Written by AbangNara | August 13th, 2009

asri rabbani meninggal dunia

Marilah kita bersama-sama mensedekahkan Al-Fatihah kepada ketua kumpulan Rabbani, Ustaz Asri yang telah disahkan meninggal dunia kira-kira jam 11 pagi tadi di Hospital Pantai Kuala Lumpur. Punca kematian adalah disebabkan sakit jantung. Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Al-Fatihah.

asri rabbani

282 responses to (Al-Fatihah)Ustaz Asri Rabbani Meninggal Dunia

  1. farra_nadia says:

    innalillaihiwainnaillahirojiun..mari kita semua sedekahkan al-fatihah kepada allahyarham..al-Fatihah….

  2. ANneDeSilva says:

    Ya Allah…
    Al Fatihah…

  3. ADVedder says:

    ALFATIHAH..semoga selamat semuanya..

  4. kira-kira says:

    al-fatihah

  5. ANneDeSilva says:

    smoga Roh beliau dicucuri rahmat…
    beliau seorg yg sangat berwibawa dalam dalam memperjuangkan muzik islam…

    sedekahkan Al Fatihah….

  6. Lady-Not-Gaga says:

    Innalillah….. Al-fatihah…. Moga rohnya dicucuri rahmat… Amin..

  7. […] Cerita lanjut leh baca kat sini. […]

  8. ANneDeSilva says:

    ada sape2 tak tau info ni dgn lebih mendalam??

  9. badboy says:

    biasanya allah akan panggil orang yang beriman pulang awal..sama2 kita mendoakan agar roh dicicuri rahmat dan ditempatkan di syurga…
    al-fatihah..
    aku suka suara dia
    nasyid2 dia

  10. mysexyheart says:

    alfatiha..

  11. ANneDeSilva says:

    mana semua nie?

  12. hantupensil says:

    alfatihah….

  13. mysexyheart says:

    alfatihah

  14. jojio says:

    Aku azan pun ikut lagu dia…al-fatihah….

  15. pingkypanthers says:

    al-fatihah..
    moga2 rohnya ditptkn dikalangan org2 ygn briman..
    amin..

  16. badboy says:

    sayu pulak aku..rasa takut pun ada gak..minggu ni jer dah 2 orng org kg aku meninggal dunia..2 hari berturut2
    minggu lepas lagii…

  17. eclipse says:

    terkejut aku…
    nmpk cam sht jer…
    semoga rohnya dicucuri rahmat..
    takziah pd family ustaz…

    • ANneDeSilva says:

      betol tu..
      dia punya suara yg sangat unik..
      anne paling suka lagu PERGI TAK KEMBALI LAGI..
      dulu masa skola kalau ada pertandingan nasyid anne mesti nyanyi lagu kumpulan rabbani..

  18. ANneDeSilva says:

    ishh…
    org yg baik mang selalu pergi dahulu…

  19. aries_april says:

    alfatihah….
    hri ni mlm jmaat…
    orng kuat agma mngl pada hri sgla pnghulu hri….

    • ANneDeSilva says:

      yela betol..
      moga kita tergolong dalam org2 itu….
      aminn..

      • aries_april says:

        amiin…
        mnta2x trmakbul doa anne

        • [email protected] says:

          Amin..InsyaAllah

        • aries_april says:

          ya…sma2x kta doa kan pada arwah.

        • tOmEii says:

          stju sgt dgn aries…memg org2 kuat imn kebanykny meninggl mlm jumaat…..

  20. jojio says:

    Sesunguhnya mati itu benarrrr….

  21. asparagus says:

    alfatihah…

  22. Trans says:

    al-fatihah..

  23. hantupensil says:

    ?????? ????? ?????????? ??????????
    ????????? ????? ????? ?????????????
    ??????????? ??????????
    ??????? ?????? ????????
    ???????? ???????? ????????? ???????????
    ??????????? ?????????? ????????????
    ??????? ????????? ???????? ????????? ????? ?????????? ????????? ????? ????????????

  24. AIN says:

    INNALILLAHHIWAINNAHIROJIUN
    drpd DIA kita dtg…
    kpd DIA kita kembali…
    semoga rohnya di cucuri rahmat serta d tmptkn d kalangan org2 yg beriman

  25. AIN says:

    kita kehilangan seorg lg ank seni yg ckup berbakat
    TAKZIAH bt kuarga ustaz asri dan anggota rabbani

  26. erina says:

    INNALILLAHHIWAINNAHIROJIUN…takziah buat keluarga beliau, semoga rohnya ditempatkan di kalangan org yg soleh….aminnnn

  27. shiinnta says:

    al-fatihah… raya nih xleh lah dgr lagi suara dia yg merdu brtakbir.. smoga arwah dtempatkan dkalangan org2 yg soleh.. amin

  28. tOmEii says:

    al-fatihah….takziah bt keluarga arwah….
    cm xpcya je kn…

  29. jojio says:

    Pergi Tak Kembali & Salam Perpisahan…..sayuuuu….

  30. hantupensil says:

    kak jed hijau kim salam kat damia,poco2,ngan kak leen..

    • damia zahra says:

      wsalam…
      ko apis tak kim slm kat akak ker?…

    • tOmEii says:

      ko ni ngp hantu tbe2 lpas ke ctu plak
      adehhh meroyan ker???????

      • hantupensil says:

        xpe la bagi la can…
        hehehe

      • [email protected] says:

        antu mula naik tocang eh bila sorang ustaz ni dah arwah…jap g azan berkumandang baru padan muka! huh

  31. damia zahra says:

    sedey la plak…
    nk kuwa jap ar…

  32. lilies says:

    al-fatihah…

  33. miza says:

    alfatihah..minat lagu pergi takkan kembali nyanyian arwah..takziah buat keluarga

  34. [email protected] says:

    kini hilanglah panji nasyid kat malaysia ni..huhu…biasa kita lihat muka arwah ni ler yg bc doa majlis2 kat stesen tv. begitu merdu dan lunak suara arwah ketika azan, takbir dan bacaan doa.

  35. miza says:

    baru ni baca dlm mstar arwah nasihatkn akil jgn terlalu byk ktroversi…nasihat terakhir arwah…

  36. cendarasari_84 says:

    Al-Fatiha……
    terkejut saya mendengarnya….
    sedihhhh…

  37. Kimi says:

    al-fatihah
    Teringat lagu beliau, Anak Soleh n Pergi Tak Kembali…
    Sedihnya:(

  38. hantupensil says:

    “Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku…”-Asri Rabbani

  39. student mesir says:

    innalilla hi wainna ilaihi raji un..

  40. jue says:

    innalillah..
    al-fatihah..ramai yang pergi mengejut je skrg ni

  41. BumBLeBee says:

    al fatihah…. ya allah pergi lagi seorang ustaz yang bebetul perjuangkan agama Islam menerusi muziknyer..

    semoga beliau ditempatkan di dalam golongan yg beriman….amin.

  42. corkygoon says:

    Al-Fatihah

  43. azly says:

    Al-Fatihah…..hilang lagi sebutir permata tanah air..Moga di tempatkan dikalangan or2 yg beriman.Amin….

  44. BumBLeBee says:

    semoga Akhil Hayy mencontohi Ustaz Asri yg dpt menjaga kredibiliti diri drpd terlibat dalam mana2 kontroversi yang boleh mencemar imej seseorang yg berdakwah menerusi muzik/ceramah…wallahualam.

