Written by AbangNara | October 12th, 2009

ganyang malaysia

Apa nak jadi la dengan sesetengah rakyat Indonesia yang langsung tak reti nak berterima kasih nie? Penat-penat kita kutip derma nak tolong mangsa gempa bumi Padang, ada ke patut diorang dengan poyonya nak datang Malaysia dan buat havoc kat sini? Nie la orang kata manusia yang tak reti berterima kasih. Tapi bukan semua tau. Hanya sesetengah jer. Cuba korang baca sikit apa yang ditulis nie.

[note]JAKARTA, kompas..com ; Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) akan memberangkatkan 1.500 relawan ke Malaysia. Langkah ini dilakukan guna mempertahankan kedaulatan dan martabat bangsa. Dan juga untuk melindungi setiap warga negara Indonesia yang berada di Malaysia. Koordinator Bendera, Mustar Bona Ventura, mengutip Sekretaris Nasional Central Bureau (NCB)-Indonesia, Brigjen Pol Halba Rubis Nugroho, mengatakan setiap hari, satu WNI meninggal di Malaysia. Dan dalam tiga tahun terakhir, 1.421 WNI tewas di Malaysia karena penyiksaan dan pembunuhan. Hal itu tidak bisa didiamkan. Bendera pasti akan turun tangan dengan atau tanpa ijin; ujar Mustar di Jakarta.

Menurut Mustar, pihak Bendera tidak gentar walau Dewan Keamanan Nasional Malaysia telah menyiagakan keamanan di setiap perbatasan untuk menghadapi kedatangan relawan Bendera. Bendera tetap akan memberangkatkan para relawan sesuai jadwal awal. Pemberangkatan relawan berjumlah 1.500 ini akan dilakukan secara bertahap melalui jalur masuk yang tidak pernah akan diduga oleh Malaysia. Bisa melalui jalur udara, darat dan laut. Tapi tidak bisa kita jelaskan secara terperinci, ujar Mustar.

Pemberangkatan pertama dilakukan pada tanggal 9 Oktober. Pada waktu itu, Bendera akan memberangkatkan 200 relawan, dan diperkirakan sampai ke Malaysia pada tanggal 14 Oktober 2009. Pemberangkatan berikutnya, 125 relawan pada tanggal 11 Oktober, 125 relawan lainnya pada tanggal 15 Oktober, 600 relawan pada tanggal 17 dan 19 Oktober, 400 relawan pada tanggal 22 Oktober. Dan pemberangkatan terakhir pada tanggal 25 Oktober, yaitu 50 tim medis. Mustar mengaku aksi ini didukung 8.000 Tenaga Kerja Indonesia (TKI) yang berada di Malaysia.;Tercatat 8.000 TKI yang siap bergabung dan mendukung gerilya yang dilakukan oleh relawan Bendera katanya.[/note]

Malah ada email yang kami baca cakap Indonesia mengasingkan bantuan derma dari Malaysia sebab hasil derma tue tak tau halal ke tak. Katanya bercampur aduk dengan Genting punya derma la, apa la. Derma dari USA korang selamba jer tibai. Time Malaysia tiba-tiba nak asingkan plak. Apa citer?

Sebenarnya malas dah nak layan mat-mat Indonesia yang poyo nie. Diorang nie tak sedar ke berapa ramainya rakyat diorang datang carik makan kat sini? Kang hantar balik semua kang baru tau. Menyampah betul kami dengan orang-orang Indonesia yang beberapat kerat poyo nak buat kecoh nie. Lempang kanggggggggg ~~~

189 responses to Bantuan Dihulur, Ganyang Diterima? Indonesia Tak Reti Berterima Kasih?

  1. ammey says:

    ish2….

    0
    0
    • EclipsE says:

      benci aku indon!

      0
      0
      • EclipsE says:

        eh mcm xkena jer ayat tue….
        AKU BENCI INDON!

        0
        0
        • air_mineral says:

          aku ada kisah benar nak diceritakan kat sini.kenapa aku makin benci indon dan sampai bila2 aku benci indon.sabtu lepas aku nak ke KL jumpa kawan aku.kebetulan kereta adik aku pinjam.aku naik bas rapid..sampai kat jalan Klang Lama, ada 6 orang lelaki indon naik bas..muka memang pecah rumah.dalam bas masing2 senyap layan perasaan.tiba2 ada sorang lelaki hindustan jerit ‘give my money back’.aku toleh sebab betul2 sebelah aku.laki hindustan tu pegang sorang mamat indon ni.kawan2 dia yang lain terus datang pukul laki hindustan tu.diaorang campak wallet lelaki hindustan tu kat lantai, diorang cakap ‘ni ha wallet ko.nak tuduh orang tu kenapa?’.tak habis dengan tu diaorang pukul belakang, pukul kepala, sepak, tendang lelaki tu sebelah aku.bayangkan perasaan aku masa tu.dan aku tak faham kenapa driver bas tu cuma buat bodoh.dia cuma berhentikan bas.geng2 mamat indon ni turun bas.lelaki hindustan tu bangun, cek wallet dia..tengok duit dah lesap 500..kosong…kesian sangat aku tengok dia.duit dah kena curi, kena pukul lagi sampai bengkak2 muka dia..driver bas tu masih berlagak takde apa yang berlaku.memang siotlah driver bas tu.jantan2 lain dalam bas tu pun aku tak faham kenapa diaorang cuma tengok je..aku lupa yang dalam beg aku masa tu ada kamera.kl aku ambik gambar boleh aku tolong lelaki hindustan tu bukti report polis..AKU BENCI INDON.

          0
          0
        • kertas says:

          laaa…. betul ke?? sebab sy rapat ngan org2 arab kat kl ni, ada la kenal skit2. diorang semua komplen teruk kene samun dgn geng2 melayu. ada tu kat sogo, teruk diorang kene belasah. sampai dah femes kat internet saudi semua ckp malaysia ni tk slamat. diorang sampai hilang paspot semua. sampai malu aku dibuatnye, jahat sgt ke org mlayu kite ni? skali ha… indon rupenye! hishhhhhh bg nama buruk betul la kat kite. dtg sini menyamar jadik org tempatan, buat keje setan pastu org melayu tempatan pulak yg kene nama buruk. BN boleh tak kontek TV3 buat skit liputan psl hal ni. dh byk sgt pelancong timur tgh komplen kata org melayu ni layan diorang teruk sbb rompak diorang, padahal tu bukan melayu. tp diorang tak reti nak beza sbb bg diorang kite semua rupa sama. org diorang ni pun suka target arab sebab diorang tau diorang ni loaded.

