Written by serenity | May 13th, 2013

Pada Sabtu lepas, pelakon Norish Karman telah menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke 39 di sebuah majlis di Plaza Damas, Sri Hartamas. Majlis ini dikatakan dihadiri oleh ahli keluarga dan teman rapat saja.



Turut ada di majlis tersebut ialah si kecil Muhammad Haq Lutfie Alexander yang semakin besar dan comel. Lagi 35 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar REDPhotography.



































105 responses to (37 GAMBAR)Majlis Ulangtahun Kelahiran Norish Karman Sabtu Lepas

  1. ALYA says:

    tak suka dia dlm Mastercheff.. suka mengarah n conquer semuanya…

    0

    0
      • Only CT (In The World) says:

        Orang Melayu hanya ada masa 4 tahun lagi sebelum segalanya terlambat. Melayu yang masih bergaduh dan bergasak sesama Melayu meninggalkan kesan kekalahan kepada beberapa buah negeri dan hampir kalah di sebuah negeri.

        Melayu yang masih kecil dan belum faham erti politik tentu kecewa bila dapat tahu 10 tahun lagi, kuasa Melayu itu sudah tiada lagi di Tanah yang bernama Melayu. Moga itu tidak berlaku. Namun, segalanya boleh hilang jika tumpas empat tahun lagi. Segalanya boleh berlaku, jika perubahan sikap tidak dilakukan.

        Cukup cukuplah sengketa dan menuding jari. Masa itu tidak harus dibazirkan. 5 tahun dahulu, faktor yang sama dibincang dan dicanang sebagai punca beberapa negeri tumpas. Namun pengajaran tidak pernah diambil. Pelajaran tidak pernah dipelajari. Yang dibincang bagai mencurah air di daun keladi.

        Yang tua terus bergasak untuk kuasa. Yang muda terus dianggap terlalu mentah dan baru dalam politik. Tua anggap muda kurang pengalaman. Muda tidak hormat tua. Itulah realitinya, tidak hormat dan pandang pada ilmu dan kebolehan. Akhirnya jurang itu diisi oleh kekalahan. Parti Melayu yang mengisi kemerdekaan negara ini baru menyambut ulang tahun yang ke-67.

        Perjuangan dahulu dan sekarang umpama langit dan bumi. Banyak yang muda sudah tidak faham erti dan manifestasi diri. Mereka diajar menyokong individu bukan parti. Mereka dirajakan dan disahabatkan dengan duit bukan perjuangan pertiwi. Oleh itu, bila yang tua bergasak, mereka turut sama bergasak kerana sokongan itu adalah pada individu.

        Duit menjadi raja. Pengampu orang kaya dipandang sebagai mahir segala. Kasihan pemimpin yang rajin bekerja. Mereka benar benar berkhidmat untuk bangunkan negara. Beri segala yang rakyat minta. Beribu ditatang di mata pemimpin, namun hakikatnya ribuan itu bukanlah realiti sokongan.

        Hanya sedap pandangan mata. Segala yang manis ditabur kepada pemimpin. Takut bercerita situasi yang pahit. Yang manis enak didengar. Yang masam disapu bawah tilam. Jangan diulang perkara sama, hadaplah rakyat dengan suasana sebenar. Biar pemimpin lihat realiti. Biar pemimpin rasai apa yang terbuku di hati.

        Siang dan malam mendahulukan rakyat. Kampung dan kota habis dikunjungi. Semuanya demi rakyat. Namun apakan daya ada rakyat yang tidak faham erti terima kasih. Mereka memilih kerana emosi. Mereka memilih kerana persepsi. Bila keputusan diumum, barulah mereka menyesali. Kesan buruk bila tersalah undi.

        Kesan yang bakal ditempuh 5 tahun lagi. Melayu sekarang sudah semua senang. Lahir dalam senang. Bertatih pun senang. Bersekolah pun senang. Masuk universiti pun senang. Segalanya sudah ada sebab negara sudah senang.

        Bila sudah sudah senang, mereka gagal fahami apa itu erti susah. Susah hendak fahamkan orang yang lahir lahir sudah senang. Lagi bertambah susah bila hendak memahamkan mereka bahawa kesenangan itu adalah hasil kerja kuat nenek moyang Melayu dalam politik.