    • jane says:

      akhil hayy tu tolak je ke tepi….dia lebihkan glamour dari dakwahnye yg konon2 ….. pertahankan pompuan lain dari isteri hingga sanggup cerai tanpa mempertahankannya.. dia tu hampeh ngan rambut rebonding dia tu

  45. eclipse says:

    sume da kuar ker??

    • Trans says:

      aku nengok news kat tv1 tdi….
      rupa2nya dia jatuh pengsan kat situ cume beberapa minit jerk lgi mjlis plancaran nk diadakn…..
      aritu arwah yasmin jtuh kat tv3….

  46. jane says:

    innalillawainnaillahirojiuun…alfatihah kepada arwah….allah sayang kepada hambanya yang baik2…takziah kepada keluarganya, saya amat terkejut dan sedih

  47. wife giler2 says:

    Sebak dada bila terbaca berita ini. Semoga roh arwah ditempatkan bersama dgn golongan org2 yg beriman. Alfatihah…

    • BumBLeBee says:

      tinggal penyanyi Hijjaz jelaa yg best dlm mengalunkan ayat2 suci al-quran kt Astro Oasis tiap kali nk masuk waktu solat….hu hu……sedeyh..

      • Trans says:

        sabar bumble…..
        kitaorang pun sedeh gak…..

        • eclipse says:

          org mcm ney la yg ptt kite sedih n agungkan…
          bkn MJ…hahahaha…
          terlebey sudaa…
          aku mnt MJ pe…huhu

        • aries_april says:

          smua orng sdh…
          kta pnya cr sndr tuk mrtpi prmrgian beliau…

        • aries_april says:

          eclipse…
          krng trsa lak si trans…
          dh la dia nk tkr pic xleh g…
          asyk muka MJ ja klaur…

        • tOmEii says:

          tp xleh sdih lbh2 cz nti tersiksa arwh…
          kte sume kna redha dgn ketentuan y tuhan dh bg…
          adehh jd ustzh la pulok aq nie,,,,,

        • eclipse says:

          xpe…ape2 yg aku ckp anggapla gurauan manja jer..
          xde niat yg tersembunyi mcm sesorg tue…hahaha..

        • miza says:

          tiada penganti..suaraye memang mantap…arwah suka senyum…byk anugerah arwah dpt masa hayatye msih ade..harap rabbani teruskan perjuangan dlm industri muzik nasyid…

        • aries_april says:

          TUL TU….
          ATLEAST KITA XKATA BLKNG ECLIPSE…
          EVEN ORNG LAIN XFHM….

        • BumBLeBee says:

          sumer yg bagus2 dlm bidang diorg cepat Allah amik mereka balik…pastu kes2 xde moral makin berleluasa terpampang di dada akhbar…bencana demi bencana datang menerusi bumi…terfikir jika esok(Jumaat), matahari terbit di ufuk Barat….nauzubillahiminzalik…

  48. azly says:

    Al-Fatihah….moga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman…Amin..

  49. tOmEii says:

    adeehh mne org lain nie,,,,,

  50. Penari Poco2 says:

    K guyz…
    aku nak balik umah dulu…nak berehat jap…
    bdn x sihat…hari nie setengah hari…
    TO BE CONTINUED SOON…

  51. admin says:

    al fatihah..baru je tgok dia kat melodi aritu masa kump rabbani wat konsert tu ari….dapatgak diorang wat konsert last himpun byk negara…walopun x de sponsor…sgguh cekal dan tabah dalam menaikkan nasyid…seminggu lg nak pose…sedey family dia…tabah ye isteri dan anak2…allah menyayanginya….

  52. Trans says:

    xpe ar aries aku mmg minat kat mj pun..
    biarlh dia mnetap kat kotak aku ni……

  53. x-not-x says:

    alfatihah….moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org yg beriman..

  54. fatyn says:

    Innalillah…
    semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yang beriman..
    amin

  55. Trans says:

    senyap jerk yg len2 x habis lunch lg ke?

  56. admin says:

    mmg da x stabil da malaysia ni antara program keagamaan n hiburan…sgt2 berbeza….tapi nak wat camne…sore aku terlalu kecik…menteri blh la pantau…kite penonton ni tgok je mana yg nak….sebabnye…bayau astro da mahal….

    • BumBLeBee says:

      astro cekik darah…bayao mahal, kualiti tarak.asyik ulang je especially concert Akademi Fantasia tuh….huhu. xnk pakai astro, siaran x clear plak…huh.

      • Trans says:

        tul tu kononnya bila dh tkar kad time hujan ok…
        hampeh kat umah aku baru angin kuat sikit trus gmbar hilng……
        skunk ni lg ar chanel sukan dh nek harga….

    • tOmEii says:

      tp wlaupn sore ko kcik kalu ko tmbhkn lg ahli2 ko insyaallh blh jd bsr smpikn sore menteri2 sume blh tenggelm…
      kte sbg umat islam ada hak jgk utk memperthnkan agama kte so xperlulh menteri2 utk pantau menda2 cmni cz menteri lum tentu dgr nasyidkan…
      tilwh al-qurn myb jauh skli…
      adehhh terlebey sudh…sat ye nk tgk aq ni ustzh sklh mne…hahaha uhuhu kui3x
      ape la y aq meroyan sgt nie..huh

    • admin says:

      kalau banyak dibuat program keagamaan pun bagus…ye lah media massa cam tv ni pengaruh kuat sgt…mesti lebih berilmu rakyat malaysia…lebih2 lagi hadia tu sponsor la yg hebat2…ape salahnye….bukan sbb nak hadiah baru join bab2 agama…at least berbaloi la…x salahpun bagi kereta duit sejuta pun…pandai2la yg menang menggunakan ke jalan yg betul…kan dari situ dah terpecah byk amalan….

  57. eclipse says:

    sume dh mghlg ker??

  58. hantupensil says:

    hehe…out dlu…
    nak pegi jenjalan jap..

  59. Kak Su says:

    Inalillah..al-fatihah utk arwah…
    takziah bt keluarga arwah..semoga Allah
    mencucuri rahmat ke atas roh
    allahyarham…

  60. admin says:

    kalau banyak dibuat program keagamaan pun bagus…ye lah media massa cam tv ni pengaruh kuat sgt…mesti lebih berilmu rakyat malaysia…lebih2 lagi hadia tu sponsor la yg hebat2…ape salahnye….bukan sbb nak hadiah baru join bab2 agama…at least berbaloi la…x salahpun bagi kereta duit sejuta pun…pandai2la yg menang menggunakan ke jalan yg betul…kan dari situ dah terpecah byk amalan….