          0
          0
        • rimas says:

          aku benci indon, INDON menumpang, x sedar diri ada hati nk jadi org malaysia, tukar mcam mana pun aku tetap kenal indon, seng cakap klu ko orang jumpa indon yg berlagak korang tanya, ko o rg mana , aku org malysia, so siapa yg boleh nk berlagak…sedar diri ckit yeee orng INDON semua, nk berlagk klu korang sedar diri balik la kmpg , jual tin ke apa,tapi confirm muka tembok mcm diaorng mana nk blk, ramai2 kita benci INDON

          0
          0
        • kanji celup says:

          asalamulaikum saya ade lah pelajar malaysia ke jepun dan saya paham kenape mereka melakukan sedemikian jagan kite jadi macam mereka, di jepun mempunyai kertas dan buku sejarah megenai sumpah mereka terhadap malaysia tapi biarkan. di sini pun saya dah habis bace megenai mereka dalam bahase melayu dan di u tube juge memaparkan keadaan yg same oleh itu saye berharap jgn kite yg marah dan melenting! nabi muhamad berpesan berbaiklah dgn musuh mu.. kami di sini akan same mempertaruhkan yawa walaupun ketitisan darah terahir wasalam..

          0
          0
      • syik says:

        da xder keje ker orangindonesia kt sana..senang2 nak dtg negara orang nak berperang2.apa salahnyer kalo da xder keje ape kate yg 1500 org sukarelawan 2 pegi ke padang tmpt dorang sendiri n tolong aper2 yg patot kat sane..byk lagio keje yg boleh dibuat..tolong korek tanah yag tertimbus ker ape ker..kan?kan?

        0
        0
        • Kakitido says:

          Nak buat macamana..payah dah sebab negara kita sendiri membenarkan Indon2 sial ni masuk Msia terlalu ramai..sampai sekarang ni dah berjuta2 dah di Malaysia, camna nak buat bila negara dah dipenuhi Indon2 parasit ni..

          0
          0
        • ROSE MAWAR says:

          YA betul yang 1500 orang tu nak sebok perang kenapa ha?negeri sendiri dalam musibah ,kan bole buat kerja kebajikan dari buat jijikan di negara orang.ish ish ish takda otak punya orang….mana lah negara nak maju kalau rakyat asyik nak berontak……

          0
          0
    • Kerajaan Malaysia kena tubuh satu unit khas di Indonesia untuk menyebar berita sebenar yang berlaku di Malaysia, terutamanya orang2 Indo yang mencari harta di Malaysia..

      [video]http://www.youtube.com/watch?v=B6mKiu7VRuk[video]

      0
      0
    • kubangkuda says:

      punyaaaa laaaa ego tis indon..xsedar diri langsungggg!!!!!!woiiiii,sedar2 larrrr….ramai rakyat korang menumpang d cni tauuu…..pukimak kamurang!!!!!!!!!!!da la nk usir n rejek student m’sia blajar kt sana…ada ati lg konsulate korang ne nak bina sekolah utk rakyat korang d sabah??????????????????pa punya manusia inda tau bsyukur….padan muka korang kena bala besar ne????(nah kan da jadi jahat sy)….bukan smua org m’sia buat hal kt sna…n bkn smua org indon jahat kt M’sia…tapi klu orang atasan dorang da ego…smua pun akan ikut….ANJING BTUL ORG2 INDON NE….da tulung nk gigit tgn PULA….keeemaaaaQQQQ kamu!!!!

      0
      0
  2. EclipsE says:

    elok klu ko nak dtg msia…
    bwk blk skali kaum2 ko tue…
    dh mcm sampah aku tgk muka dorg kat msia ney…
    menumpang negara org…xsedar dek untung…
    muka msg2 aku tgk…e…xtaulah nk ckp pe…
    marah ney…

    0
    0
    • hantupensil says:

      bukan stakat diorang jek..
      bangla,myanmar,kemboja,vietnam,sri langka,fhilipine…
      amik la bawak balik skali…huhuh

      0
      0
      • EclipsE says:

        hahahaha…
        weh klu yg lelain pon nak kena angkut…
        sp nak bt projek perumahan tue?
        yg nak bjemur tgh pns tue?
        laki melayu kite tlg sotong…PEMALAS!!!!!!
        sume nak keje pki tie n nak dok bwh aircond…cam hang la…huhu..

        0
        0
        • hantupensil says:

          dah..
          kang kate keja kontrak jek ko pndang sblah mata jek..
          itu la kat malaysia nih xnak sgt orang nak kja2 mcm tuh..

          0
          0
        • EclipsE says:

          bkn kate sblh mata…
          aku ttp dua2 belah mata…hahahaha…
          itula aku ckp…klu xde india kat dunia ney…jalan raya pon xde…lu pklah sndr!

          0
          0
    • jay ai says:

      aku stuju… dari korang datang nak lindung orang2 korang kat sini baik korang angkut bawa balik…

      yang orang korang rompak, bunuh, rogol, bawa lari anak dara kita orang tu… takda pulak kami kecoh2.

      bodoh… bangang…..

      0
      0
  3. hantupensil says:

    huhuhu…
    ape da..
    pasal budaya pun nak gaduh..
    abeh semua di kata budaya diorang..
    ntah2 gempa bumi pun diorang nak klaim diorang punya gak.. huhuhu

    0
    0
  4. shin says:

    aku benci indon! kpd indon: tak sangka org yg korg ludah yg memberikan bantuan pd korg..igt sket jase malaysia.. kang aku wt BLAH LA KO INDON kang ade yg merempat..nyampah btol..org xcri gduh die sibuk nk gduh ngn kite..tak tau malu btol..

    0
    0
  5. hantupensil says:

    BOIIKOTTTTTT INDON PRODUCT………..
    -sinitron
    -kumpulan band endon..
    -ape lagi da..

    0
    0
  6. ammey says:

    ptut la kna gmpa..diorg pya prngai..
    xeti nk sykur,npa y prngai truk2 2 yg xkna tmbus…
    hmmm…2 pn xsdaq ag..

