Written by serenity | February 12th, 2013

Pada 10 Februari lepas, Fizz Fairuz telah bertunang dengan seorang gadis dari Kuantan, Pahang yang juga ahli kelab peminatnya, Azlyn Massiela Mohd Nazar.

Hari ini Almy melalui Harian Metro menyatakan dia tidak mampu menggambarkan dengan kata-kata tentang pertunangan Fizz dengan wanita itu.

Tiada kata-kata mampu saya ucapkan mengenai pertunangan Fizz dengan wanita itu.Hanya satu mampu diucapkan, ‘pulang paku ke buah keras’. Fikirkan.

Saya tahu Fizz sudah bertunang. Kalau nak tahu cerita lebih, tanyalah dia kenapa dia bertunang dan kami berpisah.

Almy enggan membuka mulut selagi Fizz belum memberi kenyataan tentang pertunangannya itu. Almy juga menafikan dia mempunyai orang lain yang menyebabkan Fizz membuat keputusan bertunang secara diam-diam.

Almy juga dikatakan menyifatkan hubungan mereka putus kerana dia (Almy) bukan orang kaya.

Pergi tanya Fizz dulu, kita tengok apa jawapan dia. Kalau dia buka mulut, saya juga sudah bersedia dengan jawapan saya. Berani kerana benar, takut kerana salah.

Sepanjang bergelar anak seni, saya tidak menimbulkan sebarang kontroversi dan fikirkanlah. Sekarang ini siapa yang bertunang dan siapa yang ada orang lain.

Saya tak mampu nak gambarkan dengan kata-kata selepas mendapat tahu tentang pertunangan itu. Lebih baik tanya Fizz dan keluarganya.

Buat masa ini saya mahu berdiam diri, tiada sesiapa yang memahami melainkan Allah.

Diharap Almy dapat bertabah dalam menghadapi dugaan ini. Pastinya gadis secantik Almy boleh mendapat pengganti dengan mudah di luar sana. Semoga bertemu dengan yang lebih baik!

194 responses to Almy Nadia Komen Pertunangan Fizz Fairuz – Tiada Sesiapa Yang Memahami Melainkan Allah

  1. fazz fairoz says:

    kumbang bkn seekor dik…

    0

    0
    • cik kiah says:

      kesian… mcm2 dunia skrg ni

      0

      0
      • ddd says:

        Propa la almy…ari tu org tu nk ckp pasal kawen ko yg tarik tali..nk fokus kerjaya la ape la…umur bkn makin muda…nk tggu fizz 40 baru ko nk kate ready ke? Senang citer anggap je lah xde jodoh…klu betul2 nk jd isteri die lepas die mnang abp n ckp nk ajk ko kawen dulu tu ko da trima da… Propa lebeh!

        0

        0
        • Olga says:

          Baru bertunang. Yg ni pun x tau lg sampai ke jinjang pelamin atau tak! Jangan ingat ko main2 kan perasaan org ko boleh bahagia!

          0

          0
        • amoi says:

          Xpe almy…itu tanda fizz bkn lelaki terbaik utk ko…Allah akan bg yg lbh baik utk hambanya…bia luka skrg..jgn luka kemudian..atleast dh nmpk taring dia yg dia tu x setia dgn ko..dasar lelakiiiiii x guna..aku benci lelaki curang…allah byr cash…dia akan dpt blsan dia nnt almy..cpt dgn lmbt je..so doa byk3..Allah mst bantu ko nnt :-)

          Gudluck:-)

          0

          0
        • anakayam says:

          alahaiii USTAZ CELOP NUR KASIH……

          0

          0
        • Anonymous says:

          bnci plak tgok muka FF skang..ksian kt almy..hmm..wt pnat je becinte lme2..

          0

          0
      • Faz says:

        Be strong Almy!

        0

        0
    • Anonymous says:

      BUANG MASA JE ALMY TUNGGU FIZZ FAIRUS NI…….. LAST2 FIZZ TUNANG NGAN ORG LAIN….. Masa bkn boleh diundur, klu xnak bgtau le awal2…. Bole almy cr org lain…

      0

      0
      • tengku minah jambu merah / biru says:

        last last si Almy kena berak ngan si fiz cian kan…. sabar ye Almy mungkin tuhan nk ketemu kn u ngan orng yg lebih bagos baik n hensem ….

        0

        0
    • hijk says:

      Jgn buat video nangis lagu putus cinta ye dik non… jgn tiru perangai si shila yg kecoh nak 1 dunia tau yg dia dah single & available tu…

      0

      0
    • noni says:

      kesian almy. klu harta jd punca p’pisahan dorg, mmg teruk lah si fizz tu. dh la mcm main2kn hati almy. punye lame almy tggu. tu blom ltak hrapan kate nk melamar la ape lah sblm2 ni. ingt hati pompuan ni mainan agknye T_T

      eh, asal aku emo ni.

      oh, sbb ak dh penah rase. takdenye ak nk doakan kbahagiaan utk ex ak tu. hewhewhew ;))

      0

      0
      • TopiPinkMakcikBedah says:

        kot pisah pasal retaaaa….. bedah pun sama…. orang kata kalau sayang doa bahagia dia… maaf laa… bedah ni kejam… 10 kali dendam… sebijik cerita macam fizz fairuz dgn almy…. ex bedah tunang dediam je… bedah tak tau bila kami putuih pun…. takda bedah nak doa bahagia dia……. bedah dendam ni… tiada maaf bagimuuuuuu…….

        0

        0
        • Januari says:

          Lelaki yang suka pada harta perempuan tak gunala.. Contohnya macam bapak aku..

          0

          0
        • gadis says:

          sama lah..
          ex aku pon camtu. bercinta 5 tahun, da bwk jmpe family
          masing2..habis study..aku dpt kerja, dia pon dpt kerja..
          duit dia asyik habis and tak cukup..siap mintak aku buat loan 20k.

          tp aku takdelah nak buat..alih2 rupanya duit manjang tak cukup sebab nak kawin dgn ex gf dia. dia tunang pon aku tak tahu…
          ex gf baru dpt kerja sebelum ni 5 tahun tak kerja..kerani.ada hikmah kot.
          psl duit dia nak kat aku..

          0

          0
      • cantik. tapi sayang. tak dihargai. apa-apa pun almy, banyakkan bersabar. pasti ada lelaki yang jauh lebih baik di luar. Ingat, Dia sudah tetapkan jodoh, rezeki, ajal & maut bagi setiap hambaNya sejak azali. bila lahir, masuk sekolah, sambung ke universiti, kerja, jodoh, semua telah ditetapkanNya. tidak lebih, tidak kurang.

        ambil kejadian ni sebagai contoh. Dia tetapkan pada sekian sekian sekian si polan A bergaduh dengan si polan B. kemudian Dia temukan si polan A dengan orang lain, dan si polan ditemukan dengan orang lain. Terserempak dekat tepi jalan/parking, terjumpa kat One Utama, terkenal melalui kawan/universiti/masa kerja, semua adalah aturanNya. TetapanNya. Dia sudah aturkan yang terbaik untuk setiap hambaNya.

