Written by AbangNara | May 4th, 2015

Semakin jelita, semakin cantik dan semakin menawan Yana Samsudin dengan imej terbarunya ini. Memang makin sedap mata memandang apabila Yana mengambil keputusan untuk bertudung sepenuhnya baru-baru ini. Keputusan untuk berhijab datang secara tiba-tiba buat Yana. Alhamdulillah. Masa muda sudah dibukakan pintu hati untuk menutup aurat sepenuhnya. Bukan semua orang dibukakan hati semudah ini.

yana samsudin

Menarik juga kisah yang dikongsikan oleh Yana Samsudin tentang penghijrahannya ini. Kata Yana:-

Pada 28 April lalu, saya ada mengikuti majlis ilmu, Warung Halal di Kedah. Ketika itu, saya memang mengenakan tudung namun, belum terfikir untuk bertudung sepenuhnya.

Pada keesokan harinya, saya hadir dalam program Wanita Hari Ini dan bertudung. Dari situlah saya mula terfikir untuk mengekalkan imej itu dan terus bertanya kepada suami.

Alhamdulillah, dia menyambut baik keputusan saya. Mungkin ini adalah kerana doa daripada keluarga, suami, peminat dan sahabat. Saya sendiri pun tak tahu nak jelaskan macam mana kerana semuanya datang secara tiba-tiba

Tambah bagus, Yana Samsudin bakal membuang gambar-gambar lamanya yang tidak bertudung di media sosial. Itu satu langkah yang amat baik. Namun sudah tentu ia akan mengambil sedikit masa dan ada pengecualian, terutama yang berkaitan dengan kerja. Kata Yana lagi:-

Saya bersyukur dengan penerimaan positif di kalangan peminat. Sebagai pengurus, suami saya akan menguruskan mengenai perkara itu dan ia akan dibuat secara berperingkat.

Namun, untuk iklan dan poster yang sudah dibuat, saya tidak boleh buat apa-apa kerana ianya dilakukan sebelum saya berhijab. Lagipun, saya tidak mahu menyusahkan pihak lain atas keputusan saya.

Yang mana boleh diselamatkan, kami akan buat. Saya harap peminat akan memahaminya dan tidak menjadikan perkara ini sebagai isu selepas ini

yana samsudin

Betul kata-kata Yana itu. Mana yang boleh buang, kita buang. Yang tak boleh dibuang, tak perlu dijadikan isu dan kontroversi. Yang penting Yana sudah berubah dan kini berusaha menjadi seorang muslimah yang lebih baik. Itu pun sudah cukup sebenarnya. Sama-samalah kita doakan agar Yana terus istiqamah. Tahniah sekali lagi buat Yana atas perubahan ini. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: Volkswagen Beetle Bug dilancarkan pada harga RM146,888


yana samsudin

yana samsudin

yana samsudin

yana samsudin

yana samsudin

yana samsudin

yana samsudin

yana samsudin
yana samsudin
yana samsudin
yana samsudin

16 responses to (13 GAMBAR)Yana Samsudin Yang Semakin Jelita Bertudung

  1. Anonymous says:

    nice

    0

    0
    • Bani Yisrayels says:

      I dont know why tp i suka tgk laki yg muka ala2 mat rempit mcm hubby yana , so hot

      0

      0
    • Girl says:

      Alhamdulillah.. Tahniah Yana!

      Dan terus nmpak makcik2.
      Tak phm pmpuan yg suka pakai big eyes contact lens. Tak membantah, tau la duit korg suka hati korg tapi terlalu fake bulatan besar nya tu. Baik elok lagi natural eyes.. Kalau pakai pun takyah la ambik yg over besar dari diameter mata sbenar.. Lagi sorg budak Dewi Fify Azmi pun mcm tu. Aku yg tgk aku yg rimas rase nak bukak je contact lens big eyes dia tu!

      0

      0
  2. Anonymous says:

    suka.. i like

    0

    0
  3. yahoo! says:

    Pandai yana ambil hati suami dan mertua. DD mak kandung disisihkan tinggal mak mertua, seksi pulak..nnt mertua tak sayang..nak tumpang kasih dgn siapa.

    0

    0
    • Berlari says:

      Yana ni antara artis yg pandai jaga diri dan kurang kontroversi. Aku suka tgk dia layan peminat kt fb. Tak sombong. Keep it up Yana!! Yana fmc boleh pergi meninggal

      0

      0
      • Anonymous says:

        yana myvi fmc da mencemarkan nama yana… jijijkssss… but always love yana samsudin

        0

        0
  4. anonymous says:

    Niat bertudung tu mesti kerna Allah dan perintahNya.. Bukan hanya nampak baik di mata manusia.. ada bezanya nampak baik di mata Allah dan baik di mata manusia..

    0

    0
    • cik tata says:

      Doakanlah yang baik-baik. Semoga dia istiqamah dalam semua amalannya. Hanya Allah dapat nilai niat dia, bukan kita…Dari nak pertikai mcm ni, titipkan doa supaya ramai lagi yang dapat ikut jejak langkah yana ni, terutamanya retis malaysia yang dah berusia. Senang citer, jadilah seorang yang positif…

      0

      0
  5. wawa says:

    Knp pelik aku tgk muka dia..lagi2 pt Hidung tu..

    0

    0
  6. ain says:

    mana tak nampak beza..dulu hidung kemek besar macam bawang.sekarang nampak lain.ngaku jelah buat hidung.heran bin ajaib semua artis buat muka buat hidung tak ngaku.insaflah.bertudung je tak cukup.bersyukurlah. tak perlu ubah kecuali ada sebab2 tertentu

    0

    0
  7. This&That says:

    Her husband is too handsome for her… just saying..

    0

    0
  8. melati says:

    jelita aper nya , macam muka tikus jer aku nengok…hehehe

    0

    0
    • susah ada je org dengki says:

      wah sedapnya muluk ko berkata2.. tikus2 pown hidup bahagia laki syg.. ko ni mst xbhagia kn hidup ko,n xde sapa yg syg ko, sbb tu hati ko busuk mcm bangkai tikus.. sedeyyyyy

      0

      0
  9. Anonymous says:

    yana making cintilah

    0

    0