Written by Bella | September 21st, 2015

Tanggal 14 September lepas merupakan hari yang cukup gembira buat Ashraf Muslim dan isteri keduanya Wan Sakinah yang menerima cahaya mata kedua mereka sekitar jam 1 pagi.

Hanya selepas satu minggu dilahirkan, akhirnya Ashraf Muslim telah mendedahkan nama anaknya iaitu Adam Ashraf Bin Mohd Ashraf di akaun Instagram miliknya baru-baru ini.

Menurut Ashraf didalam satu lagi muat naik beliau di laman tersebut, anaknya itu telah ditahnik oleh Habib Ali Zainal Abidin di Masjid TTDI. Wah, rezeki Adam dapat ditahnik kan oleh ilmuan Islam yang cukup terkenal.

Semoga Adam Ashraf menjadi seorang anak yang soleh dan mampu berbakti kepada kedua ibu bapanya bila sudah besar nanti. InshaAllah. Lepas ini kita tunggu Dayana pulak lahirkan bayi pertama beliau.

Sumber Berita: Instagram Ashraf Muslim

23 responses to (2 FOTO) Adam Ashraf Anak Kedua Ashraf Muslim & Wan Sakinah

  1. Anonymous says:

    boring…next?

    0

    0
    • melati says:

      masing2 berebut2 buat anak. inikah contoh poligami?

      0

      0
      • Anonymous says:

        kinah mcm dah x menyempat nk tambah satu lagi. nampak sgt…gelojoh kemain. nampak sgt ada persaingan antara mereka.

        0

        0
        • aku says:

          nampak nau korang dengki kat dorg…dorg happy tu..biar la!

          0

          0
        • Anonymous says:

          tentu saja dia gelojah ashraf muslim dan wan sakinah nak buat legacy. tengok ja ig ashraf. semua anaknya dengan wan sakinah ada ashraf dibelakang. mau buat legacy ashraf the gangster. belajar cara menipu isteri dan tunang. harap legacy yang baik2 tapi legacy suka menipu, membohong dan curanglah. harap2 anak Dayana jangan ada Ashraf dibelakangnya, berikah anak Dayana lari dari legacy ashraf, beri nama yang tersendiri supaya orang tidak mengingat perbuatan bapanya terhadap mama nya. biar anak dengan dayana mempunyai kekuatan sendiri.

          0

          0
      • minah jambu says:

        ni lah contoh Nye kau ni macm tak tau aje..

        0

        0
      • minah jambu says:

        nanti dayana baru melahirkan anak pertama dia si sakinah pulak yg mengandong lagi anak ketiga..

        0

        0
      • Anonymous says:

        nanti lepas 40 hari ashraf dan wan sakinah buat lagi anak ya, supaya tahun2 beranak, ramailah gengstar dan ramai menantu, tentu anak2 mereka berdua ikut perangai mereka tidak setia pada pasangan. anak ini tentu ikut bapanya mudah2an ada 4 isteri dan sarah dapat 3 madu aminnnnnn. tentu meriah

        0

        0
  2. Anonymous says:

    Dah kata jgn tulis pasal laki 2 bini ni lagi..dia punya pasallah bini2 dia dah beranak ke apa..yg penting kalau aku jadi dayana aku tak rela laki tido sekatil dgn betina lain.fullstop.
    next..

    0

    0
  3. Anonymous says:

    Conclusionnya….dayana menderita di dalam walau luaran nampk gembira..jantan tak cukup satu..puihh

    0

    0
  4. Anonymous says:

    Sakinah hidung kembang…kau dah dapat dua anak kan????kau dah boleh blah..pas ni minta cerai ….biarkan dayana bahagia dgn suami dia.