    0
    0
  7. Mr. Cuz says:

    tak sedar dek untung la mat² indon ni…
    aku ingat malaysia kene tubuhkan satu pasukan memungut rakyat indon yg de kat m’sia ni hantar semua balik indon…
    jgn benarkan sama sekali rakyat indon memasuki m’sia walaupun secara sah..
    mgkin tu akan buat diorang rase bersyukur sikit…

    0
    0
  8. scorpioncat says:

    apa la punyer bangang indon noe. dari menyibok datang wat kacau kat sini, baek pegi Padang, tolong mane patut.. bodoh.. tu pasal la negara ko tu tak abis abis petaka.. sibuk nak kira halal haram bantuan msia, kapir laknat bagi ko telan terus .. x pkr plak hala haram..bodoh bangang..aku ni mmg anti ngan indon…perangai cam sial (yg jahat je, yg baek tu x temasukla)

    0
    0
  9. scorpioncat says:

    eloknyer, tak tolong diorang tuh, tima kasih tak der, nak ganyang kite… dah la chow kit tu dah jd cam dier punyer …hampeh…blah la lu indon

    0
    0
  10. Penari Poco2 says:

    x tau reti bersyukur…mcm tu lar…
    bangang tul…

    0
    0
  11. ANneDeSilva says:

    rasanya kita patot buat kempen SWEEPING INDON la kot…
    kita patot perambat dorg sume balik indon..
    nyah korg…

    0
    0
  12. EclipsE says:

    tapi aku minat lagu indon…
    cmne tue?
    perlu ker org mcm aku dihantar ke indon?hikhikhik..

    0
    0
  13. ANneDeSilva says:

    takkan kerajaan kita berdiam diri jek bila org indon lempar tuduhan mcm2 kat malaysia?

    0
    0
  14. scorpioncat says:

    eloknyer, kump ‘bangang’ tu, campak je dlm lubang, kambus idup2.. lagi bagus.. tak yah nak kite umpat lagi.. sekali wat, mati sumer..hahahahaha…

    0
    0
  15. violet says:

    bodoh endon…
    org dah tolg pon x reti nk syukur..

    syuh..
    p blik negara korang..
    astaga

    0
    0
  16. kiki says:

    pagi mati la endon… tahap bodo bangang tak sedar diri… aku doakan tanah indon tenggelam dalam gempa bumi…

    0
    0
  17. violet says:

    xbek sey nk asing2 kan..
    org yg derma tu ikhlas..
    nk tolong..
    tp awat la depa lagu tu…

    sok2 law apa2 jadi x mau tolong br taw…

    0
    0
  18. Perempuan Tulen says:

    Sebenarnya bagi saya org Malaysia yang tak tahu nak berterima kasih dengan orang Indonesia.. Indonesia ne tak lah jahat benar sebagainya.. Ada la sebahagian daripada mereka tu degil, tapi tidak kesemuanya jahat… Malaysia jugak mcm tu tapi kalau dah kesemua mereka menghina Indonesia mcm la mereka tu bagus sangat membuat saya berpikit yg sebaliknya…

    Kalau benar lah budak Indon yg kat negeri korang tu asyik sangat nak buat masalah, kenapa tak di hantar balik jer??? Nak tau kenapa?? Kerna Malaysai tak kan maju tanpa adanya orang Indon… Budak Malaysia ne lagak ja bagus.. tapi sebenar taik je… Sedar2 la sikit… tanpa org2 Indon yang kamu hina sangat2 tu, negheri kamu tak akan jadi mcm sekarang… Apa yang kamu ada sekarang dibina oleh org2 Indon yang tak henti2 kamu nak kutuk… So sedar2 la yek…..

    0
    0
    • yula says:

      hekk..ellehh..

      0
      0
    • sada says:

      ko ni agaknya xpernah tgk berita.tau x, dgn kedatangan diorg ni jenayah kat malysia mencanak2 tau naik..

      0
      0
    • tyco_ak2 says:

      ngko minah indon ke…………..benda2 y dibuat tu,semua kerajaan kami bayar…..bukan free..

      0
      0
    • Ikhwan says:

      aku nk tnya ko, spe yg mulakan masalah ni dlu? mmg la diorg buat bangunan smua kt malaysia ni, tp please la jgn la nk buat kecoh plak. kitorg suh diorg buat building, kitorg byr. bkn nyer free. lagi satu aku nk tnya. budaya tuh diorg ke cipta? milik diorg ke? setahu aku semua benda kt dunia ni milik dan ciptaan Allah s.w.t. culture is for sharing!! dkt malaysia ada china town, kt USA pon ada china town. tp pernah org china buat kecoh pasal kita tiru gaya diorg? sedar la skit cik minah oiii.. klo kita promosi kn budaya diorg, diorg gak yg dpt nama. bkn kita. abes spe suh diorg merempat kt negara ni smpai anak cucu? then anak cucu diorg aja tarian pendet tuh kt anak2 kita? Lu pkir la sendiri. amik buku sej, ulang kajian byk2 kli. byk lgi benda yg diorg dah buat kt negara kita

      0
      0
    • Fuk Indon says:

      xpasal2 nak backup indon ni pehal plak..orang cite pasal orang INDON, lg skali INDON nak serang malaysia.. ni cakap orang malaysia xsedar2 sebab diaorang negeri kita “x jadi mcm sekarang”

      confirm lu ni orang indon…
      fuk indon…jangan nak menyamar jadi orang malaysia la wei…

      ko kena ingat…family ko kebulur kalo x datang malaysia….

      bala datang x henti2 pun x insaf….

      gampang *100000 = super gampang

      0
      0
      • kertas says:

        takde maknenye ko cakap gampang… bagi diorang, gampang tu maknanya senang huhu.. gampang aja… maknenye, senang je..

        0
        0
        • seri says:

          Confirm gila dia ni minah Indon..tgk la, dia sendiri dah lupa asal usul sendiri. cara tulisan pn nak ikut orang Malaysia dah..
          Aku setuju tak semua Indon jahat dan tak semua Malaysia jahat. Tapi ada kami nak serang Indon?tidak..sbb mentaliti kami bukan macam orang2 Indon. tgk saja negara diaorg, yg senang bertambah senang, yg susah bertambah susah! rasuah bermaharajalela. pasal gempa bumi kt Padang, penduduk tempatan sendiri mengaku bantuan takkan sampai sepenuhnya ke Padang sbb sebahagian bsr akan jatuh ke tangan org yg menguruskan..
          Kalau kita tengok, bnyk bencana alam yg terjadi di negara Indonesia. Takkanlah tak boleh fikir lagi kenapa Tuhan turunkan bala pada diaorg??Segala kejadian yg berlaku tu bukan takde sebab, tapi ada sebabnya. Tuhan nak kita pikir sendiri. Tapi diaorg ni mcm tak penah berfikir. Kalau diaorg kata mmg tpt diaorg ni kwsn gempa sbb tu jd gempa, tp kalau Tuhan tak nk benda tu berlaku, takkn berlaku jugak..biar la kampg ko kt sebelah gunung berapi sekalipun, kalau Tuhan tak izinkan bala menimpa korg, tetap takkn jadi jugak…
          Kita di Malaysia anggaplah semua ini sebagai ujian daripada Tuhan. jadi jgn kita buang masa dengan mencemuh diaorg sebab tak mendatangkan apa2 faedah. marilah kita sama2 berdoa, bersolat hajat dan meminta banyak2 kepada Allah supaya selamatkan Malaysia daripada musuh2 sebegini. Kalau Indon hantar 1 juta orang sekalipun, kalau Tuhan tak benarkan, tetap takkan berjaya. Semoga Allah sentiasa selamatkan bumi Malaysia ini..ini tempat kita sementara di dunia ni, yg kekal di akhirat sana. Semoga semua mendapt keberkatan dan keredhaan dari Allah SWT. AMIN….

