Written by serenity | November 27th, 2013

Walaupun menguncikan mulutnya rapat-rapat soal perkahwinan dengan teman lelakinya yang sudah menjalinkan hubungan dengannya selama tujuh tahun, ramai yang mahukan Almy Nadia dengan Fizz Fairuz berkahwin.

Maklumlah, sudah bercinta begitu lama, malah Fizz pernah bertunangan dengan seorang wanita bernama Azlyn Massiela Mohd Nazar tetapi pertunangan itu putus tidak lama kemudian kerana Azlyn didapati isteri kedua seorang ahli perniagaan pula. Macam plot fillem, bukan?

Satu Malaysia tahu kisah Almy yang kecewa tetapi reda sewaktu mengetahui tentang berita pertunangan itu hanya melalui Internet.

Oleh sebab itu, ramai yang menasihatkan Almy supaya mencari lelaki lain yang menyayanginya. Apatah lagi, Almy yang telah berjaya menguruskan badan kelihatan semakin cantik sejak bertubuh kian langsing, pasti tidak ada masalah untuk mencari pengganti.

Namun begitu, kami mendapat khabar yang Almy sebenarnya sudah bertunang, dan kami pasti dia sudah bertunang dengan Fizz Fairuz. Bagaimana kami pasti? Ini kerana tuan punya badan sendiri sudah mengesahkannya dalam satu program hiburan terbitan sebuah stesen televisyen berbayar.


Dalam program “Betul Ke Bohong?” musim keempat, episod sembilan, Almy telah mengajukan persoalan sama ada beliau benar telah bertunang kepada peserta program tersebut, dan jawapan yang diberikan kepada program tersebut ialah ‘betul’.

Tahniah diucapkan.


Saksikan program di bawah  MyGempak RTM & JKKN! Saksikan kehangatan Planet Joget Mygempak pada setiap Selasa jam 9.00 malam di TV1 atau saksikan rakaman Suku Akhir 3, 4 dan Separuh Akhir 1 pada 8 Disember ini pada jam 2.00 petang, 5.00 petang dan 8.00 malam (3 sesi rakaman) secara LIVE di Auditorium Perdana, Angkasapuri Rtm Kuala Lumpur ! Untuk adik-adik cilik jom saksikan Lantai Cilik RTM pada setiap Sabtu mulai 7 Disember ini jam 1.00 ptg hanya di TV2!


50 responses to Almy Nadia Sebenarnya Sudah Bertunang Dengan Fizz Fairuz?

  1. miss s says:

    xfhm aku n kisah cinta drg nih..
    persoalan: bila nak kawin..?
    nak tunggu ditaja berjuta2 kott.

    0

    0
    • mayo says:

      almy ni da kena kokak dek fizz agak nya tu pasal nak jugak2 dekat fizz.setahu aku fizz ni playboy la.

      0

      0
      • Abby Adabi says:

        Dari segi syara’, bertunang adalah “seseorang lelaki bertanyakan wanita tersebut agar berkahwin dengannya”. Dengan selesainya seseorang lelaki bertanyakan atau meminang seseorang (dan dipersetujui), maka natijahnya itu dinamakan bertunang. Dari segi syara’, memang tidak ada majlis khas bagi amalan pertunangan ini. Ia cuma lamaran dan deklarasi perjanjian untuk berkahwin

        0

        0
      • minah jambu merah biru says:

        mungkin jugak ehhhhh si almy ni dh kena mandrem ngan si fiz….babtu ape saja si fiz buat benda yg tk senonoh si almy dia tkan dapat lupakn si fiz ni ape saja yg fiz laku kan almy hanye setuju saja hehe….

        0

        0
        • Abby Adabi says:

          LEBIH BAIK ALMY FOKUSKAN PADA PERNIAGAAN KARIPAP BELIAU DARI ISU LELAKI YG BLUM TENTU MENGAMBILNYA SBG ISTERI..

          Rancang strategi berkesan untuk memantapkan lagi perniagaan KARIPAP anda..Tingkatkan promosi dan perbagaikan citarasa KARIPAP..Perlu kreatif dalam berniaga..InsyaALLAH untungnya akan berlipat ganda dari berlakon jika bersungguh-sungguh..Anda boleh mempelbagaikan inti KARIPAP sedia ada..

          Sebagai contoh, selain karipap kentang berisi ayam,daging atau sardin, Cuba Variasikan sedia ada..contohnya:

          A. KARIPAP berinti RENDANG (Puff Rendang)
          B. KARIPAP berinti SAMBAL SOTONG (Puff Smbl Sotong)
          C. KARIPAP berinti KERANG (Puff kerang)

          atau anda boleh memWESTERNkan KARIPAP tersebut, contohnya:

          D. KARIPAP berinti CHEESE
          E. KARIPAP berinti AIS KRIM
          F. KARIPAP berinti SOSEJ

          Apa2 pun hrp maju jaya dlm perniagaan..Suka melihat lebih ramai lagi melayu memulakan perniagaan ni..

