Written by serenity | December 11th, 2015

Ister pertama Ashraf Muslim, Npor Nayana Lokman telah selamat melahirkan bayi lelaki seberat 2.85 kg semalam. Perkara itu diberitakan oleh bapa Dayana, Haji Lokman Abdul Hamid diakaun Facebooknya.


 photo 12360004_390590444483408_6285767197267438920_n.jpg
 photo 12313906_390590467816739_9119580564052577617_n.jpg

Kelahiran Permata Hati yg baru
Assalamualaikum wbrt
Kami sekeluarga sujud syukur kpd Allah swt atas kelahiran permata hati yg baru. Petang tadi anak saya Noor Dayana selamat melahirkan putera pertama dia, baby boy 2.85 kg. Tahniah kpd Dayana dan Ashraf.
Kehadiran cucu kedua ini memang dinanti-nantikan sekian lama dan kami sekeluarga bersyukur kpd Allah swt atas kelahiran cucu yg kedua ini. Ameen ameen ameen.
Hj Lokman
10 Dec 2015

Bayi ini merupakan anak pertama Dayana bersama Ashraf. Ashraf sebelum ini mempunyai dua orang anak dengan isteri kedua, Wan Sakinah Ahmad Saburi.

Tahniah dari kami di BeautifulNara.

Pementasan penutup tirai Semarak Bangsawan 2015 akan dilaksanakan oleh Pertubuhan Teja Kuala Lumpur dengan naskhah…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Monday, 7 December 2015

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

66 responses to (2 GAMBAR)Noor Dayana, Isteri Ashraf Muslim Selamat Lahirkan Anak Lelaki

  1. Anonymous says:

    tahniah untuk dayana..alhamdulillah…

    0

    0
  2. Anonymous says:

    terharu rasa…pengorbanan yang berbaloi..

    0

    0
  3. wawa jenal says:

    tahniah dayana…Alhamdulillah…smoga menjadi anak yg soleh…

    0

    0
  4. cinta says:

    Tahniah tahniah tahniah! Moga jadi anak soleh yg menjadi penyejuk mata ibu n ayah, syg! Ala tomey tomey… Terharuuuu..i can feel u, dayana!

    0

    0
  5. Anonymous says:

    alhamdulillah….tahniah dayana. selamat berpantang & welcome to motherhood. jaga diri baik2 semasa berpantang. moga bb dan ibu sihat sejahtera hendaknya.

    0

    0
  6. maklong says:

    Lahirnya seorang anak syurga yang penuh dengan sifat kesabaran dan taat dari ibunya. Semoga anak ini menjadi anak yang terbaik untuk kamu wahai dayana. Syukur Ya Allah…

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Hahahaha… sakinah jeles

    0

    0
  8. Anonymous says:

    semoga menjadi anak yg soleh.. mewarisi sifat ibunya..aminnn..

    0

    0
  9. Indah says:

    Alhamdulillah..tahniah kak dayana!..sebak..haru..happy bca brita ni..smoga anak syurga kak dayana dan abg ashraf mmbesar jd anak yg soleh yg baik dan penuh rsa kasih syg mcm kak dayana..slmt brpantang .. ^_^

    0

    0
  10. mimi says:

    Alhamdulillah….semoga mnjadi anak yg soleh dan sabar seperti ibunye…Amin…

    0

    0
  11. astro awani segenap dimensi says:

    Tahniah dr.dayana..kemanisan atas kesabaran..Janji Allah itu benar belaka.

    0

    0
  12. Typo says:

    Agak2 la pun nak typo…
    Before publish mohon check dulu la…
    Nama noor dayana da jadi ‘Npor Nayana’

    0

    0
  13. Anonymous says:

    Alhamdulillah. Tahniah. Semoga menjadi anak yg berguna untuk agama, bangsa & negara. Aamiin.

