Written by AbangNara | July 10th, 2015

Nabil Ahmad kini berada di kota Mekah untuk menunaikan ibadah di bulan Ramadhan yang mulia ini. Tidak ditemani oleh isteri dan anak-anaknya, Nabil kelihatan ceria dan bersemangat menjalankan umrah. Kalau tak silap ini adalah kali pertama Nabil berada di sana. Alhamdulillah. Bukan senang dimurahkan rezeki dan dijemput untuk hadir ke rumahNya.

nabil

Semoga ibadah Nabil Ahmad diterima olehNya sepanjang berada di sana. Sama-samalah kita doakan. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Abam sado jual sayur pula jadi kegilaan

 
Written by Bella | July 10th, 2015

Susulan daripada pekeliling baru yang dikeluarkan oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF) yang mengarahkan agar adegan peluk dan cium didalam drama di televisyen di potong, timbul pula beberapa pihak mengkritik adegan panas yang dilakonkan oleh Ayda Jebat dan Zul Ariffin dalam drama M.A.I.D.

Babak tersebut menunjukkan Ayda Jebat dan Zul Ariffin baring rapat mengiring sambil tangan lelaki itu merangkul pinggang Ayda. Apabila Ayda cuba beralih, Zul segera menarik badannya sehingga tersentuh bahagian-bahagian yang tidak sepatutnya.

Penonton rata-rata mempersoalkan mengapa babak seperti itu harus ditonjolkan dan menyifatkan  adegan berpelukan di atas katil amat tidak sesuai untuk dimainkan di kaca televisyen kerana ia mungkin boleh merosak  minda anak muda kita.

Pada pendapat kami, meskipun Ayda Jebat dan Zul Ariffin memainkan watak sebagai suami isteri didalam drama araham Michael Ang itu, ia tidak memberikan mereka lampu hijau untuk beraksi sedemikian kerana mereka tetap tidak mempunyai ikatan yang sah.

Aksi tersebut sepatutnya dipotong sebelum ditayangkan kepada umum lebih-lebih lagi kita berada didalam bulan Ramadhan.

Apa-apa pun kita tunggu sahaja jawapan balas daripada pengarahnya mengenai isu tersebut. Nasib baiklah sudah ada pekeliling baru.

Written by AbangNara | July 10th, 2015

Amboi, amboi, amboi. Excitednya muka tue. Mentang-mentanglah minggu depan dah nak raya dah. Mesti semua dah apply cuti untuk balik kampung kan? Dapat berjumpa sanak saudara, berborak sambil makan kuih, bersalam-salaman di pagi raya, kacau dodol, main bunga api dan macam-macam lagi lah. Orang kata raya kalau tak balik kampung memang bukan rayalah.

uforlife

lagu feveret Abang Nara sempena hari raya

Abang Nara tahun ini giliran kampung isteri di Jasin, Melaka. Kemungkinan besar kami akan pulang pada hari Rabu malam. Harap-harap tak jem lagi masa tue. Apa pun, sebelum balik kampung, wife Abang Nara awal-awal lagi dah pesan supaya tak lupa lakukan 5 perkara WAJIB ini:-

1. Hantar kereta pergi servis

Ini penting lebih-lebih lagi apabila lebuhraya PLUS dijangkakan akan sesak teruk seperti biasa tahun ini. Minyak hitam kena tukar, tayar kena check ada bunga lagi ke tak, balancing dan alignment pun kena buat. Taknaklah tiba-tiba enjin kereta mati atau tayar pecah di tengah-tengah highway. Boleh spoil mood nak beraya kalau jadi macam itu.

2. Tukar duit raya
uforlifeYang ini Abang Nara dah setelkan awal-awal (minta tolong bapa mertua). Kalau korang hari ini baru nak tukar, jangan haraplah pihak bank nak layan. Duit pun dah habis kot. Tahun ini disebabkan GST dan kenaikan harga barang, bajet duit raya berkurangan sedikit. RM1 ke, RM5 ke, RM10 ke itu semua tak penting. Yang penting hati kena ikhlas.

