Written by AbangNara | September 4th, 2014

Ya jika anda terlepas pandang atau kurang mengikuti perkembangan bekas suami isteri ini, meh sini Abang Nara ceritakan kembali. Selain daripada tuntutan RM5,392 sebulan untuk anak-anak hasil perkongsian perkahwinan mereka dahulu, Rita Rudaini turut sama telah menuntut RM300,000 daripada Aidil Zafuan sebagai tuntutan muta’ah. Tuntutan nafkah untuk anak-anak telah tertunggak sebanyak RM150,000 menjadikan jumlah tuntutan yang dilakukan oleh Rita kepada bekas suaminya itu adalah sebanyak RM450,000. Banyak bukan?

rita rudaini

Namun Rita Rudaini percaya bekas suaminya itu mampu membayar jumlah tuntutan yang hampir mencecah setengah juta ini. Menurut Rita, suaminya bergaji mahal dan berdasarkan cara hidup mewah yang dipamerkan oleh bekas suaminya itu di laman sosial, tuntutan itu tidak akan menjadi sebarang masalah untuk dipenuhi. Kata Rita:-

Saya percaya bekas suami mampu untuk membayar semua tuntutan berkenaan kerana gajinya yang mahal dan cara hidupnya yang mewah juga dapat dilihat menerusi gambaryang dimuat naik di laman sosial Instagram.

Jumlah tuntutan mutaah dan nafkan tertunggak mencecah setengah juta ringgit ini difailkan selepas saya berbincang lanjut dengan peguam.

Bagaimanapun jumlah ini tidak termasuk dengan tuntutan nafkan sebanyak RM5,392 sebulan dan untuk nafkah edah yang masih dalam perbincangan dengan peguam lagi.

rita dan aidil

Fuh~~ Kalau Abang Nara kena bayar RM500,000 memang boleh ketar lutut dibuatnya. Namun Abang Nara respek kepada Rita kerana berani untuk membuat tuntutan sebegini. Memang ini adalah perjuangan untuk menjaga maruah seorang wanita. Semoga pihak yang benar akan beroleh kemenangan. Sama-samalah kita doakan. Sumber Harian Metro.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

80 responses to Aidil Mampu Bayar Semua Tuntutan Berdasarkan Gajinya Yang Mahal & Cara Hidup Mewah – Rita Rudaini

  1. adi wijaya giler kat aku! says:

    last!!!!!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      Gold Digger

      0

      0
      • kk says:

        Rita ni lebih dr mampu. Aku rs dia sakit hati n claim byk tu pasal ex laki dia xbtanggungjawab. If laki dia btanggung jawab pd ank2, amik berat, luang masa n bg perhatian yg spttnya, mn2 pmpuan pon akan btolak ansur and boleh bw bincang. Ni ragam cam gampang, ms kawin xbg nafkah, xpeduli anak bini, xblk rmh, ada scandal, bini baik camne pon mngamuk jgk.

        0

        0
        • lynn says:

          memang patut pun Rita tuntut habis habisan. dia bukannya nakkan duit tu utk diri dia sendiri je, tapi utk anak2 yg tak berdosa yg tak mendapat kasih sayang dari bapak diorang. Aidil tu masuk angin keluar asap, byk alasan. memang lah gaji dia tu tak juta2 mcm pemain bola kat luar negara tapi kalau dah kawin pun grand, lifestyle pun nampak mewah, takkan tak mampu nak bayar. lain lah kalau kawin makan pakai semua tu si Zarema yg tanggung. kaann…

          0

          0
      • Shhh says:

        gold digger untk hak anak2 dia…go rita go…kembali kan maruah anda..dorg ngat snang2 nak pijak ker..kalo rita gagal dlm tuntutan mutaah ni..skurang2nya mungkin hakim akan kurang kan harganya…tpi ianya tetap hak anak2 dia..telur si aidil zafuan tu kalo bagi hanjing makan pun hanjing tak selera sbb apa telur kampung dh masuk angin hahahahaha…ooppss sori..pi balik main bola ngan mak pak ko…

        0

        0
    • chronicz says:

      aku saja nak ingatkan family aidil ni.. ryan n arjuna ni waris kuat aidil sebab anak lelaki sulung dan kedua aidil.. klu la kata aidil ni meninggal, diaorang berhak ke atas harta2 aidil tu jugak.. jangan nak buat seronok ignore kan budak2 tu ye mak-mak menakan, pak-pak menakan (adik beradik aidil semua).. korang marah dengan mak diaorang sekali pun (rita), jangan la libatkan budak2 yang tak tahu apa2 tu… nak kata bengap kang meroyan plak, nak kata bijak pandai dah terang2 nampak kebodohannya..

      0

      0
      • Anonymous says:

        Setuju sangat 200 percent chroniscz

        go rita go. Ingat pergi Umrah wajib yang
        Tertunggak tak ingat bodoh punya pemain
        Balls

        0

        0
      • Anonymous says:

        Setuju sangat2 dengan Chronicz

        Go rita go. Pergi umrab boleh kalau hutang piutang
        Yg tertunggak dah selesai. Bodoh punya pemain balls ni
        Tak sLah rita ckp kurang ilmu agama

        0

        0
  2. peeiiii says:

    caya la rita…dah anak pun bin “aidil” kene la bertanggungjawab

    0

    0
  3. Anon says:

    Aidil kawen la lg 1 tgok ZZ dpt terima ke tak..kdg2 terpikir golongan perampas ni mcm FS, Waheeda, Memey ni dorang rela ke tak hidup bermadu or laki ada skandal ngan pempuan lain? redha ke tak? hahaha

    0

    0
    • lalola says:

