Written by Bella | February 12th, 2016

Semalam kami ada menyiarkan satu artikel berdasarkan kiriman e-mail daripada satu sumber yang mendakwa Adel AF2014 bercinta dengan suami orang dan menjadi punca rumah tangga lelaki berkenaan retak.

Ketika berita itu tersebar, ramai yang mengatakan kami sengaja mencetuskan kontroversi. Untuk itu kami sertakan bukti kiriman e-mail yang diterima.

Menjawab segala persoalan oleh orang ramai yang ingin mengetahui kebenaran disebalik dakwaan sumber tersebut, Adel telah tampil menjelaskan perkara sebenar.

Menurut Adel, beliau hanya mangsa keadaan bahkan lelaki berkenaan mengakui beliau seorang duda ketika awal perkenalan mereka.

Bukan saya punca penceraian itu berlaku kerana sewaktu detik perkenalan kami, dia (teman lelaki) sendiri mengaku sudah bercerai dengan isterinya.

Saya berkawan dengan dia selepas dia bergelar duda dan saya kesal apabila ada yang memfitnah saya sebagai perampas tanpa mengetahui cerita sebenar.

Malah, Adel juga memberitahu beliau sama sekali tidak pernah keluar masuk hotel bersama kekasihnya itu dan menyatakan ia adalah satu fitnah yang sengaja dicetuskan.

Saya tak tahu bagaimana gosip tersebut boleh timbul kerana saya tidak pernah melakukan perkara itu seperti yang didakwa. Apa yang boleh saya katakan, perkara itu fitnah dan tidak benar sama sekali.

Akhirnya segalanya telah terjawab, kami tidak pernah menuduh cuma ingin mendapatkan penjelasan lanjut. Mungkin ada yang akan cakap tepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi tetapi ada sesetengah  lelaki yang sungguh licik dalam berkata-kata sehingga seorang wanita itu cair .

Sumber Berita: Astro Gempak

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

41 responses to Adel AF2014 Nafi Perampas Suami Orang, Kekasihnya Akui Seorang Duda Semasa Mula Berkenalan

  1. icaretoomuch says:

    First??

    0

    0
  2. Anonymous says:

    keje kelab mlm.. so x heran la perangai cam haramjadah

    0

    0
  3. Mak snow white says:

    Who? Sorry makcik x kenal. NEXT

    0

    0
  4. Sakai Batak says:

    Betina sabah mmg sundal pi romen laki org kt hotel ak twla hg kapiaq hormatla skit kt laki 2 dia islam ko kapiaq

    0

    0
    • sabahan says:

      semua pompuan sabah mcm tu ke? hanis suraya… puteri mardhiah… siti… bini ustaz rambut rebonding tu… tu org sabah ke? maksumnya semua org semenanjung ni… sigh…

      0

      0
      • LOL says:

        alahai..cetek gila pemikiran ko.. smenanjung ke,sbh or swak ke..kalau dh name manusia,maneada yg tak buat salah n boleh pulak milih negeri mana yg baik negeri mana yg jahat.LOL..
        org sabah pon ade yg mandrem laki org..org smnanjung pon ade yg gatal rebut laki org.. so fair..

        0

        0
      • ignore sakai batak says:

        ignore jer si sakai batak tu, pemikiran cetek mmg mcm tu.

        0

        0
      • kaksemah says:

        kannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

        tu yg nak tanya dia camni, nak mintak dia jawabkan:

        “..yg kes2 buang bayi banyak kuar tv3 tu kebanyakkan dari sabah ke dik..? Yg sambut valentine day lps tu after 9bulan byk baby masuk tong sampah..lubang jamban…sungai..kene maka hanjing tu pun dari Sabah yer..???”

        #AntiKenegerian
        #AntiRacist
        #JanganCakapOrangKafirKalauMulutSendiriFitnahOrang

        0

        0
    • Adele Hello says:

      Dari ayat ko wahai ‘Sakai Batak’ memang mencerminkan diri anda sangatlah ‘islam’.

      0

      0
    • Anonymous says:

      Sakai batak..msti ko jeles kan ngN pompuan sabah sbb cantik..x mcm ko dah ler bodoh,hodoh n hati busuk..jgn2 pakwe idaman ko pun org sabah gak tp x layan ko sbb pilih awek sabah gak…ksian org sakit mental mcm ko…kafir2 pompuan sabah pun xde yg buang anak..bunuh anak..kerat anak oiiii…x mcm d sana yg mengaku islam tp prangai mngalahkan jahiliah…bantaton punya org..

      0

      0
    • kaksemah says:

      Assalam…

      akak nak tanye sikit dik..

      yg kes2 buang bayi banyak kuar tv3 tu kebanyakkan dari sabah ke dik..? Yg sambut valentine day lps tu after 9bulan byk baby masuk tong sampah..lubang jamban…sungai..kene maka hanjing tu pun dari Sabah yer..???

