Written by AbangNara | April 25th, 2011

ac mizal masuk umno

Pelakon dan pengacara AC Mizal yang menyerah borang keahlian Umno hari ini, berkata beliau sebelum ini ditawar menyertai sebuah parti pembangkang serta dijanjikan jawatan tinggi.

Bagaimanapun, katanya, beliau menolaknya kerana tidak bersetuju dengan dasar yang diperjuangkan oleh parti berkenaan.

“Adalah sukar untuk saya menerima pelawaan menyertai parti tersebut kerana saya dibesarkan dengan perjuangan Umno yang popular dengan slogan ‘Dulu, Kini dan Selamanya…

“Tambahan pula saya langsung tidak bersetuju ataupun serasi dengan dasar perjuangan yang didukung oleh mereka,” katanya kepada pemberita.

Sebelum itu, AC Mizal bersama isterinya Emylia Rosnaida menyemarakkan Program Jom Masuk Umno di Ipoh apabila bersama 500 yang lain mengemukakan borang kemasukan sebagai anggota parti itu.

AC Mizal, 40, yang juga ahli perniagaan, menyerahkan borang keahlian kepada Ketua Umno bahagian Ipoh Barat, Datuk Shamsuddin Ghaffar.

Bercakap kepada pemberita, AC Mizal berkata beliau menyertai Umno kerana selari dengan perjuangannya dan selepas dipelawa oleh ketua Pemuda bahagian Ipoh Barat, Syamsul Baharin Putra Ahmad Shibi.

“Saya terus menerimanya kerana selama ini saya lihat (Umno) begitu komited dalam perjuangan demi menegakkan keadilan,” katanya kepada pemberita di program anjuran Umno bahagian Ipoh Barat.

AC Mizal berkata beliau akan bergiat secara ikhlas dan telus sebagai seorang ahli biasa Pemuda Umno dan tidak berhasrat untuk merebut jawatan di dalam parti.

“Saya berniat untuk bergerak secara aktif dalam pergerakan Pemuda walaupun usia telah mencapai 40 tahun pada tahun ini tetapi bagi saya masih belum terlambat bagi membantu parti yang menjaga negara sejak ia ditubuhkan,” katanya.

Anak kelahrian Muar, Johor itu berkata beliau turut memilih untuk bersama-sama Umno Perak berdasarkan nasihat Allahyarham ayah mentuanya yang telah berpesan sekiranya beliau ingin memperjuangkan nasib bangsa, Perak adalah tempatnya.

Isterinya Emylia berasal dari Ipoh.

Sementara itu, pengarah filem Hantu Mak Limah Balik Rumah, Mamat Khalid yang turut berada pada majlis itu berkata beliau datang untuk memberi sokongan kepada rakannya.

P.S: Menangi iPad 2, Blackberry Bold 3, iPod Touch dan macam-macam lagi dengan menyertai The Great Churp-Churp Race.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

243 responses to AC Mizal Masuk Umno, Ingin Tegakkan Keadilan

  1. AC Mizal vs Bob Lokman…

    Tapi lagi respect kpd Bob Lokman!

    Entry Terkini: 5 Tips Supaya Cepat Dipinang Orang – Khas Kepada Gadis-Gadis Zaman Sekarang

  2. hann says:

    jd artis je dh r AC oi..kes gelang ko pun x settle lg,nk citer psal politik plak..

    • Merpati Putih says:

      cri pblsti le tu

      • stunt says:

        emm … klau nak buat bisnes kena la join umno ..

      • nee says:

        hahaha..klako2 je ac ni..hg ingat hg masuk umno hg dapat ke tittle Dato’ hg yg ttbe ilang tu?..

        • si bangang berlagak pandai says:

          gila statement tak sedor diri langsung..dah2 lah nak jadi penipu tu ac oii..jual gelang kau dah tak laku, sekarang kau nak songlap duit rakyat dengan masuk umno pula, thuii..faham sangat lah kenapa kau nak join umno ni sebab nak sara bini kau yang selero nya mengalah kan badak sumbu air tu..jadi kena lah masuk umno, dan gagau seberapa banyak duit yang kau boleh..

        • Elle says:

          selera bini az sama dgn selera BIK MAMA :p

        • hihi says:

          haha…umno keadilan pe jadah nye…?rasuah belambak la…main kotor je taw…aku benci ac ni sejak kes gelang sampai la jd dato la konon nye….konon byk duit tp nafkah kt anak2 istri ptama mane…?np tertgunggak sampai nek kes makamah.memalukn.ni kes nk kontroversi sbb perak nk mengundi….hope umno xkn menang

        • tXo(the X one) says:

          smua parti politik ade rasuah…

          smua taik punya…mane ade politik clean..

        • yume says:

          rasuah tu semua parti politik ada… dari sekecil-kecil rasuah hingga sebesar-besar rasuah ada… kalau masuk parti politik mana sekalipun kalau tujuan utk keadilan… adil lah jadinya.. kalau masuk PAS pun ingat nak nama kat mulut cakap sebab untuk keadilan, untuk islam, untuk selamatkan masa depan rakyat tapi sebenarnya tak lebih utk nama dan kuasa.. tak jadi juga..

          tapi aku memang tak suka si AC ni… entah apa2

        • lola says:

          to hihi dan semua yang anti UMNO, anti PAS ke etc…RASUAH tu ade dimana2..bukan salah parti tp salah si pembawa parti tu..kalo ko nk kata UMNO makan rasuah..sbb ko memang anti UMNO.. ak lak tak pecaya kt Tok NIk ko tu ataupon En. Anwar yang sah2 wat hal sebelom jd PM..so katekan ak ni tak pecaya ketiga2 parti then ak vote ko jd pemimpin..ko yakin ke hati ko tu bersih tak rambang mata tengok duit, takpon ko leh kwal ke tindak tanduk ank2 buah ko yang makan rasuah..sume org dalam mesia ni boleh wujudkan parti sendiri tp yakin ke takkan terjebak 100% sume salah laku ni..sbb RASUAH,MENIPU, etc sume tu perbuatan individu..so pandangan peribadi ak.. samada ak tadbir sendiri negara ak atau pilih satu parti yg kukuh demi masa depan ank cucu ak walaupon RASUAH (dgn bukti),asalkan mmpu memartabatkan negara,mmpu kawal masalah walaupon tak sume ,at least diorg sumbang skit duit “RASUAH” bina rumah rakyat( korang leh anggap ni drama UMNO),selagi kita tak jd rakyat merempat tak pe la..g pon susah satu2 parti cm UMNO ni nk kekal berpuluh2 tahun..bab agama jgn campur aduk ngan parti..lg pula nk kekalkan keharmonian dan kemajuan malaysia skang sukar..jd kalo tersilap langkah risiko besar..ape pon bukankah bagus ketiga2 parti ni duduk dlm satu kumpulan..satu bangsa..adik ak umr 9 taun penah cakap..keutuhan satu2 negara disebabkan perpaduan rakyat nye.. cite sal AC ni dlm hati die kite tak tahu tujuan..die nk masuk UMNO ke PKR ke DAP ke lantak.tetapi kalo lencong skit dr tujuan menegak keadilan die..pasti ade hukumannya….

          P/S: Penat sebenrnya tengok korang berbalah hal politik, smpi ade wat tafsiran sendiri membuta tuli..melayu skang memang tak mcm dulu lg..bahkan agama pon dibabitkan sama kalo nk berkempen..kg ak gak yang best..penyokong PKR,UMNO, PAS dok sebelah2 umah ,duk kedai kopi sesama tak sorg pon bercerita isu politik..pada diorg “diam2 sudah” ,time election meriah ,time undi hak masing2 nk pilih, jgn kerana parti,melayu bunuh sesama sendiri, bangsa lain suke ati..:)

        • lola laloq says:

          @lola
          apa benda kau merepek ni. pilih parti yg “kukuh” walaupun rasuah, bunuh, etc? so corruption is okay as long as you get a piece of the bribe money? are you mentally retarded or something? or were you just trying to sound smart when really you don’t know shit? with you writing in malay, i assume you’re a muslim, a practicing one or not im not gonna speculate, but kitab mana oh which you’ve read yang cakap politik lain, agama lain? then what is meant by “negara islam” where the hudud laws are wajib stated in the Al-Quran? please do enlighten me.
          i have a strong feeling that you are just another one of those people who merely talk about something without actually having any knowledge about it. a muslim’s advice to another: grow up and get some sense into your thick head.
          no offense meant :)

      • Sitty says:

        haah…ngam sgt2 la tu….lepas ni leh tipu byk2 lagi…almaklum ada parti besar punya cover kegiatan menipu…ceh…lawak tol!

