Written by AbangNara | October 6th, 2013

Memang terkejut sangat-sangat Abang Nara membaca pendedahan ekslusif BiPop hari ini. Mana tidaknya, sebelum ini Aeril Zafril mati-mati menafikan bahawa dirinya dan Wawa Zainal mempunyai sebarang hubungan. Tup-tup BiPop mendedahkan bahawa mereka sudah bernikah 4 Februari lalu dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki pada 24 Ogos.
aeril wawa nikah
Antara pendedahan yang dilakukan ialah Aeril dan Wawa telah mendaftarkan pernikahan mereka di Pejabat Agama Islam Daera Petaling Jaya pada 4 Februari lalu. Seorang bayi lelaki didaftarkan atas nama Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013 adalah bayi milik pasangan tersebut. Bayi seberat 3.12 kilogram itu direkodkan dilahirkan di Roopi Medical Centre, Kuala Lumpur pada jam 9.25 pagi.
aeril wawa nikahMengikut siasatan lagi, rekod yang diperoleh di JPN mendapati nama bapa bayi berkenaan bernama Suharil Suhari iaitu nama sebenar Aeril. Data peribadi Aeril yang dilahirkan pada 2 Disember 1988 dan ibunya Nur Hawa Zainal Abidin (nama sebenar Wawa Zainal) yang dilahirkan pada 12 Mac 1992, nyata sama dengan identiti ibu bapa kepada bayi berkenaan.
aerilWawa Zainal mula menghilangkan diri sekitar Februari dan Mac dengan alasan pulang ke kampung untuk berubat penyakit misteri. Tarikh tersebut adalah sekitar tarikh dirinya dan Aeril bernikah. Nama anak mereka (Fakharuddin) diambil daripada nama watak utam filem 99 Kali Rindu yang menggabungkan mereka berdua.
aeril wawaWawa dan Aeril dikatakan telah menyulam cinta sejak 3 tahun yang lalu. Adakah pembongkaran ini membuktikan bahawa Aeril dan Wawa selama ini berbohong? Kalau betul sudah berkahwin, apa salahnya beritahu kepada orang ramai. Jangan bersembunyi dan terus memberikan alasan yang tidak masuk akal. Sama-samalah kita nantikan penjelasan daripada Aeril dan Wawa. Baca artikel ini sepenuhnya untuk membaca pendedahan lengkap yang dikeluarkan menerusi BiPop hari ini.

Desas-desus selama ini yang mengatakan pelakon berlesung pipit, Wawa Zainal dan aktor yang pernah membintangi filem Cinta Kura-Kura dan Budak Pailang, Aeril Zafrel bercinta sering dinafikan 2 pelakon itu. Malam begitu sukar memperoleh kenyataan daripada kedua-duanya untuk membuat pengakuan sebenar bahawa mereka dalam alam pencintaan, di sebaliknya jawapan pernah diberikan ialah mereka cuma berkawan rapat sejak 2011.

Namun, berdasarkan siasatan yang dibuat Bpop sejak ahad lalu, membuktikan pasangan itu sudah berkahwin dan kini memperoleh cahaya mata lelaki yang berusia 6 minggu.

Bpop mengesan nama seorang bayi lelaki yang dikatakan ada bersama Wawa kini adalah anak kandung pasangan berkenaan. Menerusi nama seorang bayi lelaki yang pernah diberitahu kepada Bpop dan satu nama yang pernah dimuatnaik dalam laman sosial IG MiG Online, ianya berkait dengan nama penuh pasangan pelakon itu sebagai ibu bapa seperti mana yang direkodkan dalam Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Siasatan juga mendapati pasangan sama cantik, sama padan menjalinkan hubungan cinta sejak 3 tahun lalu itu sudah bernikah dan mendaftarkan pendaftaran perkahwinan mereka di sebuah pejabat agama daerah di Selangor.

Aeril dan Wawa dikatakan mendaftar pernikahan mereka di pejabat agama Islam daerah Petaling pada 4 Februari lalu. Bpop mendapat maklumat seorang bayi lelaki didaftarkan atas nama Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013 adalah bayi milik pasangan berkenaan. Bayi seberat 3.12 kilogram itu direkodkan dilahirkan di Roppi Medical Centre, Jalan Dato Haji Eusoff, Damai Complex, Kuala Lumpur pada 9.25 pagi.

Mengikut siasatan lagi, rekod yang diperoleh di JPN mendapati bapa bayi berkenaan bernama Suhairil Suhari iaitu nama sebenar Aeril. Data peribadi Aeril yang dilahirkan pada 2 Disember 1988 dan ibunya Nur Hawa Zainal Abidil atau nama sebenar Wawa yang dilahirkan pada 12 Mac 1992, nyata sama dengan identiti ibu bapa kepada bayi berkenaan.

Sekaligus, maklumat yang diperoleh itu mengesahkan identiti kedua-dua pelakon filem berkenaan sebagai ibu bapa kepada bayi bernama Ahmad Fakharuddin Attar.

Lebih menarik, nama Ahmad Fakharuddin Attar bukan asing kepada Aeril dan Wawa kerana nama itu diambil semperna nama watak Aeril dalam filem terakhir dibintanginya dalam produksi Metrowealth Pictures Sdn Bhd iaitu filem berjudul 99 Kali Rindu arahan Azhari Zain. Filem yang ditayangkan pada Mei lalu turut menggandingkan Aeril dan Wawa. Selain itu, Aeril juga pernah membawa watak bernama Attar dalam filem 7 Petala Cinta juga terbitan MiG.

Sebelum ini, sudah kerap terdengar gosip mengatakan Wawa dan Aeril dilamun cinta tapi kedua-duanya menafikannya. Malah, Bpop pernah membuat pendedahan mengenai gosip cinta apabila seorang teman rapat yang banyak menabur jasa kepada mereka terlepas cakap mengenai hubungan yang sekian lama terjalin itu. Pendedahan itu disiarkan 28 Julai lalu.

Bagaimanapun, pasangan itu tetap menafikannya. Namun, Wawa dalam kenyataan balas pada 4 Ogos lalu tidak menafikan Aeril adalah teman rapat dan sangat istimewa buat dirinya. 2 pelakon itu dikatakan mula menjalinkan hubungan rapat apabila bergandingan dalam drama bersiri Klik. Bagaimanapun, cinta antara mereka kian bersemi apabila digandingkan dalam filem Budak Pailang dan 99 Kali Rindu.

Wawa mula menghilangkan diri apabila mendakwa dirinya terkena penyakit misteri sekitar Februari dan Mac iaitu dikatakan tarikh dirinya dan Aeril bernikah.

Selepas dinobatkan sebagai pemenang kategori Artis Baru Wanita Popular pada majlis Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH 2012) pada awal April lalu, kelibat Wawa sukar untuk dijejaki media massa apabila dia dikatakan kerap pulang ke kampung halamannya di Lahad Datu, Sabah, untuk tujuan berehat dan berubat. Khabarnya Wawa dikatakan meminta cuti panjang dari syarikat pengurusannya, MiG Talent atas alasan sakit.

Bagaimanapun sebuah stesen radio swasta baru-baru ini mendedahkan kononnya seorang pelakon wanita yang sudah lama menghilangkan diri selamat melahirkan anak dan kini sedang berpantang, kira-kira 2 minggu lalu. Suami pelakon wanita itu dikatakan seorang pelakon yang cukup popular dengan drama TV yang disiarkan pada waktu petang. Berita itu didakwa diperoleh daripada sumber keluarga angkat pelakon lelaki itu.

Aeril apabila ditanya mengenai perkara berkenaan, mengatakan dakwaan itu hanyalah kata-kata tanpa sebarang bukti sahih.

