Written by AbangNara | September 14th, 2012

Abang Nara macam tahu je siapa yang dimaksudkan oleh Zed Zaidi ini. Memang agak keras statement yang dikeluarkan namun mungkin ada kebenarannya. Menurut Presiden Seniman ini, ada artis yang mendapat puluhan ribu ringgit dengan hanya berceramah memburukkan kerajaan. Hebat kan?

zed zaidi

Kata Zed Zaidi kepada Mstar Online:-

Hasil maklumat yang kami peroleh, artis-artis yang cenderung kepada parti politik tertentu dengan menyertai ceramah-ceramah mendapat imbuhan berlipat ganda berbanding ketika mereka aktif dalam bidang seni. Jumlah pendapatan itu mencecah puluhan ribu ringgit sebulan bergantung kepada banyak mana program ceramah yang mereka sertai dalam masa sebulan.

zed zaidi

Tambah panas apabila Zed Zaidi mengulas sikap sesetengah artis yang sudah berhijrah tetapi menceburkan diri dalam bidang politik:-

Ada juga artis yang berhijrah tetapi bukannya benar-benar berhijrah sebaliknya sekadar mahu menutup kisah buruk diri yang pernah dilakukan semasa bergelar artis. Ia bukan langkah yang bijak sebaliknya mereka hanya dipergunakan untuk kepentingan pihak tertentu sebelum pilihan raya umum sahaja. Selepas pilihan raya, saya pasti artis-artis ini akan senyap kerana sudah tiada jemputan untuk mereka sertai ceramah.Kalau nak berubah tu, berubahlah! Tak ada siapa yang larang tetapi mereka berubah dengan mengutuk dan menghina orang lain. Sebab itulah secara tidak langsung mereka diketepikan.

Memang lantang kata-kata Zed Zaidi ini. Pasti ada seorang dua artis yang terasa. Mungkin ada kebenarannya kata-kata Zed Zaidi ini. Dekat-dekat nak pilihanraya ini memang semua orang ada agendanya yang tersendiri. Kita mana tahu kan? Apa kata anda? Info kredit Mstar Online.

P.S: Menara untuk kucing anda. Awesome!!!

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

214 responses to Ada Artis Dibayar Puluhan Ribu Ringgit Untuk Burukkan Kerajaan – Zed Zaidi

  1. syikin says:

    setuju…..berhijrah kerana kebaikan utk dri sdiri, bukan utk menunjuk2..

    0

    0
    • anakayam says:

      abby abadi, bob lokman…aku nih bukanla tahu sgt tp dgr dieorg berceramah cakap dunia akhir zaman tuuu pastu selit2 kan tubuhkan negara islam….

      islam dari diri tuuu yg menjamin masok syurga….kalau duk amerika pun bole masok syurga janji diri itu islam….ini bukan janji ditepati tauuu…

      anakayam tak layak nk ngundi lagiiii….hehehehe

      0

      0
      • ye ke? says:

        ye btl.tp klu mnyokong pemerintah yg xmngamalkan Islam cane plk?xdihisab ke kt akhirat nti?aku bkn nk tuju kt mne2 pmerintah,tp ckp scara umum..hak msing2 nk involve dlm politik atau x.cme klu cara brpolitik tu xbtl,kte tgur lah..klu kita blh ckp org tu skong org slh,kita pasti ke yg kita skong btl?jgn hukum org smata2 dia xsme pegangan politik dgn kita.

        0

        0
      • ye ke says:

        klu sokong pmerintah yg xmngamalkan Islam cane plk?msuk syurga jgk ke?rsenya akn dihisab jgk mse akhirat nti kan?aku bkn skong mne2 parti.tp kita ckp scara umum..msing2 ada hak nk skong mne2 parti yg dia rse btl.smua tu nti akn di tnya Allah.

        0

        0
      • fenin says:

        pastu nk sokong sape?PR?DAP tu islam ke??menegur dan membangkang kan tak sama..

        0

        0
      • AJK SENIMAN says:

        Betul tu encik Presiden.. Artis skrg berhijrah semua bersebab dan mempunyai agenda tersendiri.. Hijrah kerana popular dan wang ringgit semata.. Menjawab la mereka di sana nanti..

        0

        0
      • i'm not a monster says:

        betul kata ZZ, berhijrah tu sepatutnya kita lebih dekatkan diri dgn Allah bukan nyer masuk politik mengata ke org masa ceramah, nama jer ceramah tapi mengata ke org, islam x ajar kita mengata kat org, bila kena tegur ingt dia jer yg betul, pas tu meroyan kt twitter, org lain salah, dia jer yg betul, susah org mcm ni

        0

        0
      • pemerhatipolitik says:

        ala zed zaidi…cukup2 la tu mefitnah..entah2 ko yg kena bayar dengan BN utk buat statement mcm tu..takut job hilang ke der? haha.

        0

        0
      • Mat Kilat says:

        Kerajaan Pas Kelantan tu amalkan cara perintahan Islam sangat ke?
        Cakap berdegar2 nak laksanakan Hudud, kena jentik telur dgn Karpal Singh terus telur termasuk!

        Kalau BN tak Islamik, dah lama tokong siam, tokong keling, tokong cina melambak kat Msia ni macam kat KELANTAN hokkayyyy…

        0

        0
      • Nasir says:

        ehehehehehe.. zed zaidi bakal datuk la tak lama lg.. statement mcm ni mesti sultan pahang suka nak bg title tu nanti.. tahniah awal yea zed zaidi…

        0

        0
      • kenapa dithumbdown? apakah kerana saya sokong Pas? hak mengundi adalah peribadi.

        0

        0
      • jaja says:

        Wei AJK seniman, ko pon kene menjawab la gak kat sana psl tuduh org yg berhijrah bukan2.. kenal dieorg pon tidak, ko main komen je.. 2 da kire fitnah. aku x phm mcm mane ley ko ckp dieorg berhijrah n dekatkan diri ngn agam Islam ade agenda sendri? dieorg dpt banglo ke? ke kete bmw sebijik. or lembu bratus ekor? mcm mane org islam sendiri boley mempertikaikan saudaranye sendiri mendekatkn diri ngn agama islam. masyaallah..

        0

        0
      • Lim Pei Pei says:

        bila la DAP nak memerintah Malaysia ni?????

        0

        0
      • soalan untuk yeke says:

        parti pembangkang tu amalkan islam dengan sepenuhnya ke? ke diorang cakap je lebih? kita ni sapa nak nilai islam orang sana sini? ce ko tengok, orang arab yang datang malaysia, pakai bukannya tutup aurat sangat pun sesetengah tuu. tu dari arab, negara islam. fikir lah sikit, kita kat malaysia ni negara berbilang kaum, nak buat hukum islam macam mana. kalau rakyat malaysia semua islam, senang nak guna pentadbiran islam. lagi 1, ko rasa orang bukan islam kat malaysia secara jujurnya, nak terima ke pemerintahan islam? sedangkan, azan kat sesetengah tempat pun tak boleh pasanga kuat – kuat. ni nak suruh diorang terima hukuman cara islam. memang tidak lah.

        #sekadar luahan hati, minta maaf ya.

        0

        0
        • unknown says:

          Bagi saya tak patut awak explain mcm nie sbb hukum 2 hukum Allah, kite just manusia yang tak cukup kuat iman untuk melaksanakannye, sebab kite takot hukuman di dunia, takot kene keji, hina but kita mcm x kesah hukum di akhirat nanti. Yang pasal orang arab 2, kite tak boleh nak salahkan bangsa or negara just sebab segelintir orang 2 tak tutup aurat. Kan lebih baek kite ambil yang baek dr segi diorg wajib tutup aurat sbb itu adalah slh satu tanggungjawab sebagai seorang pemimpin, tp kalo mcm mne kene paksa kalo hati org x ihklas nak tutup aurat xknla dia(pemimpin) nak tangkap sorg2..Islam kan bukan agama paksaan, kite siapa nak judge diorg yg x tutup aurat nie sume, kite hanya mampu menegur kan..

          0

          0
      • AJK SENIMAN says:

        jaja.. saya tahu la sebab saya berkawan dgn mereka.. kamu siapa jaja? kamu adalah org yg tak tahu apa2.. kamu juga sama seperti abby yg suka meroyan di mana2..

        0

        0
      • adalaaaahhh says:

        nampak sgt Mat Kilat x tau psal perlembagaan. Selagi kerajaan persekutuan x benarkan kerajaan Klantan amalkan hudud x boleh kerna undang2 bukan di bawah kerajaan negeri. Yg MCA duk hina hudud, apsal umno senyap jee?.. Tokong2 plak dibina di kampung2 majoritinya adalah penganut buddha. Yg psal tokong plak, islam x halang kebebasan mengamalkan agama masing2. Jgn plak kita nak halang bukan islam mengamalkan budaya dorang.Takde paksaan dalam islam ok….jgn tunjuk sgt bengap tuee….tulaa lain kali tgk ajee tv1, tv2 , tv3, utusan malaysia…ada internet guna laa jgak tuk tgk berita lain…

        0

        0
      • Amel says:

        5k pas byr abby utk g jamuan hari raya di machang semalam

        0

        0
    • ha...ha....ha..... says:

      Ah betul….betul…betul….kata zed zaidi tu….mmg mereka2 yang berhijrah ni kebanyakkn bukan dtng dr hati dn bukan betul2 mahu berubah…seperti ada udang disebalik batu………..mmg dasar penipu besar dorang ni semua…….penuh kepura2an betul….ini baru betul manusia2 ahkir zaman…..mmg sesuai terkena balik semula pada manusia2 sebegini….ha….ha….ha…..