      • secret says:

        1-perlu ke pakai songkok? macam kelaka je. haha
        2- bukan dulu panggil DATO’ ker?
        3- gambar ni macam bajet YB je.haha
        4- KAU NI, BETOL KE NAK MASOK UMNO? banyak keje dowh. kena masok kampung segala. aku cakap serius. Alangkan kau yang bizi ngan keje mengacara dan pelbagai pun, sampai takde masa nak pi mahkamah dulu2. ni pulak nak jadi ahli umno. huhuhu
        (sambil geleng kepala).
        5-Umno ni, bukan YB dan mt je yang bz, Orang bawah pun buat keje tau (termasuklah ‘aktiviti ‘ di kedai kopi). ish3.

        Apa2 pun gudluck. EVERYTHING BACK TO BASIC. kalau ayat melayu islamik nya ialah. NAWAITU. huhu.

    • Tabuan says:

      AC….. SEBELUM NAK BELA NASIB RAKYAT… ADA BAIK DAN LAGI MULIA KO GI JALANKAN TANGGUNG JAWAB KO TERHADAP DUA ANAK LELAKI KO DARI BEKAS PERKAWINAN YG DULU DAH LAMA KO ABAIKAN.
      MENIAGA GELANG PUN MENiPU..
      CEKIK $$$ ORANG.
      ADA HATI NAK MEMIMPIN SEDANGKAN DIRI SENDIRI TAK TERPIMPIN.. :-( :-/

      • armani says:

        aku setuju bangat dgn ko Tebuan….

        • Tabuan says:

          Ai $$$ orang.. Dia laki bini brani cekik,
          Inikan pulak $$$ rakyat bila dah jadi ahli kerajaan lak.
          AC buat ni pun bukan utk rakyat.. Lebih tepat
          UNTUK KEPENTINGAN DIA SENDIRI :/
          Ish! Tak undi dia pun takpelah tak kempunan pun…
          Sa….bor ajelah pak jabik!!!
          Wahahaha! :D

      • akuww says:

        peh..menyengat betul komen Tebuan ni!!!!
        cayalah

      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        kalau kau ingat AC ni penipu jual gelang ….jangan beli lah gelang dia !!!!!! dh lah tk beli !!! cakap pulak AC ni penipu !!!!!! tk senonoh lah kauorang ni !!! boleh nangis minah jambu baca komen kau kt atas !!!!

        • Tabuan says:

          @minah: Kak minah menangis meraung 24jam depan computer pun apa ku peduli… Ada aku kisah??????
          Hahaha!
          Kak minah… Hanya orang bangang aje yg beli gelang tu kalo dah tahu gelang tu tak memberi manfaat.
          Saya tak kemaruk nak beli walaupun mampu nak beli.
          Lebih baik ku beli cincin Blvgari!
          Yg dah beli gelang tu ada yg dah feedback,
          terpampang dlm paper! Kak minah tak baca ke…?
          Aaah… Tu lah asyik 24jam mengadap computer!
          Hehehe! :D
          Kak minah tak baca ke?

        • reez says:

          Kau apahal emo minah jambu? Kau ni AC eh tak pun emylia?

        • Tabuan says:

          @reez: Kak minah adalah adek pada Kak limah. Dia adalah peminat kipas mati AC sejak dari zaman Fiona…. Bezanyer dia dgn Kak Limah ialah,
          Kak Limah 24jam round satu kampung sementara adeknyer si Minah memgadap computer 24 jam!
          Ehehekekeke!
          Jgn marah Kak minah… Kalo marah…
          Nanti computer kena juallll !
          Wagagagagaga! :D

        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          dh lah dh lah !!! menyampah minah jambu ngan kauorang dua ni huh !!!!

        • Tabuan says:

          @minah: lah…menyampah pulak… Jgnlah mcm tu minah oi..
          Kak minah ni saya nak beri pandangan ya..
          Kalo mu ada niat nak beli gelang tu, ada baiknya mu gi beli
          Desktop ke,laptop ke, notebook ke, beli emas ke lagi faedah.
          Beli computer bleh surf2 internet bleh masuk YouTube mana lah tahu jadi popular 1 hari nanti. ;p
          Beli jam ORI Tag Hauer ke, Breitling ke, Rolex ke..
          Beli emas ke,sesak2 waktu memerlukan bleh gadai dpt $$$.
          Ni dari beli gelang tak bawak hasil kalo nak gadai..
          Silap2 kena baling balik pat muka..
          Beli beribu tapi tak laku! :(

    • .benci artis. says:

      msk PEKIDO xnk ke? bley jadi abg brado :)

    • katak pisang says:

      coz kisah gelang x setel lg tuuuu. sekurang kurang msk UMNO leh cari payung nanti. pas ni leh dapat tan sri le lak

  3. ms.fathihah says:

    Hidup UMNO!

    • joni says:

      hidup umno sampai kiamat! ketua bahagian + ajk bahagian + ketua cawangan + exco sebat projek sana-sini.. anak2 jadik artis..anak2 bisnes kaya-raya

      • jagaLaMulutSikit says:

        jangan cakap mcmtu wei. bapak aku ketua cawangan, *cawangan kecik je la, kg* and dia xde pn sebat duit ke, projek ke. sebab dia kerja ofis je, nak sebat apa kan. Family kitorang pn x kaya, sederhana je. lagi duit dia habis adalah, orang kampung mintak tolong. kalau bapak aku mampu dia tolong la sikit2..

        jangan generalizekan mcm semua yg berjawatan tu macamtu. walaupun x dinafikan mungkin ada yg mcmtu.

        kata2 yg mudah diucapkan kdang2 kita tak sedar boleh jadi fitnah. X pasal2 masuk neraka karang.

        Sekian, tq

        • suraya says:

          kepada en WUE>> baca nie…!

          Tiga gelaran itu bisa dibagi buat tiga keadaan :

          ( 1 ) ~ Dikatakan seorang penghukum itu kaafir, apabila ia menganggap , bahwa hukum Allah itu tidak baik , atau ia anggap ada hukum yang lebih baik dari pada hukum Allah .

          ( 2 ) ~ Dikatakan seorang yang menghukum itu zhaalim , apabila ia menghukum dengan tidak tahu adanya hukum Allah di tentang itu , yang berarti ia meletakkan suatu hukum bukan pada tempatnya ; sedang ma’ana zhaalim itu ialah seorang yang meletakkan sesuatu hukum pada bukan tempatnya, atau bisa juga dikata, bahwa yang menghukum dengan hukum yang tidak dari Allah itu , zhaalim : penganiaya , ya’ni menganiaya orang yang dihukumnya atau menganiya diri sendiri , karena menyebabkan dirinya akan menerima balasan yang pedih dari Allah .

          ( 3 ) ~ Dikatakan seorang hakim itu faasiq : orang yang durhaka , apabila ia tau ada hukum Allah di tentang satu urusan , tetapi dengan salah satu sebab , dg sengaja atau terpaksa , ia menghukum dengan undang2 yang tidak diwahyukan oleh Allah .

      • jagaLaMulutSikit says:

        eh, btw adik beradik aku x de yg jadi artis pun.

        • pejuang says:

          yang jawatan bawah memang x kaya… yang duk atas tu yang kaya… x jadi artis sekarang, tp kemudian nanti sape tau… x jadi artis, pastu jadi pe??? ulamak? ustaz?

        • nanaTheWitch says:

          setuju dgn jaga mulut skit… ade bukti ke nk ftnah2 ore neh haaa??????? bnyk je ank2 ore umno blaja agama… tlong la..politik xmncerminkn islamik ke x… ko bru nmpk yg skit tpi dh tduh…

        • wue says:

          dan banyak juga anak2 orang PAS terbiar agamanya…

        • fakta says:

          oi wue dan nan the witch… kalu blajar agama tp tolak hukum Allah nak buat ape? ibarat blajar saje2 tp last masuk neraka jugak!

