Written by AbangNara | November 22nd, 2013

Yayasan Destini Anak Bangsa (YDAB) dengan kerjasama Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Fakulti Filem Teater dan Animasi (FiTA) UiTM akan menganjurkan konsert amal iaitu Konsert Destini pada 20 dan 21 Disember 2013.
destiniKonsert yang bakal berlangsung di Dewan Agung Tunku Canselor (DATC) UiTM, Shah Alam ini akan menampilkan barisan artis terkemuka tanah air seperti Dato’ Siti Nurhaliza, Awie, Amy Search, Hafiz AF, Jaclyn Victor, Adira dan Dayang Nurfaizah serta penampilan istimewa daripada artis seberang iaitu Rossa dan Pasha Ungu.
destiniObjektif utama konsert amal ini dianjurkan adalah untuk mengumpul dana tambahan bagi Tabung Pendidikan Anak Bangsa yang merupakan tabung dermasiswa bagi membantu pelajar cemerlang yang kurang berkemampuan daripada luar bandar, pedalaman dan miskin bandar termasuk anak yatim dan orang asli untuk menyambung pelajaran mereka ke tahap yang lebih tinggi selepas program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB).
destiniKetua Pegawai Eksekutif YDAB, Dato’ Mohd Aizuddin bin Mohd Ghazali berharap agar sumbangan daripada hasil wang jualan tiket konsert amal ini mampu mengurangkan bebanan sekaligus dapat membantu dalam mengubah destini mereka pada masa akan datang.


Dalam memberi ruang untuk menyalurkan bantuan serta merapatkan jaringan YDAB dengan pelbagai agensi kerajaan, organisasi korporat serta syarikat swasta dan orang persendirian, Konsert Destini memberi tawaran pakej-pakej tajaan serta pulangan tajaan seperti Platinum (RM100,000 dan ke atas), Diamond (RM80,000 – RM99,000), Gold (RM30,000 – RM79,000), Silver (RM10,000 – 29,000) dan Tajaan Terbuka atau Persendirian (tidak kurang dari RM5000 dan tidak lebih dari RM10,000).

Orang ramai yang berminat untuk menonton konsert ini boleh mendapatkan tiket bernilai
RM1000, RM500, RM300, RM200, RM80 dan RM30 menerusi Unit Pemasaran Konsert Destini dengan menghubungi Fakulti Filem Teater dan Animasi (FiTA) UiTM di talian 03 7962 2186 dan 03 3342 5080 atau Ketua Bahagian Pemasaran, Pn Raja Nor Aminah Raja Ayob di talian 019 670 4734 atau Pengarah Bersama Konsert Destini, Encik Mohd Asrul Abu Seman di talian 013 395 9839.

Untuk informasi lanjut, boleh layari www.ydab.com.my.

45 responses to Artis-Artis Popular Jayakan Konsert Destini Untuk Bantu Pelajar Kurang Berkemampuan

  1. eh jap…tok ti tu pkai tudung nmpak leher ke or anak tudung dia tu ? *kompius*
    santek ler tuu konon…..muahahaha

    0

    0
    • roro sipendekar says:

      amboiiiii, kalau nak cari salah orang, nampak jer yg bukan-bukan, buka mata luas-luas ye, tu tudung dialah… takkanlah dia nak pakai tudung yg nmpak leher…. astagrfirullahalazzim….

      0

      0
      • Abby Adabi says:

        Dato’ Siti sopan sgt..Mcm ni la baru menutup aurat yg sempurna..Baju n kain longgar n tudung bwh dada..Alhamdulillah sedikit perubahan yg positif sedikit demi sedikit dalam berpakaian mengikut syariat Islam..

        0

        0
      • Abby Adabi says:

        Kenapa Siti tak terfikir mengambil anak angkat?..Diam tak diam nak menginjak ke angka 8 tahun perkahwinan beliau..

        Bkn apa anak tu kan anugerah bagi pasangan yg berkahwin..Mungkin takde rezeki nak dpt anak sendiri tp usaha la dgn cara bela anak angkat dulu..Tgk siti mcm penyayang kpd kanak2 tp tak kan terasa sifat keibuan..Bila dah ada tanggungjwb bela anak ni baru kita terasa diri ni tua sbnrnya..

        Sekarang ramai jgk duk kutuk Siti suka selfie n duck face kat instagram..Mungkin klu siti ada anak tak la mcm tu, sekurang2 nya ada benda dia nak fokus n kurangkan sikit duniawi bila dah ada tanggungjawb ni..

