Written by AbangNara | July 11th, 2016

Nasihat yang baik selalunya memang pedas dan sukar diterima. Abang Nara sebenarnya bersetuju dengan kata-kata David Teo kerana pengakhiran hidup Allahyarham Tan Sri P. Ramlee memang agak menyedihkan (berdasarkan dokumentari dan cerita-cerita di Internet yang Abang Nara baca). Menjadi selebriti sama ada pelakon, pengacara dan penyanyi memerlukan kita merancang kewangan dengan bijak. Masa tawaran tengah banyak kenalah beringat dan menyimpan. Jangan bila dah suam-suam kuku baru nak insaf serta menangis bila tengok akaun bank ada 20,30 ringgit je.

david teo

Tidak dinafikan David Teo telah berjaya membentuk ramai selebriti seperti Shaheizy Sam, Lisa Surihani, Farid Kamil, Intan Ladyana dan ramai lagi di bawah naungan syarikatnya. David Teo juga menjelaskan tentang artis naungannya yang tidak menyambung kontrak selepas beberapa tahun bersamanya. Kata David Teo:-

Kalau tak jadi jutawan, jangan jadi pelakon. Gila glamor buat apa? Kita kena kaya raya. Jangan seperti P Ramlee tinggal pun di tepi Bukit Bintang. Anak dia kena kerja dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Perbelanjaan kenalah dikawal secara berhemat. Kita tak boleh masa glamor lupa diri, berlagak dan berjoli tetapi bila dah tua tak ada duit.

Tak ada perkataan tinggalkan MiG cuma bila sudah dewasa, mereka kena berdikari. Lisa Surihani dan Shaheizy Sam lima tahun bersama MiG. Farid Kamil dan Yana Samsudin 11 tahun. Intan Ladyana masih sambung kontrak sejak filem ‘Jangan Pandang Belakang’. Siapa yang mahu berdikari, saya persilakan tetapi pelakon baharu yang tak ada disiplin akan dipercepatkan setahun saja kontrak untuk keluar sebab kita nak cipta bintang bukan glamor yang tak ada prestasi.

ramlee

Dengan ramai rakyat Malaysia yang diisytihar muflis kerana perbelanjaan yang tidak dikawal, nasihat David Teo ini seharusnya diterima pakai oleh semua golongan, bukan selebriti sahaja. Apa pula pendapat anda? Wajarkah persamaan dengan seniman agung P. Ramlee digunakan oleh David Teo? Kredit The Malay Mail Online.

Written by Bella | July 3rd, 2016

Nampaknya gosip mengenai hubungan percintaan dan perkahwinan antara Amar Baharin dan Amyra Rosli masih hangat diperkatakan.

Sebelum ini mereka dikatakan sudah bertunang dan bakal mendirikan rumah tangga pada bulan November depan.

Terbaru menerusi ruangan Cik Pang di Harian Metro, ada sumber memberitahu pasangan ini bakal  berkahwin selepas Aidilfitri ini. Malah, Amar juga sudah berlatih memanggil ibu Amyra dengan panggilan “Mama”.

Ibu Amyra dan Amar sememangnya agak rapat apatah lagi ibu Amyra turut menguruskan kerjaya seni  Amar.

Berikut antara petikan  kenyataan daripada Cik Pang :-

Kalau sudah buka mulut panggil ibu Amyra itu dengan panggilan mama sekuat hati di hadapan orang ramai, bermakna dia sudah tidak kisah kalau orang tahu yang dia memang rapat dan memang benar ibu Amyra nanti akan menjadi ibu mentuanya.

Sejauh mana kebenaran berita ini tidak kami ketahui, tetapi harapnya Amar dan Amyra boleh buat penjelasan lanjut mengenai status sebenar hubungan mereka. Iyalah,  sudah beberapa kali juga mereka dihimpit dengan gosip percintaan dan pernikahan.

Sumber Berita : Harian Metro

PS: Nak dekat raya ni persiapan korang macam mana? Beberapa hari je lagi pastu raya dah! Admin baru-baru ni singgah Sunway Pyramid nak beli baju raya, jalan punya jalan ternampak ada benda baik punya! Sekarang ni Sunway Pyramid ada buat event sempena aidilfitri yang bakal menjema tak lama je lagi. Macam-macam aktiviti ada dorang buat. Sekali tengok tema retro la pulak. Menggamit memori sungguh! Bila masuk je korang akan rasa style orang-orang dulu.