  61. admin says:

    Al fatihah..baru je tgok dia kat melodi aritu masa kump rabbani wat konsert tu ari….dapatgak diorang wat konsert last himpun byk negara…walopun x de sponsor…sgguh cekal dan tabah dalam menaikkan nasyid…seminggu lg nak pose…sedey family dia…tabah ye isteri dan anak2…allah menyayanginya….
    Mmg da x stabil da malaysia ni antara program keagamaan n hiburan…sgt2 berbeza….tapi nak wat camne…sore aku terlalu kecik…menteri blh la pantau…kite penonton ni tgok je mana yg nak….sebabnye…bayau astro da mahal….
    Kalau banyak dibuat program keagamaan pun bagus…ye lah media massa cam tv ni pengaruh kuat sgt…mesti lebih berilmu rakyat malaysia…lebih2 lagi hadia tu sponsor la yg hebat2…ape salahnye….bukan sbb nak hadiah baru join bab2 agama…at least berbaloi la…x salahpun bagi kereta duit sejuta pun…pandai2la yg menang menggunakan ke jalan yg betul…kan dari situ dah terpecah byk amalan……renung2kan dan selamat beramal…

  62. PakarHowTo says:

    terngiang-ngiang lagu nanyian arwah…
    kini ustaz asri pergi meninggalkan kita
    dan tak akan kembali lagi… :(

    “PERGI TAK KEMBALI”

    Setiap insan pasti merasa
    Saat perpisahan terakhir
    Dunia yang fana akan ditinggalkan
    Hanya amalan yang dibawa

    Terdengar sayup surah dibaca
    Sayunya alunan suara
    Cemas di dada…lemah tak bermaya
    Terbuka hijab di depan mata

    Selamat tinggal pada semua
    Berpisahlah kita selamanya
    Kita tak sama nasib di sana
    Baikkah atau sebaliknya

    Amalan dan takwa jadi bekalan
    Sejahtera bahagia pulang…ke sana

    Sekujur badan berselimut putih
    Rebah bersemadi sendiri
    Mengharap kasih anak dan isteri
    Apa mungkin pahala dikirim

    Terbaring sempit seluas pusara
    Soal-bicara terus bermula
    Sesal dan insaf tak berguna lagi
    Hancurlah jasad dimamah bumi

    Berpisah sudah segalanya
    Yang tinggal hanyalah kenangan
    Diiring doa dan air mata
    Yang pergi takkan kembali lagi

  63. admin says:

    #

    innalillaihiwainnaillahirojiun..mari kita semua sedekahkan al-fatihah kepada allahyarham..al-Fatihah….
    Reply

    *
    Penari Poco2 says:
    August 13, 2009 at 11:57 am

    alFatihah…
    Reply
    o
    Anonymous says:
    August 13, 2009 at 12:08 pm

    takziah buat keluarga arwah…
    Reply
    +
    WaLoa says:
    August 13, 2009 at 12:49 pm

    innalilah…
    takziah. kpd keluarga beliau…
    Reply
    o
    FOTO PUMBUNUHAN KEJAM says:
    August 13, 2009 at 12:44 pm

    takziah
    kesian dia
    Reply
    +
    FOTO PANAS says:
    August 13, 2009 at 12:46 pm

    yeah kesian kan
    Reply
    #
    aku says:
    August 13, 2009 at 2:04 pm

    x baik kata kesian..
    dh Allah tentukan ajal dia!
    Allah lebih sayangkan dia…
    *
    Pot Pet says:
    August 13, 2009 at 12:00 pm

    INNALILLAH…. TAKZIAH
    Reply
    o
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 12:02 pm

    xsangka…
    Reply
    +
    Penari Poco2 says:
    August 13, 2009 at 12:11 pm

    suara dier sedap…
    Reply
    #
    damia zahra says:
    August 13, 2009 at 12:35 pm

    ya Allah…mcm x caya jer..
    innalillah..
    al-fatihah buat beliau…
    *
    manis says:
    August 13, 2009 at 12:36 pm

    Al-Fatihah…. semoga Allahyarham Ustaz Asri ditempatkan dikalangan org2 yg solihin…..
    Reply
    o
    rosh says:
    August 13, 2009 at 12:45 pm

    takziah kpd keluarga ustaz asri. Semoga roh arwah di tempatkan di kalangan org2 yg soleh..amin.
    al fatihah.
    Reply
    *
    FOTO PANAS says:
    August 13, 2009 at 12:45 pm

    Al-Fatihah…. dan takziah buat keluarga
    Reply
    *
    izamudin says:
    August 13, 2009 at 1:30 pm

    alfatihah…..
    Reply

    #
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 11:51 am

    Ya Allah…
    Al Fatihah…
    Reply

    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 12:03 pm

    al-fatihah….
    kepadaNYA dia kembali..
    Reply
    o
    Penari Poco2 says:
    August 13, 2009 at 12:11 pm

    al-fatihah…
    Reply

    #
    ADVedder says:
    August 13, 2009 at 11:52 am

    ALFATIHAH..semoga selamat semuanya..
    Reply
    #
    kira-kira says:
    August 13, 2009 at 11:53 am

    al-fatihah
    Reply

    *
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 11:57 am

    terkejot dengar..
    betol kew?
    rasanya tak penah dengar citer ustaz ni saket…
    Reply

    #
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 11:55 am

    smoga Roh beliau dicucuri rahmat…
    beliau seorg yg sangat berwibawa dalam dalam memperjuangkan muzik islam…

    sedekahkan Al Fatihah….
    Reply
    #
    Lady-Not-Gaga says:
    August 13, 2009 at 11:56 am

    Innalillah….. Al-fatihah…. Moga rohnya dicucuri rahmat… Amin..
    Reply

    *
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:13 pm

    Amin…
    Reply

    #
    ASRI RABBANI – AL FATIHAH » vaggvagg.com says:
    August 13, 2009 at 11:58 am

    […] Cerita lanjut leh baca kat sini. […]
    Reply

    *
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:00 pm

    dia dh lama ke saket??
    Reply

    #
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:03 pm

    ada sape2 tak tau info ni dgn lebih mendalam??
    Reply

    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 12:03 pm

    aku xtau la..
    Reply
    o
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:08 pm

    sbb anne tak dengar lak dalam paper kata dia saket..
    taw2 jek dh pergi mengadap Illahi…
    Reply
    +
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:21 pm

    kuasa allah anne….
    Reply

    #
    badboy says:
    August 13, 2009 at 12:04 pm

    biasanya allah akan panggil orang yang beriman pulang awal..sama2 kita mendoakan agar roh dicicuri rahmat dan ditempatkan di syurga…
    al-fatihah..
    aku suka suara dia
    nasyid2 dia
    Reply
    #
    mysexyheart says:
    August 13, 2009 at 12:05 pm

    alfatiha..
    Reply
    #
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:05 pm

    mana semua nie?
    Reply
    #
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:05 pm

    alfatihah….
    Reply
    #
    mysexyheart says:
    August 13, 2009 at 12:05 pm

    alfatihah
    Reply
    #
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:06 pm

    Aku azan pun ikut lagu dia…al-fatihah….
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:20 pm

    msti sore jojio sdp.
    Reply
    o
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:27 pm

    Bole ler nak gerak orang bagun tido….hihihi
    Reply
    +
    jojio says:
    August 13, 2009 at 1:44 pm

    Serak2 basah gitu…hihihi
    Reply

    #
    pingkypanthers says:
    August 13, 2009 at 12:07 pm

    al-fatihah..
    moga2 rohnya ditptkn dikalangan org2 ygn briman..
    amin..
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:27 pm

    ya……………………
    Reply

    #
    badboy says:
    August 13, 2009 at 12:07 pm

    sayu pulak aku..rasa takut pun ada gak..minggu ni jer dah 2 orng org kg aku meninggal dunia..2 hari berturut2
    minggu lepas lagii…
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:19 pm

    kta tnggu turn ja lah..
    bl2x pn allah leh ambl.
    Reply
    o
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:31 pm

    Sayu jerrr……
    Reply

    #
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 12:07 pm

    terkejut aku…
    nmpk cam sht jer…
    semoga rohnya dicucuri rahmat..
    takziah pd family ustaz…
    Reply

