Written by AbangNara | January 31st, 2015

Aleeya Antasha adalah anak sulung Awie hasil perkahwinannya dengan Arni Nazira. Aleeya telah memuatnaik satu status di Facebook dan Instagramnya yang mendakwa kenyataan yang dikeluarkan oleh ibu tirinya, Rozana Misbun di media baru-baru ini adalah palsu. Sebelum ini Rozana ada memaklumkan yang dia sentiasa sibuk menjaga anak-anak. Tak pernah ada masa untuk keluar rumah melakukan kecurangan kerana masanya dipenuhi dengan anak-anak.

aleeya antasha

Namun menurut Aleeya Antasha, apa yang dimaklumkan oleh ibu tirinya itu adalah rekaan semata-mata. Hampir kesemua yang dikatakan adalah palsu. Tulis Aleea di laman sosialnya:-

aleeya

aleeya

Fuh~~~ Satu demi satu dakwaan muncul daripada setiap pihak tentang kes ini. Tak tahu mana satu yang betul. Sukar untuk mempercayai mana-mana pihak. Terlalu banyak versi. Senang cerita, kita selaku orang luar setakat dengar sahajalah. Percaya jangan. Kita tunggu keputusan mahkamah sahaja kelak. Tak gitu?

[jetpack-related-posts]
PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

55 responses to Anak Sulung Awie, Aleeya Antasha Dakwa Rozana Misbun Menipu

  1. Lisa says:

    Anak – anak x akan menipu..
    in shaa allah allah akan membantu pihak yang benar.
    Amin..

    0

    0
    • mak lampir rozana says:

      lawa anak awie nih..sbijik mummy dia…mungkin jd artis juga lpas ni…padan muka rozana…

      0

      0
      • Olga Cappadoyah says:

        ahhh….aku sunyi!

        kurrrr kurrrr….kurrrrrr….

        0

        0
        • Kak Ton says:

          Tengok pic family tu…kemain rozana kepit awie. Jadi akward gile kot anak tiri dia yang sebelah tu. Camni ke pic ibu tiri yang baik? Aku percaya cakap anak awie 200%

          0

          0
        • Temberang je kaw says:

          Sape yg beriya2 angkat Rozana umpama malaikat kt entri 1 lg sblm ini tuh…?Skang pi telan najis lembu bnyk2….Rozana bg sttment 2 mukasurat sdangkn yg betul sbnyk 1 prnggn je, terus nk puja si Rozana…Awie mahupun Rozana ada silap msng2 tp yg tk menahan ni ada plk yg agkt Rozana sbgi malaikat dan salahkan Awie..Hahaha…Mesti kaum merabat Rozana tuh….

          0

          0
    • Anonymous says:

      Kalau rozana baik dia x kan tergamak keluar rumah tggalkan anak2….

      0

      0
    • minah jambu tk suka hipokrit says:

      bagos aleeya atlis u berani bukak mulot pasal u punye mak tiri punye prangai lov uuuu…..mak tiri u tu si rozana memang penipu ! buat habiskn beraaas aje huh ! jangan lekas pecaya cakap rozan hipokrit ni …minah jambu yakin yg aleeya tidak bercakap bohong tentang mak tiri dia yg pemalas nk jaga anak tu ..asek asek dngan HP aje malam2..huh ! dia yg tak tido sampai pagi dia kate anak2 pulak yg tk cukop tido mengarotkn !! sengaja nk busok2kn bekas laki dia si awie tu…lov aleeyaaaaaaaaa ! u jangan layan lagi ngan mak tiri u yg tk betol tu ok !!

      0

      0
    • Door says:

      Anak sekarang bkn mcm anak dulu.. Anak skrg ramai yg penipu. Apa2 je lah… Untung sabut timbul untung batu tenggelam. Wallahualam

      0

      0
    • cerry berry says:

      Habis la kau rozana lepas ni tidor lokap la untuk 4-5 tahun memandai ja menipu anak2 tiri kau bukan kecil lagi yang senang nak di perbodohkan, mentang2 la ada anak tiri buat2 xtahu je xambil berat pun pasal diorang kantoi la kau apa lagi pegi la cari bomoh siam minta tolong!

