Written by Bella | July 11th, 2016

Gara-gara memberikan komen yang agak pedas tentang kehidupan P.Ramlee yang berakhir dengan kemiskinan dan mahu artis sekarang merancang kewangan mereka dengan bijak,  penerbit David Teo dikecam hebat oleh masyarakat.

Malah, persatuan Seniman menyifatkan kenyataan David agak biadap.

Menurut presiden persatuan berkenaan iaitu Zed Zaidi, beliau berpendapat David tidak layak untuk berkata-kata sedangkan filem terbitan beliau jauh lebih rendah kualitinya daripada filem yang dihasilkan oleh P.Ramlee.

Adakah anda tahu kebanyakan filem yang dikeluarkan oleh produksi anda mempunyai mutu yang tidak berkualiti langsung berbanding filem-filem semasa zaman P Ramlee?

Adakah anda tahu banyak universiti masih lagi mengkaji mengenai filem-filem P Ramlee sebagai rujukan kerana mempunyai nilai budaya dan mesej yang sangat kaya? Kreativiti tidak boleh dinilai oleh wang ringgit. Adakah anda tahu semua itu, David Teo?

Buat Zed, biarpun P.Ramlee tidak hidup mewah semasa penghujung hayatnya, beliau masih lagi menyampaikan mesej yang begitu murni didalam karyanya dan ia masih lagi tidak bosan ditonton sehingga kini.

Persatuan Seniman menuntut David untk membuat permohonan maaf secara terbuka  bukan sahaja kepada ahli keluarga P.Ramlee tetapi semua artis di Malaysia.

Seniman mendesak agar David menarik balik kenyataan beliau dan memohon maaf kepada keluarga seniman agung P Ramlee kerana mengaibkan ikon seni negara sekeluarga.

David juga perlu memohon maaf secara terbuka kepada seluruh seniman, seniwati dan artis-artis Malaysia mengenai kenyataan beliau ini yang dianggap biadap dan kurang ajar.

Sejujurnya, tiada siapa yang boleh menandingi P.Ramlee sehingga kini. Mungkin David Teo cuba untuk memberikan nasihat kepada artis Malaysia tetapi caranya tidak kena dan sekaligus membangkitkan kemarahan ramai.

Sumber Berita : THE MALAY MAIL ONLINE

Written by AbangNara | July 11th, 2016

Nasihat yang baik selalunya memang pedas dan sukar diterima. Abang Nara sebenarnya bersetuju dengan kata-kata David Teo kerana pengakhiran hidup Allahyarham Tan Sri P. Ramlee memang agak menyedihkan (berdasarkan dokumentari dan cerita-cerita di Internet yang Abang Nara baca). Menjadi selebriti sama ada pelakon, pengacara dan penyanyi memerlukan kita merancang kewangan dengan bijak. Masa tawaran tengah banyak kenalah beringat dan menyimpan. Jangan bila dah suam-suam kuku baru nak insaf serta menangis bila tengok akaun bank ada 20,30 ringgit je.

david teo

Tidak dinafikan David Teo telah berjaya membentuk ramai selebriti seperti Shaheizy Sam, Lisa Surihani, Farid Kamil, Intan Ladyana dan ramai lagi di bawah naungan syarikatnya. David Teo juga menjelaskan tentang artis naungannya yang tidak menyambung kontrak selepas beberapa tahun bersamanya. Kata David Teo:-

Kalau tak jadi jutawan, jangan jadi pelakon. Gila glamor buat apa? Kita kena kaya raya. Jangan seperti P Ramlee tinggal pun di tepi Bukit Bintang. Anak dia kena kerja dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Perbelanjaan kenalah dikawal secara berhemat. Kita tak boleh masa glamor lupa diri, berlagak dan berjoli tetapi bila dah tua tak ada duit.

Tak ada perkataan tinggalkan MiG cuma bila sudah dewasa, mereka kena berdikari. Lisa Surihani dan Shaheizy Sam lima tahun bersama MiG. Farid Kamil dan Yana Samsudin 11 tahun. Intan Ladyana masih sambung kontrak sejak filem ‘Jangan Pandang Belakang’. Siapa yang mahu berdikari, saya persilakan tetapi pelakon baharu yang tak ada disiplin akan dipercepatkan setahun saja kontrak untuk keluar sebab kita nak cipta bintang bukan glamor yang tak ada prestasi.

ramlee

Dengan ramai rakyat Malaysia yang diisytihar muflis kerana perbelanjaan yang tidak dikawal, nasihat David Teo ini seharusnya diterima pakai oleh semua golongan, bukan selebriti sahaja. Apa pula pendapat anda? Wajarkah persamaan dengan seniman agung P. Ramlee digunakan oleh David Teo? Kredit The Malay Mail Online.

