Written by AbangNara | August 1st, 2011

Walaupun sudah menerima kad undangan, Abby Abadi enggan menghadirkan diri ke majlis perkahwinan bekas suaminya, Norman dan Memey Suhaiza. Katanya dia enggan hadir kerana tidak mahu merosakkan “Wedding of The Year” tersebut. Bagus jugaklah Abby tak datang. Kang kalau datang macam-macam orang kata pulak. Tak gitu?

abby abadi

Bercakap kepada Metro Ahad semalam, Abby berkata dia sudah memaafkan Norman dan Memey serta tidak mahu mengingati lagi kisah lampau. Baguslah begitu lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan nie. Memang sesuai sangat memaafkan sesama kita. Syukur.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

57 responses to Abby Abadi Tidak Akan Hadir Majlis Perkahwinan Norman Dan Memey

  1. sha says:

    buang masa datang.

    0

    0
  2. wawa says:

    wedding of the year sebab ditaja? pathetic..!!

    0

    0
    • papa says:

      kau tak maafkan pun macam lah si norman tu nak balik kat ngko..abby bila lagi nak kawin ngan abg zul … mana tau dapat sponsor 50 juta..huhuu..

      0

      0
      • saya says:

        rite papa.. ngeee !! lawak aa minah (abby) ni.. hahaha.. kacau3… jiwa kacau… ;P

        0

        0
      • che' ceewahh says:

        ko igt abby nak ke kalo norman nk blk kt die? mcm hayammmm je komen ko..lebih kurang hayammm mcm crite norman-memey gak!

        0

        0
  3. alamaya says:

    takpa abby.. duk umah diam2 k? lagipon tak rugi apa pun.. biarlah norman tu kawen lain… dari dia buat dosa. Abby kuat k?

    0

    0
  4. paish says:

    org dh jemput tu, terpulang la nk dtg ke idak..x kirim ‘salam keruk’ pun xpe sbb majlis kawen disponsor..

    0

    0
  5. dani says:

    buat pe nk dtg wedding dorang…anyway, cantekk sungguh abby pkai tudong…

    0

    0
  6. hana says:

    xpela kak abby..x yah datang.esoknye kt smue paper kluor citer diorang tu..

    0

    0
  7. putihkaseh says:

    A’ah buat apa nak dtg, nanti kecoh pulak majlis org, pasrah jer lah, biar dia org bahgia …. semuanye dah ditentukan dan x sapa boleh menghalang, lagi pun abby dah ada pengganti yg ganteng org indo kata so x susahkan nak cari pengganti ….. biasa lah dunia artis, cerai berai dah jadi trend, kau ambik aku punya, aku ambik kau punya so kita yg bukan artis ni jgn lah kepoh nak bela dia org ni …. kejap jer kecewa, pas tu dah ada ganti, dosa kering jer kita bela dia org ni……. layannnnnn

    0

    0
    • mawar says:

      sabar abby….hari ni hari dia..esok lusa sape tau…bak kata org putih…..” what u give u get back”….so tungguuuuuuuu…jew lah.k

      0

      0
  8. kembang semangkuk says:

    kesbrn kak abby akn t’byar jugak 1 ari nnti.kta sbgai hmbanya hnya mampu b’saba je wlupn hnya kta yg tau betapa peritnya rsa hati~i/allah kak abby pn akak temui kebahagian akak yg lebih m’bahagiakn 1 ari nti~

    0

    0
  9. papa santai says:

    ok la kalau Abby dh maafkan mereka. lagipun Bulan Ramadhan ni eloklah kita sama2 memaafkan, x rugi kan..selamat berpuasa semua

    0

    0
  10. DinDa says:

    Kalau aku jadi abby, aku xkan datang…n kalau aku bkn abby pun aku xkan dtg wedding org kena tangkap basah neh

    0

    0
  11. ida says:

    Bagus pun Abby tak datang. Buang masa jer meraikan mereka2 yg pernah buat Abby berendam air mata. Biar Allah saja yang mengadili semuanya…

    Semoga Abby juga akan bertemu kebahagian sebenar tak lama lagi :)

    0

    0
  12. budak rajin says:

    Abby mengambil langkah yg sgt bijak pd saya..hopefully org dh tak pyh kaitkan dia dgn kisah silam dia lg…abby,be strong!!

