Written by AbangNara | December 5th, 2011

Bila artis seperti Diana Amir berhijrah kepada sesuatu yang baik, Abang Nara sangat-sangat respek. Bukan senang untuk bertudung terutamanya di dalam dunia hiburan yang mementingkan keseksian untuk popular dan mendapat banyak tawaran. Ini satu kenyataan yang sukar untuk diubah di Malaysia, namun dengan adanya artis seperti Diana Amir yang tegas dengan pendiriannya, ianya pasti akan berubah suatu hari nanti.

gambar terbaru diana amir

Sejuk mata memandang kan? Dengar khabarnya rezeki Diana Amir kini makin banyak ke arah ceramah-ceramah berkongsi tentang pengalaman hijrahnya. Teruskan usaha murni anda, Abang Nara sentiasa menyokong.

Lagi 9 gambar terbaru Diana Amir kredit kepada MIGOnline dengan membaca entri ini sepenuhnya.

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

gambar terbaru diana amir

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

127 responses to (10 GAMBAR)Diana Amir Yang Terbaru, Kini Berkongsi Pengalaman Hijrahnya

  1. 1st says:

    first!!and yeah diana amir cantik!!!

    0

    0
  2. 1st says:

    cantiknya diana amir….siyes cantik…
    mcm ni la bertudung…
    tutup…
    sejuk mata memandang….

    0

    0
  3. cibi says:

    sejuk mata memandang..

    0

    0
  4. acikkomukebuku says:

    gooooddd! keep it up!

    0

    0
  5. siput says:

    alhamdulillah….sejukk tgk….bgussss

    0

    0
  6. namaakuM says:

    suka suka suka!! ;)

    0

    0
    • The new incredible auto was called Audi R8. It excites with very reduced center of gravity, aggressive-sporty vision and fantastic features. The possibilities that ended up obtainable to be additional were also breath taking. 3 principal variations had been in collection production by that time- Audi R8 GT, spyder and cabrio. The spyder one particular was the extreme with its breath using choices and performance.

      0

      0
    • I like what you guys are up too. Such smart work and reporting! Carry on the superb works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my web site :)

      0

      0
    • ijah says:

      Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your site is great, as well as the content!. Thanks For Your article about (10 GAMBAR)Diana Amir Yang Terbaru, Kini Berkongsi Pengalaman Hijrahnya | .

      0

      0
    • ijah says:

      Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your site is excellent, let alone the content!. Thanks For Your article about (10 GAMBAR)Diana Amir Yang Terbaru, Kini Berkongsi Pengalaman Hijrahnya | .

      0

      0
    • cemengs says:

      (10 GAMBAR)Diana Amir Yang Terbaru, Kini Berkongsi Pengalaman Hijrahnya | I was suggested this blog by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my difficulty. You are incredible! Thanks! your article about (10 GAMBAR)Diana Amir Yang Terbaru, Kini Berkongsi Pengalaman Hijrahnya |Best Regards Craig

      0

      0
    • coco says:

      (10 GAMBAR)Diana Amir Yang Terbaru, Kini Berkongsi Pengalaman Hijrahnya | I was suggested this web site by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my problem. You’re amazing! Thanks! your article about (10 GAMBAR)Diana Amir Yang Terbaru, Kini Berkongsi Pengalaman Hijrahnya |Best Regards SchaadAndy

      0

      0
    • instalatori says:

      We are also noticing that traditional medical doctors are also recognizing the increased interest in holistic healing and are finally starting to incorporate these healing strategies into their practice to maintain up with the current trends. You will find several ways to obtain a construction job interview, but some are much more effective than other people.

      0

      0
    • Hello! I’ve been reading your web site for some time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Lubbock Texas! Just wanted to mention keep up the fantastic job!

      0

      0
    • silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong silat gayong

      0

      0
  7. awak says:

    Cantik

    0

    0
  8. Reena says:

    Chantek! Kawan opis aku yg cina pun kata dia chantek..

    0

    0
  9. ammaar says:

    gambar dekat KUIS..ada program apa yer??