Written by Bella | July 3rd, 2016

Nampaknya gosip mengenai hubungan percintaan dan perkahwinan antara Amar Baharin dan Amyra Rosli masih hangat diperkatakan.

Sebelum ini mereka dikatakan sudah bertunang dan bakal mendirikan rumah tangga pada bulan November depan.

Terbaru menerusi ruangan Cik Pang di Harian Metro, ada sumber memberitahu pasangan ini bakal  berkahwin selepas Aidilfitri ini. Malah, Amar juga sudah berlatih memanggil ibu Amyra dengan panggilan “Mama”.

Ibu Amyra dan Amar sememangnya agak rapat apatah lagi ibu Amyra turut menguruskan kerjaya seni  Amar.

Berikut antara petikan  kenyataan daripada Cik Pang :-

Kalau sudah buka mulut panggil ibu Amyra itu dengan panggilan mama sekuat hati di hadapan orang ramai, bermakna dia sudah tidak kisah kalau orang tahu yang dia memang rapat dan memang benar ibu Amyra nanti akan menjadi ibu mentuanya.

Sejauh mana kebenaran berita ini tidak kami ketahui, tetapi harapnya Amar dan Amyra boleh buat penjelasan lanjut mengenai status sebenar hubungan mereka. Iyalah,  sudah beberapa kali juga mereka dihimpit dengan gosip percintaan dan pernikahan.

Sumber Berita : Harian Metro

PS: Nak dekat raya ni persiapan korang macam mana? Beberapa hari je lagi pastu raya dah! Admin baru-baru ni singgah Sunway Pyramid nak beli baju raya, jalan punya jalan ternampak ada benda baik punya! Sekarang ni Sunway Pyramid ada buat event sempena aidilfitri yang bakal menjema tak lama je lagi. Macam-macam aktiviti ada dorang buat. Sekali tengok tema retro la pulak. Menggamit memori sungguh! Bila masuk je korang akan rasa style orang-orang dulu.

Written by Bella | July 3rd, 2016

Umum mengetahui anak tukang masak terkenal Chef Wan iaitu Serina Redzuawan sudah enam tahun bergelar isteri kepada seorang lelaki Inggeris dan mempunyai dua orang anak.

Namun, beberapa ketika ini kami ada dengar khabar angin bahawa Serina mempunyai masalah dengan suaminya, Gavin Edward O’luanaigh.

Meskipun berita berkenaan sudah menjadi bualan ramai, Serina bagaimanapun enggan memberikan sebarang komen mengenai desas-desus keretakan rumah tangganya.

Apabila tiba masa, saya akan tampil menjelaskan segala isu yang berbangkit. Ketika ini, saya belum bersedia memberikan sebarang komen dan berharap semua pihak mendoakan yang terbaik untuk rumah tangga saya.

Menguatkan lagi gosip berkenaan, kita boleh lihat Serina sudah lama tidak memuat naik foto beliau dan suami di mana-mana akaun media sosialnya.

Menurut ruangan Bipop Berita Harian, keretakan rumah tangga mereka tidak melibatkan orang ketiga tetapi ia adalah masalah peribadi yang sukar untuk dikongsi.

Kami harap Serina dan suami dapat menyelesaikan masalah mereka dengan baik. Biasalah, dalam kehidupan rumah tangga pasti akan ada pasang surutnya.

Sumber Berita : BH ONLINE

PS: Sunway Pyramid sedang mengadakan sambutan hari raya bermula sekarang sehingga raya nanti. Kalau korang takde nak kemana-mana atau duduk melepak kat rumah je, baik korang singgah ke Sunway Pyramid sambut raya kat sana. Meriah!Oh ye.. sempena raya aidilfitri yang akan menjelma tak lama lagi, Sunway Pyramid mengadakan pelbagai aktiviti menarik untuk korang bertemakan retro 1960-an. Selain dari itu juga, korang turut berpeluang menebus sampul raya istimewa dari pusat beli belah sunway pyramid serta boleh dapat voucher Pop Yeh Yeh yang mana jika berminat untuk dapatkan rambut retro sempena raya yang tak lama lagi. Cuma guna je voucher tersebut dan singgah ke salon yang terpilih. Kita jumpa di sana!

Page 30 of 31« First...1020...2728293031