        Aku ada kwn umur 20 tahun kahwin dah n skang umur baru 22 tahun n dah ada anak..Jauh dia lebih matang dari siti..takde dah nak selfie2 n duckface ni..

        Serius tak sesuai kot dgn imej siti bertudung n umur nak msuk 35 tahun masih selfie n duckface..remaja n awal 20an tak pela still nmpk comel sesuai dgn usia keremajaan mereka..

        Pakaian n tudung beliau juga sering jadi isu..kebanyakan tudung atas dada n pakaian ketat2..mcm kt gmbr atas ni mmg sopan plak..Tgk diana amir comel je bju longgar2 n tudung dilabuhkan bwh dada..

        Apa2 pun doakan yg terbaik untuk beliau..

        0

        0
        • minah jambu merah biru says:

          dia tknk ambek anak angkat pasal dia ni pemalas nk jaga babyyyy paham..babtu dia tknk ambek anak angkatttt…kalau dia nk ambek dh lama dia ambek anak angkat. anak laki dia kn ada..tk payah susah2 nk jaga baby siang malam pagi petang ..ha anak laki dia tu dh besar hensem lagiiiiiiii hepening kan ! yg kau ni sebokkkkkkkkkkk nk suroh dia ambek anak angkat ni kenape? tkde kau aje lah yg jadi anak angkat dia..hehe..

          0

          0
      • Abby Adabi says:

        Objektif utama konsert amal ini dianjurkan adalah untuk mengumpul dana tambahan bagi Tabung Pendidikan Anak Bangsa yang merupakan tabung dermasiswa bagi membantu pelajar cemerlang yang kurang berkemampuan daripada luar bandar, pedalaman dan miskin bandar termasuk anak yatim dan orang asli..

        INGATKAN UNTUK KUMPUL DANA UNTUK MEMBANTU AMY SERCH YANG DAH MUFLIS TU..AMY SEARCH YANG SIBUK2 NAK KUMPUL DANA UTK ORG TU DAH KNP??..DIA SENDIRI DAH TAK BERKEMAMPUAN..DIA TU SEPATUT MINTAK DERMA DARI TOL TI SEBELAH DIA TU..

        0

        0
        • roro sipendekar says:

          ha.. ini lg sorang, nak berdakwah konon, dakwah mender mcm tu? asyik nak su’udzon dengan orang, agknya kau ni belajar tak habis kot? sekerat jalan… cubalah husnuzon sikit dengan org lain… biarlah dia nak kutip dana utk org lainpun, ko tu kenapa? nak cari dosa jer… astagrfirullahalazzim…

          0

          0
      • Abby Adabi says:

        Kepada sesiapa yg ANTI ABBY ADABI:

        Tujuan saya disini sekadar untuk MENUMPANG DAKWAH,
        Juga untuk MENTARBIYAH mereka2 yang bersedia mendengar KHUTBAH dari saya..Bukan tujuan untuk SEKOLAH kan sape2 yang tak sudi BERMUHASABAH diri..

        Tiada ISTILAH nak tunjuk ISLAMIAH melebih2..
        Hentikan FITNAH jom satukan UMMAH..
        Mari BERHIJRAH mengikut jalan ALLAH dan contohi RASULULLAH..

        0

        0
        • anis says:

          xyh nk guna alasan bdakwah adabi oiii…ko kt sni menghina artis je hari2,jgn ingat komen2 ko tu x tercatat dlm buku amalan ye..bayangkan org2 yg ko dok kutuk2 tu,di akhirat nnt tempat mereka di syurga n ko meraung di neraka…Renung-renungkan

          0

          0
    • miss yna says:

      ko tau x ape itu inner neck?kalo x tau g google…

      0

      0
    • zizaz says:

      rara riri ruru
      tudung nmpk leher tu gaya che ta..ok

      0

      0
    • cutele says:

      bersangka baik la….da terang2 anak tudung nak juga kopius2 …. huhuhuuu

      0

      0
  2. iphoneuser says:

    Popular ke muflis?
    Kasihan..jgn terlibat dgn dunia hiburan ni..kelak memakan diri..
    Kayuh slow2 boh..

    0

    0
    • roro sipendekar says:

      kalau dia muflispun kenapa? dia minta makan dengan kau ke? dia kacau ke? manusia…. manusia….

      0

      0
      • iphoneuser says:

        sentap lebih, melayu melayu..
        muflis tu kan dah susahkan diri, dan keluarga nya,
        ada akal ke? boleh pikir benda kecil macam ni..
        bukan pikir nak sentap je..
        belajar lagi..

        0

        0
        • roro sipendekar says:

          kalau dia susahkan keluarga dia sekalipun biar dialah… bukn dia mnta ngn korangpun, yg kau mnyentap lebih pesal?