      0

      0
    • tah says:

      pes taim aku setuju ngan zed nih

      0

      0
    • ABC123 says:

      yg si zed ni cakap pasal diri sndri x…?? rasanya x salah nk sokong sapa2 pon kan..hak individu…even ada jugakkan artis yg diangkat jd juru cakap, duta perak aka kerajaan bn….kecoh a zed neh….poyokkk…..x kisah la kerajaan ka pembankang kalo fitnah o memburukkan org dalam islam mmg x salah…kna clear bnda tu…ni lah malaysia semua benda nk dipolitikkan

      0

      0
    • esman oblaili says:

      artis yg dimaksudkan ialah hairie othman..tapi zed zaidi ni bodoh xpaham apa tu sarkastik, hairie saje je menjawab belaiu dpat rm50k selepas ditanya sesorang melalui twitter apa yg beliau dapat sengan hanya berucap meraih publisiti di majlis ceramah … bodoh paing zed zaidi, dah terang2 ko tu join umno, berpolitik kat wangsa maju..memburukkan pembangkang..ko pon 2×5…

      0

      0
      • kikiki says:

        dia mana ada bukti..main cakap ja zed zaidi ni…bodoh bangang kaki ampu bodek!

        0

        0
      • pendamai says:

        Islam tak suruh anda menentang… patuh pada pemerintah yg sah.. nak tanya adakah pemerintah skg 100% tak ikut cara Islam. U need to be bersyukur wpun negara anda berbilang kaum tapi untuk memakai hijab kesekolah dan kerja tak jadi masaalah.. yg baik kita ikut dan yg salah kita jgn ikut. mcm suami isteri, if suami melarang isteri dia jgn pakai tudung jgn diikut perintah dia, pembelaan kerajaan awak nak tapi asyik menghentam tak habis2.. c how other menerajui negara nanti, jgn jadi tin kosong udah…. muak pada ceramah2 artis2 yg tahu hentam kerajaan sana-sini, keluar kan hukum sendiri, dah nampak nyata yg Islam dalam perpecahaan….

        0

        0
      • BKN NM SBNR says:

        itulah zed zaidi….job dh kurang…klu stkt blakon cite mengarut, sampai bl2 xkan dpt jd pelakon tbaik…pastu meroyan bl kalah ngan aron aziz…. Dpt jd presiden seniman pun dgn cara kotor…. Jgn asyik cite buruk org, cb pandang ke belakang, sapa yg sll bt statement onar di paper…. Sapa yg sll dok cite salah org…. Agak2 dr aok tu malaikat ke sbb x pernah nk ngaku salah sendiri… Mcm kes mamat sepah…mn zed zaidi utk mbantu mbersihkan nama mamat jika dia btl2 pembela artis yg teraniaya????! Jwb zed zaidi!!!!!!!!

        0

        0
    • nona says:

      alah, biasalah. ni politik je lbih. si zed zaidi ni org kuat umno. si umno ni mestilah buruk2kan parti lain. tengok je la sape yg menang pilihan raya nnt. baru terdiam agaknya lepastu.

      0

      0
      • macam la pembangkang confirm masuk syurga says:

        orang pembangkang ni cakap macam set korang je confirm betul..masuk syurga? perasan dah kalau sokong pembangkang tu dah ikut islam sangat?

        0

        0
    • mysa says:

      Sangat sedih melihat manusia memperguna agama Islam untuk tujuan kepentingan politik @ argghhh dot dot dot la…Yang penting nilai-nilai kan lah amalan masing2 kelak ditanya Allah SWT..
      Wallahualam…

      0

      0
  2. OYH says:

    abis tu zed zaidi nak buat apa?blacklist artis tu..bukan susah pun…?

    0

    0
  3. Anonymous says:

    ala apa nak heran bro. setakat burukkan kerajaan yg sedia buruk. lagi hina terima bayaran ribu2 peluk bukan mahram dalam filem kah kah

    0

    0
    • yoyo says:

      stuju!

      0

      0
    • Anonymous says:

      ngok ngeknye perbandingan ko.. peluk2 bukan mahram tu dosa antara mereka dn Pencipta.. yg kutuk2 kerajaan ni dosa akan terampun bila yg kena kutuk tu ampunkan…

      0

      0
      • sabar2 says:

        dia bkn nk samakan la..cme nk tnjuk kt sni.klu psl dosa mksiat tu knape diamkan?ble artis kecoh brpolitik bising2 plk.lgpun hak brpolitik tu hak smua org.aku rse pn smua parti sme je kutuk2 ni.wlaupun wat mksiat tu dosa msing2, tp org yg tgk ni xde tgur/nasihat sme je dpt dosa jgk.lg2 klu pemimpin xtgur.lg byk yg akn dihisab mse akhirat nti.tnggungjwb pmimpin ni brt!!

        0

        0
      • syamel says:

        habistu xkan nak diamkan dah kerajaan mmg teruk…

        0

        0
      • fenin says:

        Pemimpin tak tegur berdosa, pemimpin join sma cmne plak..huhu..

        0

        0
      • Anonymous says:

        Ko pun same ngok ngek.haram ttp haram.dose die dgn pcipta kunun,jd tgjwb pmerintah & org islam lain gak y mbiarkn maksiat blaku dlm negara.jd dosa org lain jugak.semua x btul.same je dose

        0

        0
      • ko bodoh bin bebal says:

        ko ni bodoh bin bebal lah…mls layan ko..to zz..ko pg didik bini ko biar okai tudung dlu…nk persoalkan dkwah org..sbb ko sndr pon xmampu nk dkwah bni sndr kan..tahik btol

        0

        0
    • Anonymous says:

      Abis lps buruk kerajaan nak buat ape….?…?ajak lah family pindah sing4 bru tahu nasibbbbb

      0

      0
    • syamel says:

      ntah zed zaidi ni…org dah bhijrah..pon nak disangkal2 lagi…jgn hkum org sbb hang tu skong krajaan..aku rasa zed zaidi ni jnih pcaya rezeki bukan dari Allah ni…dah mmg kerajaan buruk..ngaku jela..xpayahla ampu bodek zed zaidi oi…

      0

      0
    • Anonymous says:

      Memang ngogek …..bendalah .lu uu

      0

      0
    • Imanmutiara says:

      Iya benar sama sekali.. Peluk bkn mahram d tonton umum seolah2 mendorong org melakukan sedemikian.. Seolah2 menghalalkan pulak.. Brp juta penduduk d muka bumi ini dhasut untuk melakukan perbuatan spt itu???

      0

      0
    • Rosmah hulur tangan dekat bukan muhrim sebok canang kat facebook macam org gila, Rosmah khatam Al-quran semua senyap. says:

      Islam tak ajar memburukkan orang lain tak kisah orang tu mmg dah sedia buruk / mmg nampak kelihatan suci murni. kalau pergi ceramah PAS tu tak sah kalau tak dengar perkataan “Bodoh” dari penceramah. belum cerita perkataan2 lain. Inikah ISLAM yang diperjuangkan? Ceramah PAS bukan cerita pasal diri sendiri, sibuk nak burukkan BN. Cerita lah pasal pembangunan yg ko nk buat kalau mentadbir ke, ni sebok cakap BN bodoh lah bahlol lah bangang lah. memalukan ISLAM. Bila org kafir lalu pastu terdengar, agak2 apa yg dia cakap? Tak ke dia cakap yg ISLAM menggunakan bahasa yang tidak sepatutnya?

      0

      0
  4. OYH says:

    abis tu zed zaidi nak buat apa?blacklist artis tu..bukan susah pun…? buktikan biar semua org tau…jangan ckp jer..untuk org yg tak tau mcm aku ni susah nak caya..

    0

    0
  5. ain hawani says:

    ni mst abby abadi ni

    0

    0
    • esman oblaili says:

      bukan. artis yg dimaksudkan ialah hairie othman..tapi zed zaidi ni bodoh xpaham apa tu sarkastik, hairie saje je menjawab belaiu dpat rm50k selepas ditanya sesorang melalui twitter apa yg beliau dapat sengan hanya berucap meraih publisiti di majlis ceramah … bodoh paing zed zaidi, dah terang2 ko tu join umno, berpolitik kat wangsa maju..memburukkan pembangkang..ko pon 2×5…

      0

      0
      • kikiki says:

        zed zaidi zskolah..sarkastik pon xtau…kalau org tnya hang nak p mana elok pakai baju mlayu…kita jawab p disko…sah2 zed zaidi ni pcaya…bodoh bangang kaki ampu!

        0

        0
  6. yoyo says:

    ok la tu artis diperbodohkan mse nk PRU je.yg rakyat ni?dr dlu diperbodohkan.PRU ke x PRU slalu je dibodohkan..aptb!

    0

    0
    • Anonymous says:

      nie la kate2 org tak besyukur. aku hidup da puluh taun kat msia nih, aman jer idup. ini senanye teletak pade soal hati. kalo hati ko tu dah busuk, kerajaan buat ape pun sumer jahat di mate ko. abes tu ko ingat tukar kerajaan lepas ni, dap, pkr dgn pas ko tu jadi kerajaan plak, ko ingat rasuah xde? ko ingat dorang tak main kroni? kalo ko ingat mcm tu, maknenye ko mmg bodo la.

      0

      0
      • Jemah Vass !! says:

        Setuju !! yoyo memg bodo.. bodo mcm yoyo !! ha ha

        0

        0
      • Anonymous says:

        sape berani jamin klu pembangkang menang negara bersih dari rasuah.. klu xske tu, kte mmg akn nmpk yg buruk je. xprnh lgsg nmpk kebaikan.

        0

        0
      • anonymous says:

        setuju. melayu yg tak bersyukur. korang ingat esok2 PKR DAP ape sume tu kalau dah memerintah ko akan dapat keistimewaan sebagai bumiputera yg ko dapat sekarang ke? hak keistimewaan tu yg pertama sekali diorg akan hapuskan, especially agensi macam MARA yg khusus untuk bumiputera. fikir2 la, jangan buta hati sangat sampai tak nampak kelebihan yg kerajaan dah bagi kat ko. esok2 kalau PKR ke apa yg memerintah, ko tu macam menumpang je kat negara sendiri.

        0

        0
      • anonymous says:

        0

        0
      • kikiki says:

        bg bukti PR nak buat mcm tu..xpayah sembang kosong

        0

        0
      • Hamba Allah says:

        Mcm mana saudara tahu orang tu bersyukur ataupun tidak?..kenapa diadakan pilihanraya?..supaya kita buat pilihan kita,itu hak kita,hak rakyat untuk memilih..sememangnya tugas kerajaan berbakti utk rakyat..jalankan tanggungjawab, buat pembangunan..dah memang tugas dia,mana2 kerajaan pun kena buat..rasuah@tidak itu atas perlakuan peribadi, tp tak mustahil kita akan jadi lebih baik..kalau rakyat jepun,singapura boleh buat,kenapa kita tak boleh?..buka hati kita,jgn terperap dalam kepompong..