      Golongan perampas? Dorg bukan perampas, dah laki tak bahagia dgn perkhwinan pertama, lgpun dah tertulis mcm tu

      0

      0
      • anti man stealer says:

        Ko ni misti perampas gak ea? Kalau tak pun bapok yg main dgn suami org? Jangan sesuka ati nak guna alasan takdir! So kalau orang yg hidup merempat sebab hisap dadah tu amacam? Dah trtulis macam tu gak? My ass ok. Tu pilihan derang sendiri. Kalau rampas suami orang ni tak salah kenapa wujud AKTA KESALAHAN JENAYAH SYARIAH yang bolehkan perempuan jenis macam ini didakwa jika myebabkan penceraian? Bagi sy perempuan paling hina adalah yg sanggup runtuhkan masjid perempuan lain smata nak bina masjid dia. Haramjadah ok. Mungkin ko ni belum terkena atau ko ni perempuan perampas sebab tu ko justify mcm tu. Haktuih! Ciri betina perampas ni senang je nak detect, dia suka point out suami orang tu tak bahagia dengan prkahwinan pertama atau kononnya dah takdir semata, perasan tak alasan perampas ni nak kenakan bekas isteri je, nak selamatkan diri dia. Ingatlah dosa myakitkan hati orang lain cuma boleh diampun oleh manusia. Kalau dah isteri pertama tak nak suami kahwin lain tolonglah undur diri wahai perempuan, kalau paksa cara kasar atau psiko suami orang tu brcerai tu bukan jodohla bangang. APA BEZA PEREMPUAN PERAMPAS DENGAN PEREMPUAN YG SANGGUP BIARKAN TEMAN LELAKI DERA ANAK KANDUNG SEMATA SEBAB TAK NAK DITINGGALKAN TEMAN LELAKI BANGANG? APA BEZA CER PIKIR? Jawapan it makes no difference! DUA JENIS SAMA —–> PATHETIC! DUMBASS & SELFISH.
        Sy teringat kata2 seorang selebriti yg merampas suami orang, dia kata “SAYA TAK NAK BERMADU” my ass

        0

        0
        • anonymous says:

          it takes two to tango. Ko salahkan la si suami jugak kalau dah gatal nak carik pompuan. Ko pompuan pun sama nak salahkan pompuan. bodo ass pathetic dumbass selfish. suami yg sanggup buat bini yang x rela dimadukan tu yang dumbass pathetic selfish!! Asyik nak salahkan si pompuan je perampas. Laki tu paling bodo, sebodoh anti man stealer yang man nya pernah di steal.

          0

          0
        • Anon says:

          itula aku cakap, if golongan perampas ni rela dimadu or rela laki ada skandal lain jadik dorang berbeza la ngan bekas2 isteri lelaki2 ni..tp if dorang pn tak rela dimadukan or diskandalkan oleh suami knp tak penah pikir perasaan bekas2 isteri tu dulu?? tepok dada tnya tetek la yg gatal sgt.

          to anonymous september 5, 2014 at 12:11 am – bukan aku xsalahkn lelaki tp disini sapa yg lebih fahami perempuan klu bukan perempuan sendri? fikirlah sebelom merampas laki org, diri sendiri pn tak rela bermadu tp sampai hati rampas laki orang.

          pada lalola, org yg bersalah aje yg selalu byk bgi alasan sbb nk buat hati sendiri rasa sedap sebab dh runtuhkn mahligai org lain.

          0

          0
        • aaa says:

          just nak betulkan yang ini AKTA KESALAHAN JENAYAH SYARIAH ..sila baca and kumpul ilmu sebelum keluar fakta.

          Bukan perempuan aka bini baru yang akan di dakwa. tetapi maksud orang ketiga dalam undang2 ni ialah sanak saudara, tidak kira ibu bapa, adik beradik, rakan2 yang menghasut menyebabkan penceraian. bukan bini baru. Dah sah kawen di sisi islam.

          0

          0
      • Sally says:

        Rasa-rasalah satu mesia pun tau Aidil nie laki Rita yg blh ada skandal tu kenapa??? org tuuuu xbc paper kot. xpun xtau nak baca so dia kt la.. dia bkn perampas atau merosakkan rumah tangga org lain. Dah sah2 laki org kot yg nak g menempel tu pe hal. Mmg btl klu laki xlayan mmg xjd klu ikan g sorong kat kucing, kucing tgk je ke. Dah tau kucing mkn ikan jgn laa duk tayang ikan kat kucing……cer open minded skit dlm hal nieeee

        0

        0
  4. vee says:

    good job rita :) teruskan usaha anda!

    0

    0
  5. chenta says:

    Ini bukan soal berani atau tidak tetapi soal nafkah yang akan ditanya di akhirat kelak. Kalau tak boleh langsai di dunia ni tunggu saja balasannya di akhirat nanti. Sepatutnya keluarga Aidil juga kena main peranan, nasihat atau peringat si Aidil tu. Jangan dah jd bekas semua lepas tangan. That’s just my two cents

    0

    0
  6. nenek kau says:

    bagus rita..budak2 tu ada bapak so biar bapak dia yg tanggung..lepas cerai pon still anak2 tanggungjawab bapanye..jgn nk lepas tgn..kes tuntutan nafkah adalah yg paling lama dibicarakan di mahkamah syariah malaysia..sebabnye mmg ramai jantan jenis aidil..tahu buat tapi xthu nk jaga..sekian

    0

    0
  7. meroyan says:

    Meroyan lagi tak habis2… nampak sgt mata duitan..dh xde job la tu nk jugak duit aidil..