    0

    0
  10. Dutchess of Banting says:

    ALHAMDULILAH & SYABAS KEPADA DIANA AMIR! TERUSKAN MENJAGA IMEJ TERBARU ANDA INI & KEKAL DLM KEPERIBADIAN MUSLIMAH. JGN PULAK TERGOLONG DLM KALANGAN ARTIS YG SEMAKIN KETERBELAKANG GAYA BERTUDUNGNYA. DAH ELOK2 BERTUDUNG LABUH & MENUTUP LEHER, MENCUBE PULAK STYLE BERTUDUNG YG NTAH HAPE2.

    0

    0
    • mak budak says:

      aku setuju dgn ko…dh elok2 pakai tudung tutup leher, tetiba dh tukar pakai topi je..katany fesyen..setahu aku la, tutup aurat bukan fesyen, tapi tuntutan agama..kesiankn artis kita xtahu nk beza tuntutan agama dgn fesyen

      0

      0
  11. erk says:

    cantiknya dia tanpa make up tebal :))

    0

    0
  12. kak peah says:

    cantiknyee…. sejuk mata memandang :)

    0

    0
  13. ira says:

    cntik giler…..:)

    0

    0
  14. feyus says:

    Tahniah. Semoga kebaikan itu dirahmati oleh Allah.
    Gambar-gambar sepanjang Jom Heboh 2011

    0

    0
  15. ayu says:

    syukur sgt..muka dia nmpk keikhlasan untuk berhijrah..

    0

    0
  16. TaufiqNazli says:

    Yup, memang ayu sangat. Masa ni dia datang dekat KOlej Universiti Islam Antarabangsa Selangor. Tu kolej saya. Masa tu nampak dia memamg betul2 lain :)

    TAHNIAH !! Sebab dia selangkah mendekati Allah :)

    0

    0
  17. adawiyyahAmmar says:

    alhamdulillah….
    Diana Amir Cantik…saya nak jumpa dia kalau ada rezeki…
    cantik tanpa make up…

    0

    0
  18. TiqAziz says:

    sumpah cakap… Sejuk mata memandang…
    bukan hanya sbb dia bertudung…
    Tapi ade skit cahaya yg buat org tenang tgok muka dia…
    harap berterusan

    0

    0
  19. caldilova says:

    Yeay ,yeay….. Dia dah tak buang kening…Cantik sangat….

    0

    0
  20. suria pagi says:

    dulu masa diana amir sexy,aku x brapa suka,skrg bila dah tutup aurat aku rasa lbh mhormati beliau…syabas!semoga Allah sentiasa merahmati

    0

    0
  21. zass says:

    eh.. ni pic time ceramah dia kat IPTS baru2 nie.. mmg dia cantik pon..

    0

    0
  22. bila seorang gadis, berhijrah ke jalan yg lebih baik..semua org akan menyukainya..sb itulah rahmat yg diberi, alhamdulillah..

    0

    0
  23. shanadh says:

    alhamdulillah…hijrah tu mmg bnyk ertinya…
    hurm.. just nk bg pendapat..oleh kerana diana amir dah berubah… cantik dgn dirinya yg skrg, y not dipadam gambar2 lama dia yg telah menjadi sejarah tu… sekurang2 nya… tanda menyokong perubahan dia…

    :)

    0

    0
  24. icha says:

    alhamdulilah…ak makin suka kat die…skrg kata2 die pun dh smkin bijak..sejuk mata dan hati..moga die istiqamah..

    0

    0
  25. pink says:

    saya doakan Diana Amir lebih tenang menempuh kehidupan :) make up da tak tebal.. tahniah.. saya respek sama kamu :)

    0

    0
  26. lebih cantik kiranya yang memberikan komen turut menjaga aurat serta perlakuan mereka. :)

    0

    0
  27. SAFAFINA says:

    SUKA SANGAT DIA CAM NI. SEBELUM NI IMEJ DIA CAM X BAPER KENA NGAN DIA. TAPI IMEJ SEKARANG NI LEBIH SESUAI DAN SOPAN.. SEMOGA BERTERUSAN DAN INGATAN TUK DIRI SENDIRI JUGA.

    0

    0
  28. ina91 says:

    alhamdulillah….smakin ramai artis kita berhijrah memakai tudung…..nmpak nur diwajah Diana Amir….and pling best jwapan dia bila dtnya media knapa brubah…thumbs up

    0

    0
  29. lizan says:

    cantekkkkkk nya….
    alhamdulillah
    sejuk mata memandang
    terpancar seri keihkhlasan di wajah diana :)

    0

    0
  30. eliya nafisha says:

    bgsla dia nie …. makeup pun xtbl ,cm dulu

    0

    0
  31. bacabacabacabaca says:

    ape kate abg nara delete sume gmb2 die yg sblm ni xbertudung…rsnye agk byk yg xsedap dipandang..

    smoga kita semua ke arah yg lebih baik!!