        I’ve been there. Have once engaged. But it didn’t work out well. I believe, everything happened for a reason.

        p/s: Sometimes…. if you love someone, you have to let it go.

        0

        0
      • cantik. tapi sayang. tak dihargai. apa-apa pun almy, banyakkan bersabar. pasti ada lelaki yang jauh lebih baik di luar. Ingat, Dia sudah tetapkan jodoh, rezeki, ajal & maut bagi setiap hambaNya sejak azali. bila lahir, masuk sekolah, sambung ke universiti, kerja, jodoh, semua telah ditetapkanNya. tidak lebih, tidak kurang.

        ambil kejadian ni sebagai contoh. Dia tetapkan pada sekian sekian sekian si polan A bergaduh dengan si polan B. kemudian Dia temukan si polan A dengan orang lain, dan si polan ditemukan dengan orang lain. Terserempak dekat tepi jalan/parking, terjumpa kat One Utama, terkenal melalui kawan/universiti/masa kerja, semua adalah aturanNya. TetapanNya. Dia sudah aturkan yang terbaik untuk setiap hambaNya.

        I’ve been there. I’ve once engaged. But it didn’t work out well. I believe, everything happened for a reason.

        p/s: Sometimes…. if you love someone, you have to let it go.

        0

        0
        • Qada' dan Qadar. says:

          Allah tak tetapkan jodoh, manusia sendiri yang pilih jodohnya.

          Kebanyakan orang Melayu Islam suka bercakap tentang takdir, tapi pengetahuan tentang takdir tak mendalam.

          Yang ditulis sejak azali ialah apa dan siapa yang dipilih oleh manusia, kerana Allah SWT tahu sejak azali siapa yg akan dipilih oleh manusia sebagai jodohnya, kerana Allah mengenal manusia lebih dari manusia kenal dirinya sendiri.

          Apakah ada pilihan manusia itu, adakah dia tidak boleh memilih orang lain? Sudah tentu ada. Pastinya juga ada takdir yang telah ditulis tentang Fizz SEKIRANYA dia MEMILIH untuk berkahwin dengan Almy.

          Apakah pilihan Fizz itu betul, salah atau terbaik? Itu belum pasti. Hanya Allah yang tahu siapa pilihan terbaik buat Fizz, oleh sebab itu, orang Islam disarankan bersembahyang istikharah untuk ditunjukkan yang manakah pilihan terbaik.

          Allah benarkan pilihan yang manusia, biarpun yang buruk, bukan kerana dia suka, tetapi kerana kebebasan manusia untuk memilih. Setiap pilihan itu akan dipertanggungjawabkan pada manusia di akhirat.

          Itu sebab Nabi pernah kata,”PILIHLAH isteri kerana agamanya, nescaya engkau akan selamat di dunia dan akhirat.”

          0

          0
        • bukan nak tunjuk pandai says:

          mmglah manusia yg pilih jodohnya sendiri tapi ketentuan itu dari Allah swt dengan yang dikehendaki-Nya.

          Saya bukan nak tunjuk pandai, sudah diterangkan dalam dalam byk kitab Fiqh muktabar bahawa:-

          Qada’: Dari sudut bahasa Arab, Qada’ bermaksud meletakkan dan memutuskan sesuatu hukum. Manakala dari sudut syarak, Qada’ ialah perkara yang diputuskan oleh Allah SWT terhadap segala makhluknya sama ada dari sudut menciptakannya, meniadakannya, atau mengubahnya.

          Qadar: Dari sudut bahasa Arab, Qadar ialah menetapkan suatu kadar tertentu. Manakala dari sudut syarak, Qadar ialah perkara yang telah ditetapkan kadarnya oleh Allah SWT semenjak azali, supaya ia terjadi mengikut ilmu-Nya yang mendahulu setiap perkara.

          Perbezaan antara Qada’ dan Qadar:

          Qadar ialah menetapkan kadar sesuatu sebelum memutuskannya agar ia berlaku. Manakala Qada’ pula ialah menjadikannya ia berlaku mengikut apa yang ditetapkan.

          Ini bermakna, Qadar berlaku lebih dahulu daripada Qada’, dan kedua-duanya adalah saling lazim-melazimi dan tidak mungkin berpisah.

          Ibn al-Athir mengumpamakan dengan mengatakan Qadar adalah asas atau tapak binaan, dan Qada’ pula ialah binaan yang dibangunkan di atas asas tersebut.

          Sayyid Sabiq melalui kitabnya Aqidah Islam menyebut, dalam al-Quran al-Karim berkali-kali disebutkan masalah qadar atau takdir itu seperti: Segala sesuatu terlaksana dengan takdir Tuhan.

          Firman Allah SWT (Surah al-Ra’d: 8) yang bermaksud: Dan segala sesuatu itu di sisi Tuhan adalah ketentuan takdir.

          Segala sesuatu diciptakan dengan takdir sebagaimana firman Allah SWT yang bermaksud (Surah al-Hijr: 21):Dan tidak ada sesuatupun melainkan pada sisi Kami-lah khazanahnya, dan Kami tidak menurunkannya melainkan dengan ukuran yang tertentu.

          Segala sesuatu diciptakan dengan takdir. Ini bersesuaian dengan firman Allah SWT (Surah al-Qamar: 49) yang bermaksud: Sesungguhnya Kami menciptakan segala sesuatu itu dengan takdir.

          Kesimpulan yang dapat diambil daripada ayat di atas ialah bahawa makna qadar atau takdir itu ialah suatu peraturan yang tertentu YANG TELAH DI BUAT OLEH ALLAH SWT untuk segala yang ada di alam semesta yang maujud ini.

          Oleh itu, peraturan-peraturan tersebut merupakan undang-undang umum atau kepastian yang diikatkan di dalamnya sebab dengan musababnya, juga antara sebab dan akibatnya.

          Imam al-Nawawi Rahimahullah memberikan definisi takdir itu dan berkata: “Sesungguhnya segala sesuatu yang diciptakan oleh Allah SWT sudah digariskan sejak zaman dahulu lagi. Allah SWT Maha Mengetahui setiap yang terjadi pada segala sesuatu tersebut dalam waktu-waktu yang telah ditentukan, sesuai dengan garis yang ditetapkan oleh-Nya. Oleh itu, terjadinya hal ini, pasti akan sesuai menurut sifat-sifat dan keadaannya yang khusus, tepat seperti yang digariskan oleh Allah SWT itu.”