      #AntiKenegerian
      #AntiRacist
      #JanganCakapOrangKafirKalauMulutSendiriFitnahOrang

      0

      0
    • syakilla says:

      ye ke betina sabah sundal?setahu aku la sundal2 semua ni kat mne2 pun ade,nih satu lagi,hang ckp cmtu dah kire jatuh kapiaq la..sian bak ang..sakai

      0

      0
  5. anti munafiq says:

    nak hormat kejadah apa laki cemtu. bukan ppuan boleh ‘mencucuk pun. Islam sangatt bahasa kau

    0

    0
  6. gigi emas says:

    Contoh Lelaki muslim melayu yang selalu kita dengar……..tipu bini semata mata nak kongkek. Pasai tu le institusi perkahwinan melayu islam adala antara yg terburuk di malaysia….anak2 diabaikan, kes penceraian tinggi, miskin harta dan minda….cis

    0

    0
  7. dina says:

    tunjuklah muka laki tu.. apahal nak cover2 pulak?

    0

    0
  8. adikmeran says:

    Statement kau dengan apa yang aku baca wassap kau dengan bini affan SANGAT2 berbeza. Setiap perbualan adel & isteri affan, aku ada.. bukti yg kukuh adel xnak tinggalkan affan.. siap sanggup di madukan. Ehh, siap nak jaga anak2 orang tu lagi.. konon nak jadi IBU TIRI MITHALI laa?? pergi jahanommm…

    0

    0
    • adele says:

      tunjuk ler.. nak baca jgk!

      0

      0
      • adikmeran says:

        wife affan tak mau share sama public. sorry dear.

        0

        0
        • anti betina sundal @ perampas says:

          klu betul la bagai dikata, mmg dasar betina sundal si adel ni! ada hati plk nak jaga anak2 kecil tu, diri sendiri pun tak betul. haishh..

          0

          0
      • Anonymous says:

        haha..ini kategori perampas yg merendah diri sikit berbanding perampas2 yg ada…Kiranya kalau ikut carta, dia bawah sekali la..Nak buat baik camna pun,tapi yg paling baik ialah tinggalkan lelaki tu..

        0

        0
    • BEEPY says:

      blh share screenshot tu.

      0

      0
    • Melati kembang says:

      Omg sampai begitu sekali kalau betol this woman x leh d percayai ckp dia.. apa nk jd zaman skrg ni.. aku dulu rajin jugak terkawan ngan duda.. duda x ada anak la ada yg hampir masuk minang. Tp family x suka.. nasib baik aku ikot family.. ada bagus gak la sebab kalu aku teruskan myb aku x bahgia.. pastu kawan ag ngan duda.. ermmm pentipu betoi last2 dia kawin ngan org len hampeh la.. 2 tahun gak solo molo.. last2 Allah kasi aku org yg betol2 syg aku.. tp muda 2 taun la dr aku heheee.. doakan aku n si dia menuju bahagia x lama lg.. so adele apa punya nama la cm brand planta plk.. huhuhu makanya ko adele berdoa bnyak2 insyaALLAH akan d ketemukan dengan org yg baik2 ajer..

      0

      0
    • Anonymous says:

      Itulah masalahnya klau dah tersangkut..dah sanggup mengemis kat isteri org nk mintak bermadu..tapi nanti bila dah kahwin, takut nanti isteri baru lak yg over dan tunjuk belang dan mula nak protes itu ini tak puas hati itu ini..masalah di sini lelaki jahanam camni la yg mula2 tipu, biar sampai pmpuan dah sangkut dan dah sayang dah susah nak lepas, sebab dah set akan jadi dgn lelaki tu..mcm kwn aku gak..bila dh tau, nak tinggal dah tapi payah..nasib baik akhirnya tinggal jgk sbb ada lelaki syng kat dia dn tolong dia..yg paling bongok ni pmpuan yg mudah percaya, lain kali klu ada org mengaku duda, passtikan betul2 duda..klau boleh check semua surat dan bekas isteri dia..

      0

      0
    • Anonymous says:

      ADEL AF penipu… ……………

      0

      0
  9. Anonymous says:

    Acah je tu…..

    0

    0
  10. Nur says:

    rasanya…perampas selalu akn bg statement mcm ni…”saya tak tahu dia laki org,dia btau saya dia duda…” atau…”dia ada masalah dgn keluarga,dlm proses penceraian….”