      0

      0
  2. bella says:

    Kasi malu org perempuan saja la ko ni rozana
    ko lupa ek ank2 awie ssemuanya dah besar dah tau apa yg terjadi diumah antara ko dan ayah dia. rozana harap2 lepas ni ko berubah la yek

    0

    0
  3. Jenab says:

    aku rasa mmg rozana yang byk tipu .. haishhh, buat malu kaum

    0

    0
  4. Shhh says:

    lepas ni sapa plak nk bgi komen…ckp pung pang pun..masing2 nak tegakkan kebenaran..kita juga yg bertepuk tangan..kecian aku tgk keluarga ni…next pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    0

    0
    • kak non purple kak non pink says:

      ko sorang je tepuk tangan..apasal ko tepuk tangan? lol..

      0

      0
      • Shhh says:

        aku tepuk tangan sbb drama ni akan da episod nya nanti…lama2 ko sendiri pun bosan tahap cadbury hikhik

        0

        0
        • Anonymous says:

          hbs klau ko dh bosan dlu, ko berambus lah. org lain yg akn bosan kemudian, nnti akn berambos jgk, jgn risau.

          0

          0
  5. makcik jaga parking says:

    berani kerana benar…anak awie memang berani…dlm mempertahankan nama bapanya..tetap bahasa n penulisan dia jaga ..takla OVER mcm adik neelofa tu…huhuhu

    0

    0
    • nia says:

      kata orang, budi bahasa anak-anak mencerminkan didikan ibu bapa. (tak semua la, ada jugak yang memang dididik tapi ibarat curah air ke daun keladi…)

      Memang tutur kata budak ni masih ada unsur beradap sikit walaupan tengah panas hati.

      0

      0
      • jeni says:

        Tengok mak la….cantik, sopan, lemahnlembut..mesti awie sesal seluruh nyawa sekarang…..apa kata balik dengan erra…anak erra boleh ada kakak.

        0

        0
    • Anon says:

      loveesss your komen la makcik !! patut nya dia lebih panass kan sebb bapak kot brbanding kakak. tp bahasa takda nk carut2 sgt.

      0

      0
  6. Poppy says:

    Kita org luar pun boleh tengok dari muka Rozana before & after “transformer”.From berkerak then jadi putih mulus. Cara make up, berpakaian, rambut.. Ni jenis suka melaram, high maintenance ni. Tak salah nak cantik utk suami tapi anak2 jgnlah diabaikan. Kalau semua kerja dah org gaji buat nampak sangat Rozana ni malas. Malam bergayut kat tel. eemmmm… Poppy tengok muka semua anak2 Awie ni pun pandai kesian especially yg masih kecik tiga org tu.

    0

    0
  7. Wateva says:

    kalau jadi kat adik Neelofa, agak2 bole ke dia jaga adab n bahasa macam antasha?dr bahasa n cara kita boleh ukur tahap knowledge n envy sseorang.ni bukan kena dekat kakak or abang, but kt bapa.erm

    0

    0
  8. dina says:

    dia lupa kut ayah dia jugak tuduh mak kandung dia macam2 dan berkahwin sbb menggatal dgn Mak tiri semasa masih dgn mak kandung dia.
    dia jugak lupa seorang islam yg bertanggungjawab akan didik isteri tutup aurat dan takkan bukak kelab malam yg byk maksiat tu.
    tanggungjawab camtu ye…bg makan anak bini duit haram.

    0

    0
    • anak ikan says:

      masa tu dia baby lg ..belum ada akaun pesbuk lgk…blum pandai menaip lgk..blm tau apa2 pun…sejahat2 bapak kita..mana ada anak yg nak bukak aib bapak yg jaga makan pakai dia…paling2 simpan dlm hati je ..tergamak ke cakap…’hey bapak,bapak punya duit haram..sy taknak makan,taknak pakai duit bapak..’…lainlah klu dia pandai cari duit sendiri…apeeeeeeeela…tolong pikir boleh tak?

      0

      0
      • dina says:

        semua anak sayang mak bapak.
        tapi kalau si bapak dah lari dari landasan agama serta tak menjalankan tanggungjawab yg di tuntut Islam perlu ke nak sokong?
        Patut dia berdiam diri saja ..kecuali bapak dia yg suruh.
        Bila dia dgn bapak dia tak tutup aurat. Bila dgn mak dia dia pakai tudung.
        so sendiri pikir lah….

        0

        0
        • Alyssa Anuar says:

          salam minta maaf ya kalau saya salah faham. sya rasa awie tk kan menyuruh anaknya berbuat demikian. kita tdk tahu cerita sebenarnya kerana yang maha mengetahui keadaan mereka adalah awie, rozana dan anak-anaknya. so kita tdk ada hak untuk mempertikaikan atau mengatakan apa2 kepada situasi sebgni…. alangkah baik kita berdoa agar mereka ni sabar menghadapi dugaan ini dan mendoakan agar masalah mereka ini selesai.