    0

    0
  32. ronaldo islam says:

    Alhamdulillah die da berubah. Kalo nk berubah ke jln baik tu xperlu nk amik mase pn xpe..harap die mampu kekalkan imej mcm ni sbb dugaan die akan lebih besar & mencabar slps berubah sbb ALLAH sygkan hamba2 die yg ingin mendekatkan diri kpdNYA..

    0

    0
  33. cik mimie says:

    waa.. suke sgt2!! ske tgh dorg yg berhijrah, tp ikhlas dan semakin kearah kebaikkan.. mcm irma hasmie, da berstokin.. ske sgt2!! jgn pakai tudung sebab trend.. kata bertudung tapi nampak leher, tu menutup kepala, bukan bertudung..

    0

    0
  34. Triple_j says:

    bukan saja sejuk mata memandang, malah sejuk perut maknya yg mengandungkan dia dulu

    0

    0
  35. fashion police says:

    Alhamdullilah…mcm ni baru cantik..make up tebal2..n awning tak melampau2…tudungnya labuh…bentuk badan pun tak nampak…cuma pose jangan melampau n memikat sangat k sayang…

    0

    0
  36. Diana Amir salah satu orang yang sayang ayahnya, dirinya dan Allah kerana tidak mahu mengheret ayahnya ke neraka sebab dosa anak perempuan.

    Alhamdulillah Diana Amir dah berhijrah ke arah kebaikan. :) Makin ayu, makin manis bila dipandang. Teruskan usahamu wahai gadis. Tahniah sebab memilih utk menutup aurat, sbb taknak ayah tanggung dosa anak gadisnya yg tak tutup aurat :) Semoga mendapat keberkatan drpd Allah. Aminn!

    I LOVE YOU DIANA AMIR <3

    0

    0
  37. mfirdausmohd says:

    cantiknya, sejuk je mata memandang.

    0

    0
  38. Penyokong Abang Nara says:

    Haa kalau abang nara pun menyokong perubahan diana amir, abang nara delete la balik gambar2 diana amir yang dulu2 tu. kami pun menyokong kalau abang nara buang gamba2 dia dulu.

    0

    0
  39. REDBLOODSNOW says:

    my new mentor. HAHA :)

    0

    0
  40. Anida says:

    Diana. you are so pretty im gonna cry. :)

    0

    0
  41. apeapejela says:

    eh?

    0

    0
  42. nuri chomel says:

    berjilbab lebih teserlah keayuan dan kemanisannya kan drp pendedahan berlebih2an…. istiqamah dalam kebaikan ya….

    0

    0
  43. haikal says:

    srius aq ckp ko pas btudung mmg cntik..npk chya kt wjah ko..trjatuh hati..hi3..2 la hikmah wanita bertudung..renung2kan dn selamat brmal..

    0

    0
  44. ilasuhaila says:

    waa..likeeeeeeeeeeeeeeeeee 1jutax

    0

    0
  45. nana says:

    muke diana nampak laen. bila dikaji, kening nye lebat. da tak dicantas. alhamdulillah……:)

    0

    0
  46. iera says:

    tak suke bile nara ckp bukan senang nak bertudung, sebagai perempuan islam mmg di WAJIB kan untuk bertudung dan isu rezeki adalah ketetapanNya, selagi berusaha mencari rezeki yg halal, inshaAllah ada dimana2,

    0

    0
  47. hehehe says:

    mmg manis dia bertudung lengkap…salah satu cara org arab pakai tudung mcm nie…tp dia org sell tarik yg kat bwh tu tuk ttp muka…buat ala2 burqa nampak mata jer…salah satu style fesyen tudung yg aku pakai kalo tak kuar gan hubby aku senang leh ttp muka dgn cr tdg mcm nie…

    0

    0
  48. Mama CoCoy says:

    Pakai tudung tak semestinye baik….mentaliti melayu kolot…kalau pakai tudung tu kononye baik bebenar le tu…pijak semut tak mati…..bole blah….wanita bertudung adalah wanita yg hipokrit

    0

    0
    • Atok Kau says:

      kalau xda ilmu jangan bercakap la…ko ni agak2 Atuk la msti skolah x abih ni..

