Written by shahzeeq | October 30th, 2015

Nama Mia Ahmad mula popular selepas membintangi drama Hati Perempuan. Watak Yuhanis yang dibawakan oleh Mia Ahmad telah menjulang namanya. Daripada seseorang yang tidak dikenali, terus popular sekelip mata. Ramai jejaka-jejaka di luar sana yang berangan ingin menjadi Tengku Zaril, sekaligus mencuri hati Mia Ahmad. Kalau tak silap Abang Nara, drama Hati Perempuan telah ditayangkan sekitar April yang lalu.

pesona ayu

Mia Ahmad dan Syarul Ridzwan dalam drama Hati Perempuan

Abang Nara bukan nak bercerita tentang drama Hati Perempuan yang pernah menjadi fenomena satu Malaya ini. Abang Nara cuma tertanya-tanya dan mempunyai satu persoalan. Wajah Mia Ahmad ketika membintangi drama Hati Perempuan dengan wajah Mia Ahmad sekarang, ternyata sangat berbeza. Wajah Mia Ahmad yang sekarang memang lebih gebu, lebih mulus, lebih berseri-seri, tampak lembut dan semakin jelita.

Beza kan? Kalau dulu Mia Ahmad tak masuk dalam senarai “10 selebriti yang buat hati Abang Nara bergetar”, sekarang nie dia dah ada di Top 5 dah. Hehehe. Untunglah siapa yang dapat mencuri hati Mia Ahmad.

renungan matamu, dap dup dap

Apa yang bagusnya tentang Mia Ahmad ini ialah dia tak kedekut berkongsi rahsia kecantikannya. Benda baik buat apa nak sorok kan? Kalau semua gadis-gadis di Malaysia ini memiliki wajah semulus Mia Ahmad, kita sebagai lelaki juga yang untung. Rahsianya tak lain tak bukan ialah set penjagaan kulit wajah Pesona Ayu.

patutlah makin melepak-lepak putihnya kulit Mia Ahmad

Mia Ahmad merupakan duta produk Pesona Ayu Skincare ini. Kalau korang tengok kat Instagram Mia Ahmad, memang tiap-tiap hari dia cerita tentang kebaikan serta kelebihan Pesona Ayu ini. Ramuan yang digunakan pun terdiri daripada bahan semulajadi seperti aloe vera yang terbukti dapat mengurangkan kesan parut serta anti radang kulit. olive oil untuk merangsang dan menanggalkanl set kulit mati secara semuala jadi dan juga minyak daripada pokok teh yang berkesan untuk mengecutkan jerawat,

sekata je kemulusan kulit wajah Mia Ahmad. Beautiful!!!

Dengan harga cuma RM79 sahaja, Pesona Ayu Skincare mengandungi pencuci muka, krim siang dan krim malam yang boleh digunakan untuk tempoh sebulan. Kalau korang ada masalah kulit berjerawat, kulit kusam dan tone kulit tidak sekata, memang Abang Nara syorkan guna Pesona Ayu ini. Paling penting Pesona Ayu TIADA bahan chemical berbahaya seperti hydroquinon atau merkuri yang boleh menggelupaskan kulit anda di dalamnya. Ia selamat digunakan 100%.

Ok mungkin ada yang cakap “ala Mia Ahmad muka memang dah cun, guna apa pun confirm cun jugak”. Baiklah untuk menunjukkan keberkesanannya Pesona Ayu, ini beberapa testimonial daripada pelanggan-pelanggan yang telah cuba menggunakannya.

untunglah boyfriend awek nie. Kulit putih dah!!

bintik putih hilang, hati gembira!!!

jerawat kecut dalam masa 2 miinggu je, apa lagi anda mahu?

Puas hati? Kalau nak tambahkan lagi kepuasan hati korang, 1 November ini, satu majlis “Meet & Greet Mia Ahmad” akan diadakan di Giant Batu Caves. Inilah peluangnya untuk korang belek puas-puas muka Mia Ahmad (yang pompuan je, yang laki-laki jangan gatal). Siap boleh ambil gambar dan autograph lagi.

Jadi tunggu apa lagi? Belilah Pesona Ayu Skincare sekarang juga dengan LIKE Facebook Pesona Ayu dan juga follow Instagram @pesona_ayu_skincare. Kalau nak lagi senang, boleh terus Whatsapp ke 017-354-4147. Abang Nara berani jamin ini adalah RM79 yang paling berbaloi korang akan gunakan. Selamat mencuba!!!

Written by Bella | October 30th, 2015

Awie sebelum ini telah membuat bantahan permohonan interim ataupun nafkah anak sementara yang dibuat oleh isterinya Rozana selepas mendapati alasan yang dikemukakan oleh beliau tidak begitu jelas.

Terbaru, Awie juga mendakwa wanita itu seakan sengaja untuk menganggu tumpuan beliau terhadap Konsert Wings 30 Tahun yang bakal berlangsung pada 31 Oktober ini apabila beliau menerima surat permohonan nafkah itu secara mengejut sewaktu prosiding pertama kes berkenaan.

Pada saya tindakannya secara mengejut menghantar surat tentang prosiding permohonan nafkah interim anak sengaja mahu menggangu perhatian saya terhadap konsert pada Sabtu ini.

Dia bukan tidak tahu pada saat ini saya sibuk dengan latihan menjelang konsert yang berbaki dua hari lagi dan ini cubaan dia untuk menjahanamkan saya.

