Written by AbangNara | June 26th, 2015

Tidak mahu kontroversi yang melanda dirinya semakin buruk, Shahrul Nasrun tampil membuat pengakuan yang pertunangannya dengan Adira sudah pun berakhir beberapa bulan lalu. Pengerusi Gerakan Belia Gagasan 1 Malaysia ini juga turut memaklumkan yang dirinya tidak mengorat Elizabeth Tan sebaliknya hanya menjalinkan hubungan atas urusan kerja. Dakwaan Elizabeth yang menyatakan dirinya dingorat oleh Shahrul berkemungkinan besar adalah satu salah faham.

adira putus tunang

Kata Shahrul Nasrun:-

Saya sudah putus tunang beberapa bulan lalu dan ia terjadi kerana kami sudah tidak lagi sehaluan. Kami hanya merancang dan Tuhan yang menentukan. Saya akur dengan ketentuan itu.

Saya juga tidak boleh komen lebih kerana itu soal peribadi dan saya doakan semoga Adira berjaya dalam kerjaya dan doa saya yang terbaik untuk dirinya

Saya berhubung dengan Elizabeth atas urusan kerja, tidak lebih daripada itu. Tiada hal peribadi. Jika mahu kata saya mengorat, tidak mungkin. Ini kerana ramai lagi perempuan yang bekerja dengan saya dalam program dan kempen saya.

Bila bercakap mengenai soal kerja, saya mesra dengan semua orang, tidak kira lelaki atau pun perempuan. Tak salah sekiranya saya ambil berat bila melibatkan perbualan kerja. Dengan pekerja saya yang lain pun saya layan mereka dengan sama rata.

Saya tidak salahkan Elizabeth dalam hal ini. Saya faham situasi yang berlaku dan siapa yang tidak panik bila ada tuduhan sebegitu. Sesiapa pun yang dituduh menjadi punca keretakan hubungan orang lain akan cuba mempertahankan diri mereka, jadi saya tak tuding jari kepada dia. Kemungkinan wujudnya salah faham.

adira putus tunang

Sedih juga mendengar berita putusnya pertunangan Shahrul dan Adira ini. Kedua-duanya nampak sama cantik sama padan. Malah kedua-duanya telah menjalin hubungan yang begitu lama. Inilah yang dinamakan tiada jodoh. Diharap punca putusnya pertunangan mereka bukanlah kerana kecurangan salah satu pihak. Biarlah kerana ia tiada persefahaman. Sama-sama kita doakan yang terbaik buat Shahrul dan Adira. Yang penting, Elizabeth Tan masih solo!!! Sumber Murai.

Written by AbangNara | June 26th, 2015

Elizabeth Tan. Memang bergetar iman melihat penyanyi lagu Knock Knock ini. Kalau tak kerana dalamnya cinta Abang Nara kepada anak bini, memang teringin juga diri ini mengorat Elizabeth Tan. Mungkin itu yang terjadi kepada Shahrul, tunang kepada Adira yang dimaklumkan telah ‘flirt’ dengan Elizabeth Tan. Tak boleh salahkan Shahrul. Lelaki mana yang tak jatuh hati melihat Elizabeth Tan. Bergelodak jiwa raga.
elizabeth tanPengakuan Elizabeth Tan tentang ‘flirt’ atau dalam bahasa Melayunya mengorat oleh Shahrul ini timbul selepas dirinya dikatakan menjadi punca putusnya pertunangan antara Shahrul dan Adira. Kata Elizabeth Tan:-

Shahrul sendiri yang memulakan langkah untuk mendekati saya ketika bekerjasama dalam satu penggambaran klip video. Masa saya mula-mula mengenali Shahrul, saya memang tak tahu dia sudah bertunang.

Malah daripada cara dia sendiri, dari awal pun memang dia nak mengorat. Jika ada orang nak salahkan saya, saya ada bukti yang dia flirt dengan saya and I’m not flirting back.