      0

      0
    • ni says:

      bila ko dah ckp cmni mknenye ko xpkai tudung la kan.. Allah wajibkan menutup aurat..bersepah je yg xpakai tudung hipokrit.. kita duk kat TANAH DIA kan nih.. ingt nih TANAH tok mg! tp kasar la plak ckp cmni.. u think diz land belong to ur grandfather?..kita menumpang wat care mnumpang.. ape yg mnongkat langit sagt??.. dah klu ko tuh xhipokrit,try la jd yg menutup aurat dan xHIPOKRIT.. xttup aurat pom sebenarnye dah HIPOKRIT..

      0

      0
    • DEWATARAYA says:

      UNTUK BACAAN Mama CoCoy…..(SORRY PADA YANG LAIN KALO MEMANJANGKAN KOMEN)

      ASALKAN HATINYA BAIK?
      Anak muda di hadapan saya terus mengasak saya dengan hujah-hujah logiknya. Senang melihat anak muda yang berani dan berterus-terang begitu. Hujahnya tajam dan menikam.
      “Tidak semestinya wanita yang menutup aurat itu baik, “ tegasnya.
      “Saya kenal beberapa orang wanita yang menutup aurat… perangai mereka ada yang lebih buruk berbanding wanita yang tidak menutup aurat,” tambahnya lagi.
      Saya diam melihat dia berhujah dengan akal dan pengalaman. Namun pengalamannya agak terbatas. Berapa ramai wanita yang dikenalinya dalam usia semuda itu? Dan akalnya juga terbatas – aqal perlu dirujuk kepada naqal. Mesti memahami prinsip ilmu wahyu terlebih dahulu, kemudian barulah kita bebas menggunakan fikiran dan pengalaman tanpa terbabas.
      “Sebenarnya, apa yang cuba awak sampaikan?” tanya saya lembut.
      “Saya nak tegaskan bahawa wanita yang baik tidak semestinya menutup aurat.”
      “Justeru, wanita yang jahat itu ialah wanita yang menutup aurat?” jolok saya melayan pola logiknya berfikir.
      “Er, er, bukan begitu. Maksud saya, baik atau buruknya perangai seseorang wanita tidak bergantung pada pakaiannya, samada dia menutup aurat atau tidak.”
      “Apa ukuran awak tentang nilai kebaikan seorang wanita?” kilas saya tiba-tiba.
      “Jujur, terus-terang, pemurah, lemah-lembut…”
      “Itu sahaja?”
      “Ya. Pada ustaz pula apa ukurannya?”
      “Kita hanya manusia. Akal kita terbatas. Ukuran dan penilaian kita juga pasti terbatas. Jika diserahkan kepada manusia mentafsir apa itu kebaikan, akan celaru dibuatnya.”
      “Mengapa?”
      “Kerana setiap manusia ada jalan berfikirnya sendiri. Saya bimbang nilai kebaikan akan menjadi suatu yang relatif dan subjektif, padahal kebaikan itu juga seperti kebenaran… ia suatu yang objektif dan mutlak, ” akui saya terus-terang.
      “Habis, untuk apa kita diberi akal? Kita harus rasional dan logik!”
      Saya cuba senyum lantas berkata,” akal perlu tunduk kepada penciptanya, Allah. Fikiran mesti merujuk kepada Al Quran dan Hadis. Itu kan lebih tepat… Ilmu kita terbatas, ilmu Allah Maha Luas.”
      “Jadi akal kita untuk apa?” desaknya lagi.
      “Untuk memikirkan apa hikmah kebaikan yang telah ditentukan Allah dan bagaimana melaksanakannya dalam kehidupan.”
      “Ertinya akal kita terikat?”
      “Akal kita bebas, tetapi dalam lingkungan syariat. Sama seperti bumi yang sedang ligat berpusing ini… tetapi tetap pada paksinya.”
      “Bukankah agama ini untuk orang yang berakal?”
      “Betul. Tetapi tidak semua perkara dapat dicapai oleh akal. Lebih-lebih lagi perkara-perkara yang ghaib, tidak akan terjangkau oleh akal. Syurga, Neraka, Titian Sirat, Mahsyar misalnya, wajib dipercayai dan diyakini tanpa perlu dilogik-logikkan lagi. Itulah iman.”
      “Ah, jauh kita menyimpang. Bukankah tadi kita berbincang tentang wanita yang baik? Saya ulangi, wanita yang baik tidak semestinya menutup aurat, betulkan?”
      “Separuh betul,” jawab saya.
      ”Kalau dia wanita yang jujur, terus-terang, pemurah dan lemah lembut… ya dia ‘baik’ di sudut itu. Tetapi jika dia mendedahkan auratnya, dia telah melanggar perintah Allah di sudut yang lain. Dia ‘tidak baik’ di sudut berpakaian, kerana hukum menutup aurat telah termaktub dalam Al Quran.”
      Anak muda di hadapan saya muram. Nampaknya dia belum berpuas hati.
      “Tetapi dia jujur, amanah…”
      “Orang yang baik menurut Islam ialah orang yang baik hubungannya dengan Allah dan manusia. Menutup aurat perintah Allah.”
      Anak muda di hadapan saya masih tidak puas hati. Perlahan-lahan saya tusuk dengan hujah yang memujuk, “namun percayalah jika benar-benar hatinya baik, insyaAllah lambat laun dia akan menutup aurat juga.”
      “Apa hujah ustaz? Pengalaman? Fikiran atau telahan?”
      “Masih merujuk kepada Al Hadis.”
      “Hadis yang mana?”
      “Hadis riwayat Bukhari mengisahkan seorang wanita pelacur berbangsa Yahudi yang telah memberi minum seekor anjing yang kehausan. Atas sebab sifat belas kasihannya itu dia mendapat hidayah lalu menjadi wanita yang solehah.”