        Mereka kata itu cerita karut. Mereka kata itu dongeng. Mereka tidak mahu dengar Sejarah. Mereka tidak mahu dengar cakap orang tua. Inilah masalah besar orang Melayu yang masih muda. Lebih percaya pada cakap penglipur lara yang datang atas pentas terbuka.

        Lupa dan alpa dengan cerita manis penglipur lara. Membawa cerita percuma, percuma dan percuma. Lupa dan hanyut dalam janji manis penglipur lara. Janji yang belum tentu mereka dapat penuhi. Itu pun ada orang yang masih percaya dan tersengih sampai ke pipi.

        Melayu mudah lupa. Ungkapan itu ada kebenarannya kini. Lupa pada kesusahan. Lupa pada tangan yang memberi kesenangan. Mudah percaya pada “hantu” yang menjaja cerita segalanya dalam dunia ini haruslah percuma. Melayu yang datang atas hak demokrasi pun dianggap hantu.

        Suatu ketika, orang muda Melayu bangkit menyatukan bangsa untuk kemerdekaan. Suatu masa, belia Melayu bangun menyedarkan bangsa tentang ancaman komunis dan keselamatan negara. Satu waktu dulu, pemuda bangsa Melayu berusaha gigih selamatkan bangsa dari miskin di bumi sendiri.

        Tiga usaha tersebut sudah berlalu. Kini cabaran yang terbesar adalah mengekalkan kuasa politik Melayu. Masih ramai Melayu yang kurang faham matematik politik Melayu dalam parlimen. Mereka gagal bezakan antara persefahaman politik dengan “pakat pakat” berpolitik.

        Jangan sampai segalanya sudah hilang. Sekali terlepas kuasa ini. Melayu akan hilang terus kuasanya. 4 tahun lagi, usah diulang faktor faktor yang sama ini.

        Masa sekarang adalah untuk bertindak. Hentikan tuding jari dan memulakan konspirasi. Melayu tidak akan kalah jika Melayu bersatu. Melayu hanya akan kalah jika Melayu itu menjatuhkan Melayu sendiri.

        Lihatlah sejarah pemerintahan Khalifah Abu Bakar, Umar, Uthman dan Ali. Selepas 29 tahun, pemerintahan itu berakhir kerana pergaduhan semasa sendiri. Abbasiyah juga hancur kerana pengkhianatan dalaman. Kota Melaka yang agung selama 116 tahun juga runtuh kerana pergaduhan sesama sendiri.

        Putrajaya dibina atas runtuhan Kota Melaka, sedarlah kemerdekaan ini baru 56 tahun. Usia masih lagi di pertengahan era Empayar Melaka yang pernah gemilang dahulu.

        Fahamilah, bahawa dunia Islam sekarang adalah pada akhir zaman. Banyak tempat yang lain, Islam sudah dicabar, dibakar dan diserang. Hanya bumi Melayu, syiar Islamnya masih kuat. Kuat kerana Melayu itu adalah Islam dan Islam itu adalah Melayu. Khalifahnya masih lagi Raja Melayu.

        Inilah istimewanya Melayu di bumi ini. Jangan menyesal air mata darah. Renungilah ungkapan “Melayu Itu” karya Usman Awang. Melayu sedang dilawan dengan politik ideologi oleh pihak lawan. Jawapan terbaik untuk melawan arus lawan itu adalah dengan mengembalikan semula “roh Melayu dan Islam”. Inilah caranya.

        Bacalah dengan mata hati.

        MELAYU ITU

        Karya: Usman Awang

        Melayu itu orang yang bijaksana
        Nakalnya bersulam jenaka
        Budi bahasanya tidak terkira
        Kurang ajarnya tetap santun.

        Jika menipu pun masih bersopan
        Bila mengampu bijak beralas tangan.

        Melayu itu berani jika bersalah,
        Kecut takut kerana benar,
        Janji simpan di perut Selalu pecah di mulut,
        Biar mati adat, Jangan mati anak.

        Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
        Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
        Banjar juga disebut Melayu,
        Minangkabau memang Melayu,
        Keturunan Acheh adalah Melayu,
        Jakun dan Sakai asli Melayu,
        Arab dan Pakistani,
        semua Melayu,
        Mamak dan Malbari serap ke Melayu
        Malah mua’alaf bertakrif Melayu
        (Setelah disunat anunya itu)

        Dalam sejarahnyaMelayu itu pengembara lautan
        Melorongkan jalur sejarah zaman
        Begitu luas daerah sempadan
        Sayangnya kini segala kehilangan.