        0

        0
      • sabar2 says:

        cmni lah snang bg perumpaan..klu ada pminta sdekah nmpk seorng ni mencuri.kmudian org pncuri ni ksian bg sringgit,bkn niat nk rasuah,tp ksian.patut ke pminta sdekah tu diamkan,xreport pd polis dgn alasan brsyukur dgn apa yg dia dpt?

        pikir jgn xpikir!

        0

        0
      • aq sokong la ape yg ko ckap…kdg2 separuh dr manusia yg ada kat muke bumi ni mmg x tau bersyukur…ko ingat lau pembangkang pegang x kira la,DAP,PAS,PKR ke ko ingt dorang bleh bg ke ape yg korang nk.korang tgk je kat p.pinang,selangor..mane janji2 dorang?ckap je bega mase nk PRU dulu.da menang hampeh…soal rasuah jgn la kata kerajaan je yg mkn rasuah.puiiiiiiiiii……….korang ingt org lain x mkn rasuah ke?asal soal rasuh BN,asal maksiat berluase BN..So cm 2 aq bleh kata la lau selangor ada buang bayi PKR punye pasal,lau kelantan,kedah ke melaka ke pahang ke msalah timbul dr parti yg pegang?????haaaaa jgn nk tunding jari je tau.mmg betul lau ati kite da busuk kita xkan dpt bersyukur nikmat ape yg kita ada,sbb ati kita pun x suci…rasuah!!!!!puiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii xpyh ckap la beb lau x tau..lau PAS baik sgt xkan org dia bersalam dgn PM pun dia bangkang suwo letak jawatan..mane pegi nilai2 islam yg di terapkan dlm pas,muka mata….luaskan otak…piker2 lah,pilihan terbaik di tgn korang.org yg bersongkok n bertudung 24 hours x semestinya masuk syurga,org korang kutuk2 kata makan rasuh la,penipu la x semestinya masuk neraka.tu semua keje allah swt..sape korang nk nilai kan!!

        0

        0
      • suke2 je says:

        suke…suke..komen awak…hahaha~~

        0

        0
      • anon says:

        kikiki dgn Hamba Allah ni tak cukup buat research ni.. malaslah nak bagi bukti. pegi cari sendiri, belajar sikit jangan asyik nak kena suap je. esok2 kalau korang menumpang kat negara sendiri n dah takde kelebihan dan hak2 istimewa mcm ko ada sekarang, susah plak nak hidup. btw Hamba Allah, org melayu kat singapura ada hak istimewa macam kita ada kat malaysia ke? Kesamarataan hak tu yg diperjuangkan oleh semua bangsa bukan bumiputera.

        0

        0
      • yingying says:

        cube dulu baru tahu…tak cube mana nak tahu…

        0

        0
    • murai says:

      haha yoyo meroyan, pls la wey pindah negara laen. msia x perlukan rkyt cm ko

      0

      0
  7. Anonymous says:

    ada bukti? sila tempek disini!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      ala yg ko bodek2 kerajaan tu bape juta dpt bayaran?dulu ko sibuk tempelek kerajaan pggl artis k pop byr juta2,skrg dah berak ko jilat blk ko ni manusia jns apa ntah xtau malu wlupun dah beribu-ribu org benci ngan ko!!busuk hati ngan dengki x abis2 at least artis lain tu dl jahil nk jg berubah yg ko tu,bini ntah kemn yg ko kemn-mn bw mulut bt fitnah kat org,wahai najib nnt ko letak jwtn bg la jwtn PM tu kat dia…gile kuasa tahap melampau dah ZZ nnt ntah apa pula cite yg kuar lg dr mulut puaka dia ni…kalau ko nk tau ko berpolitik lg mengarut x kn tmpt lnsg!!

      0

      0
  8. pembangkang says:

    eh kecoh la….abis artis yg kaki kipas kerajaan tu xde dpt ke imbuhan beruluh2 ribu ke????

    0

    0
  9. oya says:

    auuzubillahiminasyaithonirrajimmm…. siapalah zz ni utk menilai org begitu begini… lebih baik menilai kelemahan dan memperbaiki diri sendiri drpd buat dosa kering, masyaAllah..

    0

    0
    • anonymous says:

      kalau yang zz maksudkan is abby abadi, aku rasa betul ja. si abby abadi cara dia nampak sangat. baru pakai tudung, dah terus ceramah politik. tengok artis lain, sheila rusly, irma hasmie, diana amir, natasha hudson, farah diana, farah asyikin, tak payah pun nak p ceramah sana sini. yang asyik dengar, tengok, diorang u usrah. bagus macam tu, bukan berhijrah sebab nak cari publisiti.

      0

      0
  10. hantu kak limah says:

    Zed zaidi penah gi dengaq ceramah diorang ke?rasanya dlm ceramah tu diorg xcrita pasal kutuk kerajaan..yg saya tahu diorang banyak bercerita macam mana diorg berubah..tak baik tabur fitnah..kalau macam abby pn..setakat ni saya tengok dia takda kutuk2 kerajaan jahat dia cuma bersuara minta keadilan untuk tahanan ISA jer..hurmmmmm

    0

    0
  11. uwais says:

    sila tampil dengan bukti then baru kami yg berakal percaya..sila tempek sini.

    0

    0
  12. Jemah says:

    NARA!!!!
    EngkO x rasa ke dgn blOg ko ni boleh mencetUskan huru hara kaUm seagama….Selamat ke anak bini kO kt umah haa? dGn hasil kerja kO ni NARA!
    dOk sebar cerita artis yg burUk kn kerajaan habis yg dOk sebelah kerajaan tue dOk buruk2kan yg sebelah sini apew diaOrang xdpt sebijik banglO ???
    Ker dgn kuatkan citer macam nie ko NARA pun sama dapat duit wat bayar sewa umah ngan beli susu ank kO ????
    Kalau ko terasa pedas panas, sama lh dgn citer blOg ko ni buat org lain pOn mcm tue…biar sama2 panas k..!!!!!
    5 B kt kO NARA !!!! Malas aku nak huraikan 5B nie pandai2 ko lah cari ape 5B nie…BANGANG!!!!

    0

    0
  13. Azhar Morad says:

    Abby abadi n hairi othman

    0

    0
  14. kaktus says:

    x habis2 zed zaidi ni keluarkan statement BANGANG + BINGAI…

    0

    0
  15. look whos talking.. says:

    when zed zaidi talking to the mirror…

    0

    0
  16. MahaRani says:

    zed zaidi..next gambo pls…asal story dia mesti gambo y sama..xde gambo lain ke?

    0

    0
  17. Hamba Allah says:

    Siapa kita untuk mengatakan seseorang tu berubah disebabkan apa?..Adakah kita dapat baca isi hati orang itu..Bila seseorang itu berubah ke arah kebaikan, kita sepatutnya menyokong, berfikiran baik..Berkaitan dengan pandangan@fahaman politik seseorang itu, saya rasa kita semua dah matang dan tahu itu adalah pendirian masing-masing..Ramai jugak artis yang menyokong kerajaan..Final thoughts, antara agama dan politik, yang mana satu lebih UTAMA?..Sama-sama renungkan..

    0

    0
  18. juju says:

    Buat pertama kalinya saya menyokong kebenaran kata-kata zed zaidi….pikir & renungkan lah….

    0

    0
  19. noname says:

    at least mereka ni cuba berubah ke arah kebaikan..ko tu? keje nak hentam org je. org tu slh org ni salah. mcm la ko perfect sgt. ke ko pun di byr krjaan utk wat keje ni? plz la.

    0

    0
    • Anonymous says:

      betullll! At least dorang dh kembali kpd fitrah manusia tu sndiri.

      0

      0
    • Anonymous says:

      berubah jadi pengutuk sane sini, ape yg baiknye dow? ko punye berubah jd baek tu maksud dia wajib kutuk2 sane sini ke? gila?

      0

      0
    • kiki says:

      fitrah manusia y cmne tu…pki tudung tutup anggota tp msih xmnjaga mulut…. tu ke ftrah manusia….xslh nk brhjrah..sy sokong..tp mnuntut la ilmu dlu….jgn mmbodohkan dri

      0

      0
  20. risoles says:

    hebat zz boleh tahu hati perut manusia atas tujuan apa org tu berhijrah. siap jelas lagi atas dasar siapa dan apa.HEBAT!
    nara? hmmmmmmmmmm……

    0

    0
  21. mahadet says:

    Zed Zaidi…. Dari isu permit Aaron Aziz hingga tweet eksiden oleh Mamat Sepah pun dah jelas kebangangannya. So, tak payah amik pot dia ni. Ni mesti nak naik semula ni lepas ke’loser’annya terserlah

    0

    0
  22. esman oblaili says:

    artis yg dimaksudkan ialah hairie othman..tapi zed zaidi ni bodoh xpaham apa tu sarkastik, hairie saje je menjawab beliau dpat rm50k selepas ditanya sesorang melalui twitter apa yg beliau dapat sengan hanya berucap meraih publisiti di majlis ceramah … bodoh paing zed zaidi, dah terang2 ko tu join umno, berpolitik kat wangsa maju..memburukkan pembangkang..ko pon 2×5…

    0

    0
  23. sesiapa says:

    Tak kisahlah duduk dalam Israel ke, Amerika ke, pemimpin Iluminati ke, yang penting Islam dalam hati..

    Duduk bawah pemerintah bukan Islam pun, kalau 1,000,000 orang rakyat hari2 sembahyang jemaah, banyakkan aktiviti agama, Insya-Allah Tuhan tu Maha Adil lagi Maha Penyayang..

