Written by serenity | December 1st, 2014

Sudah agak lama juga kita tidak mendengar berita mengenai penyanyi Rosma dan suaminya Khai. Perkembangan terbaru mengenai mereka ialah Rosma kini sudah bertudung. Ini merupakan satu perkembangan yang baik, apatah lagi semakin ramai selebriti berhijrah sejak kebelakangan ini.

A photo posted by KHAI & ROSMA (@khai_rosma) on


Keduanya kini sedang giat mempromosikan produk bagi menguruskan badan dan tenaga di Instagram dan juga di bazar sekitar Kuala Lumpur.

A photo posted by KHAI & ROSMA (@khai_rosma) on


Tahniah diucapkan kepada Rosma di atas penghijrahan ini, semoga terus Istiqamah!

Written by AbangNara | December 1st, 2014

Berdasarkan statistik yang Abang Nara ada, 70% daripada pembaca BeautifulNara adalah wanita. Apabila bercakap mengenai wanita, satu perkara yang tidak dapat dipisahkan daripada mereka ialah kecantikan. Tak pernah lagi Abang Nara jumpa seorang wanita yang tidak mementingkan kecantikan. Kesemuanya mahu tampil berseri-seri, jelita dan sedap mata memandang. Tak gitu?

lactacyd

kalau boleh semua orang pun nak jadi secantik Lisa Surihani kan?

Abang Nara sebagai seorang lelaki berpendapat bahawa kecantikan seorang wanita itu bukan hanya bergantung pada luaran semata-mata. Kulit mulus, tiada jerawat, gigi putih berseri, rambut ikal mayang dan sebagainya memang penting untuk ‘first impression’. Namun kecantikan dalaman juga perlu seiring dengan kecantikan luaran. Iyerlah, kalau muka je cun tapi personaliti tak menarik, cakap pun tak berkeyakinan, tak matang bila berkawan, sedikit sebanyak ia memberikan impak negatif kepada penampilan seorang wanita.

Bak kata orang, kecantikan yang sempurna bermula dari dalam. Kalau bahagian dalaman seorang wanita itu berada dalam kondisi terbaik, pastinya ia akan turut terpancar pada bahagian luaran. Abang Nara ada terbaca beberapa tips untuk mendapatkan kecantikan dalaman yang sempurna. Antaranya ialah:-

1. Minum sekurang-kurangnya 8 gelar air sehari
2. Makan banyak buah
3. Tidur kena cukup. Sekurang-kurangnya 8 jam sehari
4. Jangan lupa basuh muka setiap hari
5. Gunakan LACTACYD untuk pastikan V anda segar sepanjang hari

lactacyd

Lactacyd adalah jenama nombor 1 di Malaysia untuk alat penjagaan wanita. Sudah lebih 25 tahun Lactacyd menjadi peneman setia kaum Hawa di Malaysia. Kalau anda seorang wanita, pastinya anda pernah dengan tentang Lactacyd. Daripada pembacaan Abang Nara, memang tak cukup untuk membasuh V hanya dengan air kerana bahagian tersebut paling sensitif untuk seorang wanita. Sebab itulah Lactacyd menjadi pilihan ramai untuk memastikan kebersihan dan kesegaran sepanjang hari.

lactacyd

Lactacyd White Intimate dan Lactacyd Revitalize merupakan gabungan terbaik untuk penjagaan V seorang wanita. Dengan ‘milk essences’ yang ada di dalamnya, Lactacyd White Intimate dan Revitalize ini bukan sahaja membersihkan malah turut memberikan ‘natural lightening’ dan ‘firming’ kepada V anda. Abang Nara nak terang pun bukannya tahu sangat. Cuba korang tengok video-video di bawah ini.

Lactacyd White Intimate

Lactacyd White Revitalize

Abang Nara ada juga terbaca yang sesetengah kaum Hawa menggunakan ‘antiseptic’ untuk membersihkan V mereka. Sebenarnya antiseptic tak bagus digunakan kerana ia boleh mendatangkan kemudaratan kepada V anda. Guna Lactacyd je dah cukup. Tak percaya? Tengok video kat bawah nie.

Banyak lagi informasi menarik mengenai Lactacyd dan V anda yang ada dikongsikan di www.lactacyd.com.my dan Facebook Lactacyd. Kalau anda seorang wanita, anda WAJIB membacanya. Kalau anda seorang lelaki (lebih-lebih lagi yang dah berkahwin) boleh turut sama membaca untuk dijadikan panduan. Mana tahu terkeluar topik ini dengan isteri anda. Tak gitu?

lactacyd

Sempurnakan kewanitaanmu dengan Lactacyd hari ini juga.

Written by serenity | December 1st, 2014

Tidak dinafikan semakin ramai selebriti tanah air yang berhijrah sejak kebelakangan ini. Biasanya penghijrahan selebriti diberi publisiti meluas, dan boleh dikatakan majoriti dari mereka kemudiannya sering diundang untuk memberikan ceramah agama atau mengendalikan program berunsur keagamaan atau dirujuk tentang hal-hal keagaamaan.