          0

          0
        • Olga says:

          tambahan :

          Karipap Perisa Milo
          Karipap Perisa Pandan
          Karipap Inti Cokelat
          Karipap Inti Madu
          Karipap Inti Susu Tepung

          0

          0
    • Abby Adabi says:

      “Apabila salah seorang dari kamu ingin bertunang, jika dia boleh melihat dimana permintaannya untuk meneruskan dan bernikah, maka biarlah dia lakukan”

      0

      0
  2. fara says:

    tahniah almy. semua org berhak diberi peluang kedua, but please…kalau fizz buat perangai lg, tolong pikir betul2 keputusan u almy. bercinta lama2 tak semestinya berakhir dgn perkahwinan, tp jodoh Allah tentukan. semoga semua dlm keredhaan Allah. good luck.

    0

    0
  3. maybes says:

    hii….watever

    0

    0
  4. saya ok jer!! says:

    pening la kisha hidup dorang ni…kejap tunang.kejap tak.. entah leee..

    0

    0
  5. chenta says:

    haha ingatkan aku sorg je terkejut psl statement BETUL dlm cter tu. Kena tanya tuan punya badan sendiri kot nara

    0

    0
    • Anonymous says:

      bukan la..soklan dlm rancangan tu..almy tanya betol ke GOSSIP menyatakan dia dah bertunang…so jwpannya dh sah2 la BETUL..
      Cer pahamkan soklan dia dulu..

      0

      0
  6. Penghuni Alam says:

    klu aku x ada nk betunang bagai dah…kahwin teros….bkn x cantek almy ne…si fizzz tu jer yg nk melengah2kan akad nikah

    0

    0
  7. taik ayam says:

    Kesian tipah tertipu sorang ni. Kalau i… da lama hai hai bye bye… senang sgt kena tipu.

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      si almy ni dia takot kalau kalau jantan lain tknk ngan diaaaaaaaaaaa kalau dia putus ngan si fizzzzzzzzzzzz pahammmmmmmmmmmmm !! macmana pon dia tetap akan tungu punye tungu punye tungu ngan si fiz ni sampai rambot hitam dia bertukar jadi rambot puteh dia tetap kan tungu punye tungu punye tungu punye tungu punye tungu punye tungu…….

      0

      0
  8. cik tom says:

    tunggu save the date almy pulak…

    0

    0
  9. akusukadia says:

    hishhh..jelak plak aku ngan diorang nie…xhabes2 nak publisiti murahan macam nie..belakon xde la hebat mane…

    0

    0
  10. ain says:

    ksian almy..hrp betul2 la dh bertunang. doakan yg baik2 utk almy. dia jg manusia biasa, yg hrp kan kebahagiaan..yg ingin mencintai dan di cintai. cinta itu mmg pelik…jika hati dn perasaan dh suka dn syg..ssh nk buang dn lupakan. sama2 la kita doakan smuga almy di berikan yg trbaik..

    0

    0
    • setuju apa ain cakap

      0

      0
    • mizz says:

      betul..wlupun aku bkn kawan almy tp as seorang perempuan aku faham keadaan dia…mgkn pndgn kita sbb dia ni artis so mmg lumrah life artis mcmni, life peribadi mereka dah mcm murah smpi hal perasaan diorg mcm sng dijaja..bila dia bersuara psl hati kata minta simpati…bila dia bersuara ikut perasaan kata meroyan plak… padahal dia sm jek dgn prmpuan lain yg inginkan kepastian berkaitan dgn psgn hidup…

      0

      0
  11. mariam kampung pantat says:

    almy, karipap singgit!!!

    0

    0
  12. Anonymous says:

    Almy nape nak sgt dgn fizz tu.barang baik ke….