Saya dapat tahu dia sudah bertunang pun dari salah seorang jurusolek. Bila saya tahu situasi yang dia sudah bertunang dan nasihatkan demi kebaikan, Shahrul pernah kata – girlfriend je pun (merujuk kepada Adira). Jika saya salah, Adira sudah lama akan jumpa dengan saya

shahrul

Nampaknya cinta Shahrul kepada Adira tidak cukup dalam sehingga tergugat dengan kemunculan Elizabeth Tan. Namun kadangkala memang ada lelaki yang jenis ayat manis kepada semua kawan wanitanya. Mungkin Shahrul termasuk jenis itu. Hmmmm. Apa-apa pun, kita nantikan penjelasan Shahrul tentang kontroversi ini. Sumber RotiKaya.

Written by Bella | June 26th, 2015

Pelawak Harith Iskander telah membuat satu laporan polis dan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) susulan perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab yang telah memuat naik foto anaknya di sebuah laman web lucah berbahasa Melayu.

Laporan polis itu telah dibuat di Balai Polis Taman Tun Dr Ismail kira-kira jam 10 pagi tadi. Bukan sahaja anak Harith yang menjadi mangsa, malah foto anak Tomok dan Erra Fazira turut digunakan oleh laman pornografi berkenaan yang berpengkalan di luar negara.

Jelas Harith, beliau tidak menyangka bahawa ada pihak cuba untuk mengambil kesempatan dengan melakukan perkara jijik ini sehingga beliau kini sudah merasa serik untuk memuat naik foto anaknya  ke mana-mana medium media sosial.

Apa yang terjadi tak membuatkan saya serik letak gambar anak di laman sosial cuma tak menjangka ada yang cuba mengambil kesempatan dengan melakukan perkara negatif seperti ini. Saya juga tidak boleh hidup untuk sentiasa melindungi anak sehingga mereka tak nampak dunia luar.

Walaubagaimanapun, beliau merasa syukur kerana kes tersebut mendapat liputan yang meluas juga perhatian beberapa pihak media.  Buat Harith, jenayah terhadap kanak-kanak tidak harus dipandang remeh apatah lagi wujud kes Pedofilia iaitu seseorang yang mempunyai keinginan seksual pada kanak-kanak dibawah umur.

Perkara seperti ini amat serius dan ia merupakan peringatan kepada semua untuk tidak memuat naik sebarang foto anda mahupn keluarga anda dengan sesuka hati kerana ia mungkin dimanfaatkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Sumber Berita : Berita Harian

 

Written by AbangNara | June 26th, 2015

Apakah perkara pertama yang anda lakukan apabila bangun pagi? Adakah apabila anda bangun, benda pertama yang dicari ialah handphone? Kononnya nak check Facebook la, Twitter la, Instagram la. Tak tegur dah ahli keluarga atau rakan-rakan serumah yang lain. Mata terpaku menghadap handphone, kononnya sibuk melihat perkembangan dunia online. Mulut tue memang tak terbuka langsung untuk berborak dengan orang di depan mata.

digi ertisosial

bini punya cun kat sebelah pun lagi rela menghadap handphone

Senang je nak tahu anda ketagihan handphone atau tidak lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan ini. Kalau anda melakukan perkara-perkara di bawah, kemungkinan besar anda kena pergi mendapatkan bantuan ketagihan.

1. Masa sahur sebelah tangan suap nasi, sebelah tangan pegang handphone

Selain makan, masa sahur sepatutnya digunakan untuk berborak lebih-lebih lagi kalau anda tinggal dengan family. Sebelum kewujudan handphone, topik perbincangan yang selalu diborak ialah plan masa raya, mana nak beli mercun dan apa plan hari ini. Sayangnya sekarang ini semuanya sepi bak garuda datang melanda sebab mata masing-masing melihat handphone je.