    0

    0
  13. deena says:

    Betul tu, tak perlu mengundang duka.. teruskan kehidupan… tabah dan berserah.. ingat… ALLAH maha mengetahuai,, setiap dosa atau pahala, akan dibalas seadil2nya… tabahkan hati… saya pernah mengalami apa yg awak alami.. alhamdulillah.. ALLAH telah membalas selayaknya…

    0

    0
    • mawar says:

      betul 3x…….lelaki ni wangi kejap jew….dah busuk kena campak lew tu….ade sorang jantan tu belum sempat beranak lg dah kata menyesal…dengan kesalahan lampunyer…huhuhu:-)…tapi tak de gune nyesal kemudian…bini dia tak hengen dah…

      0

      0
  14. ida says:

    kalau sy jadi kak abby pun sy x kan pegi majlis tu..buat tambah sakit hati je ade la..better dok umah je kak bersama anak2 tersayang..itu lg buat akak rasa happy go lucky..hehehehe…

    **kisah tentang tajaan utk perkahwinan mereka langsung tak membuat sy teruja sbb bg sy mereka x layak menerima tajaan sebegitu..nape laa masa nurul shuhada kahwin x dapat tajaan mcm tu ek??? rasanya dia lagi layak sbb dia x pernah ade cerita2 BURUK…x adil sungguh!!!

    0

    0
    • al mubarak says:

      tapi apa pon norman tetap ayah kpd anak2 nya .Budak2 tu x tahu apa2 pon .Berpada pada lah membenci org .Org yg kita hina kdg2 akan menjadi semulia mulia manusia pada satu hari kelak ..Kerana takdir manusia bole berubah ..

      0

      0
  15. myvi.kelabu.ungu says:

    saba la kak abby, setiap manusia ade rezeki msg2. skg ni ex kak abby dpt tajaan kawen b’juta2. tp tu smua bukn jaminan kebahagian. Adat dunia kak, yg b’dosa disnjung tgi, yg teraniaya dipndg sepi. Hope kak abby tabah dn kuatkn smgt ok.boleh ke diorg b’bahagia ats pnderitaan org lain?

    0

    0
  16. daisy says:

    x pyh buang masa nk dtg ler abby..baik duit yg nk buat salam keruk tu pi beli aiskrim utk ank2..lagi berkat dri duk bagi kt org yg dpt tajaan x pasal2 tu hah!!!!

    0

    0
  17. Kurus says:

    per lah punya statement abby nih..

    0

    0
  18. juice says:

    kurang ajar tul si memey nih..ada ke siap anta kad undangan, nampak sgt nak saktkan hati abby mentang2 dia dh dpt norman yg huduh tu…wedding of the year???? jap rasa nak muntah plak…kawin pun taja ada hati pakai title tu..ntah2 dia kawin xder org nk datang…

    0

    0
    • kampungboy says:

      ko tu lagi hodoh,udah2 lah ko buat dosa kat internet..jgn nak iri hari,,atas kebahagiaan org.untung apa kawin taja dari ko bkn org nak taja..org nak minang pun x der kahahahahahah

      0

      0
  19. putihkaseh says:

    tabik ngan ina naim, sporting habis, tu lah org yg beriman terima kada n kadar, tiada dendam dhati, bahgia ngan kehidupannya.tajaan tu dah rezeki dia org, dato ct pun jimmy x taja…. buat abby besabar jer lah, lagi byk abby komen byk lagi doa2 yg bukan2 kuar, dosa chater pun betambah,

    0

    0
    • niza says:

      wahai putihkaseh ….ina naim tu clash tunang jek..bukan kawen! pas tu mawi x kena tangkap basah! jgn la ko samakan ina naim dgn abby ni..isshh aduyaiiii..

      0

      0
    • mawar says:

      betol, jgn samakn ina naim ngn citer kak abby nh…

      0

      0
  20. kapal selam says:

    dunia artis..penuh dgn kepoyooan…

    0

    0
  21. hpmurah2u says:

    sokong abby…kepada semua…jom tgk handphone di blog sy…berbesar ati anda follow sy…sy follow anda juga…tq

    0

    0
  22. maya says:

    kalo ank2 norman da besar 1 hari nnt, mesti die malukan bpk die mcm 2..ade scandal mude2 dulu ngn memey smpi kene tgkp bshhh…huhu

    0

    0
  23. what the? says:

    setiap perkahwinan wajar diberitahu, ia sekadar jemputan dan terpulanglah samada mahu hadiri ataupun tidak.

    ps: btw, abby memang ada kick sebab tersangkut dengan mamat hensem je, hehe.