    0

    0
    • Anonymous says:

      BUKAN UNTUK DIA TP UNTUK ANAK…BUAT ANAK TAHU TANGGUNGJAWAB XTAW…XJDI KT KO BLHLA SEMBG JADI TGOK TERUK KOT KO MEROYAN

      0

      0
    • vote says:

      blom kne kt batang hidong ko!!hidop org ko xyah nk meroyan,dok dendiam dh la

      0

      0
    • ada aku kesah says:

      kalau kau yang kena macam dia pun boleh jadi kau pun meroyan la sengal.
      suka ke kalau laki kau tinggal anak beranak gitu je ?
      bangang abadi la

      0

      0
    • Penyokong Wanita says:

      Wahai cik meroyan nmpk nya kat sini ko yg meroyan. Da kenapa ko ckp RR tu mata duitan? Mmg tggjwb bekas laki dia kena bg nafkah and jaga makan minum pakai si anak2 selagi anak tu belum 18thn. RR tu boleh cari duit la cik meroyan oii kalu dia mata duitan da lama dia kikis duit laki dia. Uda2 la ko nk meroyan..ke laki ko tak bg nafkah kat ko? atau ko meroyan takda org nk kat ko?..L WORD AT YOUR FOREHEAD LOSER!!!!

      0

      0
    • mona mona says:

      Meroyan ni mesti si mona fendi 2….siapa namanya 2?zarimah ye kalo tk silap?

      0

      0
    • Anonymous says:

      RR bkn meroyan lah bodoh! dh nama nafkah anak, dia tuntut untuk hak anak dia. klu ko masih study tp bapak ko tak bg duit belanja, ko meroyan tak? mesti ko suruh mak ko mintak kt bapak ko kan? tak pun ko mintak sendiri kt bapak ko kn? so klu bapak ko tak bg ko nk dduk senyap je ke sedangkan ko perlukan duit utk teruskan hidup. bengap tu simpan sikit!

      0

      0
  8. damai says:

    Ini bukan meroyan tapi tuntut hak sepatutnya. Sy bekas penguam, org2 kita mmg susah nak tuntu hak yg bertunggak dari bekas suami kerana malas nak turun naik mahkamah. itu sebab selalu lepas cerai masaallah akan timbul kerana bekas suami x tahu tanggungjawap dia terhadap anak dan mutaah isteri. Kalau bangsa lain kalau mrk bercerai mrk akan tuntut semuanya tak kira turun naik mahkamah. so mungkin cara rita org nampak yg dia buka aib bekas suami tapi dari undang2 dia berhak tuntut sampai lubang cacing selagi bekas suami tak bayar hak dia

    0

    0
    • Shafa' says:

      Haaa hambeeeekk bekas peguam dh bersuara. Sy sokong RR. Bgs penerangan drpd bekas peguam ni. Thums up.

      0

      0
    • okay lah says:

      nak turun naik mahkamah pun pakai duit bnyk gak..bkn xnk fight tp sbb x berkemampuan…sbb tu la ramai ibu2 tunggal teraniaya…yg si laki bleh senang lenang kawin lain…si rita ni mampu..so buat je la ape pun asalkn dpt hak dia n anak2…kalau bekas laki tu jenis papa kedana xpe la nk tolak ansur..ni mmg berduit pun..tatang bini baru ade lak duit..nafkah anak2 buat liat bleh…geram aku!!!

      0

      0
    • Anon says:

      aku peguam junior, so peringatan pada wanita2 diluar sana yg ditinggalkn lelaki seperti RR ni, ketahuilah hak anda, rujuk la pada peguam apa yg blh dituntut n patut dituntut, anda punyai hak. tpi pada yg tknak tuntut tak apa, terpulang anda, tpi jgn lepas kes cerai habis tamat tanpa apa2 tuntutan kes tutup jgn tiba2 di masa akn dtg baru nk tuntut itu ini.

      0

      0
    • Fifie says:

      Rasanya ramai wanita yang teraniaya ni lemah nak tuntut hak sbb sikap org di mahkamah syariah sendiri yg melebihkan si suami. jadi mereka akan pendam dan menuntut di akhirat. anak2 pula yg tahu kesengsaraan mak akan berdendam dan tidak mempedulikan ayah apabila sudah besar nanti. semua kesenangan dihulurkan kat mak yg bersusah payah membesarkan mereka

      0

      0
  9. coqkembong says:

    Xfham dengan sikap aidil n keluarganyaa..

    0

    0
  10. Joyah Pok Pek says:

    Tak payah nak bersush sgt cik Rita oitt turun naik mahkamah..mtk jek waran tangkap!!! dh berapa kali tak dtg prosiding syariah, sebarang surat menyurat, medium komunikasi pn x layan..bagi dia tempoh byr, wlaupn secara installment!!! kalau tak byr jgk sumbat jek dlm penjara biar jdi contoh pada laki2 di luar sana jgn pandang remah benda2 cmni..Ni perundangan keagamaan Islam tak tegas kalau di negara Arab/Islam lain mahu kena sula dh jantan nih..sabo jelah!!! cmnelah hidup tak ingat neraka ni

    0

    0
  11. xkisah says:

    Bodoh punya meroyan.senang aje ko ckp.cuba kena kat kau.baru padan muka.aku suka tindakan rita ni.jgn ingat org laki ni senang aje nak buat anak.aku paling penyampah dgn perampas.sbb alu kesian dgn bebudak yg ade bapak tapi bapak mcm harammm.pastu paling aku menyampah keluarga si lelaki…back up anak sendiri
    Padahal anak sendiri terang2 salah.menyampah giler aku ngan perangai mak mentua mcm ni!!!!hipokrit.kalu kena kat anak perempuan diorg baru padan muka.terutama pada mak mentua kat luar sana!!!!

