Written by serenity | April 5th, 2015

Masa berlalu agak pantas tanpa kita sedari. Begitu juga dengan pasangan suami dan isteri-isteri iaitu Ashraf Muslim, Noor Dayana Lokman dan Wan Sakinah Ahmad Saburi. Hari ini mereka menyambut ulangtahun kelahiran pertama anak mereka iaitu Sarah Ashraf.


 photo 11137996_1434378103526959_1584347733_n.jpg
Majlis ini tampak meriah dihadiri oleh kaum keluarga dan sahabat handai, malah kedua-dua isteri Ashraf mengenakan tudung dengan warna sedondon. Semoga keluarga ini berbahagia hingga ke akhir hayat hendaknya.

Lagi 93 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar The Photolicious.

Kasi gegar! Mari saksikan Bangsawan ‘Raja Ku Puteh’ pada 10-12 April 2015 di Auditorium DBKL. Maklumat lanjut sila hubungi 03-26148200/8262

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Wednesday, 1 April 2015


 photo 11142296_735548163233387_1383789487_n.jpg
 photo 11142344_1566670306919124_428627462_n.jpg
 photo 11142144_448500225324216_494747570_n.jpg
 photo 11142335_962417847115444_186628666_n.jpg
 photo 11142184_414076025429886_1122582851_n.jpg
 photo 11142168_845858985484231_604526259_n.jpg
 photo 11137948_465656393599987_1507616567_n.jpg
 photo 11142250_487673301397154_840667176_n.jpg
 photo 11137943_1615251578694874_1499810865_n.jpg
 photo 11137927_1560373224217014_306146422_n.jpg
 photo 11138049_1455240378100408_422269134_n.jpg
 photo 11138031_865143716891218_747257896_n.jpg
 photo 11137912_1614641538771024_1272772398_n.jpg
 photo 11137857_1421881301449435_1783052002_n.jpg
 photo 11137850_924193610964379_2045657277_n.jpg
 photo 11137880_1389577224698321_886569035_n.jpg
 photo 11137718_1423508294629370_979186102_n.jpg
 photo 11137686_1066423963371214_427239223_n.jpg
 photo 11123810_1551601755100689_1362311817_n.jpg
 photo 11123804_1577789685815950_1705224835_n.jpg
 photo 11123769_933141430071218_565918961_n.jpg
 photo 11123759_1570939903159096_1143790087_n.jpg
 photo 11123737_655217651278183_766742376_n.jpg
 photo 11117025_390346171145298_1976328442_n.jpg
 photo 11117093_926957454010764_1210063953_n.jpg
 photo 11117124_1384388455218752_2070827574_n.jpg
 photo 11116977_1607069366175875_1626582840_n.jpg
 photo 11116920_1062513927099191_1636918797_n.jpg
 photo 11116699_463093370505385_385097387_n.jpg
 photo 11116618_1553199348279118_658226199_n.jpg
 photo 11111550_1577097729246310_1353618861_n.jpg
 photo 11101983_709366289172306_1379540255_n.jpg
 photo 11111371_1121563421202708_1763152464_n.jpg
 photo 11111366_835231046526127_2014273249_n.jpg
 photo 11098651_463294697152808_1303871675_n.jpg
 photo 11098576_1380458518946763_1652543350_n.jpg
 photo 11098295_732855730164526_1425637106_n.jpg