Ada juga yang mempersoalkan tentang perkara ini, bila mana selebriti dilihat masih belum mempunyai ilmu yang mencukupi namun memberikan ceramah agama kepada orang ramai. Ia dipanggil fenomena ‘ustaz dan ustazah ekspres’.

Baru-baru ini, melalui Perhimpunan UMNO, Datuk Dr. Mashitah Ibrahim dengan lantang menyuarakan mengenai beberapa isu, namun yang mendapat perhatian ialah mengenai fenomena ‘ustaz dan ustazah ekspres’ ini. Beliau meminta kerajaan memantau kewujudan golongan ‘ustaz’ dan ‘ustazah ekspres’ terutama di dalam PAS.

Ustazah Dr. Mashitah juga menyentuh mengenai pendakwah yang banyak membuat lawak, katanya jika ingin melihat ceramah lawak baik tonton program lawak macam MLM 2014.

Ucapan Dr. Mashitah mendapat sambutan dan sokongan dari wakil-wakil wanita yang hadir di perhimpunan itu, bagaimanapun ia mendapat kritikan hebat di media sosial. Sudah tentu beberapa selebriti yang dikaitkan dengan fenomena ini memberikan reaksi mereka. Antaranya ialah Abby Abadi. Melalui HarakahDaily, selebriti itu menyuarakan ketidakpuasan hatinya tentang perbahasan Dr. Mashitah.

Kesal bila beliau lebih risaukan dengan wujudnya mereka yang berhijrah mengikut ajaran Islam sedangkan hiburan di televisyen yang semakin melalaikan beliau tidak ambil peduli.

Jika beliau berpendidikan agama sepatutnya berbangga dengan penghijrahan golongan-golongan artis yang semakin ramai mendekati agama.

Saya selalu mengikuti majlis-majlis ilmu yang disampaikan sama ada dalam bentuk hiburan, lawak atau sebagainya, bagi saya itu bukan satu kesalahan.

Malah saya melihat lebih ramai mereka yang hadir mengikuti majlis-majlis ilmu kerana bagi mereka penyampaian tersebut memberi kesan kepada pemahaman tentang apa yang mereka ingin ketahui.

Kalau kita tidak mampu untuk mengajak orang lain kepada Islam kerana menjaga jawatan, kita tidak perlu menghentikan usaha orang lain.

Pada pendapat kami apa yang dikatakan oleh Dr. Mashitah ada betulnya, namun mungkin cara dia mengutarakannya menyebabkan banyak jiwa yang tersentap.

Mungkin selepas ini selebriti yang digelar ‘uataz dan ustazah ekspres’ ini perlu meningkatkan kefahaman dan ilmu berkenaan agama Islam terlebih dahulu sebelum berceramah mengenai agama kepada orang ramai bagi mengelakkan mereka menerima kritikan. Apa kata anda?

Written by AbangNara | December 1st, 2014

Jumaat lalu, telah pun berlangsung separuh akhir ketiga Muzik-Muzik sekaligus menyaksikan 12 buah lagu telah dipilih untuk bertarung di Anugerah Juara Lagu yang ke 29 (AJL29). Secara jujur, ada beberapa lagu yang Abang Nara agak kecewa kerana tidak terpilih. Contohnya seperti lagu ‘Mewangi’ nyanyian Akim. Ia sebuah lagu yang hebat pada pendapat Abang Nara.

anugerah juara lagu
Namun siapalah diri ini untuk mempertikaikan keputusan para juri profesional. Mereka lebih hebat dan berwibawa. Redha sajalah. Apa pun, kesemua 12 lagu yang terpilih untuk AJL29 kali ini memang power-power belaka. Sukar untuk membuat ramalan lagu mana yang akan dinobatkan sebagai juara. Berikut ialah senarai 12 lagu tersebut.

1. Joe Flizzow dan Sonaone – Apa Khabar
2. Hazama – Malaikat
3. Yuna – Lelaki
4. Alyah – Sesal Separuh Nyawa
5. Bunkface dan Amy Search – Rentak Laguku
6. Hafiz – Matahari
7. Dato Hattan dan Waris – Gadis Jolobu
8. Indah Ruhaila – Percayalah
9. Stacy – Gilalah
10. Mojo – Romancinta
11. Dayang Nurfaizah – Di Pintu Syurga
12. Shila Amzah – Masih Aku Cinta

anugerah juara lagu

AJL29 akan berlangsung pada 18 Januari 2015 dan akan disiarkan secara ‘live’ di TV3 bermula jam 9 malam. Nantikan ramalan Abang Nara seperti biasa apabila AJL29 semakin hampir kelak. Apa pendapat anda? Adakah anda berpuas hati dengan kesemua 12 lagu ini? Kongsikan pendapat di ruangan komen.