“Jika saya nafi dan komen lebih-lebih, orang memang tidak akan berhenti bercakap. Memang saya tidak berkahwin, saya hanya kahwin dalam drama saja. Sekarang status kami berdua hanyalah sahabat baik dan saling mempercayai antara satu sama lain. Tidak dinafikan dan tipu kalau kata kami tidak berjumpa. Jika dia berada di Kuala Lumpur, kami akan keluar makan bersama, tetapi dia sekarang berada di kampungnya di Sabah kerana sedang berubat.” – Katanya dalam sebuah akhbar pada 2 Oktober lalu.

Aeril juga dalam kenyataannya dilaporkan berkata

“Saya ingin memohon, tolong jangan sebarkan cerita jika tidak ada bukti dan akan memburukkan orang lain. Jika saya kahwin, pasti ada bukti kerana pelbagai perkara harus diselesaikan seperti dokumen, bukan boleh kahwin secara senyap kerana akhirnya orang akan tahu juga. Saya lebih suka sembunyikan hal-hal yang tidak ada kaitan dengan kerja contohnya saya berkawan dengan Wawa. Sejujurnya, saya tidak eprnah sorokpun. Lihat saja di laman sosial saya. Tidak kiralah artis atau orang biasa, bukan semua hal kita akan kongsi dengan semua orang,”

Bpop cuba menghubungi Wawa menerusi telefon tetapi tidak dijawab selain dari tidak membalas kiriman SMS.

Sementara itu, Aeril yang dihubungi Rabu lalu menjawab panggilan telefon penulis, tetapi apabila penulis ingin mula bertanya sesuatu kepadanya, Aeril terus memberitahu dia sedang memandu kereta dan meminta penulis menghubunginya semula. Penulis sempat berpesan supaya jangan pula tidak menjawab panggilan selepas ini lalu dia menjawab “Ok ok,”

Selepas setengah jam penulis cuba menghubunginya semula dan menghantar SMS, Aeril langsung tidak menjawab panggilan telefon atau membalas SMS yang dihantar kepadanya. Beberapa kali panggilan seterusnya juga tidak dijawab. Penulis juga mencuba lagi beberapa menghubungi Aeril pada khamis lalu namun panggilan telefon masih tidak berjawab.

180 responses to Aeril Zafril & Wawa Zainal Sudah Nikah 4 Februari, Dapat Cahaya Mata 24 Ogos

  1. minah jembu merah biru pasti gerek says:

    pes hehe serawak menanggggggggggggggggggggggggggggggg !!

    0
    0
    • minah jembu merah biru pasti gerek says:

      memang dia berbohong ! kenape mesti nk cakap ada penyakit misteri ! nk sangat ke kena penyakit tu ! tkde sakit cakap ada sakit ! tuhan kasi sakit betol2 baru tau eh huh ! ape salah cakap dh kawin ! pompan yg beranak anak luar nikah pon mengaku yg itu anak dia ! ni si wawa ni ngan laki dia bila wartawan tanye tk ngaku pulak ! cuba jelaskn pada wartawan ape motif yg wawa ngan laki bercakap bohong ???????? 1) ada kah malu ngan peminat2? 2) ada kah kawin senyap2 ni dh terlanjor atau pon sebalek Nye? 3) ada kah balek kampong cuma nikah saje n tk sanding atau pon tkde hanratan atau pon tkde bajet nk jempot wartawan2 atau pon artis2 lain ? cuba pileh salah satu dari soalan ini ye wawaaaaaaaaa…………

      0
      0
      • Neelofak says:

        wau, dasyat…….kena buatan sampai ‘buncit’? :D

        0
        0
        • Maria Mersadis says:

          Serious Maria mmg tak suka sgt artis2 Sendu Metrowealth nie . Jalan cerita sama , berlakon mcm kayu . If Film Malaysia keluaran Metrowealth ? Sorry its for makcik2 kampung okeyh ? Thats not for me . Thats why I prefer filem2 mcm Legally Blonde , Georgia Rule , House Bunny . Sex And The City . Series mcm Friends , Gossip Girls , Jersey Shore and ALSO ” 90210 ” AHAHHAHAH thats so me , Glamour , Beautiful , and Gorgeous . *Two finger snaps in circle formation*

          1
          0
        • Olga says:

          cute! kalau aku dpt Aeril tu…aku pun bisa bunting juga !!!!!!!!!!!!

          0
          0
        • kak ayu says:

          nak masuk jadi artis MIG la cam ni…senang, cepat ngandung. ;)

          0
          0
        • Aaron Aziz says:

          Apesal la tak kahwin ngn aku,
          aku Hot!
          klik me pliss..

          0
          0
        • Anonymous says:

          KL Gangster 2 tak berape best !!!!

          0
          0
        • Mak Jemah says:

          Baguslah…jgn buang baby sudah. Tahniah saja buat mereka.

          0
          0
        • SBDL says:

          terkena buatan aeril lettew. hahaha XD

          0
          0
        • Ahmad Albab says:

          Wah, hebat betol BPop! Penyiasatan mcm CSI. Pttnya gajikan wartawan ni jejak penjenayah yg leluasa zmn skg.
          Agak pelik berita ni. Tp jgn la kita terus menghukum. Tggu penjelasan dr diorang. Mungkin betol komen2 anda yg diorg rahsia sbb MIG kan tak benarkan retis diorg kawen & bercinta, langgar kontrak. Apa2 pun jgn menuduh, nt fitnah plak. Just wait & see. Chill…

          0
          0
        • Sedangkan Nabi Ampunkan Umat says:

          Maafkanlah kesalahan mereka yang pernah buat korang sakit hati, marah dan segala bagai dan elakkan dendam yang bakal memusnahkan diri korang sendiri. Mungkin diorang telah insaf dengan kesalahan yang telah diorang lakukan. Jadi tak perlu diungkitkan lagi dan diperbesarkan lagi.

          0
          0
        • Wanda says:

          Tak kisahlah bunting 11 bulan, 6 bulan, 3 bulan ke….baguslah sekurang-kurangnya Aeriel bertanggungjawab.

          0
          0
        • Mak Ta Vogue Nyah says:

          wartawan2 Msia pun bodoh cam kerbau pendek.
          ada ke dalam industri seni tanahair undang2 yg artis2 malaysia perlu cakap rahsia mereka pada wartawan2?
          so, jgn jadi bodoh boleh tak ? bloody fool.

          0
          0
        • Jgn Jadi Jahil La Bahlol says:

          barang siapa yg buka aib orang lain, suatu hari nanti Allah akan buka aib korang plak. renungkan!!!!!!!

          0
          0
        • CNN says:

          wow!! bipop dah kalah kan iols laaa CNN dlm siasatan ala2 CSI wannabe ni…aku nk tau sape wartawan yg buat siasatan ni…nk hire dia kat CNN….

          p/s bia ler pun org 2 org ni nk kawen pun…slh ke?

          0
          0
        • Milla says:

          Pelik, siapa orang JPN yg pecah maklumat pd wartawan? Very unprofessional and tak beretika.

          0
          0
        • Share & Like says:

          Andainya dialah jodoh kamu yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatimu juga hatinya. Itu janji Allah

          0
          0
        • Jgn Percaya Gossip says:

          tak nak spekulasi takut jatuh fitnah. kalau baby tu pre-mature/tak cukup umur punya kes, korang semua tanggung dosa fitnah bersama wartawan2 Bpop tu di jannah. ada paham dosa fitnah???????????