2. Terbaring kepenatan di sofa, handphone tetap melekat di tangan

Puasa memang penat jadi memang selalu kita akan berbaring serta merehatkan diri di sofa. Seronok bila adik beradik dan member-member lain turut sama tergolek. Kalau dulu, sambil tengok tv, sambil berborak pasal lauk nak buka puasa. Gelak-gelak, lawak melawak dan bertanya perkembangan sampai masing-masing tertidur. Sekarang nie semua orang sibuk update status ‘lapar Ramadhan’ di Facebook. Sedih!!!

3. Pergi bazar, amik gambar, sambil tunggu makanan siap, main handphone

Selaku seorang manusia yang suka berborak, Abang Nara selalunya akan bertanya dengan tukang jual di pasar Ramadhan sambil menunggu juadah yang dipesan siap. Soalan pelik-pelik je. Contohnya ‘meniaga masa Ramadhan je ke‘ atau ‘harga boleh tahan mahal juga ye bazar sekarang nie?’. Selalunya si peniaga pun akan berborak balik dengan Abang Nara. Sekali sekala ada interaction best juga. Tak adalah muka masam je tengok handphone macam ada masalah negara.

4. Sebelum berbuka, habis diuploadnya semua gambar lauk-pauk

Ayam percik, murtabak, roti jala, popia dan kesemua lauk pauk di atas meja akan diupload ke Instagram dengan hashtag #laukberbukahariini #alhamdulillah #rezekiberbuka. Kalau ada 20 lauk, 20 gambar lah  yang akan dimuatnaik. Sepatutnya pukul 7 tue ramai-ramai duduk atas meja dan bercerita tentang hari yang dilalui, bukan masing-masing sibuk amik gambar je. We need to communicate!!!

Kadang-kadang Abang Nara rasa kehidupan kita di zaman moden ini makin menyebabkan kita tidak memahami #ertisosial yang sebenar. Masing-masing sibuk dengan handphone di tangan. Tak ada lagi random talk dengan strangers, dengan ahli keluarga pun dah tak semesra dulu dan paling sedih, kita lebih selesa berkongsi secara online, bukannya secara real life.

Secara jujur, Abang Nara pun termasuk dalam kategori ketagihan ini. Kadangkala bila tengok anak main sorang-sorang, baru terperasan akan kesibukan diri dengan handphone. Terus letak handphone kat tepi dan luangkan masa dengan anak tercinta.

Sempena Ramadhan ini, apa kata kita sama-sama, berjanji untuk putuskan talian seketika, eratkan kembali hubungan bermakna. Sama-sama kita jalani kehidupan sosial yang sebenar, tanpa menghadapan sebarang handphone, iPad, komputer atau tablet. Marilah kita wujudkan kembali #ErtiSosial yang sejati.

digi

Confirm ramai yang menangis kalau Abang Nara ajak ber’puasa’ handphone selama sebulan kan? Hehehe. Jangan risau. Kalau sebulan Abang Nara pun confirm akan terketar tangan. Bersempena dengan kempen #ErtiSosial oleh Digi, Abang Nara telah berjani selama sehari sahaja untuk cuba ‘hidup’ tanpa handphone bagi merasai kehidupan sosial yang sebenar. Tarikhnya ialah 10 Julai (Jumaat) ini, bermula jam 7 pagi sehingga waktu berbuka. Sepanjang 10 Julai ini, Abang Nara akan banyakkan berborak dengan ahli keluarga, menegur strangers dan menolong mereka yang memerlukan.

digi

Adakah anda berani menyahut cabaran ini? Atau anda memang tidak boleh hidup tanpa telefon di tangan anda? Jangan jadi seorang yang pengecut. Jom ramai-ramai kita jayakan kempen #ErtiSosial dari Digi ini. Mari kita putuskan talian seketika dan eratkan kembali hubungan bermakna. Layari www.digi.my untuk informasi lanjut.