Written by AbangNara | January 30th, 2013

Sejak jadi seorang ayah, Abang Nara makin memahami perasaan Jimmy Shanley. Pasti sedih apabila hanya dapat berjumpa dengan anak sendiri selama 2 jam sahaja. Tak sempat nak melepaskan rindu di dada.

jimmy shanley

Namun daripada tak dapat bertemu langsung, at least 2 jam dapat jugaklah menatap wajah si anak. Daripada gaya kata yang dituturkan, seperti Jimmy tidak selesa kerana ibu mertuanya turut berada bersama ketika dia bertemu dengan anaknya. Kata Jimmy menerusi Harian Metro:-

Masa dua jam untuk saya berjumpa dengan anak tidak mencukupi. Saya mengandaikan dapat bermalam dengan anak, tapi tidak dapat sebab bekas ibu mertua ada bersama. Sebab itu saya putuskan tidak jumpa anak bila ibu mertua ada.

jimmy
Untuk makluman, kali terakhir Jimmy Shanley berjumpa dengan anaknya ialah pada 23 Januari lalu di rumahnya Putra Height, Subang Jaya. Ibu mertua Jimmy iaitu Datin Muniroh Kassim yang mengambil inisiatif mengatur pertemuan ini. Abang Nara respek sungguh dengan usaha Datin Muniroh yang sanggup berbuat demikian.

Baca Yang Ini Pulak:-

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

53 responses to 2 Jam Jumpa Anak Tidak Cukup – Jimmy Shanley

  1. amirnawawi says:

    Semoga kemelut keluarga ni bersudahan dengan baik

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 50 Thumb down 4
    • maddox says:

      Baiknya mak mertua.. Sayangnya kalau perkahwinan mereka gagal. Sedangkan suami isteri yg masih bersama pun ada yg menahan hati dgn sikap mertua.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 43 Thumb down 4
      • Anonymous says:

        Mak mertua nak bagi jumpa pun dah cukup baik dah…patut ucap terima kasih la bro..mula mula 2 jam lama lama dia bagi la 2 malam ke…pelan pelan la bro..janji dpt jumpa anak sudah..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 70 Thumb down 17
        • kiah propa says:

          masalahnye….kalau niat mak mertua nak jumpakan anak dengan bapak tu bagusla.tapi….hurmmm. pikir sndri la..dah besar kan?

          Hot debate. What do you think? Thumb up 5 Thumb down 5
        • Juliana Banoss says:

          Kalo ko baik lama-lama mak mertua ko faham lah, ni belum apa2 dah komplain harus mak mertua potong sejam lagi nanti….

          kukukata.blogspot.com/2011/05/gambar-pasangan-gay-bersama-anak-anak.html

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 29 Thumb down 3
      • TUTU says:

        2 jam jumpa anak mmg x cukup ..
        kalau buat anak lg la x cukup 2 jam .. hahahahahaha

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 52 Thumb down 10
      • Olga says:

        pelik lah.. kat blog Roti Kaya cakap Jimmy x nak jumpa anak dia dgn mak mentua dia! mana satu entah yg betol!

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 7
        • kairy says:

          olga ko dh salah paham…jimmy ckp tak nak jumpa dgn mak mertua dia jer bukan dgn anak dia

          Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 2
      • yUyU says:

        dulu aku ingat depa ni jodoh panjang sebab muka lebih kurang ja, skali jadi macam ni, serabut tak sudah..harap2 la depa dapat selesaikan dgn baik2 saja… emm.. makanya tak boleh percaya la org tua2 kata muka sama ni jodoh panjang kan? huhu

        Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 2
    • Ferra says:

      Jimmy, tiada istilah bekas Ibu mertua. Ibu mertua samalah seperti ibu kita sendiri jugak walaupun dah bercerai. Tentang, berjumpa dengan anak tu biarlah apa pun terjadi kmu ada hak berjumpa dengan anak kmu sendiri..tiada siapa yg boleh menghalang..kan anak itu darah daging kmu

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 29 Thumb down 4
    • Mira says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 29 Thumb down 60
  2. Jemai says:

    Tak habis2 lagi ke isu ni?

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 2
  3. pengkritik tetap says:

    serious kasihan dgn nasib yg menimpa jimmy..bertimpa-timpa..