          0
          0
        • itu hak mereka, kenapa dicercaaaaa

          0
          0
      • Maria Mersadis says:

        Serious Maria mmg tak suka sgt artis2 Sendu Metrowealth nie . Jalan cerita sama , berlakon mcm kayu . If Film Malaysia keluaran Metrowealth ? Sorry its for makcik2 kampung okeyh ? Thats not for me . Thats why I prefer filem2 mcm Legally Blonde , Georgia Rule , House Bunny . Sex And The City . Series mcm Friends , Gossip Girls , Jersey Shore and ALSO ” 90210 ” AHAHHAHAH thats so me , Glamour , Beautiful , and Gorgeous . *Two finger snaps in circle formation*

        0
        0
        • mak cik kg educated says:

          amboi mulut…. metropolitan sangat ke kamu nih???? huhuhuhu series yang kau tengok tu pun zaman tok adam…. nowadays mak jemah layan CSI, Fear Factor, next top model ye … are you sure u r gorgeous glamour n beautiful then what a heck u r on local entertainment portal… sian la ko poyo

          0
          0
        • Mariah Kari says:

          Alahai, tengok cerita “omputih” katanya. Ejaan pun tak betul. Please la Maria, masuk kelas tuisyen tatabahasa dan ejaan dulu ya. Jangan nak poyo sangatlah.

          0
          0
        • gegurl says:

          mulut maria..lahar taw…
          kena buatan org baru taw…

          0
          0
        • cik salina says:

          me too Maria Mersadis… kurlas kau maria

          0
          0
        • Maria Mersadis says:

          CSI ? FEAR FACTOR ? HAHHAHA tu utk perempuan2 senduuu yg verangansss nk jd “investigator” and verangansss nk jd Lara Croft . Please lah ~!! ANTM and The Face ok la . Tambah2 skrg ada Male Model . I love Don Benjamin and Chris H ~!! <3 <3

          0
          0
        • lolz says:

          haha, tp serious… crita metrowealth mmg xbest pun… pelakon pun smua out2…. jalan crita pun out… tp kalau SKOP production ngn KRU studio ok ak rasa.. byk improvement……. hm, kedekut sgt pun susah gak bila buat filem ni… untung nk besar ja… hahaha… ak jujur ja k…

          0
          0
      • Fahrin Ahmad says:

        Ni baru halal,
        klik my profile pliss..

        0
        0
        • Anonymous says:

          Pelik ..daripada menyiasat artis2 kawin, baik wartawan2 Bpop tu siasat kes2 ragut, rogol dan dadah kat Msia ni.

          0
          0
      • Kid says:

        alah x kisah la…asalkan jangan buang bayi sudah. tahniah.

        0
        0
        • anak halal says:

          watdehek hg punya tahniah!mohon yg berdosa sila bertaubat

          0
          0
        • Anonymous says:

          dah terlanjur. kalu dia bertaubat pun, ada dia nak cakap kat kau ke? ko sibuk pe hal? kau dah buat ke solat taubat? asyik nak jadi tuhan..entah2 diri sendiri cam lahabau.

          0
          0
        • SimpliSemah says:

          betul. silap2 diaorang diampunkan dosa, korang dpt dosa sbb mengutuk dan bergossip.

          sudah le, mari menuju kejayaan. dah mahgrib ke belum ni?

          0
          0
        • Nostalgia says:

          biarlah. dah nikah pun. jgn jadi macam Norish Karman, sampai sekarang si jantan tu tak nak kawin.

          0
          0
      • dyana says:

        kenapa nak sakit aty sangat nie??? pasty ade sebb munasab mereka sendiri nape mereka rahsiakan perkara tu… mmg perkara tu perkara baik.. cume kadang2 silent is better… kalo nak dibandingkan dengan yg laen2 yg dok bagitau kat satu dunia yg diorang dh berkahwin.. tup..tup… xlama pastu cerai.. beritahu atau x sbenarnye hak individu itu sendiri… kite nie sbg org luar xperlu lah nk melenting lebih2 :) tentang soalan2 yg awk bg tu.. sy rase, x reasonable lgsg.. seolah2 awk nak tuduh diorang nie mcm2????kalo sy lah jd wawa.. nie jwpn sy utk awk :)1)xde sbb utk diorang malu dengan peminat… mcm sy kata.. kite nie sbg manusia… hanya nampak benda yg tersurat.. bkn yg tersirat… 2) terlanjur atau x??? ish.. ish.. ish… kenapa?? kalo kwen senyap2 memang tanggapan awk terlanjur je ke??? cube buka sikit pemikiran :) 3) yg pentingnye kan nikah je?? n kalo kenduri pown.. maybe dowg dibuat kecik2 je.. tentang bajet pulak.. nape lah nk sentuh tntg bajet… kite digalakkan bersederhana dlm segala hal kan :)

        0
        0
        • almy says:

          salah pandangan ko ni.. dlm ISLAM perkahwinan perlu dihebahkan supaya tidak terjadinya fitnah yg akan lebih mengundang byk dosa…. berapa lama jodoh mereka x perlu dipersoalkan sbb ALLAH lebih mengetahui rahsianya..

          0
          0
        • Anonymous says:

          setuju dgn almy. yg elok dirahsiakan tu pertunangan. yang elok disebarkan perkahwinan. supaya nanti tak ada timbul fitnah.. soala cerai berai tu belakang cerita lah..

          0
          0
      • lisa ray says:

        mybe dorang takut langgar kontrak MIG…ak rase ni jawapan die…sedangkan couple pon x bole…myb tggu kontrak habis br nk bgtau…

        0
        0
        • sha says:

          alahai Dengan david teoh tu pon takut ke.lantakla dia bukan dia pon yang bagi rezeki..imagine semua pelakon angkat kaki sah2 la bisnes dia bungkus..sekarang sapa yang perlu takut sapa….anyway aku rasa memang keno boikot pon filem dia….dia buat orang Melayu low class kat negara sendiri..

          0
          0
      • Anonymous says:

        my teori
        depa dah kawin dengan sangat sederhana takut orang luat tau tapi lambat daftar (4 feb)
        n mig kan xbg artis depa bcinta / bkawin (katanya la) so takut kena tindakan apa apa maka depa rahsiakan
        sebab tu la kot

        0
        0
      • BUNKFACE NO.1 says:

        artis Malaysia memang suka bersalin awal…aku dah penat dah nak think positive…kalau dah kawin tu mengaku jelah, kalau tak boleh jatuh talak. satu lagi david teo tak payah lah nak control artis kau tu. filem kau tu bukan hebat sgt smpai nk control life artis kau. mereka kawin ke tak…film metrowealth jamban tetap gred G…kualiti zero

        0
        0
      • signora says:

        minah jambu merah biru pasti gerek,

        ko yakin ke diorang berbohong? takde orang nak minta diri sendiri sakit la hoi.. kalau wawa sakit mean dia sakit la… pepandai je ko cakap orang berbohong…

        0
        0
      • bala2 says:

        aku rasa no.2 sbb dh trlnjur 2 yg malu..

        0
        0
      • lola kenari says:

        cuba pikir positive..maybe baby tu lahir x ckup bulan or pramatang..
        klu betul diorang dh kawen,doakn je kbahagian diorang..ada alasan kot sbb smbunyikan smpai mcm tu..
        so la chill beb :))
        x baik sngka buruk kat org tnpa tau crita yg betulnya..apaderrrrrr -__-“

        0
        0
        • Im Yours says:

          saya lebih percaya Allah dari wartawan2 Malaysia yg suka bawak gossip busuk dan spekulasi.