        • wera says:

          PAS tu ikut hukum ALLAH ke? keluarkan kenyataan demi politik jer lebih. mula2 tak boleh.. haram… lepas tu tetiba dmi kepentingan politik boleh pulak dah… lagu tu ke pemerintah ikut hukum ALLAH?

          dan kepada fakta siapa awak nak kata orang yang sokong umno tu tolak hukum ALLAH? dan siapa awak nak kata last masuk neraka? adakah awak malaikat yang diutuskan ALLAH untuk memberitahu orang bahawa org tu akan masuk neraka? sebelum bercakap/taip fikirlah dulu…

          adakah orang yang percaya akan kepimpinan sekarang dan mengamalkan ajaran islam dan tidak menolak hukum yang ALLAH tetapkan akan tetap masuk neraka? sedangkan itu yang dia percaya.. itu yang dia pegang dan itu yang dia yakin selagi dia tak nampak perkara-perkara yang dituduh terhadap pemerintah?

          kalau ikutkan sistem PAS sendiri tak ada Islam mana pun. kebanyakannya masuk PAS bukan sebab memperjuangkan Islam tetapi tak puas hati sahaja dengan pemerintah. bukan sebab isu islam tetapi isu dunia! kalau PAS tu betul2 ikut sistem Islam aku sokong PAS tu tau tak! malah aku percaya ramai lagi sokong!

        • i like says:

          oi wera… jelas dan nyata yang umno tu tolak hukum ALLAH ok… kalu umno tu tak tolak hukum ALLAH kenapa dirang xlaksanakan HUKUMHUDUD… ke ko xtau HUKUM ALLAH TU HUKUM HUDUD! lagi satu memangla pas tubuhkan politik sebab tak puas hati dengan umno yang jahil agama…itu la tujuan kite jadi pembangkang sebab nak bangkag kejahilan umno! ade paham!!!

        • saya says:

          Wajib Mu’minien Menjalankannn Hukum2 Allah Dan Rasul-Nya

          Artinya : “ Dan barangsiapa tidak menghukum dengan hukum yang diturunkan oleh Allah , maka mereka itulah orang2 yang KAAFIR “ ~ ( al-Maa-idah : 44 )

          Artinya : “ Dan barangsiapa tidak menghukum dengan hukum yang diturunkan oleh Allah , maka mereka itulah orang2 yang ZHALIM “ ~ ( al-Maa-idah : 45 )

          Artinya : “ Dan barangsiapa tidak menghukum dengan hukum yang diturunkan oleh Allah , maka mereka itulah orang2 yang FAASIQ “ ~ ( al-Maa-idah : 47 )

          Tiga ayat pertama menegaskan , bahwa orang yang tidak mengambil hukum2 Allah buat jadi undang2 di antara manusia di dunia dan dalam urusan akhirat itu , kaafir , zhaalim dan faasiq .

        • suraya says:

          kepada sesiapa yang menyokong UMNO dan menolak hukum ALLAH… baca nie!!!

          Kalau dikatakan bahawa undang-undang Malaysia adalah undang-undang yang terbaik di dunia , maka mintalah dia kemukakan hujah-hujah tersebut secara ilmiah . Dan cubalah tanya kepada dia : “ Adakah ini bermakna Malaysia adalah sebuah negara yang paling aman dan tenteram di dalam dunia ? “ .

          Dan kalau dia tetap berkeras begitu , katakanlah kepada dia lagi : “ Ya , kalau terbaik sekalipun di dunia ini , maka itu bukanlah jaminan bahawa seseorang itu akan terlepas daripada seksaan neraka kelak . Kalau ada , sila nyatakan di ayat manakah , surah manakah yang dinyatakan oleh Allah Ta’ala bahawa sesiapa sahaja yang mentaati undang-undang Negara Malaysia maka dia selamat kelak daripada siksaan neraka jahannam “ !!! .

          Tanyakan lagi : “ Adakah sesiapa sahaja yang sudah dihukum di dunia ini dengan undang-undang Malaysia dia kelak akan selamat daripada dihukum di akhirat kelak ? “.

          Dan jangan lupa katakan lagi pada dia : “ Usahlah masuklah dalam bakul lalu cuba mengangkat badan sendiri dan usahlah selalu memuji diri sendiri walhal orang sudah tahu kelemahan diri anda ! “ .

      • misc says:

        joni ni bangang, ketua kg ak okie jek walaupon ak undi parti lain (taun ni mungkin ak plih UMNO hahah)..snggup org tua tu trun g kg nelayan amik kan form bantu nelayan..walaupon kt kg tu de ketua sndiri( aa yang ni ko leh kutk die pasal rasuah,tp sayang die bukan UMNO la,dr parti tuuuuttt)katanye tok ketua ak tu ” tak pelah kalo kita tak bntu sesama melayu,sape lg”..bergantung pada org la duh..tu kes kastam imigresen rasuah tu ..berbakul kutuk UMNO..time undi pilih P* , time warga asing bawak barag subsidi minyak masak berkaton2(mase tu de kawalan brg) boleh lak terima rasuah(kantoi.ak nampak mase warga asing tu serah pasport terselit duit 50sen..pakkal takde camera kalo tak da jd bahan bukti..(sib baik ak baik, ANTI RASUAH)..hal individu la..

    • takde name says:

      hidup ke bendanya.dah nak mampos dah amnok ni.orang bodoh je yang sokong parti umgok ni.nak sebut nama pun aku tak hingin..

  4. kebaboommm says:

    suke cari publisiti murahan la mmt ni…dah tak laku ke gelang ribu-riban uolss tu…n now buat aku annoying tgk die dl Maharaja Lawak lak..nymph aku..

    1st????hehhee….

  5. Merpati Putih says:

    UMNO, PAS, PKR, 69, DAP, BEBAS……slmnya

    • [email protected] says:

      aku sokong Semangat 46 le…
      hehehe marah orang 46

      • Merpati Putih says:

        nik..mira sja je x letak 46…sbb sat umno sat 46..dh mcm 69….tu slhnya ktua dia…slh tlk nma..hihihihih….(ayat kaber malu wei…)

        • [email protected] says:

          marah Tengku Razali gan Raiz Yatim,,, dia yang tubuhkan 46, ko p tukar 69

        • Merpati Putih says:

          ko mrah ke…dia yg mrh..amboi..kt kat orng kg dia….mrah benar..nnt blik ddk gua musng le…

  6. Sinar R says:

    nak perluaskan networking le tu…. kan AC kan… bak mai gelang satu… hahahaha

    • [email protected] says:

      kalo laki haram pakai gelang tau rantai,,,,
      kalo mati time pakai rantai tau gelang bagi laki, masuk neraka dulu le jawab nya…

      BOB LOKMAN VS AC MIZAL

      nant ada lak yang masuk KeAdilan

      • Merpati Putih says:

        kakakaakakakaka…siot ko ni…:-)
        tu x msk ranggo g… :-)
        PAS wei

        • [email protected] says:

          mana2 parti je aku sokong janji Islam n tak jatuhkan Islam+melayu,,,,

        • Merpati Putih says:

          yup….mira skong ko nik..mn2x pn ok…….kta orng bwah ni ttp kna krja krsa..lntn la nk jdi ape2x…ssh2x sngt..nnt kta migrate p canada ye? :-)

        • Tabuan says:

          Nic pet kata:

          mana2 parti je aku sokong janji Islam n tak jatuhkan Islam+melayu,,,,

          Tabuan pula kata: saya setuju! Yg penting tidak anianya sesama manusia! :)))

  7. Merpati Putih says:

    sekiranya beliau ingin memperjuangkan nasib bangsa, Perak adalah tempatnya…..ayt x leh blah…sorry 2 yr father in law….
    wei..klau no nk brjuang dmi keadilan rkyat…ko ddk kat KL pn bleh……
    lain le ko ada sekutu kat sna yg mmpu sogok ko cepat2x smpai ko leh sndang jwtn tnggi dlm parti tu…

    mmg d akui….UMNO dlu kni n slmanya….
    hidup UMNO….
    cma orng yg main pltik tu je yg x slmnya dok btul…..tipu hbis2x….smua prti sma….

    • ntahaper2 says:

      kalau tak suka AC jangan ler UMNO jd mangsa…bagi aku, selagi negara aman, anak2 aku, adik2 aku boleh belajar dengan aman..cukup segala gala aku tak kisah…kalau nak ikutkan, perangai orang2 besar yg mcam2 tu bukan dalam UMNO jer, parti lain pun sama…

      • pizza says:

        “perangai orang2 besar yg mcam2 tu ” takde dlm PAS. Aku sokong kepimpinan ulama! Hidup HUDUD! Hidup Al-Quran & Sunnah!

