Written by AbangNara | October 23rd, 2014

14 November ini, Maharaja Lawak Mega 2014 akan kembali untuk tatapan para peminat lawak seluruh Malaysia. Untuk MLM kali ini, yang paling mengejutkan sudah tentu ketiadaan Johan dan gabungan kumpulan Jambu bersama Zizan. Tauke, Yus dan Zizan akan membentuk satu kumpulan yang bernama ‘Virus’. Menariknya banyak pihak di luar sana awal-awal lagi sudah menyatakan yang kumpulan Virus bakal bergelar juara walaupun MLM2014 belum lagi bermula.
kumpulan virus mlm2014Untuk makluman, sistem pemarkahan untuk peserta MLM2014 masih dikekalan seperti musim-musim yang terdahulu iaitu 70 peratus oleh juri tetap dan 30 peratus daripada undian para peminat. Buat masa ini, 4 juri yang bakal mengadili MLM2014 masih belum diketahui dan hanya akan diumumkan pada episod pertama program ini. Berikut adalah senarai 10 peserta ‘Fast Lane’ yang sudah pasti akan bertarung dalam MLM2014.

1. Sepahtu – Jep, Shuib & Ilya
2. Shiro – Ajak & Shahrol
3. Bocey – Acey, Abam & Fad
4. Virus – Tauke, Yus & Zizan
5. Nabil
6. Comey – Suhaimi & Rophie
7. SYJ – Jihan Muse, Yassin & Yassin
8. Jalor – Along, Rahim & Joey
9. Sayot – Zam Jr (Skool Of Lawak), Filzah (Skool Of Lawak), One (Skool Of Lawak)
10. Kepoh – Izu, Pian & Kamal

zizan

Berdasarkan musim-musim sebelum ini, akan ada kumpulan baru yang membuat kejutan dengan menunjukkan prestasi yang memberangsangkan berbanding kumpulan-kumpulan otai. Contoh tahun lalu ialah Bocey yang mendapat tempat ketiga. Rasanya tahun ini Bocey pasti akan memberikan saingan sengit sekali lagi. Tak sabar rasanya nak menunggu MLM2014. Semoga para peserta dah bersedia untuk memberikan yang terbaik buat para pengikut setia program ini.

[flowplayer id=”30008″]

Written by AbangNara | October 23rd, 2014

Terujanya Abang Nara tengok mak ayah yang membawa anak-anak mereka ke uji bakat Dugrostar. Masing-masing muka ‘excited’. Dugrostar yang dianjurkan oleh Dugro ini adalah bertujuan untuk mendorong kanak-kanak mencungkil potensi diri mereka sepenuhnya dan mempamerkan bakat mereka kepada seluruh negara! Tak sabar rasanya nak tunggu anak Abang Nara si Aariz tue besar. Nanti boleh bawak dia sertai Dugrostar!!!

dugrostar

tengok tue barisannya. Ramai sungguh

Dengan Dugrostar, kanak-kanak berpeluang untuk menjadi bintang. Peluang ini terbuka kepada kanak-kanak dalam dua kategori berasaskan umur: tiga hingga enam tahun dan enam tahun lebih hingga 10 tahun. Peserta dalam setiap kategori umur boleh menyertai dalam tiga segmen ini – menyanyi, menari, bermain alat muzik atau gabungan kesemua bakat ini, serta membuat persembahan secara individu atau berkumpulan sehingga seramai enam orang. Hmmm. Anak Abang Nara setakat nie yang Nampak jelas bakatnya ialah kehebatan menendang bola. Boleh kira ke?

dugrostar

comelnya 4 kanak-kanak ini

Penyertaan Dugrostar yang bermula pada 21 Ogos lalu telah pun tamat pada 12 Oktober baru-baru ini. . Kira-kira 6,000 kanak-kanak telah tampil menunjukkan bakat masing-masing. Banyak rupanya kanak-kanak di Malaysia ini yang mempunyai bakat menyanyi, bermain alat muzik dan juga menari. Kini sudah tiba masanya untuk peringkat akhir Dugrostar yang akan berlangsung di 7 buah negeri. Seramai 280 kanak-kanak berpeluang memenangi hadiah wang tunai yang berjumlah RM175,000.

dugrostar

Di kesempatan ini, Abang Nara nak mengajak anda semua untuk menyaksikan peringkat akhir Dugrostar yang akan berlangsung seperti di bawah:-

KB Mall, Kelantan 24-25 October 2014
Plaza Merdeka, Sarawak 31 October-2 November 2014
Sunway Pyramid, Selangor 31 October-2 November 2014
One Borneo, Sabah 8-9 November 2014
Mahkota Parade, Malacca 7-9 November 2014
KSL Mall, Johor Bahru 7-9 November 2014
Queensbay Mall, Penang 13-16 November 2014

Abang Nara pasti akan pergi yang kat Sunway Pyramid untuk melihat sendiri bakat kanak-kanak Malaysia. Yang penting, kena bawa anak dan isteri sebab banyak aktiviti menarik yang akan berlangsung. Ada pertandingan mewarna, ada Dugrostar Dance, main pasir, face painting dan macam-macam lagilah. Sambil anak Abang Nara memenatkan diri bermain segala aktiviti yang disediakan, bolehlah Abang Nara tengok aksi kanak-kanak Dugrostar di atas pentas. Tak sabar rasanya!!!