          0
          0
        • mizz cerry says:

          Nikah 4 februari 2013 dapat anak 24 ogos 2013 = 6 bulan kawen dah dapat anak????
          Kalau anak pra matang xkan berat 3.12 kg????
          Aku rasa kalau baby pra matang berat baby lebih kurang 1kg lebih je xsampai 3 kilo..emmmmm
          Dah kawen tahniah la xda maksiat dah lepas ni dia xnak ngaku sbb hal2 mcm ni la nanti mesti wartawan terkejut berokkkk dengar pengakuan dia n wawa..wartawan akan calculate punya dari tarikh kawen sampai dah beranak artis pun dah jadi perangai mcm orang awam kat luar ngandung dulu sblm kawen nasib baik xbuang baby 2 kan kalau x xtau la apa nak jadi..at least kita tau kan sapa bapak budak 2 kecuali NK yg sampai sekarang org xtau sapa nama bapak anak dia kan..
          2 fafau n shilalat please xyah perasan dah lepas ni aeril wawa punya…hahahahaha

          0
          0
      • anne says:

        oi…pe sal nak percaya sgt pasal.ada ke bukti yg mereka kawin hah?yg kata bohong tu awak minah jambu.jgn beri komen yg bukan-bukan.kot kalau benda ni keluar kat melodi ke,hah dr situ tau jawapan yg benar.

        0
        0
      • kak jemah says:

        biorla die… hak die nk rahsia… lagipun mgkin ade alas an die wat camtu..ank luar nikah ke dalam nikah ttp makluk allah…. kita ni kene jaga diri n kuarga… agar kita n keturnan x lakukan kesilapan yg sama….. lagipun dunia artis ni bukan ade ape2 pun…. x berdosa pun x gtau… stiap org ade hak tersndiri utk berahsia….lgipun kalo heboh2… ramai na mulut cnth mcm org kt atas ni dok complaint…

        0
        0
      • ceh says:

        alah Milla,

        benda pendaftaran tu bukan classified information pon.. sesape bleh mintak..bagi nama mak jer or bapa..

        hospital tu pun ada rekod. tanya sikit dah tau dah..pfftttt

        0
        0
      • Anonymous says:

        misteri sgt kan…tetibe lak dlm perot ada baby……..artis oh artis

        0
        0
      • IhateYouMrArrogant says:

        ko wartawan ehhh?

        0
        0
    • riri ^^ says:

      klu betul maknanya terkene buatan org tu, buatan si aeril ni lah? bhahaha

      0
      0
    • berlari says:

      Dosa buat anak ekpress, dosa menipu, dosa tak mengaku… Muka cantik/hensem kalau buruk perangai tak ke mana jgk.. Sbb utama rahsiakan pernikahan sbb wawa dah pregnant sebelum nikah.. Berani buat berani tanggung laaa.. Pape pun aku tak sabar nk tgok muka anak diorang.. Mesti comel..

      0
      0
      • Mat You says:

        bukan urusan anda dan wartawan2 malaysia untuk diperjelaskan. kenapa perlu mengaku? badan dia, anak dia…ko sibuk je. sudah pergi masak nasi. abang dah lapar dahhh.

        0
        0
        • Anonymous says:

          of course lah kena mengaku. kalau tak mengaku dah kawin….boleh jatuh talak. dan tak payah nak cakap berbelit2…nanti peminat lari sebab meluat

          0
          0
        • berlari says:

          @Mat You

          Kahwin tu wajib dihebohkan supaya tak timbul fitnah.. Tapi kes diorang ni aku faham la knp dia tak hebohkan.. Yg bercinta sah2 tak elok tu sibuk nak bgtau semua org.. Benda baik diam tak mengaku.. Baru up dah busuk nama.. Tak lama la dlm dunia artis.

          0
          0
        • Melayu Modern says:

          yg cakap takut timbul fitnah tu la sebenarnya paling kepoh dan busybody. benda dah jadi, nikah sudah & anak pun dah keluar. semuanya selamat. amin saja lah. nak korek2 apa lagi?

          0
          0
        • BUNKFACE NO.1 says:

          to Melayu Modern…..nak amin apa benda nya kalau empunya badan tak nak mengaku. kira berita ni tak tahu betul ke tak…sebab tu kalau dh kawin mengaku jelah..senang sikit orang nak mendoakan yg baik2 plus utk elakkan lelaki lain buat dosa jatuh cinta kat wawa..kalau betul dia ni bini org..faham ?

          0
          0
        • Gina says:

          kamu takde hak nak minta penjelasan. itu terpulang kepada dia. privacy dia. dia punya hal la. najib & agong pun tak kecoh, korang plak nak jadi penghukum. apalah bodoh punya melayu .

          0
          0
        • Basic Muslim says:

          Please la. Jangan percaya gossip wartawan2 yg macam setan ni…percaya pada ketentuan Allah.

          Allah dah tetap jodoh mereka. Aminkan saja. Doa yg terbaik saja. Itu paling afdal.

          0
          0
        • jerry says:

          benda baik tak nak mengaku…dlm islam dah ckp…kalau kawin wajib dihebahkan….aku bukan nak sibuk hal orang tapi dia ni public figure, kalau tak ada sokongan peminat, dia tak akan laku di pasaran.

          0
          0
        • Anonymous says:

          dalam islam hal kawin ni tak adanya suruh privacy bagai…islam suruh hebahkan perkahwinan untuk elakkan fitnah…hal kawin jangan dibuat main2, kalau asyik tak nak mengaku…kan jatuh talak baru hang tau. benda baik buat apa disembunyikan..

          0
          0
        • kek strawberry says:

          kenapa nak sorokkan sangat. tak kesian ke kat anak kau….sejak bila pulak perkahwinan tu satu aib.?? sape yg ajar.?? perkahwinan tu mulia di sisi agama tapi kenapa dirahsiakan..takut dgn david teo ker…??? percaya lah yg rezeki datang dari Allah BUKAN david teo

          0
          0
      • Nilam says:

        tu antara dia dgn allah la. wartawan2 malaysia plak sibuk sesangat pe hal? tolol….

        0
        0
    • Olga says:

      SEKARANG NI MUSIM ARTIS KAHWIN N BERANAK SOROK2 KE??????

      0
      0
    • kipas siling dan kipas tangan says:

      aku pantang betul kalau bab nih

      STOP menghina bab2 nih..
      baik kau benar atau kau salah. soal nih jgn nak menghina atau bt ayat berbentuk sindiran.
      baik farid kamil dgn dd atau wawa dgn aeril nih..

      aku tk thu smaada betul atau tak.
      sekalipun dorg nak smbnyi. itu mmg betul. dosa yg dibt kena smbnyi.
      tak perlu nak selidik…

      masyarakat mcm korg nih lah yg banyak jadi tuhan.. nak menghukum dosa org.
      dan bt org makin lama makin rasa tertekan. sdgkan Allah dah terima taubat mereka.
      maka keraNA ORG MCM KORG2 NIH LAH. DARI MEREKA BT DOSA2.. DISEBABKAN TERTEKAN.. MEREKA TERUS NAK BT KESILAPAN..
      KERANA SAPA.. KERANA ORG MCM2 ANDA

      eh. aku tertekan caps lock…
      cukupp lah bebb.. hina org mcm nih..
      wartawan dgn korg 2×5 aja..
      lagi2 bab anak luar nikahh..
      masyarakat menghina anak luar nikah mcm smph aja.. sdgkan sikit pon dorg tak dosa.. sekalipun mak ayah dorg dosa.. dah bertaubat. syurga dorg lebih tinggi. dri korg yg tk thu syurga ke atau neraka

      0
      0
      • Lady Red says:

        Kalau bab ni aku sokong… macam kes dorang berdua ni, tak de bukti yang menunjukkan yg anak dilahirkan tu anak tak sah taraf… mungkin dorang dah bernikah lebih awal dari tarikh daftar pada 4 Feb tu.. kita tak boleh nak tuduh sebarangan.
        Kalau betul anak tu tak sah taraf, itu dosa mereka dengan Allah, bukan dengan kita… kita janganlah sesuka hati nak menjatuhkan hukum pada diorang. Just doakan agar mereka bertaubat dan mohon supaya benda tu tak berlaku pada keturunan kita…
        Cuma satu saja yg saya kurang setuju kat sini, kenapa tak mengaku awal2 yang dah nikah? Nikah tu bukan perkara tak elok. Bila dah jadi mcm ni, sedikit sebyk peminat akan mengata juga dan korang berdua tak boleh nak menyalahkan mereka, sebab korang yg cuba nak putar belitkan kenyataan.