    Nak buat macam mana, dah kita lahir kat negara macam ni, unless dapat duduk Brunei ke, Arab ke kan…

    Jadi teruskan hidup dengan jatidiri & agama yang kuat! :)

    0

    0
    • Lolipop says:

      Dlm hidup ko agaknya jihad utk diri sendiri je agaknya ye….yg ko sebut islam dlm diri je tu fardhu ain.menegakkn negara islam n pemerintahan sistem islam fardu kifayah

      0

      0
  24. Booo says:

    Fuhyooo…lantangnya pak president bersuara…jap lagi ader yg meroyan n melalak bila baca komen dr ZZ esp yg last statement tu..

    0

    0
  25. blinkblink says:

    salam..ini pendapat sy secara peribadi..knape bla ade artis yg berjuang di dalam parti pembangkang,mereka akan dipandang serong?bukankah setiap rakyat di malaysia punya hak masing2 ntuk memilh pemimpin yg mereka rasa layak?zed zaidi sendiri pernah ke hadir ke ceramah2 mahupun bual bicara artis2 yg dimaksudkan?pernah kah beliau mengikuti laman2 sosial artis yg dimaksudkan selain dr fb?cth:instagram…sy mengaku sy sndr mngikuti perkembangan artis2 yg sudah berhijrah esp abby abadi..pernahkah zed tahu aktiviti seharian abby?sy tidak tahu bahagian mana yg zed maksudkan mmburukkan kerajaan sedgkan abby sibuk dgn program kerohanian malah turut serta dlm program mengislamkan saudara baru..sy rasa bnyk lg isu yg zed zaidi perlu ketengahkan..artis bzina,mnum arak,artis sakit..sy hanya luahkan pndpt sy shj..wallahualam..

    0

    0
  26. Demokrasi says:

    Woitt Zed Zaidi. Bukankah negara kita Demokrasi.. setiap rakyat Malaysia ada hak untuk bersuara!! Sila baca buku ye Zed Zaidi..jgn jadi lembu sangattt!!

    0

    0
  27. Onetwothree says:

    Masing2 ada otak, bleh fikir yg mana baik dan buruk utk diri sendiri…. X payah susah2 nak komen org … Apapun agenda mereka, kita tau ia adalah utk agama islam, org islam… Baguslah… Jgnla memandai nak kondem2 kpd mereka2 nie… Apa agenda dn niat mereka, antara dia dgn Allah… Yg baik kita sokong , yg x baik x payahla kita ikut…. Jgn plak kita nak pengaruh org ramai dgn memburuk2kan mereka…. Aduyaiii…

    0

    0
  28. kikikiki says:

    zed zaidi kaki ampu..kaki bodek …. gajah depan mata xnmpak…semut sbrang jalan nampak!

    0

    0
  29. jelita says:

    meroyan la abby dalam twitter :)

    0

    0
  30. kucen says:

    ada bukti ke zz oii?

    0

    0
  31. mak senah says:

    ada lagi ke org sokong amno???
    unbelievable.. hmmm..

    0

    0
  32. lefternan adnan says:

    ala, sorg yg berlakon filem perang2 dulu tu penah ngaku. masuk parti X dapat beribu2 untuk ceramah. siap pos kat twitter lagi.

    0

    0
    • bini leftenan adnan says:

      Bongok la ko ni…ni sorang lg nak buat fitnah.sblm nak cakap, carik bukti pastu tepek kat page nara ni…baru la betul. benda tak sahih sibuk nak dijaja. dah tak blh beza agaknya hairi nyer statement kat twitter tu. bengap!

      0

      0
  33. sukahatiakulade says:

    Alaa propa betulla ko ni ZZ. Habis tu yg artis dok masuk Umno siap bg borang boleh pulak masuk paper. Tu pe kes pulak? Nama pun bhijrah ke arah kebaikan mestilah kena sokong undang2 Allah bukan undang2 yg manusia buat! Boleh jatuh hukum syirik bro!

    0

    0
  34. nara sewel mcm zed zaidi says:

    ko nara klu x jd awang propa x bleh ke? byk ko buat fitnah kan…ko punyer mak bapak pun duduk negeri pembangkang tp ko duk kutuk2 org yg bela agama ko. ko punyer blog ni mcm pemfitnah, suke laga2 org..igt sikit, skrg x pakai ‘cek’ dah, pkai cash lg senang..igt2 sikit keturunan ko tu..
    mcm org jahil jer perangai

    0

    0
  35. Tetiba xsuke zed zaidi says:

    ala, sebenarnya zed zaidi ni yg dibayar tuk wat statement cmni..mklum jelah..kerajaan sekarang kn dh takut..sbb rmai artis cenderung kt pembangkang..tunggu jelah..PRU 13 nanti..lingkup..

    0

    0
  36. Rakyat Malaysia says:

    ZZ cuba cerita sikit pasal artis yg ada gosip ngan VVIP, Menteri2… tu semua ko x pulak nak siasat….. byk sgt dah duit kerajaan habiz kat pompuan2 miang artis… artis sampah!!!!

    Bila ada artis bg ceramah kata nak kan kerajaan baru, dah artis2 x senang duduk.. sbb kerja sebagai artis (yg berpakaian seksi, berpeluk.dll) adalah haram disisi islam, mana negara islamnya malaysia ni.. ketua agama islam pon mkn tido jer… bila nak maju….

    0

    0
  37. Anonymous says:

    SAYA SOKONG BARISAN NASIONAL.. MUKTAMAD…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Saya juga….saya syg anak cucu saya. Kalau PR merintah DAP yg brkuasa. Masa tu baru puak baghal ni tau langit tinggi rendah. Jgn kata nak tubuh negara islam ntah2 laungkan azan pun tak bleh. Aku tak nak perjudikan nasib anak cucu aku. Tengok PAS skrg cukup la ckp sikit kena caras dgn DAP. Mcm ni nak perjuangkan negara islam? Jauh panggang dr api. PAS bukan pilihan yang tepat.

      0

      0
      • akudankau says:

        tak de sbb DAP nak berkuasa.. DAP bertannding kerusi paling kurang.. sapelah kita nak tahu apa yg berlaku akan datang, semua dalam perancang Allah.. Baik kita buat, baik la kita dapat. DAP pun rakayat malaysia. diorang pun nak hidup aman damai.. majority negara ni pun masih melayu.. perlembagaan pun menjamin hak melayu.. dlm masa 5 thn berkuasa, better la dipikir mcm mana nak majukan negara.. selamatkan negara yg dah nazak.. hutang dah sampai tahap maxima.. inflasi melambung.. huru hara lintang pukang dibawah najib…

        0

        0
      • Anonymous says:

        senangnya ckp tukar kjaan mcm tukar baju ya..ko tak tau lg agenda diaorg. Jgn menyesal. na

        0

        0
  38. aynasha says:

    kerajaan sekarang masih mengamalkan ajaran islam. malah islam no 1 di Malaysia.. Knape pembangkang boleh ckp kerajaan tak mengamalkan ajaran islam. mungkin ade kekurangan yang perlu diperbaiki… contoh hudud tidak dilaksanakan tetapi sebahagian besar mengenai islam. saya cukup tidak bersetuju bile pembangkang mendakwa kerajaan bukan islam.. itu hanya dakyah mrk.. org yang tak berfikir secara halus..akan terpedaya kerana dikaburi dengan kecintaan mrk terhadap agama..saya amat bersyukur islam sentiasa berkembang di Malaysia.. rancangan berunsur agama telah banyak di televisyen, pelajar jurusan agama semakin ramai..begitu juga dengan masjid dan surau yang ada di mana.. azan bersahut-sahutan di pelusuk negeri..syukur sgt2…moga Allah pelihara Malaysia..

    0

    0
    • elregina says:

      kerajaan sekarang masih mengamalkan ajaran islam. malah islam no 1 di Malaysia.. Knape pembangkang boleh ckp kerajaan tak mengamalkan ajaran islam. mungkin ade kekurangan yang perlu diperbaiki… contoh hudud tidak dilaksanakan tetapi sebahagian besar mengenai islam telah diamalkn. itu hanya sebahagian kecil sahaja..saya cukup tidak bersetuju bile pembangkang mendakwa kerajaan bukan islam.. itu hanya dakyah mrk.. org yang tak berfikir secara halus..akan terpedaya kerana dikaburi dengan kecintaan mrk terhadap agama..saya amat bersyukur islam sentiasa berkembang di Malaysia.. rancangan berunsur agama telah banyak di televisyen, pelajar jurusan agama semakin ramai..begitu juga dengan masjid dan surau yang ada di mana.. azan bersahut-sahutan di pelusuk negeri..syukur sgt2…moga Allah pelihara Malaysia..

      0

      0
    • Anonymous says:

      sgt setuju…cmni la org bijak berfikir

      0

      0
      • Oxy 10 says:

        Bijak ke?? ….dah tu yang masalah sosial tak ade surutnya mcm mana..hiburan melampau-lampau tak ada balasan mcm mana? Wanita muslim pakai baju serupa telanjang berlambak tapi kenapa langsung tak ada tarbiyah nak betulkan balik akhlak muslimah.

        Lelaki mengaku islam tapi zohor hari jumaat lepak gerai cendol ada ke orang nak tarbiyah? Muda mudi g konsert terkinja-kinja sanggup tak solat ada orang tarbiyah? Hahaha..Kalau kata rncgn agama dah makin banyak, cuba lah jujur dgn diri sendiri, anak remaja dalam family korang tu tengok ke tanyalah ustaz pagi2 weekend tu? Ada ngadap tgok kuliah maghrib petang-petang kat alhijrah sementara tgu masuk waktu..Hado?? Hado??

        Pelajar jurusan agama makin banyak? Cuba habaq mai kat aku jwtn apa yang kerajaan bagi kat depa ni? Ada nak ambil kira pandangan depa dalam hal pentadbiran negera? Hado? Hado? Pendapat yang ngaji agama tahap PHD pun tak nak dengar degil. Bijak pandai Islam nak buat konvensyen fiqh politik islam kat UIA yang sepatutnya hari ni pun dizalimi…baca ke tidak status ust zaharuddin? terus terang dia kata apa yang berlaku satu perkara yang ZALIM sebab ianya tak melibatkan politik parti pun..kenapa nak cancel last minit booking dewam tu…guane tu kawan? ce jawab ce jawab

        Pendek kata, jangan semata-mata azan masih berkumandang bersahutan kita dah nak mendabik dada..kamon la..kalau kata dengar je azan, Melayu muslim kat Malaysia ni berduyun-duyun jemaah kat masjid penuh masjid, barulah aku rasa layak kita nak cakap Islam subur kat negara kita…takyah kata siang lah time keje, maghrib isyak waktu dah hbs kerja, berapa kerat saf kat masjid rumah korang?

