Written by AbangNara | August 26th, 2013

Kah kah kah. Ok izinkan Abang Nara bergelak ketawa terlebih dahulu. Ini macam punya peminat pun ada ke. Kadang-kadang Abang Nara hairan bin ajaib pun ada juga dengan peminat-peminat yang kemaruk minta “reply”, “RT” dan apa-apa lagilah di Twitter, Instagram dan Facebook dengan artis kesayangan mereka. Best sangat kot agaknya.

hanez suraya

Selaku peminat anda perlu ingat, si selebriti kesayangan anda tue ada kerja juga. Tak adalah 24 jam menghadap laman sosial je. Mana yang sempat jawab, pasti akan mereka jawab. Kalau ada rezeki korang, adalah. Kesian pula tengok ada peminat Hanez Suraya yang sampai tahap “meroyan” tak dapat balasan mesej daripada dirinya. Kata Hanez:-

Ada peminat meroyan sebab dia tengok Hanez membalas pesanan seorang lelaki, jadi dia ingat Hanez melayan mesej peminat lelaki sahaja. Dia tidak memeriksa terlebih dulu siapa orang itu, sebaliknya terus marah-marah sebab Hanez tidak membalas pesanan daripadanya.

Kebetulan Hanez ternampak dia menghantar kembali tweet (yang mengandungi perkataan kesat) itu, tetapi Hanez cuma membalasnya dengan perkataan “bahasa jiwa bangsa”. Tak sangka pula peminat Hanez yang lain serang dia di Twitter. Ada yang cakap, imej peminat itu saja nampak baik tetapi bahasanya teruk. Apabila diserang seperti itu, dia terus menukar gambar profil.

hanez suraya

Macam-macam kan? Daripada korang semua berebut dan menanti balasan mesej daripada selebriti kegemaran masing-masing, lebih baiklah masa itu digunakan untuk buat kerja berfaedah. Bukannya ada faedah yang besar pun kalau sekadar dapat “reply”. Tak adalah korang terus jadi cantik macam si Hanez nie. Tak ke gitu? Ke memang ada yang jenis kemaruk tak ingat nak dapat balasan sebab nak tunjuk kat member-member?

P.S: Bagaimana sistem brek ABS berfungsi

Written by AbangNara | August 26th, 2013

Kadangkala kesian juga FINAS dibuatnya. Tolong salah, tak tolong pun salah. Selepas dibidas dan dipersalahkan atas kejatuhan kutipan filem tempatan oleh Ahmad Idham, Mejar David Teo tampil untuk mempertahankan badan tersebut dan membidas kenyataan rakan seperjuangannya itu.

david teo

Kata David Teo:-

Janganlah menuding jari kepada FINAS apabila filem tidak dapat sambutan. Saya harap produser atau pengarah dapat membetulkan diri. Saya meletakkan kesilapan pada produser itu sendiri sekiranya penonton tidak berminat menonton filem mereka, bukan salah FINAS, pawagam, penonton atau media. Strategi pemasaran tidak menjadi juga adalah sebabnya.

Jangan jadi produser filem sekiranya tidak bersedia mengambil risio mengalami kerugian. Sekiranya tidak mahu rugi, lebih baik simpan saja duit dalam simpanan tetap di bank atau beli bangunan tiga tingkat sebagai pelaburan. Setiap bulan boleh kutip kadar faedah dan keuntungan.

ahmad idham

Abang Nara sokong kata-kata Mejar David Teo. Buat filem memang ada untung ruginya. Bukan senang nak memikat penonton datang ke pawagam. Filem yang dihasilkan mestilah kena dengan selera rakyat Malaysia. Jangan main syok sendiri sahaja. Tambah David Teo lagi:-

Saya cukup kesal dengan kenyataan Idham. Sebelum ini dia ahli lembaga FINAS. Dulu, masa dia di FINAS dia tidak buat apa-apa cadangan untuk bantu filem. Dulu dia dapat duit berjuta-juta ringgit daripada rebat dan skim insentif FINAS tidak pula bising-bising. Saya harap Idham sedar diri!

Kenyataan Idham yang mempertikai dan merendahkan FINAS, malah mencadangkan lebih baik FINAS ditutup saja kalau tidak mampu memikul amanah kerajaan adalah kenyataan yang cukup tidak bertanggungjawab. Idham boleh diumpamakan kacang lupakan kulit selepas mengaut keuntungan berjuta-juta. Sebagai bekas ahli lembaga FINAS, Idham seharusnya mempertahankan FINAS.

Fuh ~~ Memang pedas kata-kata David Teo. Namun ada kebenarannya kan? Abang Nara tak tahu apa sebenarnya terjadi di dalam industri filem, tetapi untuk menyalahkan satu pihak sahaja kerana kutipan filem anda tidak bagus adalah satu tindakan yang tidak wajar. Kena banyak buat kajian dan kadang kala perlu mengaku kesalahan sendiri. Tak gitu? Apa kata anda?

P.S: Nissan Patrol catat rekod baru

Written by AbangNara | August 26th, 2013

Setiap hari Ahad, Abang Nara memang tak pernah ketinggalan membeli Berita Minggu. Banyak kisah-kisah menarik dan sensasi diselitkan di dalam ruangan BiPop. Antara ruangan yang paling hangat sudah tentu tulisan daripada Kak Pora. Memang panas meletup!!!

zarina anjoulie

Semalam, Kak Pora mendakwa bahawa pelakon penuh kontroversi, Zarina Anjoulie Lavocah pernah mendirikan rumahtangga dengan seorang lelaki tua sebelum ini. Perkahwinan tersebut sayangnya tidak dapat bertahan lama. Menariknya, perkahwinan tersebut berlangsung ketika Zarina sudah bergelar artis dan sedang hangat dilanda kontroversi.

zarina anjoulie

Fuh ~~ Memang panas sungguh gosip kali ini kan? Diharap Zarina Anjoulie dapat tampil dan membuat pengesahan mengenai khabar angin ini. Kalau betul, nak juga tahu siapakan lelaki yang pernah bergelar suami untuk dirinya. Mesti bukan calang-calang orangnya. Tak gitu?

Written by AbangNara | August 26th, 2013

Niat di hati memang Abang Nara tak ingin lagi menulis mengenai kemelut rumahtangga Rita Rudaini dan Aidil Zafuan ini. Namun jawapan-jawapan yang diberikan oleh Rita menerusi BiPop semalam memang masuk akal. Buat anda yang tidak tahu, Aidil sebelum ini memaklumkan yang Rita berbohong ketika memberikan kenyataan kepada media.

rita rudaini

Memang panjang lebar Rita Rudaini membalas dakwaan Aidil. Makin keliru Abang Nara dibuatnya. Antara petikan kata-kata Rita ialah:-

Tak payahlah Aidil nak tuduh saya memburukkannya. Keluarga dia pernah burukkan saya dalam akhbar, Twitter, dan Facebook. Siap panggil wartawan datang rumah buat sidang akhbar lagi. Saya terima. Tapi sampai bila? Saya juga manusia biasa, ada tahap kesabaran. Dulu setiap kali saya kena makin hamun dengan keluarganya, Aidil tidak pernah mempertahankan saya.

ritaAbang Nara, kalau buat novel, drama atau filem mengenai kisah hidup pasangan ini, memang boleh jual punya. Tak gitu? Kepada anda yang mengikuti perkembangan rumahtangga pasangan ini, sila baca artikel ini sepenuhnya untuk mendalami kata-kata Rita sepenuhnya.

 
Page 6 of 25« First...45678...20...Last »