        0
        0
    • apeponxbleh says:

      bangga sgt c wartawan mheboh aib org.. pada c wartawan.. jgn mcari2 aib org.. sedangkan tuhan kita sndiri pun x buka aib hambanya.. c wartawan sibuk jaja aib org..aib sendiri x nmpk.. bsiap sedia la c wartawan & sekutu2nya yg terlibat myebarkan aib org ni..smpai masa mgkin aib anda pula akan dibuka.. pesanan utk abg nara..dah tau cerita ni mgaibkan org..lebih elok jgn dihebohkan lagi.. hebat sgt ke mjatuhkan maruah org? bila anda2 semua ni nak hebohkan 1 cerita..fikir balik kesannya, baik atau buruk.. fikir la perasaan mak bapak, adik beradik & saudara mereka? x kesian ke keluarga mereka jadi cemuhan org kampung sbb aib yg dah disebarkan??????????? bukan keluarga anda yg huru hara..tp keluarga org lain.. jgn la jadi manusia yg x guna akal… sekian..

      0
      0
    • Miss Indah says:

      mak oi…
      tok nang nak ngaib retis lah..

      perlu kah engkah date bila nikah bila beranak..

      mun nak molah berita sensasi pun padah ajak lah sidak duak tok dah nikah dah beranak..
      date sik perlu la di engkahhhh..

      nara ooo nara.. ada niat tersirat nya nak publish cerita tok…
      mun dah share gossip pun.. cobalah tulis secara positip..

      makseh.

      p/s: YEI!!! SARAWAK menang bol!!!

      0
      0
    • Selena Gemas says:

      Diaorang seboleh-bolehnya nak tutup aib memasang tp wartawan haprak cap ayam ni plak pi kasi bukak dgn alasan artis hak masyarakat…pale otak ko x perlu laa nk selidik sngt benda2 murahan mcm ni..

      0
      0
    • WAHHHH,TERKEJUTNYER APABILA SY MENDAPAT TAHU BAHAWA AERIL ZAFRIL DAN WAWA ZAINAL TELAH NIKAH!!!!!CAM X CAYE……BERTUAH WAWA DPT NIKAH NGAN AERIL PELAKON YG HENSEM LAGI TU…….CONGRATE WAWA…….

      0
      0
  2. Anonymous says:

    bkn anak velentine ke ni?oooopsss..macam-macam!

    0
    0
  3. ace says:

    perghhh kalah CSI.. gali cerita dalam2..

    0
    0
    • sendu says:

      tu la kan…betul2 diorg korek mane la tau terjumpe ape2 yg boleh mengaibkan org..bile dh ade yg mengaibkan ni, bertambah laku suratkabo diorg & bertambah ramai yg view blog diorg

      0
      0
      • pemerhati says:

        ish2..wartawan kat malaysia ni lg rajin dr csi..patut bg kerja kat diorang tok siasat kes

        0
        0
  4. lava says:

    takut publisiti munurun la tu..

    0
    0
  5. Anonymous says:

    anak velentine ke ni?

    0
    0
  6. rayn says:

    pada pendapat sya, jika benar..sesuatu pernikahan itu tidak sepatutnya tidak dirahsiakan sepertimana pertunangan itu yang harus disembunyikan..heerrmmm..

    0
    0
  7. timah says:

    Aiseh…btoi ka ampa ni,,..da nikah awat nk rahsia2..bodo betingket2…

    0
    0
  8. Dupa Cendana says:

    aikk nikah bulan 2?? lahirkan baby bulan 8? cm mana 2? ada sapa2 leh explain pada dupa2 x faham la??

    0
    0
    • ima says:

      preterm kot…lol

      0
      0
    • fuhhh says:

      takde pe yang pelik. member aku pon bersalin 7 bulan gak sebab bayi terjerut tali pusat. dipaksa bersalin.. think positive. tunggu penjelasan mereka. tapi aku memang tak paham kenapa nak rahsiakan yang dorang ni dah bernikah. nak malu pe. skrg dah terbongkar macam ni lagi malu (wartawan tak nak kalah)

      0
      0
      • mia lola says:

        tapi kalau tak cukup bulan tak sampai 3 kilo selalunye. xtau la. i bukan doktor.

        0
        0
        • Aku juga pembaca says:

          Sape cakap x cukup bln baby berat xsmpai 3 kilo??
          akak ak bersalin x ckp bln jugak…tp anak dia 3.2 kg…dia terpaksa bersalin awal sbb baby besar pda perot sgt takot baby lemas…akak aku pn kecik lebih kurang wawa ni….
          so nak ckap pe? kuasa Allah..kita mane tau…dunia akhir zaman babe…mcm2 leh jadi..think positive la….

          0
          0
  9. along says:

    kalau betul kahwin, oklah tu, alhamdulillah.. cuma kalau tak mau timbul fitnah, tak payah la nk sembunyi2..

    0
    0
  10. Aifa says:

    biasa la tu artis… sdgkn nabi muhammad pun suruh war2kan perkahwinan.. x pyh la buat grand2.. tp bgtau jgk org utk elak fitnah

    0
    0
  11. Anonymous says:

    ishh betol ke ni… mcm2 la

    0
    0
  12. OMG says:

    uiks? baru 4 bulan kawen dah bersalin yer?
    express sungguh.

    0
    0
    • OMG says:

      opps. 6 bulan la.
      btw, kecewa betul ngan berita ni.
      baru jer nak naik si aeril nih.
      lepasni confirm populariti jatuh.
      tp heran jugak. bukan ke dia belajar agama dulu? nape la leh jd camni. kalau sy salah, tlg betulkan yer.

      0
      0
  13. Anonymous says:

    ye ke???
    macam takleh pecaya je bipop ni….kawin Feb, beranak ogos?maknanye ape?wawa dah ngandong lebih kurang dlm bulan disember tahun lepas?kira dia ngandung dah 4 bulan la time nikah????

    0
    0
    • ateef says:

      ada ja orang yang bersalin 7 bulan. bersangka baiklah. kalau la dah 4 bulan macam yang awak cakapkan tu, maknanya 4 + 7 ( 7 bulan dari februari smpai 0gos), sebelas bulan. mana ada sampai sebelas bulan…bersangka baiklah terhadap orang. jangan keluarkan perkara-perkara yang tak elok/buruk trhadap org. akan dipertanggungjawabkan nnti masa akhirat. apa pon yang berlaku, hanya kedua-dua mereka saja yang tahu. tak perlu orang lain berteka-teki. bersangka baiklah.

      0
      0
      • KELIRU says:

        BERSANGKA BAIK BETUL JUGAK TP RAS ASANGSI..ANAK X CUKUP BULAN XDA YANG LAHIR 3KG LEBIH

        0
        0
        • Aiman says:

          tak mustahil..ada ja kes preterm 7months 3 kg..kalau yang cukup bulan ada ja yang lahir 2.5kg something ataupon lagi ringan, so benda ni tak mustahil. kisah sebenar hanya diorang ja tau, tak perlu la kita berteka-teki tntang status mereka. Just bersangka baik ja. Kalau mereka salah sekalipon, tu urusan mereka dgn Allah, tak perlu la kita nk menjatuhkan hukuman dekat org. Jom audit diri kita dulu sebelum kita nak audit salah orang.

