Written by Bella | February 8th, 2016

Pelakon terkenal Aaron Aziz meluahkan rasa kecewa serta terkilan apabil ada pihak yang memfitnah anak bongsunya, Dahlia Arissa kini sedang bertarung nyawa.

Jelas Aaron,  sebagai seorang bapa berita palsu itu adalah satu perkara yang menyedihkan buatnya apabila ada pihak yang sewenang-wenangnya mempermainkan soal hidup dan mati seseorang.

Inilah yang akan berlaku apabila orang yang tak lulus zaman persekolahan dan nak cari publisiti murahan dengan membuat fitnah, salah anggapan atau apa sahaja kebodohan sampai berita begini boleh keluar. Tak kelakar. Tak gelak. Tak ada apa-apa yang baguslah dengan membuat-buat cerita palsu begini.

Menurut isterinya Diyana Halik, berita palsu yang tersebar itu merupakan foto ketika Dahlia ingin menjalani satu pembedahan pada tahun lalu dan ia dimanfaatkan oleh pihak tidak bertanggungjawab menyebarkan berita berkenaan.

Berita yang tersebar itu merupakan gambar Dahlia sewaktu ingin menjalani pembedahan. Perkara itu sudah lama berlaku iaitu pada tahun lalu. Sayangnya, mereka guna gambar itu, cakap takziah apa lah.

Walhal Dahlia sudah keluar sihat. Orang fitnah anak dia, itu yang dia rasa bengang. Padahal sekarang ini dia yang dimasukkan ke hospital.

Aaron kalau orang fitnah dia tak mengapa, dia boleh terima lagi, tapi bukan sehingga membabitkan anak-anak. Bapa mana yang tidak melenting jika ada orang buat fitnah pasal anak sendiri.

Setiap bapa pun akan bengang dan kecewa apabila ada pihak membuat berita palsu tentang kematian anak mereka. Banyak dah kes begini berlaku kepada artis lain juga. Berhentilah sebarkan fitnah yang melibatkan hidup mati seseorang.

Sumber Berita: Kosmo Online

10 responses to Aaron Aziz Bengang Anaknya Difitnah Sedang Tenat

  1. Anonymous says:

    Peminat ko semua bodo-bodo belaka. Ko xyah upload gambar pasal spital2, sakit2, operate2 ni bole x? Sebab peminat2 ko yg bodo akan gunakan ucap takziah. Mana tau gambar ko aritu akan digunakan untuk “takziah, eron ajis meninggal”

    0

    0
  2. Haikal Aminuddin says:

    Sabar anang Aaron Aziz, semoga Allah sentiasa melindungimu sekeluarga, aamiin..Memang susah jadi org popular sebab bnyak yg dengki. Tpi ingatlah dan berpeganglah kepada Allah kerana Allah akan tetap bersama org yg teraniaya…Kepada haters2 Aaron Aziz berhentilah menghukum beliau. Dan kpd Aaron Aziz & isteri, Sabar ya kami peminat2 mu dari brunei akan sentiasa mendoakan yg terbaik buat Aaron Aziz sekeluarga..

    0

    0
  3. Haikal Aminuddin says:

    Sabar abang Aaron Aziz, semoga Allah sentiasa melindungimu sekeluarga, aamiin..Memang susah jadi org popular sebab bnyak yg dengki. Tpi ingatlah dan berpeganglah kepada Allah kerana Allah akan tetap bersama org yg teraniaya…Kepada haters2 Aaron Aziz berhentilah menghukum beliau. Dan kpd Aaron Aziz & isteri, Sabar ya kami peminat2 mu dari brunei akan sentiasa mendoakan yg terbaik buat Aaron Aziz sekeluarga..

    0

    0
  4. oh malay says:

    biasa la tu melayu dgr je cerita terus sebar tak selidik langsung.macam kisah pakcik kene stroke difitnah kene potong anu sbb gila seks.adoi melayu

    0

    0
  5. Koky says:

    Fitnah akhir zaman…. hati2 semua

    0

    0
    • minah jambu terlajak habis says:

      itu semua perbuatan manusia yg tkde hati perot n tk reti bahasa yg suka2 nk cakap bende2 yg bukan2 ..jangan salah kan dunia…dunia tkde kene mengena ngan mulot2 manusia ni semua huh ! kalau budak terjatoh kt lobang najis kt blakang sekolah nk salahkn dunia jugak bukan kecuaian manusia ke ? mulot mlayu memang beracun !

      0

      0
  6. Anonymous says:

    Orang Melayu memang sangat arif bab menyebarkan fitnah dan juga berita tanpa kesahihan. Baca aje terus percaya and share……aku cakap bodoh karang kau marah. Tapi memang bodoh pun. Kau dengar? BODOH penyebar fitnah, BODOH.

    Kalau fitnah macam ni melibatkan anak aku, aku cari sampai lubang cacing dan bila aku dah jumpa, muka penyebar fitnah tu aku kasi pecah sampai takde muka dah.

    Try la main2 dengan aku…..try la

    0

    0
  7. Anonymous says:

    ayat abang nara last paragraph merepek.
    bukan ‘ sesiapa pun akan marah kalau anak difitnah meninggal.’ tak ke tahap tulah nara..kan dorang ckp cuma tenat..nara pun over..tuari bagi title’ rumah dirompak’..pelik ayat nara..rumah mak alyah kena angkut ke nara? perbaiki bahasa kamu tu nara

    0

    0
  8. dina says:

    biasa lah tu….releks lah….tgk pm malaysia najib punye lah banyak di fitnah …di keji…di tuduh macam2 tapi beliau tetap sabar berdoa…bekerja keras untuk rakyat dan negara….tanda2 Allah nak naikkan darjat dia di sisi Nya.
    Bro Aaron sabar jer lah….jangan upload dah gambar2 yg tak sepatutnye tu….manusia skrg ni ramai yang tak berapa cerdik…dan malas nak selidik kesahihan berita.

    0

    0