          0
          0
    • xsuke indon says:

      ek eleh,,kalu korg, iaitu org indon xde kt cni xde effectnye kt m’sia.bkn korg je yg pndai bt bangunan..byk lg rakyat negara lain blh dtg cni….korg 2 dh la hampeh..nk perasan lah majukan m’sia..kalu korg hebat sgt asl rkyt korg mengemis kt negara sendri..sedar la woi…xheran kalu korg xde..wat penuh m’sia je…

      0
      0
  19. chibatu says:

    lama dah aku tunggu isu nie..
    geram gile aku ngn indon nie..patutla selalu jek kena musibah..aku dengar banyak universitas diorang rejek kite punyer plajar..oiiii ko tak pyah belagak la,univ ko tu dah la tak dapat iktiraf kat mlysia nie n semua negara pastu nak berlagak plak,macmla ko punyer pendidikan kat sana hebat sangt.aku mnyeru kepada plajr yang blajar kat sana maila blik nie,blaka kat u mlysia lagi terjamin masa depan dari dok blajar kat sana yang pendidikan lowwwwww classs..
    aku rase nak je halau student dorang yang blajar kat sini,kalu betul2 bijak tak pe gak..hak tuiiiihh kat indon!!!!

    0
    0
    • LaLuNa says:

      die rejek sbb kita nih terlampau bijak…tak sesuai ngan tahap pemikiran derang yang low class tu

      0
      0
    • EclipsE says:

      aku hanya mampu tersenyum dgn komen cik chibatu… :-)

      0
      0
    • ANneDeSilva says:

      betol..
      sume moh balik Malaysia..
      blaja sni jekk..

      0
      0
    • hantupensil says:

      ala kat sini studen dia berapa kerat jek..
      kat uia jek pun bnyak..
      baek ko pg halau endon2 kat chow kit tuh..
      mcm dah jadi mini jakarta dah kat situ..

      0
      0
      • violet says:

        hahaha..
        dah la muka mcm sial…
        ada hati nk peluk2 dpn aku…
        eii..
        ngn keling boleh la peluk..

        0
        0
        • hantupensil says:

          kenapa ko xsepak jek skali..
          aku kalo jmpa minah2 endon gedik2 ni mmg kena ngan aku..

          0
          0
        • kertas says:

          kita tau siapa yg gedik tu, tp tourist yg dtg sini semua kata….. laa….. cam ni ke perempuan melayu islam malaysia ni? hangin ke tak hangin?

          0
          0
      • kertas says:

        masalahnye, foreigner yg dtg kl ni ingatkan diorang tu org tempatan. yela, kl kat area shopping2 so bykla tourist. diorang ni bwk malu kita la… tk cukup dgn readers digest buat survey kata kl bandar terbiadap di dunia, ni plak dh nk kene ranking kl bandar paling tak slamat kat dunia sbb org tempatan dia kuat menyamun… padahal tu bukan org tempatan… somebody tlg kontek si abg 360 tuhhhh

        0
        0
        • kertas says:

          lagi tambah.. bandar/negara perempuan paling “mudah” … cuba check jap kerakyatan tu… org tempatan ke ape

          0
          0
  20. violet says:

    hye eclipse.
    pnt tol rini..
    lyn bos..

    0
    0
  21. EclipsE says:

    la sume dh g cr endon ker?huhu…

    0
    0
  22. Penari Poco2 says:

    pasni aku nak dera bibik aku yg baik hati tue…
    huhuhu…

    0
    0
  23. Penari Poco2 says:

    pasal si mano lah nie…
    org indon leh benci sama malaysia…
    huhuhu…

    0
    0
  24. pinkypanthers says:

    bangangnya indon x habis2 nk mnyusahkn org…
    suka2 jerk nk dtg ganyang org kite…
    apa dia ingt kite ni patung ke?
    bodoh tul….

    0
    0
    • hantupensil says:

      biase la..
      diorang nak ganyan gune buluh runcing jek..
      huhuuh…
      pastu poyo3 jek kata 2juta rakyat dia kat sini nak tolong bperang skali..

      0
      0
      • pinkypanthers says:

        ahaks smlm kat news org dia siap wat spanduk lg kate dowang amn kat sini…
        NO GANYANG ar…

        0
        0
  25. BumBLeBeE says:

    malaysia ni lembut sangat laaa….
    xyah hantar ape2 bantuan pun…hantar kt negara yg lebih memerlukan…cam palestin tu ker…lagi baek…
    apelaa diorg ni, org x carik gaduh…nak serang2..ape kes??
    1500org tu pi jd sukarela carik mayat2 yg maseh tertimbus kat Padang tu lg baek woiii…. patutla korang ni slalu sgt dpt bencana…lepas satu satu…yg dahsyat dh berlaku time Acheh dulu tu pun maseh tak amik iktibar…ni jd kt Padang plak…pun x beri kesan kt hati sanubari jugak???…

    dahlaa negara tu miskin…nilai duit pun x tinggi. nak serang lg negara org utk jatuhkan lg nilai duit/ekonomi ko tu? apelaaa

    0
    0
  26. Penari Poco2 says:

    k guyz…aku chow dulu…
    assalamualaikum…

    0
    0
  27. sueann says:

    Apa susah, antor jer balik semua warga-warga indon yang ada kat malaysia. tak kira yang tinggal ker yang kerja ker. alasan diaorang nak datang sini pun kerana nak melindungi warga-warga diaorang. so kalau kita deport warga diaorang balik lagi senang dia orang nak melindungi rakyat diaorang sebab dah balik negara sendiri. memang la kita akan susah dari segi produktiviti tapi amik jer bangla ker vietnam ker xpun amik jer mat2 rempit tu kerja buruh baru diaorang tau susahnya idup ni dari dok merempit xtentu hala tu..

    0
    0
  28. pinkypanthers says:

    sedap mulut jerk kata wit kita halal ke x…
    apa dowang igt dowang 2 dh bgus sgt bab halal haram ni…

    0
    0
  29. yula says:

    kurang ajaqnya indo
    yg mlysia tehegeh2 tolong wat pa
    mampos p kat depa la
    xtau tq lngsung

    0
    0
  30. cool guy says:

    betul aku sokong…dah byk sgt bagi muka…pasal tu la gempa tak sudah2…patut nye pg la tolong kat padang ..ni tak…sibuk nak dtg malaysai..apa hal…

    0
    0
  31. chikayu says:

    ganyang tu cuma propaganda je. ckap je la nak masuk free… biasa la PATI mmg akan buat macam2 cara……..