          Dalam Syarah Jauharah al-Tauhid oleh Syeikh Ibrahim al-Laqani menyatakan, mengenai makna dari Qada’ dan Qadar telah menjadi perselisihan antara Asya’irah dan Maturidiah.

          Makna Qadar menurut Asya’irah adalah: “Allah menjadikan segala sesuatu di atas ketetapan yang dikhususkan dan rupa yang ditentukan yang dikehendaki oleh Allah SWT.”

          Berdasarkan makna ini, maka Qadar adalah sifat fi’il kerana ia merupakan satu ibarat daripada kejadian dan kejadian atau al-ijad adalah di antara sifat-sifat af’al (perbuatan).

          Menurut Maturidiah pula tentang Qadar:“Pembatasan Allah pada azali akan tiap-tiap makhluk dengan batasan-Nya yang Dia menjadikan atasnya berupa kebaikan, keburukan, kemanfaatan dan kemudharatan hingga yang lainnya dalam erti mengetahui Allah SWT pada azali akan semua sifat-sifat makhluk.”

          Berdasarkan pengertian ini, maka Qadar adalah di antara sifat-sifat zat, sedangkan Qada’ menurut Asya’irah pula adalah: “Kehendak Allah SWT akan SEGALA SESUATU PADA AZALI berdasarkan apa-apa yang sesuai atasnya pada masa yang sudah tidak azali.”

          Oleh itu, Qada’ adalah di antara sifat-sifat zat berdasarkan pengertian ini. Manakala Qada’ menurut Maturidiah pula ialah: “Allah menjadikan segala sesuatu beserta dengan tambahan pengukuhan dan penelitian.”

          Qada’ menurut pengertian ini adalah di antara sifat-sifat af’al. Dengan demikian, makna Qadar itu ialah bersifat hadis dan Qada’ itu bersifat qadim menurut Asya’irah. Sedangkan menurut Maturidiah, Qada’ itulah yang hadith (baru) dan Qadar adalah qadim (azali).

          Pengulas bait ini membawa kalam musannif tersebut di atas mazhab Maturidiah dalam hal Qada’ dan Qadar, bukan mazhab Asya’irah kerana Qada’ dari sudut bahasa mempunyai lebih kurang tujuh makna dan makna yang paling masyhur adalah al-Hukmu iaitu “penghukuman” yang kembalinya kepada fi’il (perbuatan) maka yang sesuai adalah menafsirkannya pada istilah dengan fi’il. Adapun Qadar maka tidak pernah datang bahawa maknanya dari sudut bahasa adalah fi’il, maka yang sesuai adalah tidak menafsirkannya pada istilah dengan fi’il melainkan dengan ilmu.

          Maka kita dapat melihat bahawa Ajhuri menjadikan Qada’ adalah iradah beserta taalluq yang azali menurut qaul yang pertama atau ilmu beserta taalluq yang azali menurut qaul yang kedua. Berdasarkan setiap dari dua qaul ini, maka Qada’ adalah qadim.

          Menjadikan Qadar adalah penjadian di atas kesesuaian iradah atau penjadian di atas kesesuaian ilmu. Berdasarkan setiap dari dua qaul ini, maka Qada’ adalah baru.

          Sekian. Terima kasih.

          utk penjelasan lebih lanjut, kawan2 boleh layari:-

          http://www.malaysiatransform.com/index.php/59-kolum/dr-zulkifli-al-bakri/512-maksud-qada-dan-qadar

          0

          0
        • Real Anon says:

          Rigazzi, ko punya fahaman ni macam Asharites punya fahaman, fahaman tentang takdir yg bahaya.

          Kalau Allah yg aturkan semua, termasuk apa yg kau pilih, takkan syurga dan neraka pun Allah pilih utk engko?

          Ko yg pilih jalan hidup ko sendiri. Lepas ko pilih tu baru ada qadr (ketetapan). Ko nak buat baik, ke jahat, ko pilih. Ko nak jadi rajin ke malas ke ko pilih. ko nak ke kanan ke kiri ke ko jugak yg pilih. Bukan Allah yg tentukan pilihan ko.

          0

          0
        • Kak Sal says:

          setuju dan sokong dgn penjelasan dari “BUKAN NAK TUNJUK PANDAI”..Akak dah check mmg itu penjelasan yg betul dan baik, dr zulkifli al-bakri pun berhujah sedemikian merujuk hukum fiqh. thanks for sharing :)

          0

          0
        • Rigazzi Vasquez says:

          Thanks for sharing the info. really appreciate it.
          by the way, I’m not Asharites. still learning about Islam.
          I’m sorry and thanks again for the info. may Allah SWT bless us.

          0

          0
    • ... says:

      lebih kurang je muka tunang fizz ngan almy nih.

      0

      0
    • Anonymous says:

      Jantan keparat. Takat muka n perangai mcm fizz tu takda apa yg nak dikesalkan dik…tabahkan hati n cari pengganti.

      0

      0
    • kak timah says:

      sabar je lah

      0

      0
    • Anonymous says:

      Kumbang mmg bkn seekor….tpi perasaan tu.

      0

      0
    • Takpe Almy.. Shaarnaz kan ada.. hensem juga… Aku pun okay juga.. pilih mana nak..

      0

      0
    • hahaboy says:

      Doakan je la kebahagiaan rumah tangga fizz fairuz tu. Lebih baik daripada mengenangkan perkara yg lepas, kutuk-mengutuk, atau mencabar dia untuk keluar kenyataan pasal pilihan dia. Tak baik kita berharap keburukan kepada org lain.

      0

      0
    • pffffftttt says:

      Ada membe satu kampung dengan si fizz fairuz ni, dekat sesangat lah rumah diorang. Dia kat family fizz ni tak brapa berkenan dekat si almy ni. Tak tahulah kannnnnn….. kalau dah jodoh tak ke mana takyah lah kecoh2.

      0

      0
      • pilih-pilih says:

        wanita cantik yg tak seksi/liar ramai, tapi wanita cantik yang sopan sukar dicari/cepat di lamar…

        0

        0
    • Anonymous says:

      cantik tunang Fizz tu, patutla Fizz berkenan..

      Almy, tak perlulah nak timbulkan apa2 isu.. Fizz dah pilih org lain.. tak payah buang masa nak layan perkara yg tak menguntungkan diri..