          0

          0
    • dinasour says:

      ko sanggup ke nak sound ayah kandung ko?…..ciri2 anak durhaka tau..bukan tanggungjawap anak nak sound ayah dia…tanggungjwp anak buat apa yg ibubapa dia suruh,mdapat kasihsayang,nafkah yg secukupnya dr ibubapanya..dia hya mnjelaskan apa yg salah dmatanya..kisah sebenar 10-20thn dulu manalah dia tau cik kak oiiii

      0

      0
  9. Shhh says:

    aku tgk ramai sokong awie dari rozana…rasa korang awie tu baik sgt ker..yelah anak mana yg suka kalo bapak/mak dorang diperkatakan org…hanya Allah jer tahu ttg keluarga dorg ni…rozana juga padan muka sbb dulu rampas awie dri arni..begitu juga dgn awie ..tinggalkan erra untuk arni, tinggalkan arni untuk rozana…lepas ni semua ppn tak nak kat awie…aku pun tak sokong mana2…budak2 tak yah masuk campur lagi ko bising kat media sosial lagi byk spekulasi org akan buat..awie ckp mcm ni dkt rozana…rozana ckp mcm ni kat awie..benda ni takan habis…malu lah weiii…apa pun tak boleh…

    0

    0
    • Anonymous says:

      kalo orang dh cakap mcm2 tentang ayah yg tungkus lumus besarkan ko, ko nk diam n buat x taw je ke? anak awie ni pun tertekan la wei.. budak lg dh mcm2 kene hadap. dia pun x tahan tengok ayah dia kne hentam bende yang ayah dia x buat. dia sendiri yg rasa kasih syg ayah dia bukan org lain. sebb tu dia marah

      0

      0
    • murukuya sateri says:

      Rozana terbaik buat awie
      awie terbaik buat rozana
      gaduh la korang sampai kiamat….

      0

      0
  10. ladies says:

    tak nak menitis ke air mata kau NARA

    0

    0
  11. Ayumi says:

    Hmm..tak tahu nak percaya kanak kanak 12 tahun boleh tulis sejelas itu tapi tak pa lah, anggap saja itu betul. Satu persoalan saja, kenapa setiap kali bercerai Awie selalu saja yang terbaik?. Dulu masa dia ceraikan Arnie Nazira dia tuduh Arnie tak pernah masak, asyik makan menumpang rumah kakak Awie bila sampai masa makan. Awie juga pernah tuduh Arnie biarkan anak anak mereka kena gigit nyamuk sampai merah merah lengan dan tangan mereka. Sekarang bila berpisah dengan Rozana, semua keburukan Rozana dengan tak jaga anak, tak tengok kerja sekolah anak, lakukan perkara khurafat macam macam so tak pasti adakah ini tulisan anak Awie atau tuduhan Awie sendiri melalui akaun peribadi anak sulungnya. Pendek kata, kat dalam rumah memang dia dakwa dirinya suami yang baik, isteri yang bersalah tapi di luar rumah, berapa kali kes Awie bergaduh dan pukul orang sudah di bawa ke mahkamah?..Dalam MLM pun kalau Awie je mesti menyakat utk pukul orang.

    0

    0
    • alyssa anuar says:

      salam. sya nak tanya awak… awak ni tinggal dengan mereka ke? Cerita dalam rumah pun awak tahu atau dengar cerita org aje. kalau u adik beradik dgn mereka mungkin boleh percaya. tapi sdgkan yang ada pertalian pun blm tentu tahu cerita dalam rumahtangga mereka. so jgn kita pandai memandai nak judge atau menilai hal mereka.

      0

      0
  12. Ayumi says:

    Dulu masa berpisah dengan Arnie Nazira, Awie tuduh Arnie tak pernah masak. Asyik tumpang makan rumah kakak Awie je time makan. Arnie juga tak jaga Anak sampai tangan anak bintat merah kerana gigitan nyamuk. Sekarang tuduh Rozana pula. Awie tu sempurna ke?. Berapa kali orang sudah report polis sebab dia pukul orang?.

    0

    0
    • minah jambu tk suka hipokrit says:

      ni bukan pasal awie pukol orang lah ngok !!! ni pasal anak awie yg pes cakap pasal mak tiri dia yg penipu tuuuuuuuuuuu !! mintak2 JDT laaaaaaaaa yg menang ..idop JDT !