    korang rasa?standard statement mcm ni,biasanya dierg ni dah tahu lelaki yg dierg kawan ni da bstatus laki org,mustahil x tau.kalau yg xtau pada awalnya,selalunya dipengakhiran bila tahu laki org,masih lagi mngharap kebahagiaan dr laki org tu…alasan?”saya dah tlalu sayangkan lelaki tu”…”saya tahu masalah laki tu”…”saya masih menharap dan saya tidak mahu jadi punca retak rumahtangga lelaki tu”

    sgt2 klise….itu menunjukkan iman seseorang,walau sealim2 org tu,Allah nk uji sejauh mana dia boleh bertahan utk tidak mjadi punca retak rumahtangga org dgn mjaga aib rumahtangga org lain,bukannya memerli…Allah nak uji tindakannya samada utk merampas atau jauhkan diri demi Allah…nikan pula non muslim.lelaki tu yg sepatutnya jaga rumahtangga,instead nk cari org luar.otak takde,bini dok umah dgn anak yg sibuk jg rumahtangga,lelaki tu sibuk keluar dgn pmpn mcm ni x fikirkan lgsng kesan tindakannya…

    just wait and see…

    0

    0
    • Anonymous says:

      betul tu.. pernah diajak keluar dating oleh suami org.. padahal bini tgh dlm pantang. ayat mengorat power. ckp bini tak pandai masak, tak pandai layan…puihhhh. aku dgr je apa laki tu ckp negatif pasal bini dia… hampeh .. kutuk bini sendiri..

      0

      0
  11. Anonymous says:

    betina sundal mmg perangai caras laki org je..alasan je tu duda la konon..jantan pun sama..

    0

    0
  12. Me says:

    Kalau dah lelaki tu penipu tinggalkan je la…buktikan kau bukan perampas.kalau kau teruskankan juga hubungan tu maknanya betul la kau caras laki orang…macam cerita hanez suraya la.kononnya lelaki mengaku duda tapi rupa-rupanya belum sahkan cerai kat mahkamah

    0

    0
    • Anonymous says:

      tu cuma Alasan Adel kata laki tu Duda. Mmg dia tahu laki tu masih suami org.
      sama kes dgn Si Hames tu…nk selamatkan diri ler tu.
      Adel Mangkuk. Jantan Tak Guna.. kuat menipu.
      Bnyk kes cerai disbbkan org ketiga. Sy simpati sgt dgn isteri yg diitipu dan dikhianati.

      0

      0
      • Anonymous says:

        Ko ni x fhm rentetan citer ke? Mmg la skg dia dh tau, yg org kata dia ditipu ni,masa mula2 dia kapel ngn lelaki tu..Sblm ni ditipu, skg dh tau tp truskn jgk…

        0

        0
  13. Sendiri says:

    Saya pernah terjerumus dengan suami orang. Suami orang kalau dah memang niat nak menipu, memang susah nak tahu sehinggalah kita dan benar2 sayangkannya. Kes saya siap dipinang lagi. Dah dekat2 nak majlis saya terima panggilan telefon dari isteri dia. Serta merta saya putuskan hubungan selepas saya minta penjelasan dan dia sendiri dah mengaku dia dah kahwin dan dalam proses penceraian. Saya tinggalkan dia sebab saya tak nak jadi perosak rumahtangga orang. Sejak dari itu, macam-macam cara dia nak jumpa dengan saya sampai la datang ke pejabat dan buat hal kat tempat kerja. Mau tak mau saya terpaksa ikut dia supaya dapat selesaikan masalah. Malangnya itu merupakan detik hitam dalam hidup, saya dirogol di dalam keretanya. Walaupun, dia telah merampas kehormatan saya dan berjanji mengahwini saya, saya tetap menjauhkan diri dengan berhenti kerja dan berpindah ke negeri lain. Lapor polis atas perbuatannya? Saya tak sampai hati atas sebab anak2nya yang masih kecil dan kesilapan saya sendiri yang terlalu mempercayai lelaki hidung belang.

    0

    0
  14. Anonymous says:

    memang perampas.. sama kes dgn kwn aku … laki kje labuan.. kenal betina S@@@@ .. kje labuan.. duk ber ayang dgn suami org…muntah…..
    nk je sebar gmbr betina tu. gerammmm

    0

    0
  15. isterisayanglaki says:

    gara2 si adel ja…jan lha kutuk bangsa negeri bagai…. prmpuan smnanjung apa kurang nya…ada yg baik ada yg x baik…kmi yg sdh bsuami pn terasa jga bila bngsa2 disebut…kmi dari sabah… kawan aq perempuan sbh…laki dia dirampas oleh permpuan smnanjung sbb prmpuan smnanjung kira2 prgai pndai mgoda…duit ada…yg llki apa lg..bini baru branak 1..sdh p jahanam dgn prmpuan lain…cuma xheboh sja…sbb bkn artis…ksian jga kwn aq tu..berpelajaran cuma blm nak kerja sbb anak prtama..nak jaga sndri anak tu…tau2 laki krja d smnanjung berabis tibai prmpuan lain….hmm…sabar jer lha…. ney bkn slh adel ja,llki tu pn salah…jangan lha tutup muka c jantan miang tu…ok…peace no war…hehehe ..

    0

    0
  16. Rianna says:

    dah la korang semua mengutuk menghina ape sume,bknnya dapat pahala ponn…berkurang ker beras korang kat rumah kalau mmg dia rampas suami org..adoiii ni la masalah manusia kat malaysia ni,ANGGAP DIRI PERFECT,TAK PERNAH BERDOSA,MULUT SIBUK JE MENGATA,AIB ORANG LAIN NAMPAK,AIB SENDIRI???

    0

    0