Written by Bella | August 30th, 2016

Keputusan mengejut Uqasha Senrose yang membuka hijabnya selepas 3 tahun menutup aurat bukan sahaja mendapat perhatian netizen tetapi pendakwah Da’i Wan yang telah menulis surat terbuka buat Uqasha menerusi akaun Facebook rasmi miliknya.

Nukilan itu pada asalnya hanya ingin menegur dan memberi nasihat kepada Uqasha tetapi ada yang berpendapat surat terbuka itu seakan menunjukkan Da’i Wan ingin mengorat Uqasha.

Jom baca surat terbuka berkenaan dibawah :-

‘Uqasha Senrose, ini hadiah dariku, seorang lelaki yang imannya turun naik sama sepertimu’

Dulu, sewaktu saya dijemput untuk sebuah event untuk bacakan doa, awak ada sama dalam majlis itu. Tetapi awak tiba lewat, awak bersama rakan-rakan artis yang lain.

Awak cantik sangat malam tu. Tak berkelip mata lelaki yang terlihat awak. Berpakaian cantik dan bertudung cantik. Kehijauan penuh. Tertutup dari atas sampai bawah. Warna2 syurga dapat saya perincikan kalau nak ikut hadis Nabi.

Saya terus sahaja tundukkan pandangan. Iyalah, ustazkan. Ececeh. Tapi hati saya kerap sahaja terasa nak terdongak melihat awak. Saya tahu saya salah. Sepatutnya saya beristighfar. Terbalik jadinya. Ha2. Itulah powernya wanita buat laki-laki.

Umur kita sama Uqasha. Tapi mungkin dunia kita berbeda, lagu Tetap Dalam Jiwa, Isyana Sarasvati.

Ya, hidup kita berbeda Uqasha. Saya jauh dibumi dan awak pula tinggi di langit.

Namun awak tahu apa?

Tak pernah sekali pun saya fikir yang kita takkan bertemu. Saya yakin kita pasti bertemu meskipun dunia kita berbeda kini.

Nak tahu sebab apa?

Sebab awak punyai agama yang sama saya miliki kini.

Uqasha, bila awak tercari-cari akan hidayah Allah swt disaat dulu awak diuji, itu mungkin sebenarnya ‘The right time’ yang mana kami seluruh rakyat Malaysia tahu, itu sepatutnya menjadi turning point untuk awak.

Awak berhijrah dengan mengenakan tudung. Meskipun sampai dinihari tak pernah sempurna, tapi awak kekal istiqomah.

Uqasha, baca ni.

‘Saya berikan pujian dan penghormatan pada awak khas dari saya sendiri sebagai seorang lelaki apatah lagi seorang yang berstatus ustaz.’

Uqasha, terima kasih untuk hidayah Allah swt yang telah sampai pada hati awak dan awak terima baik dengannya. 3 tahun lebih, dan awak masih istiqomah.

Saya puji ni, Uqasha. Saya puji kerana kita telah sama kini.

Kita telah letakkan penganggungan syariat Allah swt dalam diri kita semata untuk tunaikan perintah Allah swt.

Kita sama kini Uqasha. Tiada beza saya seorang ustaz dan awak seorang selebriti, selagi kita dua tahu yang mana patut kita agungkan dalam hidup kita.

Syariat Allah swt, that’s it. Itu yang patut kita agungkan sampai kita mati nanti Uqasha sebagai seorang Islam.

Namun saya faham.

Kehidupan awak jauh diufuk awanan nun tinggi dilangit sana. Awak hidup dilangit bersama bintang2 yang memagari hanya bulan. Makna kata kehidupan yang ‘Exclusive’. Kehidupan awak serba cantik diatas sana. Kehidupan saya pula hanya sahaja membumi ditanah gersang ini. Kadang2 mendongak juga keatas melihat kehidupan awak dan bintang2 yang lain.

‘Mungkin saya tidak punya apa-apa melainkan titipan sebuah doa untuk mereka-mereka yang diatas’ berkata saya saat mendongak itu.

Alhamdulillah, Allah makbulkannya Uqasha dan salah seorang lagi yang terpilih ialah awak.

Hari ni, awak sudi memandang ke bumi, tempat saya melihat awak.

Saya sedang berbicara dengan awak kini,

maka dengarkanlah dan fahamkan ini:

  1. Kecaman manusia
  2. Fitnah manusia
  3. Cakap belakang manusia
  4. Dengki & cemburu manusia

Ni semua ujian Allah untuk kita, Uqasha.

Saya tahu awak perempuan, awak cepat rasa tak mampu menanganinya seorang diri walaupun Allah dah bagitahu yang dia uji takkan lebih dari kemampuan hamba Dia.

Saya hadir malam ini Uqasha, berikan awak satu harapan baru untuk ubah cara hidup awak sendiri. Bukan ubah siapa awak. Itu.

Cuma saya minta, awak tanamkanlah ‘Tekad’. Itu sahaja Uqasha ya.