    0

    0
    • aku sokong rita says:

      Sokong xkisah 100% 100 kali…..sokong sgt2….tok mak mentua dan pak mentua cam bekas mak/pak mentua rita ni mmg padanmuka kalo kena kat ank ppuan dia cam mana depa buat kat rita….ank buat jahat dgn cucu sdiri pon boleh butakan mata pekakkan telinga….sepatutnya kalo ank dh buat salah berilah nasihat….ni jdi batu api lgi ada….mmg banyak org tua perangai cam ni….kalo ank dia lelaki siap boleh ckp lgi bini boleh cari adik beradik tk leh cari….tpi kalo dh tua,masa sakit ank2 dgn bini gak jdi peneman kat katil hospital….adik beradik sekadar jenguk muka jer leeee,bini hilang sekejap pegi tandas jer dh menangis2 takut mati tk dpt tgok muka bini….cam ni pon adooooo :)…mmg malang kalo dpt pak/mak mentua jenis ni….merana hidup……

      0

      0
      • sue says:

        Ya betul! Ada byk kes kat luar sana yg mak pak mentua, ipar duai yg gang up utk pulaukan menantu/ipar pompuan yg depa tak suka. Semata2 sebab depa tak suka. Tak kiralah kalau org tu ok mcm mana sekalipun, depa tetap akan gang up together – walaupun salahnya kat pihak depa tu.

        0

        0
      • orang says:

        betul..setuju sgt..yg dpt mak pak mentua baik Alhamdulillah..untung sgt..dpt yg teruk xsedo anak laki dh ada tgggjwb lain mmg menanah hati..bini jgk yg mkn hati..lg2 kalo laki yg type masih menyusu badan kt mak dia..buat2 xtau hak anak bini mmg sakit la..mentua plk jenis batu api..skrg ni kalo tgk ceramah ke apa pn byk menantu kena mengalah..xboleh la mcm tu..dua2 kena tau tgggjwb dn hak..mentua kena sedo menantu pon sama..jgn sikit2 menantu kena..berapa byk kes cerai berai sbb fam mentua ni..blm ipor duai yg suka melaga laga..ish mmg makan hati gila..sape dh kena tau la..patot sblm kawen ada sesi kaunseling mak pak mentua menantu laki bini suma sekali duduk pakat2 kt pejabat agama..bg sedo ckt kat diorang..tgggjwb sama2 pikul adik beradik xkira anak laki ke pmpuan..kan elok cmtu..jgn tolak anak laki manjang..habis kalo yg tkde anak laki? berderet suma pompuan mcm mana? sian RR…go RR..fight for your boys!

        0

        0
  12. Kak Jan says:

    Next please..*yawn*

    0

    0
  13. bunga raya says:

    Aidil tu kena amnesia ke…mcm hilang ingatan je dia Ada 2 ank utk diberi perhatian. Sibuk bwk jemah g legoland la zoo Singapore USS bagai tp ank2 sndri xde kisah nk bwk g holiday. Terencat akal ke jemah dh tua2 nk g tmpt bdk2. Remind la laki org yg ko dh rampas tu ajak bwk ank2 skali. Nmpk Sgt ko nk memunya si aidil. Yg ko rampas tu bkn duda kosong k…ada 2 khalifah utk diberi perhatian dan kasih syg. Taik Sgt perangai dok cover dgn muka ayu kepondanan nsopan santun lyn followers kt IG demi menutup perangai pompuan puaka ko tu

    0

    0
  14. anon says:

    Rita kata selama ni pun Aidil tak pernah keluar satu sen pun kat dia org. Takkan tak mampu kot, baru2 ni kan gih bercuti dgn bini baru,…Alah ape berkira sngt Aidil ni, ape yg sorang ibu dpt, semuanya utk anak2. Mmglah nampak Rita yg mintak semua tu, tapi utk sape?? Utk anak2 kau jgk aidil. Senang2 je kau lepas tanggungjwb membela anak2, pahtu gih berbini & berkeluarga baru pulak. Pandai buat anak je……dasar jantan tak guna. Tu, ingt senang ke Rita nak besarkan anak2 sorang2…..nak jaga makan minum sakit demam, dia nak cari rezeki lagi. Lelaki mcm ni masa muda enjoy, pahtu bila dah tua baru sebok nak cari anak…

    0

    0
  15. ppuan teraniaya says:

    lelaki mmg cmtu..

    0

    0
  16. Riti says:

    you go Rita….go mama , we support you!!!

    0

    0
  17. Anonymous says:

    Orang lelaki yang tak bertanggung jawab ni, kalau bab nak kawin bukan main suka. Apa pun sanggup. Tapi bila bab tanggungjawab, ada je alasan yang diberi. Rita menuntut hak anak2 dia. Kalau bekas suami berpendapatan tinggi, tinggi la jumlahnya. Kalau Aidil tak de job, tak kan la Rita nak minta sampai setengah juta.

    Apa perasaan isteri baru hidup senang lenang atas duit nafkah anak2 Rita yang sepatutnya Aidil berikan setiap bulan?