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 4
  4. Anonymous says:

    pembetulan sikit…takde istilah ‘bekas ibu mertua”

    istilah ‘bekas isteri” ada.

    kamu dan ibu mertua SELAMA-LAMANYA haram berkahwin.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 44 Thumb down 4
  5. Anonymous says:

    Dah dah la tu wahai isteri jimmy. Kesian lah jimmy. Dia juga seorang bapa dan ada hak ke atas anaknya. Haihhh

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 27 Thumb down 5
  6. Someone Like You says:

    Apa pun jadi, dia adalah bapa anak tu.. jgn di pisahkan. Biarlah anak itu mengenal dan merasa kasih seorang bapa. Yg memisahkan mereka lebih berdosa…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 3
  7. Anonymous says:

    Kesian.. janganlah buat tembok antara bapa dan jugak anak..sbb tanpa bapa tiadalah anak.. anak yang lahir pun darah dagingnya jugak..
    nnti kelak anak tiada kasih sayang dari bapa.. sedihnya..
    kita doakan yang terbaik untuk mereka

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 3
  8. saya nk jimmy says:

    kawen ngn sy je la jimmy…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 4
  9. jimi palikat gajah duduk bersimpuh says:

    Jimmy, apa pun yg terjadi xkan dapat diundur. Tp tolonglah hargai anugerah x ternilai yg Allah bg pd kamu-zuriat yg cantik, sihat dan sempurna. Didiklah dia menjadi anak yg soleh. Zuriat kamu dilimpahi kemewahan, maka sbgi bapa pastikan kemewahan tidak mengaburinya. Ingtlah, 1 minit bersama anak pun akan memadai jika kita bijak memanafaatkannya.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 3
  10. mama says:

    2jam? mana cukup… at lease bagilah separuh hari ker… kesian si anak n sibapa.. macam mana anak nak mesra kalau hanya ada 2jam dengan anak… kealah adil.. walauoun hubungan rumahtangga xberpanjangan.. tapi hubungan anak hingga akhir hayat, lagi2 anak perempuan… pertimbangkalah masalah ni

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 3
  11. Prihatin says:

    bersabarlah ye….ganjaran org yg bersabar ni besar..=)

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 2
  12. aku says:

    kenapa bila bercerai emak mertua disebut sebagai bekas? tahu tk? hubungan ibu mertua dgn menatu tidak akan putus dengan adanya anak. anak adalah penyambung hubungan antara menantu dan mentua. sya respek dgn nora denis dan mertuanya.. sgt hppy boleh holiday sama2.. sgt kagum dgn keluarga itu menyelesaikan masaalh. air sembahyang pun jika bersentuhan tidak batal antara menantu dan mertua. betapa Allah itu maha kaya. kebencian, kemarahan tidak boleh membakar apa yang dah Allah tetapkan demi kebaikan sikecil. just terima dgn hati terbuka. mukin skrg dua jam.. berbuat baik.. lama-lama minta belas ehsan ibu mertua.. bekas isteri.. jgn anggap minta belas ehsan itu suatu pekara yg hina. Merendah diri walau kita bapa sikecil.. insya Allah akan dilembutkan hati mereka utk memberi masa yg lebih lama.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 2
  13. Raja Azmi says:

    Tak pe jimmy..i ada.kesian jimmy ku sayang..

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 4
  14. Cik Rini says:

    Bersabarlah banyak2 Jimmy, Allah maha mengetahui yang terbaik utk diri kamu. skrg nampak jalannya berliku, insya Allah satu hari nanti jalannya akan lurus. Anak kecil tu masih kecil tak tahu apa2..tp insya Allah, setiap pengorbanan kamu akan Allah balas dgn kasih syg dari anak kecil tu nanti..teruskan bersabar dan berdoa!

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 3
  15. gigi emas says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 25
  16. loli says:

    jimmy kna mulot ko mcm puaka yang xboleh di tutup??? kluarga bini ko sume xpenah cite burok psl ko tp ko sbuk mcanang pd press.jimmy xde buah!!!