    0
    0
  32. ozman says:

    kalo nak masuk malysia..jgn lupe bwk ole2 tau cam julia perez ke dewi persik ke…pelakon2 sinetron yg cun2 tu bwk la senang sikit kitorg nak r#g#l…eh jgn lupe bwk rokok gudang garam sekaton dua tau…kui3

    0
    0
  33. jane says:

    bangsa ni memang tak harus ditolong…. tu la negara dia org selalu ditimpa musibah…..

    0
    0
  34. pening says:

    Ala..x yah;ah kita nak sweeping dorang..lom kita sweeping, dorang da kne ‘sweeping’…hanya Allah yg tahu atas suatu kejadian tu..

    0
    0
  35. bulan bintang capricorn says:

    bodoh tul,mmg da melampau rkyt indo(xsume laa)…org da kutip derma nak bantu itu ini nk jual mahal lak…da ditimpa musibah pn masih nk tunjuk akai ka???x faham2x…

    0
    0
  36. sada says:

    kepala otak diorg kata byk kes bunuh2 berlaku.padahal diorang tu suka samun, rompak, bunuh.kt kg aku byk kes rompak sbb org indon ni la.org tua2 dia letak parang tau kt leher diorg.jahat nak mampus.kwn aku, makcik dia mati kena rogol sbb org indon la..plz la jgn igt bangsa korang yg dtg sini baik sgt(adla yg baik sket).yg dok kasi penuh penjara, korang jg la indon.buat hbs duit cukai org mesia je…apa la jd org x bersyukur.daripada ko nk ganyang, baik ko g padang tolong org kat sana.ada gak pekdahnyer..asal la bodo sgt diorg ni…

    0
    0
    • jane says:

      dia org ni memang bodoh …tengok la citer2 dia org kat tv pon bodoh nak mampos tapi tak faham kenapa byk sgt citer dia org tunjuk kat tv….org kita gile tengok lak tu….

      0
      0
  37. john says:

    lempang jek….

    0
    0
  38. sada says:

    poyo r diorg ni..

    0
    0
  39. +Negative says:

    pada pendapat aku la kan, tak kira la org malaysia ka org indo ka, mmg ada yg baik ada yg jahat. masalah ni berpunca dari propaganda media2 kat sana. media2 yg mengapi2kan sentiment ganyang malaysia nie. kalau dah hari2 rakyat indo baca kat semua surat kabo dorang pasal ‘betapa jahatnya’ malaysia, mesti la dorang pun akan ter-brainwash. mcm bara apa, kalau lama2 dikipas, ia akan jadi unggun api. kalau dah jadi unggun api, tambah lagi kayu api banyak, jadi la unggun api yang setinggi bangunan bertingkat2. cuma tu je la, org indo ni kena la juga rasional. ada ka patut time bencana mcm ni pun niat murni pihak malaysia masih dipertikaikan dan ditolak ke tepi? mmg tak wajar sungguh! hanya org gila je yg sudah ditimpa susah masih lagi berperangai bodo sombong menolak niat murni pihak yg sudi menolong. aku rasa org2 d ceruk kampung2 pedalaman dorang tu mesti ramai yg tidak tahu menahu mengenai sikap ‘bodo sombong’ rakan senegara dorang tu. org amerika yg dicop sebagai yahudi, dijunjung dan diberi penghormatan tertinggi oleh media2 kat sana atas bantuan dorg kat mangsa gempa d padang nun. pasukan kita dapat apa? difitnah, dipulau dan pesawat dibaling batu..aduuuuhhh bapak2 ibu2 mas2 mbak2 semua, taubat sih. ingat tuhan gitu loh. udah kena musibah gempa kayak gitu, maunya lagi menambah dosa..
    tapi aku rasa, setakat ni org2 malaysia masih waras kot. tak ada la terbawak2 mcm sesetengah warga indo yg buat demonstrasi jalanan mau ganyang/sapu malaysia, mau deploy tentera sukarelawan utk gempur malaysia.
    ish..mmg jahat dan jelik sungguh mereka (bukan semua ya) yg berniat begini. insaflah, kita ni cuma insan kerdil…

    0
    0
    • amyl says:

      hmmm,,,,masalah nya diaorg gila,,,maniac,,,n akan datang sini konon2 nak keja & slow 2 menyusup ke urat sarar malaysia n sabotaj,,tauk x???
      kita kena swep balik semua ,,,kalau x masa depan kita akan dapat masalah,

      0
      0
  40. rancak says:

    jom semua memeriahkan lagi forum rancak dot org dgn klik nama rancak ni…
    pasti seronok…
    (ooppsss..lpe lak nk ckap tumpang iklan..hehe Jgan marah ye admin)..

    0
    0
  41. muat turuNaik says:

    lempang jangan tak lempang orang2 indon yang suka baut kacau tak tentu hal ni…fikiran sempit & xder semangat perpaduan serumpun….pada PDRM tembak jer penjenayah2 & geng perompak yang selalunya dari Indon…x payah kejar mengejar & bagi tembakan amaran…memang tak makan saman yang jenis ni..

    0
    0
  42. DelimaSaraa says:

    ……………………………………………………………………nthlar…………………………….

    0
    0
  43. biarlah rahsia says:

    dulu aku ada rasa hormat juga media2 indo..tapi sekarang aku meluat dan benci..dah kena bantu ..ucaplah terima kasih ini …tak syukur2….kalau lah betul ada yg nak ganyang dtg malaysia tembak jak dari jauh ahaha padan muka ahaha…negaraku tercinta malaysia…

    0
    0
  44. insuraya says:

    mmmm………..

    0
    0
  45. yula says:

    morning suma…..