      “Apa kaitan cerita itu dengan subjek yang kita bincangkan ini?”
      “Secara tidak langsung itu menunjukkan bagaimana jika hati seseorang mempunyai sifat-sifat baik seperti kasih sayang, belas kasihan dan pemurah, sekalipun kepada anjing, itu boleh menjadi sebab Allah kurniakan hidayah untuk dia beriman seterusnya menjadi wanita solehah.”
      “Maksud ustaz?”
      “Jika seorang wanita itu benar-benar baik hatinya insya-Allah lambat laun dia akan menutup aurat walaupun sebelumnya tidak menutup aurat.”
      “Oh, begitu. Kenapa ya?”
      “Allah menilai pada hati. Jika hati itu baik, lambat laun hal-hal luaran pasti mengikutnya jadi baik.”
      “Apa pula pendapat ustaz tentang wanita yang menutup aurat tetapi akhlak dan perangainya buruk?”
      “Bab aurat dia telah selamat. Alhamdulillah, kewajiban menutup aurat telah dipatuhinya. Apa yang tinggal… dia perlu membaiki akhlak dan perangainya. Dia perlu terus berusaha.”
      “Jika ada berpura-pura? Menutup aurat hanya untuk menunjuk-nunjuk atau sekadar tuntutan fesyen dan trend?”
      “Hati manusia kita tidak tahu. Kita tidak tahu hati wanita yang menutup aurat tu jahat atau tidak, samalah seperti kita tidak tahu samada hati wanita yang tidak menutup aurat itu baik atau tidak. Soal hati hak Allah…”
      “Tetapi katalah hati wanita yang menutup aurat itu benar-benar jahat…”
      “Jika hatinya benar-benar jahat… lambat laun dia akan mendedahkan auratnya semula.”
      “Mengapa?”
      “Menutup aurat adalah pakaian wanita yang solehah. Wanita yang jahat tidak akan mampu memakai pakaian wanita solehah.”
      “Patutlah saya lihat ada wanita yang dulunya memakai tudung labuh, tapi kemudiannya tudungnya semakin singkat, lama kelamaan mula memakai seluar ketat, kemudian berubah kepada memakai baju T sendat… lama-kelamaan bertudung ala kadar sahaja.”
      “Perubahan luaran gambaran perubahan hati. Yang tidak menutup aurat… akhirnya perlahan-lahan meningkat untuk menutup aurat kerana hatinya beransur jadi baik. Sebaliknya, yang menutup aurat… secara beransur-ansur akan mendedahkan auratnya jika kualiti hatinya semakin merosot.”
      “Siapa wanita yang paling baik?” tiba-tiba anak muda di hadapan saya bertanya sambil merenung muka saya. Serius dan tajam renungannya.
      “Tentulah isteri-isteri dan anak-anak nabi Muhammad s.a.w.” jawab saya pasti.
      “Bagaimana pakaian mereka?”
      “Tentu sahaja mereka menutup aurat. Dan mereka juga pasti memiliki hati yang baik. ”
      Kali ini dia pula terdiam. Melihatnya begitu saya terus mengasak, “kalaulah hati yang baik sahaja jadi pernilaian Allah, tentulah isteri-isteri dan anak-anak perempuan Rasulullah tidak perlu menutup aurat. Hati mereka sudah baik. Namun tidak begitu, hati yang baik bukan alasan untuk mendedahkan aurat.”
      “Wanita yang baik mesti menutup aurat?”
      “Ya.”
      “”Wanita yang jahat mesti mendedah aurat?”
      “Tidak semestinya, kerana ada wanita yang berhati baik tetapi belum menutup aurat kerana mungkin dia sedang berusaha untuk mengatasi halangan-halangan luaran dan dalamannya untuk menutup aurat.”
      “Apa yang boleh kita katakan kepada wanita begitu?”
      “Dia sedang berusaha menjadi wanita yang baik.”
      “Bagaimana pula dengan wanita yang menutup aurat tetapi buruk perangainya? Wajarkah mereka mendedahkan aurat supaya tidak hipokrit.”
      “Perangai yang buruk bukan alasan mendedahkan aurat. Bagi mereka ini, tuntutan menutup aurat sudah ditegakkan, alhamdulilah. Tinggal satu lagi, tuntutan memperbaiki akhlak… itu sahaja yang perlu dilaksanakan. Satu selesai, tinggal lagi satu. Namun bayangkan jika disamping perangai buruk, mereka juga turut mendedahkan aurat … Itu lebih buruk lagi. Dua perkara tak selesai, bab aurat dan bab perangai!”
      “Jadi apa kita nak kata tentang wanita yang menutup aurat tetapi buruk perangai ni?” Sekali lagi dia mengajukan soalan yang sama.
      “Wallahua’lam. Boleh jadi mereka juga sedang berusaha mengatasi halangan dalaman dan luarannya untuk memperbaiki perangainya. Dan nauzubillah, boleh jadi juga iman mereka sedang merosot sehingga menjejaskan akhlak mereka… yang lama kelamaan jika tidak diatasi akan menyebabkan mereka kembali mendedahkan aurat!”
      Dia senyum. Alhamdulillah.
      “Saya tahu apa yang saya akan lakukan sekarang…”
      “Kenapa? Mengapa? Punya kekasih tidak bertudung tetapi baik hatinya? Atau dikecewakan oleh wanita bertudung tetapi buruk perangainya?”
      Soalan akhir itu tidak terluahkan oleh saya. Saya simpan sahaja di dalam hati. Biarlah anak muda ini belajar dari pengalamannya… insyaAllah esok apabila dia mengalaminya sendiri, dia akan ingat satu persatu apa yang didengarnya pada hari ini!