    Hot debate. What do you think? Thumb up 14 Thumb down 14
  17. adik prihatin says:

    kesian nya………tpi apapon jimmy kena hadapinya dgn sabar…..and thanks to ex-mother in law jimmy sbb bagi jimmy jumpa ngan anok dia…………

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  18. mrdamncool says:

    Jimmy skunk ni Duta untuk Pasukan Bolasepak Pulau Pinang…
    Haria Penang Haria!!!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 3
  19. Ratu minah jambu merah/ biru says:

    kasi jumpa dua jam tu dh cukop bagos lagi2 nk komlen pesal ????? mak mertua dh cukop baik nk kasi si jimmy ni tengok anak dia ! kalau nk ikot kan hati si suhaila ni langsong tk kasi jumpa teros ! ada pulak kalau ada mak mertua tknk jumpa anak eeeeeeeeee ape punye orang ni ! mak mertua la yg atur2 kn semua ni sampai jimmy leh jumpa anak untok lepas kn rindu ! jangan lupa kalau jumpa anak tu jangan bawak air lior jeeeeeeee bawak duit dn bawak ole2 untok anak !

    Hot debate. What do you think? Thumb up 6 Thumb down 13
  20. slay says:

    sakit pulak hati kita ni tengok perempuan murah yang kaya ni sibuk nak jaga anak sambil botol arak kat tangan!!!

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 4
  21. Anonymous says:

    just drop comment kwn sy kate ‘MUAK’ la citer ni, tah ble na habis pn xtaw, , byk betol SIRI

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 3
  22. cik salina says:

    tu la jimi..kwin gn pmpn byak songeh g..kwin gn ak kn senang

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 5
  23. miss wawa says:

    knp jimmy tk suka mak mertua dia ke?knp tkmo jumpa anak kalau mak mertua ada sekali?

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
  24. .. says:

    buat-buat faham je la jangan banyak tanya pula..

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 2
  25. Prince Noob says:

    kesiannya jimmy shanley

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  26. noraabas says:

    bukan jimmy x bersyukur..tapi memang x selesa apa..dah lah jumpa 2jam..ada bekas mertua pulak disisi..rasa macam diperhatikan n tiada unsur kepercayaan disitu..berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikul..jgn cepat menghukum org..tanpa mengetahui kebenarannya

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 2
  27. Lagubestbest says:

    Bgaduh ngan perempuan takkan selesai bro.. lagi2 perempuan tu jutawan kaw2 nye jutawan.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 2
  28. akirakaede says:

    jimmy,meh kahwin ngan saya ya.=)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 3
  29. suka memehati says:

    nasib baik ibu mertua ni baik ambil inisiatif gendong anak tu bawa jumpa bapa, nak harapkan si Jimmy ni pergi jenguk anak….hmm…hampeh…pakat sampai budak tu besar xkan kenal ngn si Jimmy ni…Hari tu tgk Datin Muniroh tu kata, sebut saja jimmy nak jumpa dimana dia sanggup bawakan budak tu jumpakn dgn jimmy ni, biar si anak kenal ngn ayahnya…sbb risau jimmy xjenguk2 anak…heran la tgk si jimmy ni, klau ada masalah dgn bekas isteri tu, jenguk la anak tu..ini x, sanggup dia matikan diri buat derk jee…melawat tidak, apa tidak….berbulan2 mcm tu, sian anak tu…org klau sayangkan anak sanggup merentas lautan demi anak, bukan jauh pun, boleh sgt klau nak datang, lps tu mengadu kt media, org yg xtahu hal mesti akn simpati, padahal, org x tahu citer…

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 5
  30. rita rudaina says:

    Xpe2 jimmy..nasib kita sama..jgn suhaila tu cr laki akak sudah…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 3
  31. rita rudaina says:

    Nasib kits sama jimmy..jgn suhaila try suami akak sudah…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  32. apple says:

    saya rasa jimmy buat la anak baru dgn isteri baru…
    at least takde la terasa sangat….
    tp anak yg sorang ni tetap di sayangi…

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  33. hoi says:

    sebijik mcm mak mertua sepupu aku.bg jumpa anak dua jam je.tp mesti ada diorg kat sekeliling.mcm mana dia nk rasa selesa kalau org dok tenung sepanjang masa.aku tak rasa ni niat yang baik kalau takat dua jam je.tolong la,jgn putuskan hubungan ayah dgn anak.ingat2 la sikit hukum Allah nanti pada org yg memutuskan silaturrahim ni.eh,anak dia ni pompuan kan?nnti kawen baru tergedik2 cari ayah jd wali.puiiii

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  34. Shhh says:

    Abg nara cepat udpate pasal nd lala bengang ngan sharnaz ahmad…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  35. Shhh says:

    Harian Metro hari ini…ND LALA bengang dgn SHARNAZ AHMAD

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1