Written by Bella | June 30th, 2016

Menjadi seorang selebriti bukanlah satu perkara yang mudah, bukan sahaja dihimpit kontroversi tetapi kadang-kadang mendapat kritikan yang agak teruk daripada peminat.

Baru-baru ini, ada peminat yang mendakwa Stacy dan Akim berlagak sombong dan tidak memberikan sebarang respon ketika ditegur oleh peminatnya itu.

Mengetahui tuduhan tersebut, Stacy sungguh tekejut dan merasa kesal dengan dituduh sedemikian.

Melalui akaun Instagramnya, Stacy menjelaskan beliau dan Akim tidak pernah sombong dengan peminat dan sering mesra dengan sesiapa sahaja yang menegur mereka. Stacy juga menegur kata-kata yang agak kasar daripada peminat berkenaan dimana ia tidak sesuai di bulan Ramadhan serta imejnya yang bertudung.

Berikut luahan penuh Stacy :-

Assalamualaikum..terlebih dahulu saya nak cakap yang saya tak de niat nak AIBkan sesiapa. Ye la memang nasib kami ja yang diaibkan. saya tidak pernah marah sampai begini..Adik ku sayang dah lah ini bulan ramadhan pastu ayat-ayat awak tidak kena dengan penampilan awak.. Ceritanya, malam tadi kami pergi membeli barang- barang rumah di homepro, memandangkan baru pindah rumah petang tadi..dikesibukan mencari barang, ramai juga yang menyapa kami dan kami siap buat macam meet and greet lg depan kedai tu, yalah bersyukur orang-orang yang sukakan kita selalu mendoakan yang terbaik untuk kita, jadi kami memang berbesar hati dan menghargainya sangat, terima kasih Alhamdulillah, ramai juga yang kami jumpa tadi. Macam mana adik ni boleh cakap kita gitu?

Maybe kita tak berapa dengar. Walaupun kami menyanyi tapi pendengaran kita sama sahaja tau, tiada yang hebat suara, sampai semut pun boleh dengar. So kesimpulan nya saya tak kisah awak nak buruk kan kami tapi saya kesian dan nak nasihatkan awak yang ayat-ayat yang awak pakai tu tak cool atau swag la..memalukan diri, lagi-lagi dengan penampilan awak..saya minta maaf jika terkasar bahasa cuma kami juga punya hak.

Hak untuk bersuara. Kami manusia juga seperti anda, rasa sakit juga kalau dicarut..jangan salah gunakan laman sosial untuk mencerminkan perwatakan anda. Kita orang MALAYSIA tiada pegang Grammy Awards pun tak pe.. Awards menghormati antara satu sama lain lagi HEBAT! selamat bersahur….

Bersabarlah Stacy, tidak semua hati orang kita boleh puaskan. Mereka ini biasanya tahu komen di media sosial sahaja dan anggap diri mereka sudah cukup sempurna.

Written by Bella | June 30th, 2016

Sekitar bulan April lepas, pelakon Raja Ema dengan gembiranya mengumumkan beliau bakal mendirikan rumah tangga dengan seorang ahli perniagaan berdarah kacukan Melayu-Cina-Iggeris selepas Aidilfitri ini dan bakal berhijrah ke London.

Walaubagaimanapun, manusia hanya mampu merancang tetapi takdir menentukan segalanya. Terbaru, Raja Ema memberitahu beliau telah membatalkan hasratnya untuk berkahwin selepas berfikir panjang mengenai masa depan beliau dan anak-anak.

Buat masa ini, Raja Ema akui beliau dan ahli perniagaan berkenaan lebih sesuai untuk berkawan sahaja.

Belum ada jodoh lagi untuk berkahwin semula seperti yang dirancang. Setelah fikir masak-masak saya ambil keputusan untuk kami berkawan sahaja dulu. Banyak perkara yang terpaksa saya ambil kira seperti saya terpaksa berhenti daripada kerjaya seni yang mana saya baru sahaja mulakan.

Saya juga tidak boleh ikut perasaan sahaja, saya perlu fikir anak-anak sama ada mereka terima atau tidak jika saya berkahwin semula.

Pendek kata, banyak faktor membuatkan saya menolak lamaran untuk berkahwin dalam masa terdekat ini, jika dia tidak dapat terima saya lagi pun tidak mengapa saya reda sahaja.

Raja Ema hanya mahukan seorang lelaki yang mampu menerima serta memahami dirinya.

Pada usia ini saya tidak fikir berkahwin sekadar untuk berseronok sahaja, sebaliknya mencari teman hidup yang memahami.

Saya mahu seorang lelaki yang berkualiti dan boleh menjadi pasangan hidup di saat susah dan senang.

Kalau hendak berkahwin, kita harus cari pasangan yang betul-betul boleh menerima baik buruk kita. InshaAllah, kalau ada jodoh Raja Ema dan ahli perniagaan berkenaan,pasti satu hari nanti akan berkahwin juga bukan?

