Written by Bella | May 28th, 2015

Walaupun lakonan mereka dikritik oleh sesetengah pihak tetapi drama Hati Perempuan masih mempunyai penangan yang tersendiri sehinggakan pelakon utama Mia Ahmad terpaksa mengaku beliau sedang bercinta dengan Syarul Ridzawan kerana harapan peminat.

Saya terpaksa mengaku selepas ditanya Kak Sheila. Saya hanya anggap ia sebagai gurauan dan bukan perkara serius. Saya memang tidak tahu Syarul ada teman wanita atau tidak. Lagipun dia tidak pernah kongsikan hal peribadi dengan saya.

Mia yang memberitahu selesa berkawan dengan Syarul bagaimanapun menjelaskan tidak ada istilah bercinta dalam hidupnya dan hanya akan berkongsi mengenai hubungan istimewa beliau jika ingin mendirikan rumah tangga kelak.

Apa yang saya tahu, dia selesa berkawan dengan saya. Dalam hidup saya, tidak ada istilah cinta. Saya hanya akan berkongsi soal hubungan jika mahu berkahwin kelak.

Terbawa-bawa dengan lakonan mereka yang kelihatan agak romantis dalam drama tersebut, Mia dan Syarul sering digosipkan bercinta meskipun sebelum ini Syarul pernah menyatakan mereka berdua tidak lebih daripada rakan sekerja.

Kami tahu ramai yang ingin melihat Mia Ahmad dan Syarul Ridzwan bercinta, tetapi jika sememangnya tiada hubungan istimewa diantara merek tidak perlulah terlalu obses bukan?

 

 

Written by Bella | May 28th, 2015

Baru-baru ini timbul khabar angin mengatakan sepasang suami isteri telah bercerai kerana merasa marah apabila sering menyebut nama Yuhanis iaitu watak yang di lakonkan oleh Mia Ahmad dalam drama Hati Perempuan ketika tidur. Malah suami wanita tersebut mula berubah sikap dan kerap bergaduh dengan isterinya sejak menonton drama tersebut.

Sudah lama mengetahui mengenai gosip berkenaan, Mia bagaimanapun enggan mempercayainya seratus peratus kerana ia mungkin salah satu strategi untuk menarik perhatian pembaca.

Saya tak rasa berita kononnya pasangan suami isteri bercerai kerana Yuhanis adalah cerita betul.

Apabila saya membuka blog yang menyebarkan berita itu, ia tidak kelihatan benar, sebaliknya ia seperti sengaja direka dengan tujuan untuk meraih perhatian orang ramai.

Tidak mahu memberikan impak yang negatif kepada penonton menerusi lakonan beliau, Mia mengakui pasti beliau akan merasa sedih sekiranya benar ada pasangan suami isteri bercerai kerana watak Yuhanis.

Sekiranya betullah khabar itu, saya sangat sedih kerana tidak sangka watak Yuhanis memberi impak sehingga ke tahap itu.

Macam-macam yer sekarang ini, tetapi tidak dapat dinafikan kadang-kadang ada segelintir pasangan yang bercerai kerana sebab yang tidak munasabah. Namun, untuk kes ini mungkin juga ada pihak yang ingin menghangatkan lagi suasana dan mengambil kesempatan untuk kepentingan mereka sendiri.

Sumber Berita: mStar Online

 

Written by AbangNara | May 28th, 2015

Setiap kali Abang Nara bercerita tentang GST dengan kawan-kawan di kedai mamak, nak tak nak pasti nama Mawar Rashid turut sama terpalit dalam perbualan kami. Hehehe. Sehingga ke hari ini masih terbayang gaya Mawar menjawab soalan tentang GST di dalam video ini. Fuh!!! Memang kekal forever terpahat dalam minda. Kerana kontroversi itu, Mawar Rashid popular seantero Malaysia dalam sekelip mata. Bukan senang nak femes secepat ini kan?

mawar rashid

Namun kalau Abang Nara meletakkan diri di kasut Mawar Rashid, memang stress, serik dan takut juga dengan apa yang terjadi. Mana tidaknya, hentaman serta kritikan diterima dari semua sudut. Sharnaaz Ahmad pun turut bantai juga. Kritikan yang paling kerap diterima sudah tentu “beauty without brain”. Akibatnya, Mawar Rashid mengakui dirinya patah semangat. Kata Mawar:-

Sejujurnya, saya memang patah semangat dek kontroversi berkenaan. Itu saya tak nafikan. Untuk orang baharu dan mentah seperti saya melalui perkara sebegitu, ia sangat menggerunkan. Daripada isu itu, orang mula mengandaikan saya tak berapa pandai. Saya bangkit dan pulih semangat semula dalam tempoh seminggu selepas kontroversi itu.