Pertama, untuk istiqomah ialah suasana. Awak tak nak dilabel munafik, pura-pura, dah lah pakai tudung tapi kerja berlakon, mungkin ada scene peluk sana dan sini, pegang sana sini, awak tak nak dikecam. Awak risaukan hal itu. Ya, saya faham.

Jadi, malam ini saya minta awak ubah suasana awak berkawan. Jangan putus kawan dengan siapa2 kini, tapi buat tambahan baru. Saya syorkan, kenal dengan mereka ini, Heliza Helmi, Yatt Hamzah, Felixia Yeap, Irma Hasmie, Safiey Ilias, sertai usrah bersama dengan mereka dan ustazah seperti ustazah Norhafizah Musa atau ustazah Isfadiah contohnya.

Bukakan pintu hati awak untuk pergi usrah, at least 1 jam dalam 23 jam yang telah awak gunakan untuk kerja.

Kedua, awak perlu tegas dan kuat dengan pilihan awak untuk menutup aurat. Sebab itu saya 2-3 kali juga tweet Mira Filzah, mengingatkan dia yang dunia hiburan dengan perwatakan muslimah yang dia nak bawa adalah satu benda yang sangat susah dalam dunia hiburan sebenarnya, semuanya disebabkan 4 faktor yang saya sebutkan kat atas tu.

Ketiga, awak bersabarlah. Setiap cemuhan, fitnah, kecaman yang tidak bersudah itu adalah tanda Allah nak lihat, sejauh mana awak berani atau sanggup letakkan harapan pada Allah. Itu sahaja sebenarnya. Allah nak lihat. Awak bergantung tak betul2 pada-Nya. Awak bulat tak hati untuk-Nya. Awak betul tak bersungguh nak tutup aurat demi-Nya.

Nah, lihat, saya dah bukakan pintu fikiran awak dari sisi yang baru.

Renungkan dengan cuba jawabnya sendiri.

Kuasa ditangan awak Uqasha, Celcom-X Pax. #eh

Bila awak dah ada ‘Suasana’, kemudian awak ‘Tegas’ dengan pilihan awak. Awak pasti akan akan mampu ‘Sabar’ dengan sendirinya.

Nak tahu kenapa?

Kerana Allah swt telah berfirman:

‘Sesungguhnya Dia bersama orang-orang yang bersabar.’

Surah Al Anfaal ayat 46. Dia bersama dengan Uqasha. Kalau Allah nak buka pintu rahmat Dia untuk Uqasha, tiada satu makhluk pun di alam semesta ini dapat menghalangnya. Ingat kata-kata saya ini.

Uqasha, selepas saya buat coretan ini, saya akan kembali sibuk memakmurkan manusia dibumi, saya tinggalkan nota ini untuk awak dan rakan-rakan yang dilangit.

Kita mungkin jarang atau takkan bertemu didunia ni sebab kita jauh antara satu sama lain, tapi saya tahu saya akan jumpa awak disyurga, mungkin rumah awak disebelah rumah isteri2 Nabi Muhammad saw sahaja.

Siapa tahu? Saya mungkin akan tersenyum bila melihat awak saat itu, kerana dakwah saya hanya dari beberapa baris perkataan dari applikasi alam maya. Membuatkan awak terpanggil untuk jadi lebih baik dan cubalah untuk cari kunci pintu hati adik awak juga, ajak dia, bersama dengan dia, tunjukkan sayang awak sebagai seorang kakak yang nakkan adik dia turut sama2 ke syurga-Nya.

Sampaikan salam dan doa saya untuk dia, Nelydia Senrose, dengan lafaz ‘Assalammu’alaikum’.

Malam ini, malam istimewa coretan khas saya untuk awak, ingat tarikh ni, Isnin, 29/8/2016, jam 10 malam.

Itu waktu untuk kita berdua imbas kembali disyurga nanti.

Ikhlas, Da’i Wan.

Berikut pula antara komen netizen :-

Apa pula pendapat anda? Adakah cara Da’i Wan menegur Uqasha ini seiring dengan jiwa muda anak sekarang?

Sumber Berita : Facebook Da’i Wan

Written by Bella | August 30th, 2016

Masih lagi mengenai penceraian Along Cham dan Zila. Selepas mereka bercerai pelbagai juga berita keluar satu demi satu.

Namun, antara salah satu punca Zila diceraikan oleh Along adalah kerana sikap Zila yang malas memasak dan tidak mendegar kata apabila Along menasihati beliau.

Pengakuan itu dibuat oleh Along di hadapan Hakim Syarie Abd. Halim Abu Samah semalam yang kemudiannya membenarkan permohonan cerai itu.

Terdahulu semasa prosiding, Abd. Halim bertanya kepada Along sebab utama me­ngapa beliau mahu bercerai

Sebabnya adalah sesuatu yang kelakar, dia tidak suka saya marah atau menegurnya kerana tidak memasak.

Zila  diceraikan Along dengan talak satu pada pukul 10.40 pagi semalam mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003.

Sumber Berita : Kosmo!

