Written by serenity | January 12th, 2015

Semalam telah berlangsung majlis sambutan ulangtahun kelahiran Datuk Siti Nurhaliza yang ke-36 di Hotel Ritz Carlton, Kuala Lumpur. Apa yang menarik, bersempena ulangtahun kelahirannya, Siti telah bermurah hati untuk menyumbangkan wang bantuan untuk mangsa banjir berjumlah RM 310, 000.


 photo 10919642_1601734410056898_1341858434_n.jpg
Cek sumbangan Siti telah diterima oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Turut ada di majlis tersebut ialah suami Siti iaitu Datuk Seri Khalid Muhammad Jiwa.

Antara artis yang hadir untuk memeriahkan majlis ialah Zizan Razak, Izara Aishah,Tegar dan lain-lain. Siti dilihat sangat prihatin dengan mangsa banjir dan sebelum ini juga telah turun padang membantu mangsa banjir di Pahang.

Lagi enam gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar Instagram Rozi Sang Dewi dan Instagram Zizan Razak.


 photo 10890689_784241624945130_1588437520_n.jpg
 photo 10899061_1523870321227276_407029374_n.jpg
 photo 10903659_701926639927121_1538915944_n.jpg
 photo 10899099_1538484743076533_1880362087_n.jpg
 photo 10932165_329516243920604_1851905746_n.jpg
 photo 10914283_616006921838410_517088388_n.jpg

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

38 responses to (7 GAMBAR)Sempena Ulangtahun Kelahiran, Siti Nurhaliza Sumbang RM 310,000 Kepada Mangsa Banjir

  1. neffs says:

    woi..menteri tue takdak keja ka? apa dia buat kat situ,setakat terima replika cek,hantaq pegawai pun boleh? banyak lagi kerja menteri boleh buat..caitttt.sonna la dey

    0

    0
    • mutiara says:

      teroknya pakaian izara..selekeh

      0

      0
      • asal tutup aurat jer kira muslimah says:

        pakaian tepi pantai/santai tp pakai di ballroom/dewan acara charity. maybe dia baru bergegas dari tepi pantai, terus ke acara tersebut.

        0

        0
      • zarra says:

        pakaian je selekeh takpe orangnye kalau kau letak die bogel pon die tetap lagi cantik dari kau. eh

        0

        0
      • mutiara says:

        kalau bogel pon lagi geli sebab malulah terdedah sana sini..taste ko memang camtu, bogel pon sebat je

        0

        0
    • Komen says:

      kenapa mesti mmpunyai sekeping hati yg busuk?! dia punye pasal laa dia nak buat apa.

      0

      0
    • kak janah says:

      siti ngan dk tu mmg rapat la ngan keluarga ds zahid hamidi tu. Cuba2 la hang tgk ig siti ngan anak2 zahid hamidi tu.

      Alang2 dh dier orang kerajaan, panggil la dier. Bukan saja2 panggil. x baik tau ngata.

      0

      0
  2. ssss says:

    aduh, bagi kt c zahid ni???
    bole pcaya ke sampai pada yang layak???

    0

    0
  3. Spinner says:

    Kalau aku kaya aku pun nk menderma byk tu tapi skrg cukup2 mkn aje
    Kalau aku kaya aku nk tolong org2 yg memerlukan
    Kalau aku kayaaaaaa
    Moga Tuhan kabulkan doa aku. Amin

    0

    0
    • minah jambu tk suka hipokrit says:

      kalau tk kaya pon kite boleh kasi derma pada mesjid ke kt anak2 yatim keeee sikit2 pon tkpe asalkn duit halal dn berkat …tk payah tungu kaya baru nk derma…ada sikit kasi sikit la….janji hati berseh ikhlas menderma..

      0

      0
  4. kentang.bulat says:

    Alhamdulillah.. Niat laa kerana lillahi ta’ala, InsyaAllah ada ganjarannya kelak :)

    0

    0
  5. Chipsmore says:

    Yang penting niat siti tu mmg nak derma.Sampai ke x sampai derma die tu bukan tanggungjawab die dh..die dh serah kan kpd org yg bertanggung jawab menyalurkan nya..Semoga dimurah kan lagi rezeki Dato Siti..

