Written by AbangNara | August 28th, 2013

Kerana mulut, badan binasa. Kerana dadah, sambut hari raya di penjara. Kasihan pun ada juga tetapi itulah akibat yang harus ditanggung oleh Ameng Spring. Dihukum penjara selama lapan tahun dan beserta 10 sebatan di atas kesalahan memiliki dadah beberapa tahun yang lalu, Ameng Spring berkongsi pengalamannya menyambut hari raya di penjara.

ameng spring

Kata Ameng kepada Sinar Harian:-

Segalanya berbeza. Saya pernah hidup sebebas-bebasnya tetapi di sebalik tirai besi ini, perjalanan hidup saya seratus peratus berubah malah perolehi banyak pengajaran dan hidayah di sini. Alhamdulillah ahli keluarga datang dan rakan-rakan datang berjumpa dengan membawa makanan istimewa berbanding hari-hari lain

Mula menjalani hukuman sejak April 2011, Ameng ada kira-kira 6 tahun lagi sebelum dibebaskan. Semoga perjalanan hidupnya di dalam penjara akan benar-benar menginsafkan Ameng. Mana tahu bila keluar lagi, boleh buat comeback dan menyanyi semula. Pasti ramai yang rindukan suara berhantu Ameng.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

39 responses to Ameng Spring Sambut Hari Raya Aidilfitri Di Penjara

  1. kamariah says:

    SAYA PERCAYA HANYA ORANG YG TERPILIH SAHAJA
    AKAN MERASAI APA YG AMENG RASAKAN….
    ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA2NYA…
    SEMOGA YG BAIK JD IKUTAN YG BURUK JADIKAN
    PENGAJARAN.

    PEACE

    0

    0
  2. KAtie says:

    FIRST!

    0

    0
  3. Cik Rini says:

    Semasa kita susah dan jatuh, masa inilah kita akan kenal siapa sebenarnya rakan-rakan dan org yg sayangkan kita. Alhamdulillah, nampak gayanya, Ameng masih disayangi..semoga Ameng terus tabah, istiqomah dan diberikan petunjuk&hidayah ke arah yg lebih baik daripada org lain yang xpernah masuk penjara. biar Allah yang mengadili amal ibadat kita, apa org nak ckp..pekakkan telinga.

    0

    0
  4. ms.elyn says:

    First hotak kau KAtie. Kemaruk sgt pun. semak aku.

    0

    0
  5. Dugaan says:

    semoga apa yang dirasakan ameng sekarang ni dijadikan ikhtibar dan pedoman buat ameng dan kita semua juga..agar ameng dan kita semua juga beringat2 dan berwaspada dengan kehidupan yang penuh pancaroba ni..semoga ameng cekal dan tabah menempuh dugaan dan cobaan yang dirasainya….dan semoga juga apa yang telah ameng lalui kini akan bawa perubahan besar dalam hidupnya…amin…;)

    0

    0
  6. Judika says:

    Semoga apa yg berlaku jd pengajaran buat semua artis kt Malaysia sbb diorang ni tak pernah serik dengan masalah dadah ni bl kena tangkap lps 2 bebas n then bt lg..igt anak bini or mak ayah kt luar sana yg nk kena tanggung malu seumur hidup bl anak, suami or isteri ambik dadah ni, buek malu kerurunan ja…apa2 hal pn semoga ameng insaf n mulakan kehidupan baru bersama family (tp lambat lg la nk kuar penjara kn…sabor3)

    0

    0
  7. peminat@sejati says:

    kesian Amir. xpela Amir semoga di dlm penjara sana tu kau akan berubah.
    xde manusia yg sempurna. semua org pernah buat kesilapan. dri kesilapan la kita belajar erti kehidupan. pape pon aku ske semua lagu2 kau amir. u r the lagend.suara power lagu best2..terbaikkkkk!!!

    0

    0
  8. Cinta says:

    Sabda nabi yusuf ketika di penjarakan. ” lebih baik aku tinggal di penjara dari hidup di luar penuh dgn fitnah dan dosa”

    0

    0
    • Anonymous says:

      Minta tolong berhati-hati jika nak buat persamaan atau perbandingan dengan para Nabi ye.

      Tu citer Nabi yang dipenjarakan kerana difitnah. Memang wajar Nabi Yusuf cakap macam tu, sebab kata2 Nabi adalah dari Allah.

      Ni Ameng yang dipenjarakan kerana dadah.

      Tak sama langsung dengan kisah teladan Nabi.

      0

      0
  9. Anonymous says:

    terpilih yang dimaksudkan adalah mendapat hidayah dariNYA sebelum terpejam mata. dalam bahasa mudah… sempat bertaubat!

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Harap Ameng mengambil pelajaran. Dadah memusnahkan diri.

    0

    0
  11. gigi emas says:

    Aku rasa kalau keluar nanti, garenti akan kembali hisap dadah……..confirm…..tapi yang aku pelik…..dah tau keje sebagai artis, duit tak seberapa tu pun kalau ada show, kenapa nak ambik dadah? dadah tu mahal….baik beli kereta ke atau rumah ke atau kawen lagi satu ke….at least dapat beraya dgn kereta baru, buat open house di rumah baru bersama bini baru…..baru kelassssssssssssssssssss…….

    0

    0
    • honey says:

      wahhhh ‘hebatnya’ ko ya gigi emas…siap garenti dia akan balik hisap dadah…
      macam ko da tau apa yg tersurat tuk si ameng ni… =_=

      aishhhhhhh

      0

      0
  12. Cik Tam says:

    sekurang2nya Ameng masuk penjara n dia terima hukuman dan mengaku kesilapam dia….dari artis lain xmengaku..mati2 xmengaku sampai dah kena tangkap lagi pon masih macam nak cari gaduh plk dengan wartawan….

    0

    0
  13. anon says:

    Artis dgn dadah tak boleh di pisahkan…

    0

    0
  14. minah jambu says:

    Best suara dia nie

    0

    0
  15. kechik genit says:

    alhadulillaah…penampilannya nmpk bersih.. almaklum, dah dekat dengan Allah..semoga kekal amal ibadah itu..

    0

    0
  16. tacacila says:

    semoga ameng insaf.
    tp lagu2 rock kapak dia mmg terbaek, tetap menjadi pilihanku bile karok. i lebiu ameng!

    0

    0
  17. trigyy says:

    harap dapat berubah lepas ni

    0

    0
  18. biarlah aku abadikan cintaku yg setia oh kekasih

    0

    0