Written by serenity | November 27th, 2011

Pelakon terkenal, Fauziah Ahmad Daud, menyatakan kepada Utusan Malaysia yang dia akan menyaman Johan Raja Lawak, pasangannya sewaktu mengacarakan Festival Filem Malaysia Ke 24 kerana mengaibkannya. Ini ialah berkenaan cara lawak Johan sewaktu mengacarakan festival itu yang menggunakan Fauziah sebagai bahan lawak dalam nada persendaan:

Dia memang kurang ajar. Bukan setakat bakat saya, malah arwah ibu dan bapa saya turut dipersenda sesuka hati. Namun yang paling saya terkilan, dia boleh mempersendakan Tahun Gajah, tahun kelahiran Nabi Muhammad junjungan kita.

Ini satu penghinaan dan saya tak boleh bertoleransi dengan orang yang biadap seperti itu.

Sebenarnya tidak nampak pada mata kami seolah Fauziah sedang menahan perasaan malam itu, tetapi dia berkata:-

Saya tak tahu kalau ada yang perasan atau tidak, tetapi sepanjang berada di pentas, saya hanya menahan rasa kecewa dengan kerenah Johan yang kurang ajar.

Sebagai manusia, bohonglah kalau saya tak terasa bila orang memperkotak-katikkan arwah ibu dan bapa, mengutuk saya ni dah tua dan sebagainya.

Jangan kerana saya ni anak yatim dan tidak bersuami maka orang boleh memperlekehkan saya.

Saya tahu saya ni dah berusia, tetapi saya tidak perlukan orang untuk menyedarkan saya mengenainya.

Hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu perasaan saya ketika dimalukan sebegitu sekali.

Tidak menafikan Johan berbakat dalam bidang jenaka, Fauziah menambah yang Johan turut datang lewat 3 jam untuk latihan:-

Saya tahu dia berbakat untuk buat lawak tetapi cara dia melampau. Sudahlah masa latihan sebelum majlis berlangsung dia datang lewat.

Kami diminta datang pukul 3 petang, dia sampai pukul 6 petang. Macam mana tu? Tiga jam saya menunggu, tetapi dia langsung tidak minta maaf pada saya.

Pembantu peribadi dia yang malu dan berkali-kali minta maaf dari saya. Mana budi bahasa? Tetapi saya sedikit pun tidak bising pada dia. Kalau dia nak jawab, jawablah pada Astro.

Fauziah juga nekad dengan keputusannya untuk menyaman Johan:-

Saya berpegang pada hak asasi manusia. Tidak kira siapa pun, kalau mereka telah memperlekehkan maruah diri dan ibu bapa saya, saya tidak akan bertolak-ansur.

Biar dia datang minta maaf sekali pun, saya tidak akan layan. Sebab seseorang harus bangkit memberi pengajaran kepada budak baru seperti dia yang tak tahu apa makna menghormati.

Bukan saya datang cari Astro untuk minta jadi pengacara malam itu, tetapi Astro yang datang cari perempuan buruk ini untuk menjayakan majlis.

Tapi saya datang bukan untuk diperlekeh-lekeh begitu.

Saya akan bangkit mewakili mana-mana artis senior yang rasa diri mereka diperlekehkan orang baru.

Jangan main-main dengan Fauziah Ahmad Daud. Saya tidak akan lepaskan budak ini.

Pada pendapat kami, teguran melalui media pun sudah cukup, tetapi Fauziah berhak melakukan apa yang dirasakannya perlu. Wajarkah Johan disaman pada pendapat anda? Kredit gambar MKstreet.

Written by AbangNara | November 25th, 2011

Nah surat penjelasan  daripada Ernst & Young tentang penarikan kemenangan Yuna dalam AIM baru-baru ini. Semoga penerangan ini akan dapat mengelakkan sebarang teori kononnya wujud konspirasi untuk memenangkan pihak-pihak tertentu.

surat penjelasan ernst and young

Sementara itu Yuna di dalam Twitternya menyatakan yang dia OK dengan keputusan ini dan berharap agar orang lain pun turut OK. Kalau tuan punya kena tarik trofi pun dah kata dia OK, kita pun OK jugaklah kan?

yuna

Sekali lagi Abang Nara berharap agar perkara seperti ini tidak berulang lagi.

