Written by serenity | September 28th, 2015

Walaupun cuba mempertahankan rumahtangganya sebelum ini, pelakon Yatt Hamzah akhirnya bercerai dengan bekas suaminya, Abdul Mutalib Shukor. Namun begitu terdapat satu desas-desus yang timbul mengatakan punca sebenar perceraian mereka ialah kerana wujudnya orang ketiga.


 photo 11849140_1177632048932512_500519501_n.jpg
Menurut gosip itu juga, punca orang ketiga itu datangnya dari Yatt sendiri. Melalui Melodi TV3 Yatt bagaimanapun menafikan perkara tersebut.

Tidak. Saya sangkal sama sekali. Perkara itu tidak wujud. Saya pun tak tahu dari mana perkara itu timbul.

Biasalah, sebagai selebriti, apa saja yang kita lakukan akan diberikan perhatian khusus.

Saya pernah dengar juga sebelum ini (tentang gosip itu) tapi tidak benar.

Cerita yang dikhabarkan itu bukan punca perpisahan kami. Sebagaimana yang berlaku antara saya dan bekas suami biarlah menjadi rahsia di antara kami dan Allah.

Saya tidak pernah menceritakannya kepada sesiapa kerana ia adalah satu aib kepada saya dan bekas suami.

Saya tetap sama seperti dulu. Saya tetap manusia biasa yang membuat kesilapan.

Sekiranya saya melakukan perkara yang nampak tidak sesuai untuk saya lakukan pada ketika ini, tegurlah saya. Tetapi teguran itu perlu kena pada masa tempat dan caranya.

Tegurlah secara membina, bukan menghancurkan.

Yatt memberitahu hubungannya dengan bekas suami masih baik kerana mereka bergilir-gilir menjaga anak mereka, Suci Hanania Malika, 5. Malah dia dan bekas suami bertekad meneruskan persahabatan sampai bila-bila untuk membesarkan anak itu.

Panggung Seni Tradisional 2015 meneruskan langkahnya lagi, kali ini menampilkan kelainan dengan persembahan Opera Cina "…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Sunday, 27 September 2015

 
Written by serenity | September 28th, 2015

Anak kedua Ashraf Muslim dan Wan Sakinah Ahmad Saburi, Adam Ashraf Mohd Ashraf telah lahir pada 14 September lepas.

The Photolicious telah merakamkan gambar Adam Ashraf bersama kakaknya, Sarah Ashraf dalam satu sesi fotografi.


 photo 12028742_10153684143172650_536762569759899969_o.jpg

Anak ketiga keluarga ini iaitu anak sulung Ashraf bersama Noor Dayana Lokman dijangka lahir Disember ini.

Lagi 13 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar The Photolicious.

Panggung Seni Tradisional 2015 meneruskan langkahnya lagi, kali ini menampilkan kelainan dengan persembahan Opera Cina "…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Sunday, 27 September 2015

 
Written by Bella | September 28th, 2015

Nampaknya perkara yang serupa seperti kes Menate sebelum ini terjadi lagi apabila Azwan Ali sekali lagi telah memaki hamun peminatnya kerana salah faham dengan perkataan singkatan bagi negeri Johor Bahru iaitu JB.

Semua berpunca apabila seorang peminat bertanya jika rendang hasil air tangan Diva AA yang cukup terkenal dan popular sekarang boleh dijual sehingga ke Johor Bahru.

Tanpa sebarang usul periksa, Azwan menggeluarkan kata-kata kesat kepada peminat di Instagram beliau selepas menyangka individu tersebut mempersoalkan jika Azwan kini sudah tidak ada “job”.

Alahai Azwan kan dahulu sudah minta maaf pasal isu Menate kenapa lah perlu ulang lagi? Kami rasa ramai je yang tahu maksud singkatan JB tu kan? Apa salahnya tanya apa maksud perkataan itu kalau tak faham, peminat itu pun nak sokong produk jualan anda bukan nak cari gaduh.

Written by Bella | September 28th, 2015

Gagal dalam perkahwinan sebanyak dua kali, Rita Rudaini tidak mahu mencari pengganti dan selesa untuk hidup bertiga bersama dua orang anak lelakinya, Airit Rayyan Rizqin serta Airit Qaqa Arjuna hasil perkahwinan bersama bekas suaminya iaitu Aidil Zafuan.

Saya tidak pernah berasa lelah jaga dua orang hero, malah saya rasa selesa menjaga mereka seorang diri.

Ramai orang cakap kahwinlah dan cari bapa baharu kepada anak-anak. Pada saya, untuk apa nak cari pengganti sedangkan saya selesa hidup macam ini (hidup bertiga). Ada juga yang kata kalau ada suami lebih mudah jaga dua orang anak yang sedang membesar. Saya rasa sama sahaja. Kebanyakan memang ibu yang uruskan anak-anak berbanding suami.

Disebabkan itu, saya tiada hati untuk berkahwin. Banyak faktor lain juga. Saya takut orang tak sayang anak saya. Selain itu, saya tidak mahu lagi penat menjaga hati lelaki. Tapi saya juga tidak dapat menolak andai Tuhan menentukan jodoh saya dengan seseorang selepas ini.

Rita sudah dua kali ditakdirkan untuk berkahwin dengan mereka yang mempunyai pasangan kembar dan ironinya beliau tidak dapat mempertahankan rumah tangga yang dibina sehingga akhir hayat. Ada yang mengatakan ia ibarat satu “sumpahan” buat Rita dan salah satu punca beliau bercerai.

Jodoh sudah tertulis. Saya juga tidak minta untuk berkahwin dengan pasangan kembar. Perkara kembar atau usia lebih muda bukan masalah kepada perceraian tetapi ia sebenarnya bergantung pada sikap seseorang itu dan macam mana pendiriannya.

Sebenarnya tidak kisah lah kalau kita kahwin dengan orang kembar ataupun bukan, kalau sudah tiada jodoh nak buat macam mana bukan? Mungkin Allah itu pertemukan kita dengan orang yang salah sebelum dijodohkan dengan orang yang betul-betul sesuai buat kita dan mampu menyayangi kita seadanya.

Sumber Berita: Kosmo!