 photo 11098341_1433601656939299_327918757_n.jpg
 photo 11095653_675758099236139_806933350_n.jpg
 photo 11094493_1391354997853020_950553301_n.jpg
 photo 11094474_343693739163822_120569044_n.jpg
 photo 11094453_694601090661887_1642029612_n.jpg
 photo 11094477_1569687289948818_1725021719_n.jpg
 photo 11093100_1428052217495000_181133233_n.jpg
 photo 11093062_448862721939732_1147806833_n.jpg
 photo 11093081_1583358015246302_814132912_n.jpg
 photo 11093003_695869363857496_264680036_n.jpg
 photo 11085171_1565134910412033_2102441784_n.jpg
 photo 11085161_972340256118890_1243553301_n.jpg
 photo 11085047_808019999281681_551739231_n.jpg
 photo 11085132_747960135317687_548729441_n.jpg
 photo 11084987_351659251698042_1405223252_n.jpg
 photo 11084867_820252838011702_1593483237_n.jpg
 photo 11084857_1593905844190677_1920983261_n.jpg
 photo 11084826_1567621486834234_1205564874_n.jpg
 photo 11084823_459787740859244_824437987_n.jpg
 photo 11084800_1862653247293502_1031565315_n.jpg
 photo 11084797_767859829999049_131849677_n.jpg
 photo 11084721_1573768012861460_1036924438_n.jpg
 photo 11084771_361123247415628_1413687754_n.jpg
 photo 11084763_887401467974636_742322792_n.jpg
 photo 11084626_851420151597440_1099163512_n.jpg
 photo 11084668_356924261183813_254834609_n.jpg
 photo 11084641_1425692284410576_671925236_n.jpg
 photo 11084622_1600845556840299_1374457142_n.jpg
 photo 11078939_1436611269969627_28545183_n.jpg
 photo 11078951_1581222012098340_1374295835_n.jpg
 photo 11078722_868166673243889_791944456_n.jpg
 photo 11078753_340909492773427_704289221_n.jpg
 photo 11078664_343673979174371_1821806635_n.jpg
 photo 11077779_461815023974619_687224460_n.jpg
 photo 11055951_343929482484381_363106581_n.jpg
 photo 11056047_645722688867789_1301829786_n.jpg
 photo 11055476_457116451119539_1796958255_n.jpg
 photo 11055625_1438049483160529_943689927_n.jpg
 photo 11055818_789145601182966_1138035027_n.jpg
 photo 11055417_719814021460617_1604781446_n.jpg
 photo 11005059_783513568432274_1699587759_n.jpg
 photo 10956770_900512089987574_1050472033_n.jpg
 photo 10956820_1565042867077632_464238943_n.jpg
 photo 10990577_805858386170475_624318037_n.jpg
 photo 1599820_1563866257206662_578064326_n.jpg
 photo 10817555_958224730862541_1199270496_n.jpg
 photo 10683838_1572211719710971_785010493_n.jpg
 photo 10666144_366960990156623_2099916815_n.jpg
 photo 10584697_1421757931461328_394871321_n.jpg
 photo 891506_1421885734780660_1716621403_n.jpg
 photo 1527668_1573108492949793_561834041_n.jpg
 photo 10549665_666318333479781_1973341772_n.jpg
 photo 1538532_815221348566363_194050119_n.jpg
 photo 925581_400062343504238_54761151_n.jpg

