Written by Bella | September 28th, 2016

Baru-baru ini, pasangan pengantin baru, Saharul Ridzwan dan Deena Emir telah berbulan madu di kota Singapura dan Indonesia.

Menerusi beberapa foto yang dimuat naik oleh mereka di Instagram, pasangan ini memang cukup bahagia dan romantik menikmati percutian pertama mereka selepas bergelar suami dan isteri.

Harapnya mereka kekal manis begini dan penuh kasih sayang serta cinta sehingga akhir hayat mereka.

Jom kita lihat beberapa lagi foto-foto sekitar bulan madu Saharul Ridzwan dan Deena Emir dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 
Written by Bella | September 28th, 2016

Dua tahun mendirikan rumah tangga, akhirnya Syamsul Yusof bakal bergelar bapa tidak lama lagi selepas mengesahkan isterinya, Puteri Sarah Liyana kini sedang hamil 3 bulan.

Menurut Syamsul, beliau sebenarnya tidak mahu mengumumkan perkara tersebut kerana usia kandungan masih di peringkat awal tetapi beliau tidak sampai hati untuk merahsiakan perkara itu daripada ibu bapanya.

Sebenarnya saya tak mahu beritahu orang lain sebab bimbangkan kandungan Sarah masih di peringkat awal . Malahan, saya hanya memberitahu ayah dan ibu saya pada raya haji yang lalu. Tak sampai hati nak berahsia lebih lama bila melihat ayah saya bermain-main dengan cucu dia yang lain.

Pernah mengalami keguguran sebelum ini, Syamsul kali ini melarang Puteri Sarah untuk berlakon dan mengurangkan kerjaannya di butik demi menjaga kandungan.

Malah, Syamsul juga memastikan Puteri Sarah memakan makanan yang berkhasiat dan sesuai untuk wanita hamil.

Kali ini saya meminta Sarah mengurangkan kerja-kerjanya di butik agar dapat berehat dan menjaga kandungan sepenuhnya. Kami mengambil tambahan pekerja agar Sarah tidak perlu ke butik di Bangsar setiap hari. Saya juga tak izinkan dia berlakon ketika hamil ini.

Saya sendiri membantu menjaga kandungan Sarah dengan menyediakan pemakanan yang sihat sesuai dengan wanita hamil. Kena banyak-banyak bersabar jugalah!

Tahniah kami ucapkan kepada pasangan Syamsul Yusof dan Puteri Sarah. Semoga segala proses kehamilan dan bersalin nanti berjalan dengan lancar. Tak sabar kami ingin melihat cahaya mata pertama mereka berdua.

Sumber Berita : Utusan Online

Written by Bella | September 28th, 2016

Kisah rumah tangga penyanyi Fynn Jamal dan suaminya Tri Hadzir sering menjadi tumpuan peminat beliau. Buat mereka, Fynn Jamal mempunyai sebuah keluarga yang sempurna.

Malah, cerita mengenai detik perkenalan antara Fynn dan Tri melambangkan cinta sejati mereka berdua. Iyalah, mereka berkenalan secara singkat sahaja dan Tri terus melamar Fynn untuk menjadi teman hidupnya.

Baru sahaja menyambut ulangtahun perkahwinan mereka yang ke 8 tahun baru-baru ini, Fynn menerusi akaun Instagramnya sempat berkongsi kisah ketika awal perkenalan mereka.

Menurut Fynn, ketika mereka berkahwin, beliau merupakan seorang wanita berkerjaya tinggi manakala Tri hanya seorang “mat despatch” yang menghantar makanan ke rumah orang.

Jom ikuti kisah mereka dibawah :-

Kali pertama aku tanya dia tentang kerjanya, dgn laju dia jawab “hantar makanan pergi rumah orang.

respon refleks aku:

okay. asal kije.

dlm hati aku– boleh ke abah terima aku, seorang lecturer, berkahwin dgn seorang mat despatch utk kedai keluarganya? Ketika itu kami belum lagi berjumpa. baru beberapa hari berkenal2, wajah dia pun aku tak tau macammana– sempat je lagi utk batalkan segalanya. tapi entahlah. jodoh kuat, barangkali– jadi.