        Melayu itu kaya falsafahnya
        Kias kata bidal pusaka
        Akar budi bersulamkan daya
        Gedung akal laut bicara.

        Malangnya Melayu itu kuat bersorak
        Terlalu ghairah pesta temasya
        Sedangkan kampung telah tergadai
        Sawah sejalur tinggal sejengkal
        tanah sebidang mudah terjual.

        Meski telah memiliki telaga
        Tangan masih memegang tali
        Sedang orang mencapai timba.

        Berbuahlah pisang tiga kali
        Melayu itu masih bermimpi
        Walaupun sudah mengenal universiti
        Masih berdagang di rumah sendiri.

        Berkelahi cara Melayu
        Menikam dengan pantun
        Menyanggah dengan senyum
        Marahnya dengan diam
        Merendah bukan menyembah
        Meninggi bukan melonjak.

        Watak Melayu menolak permusuhan
        Setia dan sabar tiada sempadan
        Tapi jika marah tak nampak telinga
        Musuh dicari ke lubang cacing
        Tak dapat tanduk telinga dijinjing.

        Maruah dan agama dihina jangan
        Hebat amuknya tak kenal lawan.

        Berdamai cara Melayu indah sekali
        Silaturrahim hati yang murni
        Maaf diungkap senantiasa bersahut
        Tangan diulur sentiasa bersambut
        Luka pun tidak lagi berparut.

        Baiknya hati Melayu itu tak terbandingkan
        Segala yang ada sanggup diberikan
        Sehingga tercipta sebuah kiasan:
        “Dagang lalu nasi ditanakkan
        Suami pulang lapar tak makan
        Kera di hutan disusu-susukan
        Anak di pangkuan mati kebuluran”.

        Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu
        Masihkan tunduk tersipu-sipu?
        Jangan takut melanggar pantang
        Jika pantang menghalang kemajuan;

        Jangan segan menentang larangan
        Jika yakin kepada kebenaran;
        Jangan malu mengucapkan keyakinan
        Jika percaya kepada keadilan.

        Jadilah bangsa yang bijaksana
        Memegang tali memegang timba
        Memiliki ekonomi mencipta budaya
        Menjadi tuan di negara Merdeka.

        0

        0
        • zunaida says:

          Terbaik….!!!

          0

          0
        • damai says:

          terbaek!!!! Ya Allah, kau selamatkan bumi putra ini. Cukuplah negara2 Islam kita diperangi oleh puak2 yahudi dan nesrani.

          0

          0
        • likeicare! says:

          subhanallah… rasa nak menitis airmata… tak terkesankah di hati sesiapa yg membaca nulkilan ini..? besar sungguh amanah yang kita pegang untuk anak cucu kita yang bawal mewarisi negara tercinta ini nanti… berapa banyak tumpahnya darah dan keringat datuk nenek kita mempertahan hak ini untuk kita, sewenang2nya kah kita lepaskan kepada orang lain? apa yang akan kita jawab bila anak cucu bertanya di manakah hak mereka? jangan dipertaruhkan masa depan bangsa hanya kerana terpaut pada janji manis “perubahan”… lihat dengan mata hati…

          0

          0
        • politik says:

          sayang MELAYU ke sayang ISLAM??????????????
          taksub sangat dengan melayu. aku tak faham kenapa sanggup gadai Islam sbb nk jaga Melayu. why???

          0

          0
        • aku says:

          aku sayang 3 perkara….agama, bangsa dan negara aku…. walaupun aku ni campuran 2 bangsa tapi jiwa aku 100% melayu… Islam agamaku….Malaysia negaraku…

          0

          0
        • bbb says:

          sudah2 lah dgn melayu…sikit2 melayu…ingat mulia sangat ke jadi melayu kalau perangai macam syaitan…tak nampak ke ramai sahabat kita muallaf cina dan india yg taat dan patuh pada perintah Allah…tengok melayu…ada yg menipu, merasuah, minum arak, berzina, berjudi, membunuh pun ada…kesimpulannya…tak kiralah melayu ka cina ka india ka…semua sama je perangai…yg membezakan antara kita adalah iman, taqwa, amalan dan kepatuhan kita pada suruhan dan larangan Allah swt…masuk kubur nanti malaikat tak tanya pun apa bangsa kita…

          0

          0
        • Selena Gemas says:

          SEPATUTNYA JAGA ISLAM DULU BARU JAGA MELAYU KAT SANA NNT ALLAH XKAN TGK BANGSA KITA TP AKAN TGK AGAMA KITA EVEN BANGSA ARAB PUN X DI PANDANG ALLAH KALAU DIA X ISLAM..SO FIKIRLA CERDIK2 MANA YG KITA PERLU JAGA ISLAM ATAU MELAYU ?