dugrostar

Setiap pemenang di setiap lokasi akan menerima hadiah-hadiah yang amat menarik. Nampak gayanya Abang Nara pun dah kena mula latih Aariz mulai sekarang. Tahun depan kalau ada lagi Dugrostar, bolehlah kami turut serta. Mana tahu boleh menang hadiah yang sangat awesome ini:-

Tempat pertama : RM5,000.00 + trofi + sijil
Tempat kedua : RM3,000.00 + trofi + sijil
Tempat Ketiga : RM1,000.00 + trofi + sijil
Ke 4 hingga ke 20 : Hadiah saguhati + sijil

Bukan itu saja, kepada mereka yang betul-betul nak sertai Dugrostar tapi terlepas tarikh pendaftaran, boleh juga turun ke Dugrostar roadshow tu! Penganjur Dugrostar akan menyediakan booth yang dinamakan Dugrostar Studio (Wild Card) di semua pusat membeli-belah yang Abang Nara tersenarai di atas. Pendaftaran adalah percuma! Untuk menyertai, anak-anak boleh menari, menyanyi atau lakukan apa-apa yang boleh menunjukkan bakat anak-anak untuk pertandingan ini. Penganjur akan pilih seorang pemenang daripada kumpulan 3 hingga 6 tahun dan seorang pemenang daripada kumpulan 6 hingga 10 tahun masing-masing daripada 7 lokasi tersebut untuk memenangi wang tunai sebanyak RM1000 bagi setiap kategori!

dugrostarAbang Nara suka sangat dengan inisiatif Dugrostar daripada Dugro ini. Program seumpama ini pastinya akan membantu anak-anak kita menjadi lebih kreatif. Kadangkala anak-anak kita ini bakatnya jauh lebih hebat daripada apa yang kita sangkakan. Dugrostar boleh menjadi platform untuk mereka menunjukkan kehebatan sebenar. Jangan kita selaku ibu bapa pula yang terkejut dan terkesima apabila melihat persembahan mereka. Jom ramai-ramai kita meriahkan peringkat akhir Dugrostar dengan menghadirkan diri ke lokasi berdekat. Maklumat lanjut layari www.dugrostar.com.my.

Written by AbangNara | October 23rd, 2014

Yeah~~~~~ Kalau sebelum ini macam-macam khabar angin yang bertiup mengenai Jep Sepahtu, kali ini pelawak ini telah membuat pengakuan yang pastinya meruntun hati para peminatnya di luar sana. Jep mengakui wanita yang dikenali sebagai Nazeera Sardi adalah gadis yang paling rapat dalam hidupnya buat masa ini, sekaligus menutup khabar angin yang Jep sudah bertunang. Menariknya, Jep sendiri telah memuatnaik gambarnya bersama Nazeera di akaun Instagram.

jep nazeera sardi

Sama cantik sama padan kan? Hehehe. Jep telah mengenali Nazeera 6 tahun yang lalu namun hubungan mereka terputus kira-kira 2 tahun lepas. Kini mereka kembali berbaik semula. Semoga selepas ini hubungan mereka akan ke fasa seterusnya. Kata Jep menerusi Mstar Online:-

Tak tahu nak cakap macam mana tetapi apa yang boleh saya katakan, dia adalah wanita yang paling rapat dalam hidup saya setakat ini. Dan tiada apa yang perlu dirahsiakan. Sebab itu saya memuat naik beberapa foto kami di Instagram.

Tiba-tiba pula kami berkawan balik pada awal tahun ini. Kenapa dia? Perkara ini melibatkan hati, biarlah hati saya seorang saja yang tahu. Yang penting kami sudah pun mengenali keluarga masing-masing.

Tetapi jangan pula ingat saya memuat naik foto-foto berkenaan kerana ingin melenyapkan gosip saya sudah bertunang. Bukan. Saya nak buktikan yang saya bukan gay…hahaha

jep nazeera sardi

Semoga hubungan Nazeera Sardi dan Jep Sepahtu akan berakhir dengan pengakhiran yang penuh gembira. Sama-samalah kita doakan. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

[flowplayer id=”29996″]

 
Written by AbangNara | October 23rd, 2014

Nasib baik Abang Nara bangun awal dan buka TV3 hari ini. Menerusi rancangan Malaysia Hari Ini, akhirnya wajah sepasang anak Nurul Syuhada Nurul Ain telah didedahkan kepada orang ramai. Comel sangat-sangat. Untuk makluman, Nurul Syuhada telah dikurniakan seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan pada hujung bulan September yang lalu. Seorang dilahirkan secara normal manakala seorang lagi secara pembedahan.

nurul syuhada nurul ain

Maaf kerana kualiti gambar agak kurang memberangsangkan. Ini semua salah TV3 sebab tak buat saluran HD. Hehehe. Seronok plak tengok Nurul Syuhada dapat anak kembar. Mesti tak menang tangan nak menjaga. Seorang bangun, seorang tidur. Seorang nak susu, seorang nak didukung. Hehehe. Abang Nara dapat bayangkan keseronokan dan keterujaan menjaga kembar.

nurul syuhada nurul ain

Nurul Syuhada akan bercuti selama 3,4 bulan untuk menjaga anak kembarnya ini. Semoga si comel 2 orang ini akan membesar dengan sihat sejahtera. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Jom semua shopping shawl yang cantik ni dengan harga RM15 sahaja! Banyak lagi jenis shawl terbaru dan cantik2 kat sini, yang penting harga sangat2 murah!

Boleh click: facebook.com/Gudangmy
Call/sms/Whatsapp: +6019-3618718

 photo Gudangmy_zps276203b3.jpg

 
Page 10 of 35« First...89101112...2030...Last »