    *
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:10 pm

    betol tu..
    dia punya suara yg sangat unik..
    anne paling suka lagu PERGI TAK KEMBALI LAGI..
    dulu masa skola kalau ada pertandingan nasyid anne mesti nyanyi lagu kumpulan rabbani..
    Reply
    o
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:15 pm

    ha…
    time sek rndh sllu nyanyi nasyid lgu kump dia….
    Reply

    #
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:12 pm

    ishh…
    org yg baik mang selalu pergi dahulu…
    Reply

    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 12:13 pm

    anne msk YM jap…
    Reply
    o
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:13 pm

    ok jap..
    Reply
    o
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:14 pm

    aries bru nk sruh eclipse msuk…
    xjdi kluar,,,
    sruh orng tapau kan…
    Reply
    +
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 12:15 pm

    o..pttla tgk tetibe muncul..
    Reply
    o
    Lady-Not-Gaga says:
    August 13, 2009 at 12:15 pm

    betol tuh… Org jahat yg liat nak…… Knapa eh?? Org kata maybe tuhan sygkan dia… N ambik dia cepat… ;o)
    Reply
    +
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:17 pm

    lady mcm biskotla…
    Reply
    +
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:17 pm

    rnd kat eclipse…
    :-)
    mn leh tnggl kwn dlm ksshan…
    Reply
    #
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 12:21 pm

    eclipse nak kuar jap lg..
    nti kul 1 kite smbg yea?
    #
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:23 pm

    ok…ptt YM xreply.

    #
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:13 pm

    alfatihah….
    hri ni mlm jmaat…
    orng kuat agma mngl pada hri sgla pnghulu hri….
    Reply

    *
    ANneDeSilva says:
    August 13, 2009 at 12:15 pm

    yela betol..
    moga kita tergolong dalam org2 itu….
    aminn..
    Reply
    o
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:17 pm

    amiin…
    mnta2x trmakbul doa anne
    Reply
    +
    [email protected] says:
    August 13, 2009 at 12:26 pm

    Amin..InsyaAllah
    Reply
    #
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:30 pm

    ya…sma2x kta doa kan pada arwah.
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:35 pm

    stju sgt dgn aries…memg org2 kuat imn kebanykny meninggl mlm jumaat…..

    #
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:13 pm

    Sesunguhnya mati itu benarrrr….
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:14 pm

    ya…
    dr mn kta dng…ksitu kita plng….
    Reply

    #
    asparagus says:
    August 13, 2009 at 12:14 pm

    alfatihah…
    Reply
    #
    Trans says:
    August 13, 2009 at 12:19 pm

    al-fatihah..
    Reply

    *
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:26 pm

    Hai….lama menyepi….
    Reply
    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:26 pm

    trans rnd nya…lma tul xnmpk…
    Reply
    o
    Trans says:
    August 13, 2009 at 12:37 pm

    ada tpi busy sesangat smpi xde masa lngsung nk singgah…..
    Reply

    #
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:20 pm

    ?????? ????? ?????????? ??????????
    ????????? ????? ????? ?????????????
    ??????????? ??????????
    ??????? ?????? ????????
    ???????? ???????? ????????? ???????????
    ??????????? ?????????? ????????????
    ??????? ????????? ???????? ????????? ????? ?????????? ????????? ????? ????????????
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:21 pm

    ko ni meroyan ker?
    Reply
    o
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:23 pm

    xla… ayat al fatihah aku x kuar…
    Reply
    +
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:24 pm

    cian u….
    pc prob kot…..
    Reply
    #
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:32 pm

    Idram tak dak…hihihi
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:33 pm

    mental…hahaha

    #
    AIN says:
    August 13, 2009 at 12:27 pm

    INNALILLAHHIWAINNAHIROJIUN
    drpd DIA kita dtg…
    kpd DIA kita kembali…
    semoga rohnya di cucuri rahmat serta d tmptkn d kalangan org2 yg beriman
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 12:29 pm

    btl tu….
    ain lm xmncl….
    Reply
    o
    AIN says:
    August 13, 2009 at 12:30 pm

    hehehe ingt lg ke kt ain ni
    hmm skrg cbuk ckit
    nk msuk prtndingn pengkomen trbyk pn x sempat
    Reply
    *
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:29 pm

    Insyallahhh….
    Reply

    #
    AIN says:
    August 13, 2009 at 12:29 pm

    kita kehilangan seorg lg ank seni yg ckup berbakat
    TAKZIAH bt kuarga ustaz asri dan anggota rabbani
    Reply

    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:34 pm

    yup takziah…..
    Reply
    o
    Penari Poco2 says:
    August 13, 2009 at 12:53 pm

    ain…mane pic ko, aku nak tgk…
    Reply

    #
    erina says:
    August 13, 2009 at 12:30 pm

    INNALILLAHHIWAINNAHIROJIUN…takziah buat keluarga beliau, semoga rohnya ditempatkan di kalangan org yg soleh….aminnnn
    Reply
    #
    shiinnta says:
    August 13, 2009 at 12:31 pm

    al-fatihah… raya nih xleh lah dgr lagi suara dia yg merdu brtakbir.. smoga arwah dtempatkan dkalangan org2 yg soleh.. amin
    Reply
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:32 pm

    al-fatihah….takziah bt keluarga arwah….
    cm xpcya je kn…
    Reply
    #
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:35 pm

    Pergi Tak Kembali & Salam Perpisahan…..sayuuuu….
    Reply

    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:38 pm

    ermm teringt plak nk dgr lagu2 arwh…
    cm xcya je kn….rseny br je lg tgk die kua tv…..
    Reply
    *
    Trans says:
    August 13, 2009 at 12:40 pm

    aku suka lagu tu jojio….
    Reply
    o
    jojio says:
    August 13, 2009 at 12:43 pm

    Terasa kehilanganyerrr…..
    Reply

    #
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:38 pm

    kak jed hijau kim salam kat damia,poco2,ngan kak leen..
    Reply

    *
    damia zahra says:
    August 13, 2009 at 12:40 pm

    wsalam…
    ko apis tak kim slm kat akak ker?…
    Reply
    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:41 pm

    ko ni ngp hantu tbe2 lpas ke ctu plak
    adehhh meroyan ker???????
    Reply
    o
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:43 pm

    xpe la bagi la can…
    hehehe
    Reply
    o
    [email protected] says:
    August 13, 2009 at 12:44 pm

    antu mula naik tocang eh bila sorang ustaz ni dah arwah…jap g azan berkumandang baru padan muka! huh
    Reply
    +
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:51 pm

    kot ke ko yg larik…
    hahaha
    Reply

    #
    damia zahra says:
    August 13, 2009 at 12:39 pm

    sedey la plak…
    nk kuwa jap ar…
    Reply

    *
    Trans says:
    August 13, 2009 at 12:51 pm

    nape DZ ko lap airmata?
    Reply

    #
    lilies says:
    August 13, 2009 at 12:41 pm

    al-fatihah…
    Reply
    #
    miza says:
    August 13, 2009 at 12:42 pm

    alfatihah..minat lagu pergi takkan kembali nyanyian arwah..takziah buat keluarga
    Reply

    *
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:44 pm

    aku pun…huhuhuh :(
    sob2…sob2…
    Reply

    #
    [email protected] says:
    August 13, 2009 at 12:42 pm

    kini hilanglah panji nasyid kat malaysia ni..huhu…biasa kita lihat muka arwah ni ler yg bc doa majlis2 kat stesen tv. begitu merdu dan lunak suara arwah ketika azan, takbir dan bacaan doa.
    Reply