    0

    0
  18. rita says:

    tidak perlulah terlampau emosi sampai memaki dan menyumpah satu pihak sahaja tidak tahu benarkah atau tidak dakwaan satu pihak lagi…………. hanya mereka sahaja yang tahu. mahkamah ada kenapa perlu membuat kenyataan mengaibkan antara satu sama lain? nanti pihak yang satu keluarkan bukti dengan sms yang di terima, kata2 di media nanti sendiri yang malu…… bukan memihak kepada aidil tapi semakin aidil berjaya semakin rita ini mengeluar kenyataan di media…. dulu lagi dia cakap tiada duit di beri tapi sekali naik makhmah dia kononnya tidak sedar bekas laki ada masukkan duit dalam akaunnya, lepas tu tidak benarkan anak2 jumpa bekas laki dan keluarga bekas laki…. menyesal mengkali minta cerai dulu kerana semenjak aidil kawin baru rezekinya lebih bukan lagi pemain bola yang miskin…. jadi untuk RR silalah cari VVIP, tunjukkan kepada aidil bahawa dia masih laku dan lebih kaya raya dari aidil… ini juga caranya mempromosi diri supaya lebih banyak penerbit mengambilnya berlakun…… biar makhmah menentukan semua nya ……. lebih banyak orang menyumpah aidil lebih pula rezekinya datang……………………

    0

    0
    • bulan says:

      Nie mesti kaum keramat Aidil ataupun si ZZ.Hoi!kalau betul kau tunjukkanlah bukti sms,jgn menyalak je.Apapun Aidil memang tak bertanggungjawab,termasuklah kaum keluarga dia sekali,..beragama tapi macam tak ada agama!!!

      0

      0
    • purnama says:

      Kalau dah banyak rezeki tu,reti2lah bayar nafkah anak!nampak sangat si Aidil nie family gan ZZ control duit dia.Lelaki DAYUS lah kau nie!

      0

      0
    • akusukadia says:

      saya tak sokong la mane2 pihak kan…tapi cuba pk +ve

      KALAU rita tu salah sebab turun naik mahkamah buat tuntutan yang konon tak masuk akal, anak yang lahir dari perut rita tu benih dari sape??? bukan aidil gak ke???ayah jenis ape tu kalau tau buat anak je, tapi tak pandai bertanggungjawab..rita jadi keras, lantang sebab dulu laki dia tak pandai didik dia..asyik tau bagi nafkah batin je, yang zahir tu??ade buat ke??

      KALAU aidil tu betul..yang konon2 nya rezeki melimpahruah pas kawen…ade tak pk balik kenapa masa kawen ngan rita dulu rezeki tak macam ni???sebab zarema ni bawa luck untuk dia ke??BUKAN…
      anggap je rezeki melimpah ruah tu 1 ujian..ujian dari Allah untuk menentukan tahap tanggungjawab dia pada anak2 dia ngan rita..bersyukur ke tak..atau lagi riak…ni baru Allah uji dengan anak 2 orang.belum lagi masuk 3 4 5 orang nanti..lagi haru..
      masing2 ade pegangan agama masing2, kalau kita ikut jalan yang benar takkan ade masalah liat nak bayar nafkah ke tak mengaku anak ke…

      tak perlu la rasa nya suruh rita tu cari VVIP untuk tunjukkan hidup mewah dia pada aidil..buat ape??rita tu lagi kaya dari aidil tu..kenapa saya cakap macam tu???sebab rita kaya dengan kasih sayang, dia sanggup buat ape je untuk anak2 dia hidup tak terabai..bayangkan kalau anak2 tu duduk dengan ayah dia..bahagia tak??macam ayah dia bahagiakan zarema???bahagia ke kalau duit nafkah pun berkira???

      ujian untuk suami tatkala suami berada di atas.penuh dengan duit,pangkat, harta..ujian untk isteri pula semasa suami nya berada di bawah..penuh kekurangan..duit, pangkat, harta…

      0

      0
    • jadore says:

      well said sis!! dgn asek klrkan statement mengaibkan org lebih baik duduk bermuhasabah diri… kes sudah naik mahkamah… so tunggu sajalah keputusan mahkamah… x perlulah nak klrkan kenyataan seolah2 diri tuh x pernah melakukan kesalahan… ataupun nak mintak simpati or hati rasa x puas coz aidil dah kawen lain!!

      0

      0
  19. maya qazreeq says:

    sape pun rita…x suaminya kena tau ape itu tanggungjawab… pelik dgn laki cm nie..rita teruskan usaha anda..insyaallah Allah membantumu

    0

    0
  20. Andrea says:

    To illustr?te, if your payment would not ?e subject to aany
    real risk oof taax attorney environmental liability becquse of
    the way that it must be utilized in order to avoid such errors.
    While thee CPA needn’t still have earned any level of higher educ?tion,
    it’s virtually assured that any prospective number
    cruncher hoping tto earn their living through
    a career iin t?is field.

    0

    0
  21. Teh bunga says:

    Sentiasa bersama Rita. Dia contoh wanita berhati waja dan tidak peduli dgn tohmahan org. Calang2 wanita tak akan sanggup berjuang sepertinya. Good luck Rita

    0

    0
  22. Aida233 says:

    Huh? Maknanya lepas cerai Aidil tak pernah bagi nafkah, bayar duit mutaah etc???
    So… Aidil cerai free je la selama ni???

    Mana boleh! Go Rita!

    0

    0
  23. I olss says:

    Klu uolss perasan, setiap dlm entry cte psl RR msti kt setiap komen ada dislike kan…. Nampak sangaaaaaaaaaaaatttt.
    Btw, sentiasa support RR.

    0

    0
    • Anonymous says:

      hahahahah..aku ingat aku sorang jek perasan…ko paham2 jek la sape yg dislike..coz ZZ kan fulltime housewife, xde bende nak hadap..hadap la benda ni, duk men-dislike komen2 yg sokong Rita.bahhahahahaa…just saying

      0

      0
  24. ada aku kesah says:

    sape la yang duk dislike comments penyokong RR nih ?
    hahaha abih sume comments di’dislike’nya.
    kahkahkah ~~

    0

    0
  25. kentut says:

    ada lebih kurang 22 org kwn/ keluarga zarima tolong dislike komen2 korang kat BN ni

    0

    0
  26. Mat K says:

    Tak habis-habis lagi kes Rita-Aidil ni.