31 responses to (94 GAMBAR)Ashraf Muslim Sambut Majlis Ulangtahun Kelahiran Anak Bersama Dua Isteri

  1. anon says:

    Sedih pulak bila tengok dayana ni……mestilah si ashraf ni berat ke bini yg ade anak kan… Takpe diharap satu hari diyana pun menjadi ibu.

    0

    0
    • HAMBA ALLAH says:

      ALHAMDULLILAH TERPANCAR KEBAHAGIAAN.. TAPI SAKINAH JUGA PERLU LAH MENJAGA HATI DAYANA SEBAGAI ISTERI PERTAMA. TAK PERLU LAH SEMUA GAMBAR ASYIK NAK MEMAUT DAN PEGANG ASHRAF SAJA SEDANGKAN DAYANA LEBIH TERSERLAH SANGAT SIFAT KEIBUAN NYA. SEBAGAI LELAKI AKU NAMPAK KEIKHLASAN DAYANA DALAM MENERIMA SEMUA TAKDIRNYA. INSYA ALLAH BALASAN KEBAIKAN BUAT DAYANA AKAN ALLAH KIRIMKAN NANTI.

      BUAT ASHRAF, BERLAKU ADIL DAN SAKSAMA LAH TERHADAP KEDUA2 ISTERI KAMU. TIMBANG TARA HARUSLAH SEIMBANG TERHADAP KEDUA2 NYA. DAN BUAT SARAH, SEMOGA MENJADI ANAK YANG SOLEHAH. KEKAL BAHAGIA HINGGA KE JANNAH BUAT SEMUA, AAMIIN YA ROBB.

      0

      0
      • amoi says:

        sgt stuju…

        aku tgk semua pic, mata lebih kepada dayana…hati hanya mampu berkata “ko mmg tabah dayana…mmg aku respek…sbb aku x kuat mcm ko utk terima kalau jadi dekat aku”

        utk sakinah, apa pun tindak tanduk ko, pk, dayana byk mengalah dgn ko…jgn ko pijak kepala dia sudah..xyah duk demand sgt kononnya ashraf byk sebelah ko..sdgkan ko bini no 2…walaupun ko ada anak, ko masih kena kongsi hak dgn dayana! ape pun, pk hati n perasaan dayana dlm segala hal b4 ko pk diri ko! ko yg pilih jalan ni, ko kene terima lah apa org nak kata..

        0

        0
    • ibumertuaku says:

      entah lah. malas nak komen lebih2. nak kata org tu merampas, dah ketentuan Tuhan pulak kan. nak kata org tu tak ikhlas bermadu, hanya Tuhan yang tahu. semoga Dayana pun akan melahirkan zuriat one day.

      0

      0
    • cik anon says:

      aku xnampak pun pic dayana bdua gn asyraf…
      kinah gn asyraf ada la 2,3 kping…huhhuu

      0

      0
  2. moriko says:

    Hepinye tgk diorg. Kuatnye dayana.

    0

    0
  3. Anonymous says:

    Semoga berbahagia….

    0

    0
  4. bijan says:

    daripada gambar2 ni nampak yg dayana ni penyayang..bnyk gambar dia dukung sarah..suka aku nengok..kalo nak cari bini, mmg kna cari yg ada ciri2 cam dayana ni..tabah & sntiasa mnyokong suami..harap la si cerap ni nampak pngorbanan dia tu..

    0

    0
  5. ubi says:

    sakinah mengandung ke

    0

    0
  6. cik senah says:

    Terharu tengok gambar2 ni. Tabahnya dayana yer. Susahnya berkongsi hanya dia saja yang tahu. Semoga dayan terus kuat. InshaAllah ada ganjaran Allah akan bagi nanti.

    0

    0
  7. Wak Doyol English Jazab says:

    Am I the only person that thinks this is twisted?

    To have both ladies you are fucking with, be at the same place, be happy celebrating?

    I mean like, ada tak dalam hati dia pikir pergj dua2 akan ku toron selepas ini. Pastu dua2 rela. Malah memuja sang suami. Aish.

    0

    0
  8. Doa..doa..doa says:

    Senyum lh Dayana skrg ,sok dan bla2.sbb ngn snyuman dan pngorbanan kmu yg x trnilai tu Allah dah jnjikn ssuatu tuk kmu.jgn brhnti mnghrap yg kmu jga akn dpt zuriat satu ari ntt.akhirat jga sdah mnanti ats kbaikn kmu pd suami yg gatal tu.

    0

    0
  9. rahsia says:

    Ashraf pls stop it. Sebagai perempuan trying to conceive, aku mmg menyampah tengok ashraf ni bini kawin tak mengandung tak sampai 5 tahun pun dah kawin lain. Lepas tu tunjuk mesra. Nak orang take you as example ke? Please.