    0

    0
  5. A says:

    jangan le membenci org sampai begitu sekali…asrap bersalah, tapi dia sedaya upaya cuba tebus salah dia dan sedang cuba bahagiakan keluarga. kita jangan campur tangan sangat.
    dayana pulak walau dia menderita tapi dia move on. itu namanya hati dia suci dan pikir positif. sakinah salah tapi kita bukan sapa2 nak judge dia. doakan dia insaf atas kesalahan dia sakiti dayana.
    doakan kebahagiaan orang, sejukkan hati korang, nanti korang pun akan automatik rasa bahagia.
    baby ni comei…dia tak salah…kalo benci mak jgn benci anak ni…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Yalah..aku insaf skg..tak mo kutuk saknah ke asrap ke dayana ke..tapi ada tapi..aku tak sebulu crita pasal dorang ni klur..seperti menggalakkan poligami..nara tolong cari crita lain

      0

      0
  6. eh eh eh says:

    Rasulullah berpoligami bukan untuk dapat anak !

    Isteri Rasulullah semuanya Nabi didik jadi pendakwah dan berjaya mengembangkan syiar Islam walau selepas wafatnya Rasulullah…lelaki melayu je poligamikan isteri sbb alasan takde anak tapi bila dah beranak berderet korang poligami jugak….hmmmm donia donia….

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Padan muka kau Sakinah. Dah tau laki org, kau terhegeh2 jugak nak. Ashraf pun sama. Cepat beno kawen lain. Konon tak sabar nak anak padahal hati tu dah berubah pada Sakinah. Siap kawen kat Siam. Please lah.

    0

    0
  8. Anonymous says:

    Aku harap satu hari si Ashraf ni tinggalkan si Sakinah ni. Org sebaik Dayana patut lebih dihargai.

    0

    0
    • Anonymous says:

      si ashraf dan wan sakinah sekufu, itulah Allah perkenankan nafus berahi mereka sama2 tidak setia pada pasangan. Dayana Allah jodohkan kepada Ashraf sebagai perbandingan wanita yang tabah dan sabar biar pun ashraf aibkan dalam media (mei 2013 dia kata Dayana tidak mengandung biar pun dengan kaedah tradisi dan moden, orang pun menghina dayana sebagai mandul, gemuk macam tong drum akibat dari kenyataan ashraf muslim) padahal dia sibuk mengurus nafsu berahinya dengan sakinah, sibuk memikirkan hela2 menipu dayana…. at last belum sampai 2 bulan kawin dengan sakinah di siam. Dayana sentiasa memberi kerjasama dengan 2 orang ini dalam itulah Allah melindunginya dengan doa orangramai

      0

      0
    • Anonymous says:

      ashraf tidak akan tinggalkan si sakinah dia satu2 nya isteri yang dicintainya. kalau dayana mungkin juga. dayana walaupun di tinggalkan dia tidak hairan sudah biasa, ashraf jarang bersamanya. dalam media lain cakap yang baik2 jak, supaya terlindung ketidakadilan, lagi pun kalau bergambar cukup lah dengan baju sama bagi orang kalau baju sama ertinya adil. penipu tetap penipu

      0

      0
    • Kinang says:

      Harap2 laa…

      0

      0
  9. yaya says:

    kuat main tu anak x sempat 2 thn dh lahir lg yg baru si sekinah ni..dengki la kan dayana dh ngandung nak sgt persaingan huhhh….bahagia konon poligami tp tgk cm sedih je air muka dayana……jahat ar sakinah the hanj

    0

    0
  10. Aku Tak Biasa says:

    Bayi ini tak bersalah…yang salah perbuatan khianat ibu dan bapanya. Doakan Dayana yang baik2.. Klu tertulis ada jodoh Dayana lg kita doakan dipertemukan dengan lelaki yg lebih baik dari Ashraf sesuai dengan Dayana seorang wanita yg baik. Akan tetapi klu dah mmg ini lah tertulis takdir dan suratan Nya kita doakan juga buat Dayana yg baik2. Kita sokong Dayana apa pun berlaku.. moga Allah membalas setiap titik airmata Dayana.. Amin…

    0

    0
  11. IsteriMu Cuma satu says:

    Bosan…xda crita lebih menarik ker

    0

    0
  12. Dayana says:

    Sya dayana sbnrnya sakinah tu jhat dia dh rmps laki sya,sya brcadang nk mntk tpi asrap x bgi tlg jgn seksa sya lgi asrap ko pegi la kt kinah 2….

    0

    0