    Mula-mula aku kesian, lama-lama gasak kau lah.

    0

    0
  27. dadat says:

    Aidil berperangai mcm tu pun atas hasil didikan mak bapak dia gak. Mak bapak kalau dah perangai tak bagus, anak2 pun ikut jugak.

    0

    0
  28. sokongrita says:

    yes! kali ni byk penyokong rita.

    0

    0
  29. badang says:

    Dulu cakp kalau nak mewah dia blh cari VVIP..kau igt ada ke VVIP nak kau nie..VVIP pun x teringin pempuan tua meroyan kaki kikis..kau biarla hidup ex kau ok..kau apa peduli…dulu ada x nak jaga laki kau baik2..dia dah bahagia..kau nak musnahkan rumahtangga dia org..kau pun dulu bukan betul pn..nasib baik dia nak kau dulu…

    0

    0
    • Anonymous says:

      hahaha dgn perangai yg mcm ni… mulut yg mcm ni… semua org salah.. sdr sj yg betul.. ada ka lelaki yg nak buat bini… kalau ada pun, ada ka makpak mentua yg nak bakal menantu mcm ni.. woooo menakutkan sj… mcm tempah maut jerrr

      0

      0
  30. Melati says:

    Bodoh lah Rita ni,,,yg ko ikut ckp lawyer tu buat aper…Peguam dia apa kisah yg penting ko menang ker kalah ker dia Masyuuukk…bukan saya sokong Aidil tapi pasal mutaah tu adalah wang saguhati bukan nya Wajib dan sesuka hati nk tuntut, ialah peguam ni janji untung cukup, lagi banyak ko tuntut lagi byk lah untung peguam ni, Lawyer aper dia kisah ko menang ker ko kalah ker dia tetap dpt bayaran,,,ni pegalaman Abg saya lah yg saya tahu semua ni….

    0

    0
  31. Anonymous says:

    betul3…. mutaah to rita x layak dpt… sy cp pun brdsrkan pengalaman kwn.. dia x bg pun dkt bks istri dia sbb kwn dia ustaz ckp ex dia x layak dpt.. atr sbb, derhaka… srh pakai tudung x nak… pastu ckp suami melawan… rita pun lbh krg mcm ni laa.. kita x pernah dgr dari mulut aidil lagi ttg keburukan rita tapi kita sll dgr dr mlt rita ttg keburukan aidil.. muhasabahlah diri.. kegagalan perkhwinan kita mgkin sbb kita sdr.. knp org yg kt syg angkt kaki.. jgn asik duk tgk slh org jer..

    0

    0
    • x sedar diri punya orang says:

      kau pun jgn asyik sibuk hal org jer… sibukkan hal kau sendiri…kalau kau dah kahwin, tgk rumahtangga kau…takut gagal…kalau belum berlaki, tolong sibukkan diri cari yg terbaik untuk diri kau… takut kena mcm rita..baru jatuh terduduk kau nanti..x psal2 apa yg kau kata pd rita berbalik pada kau.. OK?

      0

      0
  32. badang says:

    Betol atas pandangan kat atas…ada ke laki nak ambik kau jd bini…ada prob kecoh satu dunia tau..kau seorg yg betul..ex kau tu je yg salah..mmg betol tindakan ex kau tu…buat geli2 ok la

    0

    0
    • Anonymous says:

      Badang ko ni lembap sgt le….ko byk sgt makan muntah hantu air sbb 2 le otak ko masuk air dan perangai ko cam hantu…bkn vvip tk nk kat dia, tpi dia yg tk nk kat vvip….ada paham kaaaaa hantuuuu?

      0

      0
  33. Mangsa Cerai says:

    U gooo rita… make sure korek smpai ke lubang cacing…
    Dulu mak bapak bercerai…mak naek turun mahkamah gak nk tuntut nafkah anak2… tpimahkamah syariah kita nie suka memihak kt lelaki….dari saya umur 10 tahun smpailah 28 tahun…tak penah dapat nafkah bapak!! Mahkamah rilek je…jantan pun rileklah…kuasa kt tgn mereka…
    So pompuan cam rita nie, perlu tuk mengajar lelaki kt luar sana…

    0

    0
  34. NASIB SAMA says:

    aku sokong pe rita buat..org yg ckp dia meroyan la kaki kikis la ape la. korang x duduk tmpat dia…korg boleh la ckp mcm2…hanya org yg lalui saje akn phm per yg rita rase..
    RITA JUST STAY STRONG…i will always support you…

    0

    0
  35. aku says:

    aku mmg sokong rita.
    pada aku dlm kes umah tangga diorang mmg aidil yang tak bertanggungjawab.
    tp makin lamam kes nie makin aib.
    cuma, kalau aku jd rita..perjuangan ttp berjuang.
    tp aku akan buktikan pada aidil yg aku ni masih laku (mmg rita ni laku pon sbb cun wooo).
    mmg ramai VVOP yang nak kat dia. so move on.
    taks alah nak cari VVIP semata2 untuk jeminan hidup. cinta ja tak cukup dik oii…org yang alami nasib mcm rita akan paham apa yg aku maksudkan. tp sebagai perempuan for sure rita perlukan suami tempat berlindung , perlukan ayah untuk anak2 kecil dia merasa kasih sayang seorang ayah.
    so, kawen tanpa cinta tapi mendapat lelaki yang bertanggungjawab adalah lebih penting. rasa hormat & tanggungjawab akan melahirkan keihlasan dan sayang (bkn mcm si aidil tu)
    so, aku nasihatkan rita, find te right man for u & ur kids. loaded & live well.
    tuntutan pd aidil tu…biar dia jawab di akhirat nanti.
    ala, tuhan maha kaya…tak yah tunggu akhirat..silap2 masa zarema buang dia nanti..terhegeh2 merangkak balik kat rita konon rindu anak2 la…nyesal tinggalkan rita la…mmg salah saya la…bla..bla..bla.