    *
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:45 pm

    xpe sorang pergi…
    mungkin 10 lagi datang…
    Reply
    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:46 pm

    hurmm tula psl tp tuhan lbh menyayanginy skurg2ny die dh terleps dr sume cubaan di dunia ni skrg tggl kte sume la lg utk hadapi sume cubaan y uthan bg kat kite….
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:47 pm

    tersasul…tuhan ye bkn uthan…
    maaf di pinta slmt berpose
    Reply
    +
    Trans says:
    August 13, 2009 at 12:49 pm

    maaf di terima……..
    Reply
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:50 pm

    tq…..rya dtg umh,,,,huhu
    *
    Trans says:
    August 13, 2009 at 12:46 pm

    aku suka masa dia takbir raya..
    kalau artis2 len aku x minat…..
    tp kalau dia ulang bnyk x pun aku msti ngadap…..
    takziah wat kluarga arwah…
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:48 pm

    yup tp insyaallah akn ada penggantiny…..
    Reply
    +
    Penari Poco2 says:
    August 13, 2009 at 12:51 pm

    seperti trans…InsyaAllah…
    Reply
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:56 pm

    poco mne pegi sume org???????
    tggl kte je nie…..huhu
    +
    Trans says:
    August 13, 2009 at 12:55 pm

    hantupensil nk jd pnggantinya….
    heheh…….
    Reply
    #
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 12:57 pm

    doa2 kan aku yea…
    hehehehe
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 12:58 pm

    hantu pensil pndai mengilai je mne pndai azan2 nie…huhu
    kang hantupensil azan kang lari plak jemaah,,,,huhu
    #
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 1:01 pm

    kang nak azan aku bukak la kain kapan nih…
    hehehehe
    #
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:02 pm

    wah poco kat page sblh siap nk ajar wat kek lg…..
    leh amek aku jd ank mrid?

    #
    miza says:
    August 13, 2009 at 12:55 pm

    baru ni baca dlm mstar arwah nasihatkn akil jgn terlalu byk ktroversi…nasihat terakhir arwah…
    Reply
    #
    cendarasari_84 says:
    August 13, 2009 at 12:58 pm

    Al-Fatiha……
    terkejut saya mendengarnya….
    sedihhhh…
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:06 pm

    doa ja pngring tu dia
    Reply

    #
    Kimi says:
    August 13, 2009 at 12:59 pm

    al-fatihah
    Teringat lagu beliau, Anak Soleh n Pergi Tak Kembali…
    Sedihnya:(
    Reply

    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:09 pm

    sabr2 y pergi xkn kembali dh….
    doakn je arwh semoga rohny tenterm disana
    Reply

    #
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 1:02 pm

    “Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku…”-Asri Rabbani
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:04 pm

    thanks coz forword kat sni
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:07 pm

    arwh ke y tulis nie…sayuny…..
    Reply
    +
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:09 pm

    kat RTM 1 skunk citer paslarwah…
    Reply

    #
    student mesir says:
    August 13, 2009 at 1:02 pm

    innalilla hi wainna ilaihi raji un..
    Reply
    #
    jue says:
    August 13, 2009 at 1:02 pm

    innalillah..
    al-fatihah..ramai yang pergi mengejut je skrg ni
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:05 pm

    ++ orng yg kuat agma….
    Reply

    #
    BumBLeBee says:
    August 13, 2009 at 1:06 pm

    al fatihah…. ya allah pergi lagi seorang ustaz yang bebetul perjuangkan agama Islam menerusi muziknyer..

    semoga beliau ditempatkan di dalam golongan yg beriman….amin.
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:09 pm

    ya…
    eh…lma xmnculll
    trans pn bru bri ni mncl…
    korang cam plan ja ya?
    Reply
    o
    BumBLeBee says:
    August 13, 2009 at 1:12 pm

    bru balik cuti kahwin…ekekeke…. :)
    Reply
    +
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:16 pm

    tahniah…
    xckp kita orng pn….
    si love ngan tyra tu pnya la tringn mkn nsi mnyk.
    Reply
    +
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:16 pm

    tahniah ar kat ko…
    muga2 kekal hingga akhir hayat…..
    Reply
    #
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:22 pm

    KORANG MNCL SKLI 2 ORNG…
    KBTLAN SNGGUH….
    :-)
    +
    BumBLeBee says:
    August 13, 2009 at 1:22 pm

    thank you Aries_april & Trans…amin…hehe.
    malas nk bising2…low profile sket. :P
    Reply
    #
    jojio says:
    August 13, 2009 at 1:36 pm

    Nanti pos ler gamba kawin tu….

    #
    corkygoon says:
    August 13, 2009 at 1:06 pm

    Al-Fatihah
    Reply
    #
    BumBLeBee says:
    August 13, 2009 at 1:09 pm

    semoga Akhil Hayy mencontohi Ustaz Asri yg dpt menjaga kredibiliti diri drpd terlibat dalam mana2 kontroversi yang boleh mencemar imej seseorang yg berdakwah menerusi muzik/ceramah…wallahualam.
    Reply

    *
    jane says:
    August 13, 2009 at 1:15 pm

    akhil hayy tu tolak je ke tepi….dia lebihkan glamour dari dakwahnye yg konon2 ….. pertahankan pompuan lain dari isteri hingga sanggup cerai tanpa mempertahankannya.. dia tu hampeh ngan rambut rebonding dia tu
    Reply

    #
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:09 pm

    sume da kuar ker??
    Reply

    *
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:15 pm

    aku nengok news kat tv1 tdi….
    rupa2nya dia jatuh pengsan kat situ cume beberapa minit jerk lgi mjlis plancaran nk diadakn…..
    aritu arwah yasmin jtuh kat tv3….
    Reply

    #
    jane says:
    August 13, 2009 at 1:10 pm

    innalillawainnaillahirojiuun…alfatihah kepada arwah….allah sayang kepada hambanya yang baik2…takziah kepada keluarganya, saya amat terkejut dan sedih
    Reply
    #
    wife giler2 says:
    August 13, 2009 at 1:11 pm

    Sebak dada bila terbaca berita ini. Semoga roh arwah ditempatkan bersama dgn golongan org2 yg beriman. Alfatihah…
    Reply

    *
    BumBLeBee says:
    August 13, 2009 at 1:17 pm

    tinggal penyanyi Hijjaz jelaa yg best dlm mengalunkan ayat2 suci al-quran kt Astro Oasis tiap kali nk masuk waktu solat….hu hu……sedeyh..
    Reply
    o
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:21 pm

    sabar bumble…..
    kitaorang pun sedeh gak…..
    Reply
    +
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:23 pm

    org mcm ney la yg ptt kite sedih n agungkan…
    bkn MJ…hahahaha…
    terlebey sudaa…
    aku mnt MJ pe…huhu
    Reply
    +
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:24 pm

    smua orng sdh…
    kta pnya cr sndr tuk mrtpi prmrgian beliau…
    Reply
    #
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:25 pm

    eclipse…
    krng trsa lak si trans…
    dh la dia nk tkr pic xleh g…
    asyk muka MJ ja klaur…
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:27 pm

    tp xleh sdih lbh2 cz nti tersiksa arwh…
    kte sume kna redha dgn ketentuan y tuhan dh bg…
    adehh jd ustzh la pulok aq nie,,,,,
    #
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:28 pm

    xpe…ape2 yg aku ckp anggapla gurauan manja jer..
    xde niat yg tersembunyi mcm sesorg tue…hahaha..
    #
    miza says:
    August 13, 2009 at 1:30 pm

    tiada penganti..suaraye memang mantap…arwah suka senyum…byk anugerah arwah dpt masa hayatye msih ade..harap rabbani teruskan perjuangan dlm industri muzik nasyid…
    #
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:31 pm

