Written by Bella | September 27th, 2016

Bekas pelajar Akademi Fantasia, Adel AF2014 mula menjadi bualan ramai kembali apabila beliau semalam telah melatah perkataan lucah didalam dialek Sabah ketika menjadi artis undangan di program Hlive malam semalam.

Adel dengan tidak sengaja telah menyebut perkataan “toto” yang bermaksud alat sulit wanita dalam dialek masyarakat Kadazan Dusun.

Perkara itu menjadi viral di media sosial dan menarik perhatian penduduk di Sabah.

Walaubagaimanapun, Adel telah tampil memohon maaf dan beliau tidak sengaja mengeluarkan perkataan tersebut.

Saya memang melatah dan kebetulan terkeluar perkataan berkenaan yang dianggap lucah di Sabah. Namun saya tidak sengaja, bukan bertujuan mahu menyebutnya, berlaku secara spontan.

Ramai menghantar mesej kepada saya mengenai video ini. Mereka rasa ia lucu. Namun, saya mohon maaf dengan keterlanjuran saya yang tidak disengajakan itu.

Kalau tidak sengaja tidak mengapalah. Logik la tu bila orang melatah apa sahaja leh keluar daripada mulut mereka  bukan? Adel pun sudah minta maaf, jadi tidak perlu panjangkan perkara ini lagi.

Sumber Berita : Harian Metro

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

14 responses to Adel AF2014 Mohon Maaf : Tidak Sengaja Melatah Perkataan Lucah

  1. Anonymous says:

    Still dgn skandal laki org ke???

    0

    0
  2. huhu says:

    la… lucah rupanya ayat toto ni.. x tahu pula.. rata2 panggil toto untuk comforter.
    tak sangka lak alat sulit wanita. haha..
    ko tido mana.. tido atas toto la sedap, bau dan harum..

    0

    0
  3. Anynomous says:

    Eh..bkn alat sulit lelakika?ppuan lain lg sebutannyala..bkn toto..

    0

    0
  4. kalau di sabah memang ‘andang-andang’ orang bilang… its ok adel..we think it is funny in sabah

    0

    0
  5. kinabatanganer says:

    Tapik kan aku rasa pakaian dia lagik lucah baa…geram plk aku melihatnya…montok2 baa

    0

    0
  6. Anonymous says:

    andang-andang ba tu…ramai org juga melatah mcm tu

    0

    0
  7. sentap says:

    la toto je pun…aku pun tido atas tilam toto…kecoh la dorg ni

    0

    0
  8. mokpokang says:

    mana dato’ red?? hahaha

    0

    0