    0
    0
  46. hanyaaku.. says:

    aku pk diorang dtg bukan nk tolong indon kat malaysia tapi nk sweeping rakyat malaysia kat sini plak apa? rogo lke apa ke? naya la..
    ketatkan undang2…

    0
    0
  47. ~ Lulu Don ~ says:

    ~ aku orang indonesia.. dan aku rase malu sangat dengan perbuatan diorg… seyes.. macam diorg ni tak reti bahasa je.. nak kiamat dunia dibuatnya.. tak aman gi mane mane.. ~
    ~ aku hanya boleh katakan yang mereka ni sangat bodo… yang pergi biarkan la pergi.. banyak je orang negare mane mane meninggal di negara mane mane.. tak pulak nak perang ~
    ~ lagi satu yang buat aku bengang, kadang2 media ni yang buat cerita tau.. huduh n buduh ~

    0
    0
    • kertas says:

      jadi apa pendapat kamu ttg org2 indon di malaysia terutama di kuala lumpur ini? cewek2 sgt murah pergi pada cowok2 asing, dibilangnya mereka orang tempatan (malaysia). perempuan tempatan dicap tiada maruah, padahal itu bukan cewek malaysia… ahhh sakit hati tapi… saya tau kamu memang baik dan ada ramai indon yang baik.. tapi sebetulnya kami rakyat malaysia udah terlalu terhiris dgn sikap org2 kamu. walau rakyat kami dibunuh dirompak dirogol, kami tidak bicara dalam akhbar. tapi media indon gampang aja bohong tentang kami. kami malah tutup aib kamu orang ya. kamu pula malah bikin cerita yang tidak benar. sedih sedih.. :(

      0
      0
  48. aredinthe says:

    indon..? ade yg baik.. sape yg tolong jage anak2 korang..?yg basuh baju.. etc.. arwah tok aku pun ade bibik.. dia jage sampai akhir hayat arwah tok.. memang baik..

    yg kt indon sibuk nk ganyang tu, diorang x sedar kt mane sedare2 diorg carik duit.. bagi rezki kt diorg yg kt indon tu.. dari merempat.. agak2nya diorg nk dtg naik bot penambang ke? airasia ke.. usah bimbang.. diorang pun xtau..

    pasal duit derma yg diorg dok asing2kan.. duit USA diorg amik sebab USA xtau tarian pendet..xtau masak bakso.. hahaha.. hamik ko…

    fikirlah wahai rakyat indon.. kalau berani sgt nk dtg malaysia, serang la dulu sukarelawan malaysia yg bertungkuslumus tolong kaum diorang kt padang tu..

    hanya Allah sahaja membalas setiap perbuatan hambaNya..

    0
    0
    • paperjer says:

      duet pamakan babi gan pro israel nk plak amek…
      siap ad vrus Ah1n1 lagi…
      tpi duet halal dan anti israel x nak amek..
      polik btul dunia ni…
      mcm2 org ad…

      0
      0
  49. melikoliar says:

    aq da lame bengang ngan mat2 & minah2 ind0n nie.Dtg merempat kat negeri 0rg.Pastu x reti nak time kasih.kita bagi di0rg mkn&minum,itu p0n x reti nak time kasih.
    kl0w ade ape2 bencana yang melanda ind0n aq sahut 0rg Malysia supaya x yah nak bagi muka kat mat2 & minah2 ind0n nie…nanti lagi kuat dia pijak kepala kita…

    0
    0
  50. paperjer says:

    bongok punye indon dhla bengong…
    nk ganyang msia..
    negara sndri pun Tuhan dh gnyang kan..
    x tobat2 lagi…

    0
    0
  51. ROSE MAWAR says:

    Tak sedar2 negeri dah kena musibah pun tak ambil ikhtibar.Kenapa lah hati nya di penuhi sifat keras asyik nak berontak tak habis2 dah macam jadi darah daging mereka.Mulut saja dan tuturkata lembut untuk memikat orang tapi beracun …ugh dan bila lah nak sedar . .selalu nak menang tiada mengaku kalah.Bertaubat lah orang2 Indon.Audzubillah ingat lah azab Allah yang dah terang2
    dalam surah al-isra ayat 1716.

    0
    0
  52. saudari says:

    diorang ni bagus dikatakan “lepaskan anjing yang tersepit” pastu kite plak yang kene gigit..

    0
    0
  53. skyline says:

    bodoh….
    bongok…
    bangang.indon ni wlau x sumer ar…
    yg dtg sini nk ganyang org kiter pe igt kite nk nengok aje ker…
    brp ramai org ko nnti yg kena ganyang…
    ko tengoklah nnti…

    0
    0
  54. Aku Anak Malaysia says:

    Aku memang meyampah tengok orang indon nie….

    Xpe bawaklah seramai mane yang korang nak… yang penting Malaysia hebat ade ISA.. tangkap masuk penjara lagi bagus… halau je mat2 indon balik INDON…. Memang SAMPAH..

    0
    0
  55. yann says:

    ko mmg bodoh ar indon…
    dr ko dtg malaysia ni nk ganyang kitaorg lbh beik ar ko pgi palestin 2 tolong org islam yg kena tindas kat sana 2…
    cam sial ar indon ni…..

    0
    0
    • tyco_ak2 says:

      em betul gak tu….tp pedulik jelah mamat2 indon 2-3 kerat tu…mereka bukan boleh buat apa pun…..bala x pernah putus kena kat sana nuh….silap2 on de way mrk ke malaysia bot karam….sebab lebih muatan manusia dan dosa manusia yang tak reti nak ucap trima kasih

      0
      0
  56. mae says:

    Anto sekali org Cina balik Cina, org India balik India. Dulu diorang ni macam Indon skarang ni lah, buat kacau kat Tanah Melayu, jadi komunis. Tapi sekarang diorang dah ‘baik’. Agaknya org Indon tu pun nanti macam tu lah, mula-mula jahat, lama-lama jadi gak ‘baik’. kekekekeke.

    0
    0
  57. aku says:

    aku pun dah lama meluat tengok orang2 indon ni…muka macam penyangak…

    0
    0
  58. anak malaysia says:

    aku dah lama benci kat indon ni…esp media..korg tau tak diorg buat sinetron indon yg menghina kerabat istana malysia..bygkn ada dua drama satu bertajuk airmata isabella..ni mcm ceduk kisah manohara..tp ini chanel indosiar..diorg siap pakai diolag bhs istana walaupn aku kdg2 aku nk tgelak dgr cara drg bckp..nk ckp KL pn x betul..kisah dlm ceta ni mgnbrkn betapa jahat n kejamnya org mlysia..kat org indon..skali tu aku nmpk gmbr sultan mizan kat dinding n bendera mlysia tak kah itu cara utk memburukn nama msia dn kerajaan..korg tgokla sndiri..lepas tu ada lg sinetron JIRAN..skrg tgh tyg..tgok tjuk pn dah tau ceta tntg apa..ini pn lbh kurg sja nak mengapi-apikn.dah la ckp bm pn tgang teblik…suami aku pn walupn bkn org msia sakit hati tgok ceta mngarut ni..knp krjaan SBY x bertindak hah!d msia ada tak kita buat rncgn mcm tu..satu lg aku x setu kalau amah indon ni ambik cuti seminggu skali..drg ni bkn apa hjg mgu nak menggatal,,buat maksiat,tak senonoh..mcm maid aku lah..nsb baik dh berhenti..kita ambik je maid dr mynmar lg murah gj diorg..aku nyampah sgt..korg ada satelite tv tgok lh ..kerajaan malaysia hrus bertindak lebih tegas…tak boleh dibiarkn..