      0

      0
      • minah jambu 24jam mengadap computer says:

        yg dedah aurat tk semesti nye jahat ! n kalau tutop aurat or selubong tk semesti nye baik…..!! yg penting hati jujor dn iklas itu yg penting ! orang dulu2 tkda pn isu tutop aurat !!

        0

        0
        • humaira says:

          Minah jambu 24jam ngadap computer… Ye betul, kalau tutup aurat or selubung tak semstinya baik. Tapi ORANG YANG BAIK MESTI TUTUP AURAT OR SELUBUNG:):):)

          0

          0
        • NFI says:

          Ayat minah jambu batu ni i dah besa dgr kuar dr org2 yg tk sampai lg hidayah nak tutup aurat..bg org mcm ni tu la prinsip drg pegang..tutup aurat belum tentu baik..tp kene ingat cik Jambu..kalau mlm ni mlm terakhir kita alamat menggelegak la kepala otak kita dibakar di dalam api neraka sebab dosa tak tutup aurat..ingat tu..ingat sehelai rambut tu berpuluh2 tahun kite di neraka..kalau awk tknak tutup aurat,ko takyah nak pengaruh org lain dgn statement ko yg mcm hawau tu…nanti ramai budak2 yg baru nak idop tu ikut statement ko..bl tye napa tk tutup aurat,dia repeat statement ko ni..ko nak ke tambah dosa:(