          0
          0
        • Aku juga pembaca says:

          Sape cakap xda baby xcukup bln lahir smpai berat 3 kg???
          akak ak bersalin x ckp bln jugak…tp anak dia 3.2 kg…dia terpaksa bersalin awal sbb baby besar pda perot sgt takot baby lemas…akak aku pn kecik lebih kurang wawa ni….
          so nak ckap pe? kuasa Allah..kita mane tau…dunia akhir zaman babe…mcm2 leh jadi..think positive la….

          0
          0
        • Anonymous says:

          Hang ni doktor ke nurse bilik bersalin ke bernai kuar fakta xde baby bawah 7 bulan berat xlebh 3 kg? Kalu buakn baik hang dok diam2…. Nak cakp biarlah ada ilmu kan nampak diri sendiri tu yg bodoh

          0
          0
      • mama san says:

        kena bersangka baikla…preterm 7 months pun dah 3.1+ kg..

        0
        0
    • jemah says:

      itula pasal..kata beranak kat kl tp duk sabah..eh eh…bi pop ni..ingat nak g sabah tu naik keta 30 minit ke? baby boleh ke naik flight?

      0
      0
  14. Gigi kuning says:

    Yeay!! First!!!
    Kau ada???

    0
    0
  15. markonah says:

    macam tak caya je. gaknya retis2 MIG ni mmg camtu kot, ikut jejak FK ngan DD

    0
    0
  16. markonah says:

    Retis2 MIG hahahaha ikut jejak FK ngan DD.

    0
    0
  17. pating says:

    biaq pi la kat depa kalau dah kahwin pun. Yang penting dah kawin kan… Anak tu pun entah-entah lahir awal daripada duenya. Kita yang tak tahu menahu cerita sebenar ni kena husnudzon je. Pasal nak bagi tau atau tak tentang perkahwinan depa tu hak depa. Mungki depa ada alasan pasaipa tak nak bagi tahu umum. Harap-harap Aeril lepas ni boleh bagi penerangan supaya boleh elak persepsi orang ramai.

    0
    0
  18. HarunHashim says:

    jolok dulu baru kahwin. patut la kena malu.
    sembunyilah selagi kamu mahu. he he he

    0
    0
  19. ganukite says:

    betuila.. nama lain sakit misteri ialah sakit buatan orang hehe.. apa apa pun.. buangkan yang keruh ambil yang jernih.. moga kekal hingga ke jannah bersama baby comel :)

    0
    0
  20. Anonymous says:

    Yeke ni??

    0
    0
  21. cintaLaura says:

    tahniah papa pom..
    tp agak xlogik juga kawen ujung bul

    0
    0
  22. cintaLaura says:

    tahniah pd u ols sbb dh halal jd husband&wife.. n tahniah sbb dh jadi dd n mummy..
    tp….
    asa mcm xlogik laa.. kawen ujung bulan 2, dlivered bulan ogos.. mmmmm…

    0
    0
  23. mungkin ada sebab tertentu kalau mereka sembunyikan. Kalau.

    0
    0
  24. Yang sedih says:

    Ikut kiraan aku, kalau betul la berita ni kan, si Wawa dah mengandung lebih 3 bulan sebelum kawin (let say lah usia kandungan 9 bulan 10 hari sebelum beranak).

    Usia 3 bulan lebih tu, tak salah aku dah bernyawa.

    Tips aku, sesiapa yang terbunting tu, eloklah kawin sebelum usia kandungan cecah 3 bulan.
    Jadi boleh dibinkan kepada nama ayah kandung.

    0
    0
  25. Yang sedih says:

    Lazatkah maksiat? hehe

    0
    0
  26. wawot says:

    dorang sembunyi mungkin ada sebab.bukan ke aeril dah kuar metrowealth haritu alasan nak dalami agama sampai david teo mengamuk kat die..so benda ni memang dari awal2 lagi dah lain macam…wawa pulak hilangkan diri..sebab metrowealth kan tak benarkan artis die bercintan..tu la kot dorang sedaya upaya menafikannya…

    0
    0
  27. kak piah says:

    owh…mereke tidak bercinta…tiba2 wawa dpt penyakit misteri perut membusung…tiba2 keluar baby dari perut wawa…ish…ish…ish…misteri sungguh…

    0
    0
  28. uniey says:

    salam.. knp earil tu x ngaku dh kahwin.. boleh jatuh talak kt isteri dia tu.. ank tu plk knp awl sgt kuar tu.. lahir x cukup bln ke

    0
    0
  29. ?yana? says:

    Aeril Zafril dh kawin….uwaaaaaaaa…!!!!

    0
    0
  30. insan biasa says:

    Amboi wartawan suka sgt mendedahkan aib org.siap siasat menyiasat mengalahkan polis.esok2, ank cucu kau pon terjangkit kena aib baru pdn muka

    0
    0
  31. kedai kak melah says:

    cop cop……betol ke press ni ckap dorang nikah 4feb?? tak silap tgk dkat instagram wawa, ada satu gambar wawa pkai selenndang putih caption “married” diupload sekitar 26 December 2012…..so kemungkinan besa dorang nikah December laaa…..huuuu…wallahualam…

    0
    0
    • mia lola says:

      harap2 mcm tu la..maybe dorang lambat daftar ke kan. tak semestinya betul pun ape yang wartawan ckp (psl tarikh kawin) tu,.

      0
      0
    • Anonymous says:

      sy pun suspek depa nikah awal cuma daftar lambat.

      0
      0
    • anje says:

      Kalo tgk betul2 report kat atas tu, daftar nikah bln feb 2012, maknanya mgkin diorg dh nikah awal… mcm rita n aidil dululah… diorg dftar nikah x silp ms tu rita tgh pregnant 4 bln… sbb diorg dh nikah awal dr tu…
      Tp aku rase, ni bkn anak luar nikah sbb setahu aku, skrg punya hospital (setahu akulah), kalo usia kndungan lbh 3 bulan dr tarikh kawen, nama bapa diorg letak TIADA. Tp laporn kt atas ni siap ckp nama penuh aeril lagi maklumat c bapa… haaa… ape kate JPN pulak… anak msti ada mykid kan….huhuhu

      0
      0
    • Anonymous says:

      Bc balik..daftar nikah februari..buknnya bernikah

      0
      0
  32. dermorkGurl says:

    salam bagi saya cerita kalau macam nie jangan lah kita nak hebohkan seperti kita membuka aib orang..dan orang lain akan berprasangka buruk pada kedua2 ni..sapa peminat pelakon berdua ni cuma perlu menunggu mereka mengeluarkan kenyataan yang sebenar ok. sabda Rasullullah “Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)

    0
    0
  33. Han says:

    bodoh belaka ambil tahu hal artis. diorang kawen nikah orgasm x pakai duit kau pon. Kaya tak bagi duit kat kau pon.Bagi dosa mengumpat fitnah zina mata ada la. U know I’m right, jangan kufur nikmat, kembalilah ke jalan Allah SWT.

    0
    0
  34. Farah Lorenza says:

    Alhamdulillah jika benar dh bernikah.. Benda baik perlu di hebahkn agar tidak timbul fitnah.. Moga pasangan Aeril & Wawa akan lebih matang dalam meniti hidup berkeluarga selepas ini.. Korang masih sangat muda.. Sama cantik, sepadan! Banyakkan bersabar & kekalkn komunikasi yg baik.. Moga Allah merahmati kehidupan kalian..