          0

          0
    • kak timah says:

      XRETI NAK WT MAJLIS KT MASJID ATAU KT UMAH KE????????RAMAI YG TUA2 GANYUT XSEDAR DIRI . .ARAK MESTI ADA JAMU JUGAK KAN

      0

      0
      • Konah says:

        tak minat langsung !!!!!!

        0

        0
        • Lucu says:

          Yg penting you allz, baca doa dalam pub gitu…tanda kesyukuran !!!!!!!!!!!!!!!!! Cheers, Norish.

          Hahahahaahahhaaa…rosak…rosak!

          0

          0
        • wowowoowow says:

          TIGER BEER !!!!!!!!!!

          0

          0
        • Ahaks says:

          cheersssssssssssssssssssssssssssssssszzzzzzz !!!! :(

          0

          0
        • Anonymous says:

          nak air, nek !!!!!!!!!

          0

          0
        • Dora says:

          perempuan2 pakai tudung..lepas tu masuk kelab jual arak. elok la sangat tu kan?????????????

          0

          0
        • kak timah says:

          MANA ADA BOTOL ARAK, ALAH SETAKAT STICKER ARAK TU APEHAL…BUKAN DIA MINUM PUN

          0

          0
        • Zara Nur says:

          semuanya jahil !

          0

          0
        • Jangan Hina Islam says:

          Fakta: Terkeluar/terjaduh syahadah baca doa ditempat maksiat. Ianya seperti menghina kesucian Islam. Sila ambil perhatian !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          0

          0
        • Pemerhati Perihatin says:

          Jawatankuasa Perunding Hukum Syara’ (Fatwa) berkata Majlis yang bukan berunsurkan Islam (umum) TIDAK HARUS/ tidak perlu dibacakan doa “. Inikan pulak majlis harijadi di pusat hiburan! Takkan itu pun tak tahu?

          0

          0
        • Tolol Juga Peminat NK Ni says:

          memang la x ade gambo botol. kalau iapun dia x minum…tapi tempat tu kan x sesuai dibaca doa. korang ni kenapa otak selevel haiwan. dah x tahu halam & haram ke weiii?????

          0

          0
        • lala says:

          x suke jgk die dlm masterchef..bajet best..

          tp rambut die hijau..ko hado..aku x hado sbb mak aku mrh x bg kaler rambut..nk mndi wjib cmno katenye..

          0

          0
      • Mak Jemah says:

        dari pakai rambut palsu…lebih baik bertudung….

        0

        0
      • noh says:

        kite boleh pk baik. .boleh pk buruk. tp napelah asek nak pk yg buruk je?

        0

        0
        • Nana says:

          kan tempat jual arak tu…baik ke ?????

          0

          0
        • zizi says:

          setujuk dgn noh…bende yg kite belum pasti, better kite diam… jgn dok menyumpah seranah tanpa bukti yg KUKUH…… suke sgt pk yg buruk dr pk yg positif dulu…

          0

          0
        • Baca Ni La Bod0h says:

          “Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar dengan yang
          salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula pada hal kamu
          semua mengetahuinya “. Q.S Al-Baqarah : Ayat 42

          0

          0
        • hamba hina says:

          teringat ustaz asyraf pnh ckp.. kalo kte pesan coke wlaupon halal tp gelas yg sblum tu berisi air arak blom tentu coke tu halal sbb gelas tu bekas arak.. #TakeNote

          0

          0
        • Anonymous says:

          kat restoran, hotel even dlm kapal terbang pun jual arak.. korg x penah masuk tempat2 tu ke??

          0

          0
      • ddd says:

        kak timah tak reti nak taip elok2 ke? tak pernah belajar bahasa melayu? cakap pasal masjid agaknye mungkinlah Islam tp ayat biadap x mcm org Islam langsung..

        0

        0
      • Garu Kepala says:

        Motif sambut beshday kat pub yg ada lambang Tiger beer, lepas tu plak ….baca doa? Tak ke tu kan sudah menghina Islam?

        0

        0
      • Anonymous says:

        tak baik bersangka buruk.