    TUL TU….
    ATLEAST KITA XKATA BLKNG ECLIPSE…
    EVEN ORNG LAIN XFHM….
    +
    BumBLeBee says:
    August 13, 2009 at 1:31 pm

    sumer yg bagus2 dlm bidang diorg cepat Allah amik mereka balik…pastu kes2 xde moral makin berleluasa terpampang di dada akhbar…bencana demi bencana datang menerusi bumi…terfikir jika esok(Jumaat), matahari terbit di ufuk Barat….nauzubillahiminzalik…
    Reply

    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:25 pm

    adeehh mne org lain nie,,,,,
    Reply

    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:26 pm

    ade ney haa..
    dh lunch lom??
    Reply
    o
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:27 pm

    pnya rmai orng…
    tomei mncari g…
    xnmpak ker?
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:28 pm

    hubby aq tapau je mls nk kua opis pns nie…..huhu
    eclipse xlunch ke????????
    Reply
    +
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:29 pm

    dh sdh pon…
    dgn aries td…
    g mkn nandos…huhu..
    Reply
    +
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:29 pm

    KMI AWL2X LGI DH SARAP…..
    Reply
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:32 pm

    huhu dh sendwa ke msing2…haha…
    #
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:38 pm

    dh..
    knyang sngt…

    #
    Penari Poco2 says:
    August 13, 2009 at 1:25 pm

    K guyz…
    aku nak balik umah dulu…nak berehat jap…
    bdn x sihat…hari nie setengah hari…
    TO BE CONTINUED SOON…
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:26 pm

    ok…
    hti2x…
    klua jtuh…bngun sndri k?
    Reply
    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:26 pm

    selamat menjual kek lapis…hehehe…
    Reply
    o
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:28 pm

    ktwa bsar sngt tu eclipse…
    :-)
    Reply
    +
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:31 pm

    ketawa dlm ati jer….hikhikhik…
    Reply
    o
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:30 pm

    menari elok2 jgn smpi trgelincir plok…
    Reply
    +
    jojio says:
    August 13, 2009 at 1:34 pm

    Takyah nari ler…rehat….
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:30 pm

    ok dada didi dudu……….
    kim slm kt org srwk…kui3x
    Reply

    #
    admin says:
    August 13, 2009 at 1:30 pm

    al fatihah..baru je tgok dia kat melodi aritu masa kump rabbani wat konsert tu ari….dapatgak diorang wat konsert last himpun byk negara…walopun x de sponsor…sgguh cekal dan tabah dalam menaikkan nasyid…seminggu lg nak pose…sedey family dia…tabah ye isteri dan anak2…allah menyayanginya….
    Reply

    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:32 pm

    selalunya ble nak pose mst rmi yg meninggal kan?
    slalu aku tgk mcm tue…
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:36 pm

    yup…sdra aq br je mninggal mggu lpas…
    3 org skli….ada msk paper….
    mcm nela diorg nk smbt pose n raya tnpa org y dsyangi yea…
    tp aq dh lalui so aq tau cmne,,,,
    ermmm sdih la pulok..
    Reply
    +
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:37 pm

    ya ke?
    sakit pe tomei?
    ke accident?
    Reply
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:39 pm

    accident …..truk wooo….sob sob…..
    #
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:42 pm

    sabar tomei….
    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:33 pm

    KLAU NASYID MMG XDA ORNG NK SPONSOR…
    KLAU BT LADIES NIGHT KER APER KER…
    ADA LA…
    CIAN KAT ORNG YG NK NAIK KN NASYID NI….
    Reply
    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:33 pm

    ni admin mne pulok ni???
    klon kak nara ke??????
    Reply
    o
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:36 pm

    admin offc dia la…
    :-)
    Reply
    +
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:38 pm

    aku pon ade pengalaman…
    rely sadly…
    Reply
    #
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:41 pm

    yup hanya org y ada penglmn je akn merasai menda2 cmni kn….:-(
    #
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:41 pm

    aku pun….
    *
    admin says:
    August 13, 2009 at 1:42 pm

    mmg da x stabil da malaysia ni antara program keagamaan n hiburan…sgt2 berbeza….tapi nak wat camne…sore aku terlalu kecik…menteri blh la pantau…kite penonton ni tgok je mana yg nak….sebabnye…bayau astro da mahal….
    Reply
    o
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:46 pm

    betul3…..
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:46 pm

    adehh menteri pn lum tentu dgr nasyid tilwh al-quran pn lum tentu tgk so cmne nk pantau….
    Reply

    #
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:31 pm

    xpe ar aries aku mmg minat kat mj pun..
    biarlh dia mnetap kat kotak aku ni……
    Reply

    *
    aries_april says:
    August 13, 2009 at 1:34 pm

    thu ko mmg mnt dia…
    dl msa dia mngl…
    ko la orng pling feeling…
    siap nangis time dngr lagu dia.
    Reply
    o
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:39 pm

    hahaha……
    tau xpe…..
    hmmm tahun ni ramai org yg kita knal mnggalkn….
    Reply
    +
    jojio says:
    August 13, 2009 at 1:51 pm

    H1N1 pun ramai jugak meniggal….
    Reply

    #
    x-not-x says:
    August 13, 2009 at 1:31 pm

    alfatihah….moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org yg beriman..
    Reply

    *
    jojio says:
    August 13, 2009 at 1:52 pm

    Aminnn….
    Reply

    #
    fatyn says:
    August 13, 2009 at 1:38 pm

    Innalillah…
    semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yang beriman..
    amin
    Reply

    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:39 pm

    sm2 kite sedekahkan al-fatihah….
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:42 pm

    aminn,,,,,
    Reply

    #
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:45 pm

    senyap jerk yg len2 x habis lunch lg ke?
    Reply
    #
    admin says:
    August 13, 2009 at 1:45 pm

    mmg da x stabil da malaysia ni antara program keagamaan n hiburan…sgt2 berbeza….tapi nak wat camne…sore aku terlalu kecik…menteri blh la pantau…kite penonton ni tgok je mana yg nak….sebabnye…bayau astro da mahal….
    Reply

    *
    BumBLeBee says:
    August 13, 2009 at 1:48 pm

    astro cekik darah…bayao mahal, kualiti tarak.asyik ulang je especially concert Akademi Fantasia tuh….huhu. xnk pakai astro, siaran x clear plak…huh.
    Reply
    o
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:51 pm

    tul tu kononnya bila dh tkar kad time hujan ok…
    hampeh kat umah aku baru angin kuat sikit trus gmbar hilng……
    skunk ni lg ar chanel sukan dh nek harga….
    Reply
    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:51 pm

    tp wlaupn sore ko kcik kalu ko tmbhkn lg ahli2 ko insyaallh blh jd bsr smpikn sore menteri2 sume blh tenggelm…
    kte sbg umat islam ada hak jgk utk memperthnkan agama kte so xperlulh menteri2 utk pantau menda2 cmni cz menteri lum tentu dgr nasyidkan…
    tilwh al-qurn myb jauh skli…
    adehhh terlebey sudh…sat ye nk tgk aq ni ustzh sklh mne…hahaha uhuhu kui3x
    ape la y aq meroyan sgt nie..huh
    Reply
    o
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:54 pm