    0

    0
  13. siti says:

    aku faham apa yg almy rasa.. memang sukar nak buang perasaan syg tambah lau dah bertahun2 menyulam kasih.. memang sukar nak lupakan. diharap fiz jodoh almy, agar tidak sia2 perhubungan yg telah dibina bertahun2 aminnn

    0

    0
  14. nomy says:

    dh bertunang lak…ish,ish,ish………mcm2…
    esk kuar cerita dorg dh g honeymoon lak
    erm…nara…nara…

    0

    0
  15. Menyampah says:

    jap tunang…jap tidakkk…jap d tipu….fuhhhh..naik menyampah plk aku dgr cite cinta y x berkesudahan episodnya….mengalahkan cite indon…baik2 simpati kt almy jadi menyampah plk…kalau nk nikah lagi seminggu sok baru bagi tahu n canang ye…ni baru merisik je dh kecoh satu dunia…….masing2 propa jer y lebih….menyampahhhhhh…

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Kalau betul dah bertunang , kenapa nak disembunyikan. lagi. Tak kan nak biarkan peminat kutuk Fizz macam2. Kalau bagitau perkara sebenar at least mereka akan mendoakan yang terbaik untuk kalian berdua. Semoga kali ini menjadi dan Fizz tidak main2 lagi.

    0

    0
  17. Anonymous says:

    bila ALLAH berkata ” KUN FAYAKUN” ..almy cuma manusia,kita jugak manusia jugak..

    0

    0
  18. NANI says:

    depa ni mcm xda orang tua yg bleh menasihati kan?? mana p mak ayah depa….xtnya ka bab2 mcm nie…asik main tarik tali ja…

    0

    0
  19. sarahkonpius says:

    kenapa status wechat tak ada kena mengena dengan sape2 pulak
    abes kau post untuk sape
    mak aii nak tipu pun agak ar
    no no no.. jangan begitu almy .. jgn tiru sikap fizz

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      almy ni sebenar Nye dia ni dh rosak pemikiran dia gara2 si fiz bertunang duluuuu kau lupa ke huh ! dengan sape yg dia tujukan dia pon dh lupa macm melalot gitu..

      0

      0
    • tacayunus says:

      salam… hanya disebabkan anda kenal almy nadia melalui blog, tv, radio dan internet.. jangan anggap anda kenal dia yg sebenarnya..

      takkan la dia hanya kenal seorang manusia kat mukabumi ini bernama fizz fairuz?

      apa salahnya kalau status wechat tu ditujukan kat orang lain?

      0

      0
  20. den la ni says:

    ape susah??tny la AC..kn die da ad jwpn..haha

    0

    0
  21. MKPL says:

    Kita org pompuan ni kalau da TERSAYANG LELAKI , bukan boleh ubah ubah mcm bakar karipap !!
    mestila masih ada perasaan membara pada kenangan masa bercinta tu .tak la mcm kaum lelaki yg dgn mudah lupakan apa yg diaorg pernah janji kan semua pat kita ..

    Ikutkan hati nk aku sumbatkan HOTDOG pat mulut lelaki propa mcm ni. !!!
    Namun sebagai muslimah yg berhemah tinggi mari la kita doakan yg baik baik pada pasangan kekasih ni .

    0

    0
  22. […] Almy Nadia Sebenarnya Sudah Bertunang Dengan Fizz Fairuz? (36) […]

    0

    0
  23. Sarah says:

    Aku faham apa almy rasa. mcm tu la aku. tunggu . dok tunggu bertahun2 .. Tapi last dia kawen dgn org lain. Aku sampai skrg tak jumpa lelaki lain. Bagi aku , kalau pmpn dah syg. susah nak terima lelaki lain. Lelaki je bodoh kot tak tau hargai. Almy , lepas ni apa yg jadi . Be strong .

    0

    0
  24. Mak Bee says:

    Almy sangat cantik, potongan badan yg menarik dan personaliti yang ceria. Boleh dapat yg lebih baik dari pelakon yg tiada masa depan. Malaysia ni muda2 dpt la job..besok tua2 dok la di jalan masjid india jual ubat. Kecuali yang berwawasan dan berpelajaran tinggi.

    0

    0
  25. sesooka hati says:

    mungkin dia pernah bertunang dengan lelaki lain kot. bkn dengan fizz fairuz..

    0

    0
  26. LAVEN says:

    Cuba korang paham btl2 statement yg dia bg.. “Orang Ramai berkata dan semua berrkata ……. ………….., betul ke bohong??

    betul la jawapannya sb org ramai yg kata dia x kata..thats mean dia x kata pom dia dah bertunang..kan??

    0

    0
  27. kertu says:

    seriously ade aku kesah??????????????????????????????????????

    0

    0
  28. nonamanes says:

    Aku suka betol la dengan abby abadi nih. Bhahahahaha

    0

    0
  29. […] Almy Nadia Sebenarnya Sudah Bertunang Dengan Fizz Fairuz? (47) […]

    0

    0
  30. […] Almy Nadia Sebenarnya Sudah Bertunang Dengan Fizz Fairuz? (48) […]

    0

    0
  31. […] Almy Nadia Sebenarnya Sudah Bertunang Dengan Fizz Fairuz? (49) […]

    0

    0