Malah Awie juga menganggap Rozana tidak serius dalam tuntutannya kerana beliau gagal untuk menghadirkan diri di mahkamah bagi prosiding kes mereka.

Jika dia benar-benar ingin mempertahankan hak anak-anak sepatutnya dia hadir ke mahkamah tetapi apa yang saya lihat dia tidak serius dan cuba lari dari kenyataan. Dia tidak ada hati pun sebenarnya hendak mendapatkan anak-anak cuma mahu menggangu karier saya sahaja.

Rozana dalam tuntutannya meminta responden iaitu Awie membayar wang nafkah bulanan, perayaan, tempat tinggal, persekolahan dan kos pembantu rumah untuk dua anak mereka iaitu Putra Ahmad Rezzki, 7, dan Puteri Qasseh Antasha, 5 yang kini dibawah jagaannya.

Sumber Berita: mStar Online

Written by Bella | October 30th, 2015

Tidak mahu di himpit kontroversi  kerana kisah peribadi beliau bersama pengacara Hlive Shenty Feliziana, aktor Syazwan Zulkifly telah bernekad untuk berhenti daripada dunia lakonan.

Pengumuman yang mengejutkan ramai pihak itu dibuat semalam menerusi akaun Twitter miliknya.  Mengakui beliau sayangkan kariernya Syazwan bagaimanapun selepas ini mungkin hanya akan terlibat di belakang tabir sahaja.

Saya putus asa. Kalau orang kata saya tak kuat, iya, memang saya tak kuat untuk berhadapan dengan situasi ini. Ini masalah peribadi yang pasti akan merosakkan nama saya. Jadi sebelum saya kena ‘gam’ oleh mana-mana pihak, lebih baik undur diri.

Saya sayangkan kerjaya ini, tetapi jika apa yang akan berlaku nanti menyebabkan ibu bapa saya menderita, lebih baik berhenti. Saya sayangkan ibu saya. Mungkin saya akan lebih terlibat dengan kerja belakang tabir. Namun tidak untuk di hadapan kamera.

Namun, Syazwan berharap perkara ini tidak akan diperbesarkan atau menjadi kecoh kerana beliau sebolehnya akan mencari jalan penyelesaian terbaik tentang masalah kisah peribadi beliau bersama Shenty.

Jika Syazwan sudah pasti bahawa keputusannya ini akan memberikan kebaikan kepada semua pihak,maka teruslah niat anda. Kami berharap selepas ini Syazwan akan berjaya dalam apa sahaja beliau lakukan. All the best!

Sumber Berita: Mangga Online

Written by Bella | October 30th, 2015

Video anak Norman Hakim yang memberikan tazkirah tentang jerebu sudah menjadi viral di media sosial. Dek kerana itu, aktor Norman Hakim, bekas isterinya Abby Abadi serta Memey Suhaiza di hujani dengan begitu banyak komen yang memuji mereka  sudah berjaya mendidik Mohd Danish Hakim dengan baik.

Walaubagaimanapun, Norman menjelaskan tindakan beliau untuk memuat naik video tersebut bukanlah kerana ingin meminta pujian tetapi berniat mahu  orang ramai mengambil ikhtibar akan bencana jerebu yang sudah melanda beberapa negara di Asia sejak 2 bulan lalu.

Sebenarnya, Danish tak tahu saya rekod senyap-senyap ketika dia berbicara tetang Jerebu. Saya bangga kerana daripada kata-katanya itu memperlihatkan bahawa dia sangat matang, malah secara tak langsung saya juga perasan pengetahuannya lebih luas daripada saya tentang bencana alam dan kiamat.

Saya muat naik video itu bukan sebab mahu meminta pujian. Sebaliknya saya ingin berkongsi kata-kata berguna Danish itu kepada orang ramai supaya kita sedar dan ambil iktibar mengenai bencana itu. Itu saja.

Pada masa yang sama Norman juga mengakui terkejut apabila Danish telah membuat perjanjian untuk mengajar beliau menghafaz Al-Quran sekiranya Norman berjaya melatih anak lelakinya itu memiliki bentuk badan yang lebih sasa dan sihat seperti dirinya.

Danish ada beritahu saya yang dia mahu jadi fit macam saya dan bercita-cita nak bina badannya dengan mendapat guideline serta tunjuk ajar daripada saya. Saya gembiralah kerana sebelum ini badannnya agak berisi dan saya ada suruh dia kuruskan sedikit badannya.

Tapi katanya ada syarat. Jika dia sudah jadi sado, dia mahu saya pula hafaz Al-Quran seperti dia yang kini sedang dilatih menjadi Hafiz di sebuah sekolah agama di Bangi. Saya terkejut juga bila dia buat perjanjian seperti itu. Tapi dalam masa yang sama saya bangga punya anak macam dia. Bersyukur sangat diberi peluang untuk belajar Al-Quran dengan anak yang juga darah daging saya sendiri.

Pada kami Norman Hakim, Abby Abadi dan Memey Suhaiza cukup beruntung ada anak seperti Danish. InshaAllah, mungkin ini salah satu cara Allah SWT untuk mendekatkan lagi keluarga Norman denganNya dan mendalami ilmu agama dengan lebih baik.

Sumber Berita: Murai

Page 2 of 5512345...102030...Last »