Written by AbangNara | August 30th, 2016

JERAGAT BERANSUR HILANG!
KULIT TAMPAK LEBIH CERAH DAN BERSERI
90% REPEAT ORDER!!

 photo 1_3.png

PUREganic Antioxidant Serum
Diperkaya dengan ekstrak buah-buahan dan tunbuh – tumbuhan
ORGANIK DAN NATURAL

  • Masalah kulit wajah berjeragat, bertompok – tompok, tidak sekata, tampak kusam!
    Semakin lama dibiarkan, semakin tebal dan membesar!
    Malu! Kurang keyakinan diri..
    Pelbagai produk dah cuba, ribuan ringgit dah dilaburkan tapi hampa..

 photo 2_2.png

TANPA HUDROQUINONE/ PARABEN/ MERCURY
SESUAI UNTUK IBU MENGANDUNG DAN MENYUSU
SESUAI UNTUK WANITA & LELAKI
KESAN SEAWAL 7 HARI
MERAWAT KULIT tanpa perlu berbelanja ribuan ringgit
TAK PERLU LASER/ PENGELUPASAN/ MAKAN UBAT
CONFIRM BERKESAN!! HANYA DENGAN 2 TITIS!!
STRUKTUR YANG RINGAN DAN TIDAK BERMINYAK!
FORMULASI TERKINI DARI FRANCE

Bahan Aktif: Bearberry Leaf Extract, Bitter Orange Leaf Extract, Avocado oil, Lycopene, Glycerin, Thyme

Diperbuat dari ekstrak tumbuh – tumbuhan dan diperkaya dengan Antioksida, anti bacteria dan antipenuaan. Membantu merawat wajah yang bermasalah di samping mencerahkan wajah tanpa perlu melalui prosedur yang menyakitkan.

Bahan utama PUREganic Serum adalah dari ‘Bearberry Leaf Extract’ sejenis bahan yang membantu mencerahkan wajah di samping membantutkan penghasilan melanin seterusnya membantu menghilangkan jeragat serta bintik – bintik hitam.

LYCOPENE bertindak sebagai kunci pemutih yang unggul membantu merawat dan memudarkan jeragat yang kronik. Juga bertindak sebagai antibakteria dan antipenuaan.

PUREganic Organik Serum juga dikhaskan bagi membantu ;-
– Pigmentasi kronik dan menghalang pembentukan jeragat
– Jerawat pasir yang menggerutu
– Memudarkan parut jerawat kronik
– Menyeimbangkan penghasilan minyak seteruskan merawat masalah kulit kering/ terlalu berminyak
– Membaiki masalah kulit kusam dan tona yang tidak sekata
– Mengurangkan kedutan di wajah
– Memperbaiki struktur kulit yang rosak akibat jerawat batu
– Mengurangkan masalah lingkaran gelap di bawah mata

 photo 3_2.png

 photo 4_3.jpg

 photo 7_1.jpg

 photo 6_2.png

 photo 5_2.png

 photo 8_1.png

 photo 13.jpg

 photo 11_1.png

 photo 12_1.png

HARGA PROMOSI SEMPENA MERDEKA! (SEHINGGA 31 JULAI 2016)
HARGA BIASA : RM98

PROMOSI!!!!
SEMENANJUNG RM85/SEUNIT, RM 160/2UNIT
+RM5 BAGI SABAH/SARAWAK
+RM25 SINGAPURA/ INDONESIA/ BRUNEI

WHATSAPP 0182089499
FB : PUREGANIC
IG : PUREGANIC SERUM

Written by Bella | August 30th, 2016

Beberapa hari ini isu mengenai Uqasha Senrose yang mengambil keputusan untuk tidak berhijab lagi cukup hangat diperkatakan di media sosial. Pelbagai kritikan dan cacian yang diterima oleh pelakon berkenaan.

Tidak tahan melihat kakaknya yang menerima kecaman daripada netizen, Raysha Rizrose telah tampil mempertahankan Uqasha menerusi ruangan komen di akaun Instagramnya.

Buat Raysha, seseorang itu tidak mungkin akan faham situasi sebenar yang dihadapi oleh Uqasha dan adalah lebih baik untuk menjaga  hal sendiri sebelum mencari kesalahan orang lain.

Ada pengikut di Instagram juga bersetuju dengan kenyataan Raysha dan menganggap lebih baik untuk Uqasha berterus-terang daripada menjadi seorang hipokrit.

Malah, perkara ini juga mendapat perhatian pelakon Elfira Loy yang menasihatkan orang ramai untuk tidak memberikan komen negatif kepada Uqasha tetapi mendoakan yang terbaik buatnya.

Hmmph, dalam hal ini mungkin Uqasha Senrose ada salahnya juga, tetapi kalau asyik dihimpit dengan kata-kata negatif adakah seseorang itu mampu berubah menjadi lebih baik? Kalau hendak menegur dan nasihat cubalah dengan cara yang lebih berhemah. Diri kita pun belum tentu sempurna.

Page 2 of 4512345...102030...Last »