rosak susu sebelanga,mcm my friends x benarkan mama dia kahwin lain sebab ni lah,kes rogol sumbang mahram anak tiri perempuan dan bapak tiri ni!

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    51. Anonymous says:

      dulu minatt giler dgn ruffedge…saper le yer???

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    52. mira says:

      lain kali jgn kahwin dgn janda! kahwin dgn gro je senang. kena hiv…cepat mati ye..dari menyeksa budak tu selama 7 thn

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    53. mira says:

      hello,peace kau ni bapak tiri budak tu ke atau sedara mara bapak tiri dia! kau tau ke adia jahat! kalau dia jahat kenapa mak dia kata dia kena rogol selama umur dia 7 tahun! x payah la nak tuduh budak tu bohsia! tgk dkt komen cari forum ada yg kata budak ni syok kena rogol selama 7 tahun,hello x payah lah nak tuduh dia bukan2 mak dia sendiri ngaku dkt melodi anak dia kena rogol,4 org doktor periksa virginity dia! dah terbukti kan..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    54. maria says:

      lagubestbest,hukum bunuh atau pancung di arab saudi

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    55. hello,peace kau tau ke anak tiri dia tu jahat! kalau dia jahat kenapa mak dia ngaku anak dia kena rogol masa dia berumur 7 tahun..dah 4 org doktor periksa virginity dia mmg sah dia kena rogol! mak dia sendiri ngaku dkt melodi anak dia kena rogol! so kau ni x tau la bapak tiri dia ke or sedara bapak tiri dia! dah2 lah tu nak tuduh budak tu bohsia…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    56. Anonymous says:

      bapak i sendiri,bapak tiri ada anak tiri perempuan dah kerja jd cikgu pon,mean kakak tiri i lah umur dia 24 tahun(2012) dah..kerana nila setitik rosak susu sebelanga..ok je my dad..kawan i x benarkan mama dia kahwin lain sb ni lah…rogol sumbang mahram anak tiri perempuan dan ayah tiri

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    57. Anonymous says:

      bile keputusan ni keluar

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0