        0

        0
        • no komen says:

          HAKIKATNYA TEMPAT TU JUAL BEER @ ARAK. PERLUKAH BACA DOA?????

          0

          0
        • sila ambil pengajaran says:

          Majlis yang mengandungi perayaan agama lain atau acara
          kebudayaan seperti tari menari, nyanyian (karaoke), berlakunya
          pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan dan sebagainya…DITEGAH MEMBACA DOA !!!!!!!!!!!!!!!

          0

          0
      • Cermin Diri says:

        Apakah hukum seseorang masuk ke dalam panggung wayang?saya pergi bersama kawan sama jenis bukan dengan kawan berlainan jantina? Kawan saya mengatakan bahawa amalannya tidak diterima selama 44 hari.

        Jawapan:
        Benda yang kita suka kenapa selalu di tegah oleh Islam.Cuba kita lihat balik,kenapa Islam itu menegah sesuatu? feedback balik,atau lebih di kenali sebagi muhasabah balik. Panggung?apa ada dalam tu? Kalau kita lihat di dalam penggung,berapa ramai kapel-kapel?adakah ita mampu untuk menegur?lebih baik kita menggelakkan pergi ke tempat-tempat seperti ini.

        Islam melarang umatnya masuk ke dalam panggung wayang, pub, disco dan tempat maksiat lain kerana boleh menjerumuskan seseorang itu ke arah kemungkaran walaupun tidak melakukan perkara mungkar.

        Firman ALLAh S.W.T:“Jangan kamu mendekati zina kerana ia adalah perbuatan yang keji dan jalan paling buruk.” – Surah al-Israa: 32

        0

        0
        • Hmmmm says:

          Teringat dulu yg ustaz akhil hayy bsama waheeda n kawan2 (ms tu blm kawen lg) pegi panggung wayang, pastu lepak tepi pantai ramai2…camner tu? Ustatttt tuuuuu

          0

          0
        • titi says:

          tapikan pernah nampak (banyak kali) adik2, akak2 & makcik2 bertudung labuh tengok wayang..even ada abang2 & pakcik2 & atok2 berkopiah tgk wayang..pi ngan family lah mostly..
          acana plak tu..hukhuk

          0

          0
    • Renungkan says:

      tu dia, dapat beg tangan senyum punya lah lebar neh.
      inilah artis2 Malaysia. hidup dlm wang ringgit dan kebendaan.
      iman masih berkeladak hidup mengharapkan penghargaan manusia.
      sedih……

      0

      0
    • Anonymous says:

      wow. macam tak sanggup tua. hati mahu muda ja

      0

      0
  2. Cip says:

    Dunia akhir zaman…

    0

    0
  3. Anonymous says:

    happy bday~!

    0

    0
  4. Anonymous says:

    Ni lagi seorang…dh tua tpi x sedar2 lagi….

    0

    0
  5. Anonymous says:

    dulu ada gak minat dia ni…tpi menjak mcm2 kes pasal dia ni terus aku kurang minat kt dia….dia ni kalau ckp mcm dia jer y btl…

    0

    0
  6. cricket says:

    Norish ni cantek, tapi bila wat rambut mcm ni, nampak kurang sikit. Agaknya rupa anak bongsu dia Haq Lutfie tu mcm muka ayah dia, ade mana2 VIP mcm muka ni ke…..kalau tak blh trace sape ayah dia..

    0

    0
  7. mak jemah says:

    ada pulak duit buat birthday party. dulu katanya, basuh baju pakai tangan je sampai sakit tulang belakang.

    0

    0
    • kukukukuku says:

      kalau tak silap lah, aritu ternampak post NK kt FB wat collection utk sesiapa yg nak attend birthday party dia
      sedih sgt! baiklah wat bacaan doa selamat kt memana surau ke madrasah ke
      taklah mahal manapon kalo sekadar bihun goreng dgn teh o suam kan…
      nak gak wat majlis tempat camni smpai menadah tangan mintak duit semata demi majlis subahah gini…
      pemilihan tmt dah tak sesuai dgn title seorang Islam

      0

      0
  8. nina rina says:

    cantik anak perempuan norish karman nie..ayu jek..nmpk manis..

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Xde ke sesape hadiah mesin basuh kat dia…

    0

    0
    • bedah tonggek says:

      daripada aku beli hadiah mesin basuh kt dia..lebih baik aku beli kt mak aku.. lagi seronok

      0

      0
  10. sukeatiakula says:

    bajet cun jerr…
    gambo botol Tiger merata2.. pub mana la ni..