      Doakanlah yg terbaik…

      0

      0
    • attention says:

      Haishhh…aku rasa frust betul bila tengok artis laki ni ramai yg pilih calon isteri semuanye yg freehair…. Tahun ni mmg ramai artis laki bertunang, PIERRRE ANDRE, FIZZ FAIRUZ, BLACK, FIZO OMAR pun dh tnjuk muka awek, tapi semuanye rambut langsuir je. KFCM, NABIL, TOMOK semua pun la, kawen mesti nak bini yg cun melecun dan freehair wpun dorang xhensem..haha. Sorry sesgt, bukan la nk kata yg freehair ni jahat bebenor, cuma tertanya2 kenapa taste mereka mcm tu?? agaknye klu freehair ni up to date kot, baru sesuai bergandingan dgn artis, yer dokkk?? Takde pun aku tgk artis laki ni pilih calon bini yg sederhana n menutup aurat. Saya harap sgt agar lelaki2 ini dapatlah bimbing calon2 isteri mereka tu nti supaya menutup aurat dan menjaga solat. Insyaallah. Sy respect dgn irma hasmie!

      0

      0
  2. props poppia says:

    Ksian..dah lama tggu..last tunang ngan org yg baru kenal…

    0

    0
    • Cik adik says:

      Samalaaaaa dgn si azwa kamarudin tu… lepass ni kene cerai lerrr… laki dia kayu tiga empat lima hehehehe… bergewe bagai dgn org lain lepas tu pilih org lain

      0

      0
    • Anonymous says:

      tahu tk pe..penat je tgu lama2..kesudahannya cm nie plak

      0

      0
  3. tengku minah jambu merah / biru says:

    pes hehe ..

    0

    0
  4. keledek panas says:

    kenapa kenapa kenapa..

    0

    0
  5. tengku minah jambu merah / biru says:

    pes hehe ..tk sangka pulak dapat pes hehe jangan mrrah haaaaaa !!

    0

    0
  6. potpet says:

    kesiannya dia.. xpe almy, semuanya ada hikmah insyaallah.

    0

    0
  7. 1st says:

    sabar ea..ade hikmah disebaliknya..

    0

    0
  8. Syalaz says:

    Bagus dik. Diam je. Takyah menangis sambil menyanyi lagu Ombak Rindu dekat Youtube macam nyonya Shanghai tu tau! I support you!

    0

    0
  9. Glamer Gilerrr says:

    Kesian almy……… Cari yang lebih menjamin masa depan ko la almy… tak heran la kalo takat fizz tu… jgn sedih2 k….

    0

    0
  10. Mirai Suenaga says:

    Bersabarlah. Ada lah tu jejaka yg jauh lebih bagus dari Fizz yg Allah akan temukan. Chills. Jgn meroyan mcm budak tu…

    0

    0
  11. samad says:

    kesian, dah serahkan segalanya pastu kena tinggal, lelaki mcm tu la

    0

    0
  12. tak adil says:

    jahat nye fizz fairuz. biadap wat cara mcm tuh. bercinta dgn org len. bertunang senyap2 dgn org len. tunang dia tuh akai tak dak ka? buat kat ppuan len camtuh,pasni ko mesti dpt balasan jugak!

    0

    0
  13. Puteh says:

    Siannya ALmyy..lama kot Si Almy tggu. nak tanggung malu lagii . Yelah sebelum ni kemain kecoh pasal hubungan diorang..

    0

    0
  14. ra says:

    Kesian si almy ni, fiz siap kate nk melamarlah ape lah,tup2 kne cmpak mcmtu je,x ape almy bkan jdoh ko tu,ko kne percaya,nanti ko akan dapat yg jaoh lbih bek dari fiz tu

    0

    0
    • fifi says:

      tula.rsenye hr tu fizz duk kecoh kt media nk melamar almy kn?pastu skrg tunang dgn org lain..kesian almy.sbr ye almy.

      0

      0
  15. Cik Peah Tak Kemaruk 1st says:

    XPelah Almy…nie ujian namanye ,kalu bukan jdoh kamu,walau sedekat mn pn kamu dgn dia kalau dh tertulis bkn jdoh kamu ng dia tetap xda jdoh…..walaupun bkan dgn cara begini mgkin dgn cara lain.lebih baik dia tglkan kamu sekarang drp dia ada org lain selepas kawen ng kamu..ramai lg lelaki baik di luar sana….

    0

    0
  16. niesa says:

    sabar..itu yang terbaik..insyaALLAH..satu hari nanti kak almy akan dapat pengganti yang lebih baik…berdoa dan tabah menghadapi ujianNYA..

    0

    0
  17. kak ton says:

    kak ton agk da. almy kan minah kilang je..mane standrd dgn fizz fairuz yg da feymes tu
    msti lah nak bini yg pndai dan hot giteww…pada almy nadia sabor jela..meh pkai produk kak ton
    konpem comey mcm kak ton

    0

    0
  18. kak ton says:

    alaaaa.mana mesej kak ton tdi

    0

    0
  19. Qaseh Nur Nilam Issandra says:

    Pasti ada insan yg lebih baik utk Kak Almy n sy merasakan Kak Almy da dpt mengagak yg perkara nih akan trjadi sbb tu dy tenang n redha je.. n kerana dy tau Allah itu Maha Adil…. Hanya Allah yg layak membalas setiap perbuatan yg melukakan ni….

    0

    0
  20. Anonymous says:

    Faham dgn keadaan almy skrg…bersabar & istifar byk2, org bkahwin lagikan bercerai dik, sebenarnya Allah menduga almy, almy akan dapat org yg lbh baik pd masa akan datang & semoga segalanya dipermudahkan. Amin..

    0

    0
  21. Anonymous says:

    xpe almy..sabarla.Insyaa Allah ada lelaki yg jauh lbh baik tgh tggu almy kt luar 2…u x rugi pape pon xdpt laki cm 2…

    0

    0
  22. Mya says:

    Kesiannya Almy. takpelaa. Kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan segalanya :) Ada yang lebih baik untuk awak Almy

    0

    0
  23. Anonymous says:

    sabarla dik… ingat ini semua ketentuan Allah…. kuatkan semangat….teruskan hidup…. mgkin ini bukan yang terbaik utk adik….

    huhuh… sebijik mcm cite aku tahun 2002… sekarang aku bahagia tapi dia?… merana… moga Allah berikan kebahagian pada dia……

    0

    0
  24. ROB KARDASHIAN says:

    SAPA2 TLG AQU, PIC YG PERTAMA TU PIC ALMY KE PIC TUNANG FIZZ?? MCM SAMA JE. ALMY, 4 ur information, iam available.

    0

    0
  25. xoxo says:

    Contohi irma almy..dia pilih jln yg btul slepas d permainkn dan ganjarannya mmg terbaik dr allah :)

    0

    0
    • sasuki says:

      baik ke si irma tu…dapat dud je….

      0

      0
      • Anonymous says:

        duda bukan org ke? Ckp tak pakai otak.