    0
    0
    • siti says:

      a’ah menggatal… pastu sambil2 gatal ngaku org malaysia. biar satu dunia tau betapa low class dan murahnye perempuan “kita” ni kan? gerammmm kt indons nih

      0
      0
  59. Bozaki says:

    Mana boleh kita samakan mangsa gempa bumi dengan orang nak serang malaysia tu… Mangsa bencana tu kita bantu, bantuan tu kena ikhlas. Tak kisahlah siapa bantuan tetap bantuan.

    Yang serang tu orang lain. Indonesia kan besar.

    0
    0
    • ROSE MAWAR says:

      ya lah tapikan kita tolong puak dia.Sama juga kalau negeri lain menolong puak m’sia kita kan patut hutang budi dan jaga silatuhrahim.

      0
      0
  60. aman says:

    media indonesia tu semua miskin akal,miskin minda dan miskin permahaman!!asyik nak jadi batu api,tak ingat siapa yang mulakan konfrontasi dulu!orang msia tak kacau tapu mereka kacau!!!sabar tu ada hadnya kan???orang yang nama ventura tu islam ke apa???jangan jangan sengaja nak lagakan orang islam di dua dua negara ini!!!media indonesia tu cetek akal!!suka masuk campur dan mensensasikan cerita cerita murahan mcm si pinot tu!!!shes just a dumb slut!!!

    0
    0
    • siti says:

      good point!

      0
      0
      • anak malaysia says:

        aku stuju pinot dh tak nmpk muka dia kat sinetrot bodoh ntah ap2 ceta aku pun tak paham..pengarahnya paloi!tiba2 je ceta manohara tuka tjuk ke cinta dn karunia..aku x suka tgok tp aku tau pasal ada iklan..skg ni drg nak femes kn batik..semua dia nak ambik indon ni..bencana pun ko ambiklah….

        0
        0
  61. Aspalela says:

    X cukup lg ke bala yg korang terima weh..aku sumpah jadi katak kang..mmg x kenang budi tul..tggu la balasan akan dtg lak..mana tau bot karam tgh laut lak..igt buat jahat dibalas jahat..Allah maha kaya wahai org2 Indon yang nak bt Onar di negaraku..

    0
    0
  62. puti says:

    aku mula2 simpati la ngan si manohara tu.. lama2 tu aku tgk minah dia ada skit mereng otak dia.. termsk la mak dia tu.. klau betul kena seksa..napa tak trus buat medical check up…. bodoh punya indon… pastu leh plak buat drama sampah mcm tu…. acting cam kayu …org indon ni emo tak bertempat.. sekali dia bawak buluh runcing sekali das jek kita tembak.. bersepai semua….. mari2 kita support local drama ngan artis local…. !!!!

    0
    0
  63. Trans says:

    bodoh tul dowang ni nk anta 1500 jerk…
    konon nk lindung org dia kat sini…
    bangang dia igt org dia kat sini 500 org jerk ke?
    anta blk semua org dia lg bgus ar wat mnyemak jer kat ngara kita…

    0
    0
  64. Wan says:

    So orang malaysia semua…..ramai2 lah kita pulaukan cerita n muzik indon yang bersepah kat negara kita ni. Kat TGV ada main cerita “Kuntilanak Kamar Mayat”. Jgn pergi tgk cerita tu. Bukanya best pun. Tak payah la nak kesian kat diorang tu. Cerita/lagu malaysia haram tak main kat sana. Kalau rasa diri tu ada sekelumit maruah orang Malaysia lagi, pulaukan aje. Biar diorang rugi. Saya sendiri apa benda yg berkaitan dgn indon ni semua dah tak sentuh.

    0
    0
    • siti says:

      tapi kan…. sebenarnye ni la caranya cha ya nun alip ambik singapura… dan terus mengambilnya. iaitu dgn menyemai rasa benci antara rakyat tempatan tanah melayu dgn melayu singapura. cuba klu kita kuat ikatan dgn melayu singapura, sure susah depa nak ambik tanah tu. skarang depa try laga malaysia ngan indon plak. once kita dah ganyang each other, bolehla depa ambik kuasa. pastu, next target: brunei… pk jap…yg berkuasa ialah yg berharta. yg berharta kt malaysia, sg dan indon tu siapa? pk jap… duri dlm sekam… bersatu teguh bercerai roboh. kita tetap serumpun, jgn sweep saudara kita, sweep duri2 bermuka2 tu…

      0
      0
      • Bujang Senang says:

        Siti kalau berbual macam yer2 jerk. Tak payahlah nak conspiracy theory sesangat. Dah memang terang lagi bersuluh, orang2 Indonesia yg mencari pasal dgn orang2 Melayu Malaysia.

        Apa barang cha ya nun alip … cha ya nun alip. Tulis terus, orang Cina or Chinese. Kalau nak balun, balun terus. Tak yah semunyik2.

        Org Melayu Singapura tak suka politicians kat Malaysia. Tu pun, bukannya semua org Melayu sana yg tak suka. Ramai jugak yg rapat dan sokong Malaysia.

        Tapi tu org Melayu Singapura. Skrg ni kau cubalah ckp dgn Indon2 keparat tu. “Kita tetap serumpun, dong. Jgn sweep kitorang ek? Peace ! ”

        Mampus diludahnya muka kau. Tak puas tu, di gangbang nya ko. Masa tu, baru kira real serumpun! Tak gitu dong? ;)

        0
        0
  65. Wan says:

    Pulaukan indon. Utamakan music & drama TEMPATAN sahaja !!!

    0
    0
  66. CuNnnn says:

    Kami anak Malaysia 1 Malaysia

    0
    0
  67. lilin says:

    sebenarnya SEGELINTIR atau 2-3 GELINTIR indon cmtu… tak semua la yg dtg kt cni nk wat jahat.. Haku tgk, ade yg baik.. nk carik duit halal kt cni… MEDIA indon pon mcm tahik..!!!! tak semua indon jahat… tak semua malaysia baik… so, sesame ISLAM, kite doakan yg terbaik!!! Jgnlah wat pangai mcm BAHBIKS!!! seniri mau ingat arrr!!!!