    0
    0
  35. aishah says:

    terkejutnye aeril dan wawa dah bernikah……

    0
    0
  36. aishah says:

    terkejutnye la aeril dan wawa sudah bernikah…………….

    0
    0
  37. […] sebarang hubungan Tup tup BiPop mendedahkan bahawa mereka sudah bernikah 4 Februari lalu dan Read More This entry was posted in Entertainment and tagged Aeril, Cahaya, DAPAT, Februari, Mata, NIKAH, […]

    0
    0
  38. Jiran rumah sebelah says:

    Kelasss gitew BiPop

    0
    0
  39. thejudgingcat says:

    tengok ape jadi bila ko berahsia2 . ada yang kata ni la tu la .sume stock2 buat dosa. cerita je la . aku menyampah tol artis yang main sorok2 ni . anyway alhamdulillah la korg da kawin dari tak lgsg . meletop la rancangan2 gosip nak cari korang . kelass kau

    0
    0
  40. layann aje la.. says:

    rasenye dorg dh nikah awl.. cuma daftar lmbt.. kn 4Feb tu didaftarkan, bkn dinikahkan.. huhu.. tp, npe mse FK n DD dulu korg beriye kua calculator bagai, semua time tu la kuakn kepandaian kira org mngndung n branak bile, bape kali main blh mngndung bagai.. sume pakar2 BN kua.. tp time kes AZ n WZ ni, sume b’sngka baik je.. suci je komen.. apsal? sbb AZ n WZ x pnh ade kontroversi? sbb dorg budak2? sbb dorg cute? so sume org pikiran n komen suci murni je.. hahaha.. sgt hipokrit pengomen BN. menyammss

    0
    0
    • aku pun terkejut says:

      sebabnya… bila dah keluar calculator semua pun kata rajin kiralah, boleh keluar awallah. ni terjadi lagi, kita positive jelah. sebab ramai dah pakar mengandung kat mesia ni.

      0
      0
    • Nok-Nok-Nok says:

      Uoalz Layan aje la..,

      Nok suke sanget ulasan ko..!! terbayang Aznil yang baca skrip ko.!! heheheeh
      By the way, semua alasan yg uoalz bg semua betol and pengomen BN X hipokrit..

      Betol uoalz ckp yg AZ/WZ kurang kontroversi. Si Farid Kamil tu dah awal2 dulu mula dicop perampas, crisis ngan Shamsul, gaduh ngan mak mertua and byk lagi. That’s why carotan pada diaorang lebeh skit..!! heheheehh
      Agak jauh jugak perbezaan antara kes FK/DD and kes AZ/WZ..

      pape pun, Nok berharap yg terbek tuk baby yg baru keluar dari perut wawa tu.-(kalo betol dia bersalin la). 100% baby tu x bersalah.. And segala kemungkinan boleh berlaku. Nak carot/komen or nasihat/pandangan.., silakan….. BUT Plz jangan sampai nak menghukum org laen..

      0
      0
    • eleh says:

      sbb dorang cute. honest. farid kamil muka pecah ghumah penuh jerawat bagai. aeril semua org secretly rela kan je ape jadi…aku pon sanggup!

      0
      0
  41. Johan says:

    Eh… kan Wawa mengandung kena rogol dalam 99 Kali Rindu? Aku rasa Aieril jadi Pak Sanggup kahwin Wawa atas dasar sahabat dan demi menjaga maruah Wawa.

    0
    0
  42. Aku juga pembaca says:

    JPN noleh dedahkan maklumat individu kepada orang luar ke??? tambah2 lagi untuk wartawan macam bpop tu…pelik ni…betul ke tak informasi ni…jangan jatuh fitnah sudah…baik tunggu dlu kebenaran…kita yang pembaca x patut tuduh dorg ape2 ag…xda kesahihan informasi ni…..hanya Allah yang boleh menjatuhkan hukum…bukan kita sebagai manusia ni yg langsung tidak layak menilai kehidupan orang lain….

    0
    0
  43. Keretersadai says:

    aku suka menyadaikan kereta aku di tepian makmal, hahaha aku tiada perasaan

    0
    0
  44. Nadia Daud says:

    hi uolss

    0
    0
  45. Cindai says:

    diaorang dah kawin dan anak itu sudah berbapa. full stop.

    0
    0
  46. Islam Itu Indah says:

    Andainya dialah jodoh kamu yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatimu juga hatinya. Itu janji Allah ….

    0
    0
  47. Saya Bukan Tuhan says:

    mana tahu, entah2 baby tu pra-matang kot…korang nanti (bersama-sama wartawan2 Bpop yg bodoh tu) yg tanggung dosa diakhirat. amin.

    0
    0
  48. Melayu2 Bodoh Kalian Semua says:

    sekurang-kurangnya dia kawin juga. allah dah tulis jodoh beliau. tak buang baby ke longkang dan “abortion”. ada paham ka?

    0
    0
  49. Nora Cheese Danish says:

    Camne nak sangka baik when dari mula lagi dorang dah menipu? Ish3 kesian baby tu dipanggil penyakit misteri…

    0
    0
    • modjo says:

      ni salah satu manusia yg menyibuk x bertempat. kesian kat diri ko la…..otak ko yg kotor….lagi tanya camne nak bersangka baik. dia punya pasal la nk bagi alasan apa. ko sape? penyibuk…ni semua antara org melayu yg suka menyibuk…..dan memalukan bangsa. haiyaa….

      0
      0
      • Nora Cheese Danish says:

        Ni mesti kroni Aeril ni… Oh jadi org melayu penipu membanggakan bangsa? Kau menyibuk kat komen aku that means kau malu kan diri sendiri lah yek?

        0
        0
        • modjo says:

          aku ckp pasal ko la bebal. komen ko tu bunyi menyiiibuuukkk je …..”kesian baby bagi nama penyakit misteri”…kepala hotak ko lah…ko igt baby tu kena penumbuk ke hapa…..yg ko nk kesian2…..sengal bengal ko ni

          0
          0
  50. nicky anne says:

    penulis Bpop ke atau mana-manalah buat gosip memang mengarut tetapi mengaibkan sesetengah artis sampaikan buatkan pembaca percaya apa yg penulis sampaikan.Ini malaysia bukan hollywood.kalau hollywood tu lain cerita.walaupun bagaimana pun apa penulis buat gosip pasal diaorg tu,jgn percaya sgt itu semua fitnah semata.kenapa la org melayu skg suka berfitnah?ikut nafsu ke?

    0
    0
  51. dina says:

    They are still young. mistakes happen.
    Yang penting mereka dah buat perkara yang baik dgn berkahwin.
    Yang wartawan BiPop sebok korek rahsia artis pastu nak aib kan mereka kenapa?
    Diaorang taknak mengaku perhubungan mereka sbb nakkan privacy.
    Sudah lah tu ..doakan jer kebahagiaan mereka.

    0
    0
  52. meekari says:

    So what? Dia dah kawin and needed some privacy. Yang you all sibuk2 ni kenapa?

    0
    0
  53. lily says:

    Biarlah.. asalkan depa da kawen.. dosa die dgn ALLAH ke ape ke biar die settlekan sendiri.. at least diorang nikah.. dari gugurkan anak tu lg berdosa… Kite manusia biase.. tak pernah ade yg perfect… Tgk diri sendiri dulu sebelom sibok nak hina org lain k.. (peringatan utk diri sendiri juga)

    0
    0
  54. bukan kerna nama says:

    berita tak betul. adik dan abang aril yg kawin masa tu.wawa pun ada dtg kampung aril.gambar2 majlis semua ada.huhuhu.