    0

    0
  14. nor says:

    taniah kak dyana…comey…bby boy …peneman akak yg kekal abadi…

    0

    0
  15. wiwittt says:

    Alhamdulillah…akhirnya tmakbul doa nk ade ank sendiri….alololo…comelllll…

    0

    0
  16. KakUbatKurus says:

    tahniah Dr. Dyana, semoga menjadi anak soleh & lelaki beriman, jgn ikut perangai bapak yek….sambil uolls bergosip ni, kalau nak kurus slim meletop tengok ef bi akak ye…fenomena kurus by green aard hahaha….yg dah puas berdiet, dh try mcm2 produk kurus, meh cuba ‘greenaard’ ubat kurus garcinia paling larisssssss sekarang….akak ada gak jual perfume fazura dan RR, launch 19hb dis ni…tgk ig akak ye greenaardmysticalbyfazura atau terus wassap 0142332635, tengkiu sayam2 sumer muahhh

    0

    0
  17. Pakcik German s wife says:

    Alhdmlilah baby of e year.finally…bt lack of info. Maaf kurang info.apa nama baby? N pls intviu ashraf n dktr dayana… da lama tggu baby of e year.dokter dayana.kami tumpang gmbira. U ikon wanita muslimah yg tabah. Satu dlm.sjuta. n plz create acct fr baby.jd kita dpt follow…ksian bloggee nara.kna desak2 utk dptkn info bidadari ashraf muslim ;) skurang2nya klau baby ade acct kita bole folow ari2…anyway baby nmpak sehatttt tahniah!!!

    0

    0
  18. Anonymous says:

    nape ashraf tak war2kan kelahiran ni mcm anak2 dia yg lain ye?

    0

    0
  19. Anonymous says:

    Alhamdulillah, berkat sabar..tahniah Dayana, semoga anak akn menjdi ank yg soleh, aaminn~

    0

    0
    • Pakcik German s wife says:

      Ashraf tunai umrah. Sanggup jauh2 ke mekah utk dkakan istri tercinta melahirkan tanpa komplikasi.bukan ashraf tknk war2kn.tp doktrr dayana memang trknal dgn sikap low profilenya.harap hormati pndrian doktr dayana ;)

      0

      0
  20. Anonymous says:

    comeinya baby…alhamdulilah…tahniah dayana..wlpn sakinah ni baik ngan dayana n dayana baik ngan sakinah..tpi aku ttp x suka perampas..teringat plk cite kol 7 tu aku la balqish..

    0

    0
  21. Wak Doyol English Hazab says:

    Kau pegi tgok kat IG ashrafmuslim.

    Ucap syukur dapat anak baru. Lepas tu terus “Terima Kasih Sakinah sbb sokong Dayang”

    Kepala hotak dia. Dayana yang beranak sepatah haram ko takde ucap apa kat dia. Tak ucap terima kasih, takde ucap sayang, takde ucap kagum. ZERO. Yang kau ucap ke Sakinah.

    Apa ke jadah nya kau ni?

    This is Dayana’s time to shine. Time to celebrate her happiness. PUNNNN kau nak sebut nama bini lagi seekor tu ke??? Gambar anak Dayana tapi ucapan dedication ke Sakinah. Hapa ke lanchhh kau ni wehhhh.

    0

    0
    • Warak tak semestinya semua betul says:

      Satu cth ikon poligami yg tak adil kan?masa si kinah beranak aritu ada tak dia say thanx to dr.dayana sbb sokong kinah?

      So..sesapa yg gatai nk poligami..sila ikut cara saleh yaakub.walopun dia tak warak tp dia lebih brtimbangrasa.