    0

    0
  11. nenek lanjut usia says:

    byk plak duit ko norish.. nek yg trima duit pencen atok pun x mampu nk celebrte tu blom cmpur duit kebajikn, duit ibu tunggal. duit anak, cucu, cicit bgi lg tuhh.. cnfuse nenek!! nk buat doa selamat pngil jiran2 pun x lps. hebat ko. syabas!

    0

    0
  12. miss s says:

    hb

    0

    0
  13. jelita says:

    buruk btul rambut die dlm mastershef

    0

    0
  14. Apa daaaa says:

    pub…pub…pub….dan baca doa lagi …

    0

    0
  15. Anonymous says:

    Setiap tahun 39..

    0

    0
  16. Love says:

    Xsesuai la buat birthday party kt pub…Ada anak2 kecil…nk knlkan anak pada ” Tiger” ke

    0

    0
    • Anonymous says:

      bukan pub but tempat snooker and darts.. but still ade alcoholic drinks.. thanks

      0

      0
  17. Apalah Punya Bangang says:

    baca doa ditempat jual arak… huk huk huk

    0

    0
  18. eina says:

    Semakin meningkat umur, semakin dkt dgn kematian.. sepatutnya muhasabah diri bkn buat mjls gilang gemilang cmni.. mbzr $ je…

    0

    0
  19. na says:

    krisis pertengahan umur

    0

    0
  20. Anonymous says:

    Artis muda dh ramai yg bhijrah..tp si kertu lak makin galak wt maksiat!!!

    0

    0
  21. wowkelasss says:

    Patut PAS tak sanggup lead Selangor. Macamana nak menjawab kalau pub2 n pusat hiburan masih hebat beroperasi. Nak katup, tak terjawab pulak dgn tuan punya kedai. Bagi PKR je leadkan. Terkilan nak dpt Selangor yang berubah ke arah kebaikan. So.. keep on cheering…….

    0

    0
    • Anonymous says:

      Berani ko komen pasal pas. Sat lg siap la ko kena blasah dgn ustaz pas dlm ni. Huhu..

      0

      0
      • wowkelasss says:

        sila..sila..kuriyes jugak diatas ground apa nak belasah aku pun. Dah memang, MB Selangor org PKR. Walaupun yang lebih kerusi YB PAS. Teringin aku nak tengok Selangor dipimpin PAS. Moga tutup la pub2 dan pusat2 hiburan yang berleluasa. Termasuk kilang arak yang makin membesar di tepi highway Shah Alam tu. Cakap kena la serupa bikin.

        0

        0
        • Anonymous says:

          Tak payah tengok selangor la. Tengok kelantan cukup. Dah lebih 20 tahun tapi apa yg nak dibanggakan tentang kemajuan islam kat sana? Bangga dgn kuil siam terbesar ada le…maksiat bersepah. Hiv tertinggi. Memang le kat negeri lain bwh bn bersepah kelab n maksiat. Tu aku tak heran sbb memang bn dah terkenal dgn maksiat. Ni negeri serambi mekah pun 2×5 jugak. Sedihhhh….

          0

          0
        • Anonymous says:

          Wowkelass.

          Apa nak frustnyer…bukan pas ke yg tergedik gedik nak geng dgn pkr n dap. Pas rela kena ludah dgn pkr n dap dari bekerjasam ngan umno kannn….

          0

          0
        • roonay says:

          Anonymous 11:28 pm ko ni mst kturunan norman kru kn..

          0

          0
    • nyampah says:

      udah2 le tu berpolitik wowkelasss… x penat2 ke ko ni… x pasal2 dr pub msk bab PAS and selangor… eh, hape susah lak… bg la DAP lead… kan menang 15-15 ngan PAS… lagi baik kan… lg byk ayam china, indon, and makin melambak la pub, rumah urut dan suma menda2 maksiat ni… then everyone can cheer up on the way to hell… kalo BN suma salah kat mata ko… kalo PR ko nak cheer je…

      0

      0
      • wowkelasss says:

        Alhamdulillah. Ada yang celik. Sokong nyampah! Cuma tak yah exaggerate lah. Takut ada yang silap faham. DAP mana boleh jadi MB. Kalau boleh, of course y not. Masaelahnya ngak boleh.