        0

        0
      • TopiPinkMakcikBedah says:

        duda tu manusia… boleh bagi zuriat jugak… so??? nak pertikai jodoh dia??? haihhhh

        0

        0
      • Anonymous says:

        jgn pndg hina pada status duda/janda. sekurang2nya irma berubah ke jalan Allah lepas putus cinta. tu dah cukup baik!

        0

        0
      • cik non says:

        dud tp handsome n baik lg bgs dr single teruna tp buaya.
        eh..dud kira single gk la kn..bkn laki org…
        klu ko hina dud sbb bekas org at least hbgn halal…
        yg single mingle tu blm tentu teruna trangtang tang..

        0

        0
  26. Anonymous says:

    Sabar Almy…Allah akan memakbulkan doa orang yang teraniaya..Dia akan rasa balik apa yg awak rs..

    0

    0
  27. Geram btul lah.. says:

    Allah tu maha adil…biarkn dia dgn cara dia..fizz fairuz tgu je balasan Allah…untuk kamu yg mainkn perasaan org..jgn plak nti dh ptus tunang cri almy nadia plak..almy nadia jgn nk mkn pujuk rayu fizz fairuz plak..

    0

    0
  28. Nama saya sue says:

    Senang nak, susah tak nak. Tak apalah. Allah dah tunjuk jalan. Siapa yang bersalah, Allah tak perlu bayar kat akhirat. Kat dunia ni pun cash Dia bagi. Lagi syok kalau Dia buat ansuran bulanan. Selagi tak taubat, tak insaf, tak mintak maaf…. Tak bahagia. Bukan doa atau ugutan. Kembali kepada yang Maha Esa. Buat Almy, bersabarlah. Kebenaran akan terbukti. Sabar. Lagipun, buat apa pilih lelaki y nak kesengan kita aje…. Penat2 cari duit, nk kongsi dengan dia. Dah…ramai lagi lelaki y baik dari dia yang booeh bawak Almy ke arah kebahagiaan dunia dan akhirat

    0

    0
  29. Aleyamaysarah says:

    Jgn sedih dik Almy…tuhan tlh menetapkn jodoh & psgn msg2. Kisah mcmni jgk pnh brlaku dlm hdp akak…mase tu akak bljr kt u, bf akak engineer…lame punye tunggu 5thn couple tup2 tunang dgn org lain…akak bw diri kerja di sarawak..thn lps die mula contact akak smla sbb die dh bercerai & byk mslh dgn isteri die…die ckp slh die sbb terburu2 nk kahwin…apepun, ms tu tuhan dh jodohkn akak dgn org lain…akak doakn die dpt ambil pgjrn dr ape yg berlaku…wanita bkn boneka…bile nk,dtg…bile xnk,buang…wassalam…

    0

    0
    • Anonymous says:

      kisah kau ni teringat plk kwn aku..sama lah jgk..5 tahun couple tup2 bf dia kawen ngan orang lain..kawan dia sendiri pulak tu..tapi hikmahnya aku tau..ex bf dia tu mmg lelaki yg ayat pompuan baik punye..depan gf cakap lain..kat pompuan lain dia dok cerita buruk pasal gf dia..dah berkilo2 kawan2 bagi nasihat tapi taknak dengar..last2 tengok gambar dah bernikah ngan member sendiri..time tu baru nak tersedar..
      aku nasihatkan kau cik aleyamaysarah, jgn dilayan jantan macam tu..you deserved someone better..dia ayat balik kau tu bukan sebab ada masalah dengan bini dia..tp yelah dah dasar buaya bukan cukup nak setia ngan sorang..dia test market je tu..kalau dia ajak berkawan je pun kau jgn layan..yelah kita pompuan ni hati lembut..karang dipujuk2 bermadu makan hempedu pun kau rela…

      0

      0
  30. jar of heart says:

    JAHATnye Fizz Fairuz.
    Baru ku tahu.

    0

    0
  31. Cik adik says:

    Huhh..dah agak yg si lelaki biarkan hubungan tergantung…. nasib nasibbb…ceiiisss

    0

    0
  32. aku says:

    aku tavik ngan almy… dia selalu xkan buka mulut walau apa pon… manis je.. nbio lelaki yg jawab itu lebih manis kan? so FIZZ sila uat PC pasni..sediakan skrip siap2

    ” saya maafkan almy, sbb bianatang pun ada masalah”//kihkih

    0

    0
  33. are says:

    dasar lelaki..

    0

    0
  34. ntah hape2 says:

    jangan2 si fiss tu dh XXXXX budak tu…

    0

    0
    • Anonymous says:

      tak baik cakap mcm tu, kalau tak betul fitnah namanya. free2 je ko dpt dosa. dah takde jodoh nak wat camana, redha jelah. kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum

      0

      0
  35. perampas hak org says:

    dh laaa almy,ko x pyh tggu llki cm tu..mgkin Allah nk bgi llki yg lbeh baek dri fizz..mgkin dye bkn yg terbaek untk ko..ko sbr je laa..klau dye nk mtk maaf,ko x pyh lyn..bengng btol ak dgn lki cm tuh..

    0

    0
  36. Gadis Desa says:

    Cantik jugak tunang Fizz tu.. (klu tu la tunang die) pa pun.. cian almy.. no worry yg lebih baik akan tiba :-)

    0

    0
  37. ac n mizal says:

    mcm ni la bagus…tak canang satu m’sia apa jua masalah dalaman…doa pada allah shj jalan yg terbaik drpd memburukkn satu sama lain…hanya Dia shj yg memahami apa yg kita alami…tak payah nk gaduh2 dpn public n buka pekung sendiri…walaupun pada mulanya susah tapi ingat la byk benda yg penting lagi selain cinta…islam itu indah…peace yo…

    0

    0
  38. alimi says:

    x pe lq almy nti bleh cri laki lain ye..si fizz tu bkn baik pon kaki club kaki botol,aku nmpk die ngn mcm2 org pn naik mympah gila dahh..

    0

    0
  39. bujang says:

    ustaz celup dalam Nur Kasih….

    0

    0
  40. cik mirae says:

    baru tunangla belom khwin lagi…entah2 almy kahwin dulu, mana tahu kan. wanita diuji di saat dia bersama lelaki yang tidak mempunyai apa2, lelaki diuji di saat dia punya segalanya…renungkanla.

    0

    0
  41. Anonymous says:

    fizz fairuz dh tunang..silap ari bln almy yg kwen dlu…padan muka fizz fairuz..nk jdi mcm mawi kn..

    0

    0
  42. NAJWA KETIP says:

    LAHAI

    0

    0
  43. AINON TASNEEM says:

    banyak banyak sabar k

    0

    0
  44. NEELOPAK says:

    kesiam Almy , byk byk sbr k :(

    0

    0
  45. Anonymous says:

    Xpe, Abg kan ade….. :)

    0

    0
  46. MAWI WORLD AJAIB says:

    KO NIE BUAT ORG CM TU..NK JDI CM AKU KE….