Bagi aku, kalau pun ada alasan utk tidak meneruskan jumpa  ia bukanlah kerana kerjanya.

Aku tidak pernah ada masalah dgn jawatan. abah aku sendiri bawa bas sekolah. sambil bawa bas, dia jual2 jajan, aiskrim dan abc yg diparut sebelum memandu, diletak dlm bekas tahan sejuk– berniaga sambil memacu. itu biasa. aku sendiri berdiri di sebelah dia membantu transaksinya.

apa sahaja asal boleh tambah rezeki. apa nak malu asalkan halal?Bukan kita mencuri. Itu abah selalu kata.

Entahlah agaknya aku mmg suka lelaki kerja2 fizikal.  Aku suka melihat sabar dlm penat seorang manusia. mcm abg2 tukang kasut atau pakcik2 berkebun sayur. Aku kagum dgn orang2 rajin atas dunia. sebab aku ini jenisnya perlahan, lekas penat dan kaki mencari jalan pintas.

Aku tak ada ketetapan hati utk sabar, aku perlukan lelaki yg mampu didik aku jd sabar. Aku tak tau kenapa aku menulis tentang suamiku yang mat delivery itu haha. mungkin kerana melihat dua, tiga menjak ini dia kembali bertenggek atas motor mengusung @susujuna ke sana ke mari buat aku rasa manis merindui dia yg aku setuju nikahi itu.

8 tahun sudah.

Jarang sekali seorang lelaki mahu melamar wanita yang lebih berjaya daripada diri mereka sendiri. Namun, ini lah yang dikatakan sebagai jodoh. Pernah susah satu ketika dahulu, sekarang Fynn Jamal dan Tri Hadzir boleh dikatakan sudah hidup senang. Hehe..

Sumber Berita : Instagram Fynn Jamal

Written by Bella | September 28th, 2016

Sejak mula berhijrah, pelakon Fathia Latiff sering menerima teguran dan kritikan oleh netizen di laman sosial beliau. Mereka selalu mencari kesalahan Fathia dalam berpakaian dan imejnya sebagai seorang wanita bertudung.

Namun, Fathia menerima segala kritikan dengan hati yang terbuka. Buat Fathia, jika ada yang menegurnya ia bermakna mereka masih pedulikannya. Malah, segala teguran membuatkan Fathia lebih bersemangat untuk memperbaiki kelemahan dirinya.

Saya sudah meminta maaf dan memaafkan mereka di atas kesilapan diri. Saya tidak pernah menganggap diri ini sudah sempurna.  Selain itu, saya sentiasa ambil peduli kritikan dan komen yang diberikan oleh masyarakat. Apa yang saya rasa betul dan percaya ia tidak bertentangan dengan akidah diri sebagai orang Islam, saya akan ambil pendekatan berdiam diri.

Selagi ada komen dan kritikan yang diberi, ia bermakna orang ramai masih pedulikan kita. Saya pula tentu saja akan terus memperbaiki kelemahan diri.

Pernah menerima kritikan yang tidak logik dan agak kasar bahasanya, Fathia bagaimanapun tidak mahu cepat melatah dan enggan mengambil pusing dengan kata-kata negatif.

Saya takkan ambil pusing teguran yang dirasakan tidak membantu, terutama ketika saya berasakan saya di pihak yang betul.

Bak kata Fathia, manusia ini tidak sempurna dan kita tidak boleh menjangkakan untuk mereka terus berubah secara mendadak. Perubahan ini ada peringkatnya tersendiri, banyak perkara yang perlu dipelajari untuk betul-betul menjadi seorang muslimah sejati.

Sumber Berita : BH ONLINE