    0

    0
  10. Anonymous says:

    hebatnya dirimu dayana…:)

    0

    0
  11. Kak som says:

    kesian akak tengok muka dayana..muga Allah beri dia kekuatan menempuh hidup bermadu…

    0

    0
  12. Takreladimadu says:

    Honestly….aku tak sanggup tengok. Dah lah Abg Nara…jangan post pasal mamat Asyrap ni lagi…. #takreladimadu…

    0

    0
  13. mak jemmsssss says:

    dalam senyuman terpalit kesedihan yg terselindung dalam hati..

    0

    0
  14. eh eh ewahh says:

    eh eh lebih2 lak ko0rg ni kn? doa kan yg baik2 sudah la, mcm la korg yg bermadu.. aishhhhhhh

    0

    0
    • Ko Mane Paham says:

      Kiteorg ni lebeh2 coz memahami perasaan wanita yg dimadukan…yg paham pengorbanan besar dayana sbg first wife.so kiteorg ni pakat doakan moga dayana cepat ada zuriat.sakinah tak rasa pe dayana rasa.dia x rasa suami menduakan dia, die x rasa xde zuriat.kteorg lebeh kesiankan dayana drpd sakinah,..

      KO APE TAU…

      0

      0
  15. Anonymous says:

    decoration yg mcm ringkas tp menarik. i like it. tingin nak hias mcm ni utk bday anak

    0

    0
  16. Buntat says:

    Tabahnya Dayana ni..tengok dari air muka dia seolah2 dia ni mencuba untuk bahagia..mesti dia paksa kan hati dia berkongsi dan berbahagia bersama walaupun dia belum punyai anak kan..

    Kalau tengok air muka dia, memang org dpt tafsir dia ni sedih sebenarnya..Subhanallah..jika tekaan aku salah..maafkan lah hambamu ini..semoga diberikan kebahagian dan nur ke atasa Dayana seperti mana Nur d muka Sakinah ni.

    0

    0
  17. diamond says:

    semoga berbahagia sehingga ke jannah..eh..eh ada nampak elya shazleen la kt gmbr ats ni..hihhi

    0

    0
  18. budak says:

    Doakan lah yg terbaik.. amin.. hb sarah..

    0

    0
  19. sayu says:

    Rasa mngalir air mata tgk dayana. Airmuka dia mcm slalu minta dikuatkan hati oleh Allah demi kebahagiaan mereka bertiga. Semoga awak tabah. Allah maha mendengar dan melihat..

    0

    0
  20. Anonymous says:

    Poligami di benarkan dalam Islam.

    Walaubagaimanapun sifat riak dan menunjuk nunjuk tidak baik diamalkan. Apa Iktibar yang perlu diambil atas apa yang di pamirkan. Kebijaksanaan sang suami atau keberuntungan isteri kedua atau keshahduan isteri pertama. Adakah Kebahagian itu atas senyuman watak-watak utama. Sedondonnya pakaian isteri isteri ……… Semoga suami suami yang mengamalkan pologami tidak berjalan senget di akhirat nanti. Amin.

    0

    0
  21. Pooh... says:

    Jodoh sume ketentuan Allah… Cara dia menikah, kat mana dia nikah, tu pun ketentuan Allah… Memang dorang yg rancang tp Allah yg izinkan… Dengan IzinNya, Dayana redha… Mana kita tau Ashraf x adil, mana kita tau dia berat kat Kinah… Kita x yah sibuk la nak jatuh hukum kat org… nanti bertimba-timba la yg g kat kita…Time tu baru terduduk…Manusia mudah lupa…Aq bukan ustazah, cuma insan biasa…

    0

    0
  22. sh says:

    Besarnya idung sakinah..bangga la tu

    0

    0
  23. mama says:

    sakinah..xyah nak showoff sgt hokey.. dasar x sedar diri.. sorry..aku mmg dr awal dlu x suka kewujudan sakinah ni … mmg muka tu kulit tebal mcm buaya gamaknya..

    0

    0
  24. Jiha says:

    no comment

    0

    0