Written by AbangNara | December 28th, 2015

London adalah satu kota percutian idaman setiap manusia. Abang Nara kalau boleh nak pergi tiap-tiap tahun. Memang seronok berada di kota London, lebih-lebih lagi kecantikan serta keluasan Hyde Park yang memang sesuai untuk anak-anak. Namun Abang Nara bukanlah seperti Che Ta yang untuk kesekian kalinya telah pergi bercuti bersama suami dan anak-anak di London. Serius jeles tengok gambar-gambar mereka.

che ta london

Che Ta turut sama membawa jurugambar demi memastikan gambar-gambar detik riang dan kenangan manis keluarganya dirakamkan dengan penuh jitu. Abang Nara paling geram tengok gambar Aaisyah pakai baju winter. Comel sangat-sangat. Sebijik anak mat saleh.

che ta london

Semoga dengan percutian ini, hubungan kekeluargaan Che Ta sekeluarga akan bertambah mesra. Mana tahu Aaisyah akan dapat adik. Cuaca kan tengah sejuk di London. Hehehe. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

 
Written by AbangNara | December 28th, 2015

Tahun 2015 adalah satu tahun yang boleh dianggap sempurna buat Nur Fazura seandainya insiden KimK tidak terjadi. Nama baik Fazura tercalar gara-gara salah faham tersebut. Ramai yang kecewa kerana Fazura masih belum memohon maaf kepada peminat yang dimalukan sehingga hari ini. Namun bagi Fazura, insiden tersebut dianggap sebagai satu ujian dari Tuhan untuk dijadikan pengalaman dan juga pengajaran buat dirinya.

fazura

Kata Fazura:-

Memang terlalu banyak kemanisan saya raih dan kecapi pada tahun ini. Cuma, pada penutupnya, Tuhan memberikan saya sedikit ujian (merujuk kepada insiden KimK). Bukanlah saya nak kata insiden itu terlalu pahit, tetapi ia membuatkan saya sentiasa beringat, tahun 2015 sudah hampir sempurna. Tetapi kalau sentiasa manis dengan kejayaan dan keindahan, ia akan buat saya melayang.

Dengan adanya penutup sebegitu, saya anggap ia sebagai pengajaran dan pengalaman sekaligus membuatkan diri ini lebih bersedia dengan kedatangan tahun baharu. Kemanisan yang diberikan Tuhan pula bukan untuk menjadikan saya terus selesa, tetapi ia bekalan berharga untuk tahun 2016. Pastinya saya harap kemanisan itu akan berpanjangan ke tahun seterusnya.

fazura

Menariknya, Fazura menegaskan sekali lagi tindakannya di dalam insiden KimK adalah semata-mata untuk mempertahankan kawannya. Malah bagi Fazura, dirinya kecewa kerana insiden itu terjadi di kalangan orang Melayu yang beragama Islam. Kata Fazura lagi:-

Sebagai artis yang sudah lebih sedekad dalam dunia hiburan, saya pernah melalui fasa yang lebih teruk daripada insiden itu. Pada zaman sekarang, terutama dengan adanya media sosial, manusia di luar sana semakin ganas, selesa dan rakus berbuat apa saja. Buli secara siber sangat berleluasa.

Apa yang saya buat berhubung isu itu pula adalah atas paksi mempertahankan kawan. Saya percaya, hal itu tidak patut terjadi. Malah ia memang sudah banyak kali terjadi sebelum ini dan masih berlanjutan.

Apa yang menyedihkan saya ia berlaku di kalangan orang Melayu beragama Islam. Terang-terangan mereka tunjuk siapa diri mereka. Apabila membaca komen negatif, ia jelas menunjukkan diri mereka yang sebenar dan bukannya saya.

fazura

Benda dah berlaku nak buat macam mana kan? Anggaplah sebagai ia satu pengajaran agar kita tidak membuat kesimpulan dan keputusan tergesa-gesa. Tanya pendapat orang lain dulu sebelum membuat sebarang tindakan. Apa pun, untuk tahun 2016, Abang Nara doakan agar Fazura agar segera bertemu jodoh. Rasanya ramai yang dah tak sabar hendak tengok si jelita ini bersanding di atas pelamin. Tak gitu? Sama-sama kita doakan. Sumber Berita Harian.

Written by serenity | December 28th, 2015

Gosip paling hangat di BeautifulNara dikira dari entri-entri yang mendapat komen terbanyak. Untuk tahun 2015, 14 gosip paling hangat di BeautifulNara ialah entri-entri di bawah, mengikut turutan.

1. Sehelai Spender Aku Pun Kau Tak Pernah Beli – Rita Rudaini (405)

Sudah beberapa tahun kisah Rita Rudaini dan Aidil Zafuan menjadi bualan hangat di Internet. Kemuncak pada kontroversi ini ialah apabila melalui Instagram, Rita Rudaini mendedahkan bahawa semasa menjadi suami, Aidil Zafuan tidak pernah membelikan seluar dalam untuknya. Ia ialah kenyataan balas Rita pada pertanyaan Aidil sama ada Rita membuat tuntutan mut’ah kerana maruah mahupun wang di Instagram.

Kenyataan Rita ini mendapat pelbagai reaksi bercampur baur dari Netizen. Ada yang menganggap Aidil seorang yang teruk dan ada juga yang menganggap kenyataan Rita Rudaini hanya mengaibkan diri sendiri.

Kenyataan demi kenyataan yang dikeluarkan oleh kedua-dua belah pihak mendapat liputan meluas media cetak, elektronik dan media baru sekaligus menjadikan ia kisah paling hangat untuk tahun 2015.

Lagi 14 gosip dengan membaca entri ini sepenuhnya.

JKKN mengucapkan Salam Maulidur Rasul kepada semua muslimin dan muslimat. Selawat dan salam buat nabi junjungan kita,…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 22 December 2015

 
Written by AbangNara | December 27th, 2015

Tanggal 25 Disember 2015, kira-kira jam 9.20 pagi, Nabila Huda telah pun selamat bergelar isteri kepada Mohd Izwan Johar di Masjid Sultan Salehuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam. Akad nikah telah dilangsungkan oleh ayah Nabila Huda iaitu Amy Search. Mohd Izwan menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300 kepada Nabila. Bagaimanapun, pasangan ini merahsiakan jumlah wang hantaran. Pihak lelaki memberi lima dulang hantaran manakala pihak perempuan membalas tujuh dulang.

gambar kahwin nabila huda

Sama-samalah kita doakan agar perkahwinan kedua Nabila Huda ini berkekalan buat selama-lamanya. Selamat pengantin baru diucapkan. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Gambar kredit WhiteLipsStudio.

 
Page 7 of 40« First...56789...203040...Last »