    0

    0
  47. TAK MASAL says:

    ABANG NARA JGN MARA

    0

    0
  48. BEDAH BERHARAP says:

    ASSALAMMUALAIKUM . SAYA DI SINI INGIN MENCARI JODOH…SAPA2 YG SUDI SILA SERTAKN NO HP…SAYA BETUL BETUL NAK CARI JODOH , MAK SAYA KAT RUMAH DAH MARAH . TOLONG SAYA . WSLM :(

    0

    0
    • PAKWE TAK KAWIN LAGI says:

      HAI . SAYA PUN SINGLE . NAMA AWAK SAPA ? BEDAH EAH ?
      MAK SAYA PUN DAH MENGAMUK SAYA TAK KAWIN LG . HMMZ
      PAPE PUN BUAT ALMY NADIA , CHILL K . INGAT ALLAH SELALU ADA :’)

      0

      0
      • bdk sengal says:

        sy pun nk cari teman hidup ke syurga nk dpt bnyk pahala..haha..smoga dpermudahkn jodoh kite semua..aminn…to almy … myb itu yg tbaik bg fizz n fizz bkn tbaik utk almy..ade yg tbaik yg Allah dh tentukn utk almy..tabahlah

        0

        0
  49. patung upin says:

    nasib baik ff tak tercalon Abpbh 2012

    0

    0
  50. nanano says:

    jodoh itu rahsia Allah…kena redha…mngkin selepas ni jodoh awk lebih baik dr sebelumnya..insyaAllah…

    0

    0
  51. LIYANA JESBON says:

    DARIPD NK TAMBAH DOSA..LEBH BAIK TLG SAYA CRIKN JODOH UNTUK ORG..

    0

    0
  52. nanina says:

    pas ni x mau tgk dah crite fizz berlakon…

    0

    0
  53. Anonymous says:

    doa org teraniaya di makbulkn.xpe kak almy. dia xkn p jauh dlm hbgn dia lps ni.. sbb cara dia treat almy dah tahu.xpelah moga2 jodoh almy dpt yg baik2 cam irma. amin…

    0

    0
  54. sireh says:

    walaupun ada orang komen dia gedik aku sure dia takkan menangis nyanyi lagu dan post kat youtube. -,-

    0

    0
  55. miss dombol says:

    r u ready for fizz fairuz??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NOooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    r u reAdy for Almy Nadia?????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    YESssssssssssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0

    0
  56. purnama says:

    r u ready for fizz fairuz???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    r u ready for almy nAdia????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    YESsssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    0

    0
  57. i love u stupid says:

    rela kutunggu jawapanmu..
    masihkah aku ada dihatimu
    saat ini..

    p.s:mv cerita dia by drama band..almy mcm kasi hint je…
    smoga almy dpt laki yg trbaik untuk almy

    0

    0
  58. anne says:

    Almy, tabahkan hati, ingat Allah selalu.
    biar jer orang camtu, biar Allah saja yg membalasnya.
    percaya la, Dia sedang menguji kamu.

    0

    0
  59. aku tak percaya cinta says:

    almy,btter ko lupe je si fiz tu,ko tak rugi pape pown..ko sbr je..berdoa byk.

    0

    0
  60. wanieliciouss says:

    bro, x malu ke ambil gmbr org lepas tu letak watermark sendiri? be professional lah!

    0

    0
  61. Anonymous says:

    tau xpe

    0

    0
  62. kak li says:

    Rileks, amy. Pesan akak jangan meroyan macam yang “lain” tu. Banyak bersabar. Dan jangan mengharap simpati pada jantan seperti ini. cinta dibahagi 2 3. Teruskan karya amy, moga berjaya dalam hidup.

    0

    0
  63. hpu says:

    comelnya almy nadia.. hehe..
    btw jom tengok berpuluh2 siaran live streaming… plus astro warna, dan siaran2 lain
    tQ =)

    0

    0
  64. riaizzatirazali says:

    where did you get the cupcakes picture? Its a violation of rights tau tak. Suka hati je amek gmbr org pastu siap letak watermark sendiri. You should be ashame of yourself.

    0

    0
    • Anonymous says:

      takde pun watermark?

      0

      0
      • wanieliciouss says:

        dia dah delete watermark tu.. good for him at least he alert. thanks to abg nara for his sensitivity. but x salah kalo bg kredit pd pemilik gmbr tu :)

        0

        0
        • DiDi says:

          kecoh la. gambar je pun. nak claim bagai. pi main jauh-jauh lah! orang kat sini nak baca gosip. bukan sibuk nak tengok ko claim watermark bagai!!

          0

          0
  65. Nino says:

    Bro Nara, gambar cupcakes tu sila jangan buat watermark sendiri pulak ya. Tak baik tau amek gambar orang lain pastu letak watermark sendiri. :)

    0

    0
  66. koko says:

    haihs. Dunia dunia

    0

    0
  67. herrie says:

    Bnykn bersabar almy…ada hikmah di sblknya…brt mata mmndg,brt lg bhu yg memikul..igt pd yg Esa….

    0

    0
  68. ann says:

    xpyh la si fizz tu..aku da jmp da. sombong nk mampos! cam hensem..pigi daa..!!!

    0

    0
  69. lilolily says:

    Jangan jadi macam APEK dah la, bertunang dengan si “jejari runcing”. Putus sebab si Dahlia, then couple la kejap. Last2 kawen pulak dengan si Leunie…

    Ni baru boleh cakap: bercinta dengan org laen, bertunang dengan org laen, kawen dgn org laen.

    Ape2 pon jgn menangis upload dekat youtube dh la yek..

    0

    0
  70. Anonymous says:

    redha jelah almy kalau dah takdir anda bukan tulang rusuk lelaki itu. hamburkan semua sedih pada DIA yang sebaik2 mengetahui :)

    0

    0
  71. Anonymous says:

    Move on.. that is the best way. When life gives you lemon, make lemonade…. forgive him, that will give you more blessings from Allah..you deserve better than him.

    0

    0
    • Haliza Misboon says:

      ait.. tang lemon2 tu cam lam astro pasai artis hollywood smlm ja.. cite pasai sanda bullock

      0

      0
  72. Tisha says:

    bercinta dgn org lain, bertunang dgn org lain. berkahwin dgn org lain..ehh??

    0

    0
  73. JHudd says:

    Laa camtu ker style retis bercinta bage nak rak tang tunang tup2 org lain

    0

    0
  74. Audrey Hepburn says:

    What the heck are you saying, dude/dudette?

