Written by AbangNara | November 29th, 2016

Lama juga Abang Nara tak ‘skodeng’ Instagram pelakon terkenal, Rozita Che Wan atau Che Ta ini sebab sebelum ini memang Abang Nara antara peminat yang selalu mengikuti perkembangan pelakon ini lebih-lebih lagi nak tengok gelagat anak daranya yang comel, Aisyah tu.

Tapi baru-baru ini apabila Abang Nara ‘skodeng’ instagram Che Ta, Abang Nara tertarik pula dengan ‘posting’ Che Ta mengenai kereta barunya. Banyak juga dia post mengenai kereta baru idamannya tu iaitu Haval.
havalNampak dari gambar punyanya hebat macam kereta mewah tapi bila baca caption Che Ta dan selepas Abang Nara ‘skodeng’ pula instagram kereta tu, Haval Malaysia rupa-rupanya kereta baru Che Ta tu takdelah mahal sangat. Mana taknya, harga untuk kereta yang nampak mewah macam tu cuma bawah RM55,000 saja. Jauh lagi murah daripada kebanyakan kereta lain.
haval Dah lah murah, Abang Nara tertarik pula dengan pelbagai keistimewaan kereta itu seperti minyak jimat, kualiti premium dan paling penting servis percuma selama lima tahun!
haval1Patutlah Che Ta pun beli dan bukan main dia ‘promote’ lagi. Harga murah dengan ansuran tiga bulan percuma. Bayangkan percuma ansuran bulan selama tiga bulan. Lepas tu kalau anda sama dengan Abang Nara yang semacam berminat nak membelinya, Haval Malaysia juga menawarkan perkhidmatan ‘trade in’ dengan nilai yang tinggi kepada kereta sedia ada sekarang. Pinjaman bank pun dijamin boleh diuruskan oleh Haval Malaysia. Menarikkan?
havalSo baru Abang Nara faham kenapa selebriti terkenal macam Che Ta pun sibuk membeli kereta ekonomi seperti Haval Malaysia sedangkan dia mampu memiliki kereta mewah lain. Reka bentuk kereta ni pun memang cantik dan bergaya.
havalAbang Nara pun dah menghubungi Haval Malaysia dengan terus pergi ke pusat pameran selepas ‘skodeng’ instagram rasmi mereka di @havalmy. So anda semua bila lagi nak bergaya sakan seperti Che Ta?

Written by Bella | November 29th, 2016

Isu mengenai tindakan Uqasha Senrose membuka tudung masih lagi belum tamat. Ya, kami tahu tentu ada juga terfikir apa lagi yang hendak dibicarakan.

Baru-baru ini, Uqasha menerusi portal Astro Gempak memberitahu beliau selesa dengan imej terkininya kerana tidak perlu berpura-pura memuaskan hati orang lain.

Saya selesa begini, daripada bertudung hanya sebab nak jaga hati orang ramai buat apa, lebih baik jadi diri sendiri dan saya rasa lega.

Kalau orang tak suka tak mengapalah. Memang dari mula saya bertudung pun tetap ada orang tak suka jadi saya nak buat bagaimana? Kita tak dapat nak puaskan hati semua orang.

Sebelum saya buat keputusan untuk membuka tudung, ya memang saya berfikir terlebih dahulu tentang akibat yang akan saya terima, tapi apa yang saya boleh katakan, saya memilih untuk tidak mahu menjadi hipokrit dengan semua orang.

Uqasha hanya ingin meneruskan kehidupannya seperti biasa dengan gembira tanpa memikirkan lagi kecaman daripada netizen mengenai isu tersebut.

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by Bella | November 29th, 2016

Penyingkiran penyanyi Nora  Ariffin daripada GV 3 semakin hangat diperkatakan selepas beliau seakan memberikan gambaran dirinya disabotaj oleh pihak tertentu.

Menurut Nora, beliau terima jika penyingkirannya itu disebabkan kelemahan beliau ketika menyanyi.  Walaubagaimanapun, beliau ingin menuntut keadilan sekiranya beliau terkeluar kerana kontroversi dan kecaman mengenai isu pertukaran lagu sebelum ini. Nora mengatakan dirinya dianiaya.

Saya terima jika rezeki saya terhenti disebabkan kelemahan, kekurangan ataupun markah “point” nyanyian saya. Saya bukanlah seorang penyanyi yang “perfect”. Tetapi kalau diatas kekeliruan,kecaman yang saya terima, kalau itu yang menyebabkan saya tersingkir saya rasa saya ingin menuntut keadilan.

Saya rasa ianya tidak adil untuk saya kerana seolah-olah dianiaya dalam keadaan ini. Tiada orang mempertahankan saya.

Berikut video penuh kenyataan Nora:-

Apa pula pendapat anda? Jika benar Nora disabotaj pihak tertentu mungkin ia tidak adil untuk beliau. Apa-apa pun kita tunggu sahaja perkembangan isu ini nanti.

Sumber Berita : YouTube Astro Awani

Written by Bella | November 29th, 2016

Gegar Vaganza 3 minggu ini dihimpit kontroversi sekali lagi apabila ada yang mempertikaikan tindakan pihak Astro yang membenarkan Ameng Spring membawakan dua lagunya sendiri iaituBourgenvilla dan Romantis  pada peringkat akhir Gegar Vaganza 3 Ahad ini.

Menurut Ameng, beliau sendiri terkejut ketika diberikan lagu  berkenaan. Namun, Ameng akui kedua-dua lagu yang diterimanya  itu adalah daripada senarai lagu pilihan yang diberikan olehnya kepada pihak produksi sejak program berkenaan bermula.

Pada awal program pihak produksi minta kita senaraikan lagu yang menjadi pilihan kita, saya letak beberapa lagu termasuk beberapa lagu sendiri. Saya juga ada pilih beberapa lagu baru seperti lagu rap, tidak sangka pula lagu sendiri pula diberikan untuk peringkat akhir ini.

Ameng bagaimanapun tidak kisah jika markahnya dipotongt kerana beliau hanya ingin memberikan persembahan terbaik.

Pada tahap ini saya tidak fikir lagi menang atau kalah. Saya tidak kisah pun jika markah dipotong kerana saya sudah terima apa sahaja keputusan nanti. Apa yang saya fikirkan sekarang ialah perjalanan selepas tamatnya program ini.

Manakala, Ketua Saluran Melayu Astro, Raqim Ahmad , pihak Astro menjalankan proses penjurian secara telus berdasarkan markah yang diberikan oleh juri. Mereka juga memberi kelonggaran jika ada peserta yang  ingin menukar lagu.

Sumber Berita : mStar Online

Kredit Foto : rz.works