    xyah nk tgu ko jd ustazah tomei…
    sape2 pun ada hak mluahkn prasaan….
    Reply
    *
    admin says:
    August 13, 2009 at 1:51 pm

    kalau banyak dibuat program keagamaan pun bagus…ye lah media massa cam tv ni pengaruh kuat sgt…mesti lebih berilmu rakyat malaysia…lebih2 lagi hadia tu sponsor la yg hebat2…ape salahnye….bukan sbb nak hadiah baru join bab2 agama…at least berbaloi la…x salahpun bagi kereta duit sejuta pun…pandai2la yg menang menggunakan ke jalan yg betul…kan dari situ dah terpecah byk amalan….
    Reply
    o
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:56 pm

    huhu yap skong sgt…tpny ni tdk y terjerit terlolog lagu nth menda2 tu jgk y dpt duit juta kete bsar2 umh bsr2…
    hurmmm xphm aq…….
    Reply
    +
    Trans says:
    August 13, 2009 at 1:59 pm

    ko x paham….
    aku lg x paham….
    Reply

    #
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 1:48 pm

    sume dh mghlg ker??
    Reply

    *
    jojio says:
    August 13, 2009 at 1:49 pm

    Ade…tak tau nak comen pe dah…….
    Reply
    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:52 pm

    ade ni ha aq tgh tlis ayt pnjg kt at td…huhu
    Reply

    #
    hantupensil says:
    August 13, 2009 at 1:49 pm

    hehe…out dlu…
    nak pegi jenjalan jap..
    Reply

    *
    tOmEii says:
    August 13, 2009 at 1:53 pm

    lol ble mse ko msk tbe2 nk out plak ni…
    dsar antu tul la ko ne…kui3x
    Reply

    #
    Kak Su says:
    August 13, 2009 at 1:52 pm

    Inalillah..al-fatihah utk arwah…
    takziah bt keluarga arwah..semoga Allah
    mencucuri rahmat ke atas roh
    allahyarham…
    Reply

    *
    Trans says:
    August 13, 2009 at 2:00 pm

    salam k.su….
    Reply

    #
    admin says:
    August 13, 2009 at 1:53 pm

    kalau banyak dibuat program keagamaan pun bagus…ye lah media massa cam tv ni pengaruh kuat sgt…mesti lebih berilmu rakyat malaysia…lebih2 lagi hadia tu sponsor la yg hebat2…ape salahnye….bukan sbb nak hadiah baru join bab2 agama…at least berbaloi la…x salahpun bagi kereta duit sejuta pun…pandai2la yg menang menggunakan ke jalan yg betul…kan dari situ dah terpecah byk amalan….
    Reply
    #
    admin says:
    August 13, 2009 at 2:03 pm

    Al fatihah..baru je tgok dia kat melodi aritu masa kump rabbani wat konsert tu ari….dapatgak diorang wat konsert last himpun byk negara…walopun x de sponsor…sgguh cekal dan tabah dalam menaikkan nasyid…seminggu lg nak pose…sedey family dia…tabah ye isteri dan anak2…allah menyayanginya….
    Mmg da x stabil da malaysia ni antara program keagamaan n hiburan…sgt2 berbeza….tapi nak wat camne…sore aku terlalu kecik…menteri blh la pantau…kite penonton ni tgok je mana yg nak….sebabnye…bayau astro da mahal….
    Kalau banyak dibuat program keagamaan pun bagus…ye lah media massa cam tv ni pengaruh kuat sgt…mesti lebih berilmu rakyat malaysia…lebih2 lagi hadia tu sponsor la yg hebat2…ape salahnye….bukan sbb nak hadiah baru join bab2 agama…at least berbaloi la…x salahpun bagi kereta duit sejuta pun…pandai2la yg menang menggunakan ke jalan yg betul…kan dari situ dah terpecah byk amalan……renung2kan dan selamat beramal…
    Reply

    *
    eclipse says:
    August 13, 2009 at 2:04 pm

    rmi btl jd admin ari ney yea…
    Reply

    #
    PakarHowTo says:
    August 13, 2009 at 2:04 pm

    terngiang-ngiang lagu nanyian arwah…
    kini ustaz asri pergi meninggalkan kita
    dan tak akan kembali lagi… :(

    “PERGI TAK KEMBALI”

    Setiap insan pasti merasa
    Saat perpisahan terakhir
    Dunia yang fana akan ditinggalkan
    Hanya amalan yang dibawa

    Terdengar sayup surah dibaca
    Sayunya alunan suara
    Cemas di dada…lemah tak bermaya
    Terbuka hijab di depan mata

    Selamat tinggal pada semua
    Berpisahlah kita selamanya
    Kita tak sama nasib di sana
    Baikkah atau sebaliknya

    Amalan dan takwa jadi bekalan
    Sejahtera bahagia pulang…ke sana

    Sekujur badan berselimut putih
    Rebah bersemadi sendiri
    Mengharap kasih anak dan isteri
    Apa mungkin pahala dikirim

    Terbaring sempit seluas pusara
    Soal-bicara terus bermula
    Sesal dan insaf tak berguna lagi
    Hancurlah jasad dimamah bumi

    Berpisah sudah segalanya
    Yang tinggal hanyalah kenangan
    Diiring doa dan air mata
    Yang pergi takkan kembali lagi

  64. lanztie says:

    takziah buat keluarganya…br je buat persembahan kat tpt keje kite

  65. bunge wangi says:

    Hilang lg sorang pejuang agama…semoga di temptkan bersAl fatihah..

  66. nea says:

    al-fatihah buat keluarga Usz Asri…sedihnye….raya nanti takde la dengar Usz bertadbir raya……..

  67. Amirez says:

    al-fatihah.
    takziah kpd keluarga dan sahabat handai ustaz asri.
    semoga rohnya dicucuri rahmat.

    entri sama di blog saya: http://tinyurl.com/q738f2

  68. ONCET says:

    alfatihah…tak sangka, tak dgr citer pun dia sakit….
    tapi da sampi waktu dia…
    takziah buat keluarga arwah…

  69. violet says:

    al fatihah..
    emm sungguh xsangka..
    xpnh dgr sakit pn..
    tu la kan..
    ble ajal tibe x kira waktu,umur.
    kt mane2 pn blh..

    semoga rohnya ditempatkan org2 yg beriman..
    aminnn…

  70. LUV says:

    KUALA LUMPUR: Ketua kumpulan nasyid Rabbani, Asri Ibrahim, 40, meninggal dunia di Hospital Pantai, di sini, kira-kira jam 11 pagi tadi kerana sakit jantung.

    Allahyarham yang juga penyanyi utama kumpulan itu dilaporkan pengsan ketika mengendalikan program Syahadah musim kelima di Angkasapuri, sebelum dikejarkan ke hospital berkenaan.

  71. puteriaquarius81 says:

    salam smua.. emm aq pun ada tgk arwah dkt melodi ari tu.. betapa hepinya arwah ms tu , mn xnyer kumpln dr arab saudi pun sgup turun n cari sponsor sndri untuk meriahkan mjls(x ska pgil konsert) tu.. mmg terperanjat giler.. ingatkan ust asri lain.. sdih sgt2. teringat ms bljr dkt uitm jengka dulu dia ada wat persembahan bersama kmpln hijjaz, mmg best giler..
    mdh2 an rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg paling hampir di sisi Allah.. Amin..