      0

      0
    • minah jambu gerek says:

      memang betol cakap kau tu wak doyol ..ashraf macm tk hepi aje si bini pes dia dayana melahirkn anak boy..dayana yg beranak dia ucapkn terima khaseh ngan sakinah kiwak tu pasal dia sokong dayana kenape huh ! ape yg sakinah sokong pada dayana ? Nampak sangat si ashraf saying sakinah lebih dari dayana almaklom la sakinah tu kulit dia puteh n si dayana pulak kulit dia ada gelap sikit ada beza Nye di situ babtu asek asek sakinahhhh aje si ashraf sabot huh ! nanti sakinah pulak yg melahirkn anak lelaki n dayana pulak lahirkn anak pompan ha bergitu lah seterus Nye sampai abang ashraf botak hahaha….!

      0

      0
    • Anonymous says:

      Kalau dengan sakinah semua nak buat photoshoot.kahwin,pregnant,anak lahir,birthday anak.Ni kita tengok ada tak photoshoot studio khas untuk dayana,baby & ashraff aje.ntah2 si sakinah pun menyelit waktu photoshoot.tengoklah nanti

      0

      0
  22. Pakcik German s wife says:

    Sabar jgn buruk sangka. Mungkin itu pmintaan dayana.sbb doktr dayana memang rndah diri n slalu tknk expose kn dirinya/namanya apa lagi skrg ada puteranya.mumgkin itu pmintaan doktr dayana. Itula ciri2 bidadari syurgawi.tk suka menonjolkan diri n sgt2 rndah diri

    0

    0
  23. Love says:

    Berkat kesabaran.. Alhamdulillah.. Semoga putera ini dapat membawa ibunya yang sabar ke syurga.. InsyaAllah

    0

    0
  24. Noorhidayah says:

    Tahniah Dr Dayana!! Penantian berakhir. Alhamdulillah Dr & baby selamat. Suka tgk Dr & Sakinah bergurau malam tu kat PAC hkl mcm adik beradik. Sakinah nampak syg & care kat Dr. Alhamdulillah. Semoga bahagia hingga ke syurga.

    0

    0
  25. Anonymous says:

    Anak pertama sakinah berabis beranak di swasta… anak dayana di hospital free.. dasar lelaki tidak adil… tapi yang penting dayana ditempat yang selamat bersama rakan2nya

    0

    0
  26. mrs pip says:

    tahniah dayana … semoga selalu bahagia bersama putera tercinta,dan semoga dayana berada dalam keadaan yang baik, dan selamat berpantang …

    0

    0
  27. Anonymous says:

    ashraf muslim adakah waktu anak ini lahir? siapa azan atok nya kah.. alhamdullilah walaupun lahir tanpa bapanya dia mendapat kasihsayang dari keluarga ibunya dan ramai orang.. semoga jadi anak yang soleh ya… lindungi ummi mu dari orang yang mengaibkannya dan menjatuh kan maruah nya dan keluarga ummimu.. semoga mewarisi sifat2 ummi mu…. jauh sifat pembohong,riak, tidakadil, berzina, berpura2 alim dan mengaibkan orang ya. semoga Allah SWT sentiasa melindungi dirimu dan ummi nya dunia dan akhirat…

    0

    0
  28. mulut celupar says:

    macam mana rasa nya melahirkan tanpa suami disisi yer?

    0

    0
    • Anonymous says:

      tak perlu kalau suami yang menduakan kita, apa lagi macam diayana biasa di tinggalkan, Allah takdirkan anaknya lahir tanpa bapa di sisi, jadi rezeki dapat mengazankan anak surga ini yang lahir dari ibu bakal srikandi syurga jatuh kepada orang yang mengazankan bayi soleh ini. bapanya tahu sudah masa due mminya, tapi kerana bukan isteri yang dicintai tinggalkan saja, kehadiran suami tidak penting yang penting doa orang ramai yang menyayanginya dan anaknya. semoga anak ini dan umminya dilindungi Allah SWT dari dunia hingga akhirat, jadi anak yang soleh melindungi umminya, dan menjaga orang2 dari mengaibkan umminya serta maruahnya umminya tidak lagi di pijak sesuka hati.. amin

      0

      0
      • minah jambu gerek says:

        buat ape ada laki kalau masa melahirkn laki tk nk ambek tau huh ! tkan masa dayana melahir kan si sakinah pulak yg ada kt sebelah dayana gantikn si ashraf huh ! jantan macm gini dia pandai bermuka2 HIPOKRIT !!