        Aku memang betul-betul harap PAS dapat pegang kuasa dan giatkan usaha tarbiyahkan umat Islam…sebab seolah-olah sekarang ni tak ada sapa nak tegur maksiat melampau yang terang-terangan depan mata…

        Haha, kalau kata PAS berkuasa dia sekat blog gosip mcm BN ni aku okay je..hahahahha…..aku layan blog masak2 jahit2 plak…kahkahkah…k bye

        0

        0
      • Anonymous says:

        ye la oxy. Sekali karpal berdehem. Terus buang hudud buang kerajaan islam. Tu la PAS yg ko banggakan.

        0

        0
  39. umno says:

    UmNO ada Hassan Ali cukup dah, Umno x amik artis murah mcm hang zz, jadi perwakilan kami… maap no…

    0

    0
  40. teropong says:

    pelikla.. abis tu ada artis terang-terangan masuk umno tu misalnya ac mizal, adlin shauki tu boleh pulak publish. yg dok sokong pembangkang dilabelkan segitu rupa. tidakkah yg masuk umno tu jgk terang2 nak dapatkan sesuatu. atau zed zaidi sudah dibayar untuk sokong kerajaan sampai cakap begitu sekali? lantakla dia dibayar pun ko tu takkan kasi ceramah free je beb. agaknya bayaran yg kau dpt dari bn ciput kot. jeles la tuuu…

    0

    0
    • bosan ko berlakon ar says:

      BUKAN…. masuk ar politik mane2.. publish ar ikut suka korang!!
      tp….. yang payah ar dok kuar fatwa ar..
      tak abis2 ayat “kita di akhir zaman”

      nak ceramah ke ape.. ikut suka hang ar!
      TETAPI… xpayah nak KONDEM ORANG je sepanjang ceramah itu..
      gn retis sendiri pon KORANG NAK kondem.. inikan pemimpin yang lain!

      0

      0
      • Anonymous says:

        x abis2 ZZ ni,dulu dengki AKA bsk hati dgn AA pastu k-pop pastu Randy panggalila skrg politik pula,abis semua org nak diburuk-burukan,.baik ko selidik dulu diri ko tu seblm nk menegur org ko pg bt keje amal ke pg palestine ke jd sukarelawan,ko ngan bini ko pg memperbaiki dr ke lg bgs dr ko sibuk2 setiap hari perah kepala otak cari idea nk buruk2 org..igt le ko tu ada anak jg jg le nm baik ank ko tu nnt pg sekolah semua org benci pula…

        0

        0
  41. Hotmama says:

    Suka ati la nk sokong sape2 pn… Tp sokong la kerana Allah, bkn kerana habuan2 tertentu aka RASUAH

    0

    0
  42. nooona says:

    yang aku hairan, sejak bila la pulak pas tu banyak duit sampai mampu bayar penceramah macam tu. kalau pas banyak duit, dah banyak dah pembangunan mcm2 dia buat kat tempat dorang memerintah. tu yang aku pelik. pe korang rase plak????

    0

    0
    • atas pagar says:

      sbenarnye si ZZ ni yg meroyan, fitnah xberagak. agaknye BN yg byr die puluh2 riban kot.. xpe kite dgr ape si AA tweet lak nt.

      0

      0
  43. jaja says:

    x salah kalo artis 2 berceramah sekadar berkongsi pengalamn berhijrah.. tp kalo mcm abby abadi yg makin melalut 2, aku pon x suke.. Dibayar atau tidak, 2 hak masing2. Gov skang pon ade guna wang ringgit untk suh penyanyi melalak atas pentas kt majlis2 anjuran gov.. lagi satu, dr ZZ sibuk psl artis yg berceramah, baik die sibuk psl Mizz Nina yg wat persembhn untuk majlis arak, adalah lagi bermakna jihad untuk protect agama drpd hal2 kecik mcm ni..

    0

    0
    • Aishah says:

      mizz nina dah tarik diri jaja.. dlm twitter dia.. “Souled Out will be releasing the new replacement line up for Arthurs day today.I will not be performing due to unforseen circumstances,”

      alhamdulillah.. terbuka juga hati dia sebagai seorg ISLAM… :)

      0

      0
    • jaja says:

      saye tau,, just example je isu mane yg lebih penting

      0

      0
  44. nooona says:

    yang aku tahu kerajaan je yang banyak duit. mana taknya projek sana sini duk letak “ini adalah projek kerajaan barisan nasional” mana ade tulis projek “kerajaan PAS”

    0

    0
  45. tisha says:

    ermmm..hampa blehla kata PR,DAP.. bgus la apala..xkena btg idung senang cakap..cam aku yang stay kat penang dah xtahan tgk org mlayu di tindas blh di katakan keseluruhan rumah di bahagian pulau di dirikan ikot kewangan kaum cina..india dan mlayu di ketepikan..duduk di kawasan yang kotor yang tak terusru..gerai2 mlayu di tepi jalan di sita di robohkan tapi cina???xper siap buat lg food court kat tepi jalan wlupon jalan tu sempit..klu mlayu buat konferm kne daaa…dlu waktu bn pgang sume nya adil ..idop org mlayu pon xtruk cam skrg..umah kos rendah pon mpu di bli tp skrg suma kondo,banglow..org2 mlayu hnya mpu tgk shja ..penang da mcm singapore..to rakyat p.pinang tlgla plih parti yang mampu menyenangkan kita bkn menyusahkan rakyat!!tq

    0

    0
    • anonymous says:

      tu lah, apa boleh buat. orang asyik nampak pembangkang tu bagus. sedangkan diorang baru pegang beberapa negeri pun muncul isu sana sini. nanti kalau dapat pegang malaysia, entah apa lagi nak jadi tak tahu lah apa lagi.

      #aku pernah dengar ceramah dari abang kandung kepada nizar jamaludin, ex-MB perak dulu. dia cerita di sebalik parti pembangkang tu macam mana. baru aku tahu dunia. Yang aku boleh cakap, selamatkan Islam di Malaysia.

      0

      0
    • Anonymous says:

      wat tisha..itulah hasil MCA memerintah Pulau Pinang.. Anda juga menyokong BN.. DAP baru je memerintah korang..hang toksah dok wat pemikiran jelik la.. kenapa x salahakan MCa pulak..bukalah mata..buka minda..banyakkan pembacaa..analisis la politik, ekonomi dan hal ehwal semasa dalam dan luar negeri..Tisha akan paham.. jgn tgk Media Massa yg hanya berpihak 1 suara sahaja..dengarlah suara2 lain yg bercakap.. Bukalah Mata Tisha ya

      0

      0
  46. jaja says:

    Kesian aku tngok komen2 kt sini.. da nk akhir zaman kot.. org yg berhijrah dikutuk-kutuk ade agenda tersendiri. x malu ke korang menuduh saudara islam sendiri yg berhijrah ke arah yg lebih baik mcm 2. x tau ape2, main pecaye je ckp ZZ. Yg pelik 2, bila ulama bercakap, korang x pecaye. tp bile seniman ckp ckit korang ley caye.. Adoooaiii!!

    0

    0
  47. […] Ada Artis Dibayar Puluhan Ribu Ringgit Untuk Burukkan Kerajaan – Zed Zaidi Author: haizrul Comment: No Comments Tags: 2012-at-1056-am, artis, beautiful, islam, […]

    0

    0
  48. Anonymous says:

    Dpt duit puluh ribu atok hang, aku ni sokong umno tp Pak mertua aku wakil rakyat utk pas. Pas mmg xde duit mana nak kasi artis puluh ribu pulak. Bodoh la statement ko ni zz. Ko yg dpt duit dr umno ada ye la sbb nak burukan Parti lain. Mak bapak aku siap dpt duit kot utk sokong umno. Jgn la nak buruk2 benda yg tak benar sbb ko tu ketua keluarga yg sepatutnya membentuk Islam.

    0

    0
    • Anonymous says:

      duet tabung bgi kt sape eh…xsmstinya dwet pas…PR pn brdwet… xkn la klu xbrdwet boleh sewa tmpt bsr2 kt johor ni wt crmah

      0

      0
  49. Anonymous says:

    ZED ZAIDI,

    ko je perasan ko presiden seniman
    seniman atok hang
    takat berlakon sembilu dah pandai dok tabur fitnah
    brape plak B END bayar kat hang
    retissss la paling takut kalau PR memerintah
    ko pun termasuk dalam golongan takut PR kan!

    0

    0
    • hooola says:

      astagfirullahalazim… atok Zed Zaidi dah meninggal.. PR ajar kamu begini ke?

      0

      0
      • esman oblaili says:

        pala hotak ko..atok zz sehat je joging petang2 kat tepi tasik titiwangsa.. si\ukati je ckp atok org meninggal.. btw saya sayang umno..malaysia akan aman jika diperintah pemerintah no 1 di asia dato’ seri 1Najib!!

        hidop amno!!apco!!

        0

        0
  50. dadidu says:

    bg aku zz sebelum nak komen cermin dulu kata2 tu.jgn persoalkan penghijrahan org sedangkan diri sdiri???.biarlah nak berpolitik ke,coz dlm agama pun boleh berpolitik.jgn jd manusia berat sebelah..ni ke jenis presiden yg nak dibanggakan??berat sebelah.bnyk artis bpolitik,ko xnak heboh pulak,untung yg bhijrah bpolitik,ceritakan tntg masa lampau dgn harapan beri pengajaran..dari bpolitik..lpstu tkinja2 mcm monyet dpt bunga ..xsibuk plak..org dah bhijrah..kisah buruk tu..dah lepas,jadi nokhtah dlm hidup..xsalah nak di sampaikan untuk jadikan pengajaran supaya org lain xtjerumus sama.walupun seburuk mana diri ko,ko pun bhak nasihatkan org,supaya xikut jejak buruk.dlm islam xda cuma golongan ttentu je boleh nasihat.

    sblum tu..sbgai presiden seniman yg bjiwa besar kononya..baik ko tgk n bdakwah pada artis2 yg bpakaian bukan2..dan yg menyertai konsert anjuran syarikat2 arak.benda xbaik boleh pulak diam2 erk????