  72. admin says:

    uish ramainya jadi admin. huhu. kalau takder gambar sebelah nie jangan caya ek tue admin. thanks

  73. ROZANA says:

    sesungguhnya allah menyayangi org2 yg soleh.

  74. LaLuNa says:

    al-fatihah..semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman…amin..!!

  75. al-fatihah…skang ni mude2 pn dh kene skit jntung.mak aq pn dlu ade skit jntung tp dh wat bypass so sehat dah,org kte skit jntung ni sbb mkn mknan kolesterol,smokinglah tp mak aq mane suke mkn mende2 kolesterol nih tp nak kene 2 kene jugak…..

  76. ninikebayan says:

    Al-fatihah dan takziah buat ahli keluarga beliau..nenek rase mcm tk pecaye..huhuu..sedey..

  77. shuqgx says:

    Al Fatihah

  78. dino says:

    innalillah…

  79. silverchairemo says:

    Semoga Rohnya di tempatkan di tempat org2x yang Soleh…al-Fatihah…dan salam takziah buat keluarga arwah.

  80. takziah kpd keluarga ust asri……..semoga roh beliau dicucuri rahmat dan di tempatkan bersama-sama orang yg soleh…..

  81. Kakitido says:

    Hilangnya seorang pejuang agama di bidang nyanyian nasyid.. Suara Allahyarham sememangnya lain dari yg lain, tiada penyanyi nasyid lain yg memiliki suara sepertinya. Industri nasyid telah kehilangan seorang yg merupakan antara pioneer dlm industri ini yg berjuang dari awal sehingga kini..di mana kematiannya ditentukan selepas Allahyarham menjalani pengambaran rancangan Syahadah di RTM.. Al-Fatihah

  82. UkFadz says:

    Innalillah….perginya seorang Melayu Islam yang terbilang….Abadikanlah Nama hamba Allah ini sebagai seorang pejuang Islam yang tiada tolok bandingya…..saya sangat kagumi Allahyarham…

  83. syarul says:

    takziah kepada keluarga beliau,innalillahiwainailaihirajiun

  84. mm.. says:

    inalillah.. AL-FATIHAH…

    org mcm ni la kita harus sedih n tangisi kehilangannya… sedihnya aku.. suara dia sgt indah sewaktu melaungkan azan dan takbir raya… moga arwah di tempatkan bersama golongan org2 yg beriman.. sedihnya… sobs.. sobs…

    ada baca pesanan dia dlm mstar pd si akil, jauhi fitnah.. mmmm.. akil, lu pikir la sendiri… xnak komen panjang2, kang en jepun muncul lak.. entah apa dia merepak-meraban…

  85. nha says:

    inalillahh…………..
    sedehnye.. tapi nak wat camane kan? dah takdir…
    tahun ni raya mcm sayu je.. iklan2 raya yasmin, takbir raya ustaz asri… tu jelah yg tinggal.
    tp mmg betul.. mesti Allah mebih menyayangi insan2 cam mereka ni, sbb tu Dia bg pinjam kat kita sekejap je…
    alfatihah…

  86. nha says:

    tpkan.. mcm ada satu trend di sini. yasmin ahmad pergi tv3, rebah, meninggal.
    ustaz asri pergi rtm, rebah, meninggal….

    tp ajal tetap ajal.. semua di tangan Nya.

  87. pijey says:

    inallilah..al-fatihah..

  88. din_na says:

    salam..
    sedih bila dapat tahu ustaz dah pergi dan takkan kembali..
    al-fatihah….

  89. ILYA says:

    semoga ditempatkan bsama org2 yang briman..alhamdulilah meningal pd hr khamis,mlm jumaat..alf-atihah

  90. ejarn360 says:

    innalillah…mcm xcye plak….ape2pun kte ucapkn takziah
    ke ats keluarga arwah…..
    smoga allah m’cucuri rhmtnya…amin…..

  91. hakimi says:

    al fatihah….semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT

  92. dynazlia says:

    semoga rohnya dicucuri rahmat…dan di tempatkan di golongan orang2 yang beriman….
    salam takziah buat keluarga…
    al-fatihah…..

  93. ricky says:

    Salam takziah buat keluarga arwah..Al-fatihah

  94. bangiperdana says:

    Njagi kitab pakai cermin mata
    Diajar pula oleh pak mat
    pahlawan nasyid meninggalkan kita
    moga rohnya dicucuri rahmat

  95. bangiperdana says:

    Sapu roti dgn kaya
    jangan dimakan bersama kari
    moga Rabanni terus berkarya
    walaupun tanpa ustaz Asri

  96. Farid KurmaBam says:

    Terasa sangat dengan Kehilangan Ustaz Asri. Pernah sekali berjumpa dengan beliau di ‘roadtour’ Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2007 di KB Mall, Kota Bahru, Kelantan.

  97. mia says:

    kita telah kehilangan seorg dai yang memperjuangkan islam dlm dunia yang penuh fana ini. moga2 Allah SWT tempat beliau dalam golongan yang mukmin.. amin….
    al fatihah….

  98. ajoi says:

    alfatihah

  99. Wak Tempe says:

    Salam Takziah buat keluarganya yang tercinta. Semoga Arwah ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman dan beramal soleh……dan Sesungguhnya tiada benda yang kekal di dunia yang fana ini….hanya Allah yang maha berkuasa ke atas segala-galanya….

  100. penggali kubur says:

    alfatihah…

  101. naa2107 says:

    salam takziah kepada keluarga allahyarham…. semoga allayarham ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman… pemergianmu satu kehilangan yang besar bagi industri nasyid tanah air…

  102. Osimman says:

    Tahun ni Ramadhan , tak de lagi Rabbani kat Singgahsana, seperti tahun2 yang lepas. Allah menyanyanginye lebih dari kita

  103. Si_Molek says:

    Takziah kepada ahli keluarga Ust. Asri…
    Al-Fatiah…

    • Si_Molek says:

      kehilangan yang terbesar dalam dunia hiburan muzik nasyid di Malaysia…..
      Suaranya yang merdu menyanyikan lagu-lagu nasyid memang menyedarkan semua orang yang mendegarnya….

  104. nur says:

    hilang lah sebutir permata yg berharga….

  105. Raz says:

    Asri Rabbani seorang pemuda yang mempunyai suara yang unik dan saya ingin sedekahkan Al-Fatihah kepadanya.Semoga beliau dicucuri rahmat dan berada di samping orang2 yang beriman.

  106. ANWAR says:

    Moga rohnya di cucuri rahmat dan di tempat dikalangan org yang beriman

  107. adreanna says:

    semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin..

  108. ANDREI ARSHAVIN says:

    MANUSIA YANG BIJAK IALAH MANUSIA YANG SELALU INGAT PADA MATI.

  109. pening says:

    Takziah buat keluarga Ustaz Asri..moge tabah dgn ujian ni..Al-fatihah

  110. pinkypanthers says:

    malam raya nnti rindu ar x dpt dgr suara ustaz asri ni bertakbir raya..
    huhuhu..

  111. salman says:

    in na lil lah hi wa in na ilai hir ra ji auun

  112. salman says:

    in na lil lah hi wa in na ilai hir ra ji auun

    peminat diri Fatani thailand

  113. assalamualaikum,saya berasa sedih kerana terdengar berita yang USTAZ ASRI meninggal.marilah kita berdoa supaya roh nya dicucuri rahmat. AMIN wasalam

  114. marilah kita berdoa supaya roh nya dicucuri rahmat…

  115. orang kuat says:

    al fatihah