          0

          0
  3. mia says:

    cantik ct pkai baju mcm ni..

    0

    0
  4. politik says:

    tempt belaja buat tempat konsert?

    0

    0
  5. paukaya says:

    bantu pelajar jd muflis..hahahahahhaha

    0

    0
  6. melati says:

    Tak malu ker Siti ni? kalau aku jumpa dia ni memang aku ludah kat muka dia….

    0

    0
    • azreen says:

      Ko apahal melati? nak ludah2 muka orang…sok muka kau sendiri yang kena ludah baru tau.

      0

      0
    • Abby Adabi says:

      @melati

      NAMA KAU MELATI TAPI HATI KAU TAK SEPUTIH MELATI..
      NAMA KAU MELATI TAPI AKHLAK KAU TAK SEBERSIH MERPATI

      NAMA KAU MELATI TAPI KAU TAK BAIK HATI
      NAMA KAU MELATI TAPI KAU IRI HATI
      NAMA KAU MELATI TAPI KAU TAK SECANTIK SITI

      NAMA KAU MELATI BAIK KAU GI MATI!!!

      0

      0
    • roro sipendekar says:

      apahal nak meludah muka dia? apa dia buat kau ko? nama cantik… tapi perangai… uikssss… Nauzubillah… mcmlah ct rampas dato K dari ko.. pesal? ko tergilakan dato K ke?

      0

      0
  7. atok ti ni tak abis lagi seronok dunia ni, nak plak dunia artis ni
    sebok ckp kat peminat masuk gim, tapi peha makin lama makin besar, tek makin tesembol…pui

    0

    0
  8. melati says:

    memang aku tak puas hati dgn binatang Siti ni…semenjak dia kata KJ biadap, dah lah aku kurang minat gan dia sebelom ni …pastu si pukimak ni kuar lah kenyataan biadap terus sebut nama KJ…padahal KJ tak sebut namer sesiapa pun..Kalau laki bini Dato namer tak guna kuasa yg ader,,,ni kawin gan Dato dayus org mengata bini dia tapi dia macam tikus…hahahahahaha Dato vs YB Khairy… kedua2 Dato senyap macam tikus…padahal KJ blom pun lagi komen pasal Siti….kepada yg bangga sgt gan Dato tu ,ni lah contoh …..Dato2 , kalau aku pulang kan balik Title tu.

    0

    0
    • Abby Adabi says:

      @melati

      Gunakan pendekatan berlemah lembut dan berhemah dalam berkomen..Yang kau carut2 kan tok ti ni knp??Kalau dia nak tegur KJ pun tu bkn urusan kau,Lagipun aku tak nampak kat mana salhnya pun dia menegur KJ..DALAM ISLAM SENDIRI “JANGAN MELIHAT SIAPA YANG MENEGUR TAPI APA YANG DITEGUR”

      Saiyidina Umar al Khattab sendiri menerima teguran dengan berlapang dada dari seorang peminum arak kerana apa yang ditegurnya adalah benar..Bkn melihat kpd diri penegur tersebut sebagai seorg peminum arak..Begitu juga Rasulullah SAW sendiri bersedia menerima teguran dari Kanak kanak..

      Dalam kes tok ti n KJ ni pun tak slh pon tok ti nak tegur KJ klu benda tu dilihat btl..Siti cuma suh respek org tua je..KAN BETUL TU, KITA KENA MENGHORMATI ORG TUA..Tak semestinya KJ tu belajar OXFORD n ct SPM je tak layak menegur beliau..

      0

      0
      • roro sipendekar says:

        haa…. bab ni aku setuju dgn ko, mmg terbaik apa yg kau tulis ni

        0

        0
      • minah jambu merah biru says:

        jangan masok kn kes si Kj hensem tu lagi di dlm blog ni …soal keja tkde istilah nk hormat ngan orang yg lebih tua ke lebih muda ke keja is keja n dia jalan kn keja n tugas dia sebagai menteri sukan hensem ….mana yg tk tau saje2 nk kepo please DIAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM ! idop umno ! idop pak najib ! lov pak najibbbbbbbbbbbb !! lov BN 4ever !

        0

        0
    • Abby Adabi says:

      @melati

      NAMA KAU MELATI TAPI HATI KAU TAK SEPUTIH MELATI..
      NAMA KAU MELATI TAPI AKHLAK KAU TAK SEBERSIH MERPATI

      NAMA KAU MELATI TAPI KAU TAK BAIK HATI
      NAMA KAU MELATI TAPI KAU IRI HATI
      NAMA KAU MELATI TAPI KAU TAK SECANTIK SITI

      NAMA KAU MELATI BAIK KAU GI MATI!!!