  8. hujanlebat says:

    erh. kalau korang perasan kan kat MSTAR ada cakap dia Datuk Mizal Zaini. Is it? Dah dapat ya? Why I tak tahu ni. Mesti dah lama tak baca BN ;p

    • Merpati Putih says:

      dngr kes datuk tu time dia bt gelang lg…tp x tau le..xda mention ape2x pn…..stil orng tlis AC…x tls datuk AC…

  9. larahati says:

    dia ni dh official jdi datuk ke?
    Ari2 bukn main dok tnjuk surat..
    Ni bunyi pun tk ade..
    Yg dngr m.nasir n ramli m.s aje..sapa tau bleh bgitau saya…

  10. matjoe says:

    feel weird. what point he try to prove

  11. sue says:

    yei…lep u bro AC..ade gak artis yg xsesat ke arah pembangkang!!!!

    • wahaha says:

      tula.. nasib baik x sesat ke pembangkang… yg sesat ke pembangkang tuh semua rambut karat, rambut jambul besaq punyer pakai rantai beruk kang… Alhamdulillah.. Yg beriman cam Ac ni la yg sokong kerajaan…

    • ejak says:

      tu la kan nnti masuk PAS sesat lak..kalo UMNO ni ke pangkal jalan la sgt…huhuhu
      mana reporter2 sokabar x nk komen ke…kalo BOB LOKMAN yg masuk PAS salah statement sket da abis kena sindir n perli ngan siti jarum…yg ni siti jarum x nk komen ke…huhahaha

  12. sailormoon says:

    ape benda la yg dia nk bgtau nih…
    benda mcm ni pun nk bgtau 1 malaysia ker…

    tolonglah,,
    publiciti murahan OK???
    kelakar nk berjuang kt perak jer…..
    ape la….
    mcm xde isu lain….

    • [email protected] says:

      dah jual gelang xberapa nak laku, jadi …………..AF dah kena carassss gan Pak Nil,,,, jadi cari le benda lain tuk populer

      • kapas says:

        pasnih ac leh sponsor ner2 ahli umno ngan gelang hikmat die tuh.huhuhuuhuhu….leh jd trademark umno. pahtu secara xlangsung ac leh gune pkai ayt umno dulu..kini..dan slamenye tu utk gelang die nye slogan lak.hahahahahahaha…kot2 ahli umno leh tlg tarik rmai org jd ahli mlm die tu..untung2 die ngan bini die gak! (leh bini die tukar kaler rambut plak):P

  13. Jiji says:

    politik pulak dah AC ni.. makin laris la gelang dia pasni ekkk.. :P

    Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
    Cari hadiah best untuk yang tersayang?

  14. #gelangkuasaAC says:

    bagus la.. kaki kencing masok parti kencing.. same2 dok kencing rakyat krn dek wang dan kuasa… kencing sana sini smpai negara punah

    • [email protected] says:

      kalo rasa ciri2 pemimpin dalam diri tak der xyah le jadi pemimpin,,,, nak jaga umah tangga pun xberapa nak berjaya n yang lagi besar ker,,,,,

  15. aku says:

    kempunan ‘datuk’ punya pasal..

  16. aku says:

    kempunan ‘datuk’ punya pasal.. manusia bertopengkan dot dot dot

  17. alcatraz77 says:

    hehe mcm-mcm nak tegakkan keadilan apanya kalau jalan ceritanya pun dah x betui… Perpandukan kepada ajaran ISLAM sebenar memberi kita kebahagian didunia dan di akhirat… berpati ni boleh tapi pilih la yg terbaik… :)

  18. .. says:

    ape la maen2 perak nhe.. nk cr publisiti n kaber kes lame join politik? isk3

  19. .. says:

    kite tgu aidid muaddib bako die~~~

  20. alcatraz77 says:

    elok lah org mcm dia jadi ahli umno… sbb kalau masuk pas pun pemimpin pas tak terima hehe… ( pakai gelang dan rantai sesuailah dengan jiwa mereka org umno )…

    • [email protected] says:

      tak kisahlah ape die nak masuk dah buat selagi die x melanggar batas2 yg ditetapkan dalam syariat islam.
      tp aku kesian btol kat org yag duk kutuk, caci, menghina dan memfitnah tanpa mengetahui kedudukan sebenar. tak pasal2 menambah dosa yg sedia ade…

  21. what the? says:

    oh! rasanya dasar yang diperjuangkan oleh satu pihak lagi yang dikatakan AC mungkin dasar Islam sebab itulah beliau tidak boleh terima kerana Islam lebih banyak jangan berbanding boleh.

    ps: salah satunya dalam Islam, jangan menipu, huhu.

    • Daebak says:

      wrong.Sebenarnya dlm islam bnyk yg BOLEH.Learn more abt Islam before u jump to the conclusion =)

  22. zack says:

    sokong!!!! keputusan yg tepat…..walaupun aku penyokong pas, aku takkan undi pas dlm pilihanraya yg akan datang…sebab aku tak nampak yang pas berkuasa dalam pakatan rakyat…jadi macammna dengan impian menubuhkan negara Islam?????? Pas!!!! tolong keluar dri Pakatan….aku nak undi korang balik!!!! ramai kawan2 aku pun sokong pas tpi disebabkan pakatan, diorang xundi…

  23. sandra says:

    eloklah jadi ahli umno….umno kan suka menipu dah kena dah…penipu btemu dengan penipu….memang kena sangat dah tu….sudahlah AC….

  24. Sharipah Astaga says:

    Duit yang “melimpah” tu dah nak surut gamaknye… Masuk UMNO, duit UMNO boleh tolon. Nak tegak keadilan konon… Keadilan amendenye? Kau sendiri pun tipu tipu lagi orang ramai dengan auta gelang hikmat. Sudahlah …

  25. atilia says:

    ahaks.. whatever AC

  26. azie says:

    cak cover bisnes dia la tuh..

  27. ntah says:

    ermm sian kt umno…cmni nk tgkkn keadilan gnekn umno…
    ish3x….
    parti pembangkang mne la yg twrkn dy nie???
    tgk muke pon da tau x layak…
    kaki penipu
    kaki pembelit…
    parti kasut terompah je la yang layak kt ko ac oiiii…..

  28. Zarina says:

    Nooooooo….kalo dia jadi ketua pemuda UMNO ke, ketua UMNO bahagian ke, jahanam la tempat tu…habis semua org dipaksa beli gelang tipu dia tu…

  29. spoiler pink says:

    xtau ape nak komen…senang je deme dpt cabel masuk politik… harap sape2 yg nak berpolitik tu biarla dgn niat yg betui bkn utk kepentingan sendiri.

  30. Grrr says:

    belum join politik dah makan duit org. jadi ahli politik nanti lingkup negara

  31. pencacai UMNGOK says:

    eloklah tue….orang penipu masuk parti penipu…..kah kah kah…

  32. student bandung says:

    teringat dialog cerita p ramlee..

    bapak disana tu penyamun..abg2 disini tu penyangak..
    dah kena dah penyamun jual penyangak..
    apa salah nyee..

  33. pemerhati says:

    Alaaa..meluatnya la bc steatment mengampu camnie.. xlama AC tuh dapat TAN SERI la kot…huk..huk..huk.. nak masuk UMNO tuh masuk jerla AC oii…xperlu la nk buruk2 kan mana2 parti..Mcm la UMNO tu bagus.. Semua parti SAMA JER.. 2×5… 5×2.. tp ..Bagusnya sokong pembangkang nie bkn apa AC oi… Atleas apa yg kerajaan nak buat xla sesuka hati mak nenek dia jerk..Atleas ada suara2 penentang…kalu semua majoriti dia yg kuasa alamtnya apa la nak jadi…Ada suara2 pembangkang nie sekurgnya bagi hint kat pemimpin2 terhormat kita spya sedar diri…jgn ingat duit Rakyat buat mcm duit Sendiri….

    Ramai yg berduyun nak masuk UMNO sbb APA?? Sbb apa yg nak mudah dapat…masuk pembangkang sapa nak bg?? Jd org masuk UMNO tu ada sbb…. bkn sbb perjuangan….tp sbb KEPENTINGAN….DLM HIDUP NIE KAN AC…bila kita nak maju kita kena tahu jln “shortcut ” Padan la tu AC masuk UMNO…. Suka …bkn xsuka… Tapi jgn la duk buruk2 parti lain…sbb masing2 dlm parti tu sendiri pun ada kelemahan pentadbirannya tersendiri…

    Tapi kan… Padan la AC msuk UMNO…SESUAI sgt…. tak kan nak masuk PAS kot…. Sesuai ker ngan imej dia… tgok la gaya hidup dia camner…isteri dia camner.. ish..ish..