    0

    0
  75. kak Hani says:

    sian almy…tabahkan hati ye dik…someone better is waiting for you somewhere..Allah ada jln yg terbaik utk mu..org yg baik pasti ada jln yg baik..
    love you always…

    0

    0
  76. TAK SIAPA TAHU says:

    ITULAH NAMANYA JODOH.. KALAU KAU KAWIN SEKALIPUN, TIBA2 BERCERAI.. THEN, DGN SIAPA PULA JODOH KAU.. KITA TAK BOLEH NAK PREDICT.. KITA JUGA TAKLEH NAK SALAHKAN SAPE2.. PAHIT MANIS BERCINTA RAMAI ORANG DAH MERASAINYA.. TAPI KITA MESTI INGAT BHW JODOH ITU KETENTUAN ALLAH SWT, TIADA SIAPA YG TAHU DAN TIADA SIAPA YG MAMPU MENGHALANGNYA…

    0

    0
  77. mrs z says:

    tp tunang dia nmpk lg baik drp almy.. pe pun tahniah

    0

    0
  78. Korina says:

    Lepas ni pakai tudong ye

    0

    0
    • ex KORINA says:

      NENEK KORINA : tp kn ad gambar tunang dia x bertudung adakah tunang dia jns on off tudung gak….( ckp je lbh kaum kerabat tunang ka)hahahaa…

      0

      0
  79. kiki says:

    Aku pun nampak dia cantik dari Almy, tapi bila aku tengok gambar bare-face, aduh.

    0

    0
  80. Roundtable says:

    Tak apalah Almy.Jodoh bukan dengan Fizz.Semua dah ditetapkan oleh Allah…ramai lagi lelaki di luar sana yang sudi ambil Almy jadi suri hidup…Buat Almy saya nak nasihat kalau terima watak tu pilih-pilih le sikit …tak suka watak Almy komidi macam dalam rancangan Edisi Khas…ntah apa2..tak lawakpun…lepas ni cuba2 le usha si shaarnaz ke….Lan Tooodak

    0

    0
  81. nida says:

    sabra ye Almy. Mungkin ada faktor2 lain yang buatkan fizz xdpt nak pilih almy. kite fikir positif k. kadang2 hati lelaki ni xboleh nak bace. die pon agaknye mungkin dah pasrah yg die mmg xde jodoh dgn almy. Cari lain k. yang lagi hensem. yg lesung pipit lagi dalam!!! hehe

    0

    0
  82. positivethinker says:

    Firstly, respect giler dgn almy, ttp kunci mulut dgn ape yg da jd, kalu org lain rasa nyer mcm 2 cite da bukak, almy mmg penyabar org nya tp syg, dgn sifat penyabarnya itu fizz ambik kesempatan , apepn fizz, tlg hormati perasaan wanita, jgn anggap pompuan ni mcm baju,… jerk, almy… dy bkn terbaek untk awk, bersabar lah…

    0

    0
  83. mizz says:

    tak sama kroni sbbtu nyampah kan…xyah nak childish sgt

    0

    0
  84. mizz says:

    stay cool amy…no matter what happen…done is done…Allah tahu apa yg terbaik utk anda…tak kisahlah siapa anda dulu yg pntg siapa diri anda skg…fizz bukan yg terbaik utk anda…

    0

    0
  85. Ibu mertua ku says:

    Sebenarnya emak Fizz tak berkenan dgn Almy. Sbb Almy bukan keturunan org kaya2. Tapi bila aku tengok gambar tunangan Fizz tu, aku kenal benar :-) Tapi kalau itu yg emak Fizz carik2, bagus bonar… al-maklumlah…kejap pakai tudung, kejap tak pakai tudung. Suka carik glamer. Mmg tunang Fizz ni dari dulu nak kawin dgn artisss sebab tu dia join jadik club member Fizz ni kununnya. So hajat dah tercapai la. Utk emak Fizz, berbahagialah dapat bakal menantu yg dicarik2 selama ini. Makcik blom tau dalam nya. Baru tengok luar terusss tolak Almy, macam makcik ni baek sangat huk huk. Anyway aku tengok Amy ni kool je orangnya. Insyallah aku doakan Almy dapat org lain yg lebih baik & juga dapat mak mertua yg baekkkkk jugak. Itu penting utk menjamin rumahtangga. Lagi satu yg paling penting dapat laki yg bukan sotong :-) Do not judge the book by its cover ya…

    0

    0
  86. merak kayangan says:

    merak doakan almy dpt suami yg beriman,ensem, kaya 10x ganda drp fizz poyo tuh

    0

    0
  87. Yaya kan..kan..kan says:

    sian Almy…tak daya rasanya nak bercakap dan ‘berasa’ hati lagi yeaaa…dari hari tu tengok kat TV nampak airmata je yg lepas mengalir tapi x daya nak lepaskan mulut berbicara pasal si Fiz tu kan..sian Almy..x pe lah kan..mungkin Allah swt buka ruang untuk lelaki yang soleh untuk Almy. Semoga ada rahmat dan kebaikan yang dah di aturkan Nya untuk Almy. Ubatlah hati tinggalkan yang lara..

    0

    0
  88. duri says:

    fizz muke cm monyet xyah heran lah..better cari lain..belum tentu drng bhagia

    0

    0
  89. Burberry says:

    konfirm lepas ni fizz tidak akan popular lagi..confirm laaaa…
    untuk almy…. dont be sad….putus cinta jer dik, ramai lagi orang yang bercerai mampu hidup kat luar sana…
    yang mak si fizz pulak nak orang kaya..hamboiii makcik kemain kau yer….

    0

    0
  90. Sayang says:

    Apa pun alasan yg akn si faz fiz fuz tu ckp, mmg x dpt meredakan hati yg telah kecewa. Sepatutnya wpn ada kekurangan di pihak almy, janganlah dia dibiarkan seperti gantung x bertali. Suka ckp suka, x suka pn kena ckp jgk. Jangan biar ada hati yang mengharap tanpa kesudahan. Hanya Tuhan yang tau betapa remuknya hati kecewa kerana aku jugak pernah berada di tempat almy

    0

    0
  91. putri lisa says:

    Takpe Almy.. Kau tengok Irma Hasmie dulu kemain dengan Nabil dan Farid Kamil. last2 clash.

    Lepas dia muhasabah diri, bersihkan hati, cinta yang terbaik Allah kurniakan pada Irma.

    Tengok husband dia sekarang, PERFECT! Nak apa, Handsome, kacak, beriman. You name it!