    0
    0
  68. ika says:

    tu mesti kes nak bawak lari anak dara malaysia tapi tak lepas sempadan..wakakaka..dasar indon betul..dari dulu asik menyusahkan aje

    0
    0
  69. Taurus says:

    Kita memang marah dengan mereka yang berlambak lambak membanjiri tanah Malaysia ni. Tapi kalau di kaji, kita dapati broker broker Melayu yang jadi ejen pekerja pekerja asing itulahyang pergi menyembah Pak Menteri Pak Menteri kita, minta luluskan 100 orang Indon, lepas itu 1000 lagi, lepas tu 10,000 orang lagi. Broker broker Melayu (pengkhianat atau tamak haloba) ada yang merayu, menangis (crocodile tears) depan Menteri minta tolong lululskan Indon memenuhi kilang, rumah, kedai dan gerai.Dengan itu broker itu penuhkan sakunya. Ada dari mereka pergi Indon sana cari cewek.Duit dah sebuntil.Seorang broker dah tanya saya, “Cik, tengok gambar ni”(dalam handphonenya.) “Kalau minat, saya boleh bawa. Yang cantik” Katanya upahnya rm 16,000 . Itu untuk 1 orang. Yang pekerja Indon pula upahnya rm 6,000 seorang. Yang broker tu orang politiklah. Mereka ni lebih sudu dari kuah. Menteri kita baik budi. Luluskan, boloskan.
    Dalam sejarah,orang Melayu yang tamak seperti broker broker inilah yang ketuk pintu Mentreri dan kesudahannya berdoyon doyon Indon dibawanya setiap minggu.

    0
    0
  70. Taurus says:

    Sebenarnya, (tabek tabek cakap, ya?) negara Indonesia adalah salah satu negara yang terkaya didunia. Didalam buminya dan dalam dasar lautnya, telah dikurniakan Allah dengan segala harta kekayaan. Tapi mengapa bagitu dhaif sekali negara ini? Hatta hampir 2 juta rakyatnya meninggalkan negaranya mencari nafkah dinegeri orang,bukan sebagai profesional, tetapi sebagai “orang suruhan”, dipanggil datang, disuruh pergi. Mereka sanggup tinggalkan adik, ibu,keluarga dan ayah mencari untung nasib di rantau orang. Mengapa? Jawabnya tak jauh.Tengoklah, orang berkuasa di Tanah Jawa itu, termasuk media massanya, sebuk dengan isu remeh temeh, Malaysia curi Tarian Pendet, lagu Rasa Sayang di claimlah, Malaysia curi batik, nyanyian, tempe, lagu lagu Asli Melayu..Pendek kata semua yang ada di MALAYSIA adalah hak INDONESIA. Oleh kerana mereka lebih minat nak ganyang orang, apa sudah jadi? Negara purak peranda, ekonomi tunggang langgang. Pemerintah di Tanah Jawa memang sebati dengan BUDAYA GANYANG.
    1. Pemberontakan Darul Islam yang di ketuai oleh KARTOSUWIRJO meletus di Jawa Barat pada 1948 DAN TELAH HAPUS DIGANYANG dengan terbunuhnya ketua itu pada 4.6.1962. 2. Pemberontakan oleh KAHAR MUZAKKAR di Selatan Sulawesi berakhir DIGANYANG dengan pembunuhan kejam terhadapnya pada 3.2.1965.
    3.Pemberontakan rakyat Aceh, di ketuai oleh DAUD BEREUH telah juga tumpas pada 1959. 4.Pemberontakan
    juga meletus di Sumatra oleh gerombolan yang mengaku PEMERINTAH REVOLUSIONER REPUBLIK INDONESIA
    (PRRI) pada15.2.1958 dan pada bulan Mei, 1958, Regim Sukarno berjaya MENGGANYANG dengan bermandi darah akhirnya. 5.Pemberontakan juga meletus pada 1958 oleh PERMESTA. Walau pun berjaya DIGANYANG, ketuanya lepas meninggalkan Indonesia. 6. Dua PERCUBAAN MEMBUNUH Presiden Sukarno telah di buat oleh rakyat Indonesia, tetapi bumi di Tanah Jawa bermandi darah. 7.Pada tahun 1959, Sukarno ishtiharkan DEMOKRASI TERPIMPIN dan tahun berikutnya Partai Islam MASJUMI dan PARTAI SOSIALIS INDONESIA di haramkan. 8,Pada bulan Jan.1974 dan 1977, Mahasiswa di INSTITUT TEKNOLOGI BANDUNG telah berdemonstrasi besar besaran dan berlakulah “riots”.Regim Sukarno terus MENGGANYANG mereka tanpa belas kasihan. 9. Pada 12.9.1984, berlaku satu rusuhan besar di TANJUNG PERIOK dan 18 orang telah ditembak mati, 50 orang hilang tak dapat di kesan. 10. Seramai 6 orang GENERAL Indonesia, termasuk Muhammad Yani telah di korek matanya oleh gerombolan Komunis dan perempuan perempuan Komunis Indonesia itu terus mencampakkan mayat mereka kedalam LUBANG BUAYA di Jakarta, 11. General Soeharto telah melakukan RAMPASAN KUASA dan Presiden Sukarno di tahan. 12.Sempena dengan tumbangnya Presiden Sukarno, maka Tanah Jawa telah BERMANDIKAN DARAH. Hampir 1 juta Anggota Komunis Indonesia, di Ketuai oleh D.N.AIDIT, telah di semebelih dan ditembak oleh “FIRING SQUAD”.. 13. Propensi Aceh bergolak lagi dengan satu lagi Pemberontakan selama 16 tahun. 40,000 askar dari Tanah Jawa di kerah Soeharto untuk menumpaskan pemberontakan itu. Beribu ribu rakyat Aceh di bunuh tanpa bicara. 14. Di Propensi TIMOR TIMOR pula meletus pemberontakan. Tentera Indonesia bertind ak kejam sekali hingga Bangsa Bangsa Bersatu dan Tentera Australia campur tangan. Akhir satu negara baru, TIMOR LESTE berjaya di tubuhkan, BUDAYA GANYANG terhadap rakyat Indonesia sendiri telah berlanjutan. Sekarang mereka nak cari “musuh” baru pula, iaitu Malaysia,YA ALLAH !! Lindungilah kami dari manusia manusia durjana itu.

    0
    0
  71. miszvanilla says:

    bagai kita melepaskan anjing tersepit___!!! dasar indon ckp malaysia ‘malaysuck’?? Dasar kamuu nda pandai untung___!! kamula yg kaC penuh setinggan d malaysia. . .susa crik owng. . .senang mw ganyang kunuk__!!! apalah kamuu dapat??__!! dasar umat2 yang lahir tanpa diazankan bapa__!!! wateverlaa kamuu wat pa. . nda urus__!!! keringat kamoo__!! anggota kamoo!!! i love Malaysia. . .wlu ancaman dtg ttp steady. . .

    0
    0