    0

    0
  51. penyu says:

    ok lah tu bayar beribu-ribu kat artis local, untuk berceramah aje pun.
    daripada berabis berjuta-juta kat K-POP, RANDY PANGALILA, buat ape?
    kejap marah artis luar, kejap marah artis local. mana satu kau nak ni zed oiiii?

    0

    0
  52. hamba allah says:

    kesian ak tgk ko ni la zed…org nk berubah biarlah dia..ko tau ke niat org…ko tau hati org…ok la jgk dia nk berubah dari ko tu xtau nasib cmne lg…dr ko kate org better ko doa mntak hidayah…

    0

    0
  53. Anonymous says:

    SAYA TAK SOKONG DPA.. SO SAYA TAK SOKONG APA2 PARTY YANG BERSAMA-SAMA DAP.. TITIK

    0

    0
  54. tarik says:

    dulu saya sokong zed tapi hari ni saya tarik balik sokongan.

    0

    0
  55. Hamekk Kaww says:

    Memang Layak Lah Allah Uji Kereta Lu Jed Jaidii Oii

    0

    0
  56. entah la says:

    pd aku lar nak skg umno ke pas ke pkr ke dap ke terpulang la pilihan msg2 cuma kalo nak beri ceramah bab2 agama nie biarla org yg btl2 mahil dlm bidang agama…kalo setakat baru berhijrah pakai tudung dah kuarkan mcm2 fatwa sedangkan diri sendiri pun msh lg bermeak up tbl2,kening berukir pe hal nak mengeluarkan fatwa pulak…baik cari ustaz/ustazah dalami bidang agama…tak yah nak meroyan kat fb/twiter/bbm…bt malu jer

    0

    0
  57. putihkaseh says:

    kalau PR menang, sure si DSAI tu jadi PM, timbalan dia Karpal n Lim Kit Siang, PAS dok jer diam2 jaga hal ehwal agama, pas tu Karpal n Lim Kit Siang buat agenda jatuhkan DSAI tu, maka jadi lah MALAYSIA ni negara cam Singapore, masa tu baru lah tahu org2 melayu dimana kedudukannye, jadi lah melukut di tepi gantang, saya x sokong mana2 cuma takut jer MALAYSIA jadi cam tu, sedangkan nak memerdekakan MALAYA tu semua org2 UMNO, tentang komunis habis habisan, org melayu x takut ke semua tu, raja hilang begitu saja nanti, Rasuah tetap ada sapa jer yg memerintah nanti, x da mana nye kalau kerajaan baru tu boleh buat sebaik yg dijanjikan, belum dpt semua ok, dah dpt semua boleh, Now pun saya rasa duduk atas pagar, takut sapa pemerintah akan dtg lepas pilihan raya nanti, jgn lah sampai melayu hilang di tanah Melayu, Dgn kerajaan sekarang pun saya x kaya n x susah cuma kena rajin lah klau nak berjaya, org2 Indo pun boleh hidup disini, ngapa kita x boleh, sebabnye org2 kita pemalas, dah bagi peha nak betis, dah bagi beras nak masakkan jadi nasi pulak. Doa saya biarlah negara kita aman sejahtera seperti sekarang n akan lebih aman dimasa masa akan dtg, insyallah ……. Tuntutlah ilmu sampai ke negara cina tapi jgn sampai cina tu ke tanah melayu …….. maafkan saya klau ayat2 saya ni x betul tapi demi sygkan MALAYSIA ni saya tulis apa yg saya rasa…..

    0

    0
    • dunia akhir zaman says:

      org yg nk brubah di kutuk macam2.. org yg dah nmpk jelas sesat mcm mislina mustaffa tu bwt senyap jer ek.. dunia akhir zaman..

      0

      0
    • jgn takut nk berubah says:

      kenapa takut sgt nak berubah.. ni mgkn kita selalu di momok kan setiap hari di media massa arus perdana yg jelas hanya menghentam sebelah pihak sahaja.. islam mengajar kita berhijrah kan.. hanya malaysia sahaja yg di perintah oleh satu kerajaan yg sama selama 55 tahun di dunia nih.. ubah lah skali.. kerajaan skrg dah nmpk sgt corrupt nya.. kita bg peluang kat kerajaan baru.. klu kerajaan baru sama jg, kita ubah.. xperlu takut dgn perubahan.. negara lain pun selalu berubah kerajaan.. itu yg dipanggil demokrasi yg sihat..

      0

      0
      • bosan ko berlakon ar says:

        perh.. ko (jgn takut nk berubah) ckap mcm tak pk mase depan..

        TERLAJAK PERAHU LEY PATAH BALIK retti??
        TERLAJAK KEPIMPINAN KERAJAAN YANG TAKDE PENGALAMAN MEMAJUKAN MELAYU.. merana MElayu.. RETI???

        sonang2 je ko ckpkan… contoh semua DAH ADA DI DEPAN MATA..
        PENANG… SELANGOR….
        setakat pembangkang yang ambil negara MALAYSIA yang dah maju BOLEH AR..
        cer cube dari pas merdeka korang tentang.. tak dpat kan??
        janji tue biar terpada2.. tgk ekonomi negara..
        pasnih.. kalu kerajaan berubah.. confirm AMERIKA masuk campur..
        jadi ar mcm SINGAPURA!!

        KO SUKA AR KAN??? minority je korang nih!!
        yang atas pagar… please think LONG TERM!!

        0

        0
      • fikir says:

        Haha.. Amerika masuk campur? X pyh tunggu kerajaan berubah. Skang pon kt mbenarkn irg kuar nasuk canpur.. Apco? Salah satunya. Sykt milik yahudi utk mesia. Kejadahnye beb.. Bukak la mata sket.. Msia ni da kekurangan org bijak pandai. Mana pegi dorg suma? Dh kena cantas dgn negara sdiri.. Suma bhijrah. Jd tgllah mesia ni org yg sedang2 aje oemikirannya. Ko mungkin bleh kata kt patut bsyukur dgn kehiduoan yg ada. Yesss… Tp hakikatnya kehiduoan ko mungkin senang to cuba ko bukak mata besar2.. Msia masih lagi mpunyai peratusan penduduk miskin yg tinggi.. Peluang pekerjaan xde.. Graduan blambak. Jenayah berlaku setiap minit. Kesedaran sivik xde. Kalo nilah negara yg kocintai.. Try to put urself in others shoes.. Cubalah melihat dan berfikir dr sisi mereka..

        0

        0
      • NFM says:

        x sempat nk ubah ke kerajaan asal yg kite ad sekarang, negara dh jahanam sebab kerajaan “BARU” tu.. aku x sokong mane2 parti sbb ble tgk 2-2 ad jek salahnye. cume kalo BN dan PAS bersatu, itu lebih elok. tak perlu PR ke, parti cina india ke.. BN dh cukup dan PAS semestinya utk org islam. sekarang nie pun aku dah rasa macm takut, takut ap akn jd dgn pilihan raya akan dtg. kalo pun kerajaan sekarang tumbang, tibe negara jd mcm kt spore (cnth plg dekt p.pinang), org melayu nk pergi mane ?? pemimpin2 , org kaya, boleh la hidup sbb berduit. yg lain ?? terus ditindas. PAS ? lg lah. sedangkan sekarang pun ikot jek telunjuk.. yg BN nie pn 1. habis semua akhbr nk cite baek die jek, cite buruk pembangkan kalo paper tu 80 ms, 80 ms le cite buruk pembangkang. serius aku rasa plg elok adalah BN dan PAS bersepakat. just my opinion. maaf andai terguris mane2 pihak :)

        0

        0
  58. ntah ape la... says:

    wah2…..berapa puluhan ribu kena bayar buat statement ni?tunjukkan bukti kalo betul!transaksi yang mengesahkan pembayaran ribuan ringgit tu..jangan ingat rakyat sekarang tidak pandai menilai…hokayyy..nak femes pun xyah la buat statement berbaur fitnah ni…

    0

    0
  59. tok anjang hang says:

    Dalam join party PR-DAP-PAS, party manakah yang nampak memegang kuasa besar berbanding dengan 2 parti yang lain.

    Jika bole di ibarat kan, siapa ketua darjah dalam 3 parti ini, PR, DAP ataupun PAS?

    0

    0
  60. lady says:

    kita kena paham dia jalankan tugas dia sbg presiden seniman…tp seriously kadang2 ZZ ni dah macam giler kuasa & over limit pulak!to ZZ krgkan kontroversi tingkatkan prestasi, sebab ape kau jarang dpt job?sebab lakonan kaku kau tue~sekian

    0

    0
  61. mak tiri zz says:

    Ko ni zz mmg busuk ati mcm bangkai… ape org dapat, apa org buat semua xbetolll..amek la ko sorg je yg betol.. meluat kes aaron xilang, pas2 kes raya astro amek drama endon.. skang nie plak..ko mmg cr publisiti murahannn..wtf

    0

    0
  62. aku rse PAS kE UMNO ke PKR ke DAP ke MCA ke BARISAN NASIONAL ke same je…dah g ceramah mesti la orng byar…kena byr..dbyr…mmbyr…..lau xbyr sape nk g kn..kat tb pon lau ada show mesti dbyrkn…ke aku salah…sila perbetulkn hehehe…

    0

    0
  63. PAK JABIT says:

    ALAH SI PAS KATA KELANTAN SERAMBI MEKAH EH?
    ULAMAK SANA KENCANG2 BUKAN MAIN MULUT SATU2 MELASER
    NAK KAFIRKAN ORANG
    PADAHAL PUNYA PADAHAL NEGERI KELANTAN NEGERI “ISLAM” YG ADA PATUNG ADA PATUNG BERHALA PALING BESAR!
    AAAAH AMACAM KIRA TU
    WAHAI SI ULAMAK TERLEBIH ULAMAK?
    HAYATILAH FAHAMI LAH SURAH AL KAFIRUN?
    JIKA AGAMA LAIN KITA BOLEH HIDUP BERTOLENRANSI
    TAPI DGN EAGAMA SENDIRI SALING JATUH MENJATUHKAN
    SALIN ANIANYA DAN FITNAH MEMFITNAH

    0

    0
  64. Anonymous says:

    WAHAI PAS INGATLAH DI BUMI ALLAH NI DI MALAYSIA NI BUKAN HANYA MILIK AWAK AJE?
    ALLAH SWT CIPTAKAN BERBAGAI BANGSA BERBAGAI MANUSIA,BINTANG, TUMBUHAN DI MUKA BUMI INI?
    JADI JGN INGAT KALIAN AJE BETOL?
    AKU TAK SUKA CARA BOB MENGKAFIRKAN ORANG!