  34. pija says:

    sapa undi dia mmg bongok…hahahhahahaha

  35. poyos says:

    waduh..waduhhh.. hebat korang, gosip pandai, politik punnnnnn… pandai tapi dalam kebuduhan mberi statement… Kite rakyat biasa taktau dalaman sebenar politik, relak sudah.. Pangkah jea mana parti ko nak. Tak payah nk mencarut sgt..

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      betol tu poyos minah jambu setuju ngan statemen kau yg betol2 bagos…..cakap ngan diorang relek sudahhhhh…… kalau tknk pangkah mana2 parti ha pangkah je jamban jamban yg dh rabak tu biar kasi cantek sikit n berseh………

    • reez says:

      Dalam islam pun cakap kita kena cari pemerintah yang betul. Itu adalah tanggungjawab kot. Mana boleh pangkah je mana nak. Bongok!

      • wahaha says:

        org takde otak mmg camtu… x gune otakk

        • tXo(the X one) says:

          mmg btol…tapi ko boleh jamin ker parti yg ko pangkah skrg brtanggunjwb mnegakkan islam?…sbb aku tgk byk parti skrg smua nk brkuasa je lbh..yg sana kutok sini, sini kutok sane..last2 rakyat yg trtonggeng…

    • jerr says:

      AC MEMANG KAKI PENIPU. MELAYU PULA TU KAU NAK TIPU. DAH DAH LA TU AC OI. GI JE LA BAYAR BULAN2 KERETA BENTLY KAU TU. TAPI JANGAN LUPA BAYAR NAFKAH JUGA YE.

  36. daddycool says:

    aku bace kat member aku punye harakah bob lokman kate ade 7 orang artis nak msuk pas…..tapi diam je….skang ni trend pnggil artis adoi politik politik….

    • selamaya... says:

      mane ade dia wahai daddy… lain kali masuk ruangan website pas untuk info… ade paham!

  37. kamo says:

    boleh blah la ko ac mizal.. nak bela nasib rakyat konon… padahal nak songlap duit rakyat… dari ko yang berangan2 nak bela nasib rakyat baik ko banyak2 bertaubat… tu kan lebig baik… kalu bela nasib orng islam xpela jugak… dari ko bela nasib rakyat baik ko bela nasib ko yang ntah selamat ke tidak dalam kubur nnti…

  38. elis says:

    komited menegak’n keadilan?pk dulu sblm brcakap ac ooiiii!!btw,do i care ko msuk ameno???????

  39. kami says:

    xsuke Ac jd pengacara maharaja lawak… sape sokong?

  40. jojo says:

    ala bukan nk memperjuangkan keadilan,bla bla bla..tapi nak dptkan tapak gerai berniaga kat perhimpunan agung Umno..mengaku jelah mangkuk!

  41. Reena says:

    Ingin tegakkan keadilan katanyerrr…keadilan anak2 dgn bekas isteri dah tertegak ke belum? Takdenyer parti yg benar2 ikhlas memperjuangkan ideologi & nasib bangsa..semuanya ada agenda..semuanya rembat duit rakyat, kaki pompuan…parti tupperware takpe..at least leh wat income..kuikuikui..

  42. nadiana says:

    kempunan DATUKSHIP punya pasal jeles dgn ramli ms dan m nasir lah tu,,,,dan2 nak masok blaa laa ac,,,aku takkan lupanya kisah gelang ko tu..

  43. kenapa le jd mcm ni melayu oii says:

    aku masuk sana org kutuk org..aku masuk sini org kutuk org..kat mana aku nak jumpa org x kutuk org…manusia makin sesat…sana kutuk sini keji..sana fitnah sini seranah..agaknya mak bapak diaorg ajor mmng mcm ni dari kecik ke..kesian melayu…emmm

    • kapas says:

      xde der mak bapak aja…..ni secara x langsung ko da wt fitnah nih. masing2 de akal dan fikiran,ade hak masing2. ruang komen masing2 so terpulang lah pd individu tu sendiri. lg pn sekurang2 nye diorang luah ape yg dalam fikiran diorg…..bkn semue komen merapu,ade jugak betol nye (tu pn lau ko phm ler). kalau xnk tgk pandangan/komen semue,jgn masuk tempat2 blog hiburan cm gini. adeiiii

      • Poyos says:

        kan kapas kan..anggap diri tu suci macam tak pernah kutuk org..pastu nk salahkan mak bapak..aku lagi malu ++kesian++budus melayu macam nih. pigi daaa.. ckp cam bunyi tin kosong kelentang..kelentang.. kelentung.. isi takde..

        • kapas says:

          go poyos go!! hahahaha..kesian ‘kenapa le jd mcm ni melayu oii’ nih..skang silap2 die orang kecam/komen g byk kang! huhuhuhu

      • selamaya... says:

        sebab ade hiburan macam nie la kite kne bangkang UMNO…huhuhu… bnyak sangat hiburan sehingga melalaikan…. syaitan nmpak nya ko dah berjaya menggoda anak adam seperti kapas nie… nauzubillah…

  44. orang KL says:

    ko ingat orang Parti Islam Semalaysia (PIS) ni alim ulama sangat ke?asyik2 maki orang je.islam apanya.dalam islam mana bley maki2

    • selamaya... says:

      TULA ORANG KL… lain kali duduk kat kampung jagan duduk kat KL… ko pergila belajar agama habis dulu k sebelum ko nak ckap ape2 pasal parti yang perjuang islam di jalan ALLAH… kalu bnyak sangat ko dengar fitnah dari UMNO yang baik pun ko xnmpak!

  45. Pengetua AF10 says:

    nak tanya sikit pd Abg Nara ke atau sesapa je la..kat mstar online dia tulis Datuk..bila masa AC Mizal dapat Datuk..???

  46. anti glamour says:

    Cari modal @ tapak utk bina empayar semula. Setelah biz gelang lingkup..dah menipu ramai Melayu, konon2 nak bela nasib Melayu ? Piiraaahhh….

    Bonus gelang pun x habs bayar lagi oii. If ko nak sgt bela nasib melayu….bayar duit2 melayu yg ko dah songlap dgn jual gelang magnet sakti ko tu. Pajak gadai pun x mao terima…besi buruk pun tarak laku gelang sakti tu. mmg super tipu AC ni !

  47. minah says:

    dah tua bangka baru join politik ker????????????? ngek btol…dh tu slame ni xpenah mengundi gamaknye…hahahahahahahaaaaa

  48. papaporno says:

    parti pembangkang mana lak yang offer ko tawaran tinggi tu ac…ko ingat diaorg semua takde otak ke..lawak tul..nak sgt berkhidmat utk masyarakat start ko berenti la jual gelang mangkuk ko tu.tah apa2 tah

  49. Myra Dolce says:

    knape la korg anti sgt ngan AC ni,….jeles la tu…
    hahahaha

  50. Kurus says:

    suka ko lah ac…

  51. nonina says:

    bagi nafkah anak dulu bro…lepas tu tegak jer apa yang ko boleh tegak..

  52. shinchan comey says:

    berpolitik lh pulak…. nk tegak kn keadilan @ nk kn jawatan dato’ yg di impi-impikn tu ac????
    bese lah artis malaysia… shah rukh khan bole dpt dato’ ye x???????? hahaha
    ce…cite….ce…cite….

  53. daddycool says:

    nape ngan bisnes glang ac tu rmai kene tipu k???ceh cite ceh cite….

  54. Dato' Sheikh Keh Kepala says:

    Parti mane le yg nak offer ko tu yea AC.. Parti pinggan mangkuk cap ayam ke. nafkah anak dgn exwife dh bayar lum. stakat 300 hengget sebulan pun ko nak bekira… mcm ni ke nak bela nasib rakyat???

  55. zaynola says:

    Nak tegak keadilan? Nak tegakkan periuk nasi yg aku nampak. Org mcm ni tahu apa pasal perjuangan krn anak pinaknya sendiripun tak terbela.