    0

    0
  24. hehehehehe says:

    ikut hukum islam kalo ada org jemput kenduri kawin kene hadir. tu kene phm.. tapi lps byk kes aku dah x sk kat abby nie mcm la trk sgt memey tu…kot ye pun dia dah dgn norman tp kn ingat allah yg tentukan sampai mana jodoh mereka…nie sikit2 gdh kat fb mcm2 muak dibtnye

    0

    0
    • geram dengan hehehehehe says:

      kau ni bangang sangat ke napa…memang la kenduri kawin wajib kita kene datang tapi ..kalau dah byk kes berlaku dalam hidup kita dengan pasangan tu buat apa nak datang sebab kau tak duduk dalam diri org tu senang la kao cakap..yang penting antara dia org dah tak de rasa marah dan dendam cukup la…

      0

      0
  25. ibudia says:

    buat abby elok la mcm tu..xyah pegi …jaga mertabat kaum perempuan…nanti kalau pegi org ingat awak tu gila talak pula…biar depa tu kawin…tapi yang heran ni memey dn norman ni tak rasa apa2 ke bagi kad kat abby….nak menunjuk sangat la tu….yang sudah tu sudah la…kau buat hal kau ..biar dia dengan hidupnya…

    0

    0
  26. FARAH says:

    SALAM RAMADHAN KAK ABBY ABADI….
    SAYA HARAP KAK ABBY BUAT LAH KEPUTUSAN YANG SEWAJARNYA.ITU KEPUTUSAN KAK ABBY SENDIRI…TP BG SY SY, SY X MENGHARAP SGT KAK ABBY GIE SANA……
    SY NK TGGU KAK ABBY JEMPUT SY TUK MAJLIS PERKAHWINAN KAK ABBY JER….

    0

    0
  27. adios says:

    i2 la yg terbaek……..untuk abby….kite x pyh la nk lebey2 lak..de” klw dh abby yg x nk pergi.aper der hal dgn kiter…

    0

    0
  28. suzane says:

    tak payah pergi la abby oooiiii…..baik juga abby nak maafkan dua ekor jampuk ni…kalau saya…sampai mati tak akan saya maafkan perbuatan jantan dan betina sundal ni….

    0

    0
  29. aspire5580 says:

    Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud:

    “Apabila kamu dijemput untuk menghadiri majlis kenduri kahwin, hendaklah kamu menghadirinya”. (Riwayat Bukhari dan Muslim)

    0

    0
  30. Loni says:

    Keputusan yg terbaik…. baik jgn pegi… klu pegi nanti mey2 bilang abby gila talak mc ada hati dengan c jantan tu…. Teruskan kehidupan abby… mudah2an berkat kesabaran dan juga pada bulan yg mulia ini abby memaafkan mereka, Tuhan memberikan
    rahmat dan rezeki yg melimpah buat abby dan anak2… Amen… Amen….

    0

    0
  31. didie says:

    I HATE MEMEY !!!!!!!!!!!!!benci semoga perkahwinan mereka tak berkekalan.kesian kak abby!

    0

    0
  32. ena says:

    dunia dah nak kiamat…orang yang berkhalwat di agung-agungkan….sabar ye kak abby…k.abby langsung x kehilangan sebaliknya dpt hidup jauh lebih baik bile laki tu dah blah,…

    0

    0
    • kampungboy says:

      mana ko tau diorang berkhalwat..ko nampak ker?jgn ko lak yang dpt dosanya…..hairan ada org mcm ko nie..

      0

      0
      • Weeeeee says:

        Let me explain about zina yer…llki n lrmpuan brdua2an ditmpat snyi or gelap pn dh kira zina..so janganlah kita smua buta ilmu agama dan agungkan bnda yg brdosa..

        0

        0
  33. kak li says:

    memang dunia ke penghujungnya, banyak dosa dosa akan diagungkan. yang tabah pasti menuju kemenangan. Hai aby, bagusla dah memaafkan dia orang, tak payah diingat apa yg dah berlaku, sebab lepas ni dia org akan melalui hidup pahit maung bila dah kawen,aby pasti akan dimurahkan rezeki, contohila ketabahan dan kesenyapan tengku zawyah x datuk k, atau mcm nora danish.. kebahagian pasti milik mu, berusahala semoga hidup aby makin berjaya. bagus aby tak datang masa dia org kawen, memang tak wajar sebenarnya. duk diam kat rumah atau gi melancung mcm tengku dulu. Gd luck

    0

    0
  34. mavellous says:

    i like abby

    0

    0
  35. ros says:

    Faham sangat apa yang ada dalam hati abby tu. Orang yang rasa aje fahamkan. Kelukaan abby xkan hilang sampai bila2. Harap abby tabah.

    0

    0