    0

    0
    • penyu says:

      patut tanya ex ketua polis negara. dia lagilah duk terang2 dalam paper gelar nik aziz bapak kafir. ada tak kau nak meroyan macamni?

      0

      0
  65. whatever says:

    apa2 hal pun aku lg respect artis yg berhijrah ni drp selebriti yg taik tonggang,kaki betina and taik judi…satu lagi agama dan politik tak boleh dipisahkan….

    0

    0
  66. Anonymous says:

    ereE

    0

    0
  67. makcik tempe says:

    sudahlah zed zaidi..kau jadi presiden seniman asyik nak kritik artis jer..artis luar jadi popular kat sini pun kau marah, sbb kau sendiri tak pandai berlakon..skrang artis masuk politik pun kau sibuk..pergi jagalah kebajikan artis yg terlantar sana sini yg tak da sapa peduli…kau buat kenyataan kontroversi sbb kau pun nak popular jgk kan, kan?

    0

    0
  68. galaxy says:

    Apa mslhnye ade pembangkang?sbb tuh ade pilihanraya utk rakyat memilih…cume kat negara kita ni mcm da x leh memilih…mmg kene sokong kerajaan je..nnt dikatakan x mengenang budi…lbh krg mcm rasuah da..aku bg ko duit ni…ko mesti pilih aku…tp aku blom penah lg dpt benifit2 ala2 rasuah tuh…maklumlaa..kakitangan swasta…nk buat loan pun susah…msk hosp kerajaan pun dpt 3rd class je….so pd saya….jgn di persalahkan sekiranya seseorang itu menyokong pembangkang…kiter negara demokrasi…negara lain tiap kali pilihanraya tukar kerajaan. ..Ok je…bertambah maju..tp dah tabiat org melayu suka berada dlm zone selesa…keje nk sng…takut pd perubahan…

    0

    0
  69. Anonymous says:

    Kalau berubah kpd yg lebih baik takpe la. Ni belum tentu. Cuma tak nak perjudikan nasib anak cucu.

    0

    0
    • kaudanaku says:

      rasa blom tentu sbb hari2 disuap dgn berita negative pasal PR yg blom tentu ada kebenarannya.. tahukah anda dah berapa juta utusan kalah saman sgn pemimpin2 PR? padahal berlambak2 benda bagus yg dibuat pemimpin2 PR dikawasan masing2 ttp disorokkan dari pengetahuan rakyat. kenalkah anda siapa tan sri khalid tu? apa jasa2 dia pd negara selama ni?? mmg jauh klu nak compare dgn pemimpin2 BN yg hanya tahu jual tanah kat selnagor ni.. cuba study sikit.. buat research sikit.. internet ada.. buku2 bersepah.. jgn la malas sgt membaca wahai melayu.. kata nak maju.. jgn duk baca blog gosip je.

      0

      0
  70. galaxy says:

    Pilihanraya 4 thn sekali…bknnye 20 thn sekali smpi sempat bercucu..

    0

    0
    • Anonymous says:

      Kalau negara ni dapat kat bangsa haramjadah memang ko tak sempat bercucu dah mampos.

      0

      0
      • memek says:

        ko paham tak negara demokrasi tu mcm mana?? ada negara lain kiamat klu parti lain berkuasa.???. klu buruk sgt PR tu, nxt election dah tak boleh tukar2 dah ker… ?? BN dah byk tunggang terbalikkan negara ni, polis diguna sesuka hati, duit negara bapak sendiri yg punya.. belanja ikut sedap rasa.. ..kelulusan parlimen.. tanpa audit. tak amanh tahu tak?? x nak a better life ke?? hasil negara dishare dgn rakyat jelata.. tru education, health dan mcm2 lagi.. suka dgn keadaan skrng yg serba mahal? suka tgk pemimpin duk dancing gangnam style?? berjoget2 time raya.. yg sepatutnya disambut dgn syukur bkn hiburan melampau.. masalah socialdan jenayah tak terkawal?? apa yg anda paham pasal aman?? tak berperang?? itu saja?? habis yg rumah siap kena grill, kunci sampai penuh pintu, autogate, pasang guard lagi.. ada rela lagi.. knp??? aman ker? hari2 kes pecah rumah, rogol, samun.. aman? ari ni jiran aku bergelut dgn penyamun time keluar dari bank.. phobia nak jumpa org.. aman ke?? pengedar dadah bebas edar dadah.. dan 2,3 kali aku nampak depan mata.. aman ker??

        0

        0
      • Anonymous says:

        ko bleh jamin ke pakatan perintah boleh aman? Senangnya nak tukar2 kjaan. Oh lupa nak bgtau td kucing aku kn terberak dpn rumah..kjaan punya pasal la tu..haha.

        0

        0
  71. betul kata zed zaidi says:

    Tahniah ZZ….berkata bnar wlupun phit…. Abby, kalo btul nk bhjrah krn Allah, jgnlah krn parti….hijrah biar ikhlas….hbat sgt dakwah kn org lain, ko tlg hijrahkn azza & watie elite dlu….cian dorg..
    ..

    0

    0
  72. Tanpa nama says:

    Fitnah berleluasa… Tmbh2 yg dok fitnah kelantan tuuu… Tunggula azab dariNYA. Buat statement mcm x nk mati n takkan mati…

    0

    0
  73. Fifie says:

    mana yg dok kata pemerintah skrg x benarkan Islam tu tak perasan ke kewujudan mahkamah syariah? matapelajaran agama Islam yang wajib bagi pelajar Islam di sekolah belajar? wang zakat tidak diberi satu sen pun kepada org bukan Islam (tak ingat parti DAP atau parti PKR yg minta utk pegang wang zakat bila kuasai negeri Penang@Selangor) Islam sebagai agama rasmi Malaysia (ayat yg asyik digunakan oleh akhbar luar negara sepanjang Duke&Duchess of Cambridge kat sini). Ikut sejarah, UMNO yg memperjuangkan supaya agama Islam dimasukkan ke dalam perlembagaan. memang ramai pemimpin2 UMNO dahulu (dan mungkin skrg) yg tidak mengikut ajaran Islam yg sebenar ttp mereka memastikan agama Islam sentiasa di atas (diletakkan di bawah kuasa Agong dan Sultan mengikut negeri). Kalau ditanya sebilangan Pas, mereka kata patut setuju Malayan Union walhal dalam MU tu mana ada letakkan Islam sbg agama rasmi dan kedudukan org Melayu dan institusi diraja.
    Pas asyik cakap ttg hudud tapi tidak senaraikan hukuman bagi setiap kesalahan (yang saya ingat kalau kes rogol, Haji Hadi kata DNA tak boleh guna, mangsa kena bawa 4 saksi lelaki Islam yg beriman sbb ikut pada zaman Rasulullah). Cuba bentangkan dekat org ramai, senaraikan satu persatu (Karpal Singht pun tolak hudud mentah2 sbb sorang ahli Pas pun tak terasa nak ajar dia, inikan pula kita selaku rakyat yg hanya tahu hudud tu hukum Islam, kalau mencuri potong tangan, kalau berzina rejam dgn batu).
    kalau tengok situasi skrg, dlm BN, UMNO adalah ketua. dlm PR, sorry to say, DAP adalah ketua. PKR pula penyokong setia (mcm tak yakin kalau PR menang Anwar akan jadi PM sbb dlm Perlembagaan tidak ditulis PM seorang Melayu & Islam. Karpal pun nak merasa juga. keluarga Lim pun nak merasa juga). Pas pula, tarafnya hanyalah sbg seekor kerbau yg dicucuk hidung. Apa saja DAP n PKR arah, Pas menurut. Isu Nasaruddin tu pun kalau dilihat lebih kpd kepentingan PRU sbb ketika Hasan Ali mempertahankan akidah Islam, seorang pun org atasan Pas tidak mempertahankannya, malah membuangnya begitu sahaja (cukup geram bila Hasan Ali dibuang sbb dlm Pas, dialah lone ranger mempertahankan Islam – arak, murtad). Kalau PR perintah pun, Pas tak ada kuasa so jgn harap la hukum hudud tu tercapai. Bak kata Karpal ‘Haji Hadi kata dalam Al Quran tiada negara Islam tetapi negara kebajikan’ bila menyentuh cita2 Pas dlm merealisasikan hukum hudud. Anwar pula cakap ‘dalam Buku Jingga tiada hukum hudud. Buku Jingga adalah perlembagaan yg akan digunakan oleh PR apabila memerintah Malaysia kelak’.
    Allah kurniakan akal utk kita berfikir so berfikirlah dgn bijak. Jgn disebabkan nama ‘Islam’ yg digunakan oleh sesebuah parti, kita gadaikan maruah agama, bangsa dan negara.

    0

    0
  74. nelopak si cover cun says:

    klo pas dibyr beribu,hang pulak dibyr berapa juta??hahha..bodoh piang..klo org sokong pembankang hang ckp itu ini,klo sokong kerajaan hang puji melambung.hang tu yg over confident.kaki ampu n putar belit..hahaha..mana x nasi klo xtumpah ke pinggan..