Saya ambil dan pandang apa yang terjadi itu dari sudut positif. Saya tak mahu terus larut dengan keadaan sebegitu. Saya tak mahu kontroversi itu terus menghantui dan memberi kesan dalam hidup. Apa yang terjadi atas khilaf saya sendiri. Salah saya sendiri kerana tak peka isu semasa. Selepas ini, saya akan mempersiapkan diri dari sudut fizikal dan mental sebelum berdepan dengan apa sahaja kemungkinan.

Kritikan yang diterima saya akan jadikan ruang untuk bermuhasabah dan memperbaiki diri. Insya-Allah saya masih hijau dalam dunia seni ini. Saya akan terus kuatkan diri dalam meneruskan laluan seni ini. Saya tak boleh bersikap sambil lewa dan acuh tak acuh lagi selepas ini. Salah cakap, pasti saya akan pantas dihukum. Tak nak salah cakap dan bual lagi.

mawar rashid

Mati-mati Abang Nara ingatkan Mawar Rashid patah semangat sampai sebulan dua. Seminggu je rupanya. Ini menunjukkan Mawar seorang yang kuat semangat, positif dan sentiasa mahu memperbaiki diri. Untuk makluman, Mawar kini sudah mula menerima tawaran lakonan. Nasihat Abang Nara, kalau nak pergi interview ke apa-apa lepas ini, tanya dulu tajuk apa yang akan dibincangkan dan study betul-betul. Jangan sekadar dengar cakap pakcik dari Australia tue. Hehehe. Sumber Berita Harian.

Written by Bella | May 27th, 2015

Jangan terekejut dahulu jika anda pernah terserempak dengan artikel ataupun mendengar khabar angin bahawa penyanyi tersohor Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza bakal bercerai ini kerana berita tersebut tidak benar sama sekali dan merupakan satu fitnah yang agak besar buat penyanyi tersebut.

Menerusi foto repost daripada Instagram kakak iparnya Rozi, Siti Nurhaliza telah meluahkan rasa terkilan beliau dengan sikap sesetengah pihak yang sanggup memfitnah beliau demi mendapat perhatian ramai.

Ya Allah , hanya Dikau yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa. Dikau berilah hukuman sebaik baiknya buat pemfitnah yang menyebarkan fitnah ini. Semoga mereka kembali ke jalan yang benar. Amin Ya Rabb.

Rozi yang juga merupakan pengurus serta pembantu peribadi Siti Nurhaliza pada mulanya tidak mengambil serius akan perkara tersebut kerana ia sudah selalu berlaku. Namun, apbila berita tersebut mula tersebar secara pantas dan mencetuskan spekulasi di media sosial, beliau akhirnya bertindak untuk memberitahu perkara yang sebenar.

Tentu sekali, cerita tidak benar itu telah mencalarkan nama Siti Nurhaliza dan membuat orang ramai tertanya-tanya akan status sebenar artis pujaan mereka kini.

Saya dah terima ni beberapa hari lalu tetapi saya buat tak endah sebab berasa sangat-sangat kasihan malah hairan dengan keupayaan, kesediaan orang yang buat tajuk, buat cerita, buat fitnah, dan disebar-sebar lagi, dan kemudian jadi bahan sebaran tanpa putus.

Memfitnah seseorang itu lebih besar kesalahannya daripada membunuh orang. Kami harap Datuk Siti Nurhaliza tenang menghadapi kisah tidak benar tersebut dan masyarakat jangan cepat mempercayai sesuatu perkara. Semoga Datuk Siti Nurhaliza dan Datuk Khalid kekal sehingga ke akhir hayat. Amin.

Sumber Berita: Instagram Datuk Siti Nurhaliza