          0

          0
        • ciput says:

          minah jambu, aku pernah tanya mak aku y org dulu2 xde pun tutup aurat ni…pastu mak aku cakap, org dulu2 jahil…hukum hakam tunggang terbalik agy..skrg dh lain…ramai tokoh2 agama..so, kita xleh samakan yg dulu dan sekarang…ko tu sbnrnya xpuas hati kan kalau cite bab tudung sebab ko sndiri terkena tempiasnya..takut le tewww

          0

          0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      betol betol betol minah jambu setuju ngan kau ni mama cocoi diorang ni jenis suka cakap blakang ! nampak pompan atau mak cik mak cik tk pakai tudong nanti minah tudong ni ngumpat lah macm bagos ! kalau dh pakai tudong tu tk payah lah nk heboh2 macm bagos sangat ! nk tunjok pesen ke pe !

      0

      0
      • xara says:

        Assalammualaikum minah saudara seIslam xara, xara minta kalau ada apa yang xara akan ckp ni mengguris hati minah. .menutup aurat itu, sesuatu yang wajib, sayang. .tidak kira ikhlas atau tidak..

        sebagai contoh, jika kita bwak kereta laju2 smpi 160, padahal speed limit dy adalah 90km/j je, da sure kite kene saman, bukan? sama juga seperti agama Islam, sayang. . kite yg buat dosa byk,Allah akan hukum kita. janji Allah itu pasti, sayang. .sama ada kita ikhlas utk bwak kereta 90 atau tidak, kte wajib kene bwak 90.

        .begitu juga dalam penutupan aurat ,mendirikan solat dan lain2 lagi. penutupan aurat itu sesuatu yang wajib. .mungkin minah akan cakap, ta semestinya orang yang pakai tudung itu baik, xara ta sangkal, mungkin ade sesetengah yang begitu. .

        TETAPI, jika kita da mule memakai tudung, InsyaAllah, sempadan kita bagi melakukan dosa akan nampak lebih terang. .dy akan jadi mcm nie ‘aku nie pakai tudng, takkan na buat mcm nie’ kalau bukan seperti ini juga, InsyaAllah, Surat Al-Baqarah, Allah telah berfirman, “Dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu tentang ku, Maka(jawablah ), bahawasanya Aku adalah dekat”

        InsyaAllah, rahmat dan hidayah Allah ada dimana2 sahaja.
        xara juga pernah menjadi salah seorang yang minah cakapkn, pakai tudung tp pegi dating di khalayak ramai,, pendek kata, bdak nakal. .but syukur Alhamdulilah dengan hidayah yang Allah bgi kat xara,
        xara da berubah,

        minah sayang, hidayah Allah ada dimana2, tak usahlah kita menghakimi bgi yang memakai tudung itu baik atau tidak kerana itu urusan hamba dengan Allah. .

        mcm mne pun, tak patut bagi kita untuk bersangka buruk dengn sesiapa pun. .kerana mereka adalah ciptaan Allah SWT. .

        maafkan jika penulisan xara menyakiti mana2 pihak, xara cume ingin menjalankan tanggungjawab sebagai hamba Allah SWT yg byk lagi kekurangannya, betulkan ape yg xara silap ye. .

        salam sayang, xara. .=)
        Assalammualaikum. .

        0

        0
        • Mama CoCoy says:

          Pompuan bertudung lebih banyak berzina, buang anak, berkhalwat, rewang, tangkap gambar bogel, gatal dan semua benda yg sewaktunye.
          Pompuan bertudung tidak competitive dan haprak. Tengok wanita corporate yg maju semau tak bertudung.

          Conclusion pompuan bertudung ketingallan zaman dan layak untuk jantan2 kampung dan tak maju

          0

          0
        • yu says:

          jgn melampaui batas dlm bercakap.. terserah kpde kamu utk berfikir sebtoinye.. dah ade org yg memberitahu kpde kebenaran,tp jika kamu nk memekakkan telinga, membutakan mata,terserah.. hidayah milik Allah tp klu kamu sendri xmx mmg xdpat la.. Allah x memerlukan kamu yg terang-terangan menolak hukum Allah,malah Allah maha MAMPU menggantikan kamu dengn org laen.. Allah xrugi SEDIKIT pom jika kamu xnak memilih jalan ini,yg rugi kamu.malah berbondong2 lagi yg ingin trus berada dijalan ini.. kamu yg memilih..