  56. larahati says:

    datuk ac mizal & datin emelia [ntah betul tau tk ejaan ni lantak lh]
    nak tukr jdi YB TanSri ac Mizal&PuanSri emelia
    puhhh bnga nyerrrrrrrrr

  57. wongapik says:

    bole belah la nk tegakkan keadilan… ko jd pngacara maharaja lawak je la smpai pencen… tu pun kalu astro nk pakai ko.. tu pun tau smapi bila…

  58. hampeh says:

    ac………….umno menegak keadilan……………….kelakar nya ac………………..bak kata nabil lu fikir lah sendiri

  59. MIA SUHA says:

    BILA BOB LOKMAN MASUK PAS,SUME ORG KATA BAGUSLAH,KNON TEGAKKAN KEADILAN LAH.
    BILA TIME AC PLAK,KORANG DOK KUTUK,MEMANG BEBAL KORANG NI.

    DAH TU PILIHAN DIA,INGAT KORANG JE KE YANG BERHAK MEMILIH?
    HELO,MALAYSIA NI BUKAN MAK BAPAK KORANG PUNYA

    HORMATLAH SIKIT KEPUTUSAN ORANG

    • takdo namo says:

      pembangkang memang cemtu mia, bangkang yo kojo eh… habuk pun takdo.. bahaso yg dioghang gunokan pun mcm takdo adab la.. kalau ado sepuloh pekataan dlm satu ayat dio tu, kau jgn heghan klu 9 maki hamun.

      • wera says:

        dorang memang suka yang suka maki hamun ni ha… nak hidup senang baru cari kerajaan… kalau tak suka, kenapa tak sanggup hdup susah dari minta tolng kerajaan?

        • sedar says:

          maki hamun kepada orng yang tak reti bahasa mcm orng umnog nie… yang haram dijadikan halal… banyak propaganda… curi duit rakyat untuk kepentingan diri sendiri… penyokong umnog nie memang jahil… boleh di sogok hanya dengan duit… pembangkang xkan cari orng kerajaan nak mintak tolong.. ALLAH akan bagi pertolongan kepada orng yang berjuang di jalan dia…

        • wera says:

          dalil mana awak guna boleh maki hamun orang?

        • i like says:

          oit wera.. kalu ko ckp pasal dalil ape kate ko tnye umno.. dalil ape yang diranbg pakai nak menabur fitnah kat pihak pembangkang??? dan untuk pengetahuan awak sesiapa yang menolak hukum hudud neraka adalah tempatnya ok!.. orang umno menolak hukum Allah dengan tidak melaksanakan hukum hudud!…. 5-8: Wahai orang yang beriman! Jadilah kamu orang yang menegakkan (kebenaran) kerana Allah, menjadi saksi dengan adil, dan janganlah kebencian kamu terhadap sesuatu kaum menyebabkan kamu tidak berlaku adil. Tegakkanlah keadilan, itulah yang lebih hampir dengan takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah adalah al-Khabir (Maha Mengenal) terhadap apa yang kamu lakukan.
          5-9: Allah telah menjanjikan kepada orang yang beriman dan beramal salih (bahawa) untuk mereka keampunan dan ganjaran yang besar.
          5-10: Dan orang yang kafir dan mendustakan ayat-ayat Kami (Allah), mereka itulah ahli (penghuni) neraka.
          5-11: Wahai orang yang beriman! Ingatlah nikmat Allah ke atas kamu, tatkala satu kaum bertekad mengenakan tangan mereka ke atas kamu, maka Allah menghalang tangan mereka daripada (sampai kepada) kamu. Dan bertakwalah kepada Allah; dan kepada Allah semata-mata hendaknya orang Mukmin bertawakal.

    • WanMan says:

      Aku sokong AC masuk Umno..sbb mmg sesuai sngt…tgk la tu siap pakai rantai lagi haa…nmpak sgt tak tau hukum hakam…tak ke haram lelaki Islam pakai rantai…?

    • selamaya... says:

      MIA SUHA… ko nie bodoh ke ape ha? mmg berjuang di jalan ALLAH tu perkara baik dan di redhai… kalu setakat AC tu nak masuk UMNO yang banyak propaganda, menipu rakyat yang jahil macm kamu nie memang haprak la… Malaysia nie bukan mak bapak kitrang punye…tp ia adalah MILIK ALLAH… jadi sebagai orng islam kami akan pertahankan dari orang UMNO yang jahil agama dan menolak HUKUM ALLAH!!!!!!

  60. miow..miow says:

    buat yang haram dulu pada yang wajib macam AC ni lah….tanggungjawab kepada anak adalah wajib, nafkah adalah wajib so kena dahulukanlah… takde idea dah nak cari publisiti ni….aduyaiiii

  61. ikan sepat says:

    ye..btol…org msk kerajaan pun sbb nk sng idop..keje dahlaaa sng…..mase terluang byk…wat loan senang..interst rendah…huhu…so..kalo nk idop sng kat malaysia ni…msk kerajaan

  62. khailis says:

    hidup UMNO :)

  63. AC MIZAL says:

    apa kau ingat senang nak bikin bisnes? kau buat aku nak tengok

    • daddycool says:

      wei ni ac betol ni care die bagi komen aku dah tau….datuk ac cool datuk bisnes glang camne???hehehe

  64. memaya says:

    aku meluat betul ngan AC Mizal ni.kaki penipu!!!dah berapa byk org melayu ditipu nya konon2 boleh jadi kaya join bisness jual gelang haprak dia tu!!!nak join beribu2 bayar,pastu haram bonus nak dapat…org2 mcm ni lah yg merosakkan nama UMNO!!!!!

  65. daddycool says:

    umno k pas k yg pnting malaysia maju cam singapore…negara pling aku respek cara kerja cam jepun….

    • sedar says:

      xpayah la nak pikir pasal kemajuan.. dunia tu hanya pinjaman jer… jangan jadi jahil macm orng UMNO… ALLAH bagi ujian kat kita… sebagai khalifah dia dah menjadi kewajipan pada kite untuk memilih pemimpin yang hanya berjuang di Jlan ALLAH… knp manusia sekarang mesti pilih kemajuan di dunia dari bekalan di akhirat… pilihlah pemimpin anda dikalangan mereka yang berilmu agama.. ade paham!

  66. me says:

    konfius tgk twitter ac mizal sbb guna title dato’…
    dia dah dpt ke title tu or saje2 guna?
    sape2 yg sudi bg info….

  67. Todak says:

    UMNO-Singkatan dari perkataan U Melayu No Otak.Jadi jangan masuk pertubuhan ini.

  68. syu says:

    kalau dah kaki pembohong!!! sure arr pilih yang penipu!!! elok laa sgt…pembohong jumpe penipu!!

    • wera says:

      Pembangkang tu bagus sangat? tak ada menipu? piraaahhhh…

      • satu says:

        cuba ko gtahu pembangkang mane yang menipu!!!!! yang berjuang di jalan ALLAH tu menipu ker?
        xpayahla ko nak anggungkan UMNO yang dah tolak HUKUM ALLAH… sape lebih berkuasa? ALLAH ke umnog! setakat kemajuan dunia yang xkekal nie bile2 mase je ALLAH bole tarik.. mcm jepun yang maju tu! hidup ko nie mesti nak enjoy je kan wera! berjuangla kat jalan ALLAH… jangan nak manabur fitnah jer!

  69. takde name says:

    nak memperjuangkan nasib bangsa pilih perak konon…..kenapa?udah tak ade prjuang2 lain dah kat perak tu?pirahhh…mabuk…muke macam tu nak jadi pejuang bangsa….hakktuiiiiii….malu aku dengo…bersama umnok….palak tu.