Written by serenity | November 25th, 2011

Mungkin kerana sedikit terganggu dengan kontroversi yang menyelubungi Festival Filem Malaysia ke 24 (FFM 24) di mana Hikayat Merong Mahawangsa memenangi anugerah Filem Terbaik, Yusry telah mengeluarkan kenyataan yang tidak menang anugerah lebih baik kerana ia menyebabkan pengarah itu kehilangan kawan:-

Kenyataan Yusry yang sedang sibuk dengan penggambaran Vikingdom sememangnya penuh makna, dan rasanya sepatutnya tidak jadi begini. Mungkinkah karyawan filem Malaysia kurang semangat kesukanan? Biarpun ada yang mempertikaikan, bolehkah kita menafikan yang Hikayat Merong Mahawangsa sememangnya filem terbaik untuk tahun ini walaupun ia filem dwibahasa?

Apa pun, buat yang tidak memenangi anugerah, cubalah lagi dengan bersungguh-sungguh. Kalau ada rezeki anda tahun hadapan, pasti takkan ke mana bukan?

Lagi pun ia sekadar anugerah. Kemenangan bukan segalanya.

Written by serenity | November 25th, 2011

Masih ingat lagi entri kami yang ini? Laman Murai telah mendapatkan kenyataan Lisa Surihani tentang gosip tersebut, dan pelakon itu tidak mengiakan dan menafikannya. Cuma katanya, sebagai seorang perempuan tidak wajar kalau dia sendiri menguar-uarkan tentang itu kepada umum.

Saya rasa lebih elok sekiranya pertanyaan mengenai perkahwinan kami itu dijawab oleh Yusry. Malah dia telah pun berpesan kepada saya bahawa dia sendiri akan menjawab mengenai isu perkahwinan kami.

Lisa menyatakan yang Yusry sedang sibuk dengan penggambaran Vikingdom:-

Cuma beri dia sedikit masa lagi kerana sekarang dia sedang sibuk menyiapkan filem Vikingdom. Jadi selepas dia menyelesaikan penggambaran filem tersebut sekitar bulan depan, bolehlah anda semua bertanyakan hal tersebut kepadanya.

Jawapan yang saya berikan tadi bukanlah untuk melarikan diri daripada soalan anda semua. Cuma sebagai wanita tak manis sekiranya saya yang membuat pengumuman. Lagipun dia dah berpesan kepada saya biar dia yang memberitahu kepada umum, jadi kita tunggu sahajalah bulan Disember depan.

Lisa turut mengakui yang perkenalan mereka belum sampai setahun, tetapi itu bukan tanda aras bagi menilai perhubungan mereka, sebaliknya dia memang sudah bersedia bergelar isteri:-

Kami saling mengenali tidak sampai setahun. Tapi itu bukan alasan kami tidak boleh mengakhiri perhubungan ini ke fasa perkahwinan. Kerana sebelum ini saya sendiri pernah terlibat dalam hubungan cinta selama lapan tahun dan akhirnya hubungan itu putus.

Bagi saya masa bukanlah ukuran untuk menilai sesebuah perhubungan itu. Selagi kita bersama orang yang kita sayang, kita tidak akan pernah berhenti daripada terus mengenali dirinya. Jadi kalau kita kenal hanya sekejap dan berkahwin, kita masih boleh mengenalinya lagi selepas itu.Malah saya sendiri sudah bersedia untuk bergelar isteri.

Bagi kami kenyataan Lisa ini adalah sesuatu yang positif. Lisa pernah menyatakan jua yang kedudukannya sebagai ‘Wajah Eksklusif Astro’ memungkinkan perkahwinannya disiarkan secara eksklusif oleh Astro. Ramai ke jejaka-jejaka yang patah hati dengan keputusan Lisa? Kredit gambar pada Fanpage Lisa Surihani.

***

Seminar Pengurusan Amalan Terbaik Badan Bukan Kerajaan bermula hari ini di Hotel Putra, KL. Telefon 03-20523600 untuk maklumat lanjut.

Page 4 of 28« First...23456...1020...Last »