    0

    0
  36. Anonymous says:

    mut’ah adalah WAJIB! (surah al-baqarah:236 adalah dirujuk). cumanya mut’ah adalah saguhati/pemberian yg diberi oleh bks suami kpd bks isteri utk mulakan kehidupan baru. klu bks suami nk bg senaskah alquran dan telekung pn blh (aku ada kes mcm ni). mutah adalah saguhati bknnya tuntutan hutang piutang dlm tempoh perkahwinan dijadikan tuntutan dlm mut’ah. dlm perbicaraan nnt hakim tak layan klu dlm keterangan kes mutah ada kaitan dgn tuntutan hutang piutang sbb tiada istilah tuntutan hutang di dlm tempoh perkahwinan. yg ada ialah tuntutan hutang/kerugian dlm tempoh pertunangan. RR layak dapat mutah (percayalah!) cuma jumlah yg akn ditetapkan oleh hakim berdasarkan pendapatan bekas suami. selagi mn RR tidak pernah diisyhtiharkan nusyuz oleh mn2 mahkamah di malysia ni (secara perintah mahkamah) maka RR layak dpt mutah.

    0

    0
  37. bungamelur says:

    dari dulu sokong kak rita….mampus ko aidil….pndi buat pndila tggung….sumbat je masuk penjara…biar jadi pengajaran pada lelaki kat luar sana….

    0

    0
  38. Kak Jemah says:

    Akak rase batang aidil nih mmg sedap walaupon tak sebesar mana sebab tu jadi rebutan

    0

    0
  39. sahabatpena28 says:

    salam… nafkah anak2 tu bnd wajib… aidil blh lari,blh bg alasan mcm2 utk elak bg nafkah kat dunia ni..tp ingt..dh masuk kubur nnt..kat akhirat.. xkn blh lari dh.. jenuh la nk mjawab ngan Allah nnt… nauzubillah…

    0

    0
  40. YesIt Is says:

    Ape lagi la dia ni kecoh2 nyer ntah.. Mcm dia la manusia pertama yang bercerai dalam Malaysia ni.. Belambak dah artist becerai,takde huru hara pun.. Dia ngan Jimmy je yg kuat sangan berkokok. Ramai Kak Rita ooiii yg becerai Raja Azura, Fauziah Latif, Erra Fazira, Didie Alias, Izreen Asmidar, Rozita Che Wan dan raaaaaaaaaaaaaammaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiii lagiiiiiiiiiiii…… Didie Alias bederet kot anak becerai dengan Ridzuan Hashim, takde pun huru hara cam ko ni.. Takde pulak sampai juta-juta dia tuntut sebab anak ramai.. Besar-besar da anak dia, dia kasi makan… ITU BARU NAMA DIA BERJUANG UNTUK ANAK-ANAK..

    Tapi ko je tak abis-abis berkokok.. udah la tu… KALAU NIAT BETUL TUNTUT UNTUK ANAK, BUAT JE DIAM2… Tak perlu kecoh2 sket2 report kat wartawan segala-gala… MENGADU ATAS TIKAR SEMBAHYANG JE CUKUP.. Orang ramai2 ni leh tolong ke ko kecoh2 gini..

    And Yessss… Komen ini akan direspond oleh pecinta-pecinta Rita. Yer silakan..

    Akhir kata, jadilah janda yang bermaruah..Sekian. TQ

    0

    0
  41. Anonymous says:

    Sy btl2 x faham dgn rita ni… Kalau tgk dia bagitau media.. Aidil x ada contact dia… Tp kalau baca komen dia dgn peminat2 dkt ig.. Rita ada cakap yg aidil ada kol dia.. Bercakap dari hati ke hati.. Kononnya aidil ni takutkan zarema… N rita sering mengutuk bini aidil ni.. Mana 1 yg betul ek..? Pminat2 rita blh tlg bg pencerahan x..?

    0

    0
  42. saya yg prihatin says:

    7 Tanda2 Awal Isteri Derhaka Kpd Suami…

    1– Menghina atau mengumpat suami:
    Bersifat amanah iaitu menjaga maruah diri sendiri sebagai isteri dan menjaga maruah suami terutama di dlm perkara-perkara rahsia peribadi dan rumah tangga. Isteri ialah org yg paling hampir kpd suami yg tahu segala kekurangan dan kelemahan suaminya. Membuka rahsia suami atau menyebarkannya akan menjejaskan kewibawaan suami, sekali gus menggugat keharmonian rumah tangga krn suami telah hilang kepercayaan terhadap isteri. Jika membuka rahsia suami dianggap menjejaskan kewibawaan suami, apatah lagi menghina atau mengumpat suami.

    2– Mengherdik dan menceritakan kelemahan serta kekurangan suami pada org lain:
    Sifat ini terlalu berat dan buruk utk ditanggung oleh seorg suami. Si isteri tdk sepatutnya dlm apa keadaan sekalipun mengherdik dan menceritakan kelemahan serta kekurangan suami pada org lain. Adalah sepatutnya kita sebagai isteri sentiasa bersedia utk menggembirakan hati suami, sama ada dgn tingkah laku yg menawan, tutur kata yg menjadi penawar serta perhiasan diri zahir dan batin.