        0

        0
    • minah jambu gerek says:

      mesti la rasa macm kiwak laki tkde kt sebelah masa dayana melahir kan ! sabar aje laaaa selagi boleh sabarrrr pasal laki hensem pe !

      0

      0
  29. Anonymous says:

    Alhamdullilah anak menutup aib dayana, ingat lagi bulan akhir bulan mei 2015 ashraf ada cakap dalam media yang sudah mencuba cara moden dan tradisional tapi belum dapat anak. dan2 belum sampai 2 bulan dia kahwin dengan wan sakinah… entah betul ada buat kaedah tersebut kah bohong…lelaki pembohong tidak boleh dipercayai! sampai peminat nya dan penyokong wan sakinah melebelkan dayana sebagai gemuk macam tong drum dan perempuan mandul….. suami sendiri mengaibkan isteri dan marahkah mertua sebab membela dayana.. maruah dayana di pijak2 itu yang tidak boleh lupa tentang ashrap dan keluarganya yang bersengkokol menipu dan menjatuhkan maruah dayana…. tunggulah pembalasannya nanti… kalau sarah ashraf di buat begitu baru dia rasa… anak dari isteri kesayangannya

    0

    0
  30. Anonymous says:

    tiada kata2 teruja ashraf muslim dalam IG nya, anak dgn wan sakinah penuh dgn puji2an sangat comel lah, mcm2. anak ini pun macam tau2 jak dia lahir dari rahim ibu yang tidak dicintai suaminya, Allah keluarkannya masa bapa yang tidak mencintai ibunya tiada…. anak ini sedar diri, dia bukan anak yang dinanti2kan bapanya. anak ini lahir hasil dari doa berjuta2 orang, bukan dari bapanya…. anak pengubat aib ibunya setelah bapanya umumkan kaedah moden dan tradisional tidak berkesan…. mau tanya ashraf muslim, dayana guan kaedah apa ya dapat anak ini……..

    0

    0
    • azreen says:

      kaedah DOA

      0

      0
    • chantekk says:

      Ko ni tukang telek aka mona fendi ke ,sampai pandai pandai tahu yg serap tak cinta kan npor nayana ni. Mcm ko ni bini no tiga plak pandai karang cite. Org tu dah tentu tentu nak kena pegi umrah bukan nye pegi tido umah ko.. lah panjang bebeno cite kaedah ape lah, kaedah batang serap lah dpt anak ni tk kan doa ko siang malam kan masok kan jubuh dia jadi anak.

      0

      0
      • Anonymous says:

        chantekk mudah2an kau dapat madu macam sakinah. kalau ashrap cinta dayana tentu dia tidak menduakan dayana……. cuba tengok dalam media bulan mei 2013 ashrap cakap guna kaedah tradisional dan moden tapi dayana tidak mengandung…. kalau suami kau cakap begitu di media kemudian peminatnya tulis dayana perempuan gemuk macam tong drum dan mandul. apa perasaan kau diaibkan suami sendiri? lepas tu belum sampai 2 bulan kawin di siam… rupa2nya asrap dan keluarganya sudah merancang kawin si serap dengan kekasihnya… sudahlah tipu dayana sepanjang perkhawinan. tentu laki kau cinta cintakan kau, suruhlah dia cari perempuan macam sakinah untuk buktikan cintanya kepada kau. mudah2an kau dapat madu.. amin

        0

        0
      • han says:

        Asraf dh pg umrah bnyk Kali. Klu x pg skali no pun x apa.blh sedekah duit KT masjid. Jgn BG alasan pg mekah lah. Klu org lain tu yela, nk gi umrah skali sumur hidup pn payah

        0

        0
    • hakak nam says:

      mana kau tau??