        0

        0
  22. nenek kebayan says:

    NK ni, che ta, erra fazira, ning baizura… mereka ni semua lahir tahun 74..39thn tahun ni.. yang paling nmpak tua ialah NK…dan paling nmpak muda ialah erra…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Che Ta bukan lahir thn ’74. Ning thn ’75.

      0

      0
    • putri says:

      so ape halnye dgn awak? kire ok la sesuai ngan umur. NK da ade 4 anak.! ning erra rzw paling ramai pon 2 org je beb! tu pon c rcw tu palsu. lau x mesti lagi tue pada NK! ade PAHAM?

      0

      0
  23. aku says:

    dah besar dah anak haram dia…bangga giler plak tu….

    0

    0
    • Anonymous says:

      Yg haram tu perbuatan Mak bapak dia… ,anak tu tak Tahu apa2… Tak kan nk sorok lam almari plak…

      0

      0
    • mak long jalan pegawai says:

      apa la hak kita nak panggil baby tu anak haram? yg berdosa tu mak pak dia. dia tu taktau apa2 pun.. nasib NK ni x bengong, kalau dia p lempaq kat anjing? xpalah…NK dah bt dosa..sekurang2 dia x tambah dosa dia lg..sapa lah kita nak menghukum anak tu haram ka halal.. sebelum bercakap pikir lah dlu ye..apa pun mak long harap xda antara kita ni yg bt salah gitu…

      0

      0
  24. Anonymous says:

    takkan pub bagi masuk budak kecik n baby?

    0

    0
  25. cilli says:

    ini lah yang dia katakan perempuan2 penghuni NERAKA
    nauzubillahi min zalik..

    0

    0
  26. tacacila says:

    nasib baik anak dia tak tarik rambut pelesu dia sampai tercabut, aduiyai

    0

    0
  27. Mimi says:

    Org shariat menyempitkan islam. Cuba panggil 10 ribu orang berdakwah suh masuk islam. Mampus sorang pun tak nak. Itu tak boleh ini tak boleh. Pandangan yg sempit ni hanya utk mereka yg amalkan shariat. Sedangkan hati kotor mcm org2 PAS yg bodoh tu. Xde capacity nak tadbir negeri pastu mintak tologn cina, janji x gabung ngan UMNO.

    0

    0
  28. SMN says:

    Saya berkerut dahi membaca komen-komen yang dilontarkan. Marah kerana Norish membaca doa di majlis hari jadinya. Mencacinya kerana majlis itu diadakan di pub. Cuba kita bersangka baik. Mungkin Norish tidak beruntung seperti kita yang telah diberikan didikan agama sejak kecil. Mungkin dia tidak faham atau pun tahu bahawa mengadakan majlis di tempat sebegini (dipenuhi iklan arak) boleh menimbulkan fitnah orang ramai. Dan mungkin dia cuba menerapkan sedikit sebanyak ajaran Islam (doa kesyukuran) tanpa membawa maksud yang buruk. Kita memang patut membenci maksiat tetapi kita tidak sepatutnya cepat menjatuhkan hukuman terhadap orang lain. Mencaci, menghina bukan ajaran Islam. Berapa ramai yang berani marah-marah di ruangan komen ini yang mampu untuk menegur Norish dan memberikan nasihat kepadanya. Kalau tidak mampu berkata baik, baiklah kita berdiam diri. Ada yang berkata “mesti minum arak”, itu dah jatuh fitnah kerana dikatakan tanpa sebarang bukti dengan tujuan menuduh. Kepada yang telah menghina Norish tanpa sebab itu, minta maaf lah kepada dia. Dosa kita kepada Allah, banyak mana pun kita boleh minta keampunanNya tetapi dosa kita terhadap orang lain, takkan dapat diampunkan oleh Allah melainkan kita meminta maaf kepada orang tersebut. Assallamualaikum.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Walaupun saya tak sokong NK dicaci maki tp saya juga tak sokong dia diangkat dan dihargai.
      “Mungkin Norish tidak beruntung seperti kita yang telah diberikan didikan agama sejak kecil. ”
      NK bukan anak remaja yang terpinga2 cari jalan yg lurus. dia dah 39thn. sepatutnya matang cari agama yg benar. Kalau dia nak..
      Belum dtg hidayah bukan jwpn yg betul, Allah dah hantarkn 25 rasul utk dijadikan cth beratus thn dulu.
      Memang kita tak patut menghina NK, tp kita tak patut kesiankn dan bela dia.