    0

    0
  6. Bulat says:

    Kenapa bdan Izzara mc tuu??

    0

    0
  7. aku says:

    Betull..sampai ke tak smpai..itu lain cite..tau nk kutuk org je.hati busuk.nk harapkn ko menderma,ehmm menanti bulan jatuh ke riba la jwbnya..huhu

    0

    0
  8. nok gebuzzz says:

    salute ngan dato ct,sentiasa membantu org yg dlm kesusahan….moga dato ct sentiasa dilimpahkan rezeki lagi dan di panjangkan umur…..

    0

    0
  9. anon says:

    Niat utk berderma tu dah bagus, tapi kalau riak menunjuk2 tu mcm mana ye. Siap bergambar masuk paper tayang seluruh m’sia. Dpt pahala ke tak? Takut duit habis, pahala pun tak dpt……tapi tak kesahlah yg penting bagi laki bini ni cume publisiti je…

    0

    0
    • mak jemah says:

      bukan mainnn… ko mane tahu niat die nak menunjuk??
      die bukan nak menunjuk.. seme org nak ambik tahu… biar ler die bgtahu org..
      kang nnti org macam ko ni jugak cakap… duit byak tak menderma..
      ade aje hasad tu. haishhh.. nilai org macam kiter eklas je buat seme bende. oh please lah.

      0

      0
    • luna says:

      kalau tak tnjuk pape kang orang spesies mcm kau ni sibuk duk kata orang kaya tak mau membantu. dah dorng retis suka hati dorng la nk bgtau ke ape. kau mcm tau je niat dia ape. please la tak payah SOK bagus sgt nk judge orang, awk sumbangkan pape ke?

      0

      0
    • saya says:

      Kadang benda baik perlu dikongsi, sebagai contoh dan teladan kepada orang yan di luar sana

      0

      0
    • Anonymous says:

      anon fan nd..korang jgnsebut pasal nd,serta merta anon vavi ni jadi ostajah..klu retis lain anon vavis ni cekap je nk kutuk hina org..dasar betina sial,.phuii

      0

      0
    • bukan pminat siti tapi kheranan says:

      lpaas tu ko dapat pahala anon? hari2 duk kutuk org,tp bila sentuh pasal nora danish,tiba2 jd ostajah..mulut longkang,maki hamun org tahu,cover guna nama lain pulak tu..oiii anon berlogo purple,ko ni hina mcm pukimak,komen ko mcm najis aku bc balik ape yg ko tulis,mcm kucing kurap ,hina jijik nya aku dgn betina sial ni..phuiiiiii haktuihhh

      0

      0
    • kautubabiharam says:

      anon purple..klu nora danish mnderma mcm ni ko puji kan? eee jijik aku dgn betina celaka mcm ni..org buat amal pun nk kondem..busuk hati tahap jamban..mngata org pndai,nasihat org pandai,lpas tu bela diri dgn brtukar name.,komen ko yg bsepah dlm nara tu xboleh nk tutup tahap kenajisan mulut ko tu..klu jumpa dpan2 msti dh kena ludah n jijik nya perangai

      0

      0
    • bukan pminat siti tapi kheranan says:

      anon ni fn nd ..nasihat org pndai..mnyampah aku..bc komen2 ko kat tmpat lain mcm vavi je prangai..hati busuk

      0

      0
  10. aina rashid says:

    baguslaa kalu niat nk sumbang kerana Allah swt..tetapi, Allah tak suka kalu derma utk menunjuk nunjuk..dlm Islam kita disuruh utk tidak menghebahkan sumbangan atau pemberian kita..kdg2 artis ni bila diorg buat mcm ni..saja nk cari publisiti..tgk balik niat kita..kita derma kerana Allah atau nk mencari penghargaan manusia??

    0

    0
  11. Indah says:

    apa salahnya dia tunjuk pun.. biar org lain pun blh ikut jejak langkah dia.. cuba pk positif. jgn la asik teropong salah org je.