3. Pastikan alarm keselamatan rumah berfungsi

Di kala kita bergembira berhari raya di kampung, kadangkala ada orang yang tak berapa baik ini akan cuba mengambil kesempatan ketiadaan kita di rumah. Pecah masuk memang dah jadi norma setiap kali musim perayaan. Tak ke sedih balik-balik kampung je tengok semua barang dalam rumah dah lesap? Jadi selain memastikan alarm keselamatan rumah berfungsi, Abang Nara juga maklumkan kepada polis serta jiran-jiran yang kitaorang tak ada di rumah ketika Hari Raya ini. Sekurang-kurangnya diorang boleh inform kalau ada sesuatu yang mencurigakan.

4. Pastikan susu serta lampin anak mencukupi

Ini adalah satu persediaan yang tak pernah Abang Nara terfikir tetapi tahun lepas memang terjadi kepada Abang Nara. Huru-hara dibuatnya pusing satu Jasin nak mencari susu formula Aariz. Semua kedai tak ada stok. Yang Aariz pulak memang jenis minum satu jenama susu je. Tak ke pening? Jadi untuk peristiwa hitam ini tidak berulang, kami dah beli stok secukupnya untuk seminggu. Hehehe.

5. Dapatkan insurans hayat
uforlife Malang memang tidak berbau ketika pulang ke kampung. Selain daripada berdoa agar perjalanan dipermudahkan, Abang Nara sekeluarga memang mengambil insurans hayat untuk ketenangan minda. Sekurang-kurangnya kalau jadi apa-apa, tak adalah risau sangat bab kewangan. Sekarang ini nak beli insurans dah senang sangat-sangat. Insurans UForLife boleh dibeli secara online di www.uforlife.com.my. 10 minit pun tak sampai. Jawab beberapa soalan dan diri anda kini sudah pun mendapat perlindungan insurans hayat daripada UForLife.

Amcam tips-tips balik kampung Abang Nara? Unik kan? Kongsikan juga apa yang korang selalu lakukan sebelum pulang ke kampung. Mana tahu ada idea-idea yang lebih menarik dan bermanfaat. Apa pun, Abang Nara nak ucapkan, selamat pulang ke kampung dan berhati-hati di jalan raya. Jangan bawa kereta laju laju sangat. INgatlah orang tersayang.

Written by Bella | July 10th, 2015

Penyanyi Radhi OAG sudah tidak dapat menahan rasa terujanya dan tidak sabar apabila beliau bakal mendapat hak penjagaan penuh anak pertamanya bersama bekas istetri, Shazlin Sharif iaitu Muhammad Rifdhi Muslim yang kini sudah berusia 10 tahun.

Menurut Radhi, beliau mendapat hak jagaan sepenuhnya terhadap anaknya  Rifdhi sehingga kanak-kanak itu berusia 13 tahun.

Saya tidak sabar menunggu dua tahun lagi untuk menjaga anak lelaki saya Rifdhi tinggal bersama-sama kami, sekarang umur dia baru 10 tahun dan perjanjian kami ialah sehingga umur dia 13 tahun iaitu apabila dia di tingkatan satu.

Ketika ini saya hanya ambil dia waktu hujung minggu sahaja, namun begitu, saya juga tidak paksa jika dia mahu terus bersama ibunya pada usia 13 tahun nanti.

Bekas isterinya juga tidak mempunyai sebarang masalah untuk menyerahkan hak penjagaan kepada Radhi kerana Shazlin sudah mempunyai dua orang cahaya mata bersama suami barunya. Malah, isteri beliau Nor Shahira juga yang baru sahaja melahirkan anak perempuan mereka turut menyayangi Rifdhi.

Saya rasa tiada masalah dari pihak bekas isteri saya kerana dia sudah ada dua anak dengan suami baru dan suami baru dia juga memang sudah ada dua orang anak daripada perkahwinan sebelumnya. Isteri saya sekarang juga memang sayangkan Rifdhi dan dia dapat terima untuk hidup bersama-sama.

Radhi pernah mendirikan rumah tangga bersama Shazlin Sharif pada tahun 2005 dan dikurniakan seorang anak lelaki  sebelum membuat keputusan untuk bercerai pada tahun 2010.

Kemudian Radhi telah mendirikan rumah tangga bersama Nor Shahira Ayu Zahiri pada 4 April 2014 dan dikurniakan cahaya mata pada 30 Januari lalu yang diberi nama Nur Aishah.

 

Sumber Berita: mStar Online

Page 30 of 49« First...1020...2829303132...40...Last »