      0

      0
  29. semek says:

    kdg2 aku takut baca komen2 kat sini..kita doakan yg terbaik dah la.

    0

    0
  30. Mirai Suenaga says:

    Dah macam A Aida plak aku tengok muka kau ni. Terus pulak tak minat. Suka time rambut hijau + merah tu. Tapi lagi kalau pakai tudung. Chills~

    0

    0
  31. i luv u pani says:

    aku ni taklah hebat sgt dlm soal agama ni tapi, even NK ade kat situ NK tak sentuh pun arak (klau sentuh kat belakang ceq ta tau lah), mmg tempat dia pergi tu salah .. Lagipun zaman sekarang even pegi shopping mall gah2 contoh makan kat chinoz atau chillis ade je arak kat dalam tu, yg pakai tudung bersepah makan kat dalam, aku pun kekadang konpius halal ke tak makan kat sane, tapi selagi aku tak minum alcohol aku tak was2..

    0

    0
  32. nenek_kebayan says:

    Time susah mengadu nasib bagai nak rak…bila dah senang takde plak nak buat kenduri kesyukuran tapi buat besday party bleh plak….apa da…

    0

    0
  33. miszakira says:

    time susah tak beringat..mengadu sana sini pasal nasib..gunakan anak2..bila dah senang xde plak nak buat kenduri kesyukuran..buat besday party bleh…msti bg alasan ni sume peminat yang aturkan..peminatla sangat..

    0

    0
  34. jojo says:

    anak kecik sejibik muke abg farahdiya…..

    0

    0
  35. mimiyangdivine says:

    in 1995, when she first appeared in Sayang Salmah, she was 27 and i was 23. in 2012, in an interview with the press concerning the birth of her son, she claimed that she was 36 and I was 40. it’s 2013 now, and she had just celebrated her 39th birthday and in a months time, i will be 41. so, tell me…cane umur dia leh fluctuate? tak faham la…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Errr…..rasanya masa filem Sayang Salmah umur dia baru 21 thn. Agaknya u yg silap tgk 21 jadi 27 tak?

      0

      0
  36. nurin adlina says:

    x baik kata anak tu haram… budak tu lgsg x bersalah..

    0

    0
  37. CekOlek says:

    ish2, dh lah branak ank haram…bleh bngga plak ngan apa yg dya buat…taubat larhhhhh
    dh tua larhh..

    0

    0
    • mak long jalan pegawai says:

      dari segi buat anak haram tu mungkin dia dah taubat., jgn salah sangka xpalah..bkn dia bangga dia cuma bertanggungjawab atas salah yg dia buat..sekurang2 dia xbuang atau bunuh budak ni.. sama2 lah kita doa agar depa kembali ke jalan yg diredhai allah…

      0

      0
  38. Anonymous says:

    Hahaha……. kelakau rambut pelesu NK. Mcm badut.

    0

    0
  39. PTM says:

    bukan kita yang layak menjatuhkan hukum
    diri kita sendiri belum tentu suci
    lebih baik berdiam dari mengeluarkan fatwa yang diri sendiri pun belum tentu leh jadi ikutan
    pilihlah membenci didalam hati sekiranya dirasakan salah.
    mengutuk mengeji bukan cara orang islam
    bukan melayu yang dimegahkan tetapi kemegahan orang melayu kerana dilahirkan sebagai islam.

    0

    0
  40. kiah says:

    adoii banyaknya kata2 “pujian @ nasihat”.. syabas rakyat malaysia yg perihatin sesangat dgn NK nie yea.. kita sebagai manusia memang tidak seorg pun yg sempurna.. it’s NK, walau seburuk @ sejahat manapun dirimu diperkatakan semoga cekal & tabah mengharungi hidup seharian & bertambah rezeki utk membesarkan anak2 mu..memohon kepada-Nya semoga dberikan hidayah & memberkati kesejahteraan dirimu & anak2..

    0

    0
  41. lilo says:

    That place isnt a club la okayyy.. Tmpt snooker & darts.. Korang tgk btl2.. Yes, mmg ade jual alcoholic drinks. Kat solaris. I can recognized and been there many times. Xkan lah makcik2 nk masuk club. so strange la okayyy… That place was cozy but is not appropriate la nk baca doa kt situ.. coz ade benda haram.. I dont want to judge anybody.. Stay calm..

    0

    0