    0
    0
  55. ...................... says:

    entah la…malas nk cakap pasal dia org ni…tu antara dia ngan ALLAH..kalau benda ni semua x btl..kita dh fitnah dia org..so..diam2 je la…sy pn x berani nk komen dalam hal ni…

    0
    0
  56. layann aje la.. says:

    bila org dh cari/bg info, kate mnyibuk pulak.. bila x bg ulas pape, sebok merengek kt nara “nara, plz la cite psl AZ n WZ tu.. btol ke dorg dh nikah n ade anak?”.. ini semua poyoss.

    0
    0
  57. sabarjelarrr says:

    doakan jee yg baik2 utk diorg….

    0
    0
  58. […] Aeril Zafrel & Wawa Zainal Sudah Nikah 4 Februari Lalu […]

    0
    0
  59. lolita says:

    hahaha time wawa ngan airil pandai pulak majoriti ckp biarlah rahsia dia,x baik buruk sangka,jgn sibuk hal orang,blablabla. masa diana danielle ngan farid kamil tu ramai menyebok cakap haa ade benda yg x kena lah tu,kenapa nak sorok,ngaku jelah.

    what the hell.

    0
    0
  60. Anonymous says:

    ada kemusykilan sikit.. menyorok perut dan berpantang kat lahad datu, tp kenapa bersalin kat kl??

    0
    0
  61. jah pekasam says:

    jah dulu preggy 25weeks dah kena bersalin..tapi anak jah kecik je, 640gm..kawan2 kat BN jangan lah berburuk sangka..kita x tau cite sebenar mereka..jah faham kawan2 BN terkilan ngan penafian AZ..

    0
    0
  62. Linzy Longkang says:

    Aeril ngan wawa patut buat PC cecepat perjelaskan keaadaan jgn biarkan isu ini bikin lebeh panazzssss, mana mejer david teo nih apa citer retis bawah jagaan ko? Zed Zaidi pun kene amik perhatian, patutla komain aeril berubah pake serban lilit jubah panjang rupanya propa nak tutup citer di bawah lapisan jubah itu ker?

    0
    0
  63. adnan semput says:

    at least nama anak kite dah tau x macam si polan FK & DD itewwwww

    0
    0
  64. popo says:

    Seramssssssss

    0
    0
  65. Kelate demo says:

    Tak paham aku, orang sekarang kahwin pun nak rahsia…pelik bin ajaib aku jadinya….orang kahwin sebab nak hebohkan kepada semua orang, nak katakan bahawa mereka pasangan suami isteri sah…utk elak fitnah, tapi orang sekarang poyo nak rahsia kahwin..cth sebelum ni aserap muslim dan sakinoh, bront palare, seorang pula sekarang iaitu aerol dan wawa…pahni sapa la pula…wabak buruk dalam kalangan masyarakat mula menular..

    0
    0
  66. Sakina says:

    Alhamdulillah..suka saya baca komen2 kat sini. Ramai yg marah wartawan krn mendedahkan aib org lain. Nampaknya peminat dan orang di luar sana dah mula ada kesedaran. Harap lepas ni kalau ada gosip pasal Rita, Che Ta, FK & DD dll..cepat2lah korang berfikiran positif macam ni.

    0
    0
  67. nurin says:

    Klu dorg dh buat silap.. biarlah Allah yang mengadili..
    dorg dh nikah secara sah pun..
    jgn lar dibuke aib org..
    bkn sje artis, setiap org melakukan kesilapan..
    itu hak wawa dan aeril utk merahsiakan atau tidak..
    bagi lah mase utk mereka bertenang..
    InsyaAllah, suatu masa dan ketika nanti pasti mereka akan beritahu hal yg sebenar

    0
    0
  68. lolo says:

    Tengok tak Aeril masa jwb soalan wartawan Galaksi haritu? Tergagap-gagap, pegang2 hidung masa bercakap. Tgk mata dah tau menipu.

    0
    0
  69. biji bijan says:

    hm… x baik dok kutuk… mcmlah x penah buat dosa… bak kata NABIL… dosa berbakul2… tambah lg sebakul… apa ada hal… wa punya sengat… lu sendili mau ingat ma… taiko tai…

    0
    0
  70. Ekka says:

    Sehingga hari ini…Aeril Zafrel dan Wawa Zainal masing-masing dekat twitter mereka…mereka masih enggan mengaku mereka sudah berkahwin dan sudah ada seorang anak…tetapi semua bukti-bukti dah terdedah…Tak kan Jabatan Pendaftaran Negara nak tipu…betul tak? tetapi mereka masih enggan mengaku…Hebat betul pasangan ini…tetapi saya langsung”tak respect” mereka berdua..ni…sebab mereka takut dan enggan mengaku segalanya

    0
    0
  71. Cinta Jannah says:

    Kredibiliti wartawan hiburan Malaysia dipersoalkan. Sampai ke Jabatan Pendaftaran korang carik info pasal anak tu. Kalah CSI. Mungkin ada sebab diaorg tak mengaku/belum mahu mengaku. Dosa diaorg, biarlah diaorg yg tanggung. Yg korang dok kutuk diaorg tu dapat pahala lah? Insaflah wahai manusia dan muhasabah diri.

    Salam.

    0
    0
  72. sayasuka says:

    Laa,,,alhamdulillah,,baguih la dah mendirikan masjid,,maka berteriaklah shayatteen,,awat hampa dua x mngaku benda baik ni,,,,,:-)

    0
    0
  73. propa lebeyyyy says:

    Ada yang kata nikah February… ada yg kata nikah april. Skali, kat press conference jumaat nanti, betul dorg tak kawen. Ha…. jawab sorg2 nak mintak ampun. Btw, wartawan mesia ni suka propa lebey dari cerita2 yang bermanfaat.

    0
    0
  74. kebabooommm says:

    biarlah diorang.janji bahagia.lame2 org lupe jgk.

    0
    0
  75. S says:

    Gosip ini memang kecoh satu Malaya. Betul atau tidak sila bertanya kepada Tuan punya badan sendiri

    0
    0
  76. azadguy says:

    if betul nampaknya populariti wawa tahap memey je la… xde harapan nk teraju one of the best female aktres. aeril pun sama, xde pun xpe

    0
    0
  77. CikHan says:

    “Mengikut siasatan lagi, rekod yang diperoleh di JPN mendapati nama bapa bayi berkenaan bernama Suharil Suhari iaitu nama sebenar Aeril” …. hmmm boleh lak ye JPN bagi info sesuka hati…bukan sulit ke???? Minta pencerahan

    0
    0
  78. suasa says:

    Rasanya kes biasa kalo baby lahir awal…my sis-in-law dinasihatkan doc bersalin awal 2 bulan sebab disahkan ada diabetes semasa mengandungkan baby. Risiko tinggi kalau tangguh pada ibu dan bayi..

    0
    0
  79. Az says:

    sedih dgn sesetengah wartawan n syarikat media kt malaysia nih… suka sngt ambik kesempatan utk mnjatuhkan artis2 ni semata2 nk kejar kemewahan dunia. Korg (stgh wartawan n syarikat media yg xde tnggungjawab) mkn mknan sedap2, tidur atas katil sedap2, tgok tv sedap2 kt umah sdangkan org yg jd mangsa trpksa siang malam duk pikir nasib dia utk brdepan dgn masyarakat yg terperdaya dgn penangan drpd korg… insaf la wei…

    0
    0
  80. wawawuwu says:

    ngaku jer la senang yang wawa zainal lahir anak luar nikah,,daripada orang ramai kutuk teruk,baik berterus terang..harap muka jer cantik,tp x pandai nak jaga diri,kalu dh jadi artis,jaga la tingkah laku..ingat awk 2 publicfigure
    buat artis laki 2 pulak,tahniah lah kerna berjaya buat anak perempuan orang bunting..yeaaayea

    0
    0