    0

    0
  12. LV says:

    kan memang style dia suka menunjuk2 dari dapat JAM tangan, kereta, beg semua nak cerita. kalau tak cerita pun tapi dok tunjuk dlm instagram dia. ade pulak yg ckp ni semua kerja wartawan tapi kalau bukan si Rozi tu sape lagi. Arwah sharifah aini dulu pun rajin menderma buat amal tapi tak kepoh mcm dia. Mcm la dia tu suci sangat.

    0

    0
  13. joyah blink2. says:

    salam abam nara,
    CUBA LA KAJI PERBEZAAN DATO & DATUK……

    UTK CT NI GELARAN NYE DATO TAUUUU BUKAN DATUKKK…. CUBA KAJI.. CUBAA.. CUBAAA X SALAH TMBAH ILMU D DADA……… HEHE.. :)

    0

    0
  14. To says:

    Thanks CT. May Allah bless you & family.

    0

    0
  15. kak yam says:

    Sejuk hati tgk Siti Nurhaliza. Dah nampak dah dia dah start nak cari pahala untuk bekalan akhirat. Mula2 pakai serkup. Lepas tu buat album kerohanian. Then pakai tudung dari singkat ke labuh sikit. Menderma lagi. Lepas ni mungkin attire pulak difikirkan. Lepas tu mungkin jugak dalam bab kerjaya seni dier juga. Alhamdulillah sgt. Berubah perlahan2 yer siti. We will always love u no matter what.

    0

    0
  16. Anonymous says:

    Tok Ti ni kalau menderma atau buat kerja amal atau buat apa2 kebajikan mesti suka hebahkan pada orang ramai. Nampak macam tak ikhlas tapi lebih pada nak cari publisiti dan menunjuk2.

    0

    0
  17. rocker says:

    saya bukanlah nk jadi ustazah @ pendakwah…just nk beri pencerahan pada aina rashid & pihak2 yg suka mempertikaikan isu menunjukkan derma @ kebajikan yang kita buat kpd org lain. Cuba fahami Surah Al Baqarah ayat 2:271 ini (yang terang dan amat jelas maksudnya):-

    “Kalau kamu zahirkan sedekah-sedekah itu (secara terang), maka yang demikian adalah baik (kerana menjadi contoh yang baik). Dan kalau pula kamu sembunyikan sedekah-sedekah itu serta kamu berikan kepada orang-orang fakir miskin, maka itu adalah baik bagi kamu; dan Allah akan menghapuskan dari kamu sebahagian dari kesalahan-kesalahan kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui secara mendalam akan apa yang kamu lakukan”

    (If you disclose your charitable expenditures, they are good; but if you conceal them and give them to the poor, it is better for you, and He will remove from you some of your misdeeds [thereby]. And Allah , with what you do, is [fully] Acquainted)

    Fakta : ISLAM TAK MELARANG KITA MEWAR-WARKAN KITA BERSEDEKAH @ BUAT KEBAJIKAN YANG LAIN. YANG PENTING KEIKHLASAN HATI DAN NIAT KITA…. NIAT KITA TAK ADA ORG YANG TAHU DAN BOLEH PERTIKAIKAN SELAIN DIRI KITA SENDIRI DAN ALLAH SWT. SO TAK PAYAH LAH KITA PANDAI2 $ SUSAH2 HATI NAK MEMBACA NIAT SESORANG.

    0

    0
  18. Bang Mat Misai says:

    Jangan korang tak tau pulak ye…Tok Ti telah menderma RATUSAN RIBU untuk mangsa banjir okey?

    0

    0
  19. Jangan Dengki says:

    ada je mulut2 manusia ni kan..kalau senyap je..cakap duit banyak tapi tak nak derma la apa laa….bila heboh camni lak…cakap nak menunjuk laa cari publisiti laa… mulut manusia memang takleh dok diam kn….ada je nak komplain sana sini…

    0

    0
  20. tak nak kalah says:

    Datuk Qu Puteh derma 300K. So datuk siti must derma 310K lah. Mesti nak kena atas sikit dari orang pe. Kenapa 310? Kenapa tak 300 or 350 or 400? Dia nak up tapi tak nak up banyak sangat, so 310. Kalau boleh, mesti nak cuma 301. Nampak sangat true colours. Peminat2 buta.

    0

    0
  21. All I can recommend is banishing them from your thoughts
    as quickly as they enter your head.

    0

    0