  70. aku lah... says:

    semoga niat ikhlas AC diberkati….:)

  71. orng kampung says:

    oi orng KL… Pergi mampus la ko… PAS TU PERJUANGKAN ISLAM.. HUKUM ALLAH… KALU LA SI UMNOG TU dah pertama2 tolak hukum Allah neraka tempatnya la bodoh… pikirla cket knp Allah hidupkan kita kat atas bumi nie…. lain kali nak hidup tu pergi blajar bnyak2…. jangan nak enjoy je duduk atas bumi nie… terang2 dalam islam ckp lelaki xleh pakai rantai… yang ac bodoh sangat promote gelang ng rantai dia yang xmasuk akal tu knp?? tu ke islam?? semua yang baik dtg dari Allah… Allah maha berkuasa… mintak jela ng Allah.. xpayah nak pakai rantai ng gelang berbagai…

    • wue says:

      tolong jelaskan pada aku dalam islam ada tak fatwa2 /ayat quran yang menyatakan kita boleh tuduh orng sesama islam itu kafir dengan masuk parti politik lain?

      dan kenapa membenarkan orang bukan islam memasuki masjid dengan berpakaian tidak menutup aurat kononnya untuk mendekatkan yang bukan islam dengan islam? angelina jolie pergi pakistan pun kelubung habis, ni orang M’sia yang tahu sensitiviti orang Islam tak tahu dan orang islam dalam parti yang menegakkan islam tu buat bodoh jer…

      • buntut kuali says:

        wue oi…cuba ko cari sirah nabi dan zaman khulafa’ arr-rasyidin prempuan kafir masuk masjid tutup aurat dgn tudung…;pde x? wue ingt ni jerrrlh…org kafir leh masuk masjid or surau…;p zaman skrg yg membezakn adab adat masuk masjid;p diperketatkn…;p

        bg umno org kafir or bukan islam xleh masuk masjid or surau;p tp itu salah;p wue pernah dgr hadis x…yg psal org yahudi kencing dalam masjid so what?

        aku tgk my love in asian kat channel korea KBS world…org indonesia bg polis korea berbangsa cina masuk surau nk bg taklimat psal lesen xde msalah pun;p wah2…

        psal angelina jolie tu dia nk ikut pakaian budaya org pakistan…;p alamak selebriti pun;p biasalh tuuu…;p

        • wue says:

          memng aku tak pernah dengar sirah tu… tapi apa yang aku tahu rumah ALLAH kita perlu hrmat… undang2/adat yang tak ada dalam Islam kalau untuk menjaga, menambaikkan dan untuk kesejahteraan negara adalah perlu diikuti supaya tak dijadikan kontroversi.

          tu pompuan ke lelaki yang jadi polis korea masuk masjid tu? aku tak kata tak boleh orang kafir masuk masjid.

          ko tak jawab lagi soklan aku ada tak hadis membenarkan tuduh orang islam kafir sebab politik? kalau ada beritahu, terus aku masuk PAS cenggitu.

        • pemerhati says:

          Hukum org kafir masuk dlm masjid adelah seperti berikut:
          Ade tiga mazhab dlm masalah ini:

          1. Mazhab Hanafi: Boleh masuk semua masjid.

          2. Mazhab Syafie: Boleh masuk masjid melainkan masjid Haram dan kawasan tanah haram makkah.

          3. Mazhab Maliki: Tidak boleh masuk masjid melainkan kerana darurat kerja.

          Hujjah kepada pendapat yg membenarkan org kafir masuk ke masjid:

          1. Ramai org2 kafir masuk ke masjid Nabi dan duduk lama disitu.

          2. Thumamah bin Athal diikat dtiang Masjid Nabi.

          3. Org2 Nasrani Najran masuk ke masjid Nabi.

          KEPADA WUE… banyak2kan lah belajar lagi… kalu awak pikir dengan lebih jelas lagi ALLAH ciptakan kita untuk beribadah kepada DIA… jadi Kita sebagai umat islam perlu patuh dengan melaksanakan HUKUM DIA… kenapa mesti kita tolak HUKUM ALLAH… siapa UMNOG nak tolak hukum ALLAH…. dan kalu Awank nak ckp pasal politik sebenarnya melalui politiklah kite boleh menegakkan keadilan islam.. dengan membaca bismillah pun itu adalah permulaan kita untuk berpolitik. kalu AC nak tegakkan keadilan orng melayu cuba awak pikir lagi sekali… kite dilahirkan sebagai orng islam. xde pun dalam islam kite perlu tegakkan keadilan orng melayu… kalu dia betul nak tegakkan keadilan tegakkan untuk orng islam… ade paham! melayu mcm dia bukan islam yang sejati… warne rambut, pakai rantai, isteri xbertudung… dan sebagainya.. lihatlah dengan mate hati anda dan buatla penilaian yang baik untuk mase depan anda. bukan di dunia tp di akhirat nanti!!

        • buntut kuali says:

          ha aku dtg mai…sni…

          hello bro ko glh ngaji agama bro…ko amik lh usuluddin ka al-Quran sunnah ka or dakwah kerr…amik belajar sampai ko memahami segala ilmu;p

          wei ko xfham ka…tgk org bawah aku ni dh jelas kn…

          bro klu ko nk bincangkn psal kafir…solat pn de ulama mengatakn kafir klu xsolat tp hadithnya xde;p so cari hadith maner yg kata or ayat al-Quran britahu xsolat kafir;p…k

          so skrg psal kafir…tidak memilih parti menegakkn agama Islam…yg terang2 didokongi oleh org alim ulama dianggap kafir;p lglh tidak mengguna hudud sbg pensyariatan hukum hakam Islam sbb de org lebih arif dalam agama…tp memilih org jahil terlebih dahulu sbg pemimpin lebih drpd org alim ulama…nk tahu lebih lanjut carilh ayat al-Quran dan hadith berkaitan ngn pemimpin berlambak dlam internet kamu leh cari…lg senang ko cari kat youtube pe psal nik aziz kata camtu ko dgr hujah dia…lg glh surau2 ka tnya…ustaz yg arif psal kepimpinan…

          yg korea tu lelaki…tp aku nk katakn umno yg xbg org kafir masuk masjid;p klu prempuan sekali pun masuk pasti kamu kata hipokrit tutup ngn selendang nk raih undi..kita pun xleh nk salahkn dia psal bab aurat jelas dia org kafir xkn tu pun xfham;p

          org UMNO berdusta kata xleh politik kat masjid n surau last2 politik gak kat masjid n surau so what?

        • wue says:

          memang aku kena banyak belajar pun… itu aku tau tapi aku tak ada nak hukum orang sesuka hati aku.. aku tak kata yang bukan islam tak boleh masuk masjid… CUMA perlu lebih menghormati masjid. kalau dah itu dijadikan sebagai ‘peraturan’. peraturan tu kalau pun tak ada pada zaman nabi dan tak ada dalam alquran mahupun hadis dan untuk kesejahteraan adalah perlu. aku pernah dengar ceramah/kelas agama berkenaan isu macam ni ( bukan isu masjid lah… isu berkenaan undang2/peraturan/adat).

          dan sejujurnya aku memang tak suka gila dengan si AC ni… dari hal rumahtangga dia sampailah penipuan gelang dia… isu dapat pangkat datuk tu pun memang menyampah tak ingat… pasal hal dia masuk umno tak perlulah nak cerita kat semua.. senyap2 sudah… cuba nak raih populariti yang dah tak berapa nak hangat…

          kalau ikutkan baik umno ke pas ke pkr ke aku dah tak percaya satu pun. bila pilihan raya ikutkan aku malas nak pangkah mana-mana. duduk rumah diam-diam lagi bagus. dan satu lagi orang Melayu dok bertelagah sesama sendiri bangsa Cina/india DAP/MCA/MIC dok tepuk tangan gelak jer.. menunggu masa kita berperang pulak sesama melayu…

          *kenapalah tak ada orang nak jawab isu nik aziz keluar ‘fatwa’ orang umno kafir?

        • i like says:

          untuk pengetahuan en wue…. sesiapa sahaja orang islam apabila dia menolak HUKUM ALLAH maka dia ibarat sebagai orang kafir…iaitu kua dari agama islam… jd kalu betu l awak cakap awak perlu bnyak belajar jd pergi belajar dahulu…. kalu hukum ALLAH pun awak tolak baik awak xpayah hidup kat muka bumi nie… kerana tujuan ALLAH hidupkan kite nie untuk beribadah dan mengikut aturanya… dan kalu awak hidup atas pagar maka mati awak nnti adalah munafik kerana awak membiarkan kezaliman berlaku… dan angkara kezaliman yang awak biarkan adalah dengan membiarkan umno melakukan kezaliman!

        • saya says:

          INGATLAH wue… selagi awak hidup atas bumi ini dengan menyokong pihak yang salah iaitu mereka yang menolak hukum ALLAH.. maka kezaliman yang berlaku di malaysia ini akan sama2 awak tanggung sehingga hari kiamat dan apabila kita dibangkitkan di padang masyar nnti… nauzubillah… lihatlah dengan mate hati jangan lihat dengan mata kasar… kerana apabila talah dekatnya hari kiamat maka kan berlakulah fitnah dan cerita2 yang tidak benar…

        • pizza says:

          Wue, aku sebenarnya malas giler nak terangkan pasal soal fatwa sokong UMNO masiuk neraka ni, tapi, takpe lah.
          Wue, fikiran kau ni sgt berat sebelah, fikiran dan pendapat terjajah berdasarkan sebelah pihak yang kau pro. Nik Aziz x pernah kata masuk UMNO masuk neraka. Pemimpin UMNO yang fitnah dia, memutarbelitkan kenyataan. Nik Aziz suruh umat Islam pilih pemimpin yang memperjuangkan hukum ALLAH sbb di akhirat nanti, akan ditanya pemimpin yang mcmana yang kamu telah pilih?