Written by Bella | July 3rd, 2016

Umum mengetahui anak tukang masak terkenal Chef Wan iaitu Serina Redzuawan sudah enam tahun bergelar isteri kepada seorang lelaki Inggeris dan mempunyai dua orang anak.

Namun, beberapa ketika ini kami ada dengar khabar angin bahawa Serina mempunyai masalah dengan suaminya, Gavin Edward O’luanaigh.

Meskipun berita berkenaan sudah menjadi bualan ramai, Serina bagaimanapun enggan memberikan sebarang komen mengenai desas-desus keretakan rumah tangganya.

Apabila tiba masa, saya akan tampil menjelaskan segala isu yang berbangkit. Ketika ini, saya belum bersedia memberikan sebarang komen dan berharap semua pihak mendoakan yang terbaik untuk rumah tangga saya.

Menguatkan lagi gosip berkenaan, kita boleh lihat Serina sudah lama tidak memuat naik foto beliau dan suami di mana-mana akaun media sosialnya.

Menurut ruangan Bipop Berita Harian, keretakan rumah tangga mereka tidak melibatkan orang ketiga tetapi ia adalah masalah peribadi yang sukar untuk dikongsi.

Kami harap Serina dan suami dapat menyelesaikan masalah mereka dengan baik. Biasalah, dalam kehidupan rumah tangga pasti akan ada pasang surutnya.

Sumber Berita : BH ONLINE

PS: Sunway Pyramid sedang mengadakan sambutan hari raya bermula sekarang sehingga raya nanti. Kalau korang takde nak kemana-mana atau duduk melepak kat rumah je, baik korang singgah ke Sunway Pyramid sambut raya kat sana. Meriah!Oh ye.. sempena raya aidilfitri yang akan menjelma tak lama lagi, Sunway Pyramid mengadakan pelbagai aktiviti menarik untuk korang bertemakan retro 1960-an. Selain dari itu juga, korang turut berpeluang menebus sampul raya istimewa dari pusat beli belah sunway pyramid serta boleh dapat voucher Pop Yeh Yeh yang mana jika berminat untuk dapatkan rambut retro sempena raya yang tak lama lagi. Cuma guna je voucher tersebut dan singgah ke salon yang terpilih. Kita jumpa di sana!

Written by Bella | July 1st, 2016

Sudah lama juga kita tidak melihat Hanez Suraya berlakon bukan? Rasanya selepas berkahwin dan bergelar ibu beliau menyepi.

Terbaru, Hanez Suraya dikatakan sedang merencana untuk menceburi bidang perniagaan sebagai salah satu persediaan beliau untuk meninggalkan dunia seni. Malah, suami beliau Romie Razin menyokong setiap keputusan yang dilakukan oleh Hanez.

Sebagai isteri, saya akur kehendaknya untuk memberi perhatian kepada keluarga terutama sejak Putri Aleesya dilahirkan. Ikutkan memang rindu mahu kembali berlakon tetapi mengenangkan anak yang masih kecil, hasrat itu saya lupakan. Walaupun mempunyai pembantu, hal berkaitan anak saya mahu lakukannya sendiri, termasuk menyuapkan makanan, memandikan dan mengikuti perkembangannya dari semasa ke semasa.

Cuma saya tidak mahu cakap akan bersara sekarang kerana takut nanti tiba-tiba ada tawaran berlakon dan saya menerimanya. Mungkin apabila anak sudah besar sedikit, saya boleh pertimbangkan soal kembali berlakon.

Sekarang, biarlah saya berkorban dulu. Buat masa ini, suami galakkan saya menceburi bidang perniagaan. Tetapi apa bisnes yang bakal saya ketengahkan masih dalam perincian.

Sebenarnya Hanez sudah lama mahu terlibat dalam bidang perniagaan dan beliau juga tidak mahu menunggu duit daripada suami sekiranya ingin berbelanja.

Saya jenis manusia yang tidak suka menunggu duit tanpa berbuat apa-apa. Kalau teringin beli sesuatu, tidak perlu tunggu suami. Kalau berniaga, ada juga pendapatan sampingan untuk saya berbelanja.

Dulu pun saya berseloroh, kalau tidak boleh berlakon dia kena bagi saya berniaga. Syukur kerana nampaknya suami juga serius dengan perancangan ke arah itu dan tahu saya bukan main-main

Menjadi isteri, ibu dan ahli perniagaan bukanlah perkara yang mudah tetapi ia tidak mustahil. Ramai juga artis wanita yang berjaya dalam perniagaan dan hidup berkeluarga.

Sumber Berita : BH ONLINE

Page 30 of 31« First...1020...2728293031