      0

      0
      • minah jambu merah biru says:

        bis kau tu baik sangat !! apeeeee yg kau merepek niiiii haaaaaa huhu ..sedih minah jambu tengok kau ni…mula2 macm orang baik2 kau ni berdkwa sana berdkwa sini last last kau suroh si melati ni peg mati pulak..macm klakar pon ada kau ni..

        0

        0
    • melatah says:

      mak vote ayat kau ni nok…mmg mak pon x pon suke dak siti ni
      dah kebas laki org 1 hal,msok cmpor urusan menteri pon 1 hal
      dok diam tu dah la kan…ni sbb die org pahang hebohhhhhhh skampong
      porahhhhhhhhhh
      ni haa lg takleh blah asal bt amal je ank menunjuk2 muka die most wanted nk buat amal…nampak sgt nak menunjuk
      cm syihal…

      0

      0
      • Anonymous says:

        klau korg xsuke ct…tu mslh korg,ct xknal korg pun
        i love pahang

        0

        0
        • melatah says:

          kau suke siti tu ko punye pasal ler sial…..aku x suke pon aku pnye pasal ah….semak je kau…..kau love phang tu kau punye pasal….cakap mcm org akal kt lutot…

          0

          0
    • mia says:

      xde rugi nye Tok Ti kalo ko x minat die.. mulut da mcm hape ckp org binatang.. KJ pn x meroyan, yg ko emo sngt da knape??

      0

      0
    • roro sipendekar says:

      jenuhlah ko mncari ct nanti nak minta ampun… kau @melati memang dah teruk ni, sampai tak dpt beza mana manusia & mana binatang, aku tngk kau tu yg mcm binatang, xder adab sopan, kata org macam2, KJ pun tak kata apa, yg kau nak melatah teruk sngt pehal? kau ni gundik KJ ke?

      0

      0
    • Anonymous says:

      Dalam dunia ini lebih ramai yang berlidah buaya daripada
      yang berlidah manusia!!!

      0

      0
    • Anonymous says:

      aku syak kan…. mesti melati ni isteri KJ!! tu yg dia sentap x hengat dunia tu..

      0

      0
  9. sebenarnya, atok ti n kj ni memang baik and kenal sesama dia org, tu sebab atok ti brani biadap tegur kj biadap.

    alaaa, korang tok sah risau lah. kj memang kenal baik dgn famili atok kuda semua termasuk dgn asyraf anak tiri atok ti tuuu.

    lekk laaa

    0

    0
  10. Red john says:

    Rasullullah s.a.w ditunjukkan dua perkara besar yg akn menjurumuskn manusia ke dlm Api neraka.
    1) perniagaan
    2)hiburan
    Jd stakat tok ti n retis lain duk bangga sgt dpt kumpul kekayaan hasil dr duit jual suara.. Emmm.. X payahlah nk bangga.. Duk nyanyi terkinja kinja ats pentas.. Klu pk logik nmpk sgt la x berkat.. Tu yg tok ti suka sgt bt duck face.. Sesuai la ank sedara duk pgil dia mak iti.. Dkat dgn itik.. Mak iti bt muka itik.. Wakakahhh..

    0

    0
  11. Tomato says:

    So what klu kunun kj knal dgn fmly datok k? Aku mmg bengang dia sound kj aritu. Kenal ke tdk blakang kira. Siti tu saje bajet nk raih perhatian. Datuk k kn dh tua. Ntah bape lama lg bley idupnye. Siti duk intai kj kut klu kembali solo. Hahahaaaaaa.. Blah la wei sitik…

    0

    0
  12. Anti siti says:

    Alah siti pki mcm tu dia tiru fesyen fazura la. Sblm ni fazura pki skirt labuh itam dgn jaket itam yg sgt cantik kat mjlis mjlh Eh! Siti kn x reti fesyen. Tu yg duk pki jaket n skirt labuh jgak. Bajet anggun la konon kn.. Mcm duck yg x reti berenang dh aku tgk pmpuan ni.

    0

    0
  13. confuse says:

    nape byk sgt komen pasal siti kat cni???
    td rsenye ak bc citer lain…ermmmm

    0

    0
  14. […] Artis-Artis Popular Jayakan Konsert Destini Untuk Bantu Pelajar Kurang Berkemampuan (43) […]

    0

    0
  15. […] Artis-Artis Popular Jayakan Konsert Destini Untuk Bantu Pelajar Kurang Berkemampuan (44) […]

    0

    0