      0

      0
  31. Anonymous says:

    Allah maha besar, tidak dikurniakan dayana anak masa belajar sebab Allah merancangkan supaya dia tumpukan pada pelajarannya yang memberi menafaat kepada masyarakat. lagi pun sepanjang perkahwinannya dia ditipu laki, berzina dengan tunang orang,, alhamdullilah terselamat anak ini dari hormon penipu, penzina, pembohong, masa pengesahan jadi doktor suami ke siam kawin dgn kekasih, nasib baik lulus kalau tidak bertahun mengulang, sudah bermadu, Allah bagi anak dulu pada madu, Allah mahu membuktikan bahawa dia perlu lulus jadi doktor dulu, baru masa depannya terjamin tidak perlu harap ashrap, sebab laki lebihkan isteri ke 2, Allah balas aib orang yang mengaibkannya dengan kelaluan mereka sendiri, mereka membuka perangi mereka yang tidak bertimbangrasa. Allah melindunginya berkat kesabaran menghadapi suami yang pembohong, penipu, dan madu yang mengada2 dalam IG suami pula sentiasa menyokong isteri ke 2 yang dicintainya.

    0

    0
  32. Capri says:

    Tahniah dayana. Moga anak ini setabah dan sepintarmu.

    Ashraf, i can never respect u. Though u have a great wife like dayana. U r one example why a woman should not really love a man whole heartedly.

    0

    0
  33. Anonymous says:

    Allah tidak izin kan ashraf jadi orang pertama azankan anak dayana, supaya anak ini tidak ikut perangai ashraf yang kuat menipu, riak, pembohong, dayana hormat ashraf kerana Allah selagi dia suami nya…. dayana yang melahirkan dia ucap kasih untuk wan sakinah… semua orang tau lah ashraf hanya wan sakinah isteri yang awak cintai, tak payah lah beritahu orangramai, dayana due dia lari maka hari tu iklankan akan umrah pada tarikh lain, tahu lah orang dayana bukan isteri yang dicintai, bersalin pun tanpa suami tapi kalau wan sakinah di puji2 anak2 pun dipuji2 sangattt comel….. kau akan dapat balasannya ashraf di akhir nanti…. pilih kasih kesian anak dayana….. semoga dayana dan anaknya di lindungi Allah dari manusia yang pilihkasih dan pembohong dari dunia hingga ke akhiran amin…..

    0

    0
  34. Mamabosan says:

    Jawab la ko kat akhirat nti Serap muslim weii..nyampah aku jantan mcm ni..tau nk cucuk sane..tikam sini..nk sdpkan diri sndri..

    0

    0
  35. Anonymous says:

    ashrap ni…. masa dayana berhempas pulas bersalin dia tiada…. lepas tu boleh pula tulis “nak ucap kasih isteri ku sakinah kerana sentiasa support dayana dalam apa jua”…. tak payah tulislah serap orang tahu hanya sakinah yang awak cintai…. bukan dayana, org tau kau kasih sakinah bukan dayana , kalau kau cinta dayana tiada sakinah lelaki hipokrit. mau jadi idola poligami tapi sedikit demi sedikit keluar pilih kasih mu. support apa si sakinah tu dengan dayana… nasip baik IG nya kau tutup kalau tidak bagus kau tengok balik apa yang kau dan sakinah tulis dalam IGnya. alim konon, adil konon penipu adalah pembohong lagi tu

    0

    0
  36. azwan me'nate says:

    Pikir positip….pikir positip yg sakinah yg upload n taip…

    Hahahahah

    #jgnhackig#

    0

    0
  37. Anonymous says:

    harap2 lah dayana yang pilih nama tiada ashraf dibelakang…. nama ashraf ini adalah untuk anak sakinah saja lah….legacy ashraf konon… legacy dapat dari hasil menipu, membohong,mengaibkan dan menyakitkan hati dayana… syukur juga dayana pemaaf.. tapi tunggu lah legacy nya kalau sudah besar, sebab orang ada cakap apa yang kau buat itu yang kau dapat…. jaga2 lah asraf…. pilih kasih lelaki tidak boleh dipercayai, hipokrit

    0

    0
  38. Pinnspinn says:

    X heran sgt sb ms bulan madu dgn Dayana pun Ashraf boleh buat status lebih kurang ncm ni “x sabar nk balik KL”

    Ms tu bru2 kahwin ngn Sakinah

    Hurm…ashraf, pesan saya, jgn upload benda2 yg boleh org jadikan isu tentang poligami awak..awak dh suruh sakinah dan Diyana off ig, bagus, bagus dh tu tp awak pulak dok bias dlm ig..

    Berjaga2 lah..satu kesilapan, hbs org korek silap2 yg lepas

    To sakinah, sudah2 lah overshadow ig ashraff..jaga suami dan anak2 tu…dok diam2 okeh? Buat baik mcm mana pun, org akan tetap ckp awak salah, so jgn buat silap apa2 dh..sb org slalu memerhati ??

    Cubalah…cuba

    0

    0
    • mamaprihatin says:

      sangat setuju sakinah yg overshadow ig ashraff….sya perhatikan semua komen yg puji dayana dlm ig ashraf kat gmbar baby dayana sume kena delete…hihihi
      Rasanya ashraf takkan kejam sgt kot ….dah la tak aminkan @ ucap terima ksih org doakan isteri kita kan…..ini delete pulaaakk….apapun saya rasa ashraf masih tetap sayangkan dayana….kalau xsayang dh jd mcm norman hakim airil zakuan n ramai lg suami2 yg tinggalkan isteri krn mgejar yg baru

      kalu xcaya…cer puji dayana kat gmbar baby dayana tu…mesti kna delete….sya dh kna…hahaha

      0

      0
      • leen says:

        mamaprihatin,..

        sye x rase ashraf syg dayana.. hurmm,..aduh..cmne nk bersangka baik.. tp, yg sye tahu ashraf x bersyukur ada isteri sesetia dan setabah dayana.. respect dayana.. awak mmg kuat!! smge rahmat Allah akan selalu bersamamu.. jagailah amanah Allah.. awak tdk bersendiri lg.. in sha Allah.. episoh luka awak dah berlalu.. =’)

        0

        0
  39. Tanpa nama says:

    Alhamdulillah …Tahniah Dr. Dayana n Ashraf atas kelahiran permata hati pengikat cinta kasih sayang dan penyatu hati…semoga anak ini menjadi anak yang soleh pintar n bijaksana…indah iman dan Islamnya. Indah akhlak dan budi pekertinya menjadi penyejuk mata dan penyenang hati ayah dan bondamu…menjadi imam bagi hamba-hambaNYA yg bertakwa dan bakal membawa ayahbonda ke syurga jannah in syaa Allah….kerana lahirmu dari rahim seorang muslimah dan isteri yang solehah….dr dayana yg disayangi dan sentiasa ada dalam doa orang ramai….semoga dr dayana n zuriat keturunannya sentiasa diberkati serta dalam peliharaanNYA juga sentiasa dalam redho n kasih sayang Allah swt….Aamiiinnn Ya Rabb

    0

    0
  40. nora says:

    besok conpim gado anak2 ni…sbb ader mak tiri & bapak senget…

    0

    0
  41. Mawar says:

    tahniah dr. Dayana! Alhamdulillah. berkat org yang sabar!

    0

    0
  42. Anonymous says:

    tahniah dr dayana.. selamat berpantang dan menjalani kehidupan sebagai seorang ibu.. semoga berbahagia selalu.. you are a great woman.. salute you..

    0

    0