    3– Isteri keluar rumah tanpa kebenaran suami:
    “Apabila perempuan keluar rumah, sedangkan suaminya membencinya, dia dilaknat oleh semua malaikat di langit, dan semua apa yg dilaluinya selain drpd jin dan manusia sehingga dia kembali.” (Diriwayatkan oleh Thabarani di dlm al-Awsat)

    4– Isteri mendoakan kecelakaan buat suami:
    Isteri yg solehah adalah isteri yg sentiasa mendoakan kebaikan, kesejahteraan dan rahmat Allah swt bagi suaminya dan bukannya sebaliknnya.

    5– Membenci kegemaran suami:
    Mengakui dan menerima kenyataan bahawa suami adalah ketua di dlm kepimpinan keluarga sesebuah rumah tangga. Tiada siapapun yg menyangkal bahawa suami telah diberikan kelebihan satu darjah drpd isteri. Satu kurniaan Allaw swt yg meletakkan suami bertanggungjwb menjaga serta mengawal keselamatan dan kesejahteraan perjalanan hidup keluarganya di dunia dan akhirat serta suami wajib memberi nafkah isteri dan anak-anaknya. Sememangnya ada ketika dan masa kita rasa kehendak kita sebagai isteri tdk dipenuhi sewajarnya. Namun yg demikian itu tdk bermakna kita dgn sewenang-wenang­nya berhak menafikan kesukaan atau kegemaran si suami.

    Firman Allah:
    Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh krn Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan krn mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian drpd harta mereka. (An-Nisa : 34)

    6– Menjadi tekanan kpd suami:
    Tdk dinafikan keadaan ekonomi hari ini adakalanya mampu memberi impak besar kpd sesebuah institusi kekeluargaan. Namun begitu, si isteri perlu bersikap bijaksana dan rasional dlm mentadbir harta benda suami tanpa membazirkannya. Jgn meminta sesuatu yg di luar kemampuannya krn hal yg demikian akan menyebabkan tekanan dan ketegangan di dlm kehidupan suami. Di samping itu juga, adalah lebih baik jika si isteri sama-sama membantu menguruskan rumahtangga agar ini dpt mengurangkan tekanan kpd si suami.

    Apabila suami menyuruhnya, ia mentaatinya. Jika suami memandangnya ia menggembirakan hati suaminya. Sekiranya suami bersumpah, ia memenuhi sumpah suaminya itu. Apabila ia keluar krn bertugas atau berjuang, ia menjaga maruahnya dan maruah suaminya serta menjaga harta benda suaminya dgn cara berjimat cermat membelanjakannya. (Riwayat Ibnu Majah)

    7– Mengungkit-ungkit janji suami:
    Redha dan bersyukurklah dgn setiap pemberian suami. Sesungguhnya itulah nikmat dan rezeki yg terbaik bagi isteri.

    Sabda Rasulullah saw:
    “Aku lihat api neraka, tdk pernah aku melihatnya seperti hari ini, krn ada pemandangan yg dahsyat di dlmnya. Telah aku saksikan kebanyakan ahli neraka ialah wanita. Rasullullah saw ditanya: “Mengapa demikian ya Rasulullah?” Baginda menjwb: “Wanita mengkufurkan suaminya dan mengkufurkan ihsannya. Jikalau engkau berbuat baik kpdnya seberapa byk pun dia masih belum merasa berpuas hati dan merasa cukup.” (Riwayat al-Bukhari)

    Dlm hadis yg lain Rasulullah saw bersabda dan bermaksud:
    “Kebanyakan ahli neraka adalah terdiri drpd kaum wanita.” Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorg drpd mereka: “Mengapa terjadi demikian, adakah krn mereka berzina atau membunuh anak atau kafir?” Baginda menjwb: “Tdk, mereka ini ialah mereka yg menggunakan lidah menyakiti hati suami dan tdk bersyukur akan nikmat yg disediakan oleh suaminya.” (Riwayat Muslim)

    Wahai pembaca bergelar isteri, sesungguhnya kedudukan si isteri adalah bersama suaminya. Betapa buruk dan teruk pun suami itu,adalah tanggungjwb isteri utk menghormati dan memperbetulkan kesilapan si suami. Ingatlah syurga bagi isteri adalah terletak pada suaminya sendiri. Cuma cara dan pendekatan perlu bijaksana…

    Inilah sbbnya sy mengatakan rita tdk layak utk menerima nafkah mutaah dari aidil…

    0

    0
    • bulan says:

      By the way you siapa?Hakim mahlkamah syariah???bagusnya menjatuhkan hukum???lepas nie carilah pulak bingkisan suami yang tak bertanggungjawab,meninggalkan isteri tanpa sebarang nafkah, mengabaikan tanggaungjawab sebagi bapa yang dibela oleh x isteri dimana si isteri kena berkerja sendiri untuk membesarkan darah dagingnya sendiri..pastu kau jatuhkanlah pulak hukum tuk suami yang macam nie.Jangan nampak salah perempuan aje!!!!!!!BENGAP

      0

      0
  43. stgh juta??elok sgt! says:

    Yeahhhhh…u go girlll!!!kasi ajar itu jantan keparattttt.inilah harga yg perlu dibayar atas kesengsaraan org..

    0

    0
  44. […] Aidil Mampu Bayar Semua Tuntutan Berdasarkan Gajinya Yang Mahal & Cara Hidup Mewah – Rita … […]

    0

    0
  45. […] Aidil Mampu Bayar Semua Tuntutan Berdasarkan Gajinya Yang Mahal & Cara Hidup Mewah – Rita … […]

    0

    0