          Tan Sri Harusani pun main tembak bedal Nik Aziz ikut telunjuk UMNOK tanpa usul periksa, tapi bila diajak berbicara empat mata, tak nak pulak?

          Wue, hati2 bila berbicara pasal ulama, mereka ini pewaris nabi.

        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          sekarang orang komen pasal AC nk mashok umno !!!!!! bukan nk komen pasal hari kiamat shorga neraka semua!!!!! jangan takot kite semua akan mashok neraka jadi bawak2 lah bersabar ye…………..

  72. pemerhati says:

    Ac… Nak menipu Tu…. huhuhu…..

  73. kak Timah says:

    mak aiiiii..pakai songkok pakai rantai ni ker calon nk jd pemimpin..

  74. minah says:

    PAKAI SONGKOK…RAMBUT COLOR….PAKAI LAK RANTAI….EMMMMM

  75. juju says:

    muke berkarat gini nak tegak kan keadilan.kat perak negeri aku lak tu.cehhh bleh blah

    • saya benci rasuah says:

      tolong buat program jom masuk umno di selangor pulak boleh? =]
      smg dgn masuknya AC dlm politik, dpt memberi kebaikan pd AC & orang sekeliling.

      • kapas says:

        de kebaikan ke die msuk politik…cm ag bahaye jek.lom pape da nipu sne sni,dok kencing org. tu bkn bg kebaikan kt org sekeliling…tu kasi sush org sekeliling g de lah!

  76. kak bedah says:

    budusla AC nih

  77. takde name says:

    datang le ke parit ac oi….lepas tu yo teman humban mike dalam lubang parit.tak tumpo ,saje le…

  78. aku lahir bulan 12 says:

    hei AC! betol ke ko masuk umno tu sbb nak tegakkan kebenaran? bukan sebab ko senang nak cilok2 peluang yg ada ke? pegi dah…!!

  79. dadu says:

    Mcm lah parti pembangkang nak engkau AC oi… Habislah kau tipu org UMNO pulak. Kaki kelentong mmg sesuai duduk sama2 org2 yg suka kelentong.

  80. cempaka says:

    ramai gile xsuke AC nih…sian2..

  81. MC (Tapi Tak Sakit) says:

    Hish, gila merhoyan betoi. Apa ke he nak tegakkan keadilan? Teman nak tanya satu je kat AC ni: Amende, amende, amende??? Tak sior teman wey dengar labon kamu yop!

  82. aku laa says:

    Umno bnyk rasuah laa…. kalu kat tv 2, seme nye umno yg baik..kalu pembangkang, seme jht… aku de knl sorag m.cik ni.. dye dulu ketua pu3 umno.,.. now, ble dye ssh, YB umno dye 2 wat xtau je kat dye… 2 la umno… rasuah nye lg… haish.. dunia

    • xfaham56 says:

      politics…. mane2 pn cmni… parti ni bayar tv ni utk keluarkn berita/iklan ni3…

      that’s life…. semua politician cmtu… media is a very powerful communication tool and politicians use it to their full advantage…

      tp Malaysia ganas jgk la.. selalu kuar scandal2 personal psl politician.. cm tape ni la, tape tu la…
      ganas…

      at the end of the day, rakyat pn x thu what our leaders are standing for sbb bnyk sgt scandal..

      ~,~

  83. purpledotdot says:

    cekik rm org melayu dgn bisness gelang mainan tu….ptuiiiih…ade ati nk tegak keadilan..cakap guna otak beb…jgn pki kpala lutut..melayu mudah lupa tp melayu yg ko kencing tu x akan lupa sejarah…kc pulang itu rm..pulangkn…pulangkn….

  84. aku says:

    sebelum ni undi atas pagar lah ye…

  85. Najib Hassan says:

    abg nara ni kalau yer pon nak siap gambar artist..siar la yang sesuai sikit…jaga sensitivi orang islam. pakai songkok > rambunt kuning > pakai rantai..isk! byk lagi gambar ac yang lain boleh letak kat atas tu.

  86. baby face says:

    kemonlah ac…nsb ank sendiri pon xnk bela….chettt pooodaahhhh….

  87. fakta says:

    Bukan muslim boleh masuk ke dalam masjid jika dengan tujuan yang betul seperti untuk mengenali Islam, memahami atau mempelajarinya. Juga untuk urusan dengan orang Muslim, dengan syarat tidak mencemarkan kemuliaan masjid. Ini kerana pada zaman Nabi SAW bukan Muslim masuk ke masjid untuk bertemu Rasulullah SAW.

  88. michael ong says:

    ha elok la ko masuk UMNO, same2 penipu rakyat

  89. afif says:

    euuuuuuuuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwww!!!!!!

  90. KAK ANI says:

    Sayang seribu kali sayang..AC kamu diminati oleh semua..tanpa kira apa politik mereka.tapi bila kamu published macam ni,orang akan jadi mual dengan kamu..kenapa tak ikut jejak artis yang tak beritahu tak heboh2 parti apa yang dia mahu..SILAP..kamu SILAP.

    • Sharipah Astaga says:

      Kak Ani dah buat survey ke yang semua orang minat kat AC ni? Yang tau, buat apa pun orang mual dengan dia ni adalah.

  91. KAK ANI says:

    Apa yang kamu nak TEGAKKAN sebenarnya….???kamu buat lawak BANGANG …orang dah bercerita pasal loji Nuklear ,kamu masih di celah pokok serai!!!!

  92. xfaham56 says:

    what is he thinking?!?!??!?! politician???!!?!??!
    LOL….
    degree pn xde, nk bimbing org?? tegak kn keadilan???
    huhu… makan duit org, then nk tegak kn keadilan??
    seriously??? this guy is on crack or smoking way too many weed…
    keadilan die di alternate universe yg xsama dgn most of us..
    This is what i hate about Malaysians. We are too forgiving.. Laki ni terang2 tipu org rmai dgn ‘business’ die..and yet people accept die… tgk show die etc2…

    If the guy is the ‘future’ of Malaysia, I am scared…

  93. lily says:

    bela nasib anak2 dgn bekas isteri dulu..baru boleh sibuk2 nak luaskan skop membela nasib org lain pulak…. ngarut betul! nafsu besar.

  94. jaja says:

    dah 40 baru nak masuk umno ke? sebelum nie apa ekk…confius

    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      sebelom ni hati AC belom terbukak !!! seru belom datang lagiiiiii…..tk paham2 lah orang2 ni…..

  95. ac bodo says:

    apa bodoh le si ac mizal nie. sejak dulu tak masuk parti politik, baru lah nie nak serah borang umno…..ko menari pun tak ikut rentak apa mcm.

    nampak sangat ko bu ac bukan warganegara yang baik…
    tak tau politik…nak popular terus masuk umno.

    aku umno belasan tahun dah jadi ahli umno….(setakat ahli jer lah kan). tu pun tak penah bayar yuran hahahaa

    mmg buta politik si ac mizal bersama rantai basikal a.k.a rantai berok mat yeh.

    maaf ac andai kata2 ku ini terkasar tapi cerminlah siapa anda.

  96. ac bodo says:

    alamak…. ada citer hantu mak limah….
    kita bakooooo jer

  97. chix says:

    LOL……gelak besar aku bile statement kat atas ni…..nak tegakkan keadilan???…..ko dgn bekas bini & anak2 ko pon tak bersikap adil, camana ko nak tegakkan keadilan tuk org lain??….mangkuk punye mamat…

  98. muzafar says:

    tak perlu di panjangkan lagi…..pandangan TABUAN amat tepat. pelihara keluarga yang utama dan menegak keadilan di mana sahaja.

  99. lompat2 says:

    setuju sgt… bgus lah..

  100. amen says:

    Orang mcm AC Mizal ni je layak dgn Parti pembohong cm UMNO. rambut berkarat mcm ni ada hati nk berjuang utk melayu. kaki pengampu org melayu adalah

  101. You are in point of fact a just right webmaster. The site loading speed is incredible. It sort of feels that you’re doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a great task in this topic!