    0

    0
  75. kaudanaku says:

    nak ckp biarlh dgn bukti… dah jadi fitnaah sudahnya.. kata pembangkang kaki fitnah… meludah kelangit ke?? kayo bonar eh pembangkang nak bayar puluh ribu.. dari mana nak cekau duit.. peruntukan dari parlimen pun x dapek.. , sponsor tuk majlis raya pun tak de…sederhana ja.. tak segah majlis raya BN.. mewah semua ada..siap berkaraoke dan berjoget..
    bersyukurlah klu artis pakat2 berubah.. usah pertikai niat org.. entah2 diorang lagi bagus dari hati kita yg duk perasan baik ni.. kut mlm2 diorang berusrah, perbaiki diri.. compare dgn kita yg duk sibuk dgn dunia.. duk update pasal artis yg cnfrm x de pekdah pun.. diorang join politik, since negara ni demokrasi.. semua berhak memilih.. dan diorang memilih utk active dan berjuang didalam parti tu, mgkin sbb dia rasa itu tgungjawab dia.. dia pernah lalai.. now diberi hidayah.. pernah kenal kedua2 belah pihak.. pernah duduk di dua majlis yg berlainan.. diorang ada akal dan hati, blh menilai mana yg benar dan salah.. dan tidak salah utk diperjuangkan kebenaran yg dirasakan patut disokong semua pihak.. jgnlah pikir kita ni dah cukup bagus..

    0

    0
  76. Anonymous says:

    Sape x kenal zed zaidi……presiden publisiti……

    0

    0
  77. betty says:

    Nara…saya rasa blog awak ni dah semakin tiada value. cubala cari topik yg berguna yg blh peminat dan artis berkongsi ilmu. bknnya dgn topik murahan begini.

    zed zaidi : siapala kita ni hamba yg kerdil untuk menilai org yg berhijrah tu benar2 berhijrah? Dia nak sokong politik mana pun biarla dia..tp jgn sesekali kita menilai org! Itu keje Allah.

    0

    0
  78. saje-saje says:

    kenapa kalau berhijrah je xleh berpolitik…klau pendirian dier nk sokong negara islam tu bkn ke sbb dr kesedaran dier sbg umat islam yg telah berhijrah yg hidup dinegara islam…. kenapa xleh berpolitik?? lg pn, ade ke zz g ceramah2 dorg tgk btol ke dorg mngutuk mengeji sume?? so, klau berkempen or berdakwah kt pentas pembangkang kire dipergunakan…klau berkempen kt pentas BN tu kira halal n berlesen la…..kenapa mcm tu?? ni negara demokrasi, hak masing2..asal nk stop2…x kira la nk berceramah utk parti mana2… btol ke ko dpt info yg sah dorg dibyr puluhan ribu?? so??? klau artis kelas 1 negara menyanyi kt show2 dpt puluhan ribu xlak ko bising..kerja masing2 la…dier menyanyi kt pentas, artis ni berceramah kt pentas…

    0

    0
  79. anon0815 says:

    statement bangang ape lg yg si gipang ni kuarkan lg. bodoh ape. ingat pembangkang ade duit sebyk tu ke semata nak byr artis. kalu duit byk camtu dah lama pembangkang buat tour kempen round satu malaysia ni

    0

    0
  80. anak kelate says:

    sy ank jati klantan, fmly tuan guru nik aziz jg agak rapat dgn fmly sy. n sy akui fmly sy condong ke arah pembangkang TETAPI itu smua bgantung pd sape calon yg d pertandingkan. jika pas turunkan calon yg kalo kita lihat boleh mgadaikan negara, kami akan undi kerajaan. apa yg sy fhm dr kata2 ZZ, dia cuma mngulas komen artis yg bhijrah kononnya susah cari rezki dlm bidang seni. jika kita lihat komen artis tsebut, rasanya dia dh mmg menyepi sblm bhijrah lg. sepi dr dunia seni tp bising dgn soal cerai, putus cinta, msk spital krn t’tekan. jd haruskah kerajaan d persalahkan jika hakikatnya dia dh mmg sekian lama x muncul d kaca tv sblm bhijrah lg ? kalo soal bhijrah d bangkitkan, tbaru lakonan diana amir d tayangkan d pawagam. filem ok.. bukan drama d tv. ini 1 contoh artis btudung x d ketepikan. nk blajar ilmu agama dgn ustaz d masjid, d skolah dll, bukan dgn ustaz politik. boleh mrosakkan akidah. wallahualam

    0

    0
  81. :p says:

    kalau buat hudud, habis la anwar..

    0

    0
  82. hayon says:

    ajar bini lu pakai tudung dulu..

    0

    0
  83. pui adalah says:

    @ adalaaaahhh.dulu kerajaan terengganu pernah laksanakan hudud tu ape?ko ni main cakap deras je.da xbuat 2 xbuat la cedoi.

    0

    0
  84. just nak says:

    hmmm…betul ke tak artis2 tu berhijrah sbb kerana ALLAH itu wallahualam..niat baik/buruk mereka takde sapa yg tahu…hanya Tuhan yg Tahu…ZZ x payah lah nk mention atau kaitkan “artis berhijrah”…topic u cuma “Ada Artis Dibayar Puluhan Ribu Ringgit Untuk Burukkan Kerajaan”..tiba2 plak kaitkn mereka yg berhijrah..kesian lah kpd yg btl2 berhijrah kerna ALLAH..kalau ya pun sakit hati dgn seseorg Artis tu tak payah lah malukan segelintir yg lain…be PROFESSIONAL..u ketua/presiden kna lah pndai control emosi..jgn main redah je..mmg ada btlnya u keluarkan pendapat begini…tp at the same time u menampakkan u ni sgt cetek ilmu dan keanak2an..just back to basic..setiap org ada hak masing..utk pilih jln yg mereka rasa baik utk diri mereka..tak perlu lah cpt sgt nak gelabah…sabarlah…Tuhan maha mengetahui setiap sifat yg DIA ciptakan…:)

    0

    0
  85. nina says:

    lame2 aku jadi bosan tgk ZZ ni.. Terlalu byk yg dia bersuara spt xde nilai pemimpin langsung. Ko xberhak nk tuduh reason org berhijrah krn itu urusan dia gn Allah. Sekurg2nya dia jadi lbh baik dr dirinya yg sblmnya. Ko? Tamakkan jawatan presidwn seniman smpai buta ttg hakikat sbnr. Aku mmg dh xleh nak tgk dia ni. Rase meluat sgt2

    0

    0
  86. shinchan says:

    MasyaAllah…. skurang2nya, mereka telah berhijrah. Kenapa mseti dipertikaikan? Hilangkah sudah erti tawadduk itu dihati seorg mukmin? Malaysia Kini… heronya ZZ .

    0

    0
    • marc says:

      betu tu. kalau org yg tak berapa nak baik pun kita kena bersangka baik, apatah lagi org yg nak jadi baik

      0

      0
  87. marc says:

    abang zz blacklist ka je retis mcm tu, abg zz kan berkuasa

    0

    0
  88. Gotham says:

    Artis ta pyh msk politik la.. Wat nymph org je.. Zz pun stu cr salah org je kje nye..

    0

    0
  89. bosan dengan sketsa zed zaidi says:

    zed zaidi tolongla jangan mencetuskan perbalahan dengan kata-kata yg tak bijak langsung.. mind ur words.. even u punya pangkat tu tinggi (presiden seni je pum), it doesn’t mean u have all d authority.. kdg2 kata2 ni la yg banyak menyumbat manusia ke dalam neraka.. yg mengomen kat sini pum, ada akal pikirla sendiri, amik pengajaran sudah.. jgn nk mengumpat lebih2.. sama2 berdoa lg baik.. aku pun xderla baik sgt.. nk kutuk org pum, lihat diri sendiri dlu.. konfem x jadi kutuk..

    PEACE!!

    0

    0
  90. jenal lontong says:

    Islam itu syumul. Blajar mengaji Al Quran dn fahami maksudnya

    0

    0
  91. abdullah says:

    no one perfect .. kebanyakan orang nampak keburukan orang lain .. keburukan sendiri x nampak. tunjuk orang , tiga jari menuding arah kita balik…. Allah saja yang tahu mana yang benar… kalau orang yang diburukkan mengamalkan rukun islam dengan sempurna, adakah orang yang mengata itu mengamalkan rukun islam juga. sapa yang lebih baik dari segi amalanpun tak berhak nak mengata orang lain..
    baik diam dari mengutuk orang lain. xdelah dosa sesama manusia

    0

    0
  92. hanie says:

    Ikhlas aku nak cakap…aku lagi menyampah si nara drpd zed zaidi….gossip dah berbaur fitnah…macam mane ko nak mintak maaf dgn manusia? Dengan tuhan allah maha pengampun….hati manusia? Mujur ada mahkamah akhirat….aku nak jd saksi..sekian,

    s

    0

    0
  93. oldmanstyle says:

    Zed Zaidi macam haram jadah!!..

    0

    0
  94. musfirah izzati says:

    org berubah ke arah kebaikan pon nk jadi isu keerrr kaedahnyerr..artis yg terlibat ngn politik tu, dlm parti yg mngamalkn syariat islam..xsalah kn mnympaikn dkwah mcm tu?? xkn laa tibe2 neelofa yg sexy tu plak nk brdakwah kt org psal islam2 bgai pdahal diri sndri pon xbetol..nnt org ckp xserupa bikin plak..rezeki di tangan Allah..bkn d tangan ZED ZAIDI yg memandai ckp lps pilihanraya nnt artis2 yg berubah tu xdipanggil ntuk berceramah dah..bodoohh laaa zed zaidi ni!!!!

    0

    0
  95. Dengar2kan says:

    Emm macam2….

    0

    0
  96. fared says:

    Sokong nuar – kaki joboq
    Sokong adi wawang – ajran sesat
    Sokong nik ajis – tua nyanyuk
    Sokong Lim Buang Erk – anti islam
    Sokong pak ajip – Aminnn Malaysia aman.. tq pak ajip

    0

    0
  97. ibn sina says:

    akhirnya BN yg didukung oleh orang melayu bumiputra Sabah Sarawak dan kaum india melalui UMNO berjaya menang dalam PRU 13 yg lalu….semuanya dgn izin dan kekuasaan Allah swt….tahniah BN!

    0

    0