    Bahagia, sekarang tengah tunggu first baby. Semoga Almy muhasabah diri, kalau betulla apa yang ditulis, megatakan Almy tak kaya, bla..bla.. tu bukan persoalan. Mohon la pada Allah, Allah akan bagi yang terbaik. :)

    0

    0
  92. seharumkasih says:

    sabar yaa almy :)

    0

    0
  93. Bunga Kertas says:

    (Almy juga dikatakan menyifatkan hubungan mereka putus kerana dia (Almy) bukan orang kaya.) salah satu alasan yg diberi “awak x boleh bagi ape yg die dah bagi”

    * hanya memandang kepada kebendaan kita senasib :(

    0

    0
  94. hodanali says:

    Almy, banyakkan bersabar. Almy akan dapat yg lebih baik dari Fizz. Sy pun terkejut tetiba fizz tunang org lain.. X pa, banyakkan berdoa. Jodoh di tangan Tuhan. Muga yg datang akan lebih baik dari budak fizz tu. Mulai arini saya x minat fizz lagi…

    0

    0
  95. Medina says:

    To almy, tak perlu bersedih dan rasa kehilangan. Patah tumbuh hilang berganti. U deserve better man than fizz. U know something, fizz is playboy. Ramai dah jd mangsa dia without u know. He and his p.a sekongkol. Lelaki baik utk. Perempuan baik. And u know what I meant.

    0

    0
  96. dia says:

    mmg org boleh kata dah tak de jodoh, tp cara fizz tu agak kureng lee….
    kalau dah tak nak tu, jumpa & putus baek2. kitakan ada adab.
    so boleh lee si pompuan cari teman pengganti. jgn nak mainkan perasaan& maruah org sesuka ati. tak pe lee almy, insyallah tuhan akan temukan dgn yg lebih baek tuk awak, perbanyakkan berdoa pd dia. sesungguh ALLAH itu maha pengasih & Penyayang… amin

    0

    0
  97. LYANA says:

    jgn undi fizz utk ABP!!!

    0

    0
  98. akak says:

    patutnya Almy patut bersyukur sbb Allah dh tunjuk true color Fizz sblm terikat. Be strong, ada lagi org yg lebih baik, Insha Allah

    0

    0
  99. cty says:

    sy doa kn Almy d kuat kn semangat,tabh n anggp ape yg brlaku pasti ade hikmahy..mgkin dia bkn yg trbaik wat Almy.Pasti akn muncul insan yg lbih baik wat Almy InsyaAllah..AAminnnn

    0

    0
  100. Such a loan is considered a small short-term mortgage loan incredible instant payday loans For
    this, encounter has shown that will, the extensive
    distribution system has normally resulted in many wastage involving food cereals, while
    the Authorities on the part, is attempting to fix a very high
    price to the farmer

    0

    0
  101. TEEpah says:

    errkk…Almy nadia ni siapa?

    0

    0
  102. Smoking bans ban smoking, not or movement masses to consider that smoking literal cigarettes
    is allowed. e-cigs In that respect are so many dissimilar companies out In that location
    correct passive smoking are rendered aught and invalidate
    by the electronic cigarette.

    0

    0
  103. Tachibana_Mei says:

    everything happen for a reason.God know what best for us :)

    0

    0
  104. Anonymous says:

    xpe la almy.. skg dah tunjuk camne prangai ff tu. biar nmpk skg, jgn nmpak pda msa akn dtg. xdenya bahagia hdup si penipu camtu! haram j xleh pkai

    0

    0
  105. Kurasa Keras says:

    lps ni almy akan dpt lelaki yg lebih baik & tak akan tunggu sampai tujuh tahun!!

    0

    0
  106. radio sender says:

    The most important thing to know when you are
    selling an account is where you are going to sell. Naturally the
    ideal situation is to be able to lose weight really fast
    with a little amount of discomfort. In fact an ideal online casino will
    make the entire gaming experience a pleasurable and a real experience to the gamer.

    0

    0
  107. firewoman says:

    Hi there, always i used to check website posts here in the early hours in the morning,
    for the reason that i love to learn more and more.

    0

    0
  108. Greetings! This is my 1st comment here so I just
    wanted to give a quick shout out and say I truly enjoy reading your articles.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover
    the same topics? Thanks a lot!

    0

    0
  109. – Approximately 80% of Facebook users acknowledge consistently checking a former ex’s Facebook page. You can also change how many are displayed in this box. Anyone with a fire in the belly can achieve something through Facebook marketing.

    0

    0
  110. Josh says:

    Much like Safari, the Camera app, the App Store and i –
    Pod, Game Center has no option to be deleted when editing your
    apps. The only downside of it in a lot of people’s eyes is the fact that there is no multiplayer content. t love the unself-conscious little boy or girl, the undaunted miniature explorer who moves with unbridled enthusiasm to experience life.

    0

    0
  111. Once the game is 80% complete you will need to work on the sound.
    While having a passion for playing games is important, getting a rewarding career in game design will require students to be a cut above the
    competition. It fizzles as the lights go out, and she says it’s been great talking to you.

    0

    0
  112. Celia says:

    This method of fishing also has a by-catch of non-target species such as sharks, dolphins,
    turtles, and other non-target fish species. Pay close attention to the mayflies, midges,
    and stoneflies in the area and try to match your flies to the
    size and type fish are biting on. If the fish are not hitting on
    your main crappie jigs you may need to switch
    to live bait or a combination of live and artificial baits.

    0

    0
  113. cialis says:

    Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you’re just extremely fantastic. I really like what you have acquired here, certainly like what you’re stating and the way
    in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to
    keep it smart. I cant wait to read far more from you.
    This is really a terrific site.

    0

    0
  114. It’s awesome in favor of me to have a web page, which is good for my know-how. thanks admin

    0

    0
  115. Layne says:

    Hi there it’s me, I am also visiting this web site regularly, this web site is in fact nice and the users are genuinely sharing fastidious thoughts.

    0

    0
  116. Emily says:

    Hi! I’ve been reading your blog for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Kingwood Tx! Just wanted to say keep up the great job!

    0

    0
  117. Karol says:

    Hi there are using WordPress for your site platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own.
    Do you require any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

    0

    0
  118. I’ve read a few just right stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I wonder how so much effort you place to create the sort of great informative site.

    0

    0
  119. Superb blog! Do you have any tips for aspiring writers?
    I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid
    option? There are so many options out there that I’m totally overwhelmed .. Any ideas? Bless you!

    0

    0
  120. Hey there! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or
    maybe guest writing a blog post or vice-versa?
    My site goes over a lot of the same topics as yours and I think we could greatly benefit from each other.
    If you might be interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Terrific blog
    by the way!

    0

    0
  121. I was recommended this website by my cousin.
    I am not positive whether or not this submit is written by way
    of him as nobody else realize such designated approximately
    my trouble. You’re wonderful! Thank you!

    0

    0
  122. I’m really inspired with your writing skills and also with the structure for your weblog. Is this a paid theme or did you modify it your self? Anyway keep up the nice high quality writing, it is rare to see a great blog like this one today..

    0

    0