      0

      0
    • Anonymous says:

      kau cerita psl ape ni? Isunya skg anak awie kata rozana menipu.
      ini antara awie, rozana, aleeya. tiada termasuk arni nazira.
      di mahkamah bila nak merebut hak penjagaan mmg akan dikeluarkan segala keburukan spya hak penjagaan x dpt kat pihak 1 lg, sdngkan keburukan itu mungkin sekali dua saja berlaku. Akupun x suka awie pkul bini, aku x sokong mana2 tapi rozana ni bukan nya baik sgt malah penipu besar jadi x payah nak harap org2 sokong dia plk.

      0

      0
  13. ros says:

    Bukti surat nikah pun dah cukup. Siapa tipu pun boleh tau.

    0

    0
  14. Aku sebatang kara says:

    Anak awie ni kecik2 dah meroyan, sama macam bapak dia

    0

    0
  15. victoriabecks says:

    Nape aku rase bkn mcm bdk ni yg tulis ehhh…ayat dia cm ayat org da matured bersembang psl rmhtangga. Aku tk side sape2..mesti dpt byk unlike ni…

    0

    0
    • MLM says:

      Banyak je aku jumpa budak2 baya ni dah pandai cakap macam orang matang.
      Penulisan dan pendapat sahaja tapi minat dan fikiran masih keremajaan.
      Mereka terdedah dengan lebih mudah berbanding dengan budak dulu.
      Internet banyak menyumbang, lebih2 lagi pada budak yang suka baca pendapat2 dan aktif berforum berblog bagai dengan orang yang lebih tua.

      0

      0
      • wawa says:

        aku sokong.. bdk2 la ni mn sama gan bdk2 dl.. drg bercampur dan sllau share jika ibu bapa ada mslh… mcm anak saudara aku, lelaki.. dia pendiam x byk ckp, tpi bl kkak aku di sihir oleh pmpuan yg nk kn ayh dia dan dh khwin pun ttp jgk sihir kn ibu dia sbb x puas ati dan nk bg mati… x prnh terjngka oleh kami yg 1 ari dia up load sttus kt fb dan siap tag nm pmpuan tu dan ayah dia dan bgtau yg pmpuan tu sihir kn ibu dia yg x bersalh… x dk sapa pun yg sruh atau ajr, tp dia terlmpau tertkan melhat ibu dia yg asyik di rasuk tnpa hnti wlau ayah dia dh di ambik pmpuan tu… ank2 akn lhat dan smpan, tp lama2 meletup jgkkkk…

        0

        0
  16. Kak Limah says:

    Washing their dirty linen in public…dari suami..isteri sampai ke anak2 membuka pekung dada di media sosial…alahai…sedih akak tenguk…

    0

    0
  17. kelas mengaji says:

    tgok rmbut karat pon aku dah taw..

    0

    0
  18. cik teratai says:

    Dakwaan apa Nara oiii..ni Fakta..saksi paling yang dipercayai..ANAK2 dia sendiri.. paham?

    0

    0
  19. lalalla says:

    Rasa nye status ni bukan anak awie yang buat…mmg awie lah kot..sbb dia dah takde idea lagi nak hentam rozana.

    0

    0
  20. encikburn says:

    kadang anak ni kadang2 ada di beri rasuah mcm byk gak kes sy dgr tuh anak di beri topoup kedit atau handpon..skongkol …

    0

    0
  21. Anonymous says:

    Well ni keputusan mahkamah ikut fakta bukan emosi…
    Anak awie pun kata kadang2 je… so takan 24/5/356 days nak monitor…
    Anyway , bab anak tiri tu tu subjektif sebab tau je arr kalo tersilap tegur yg buruk mesti mak tiri jugak…..
    Ibu betul dia ada pantau tak keadaan anak dia????

    0

    0
  22. […] anda yang tidak tahu, baru-baru ini anak sulung Awie hasil perkahwinannya dengan Arni Nazira iaitu Puteri Aleeya Antasha telah memuatnaik status yang mem’backup’ ayahnya dan mendakwa segala kata-kata Rozana Misbun adalah palsu semata-mata. Kata orang, kanak-kanak tak […]

    0

    0
  23. CINDAI says:

    Tunggu dan lihat jerlah……..hal rumahtanga orang, tak guna nak ambil tahu..jaga hal memasing…tak semua hidup ni sempurna

    0

    0
  24. […] yang tidak tahu, baru-baru ini anak sulung Awie hasil perkahwinannya dengan Arni Nazira iaitu Puteri Aleeya Antasha telah memuatnaik status yang mem’backup’ ayahnya dan mendakwa segala kata-kata Rozana Misbun adalah palsu semata-mata. Kata orang, kanak-kanak tak […]

    0

    0