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | June 29th, 2016

Program realiti nyanyian Akademi Fantasia nampaknya bakal menemui anda tidak lama lagi. Dikenali sebagai AF2016, pihak Astro baru-baru ini telah memperkenalkan tenaga pengajarnya kepada umum.

Kali ini ada dua wajah baharu di AF iaitu pelakon cukup berbakat Ellie Suriaty dan penyanyi dangdut popular dan terkenal dengan sifat terus-terang, Mas Idayu.

Ellie memikul tanggungjawab sebagai Guru Seni Persembahan dan Mas Idayu pula sebagai Guru Persembahan Vokal.

Antara tenaga pengajar lain ialah Edry Abdul Halim ( Pengarah Seni Muzik), Linda Jasmine ( Guru Tarian & Koreografi) dan Shahrolbahri (Guru Vokal).

Menurut Pengurus Saluran Astro Ria, Raqim Ahmad , pihak beliau amat berbesar hati dengan penyertaan tenaga pengajar yang mempunyai banyak pengalaman dalam bidang masing-masing .

Soal pemilihan barisan tenaga pengajar ialah satu proses penting kerana mereka adalah nadi dalam mendidik semua peserta agar bersedia selepas program tamat. Tahun ini kami bertuah kerana semua pengajar berkaliber dan mempunyai pengalaman luas.

AF2016 akan mula bersiaran pada bulan Ogos depan dan kali ini tenaga pengajar juga akan turun padang sebagai juri sewaktu sesi uji bakat yang bakal diadakan sekitar bulan Julai depan.

Harapnya dengan pembaharuan yang dilakukan ini, ia dapat melahirkan bintang-bintang  yang lebih berkualiti nanti.

Sumber Berita : mStar Online

Written by AbangNara | June 29th, 2016

Gulp. Abang Nara tak tahu sama ada diri ini berani atau tidak untuk hadir ke Karnival Mega Raya yang akan berlangsung pada 2 – 3 Julai (Sabtu dan Ahad ini) yang akan berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam. Tahun ini Abang Nara dan family beraya di Kuala Lumpur, jadi masa itu memang ada nak pergi. Cuma Karnival Mega Raya yang bakal berlangsung kali ini terlalu awesome sehingga Abang Nara rasa diri ini akan kelabu mata tak tahu nak buat pilihan nak beli apa. Cuak jugak kalau pengsan tengah-tengah karnival sebab tengok harga kaw-kaw murah masa lelongan nanti.

karnival mega raya

Ok jom kita tengok apa yang akan ada di Karnival Mega Raya kali ini.

1. 500 orang pertama dapat goodie bag & duit raya

karnival mega raya

Mampu ke Abang Nara nak angkut anak bini untuk menjadi 500 orang pertama? Duit raya ngan goodie bag tue. Ok tak apalah. Bagi can kat orang-orang bujang berebut beratur. Kita yang dah tua nie datang lambat sikit tak apa. Hehehe.

2. Ada lebih 500 vendor

Masih mencari kasut, baju kurung, jubah, tudung, brooch, butang baju Melayu serta songkok untuk Aidilfitri? Korang datang je Karnival Mega Raya nie. Dengan lebih 500 vendor, confirm semua barang yang dicari akan dijumpai. Boleh kerat jari kalau tak jumpa.

3. Ada vendor All Star

vendor
Yeah!! Bayangkan anda tengah nak keluarkan duit bayar baju kurung sekali pandang depan, rupanya tukang kedai Rita Rudaini. Amboi, amboi, amboi. Syok gila kan? Karnival Mega Raya kali ini banyak vendor All Star yang akan memeriahkan lagi suasana. Sambil shopping, sambil selfie dengan diorang. Puas hati.

4. Ada jualan lelongan raya

Inilah yang pastinya ditunggu-ditunggu oleh semua yang bakal hadir ke Karnival Mega Raya. Lelongan raya yang menggila. Harga kaw-kaw punya diskaun. Tapi jiwa kena kental untuk tawar menawar harga. Confirm dapat beli dengan harga yang jauh lagi murah berbanding di tempat lain. Nasihat Abang Nara, kalau anda seorang awek, bawaklah abam sado untuk menjaga keselamatan anda.

5. Lebih 100 ribu tsunami rakyat Malaysia

karnival

Tak karnival lah namanya kalau yang datang sekadar 5, 6 ribu orang. Dijangkakan Karnival Mega Raya kali ini 100 ribu manusia akan membanjiri Stadium Malawati Shah Alam. Barulah meriah. Abang Nara kalau single lagi confirm akan pergi untuk ushar awek-awek. Hehehe. Korang ada berani ke nak merentasi lautan manusia ini nanti? Jumpa korang di Karnival Mega Raya 2-3 Julai ini di Stadium Malawti Shah Alam. Maklumat lanjut layari Facebook Karnival Mega.

Page 2 of 4512345...102030...Last »