          nak syurga Allah tp menentang hukum Allah,ckp aje la kamu tuh xnk menutup aurat.. yg nak g salahkan org bertudung kenapa,kat snih(jepun) berlambak je anak2 org kaya melayu,islam menutup aurat,yg hebat3.. jrg skli aku lihat yg xbertudg islam yg mmpu perform mcm yg mnutup aurat perform dalm idup or exam.. kamu itu yg menyempitkan pikiran kamu.. malah, berlambak2 yg jd org hebat, sebab mereka tau mereka itu cermin islam.. jadilah cermin islam yg baek, tolong la pnat sagt nak jwab kat org jpun disnih asal d islam tapi xbertudung???? kamu tulun jawab la eh!

          0

          0
        • ron says:

          x yah layan la si mama cocy ni… dia bukan Islam pon..

          0

          0
        • awatif says:

          salam.. awak cakap mcm ni ibarat awak menidakkan hukum dan perintah ALLAH.. awak ni islam ke bukan? kalau islam, mari kita bertaubat..

          dari DIA kita datang, kepada DIA kita kembali :)

          0

          0
  49. Moshi moshi says:

    aku tgk diana makin cantek apabila dah bertudung. tok ti bila lagi?bila nk tutup jambul tok ti tu?

    0

    0
  50. Ryn says:

    aku suka Diana Amir yang sekarang…

    0

    0
  51. ck slmh says:

    alhamdulillah..
    dlm cite AMD seksi gile minah ni.
    tp skrg totally changed!
    syukur….

    0

    0
  52. zara says:

    alhamdulillah…tapi tlg la delete pic die yg x pakai tudung..kat google ke kat mane2 je la supaye dapat menambahkan pahala die klu x de org tgk pic aurat die..insyaallah.. :)

    0

    0
  53. wan nor anura says:

    alhamdulillah..sejuk ati ni melihat..kta berubah mnjadi lbh baik..insyallah…

    0

    0
  54. macam2 says:

    subhanallah cantiklah

    redup je muka =)

    0

    0
  55. Ed says:

    Cntik diana amir….makeup pn nipis jek, tu yg wat muka die nmpk berseri2…ni bru la ORI…diana u r so sweet….ni xde la over sgt cam citer sinetron, atas sejadah pn muka penuh ngan blusher cam pas kna sepak siap mata kuyu bkn sbb insaf tp sebab bulu mata palsu berat sgt..hahahaha

    0

    0
  56. 2 pelakon dalam cerita Aku Masih Dara dah bertudung. Tinggal Yana sorang je yang belum….

    0

    0
  57. kucing parsi says:

    subhanallah..cantiknya dia..tenang je..xperlu make up yg tebal utk kelihatan cantik..keep it up dear..rezeki Allah ada di mana2..bumi Allah ni luas…kalau kita sentiasa berusaha,insyaAllah ada bahagian untuk kita..istiqamah girl..

    0

    0
  58. akuhero says:

    Subhanallah..dulu aku meluat tgk ms dia trgedik2..tp skrg aku mcm dh jtuh cnta tgk keayuannya..huhu…HIDAYAH MILIK ALLAH…

    0

    0
  59. Padayappa says:

    Sapa di Diana Amir ni? Tak kenal pon!!!

    0

    0
  60. LALA says:

    Alhamdulillah..comey sgt Diana Amir kn… tp saya ada nak bg cadagan sikit, apa kata mana2 media, apabila sudah mengetahui penghijrahan seseorg artis atau selebriti, tolong la delete sume gambar diorg yg dulu2,yg x tutup aurat tu..kesian diorg, wpun telah berhijrah tapi gambar aibnya masih di pandang pihak luar..kn kn kn… have a nice day…

    0

    0
  61. elleshuzz says:

    Wow!!! Siyes cantik la Diana Amir ni pakai tudung. Muka pun tenang je alhamdulillah… semoga hijrah ni berterusan dan diberkati Allah SWT hendaknya.

    0

    0
  62. hoihoi says:

    tibetibe jadi cantik , memang bile tutup aurat ni maken berseri-seri en ? :D

    0

    0
  63. awatif says:

    atif tgk kening diana amir pon dah tebal ckit.. x halus n nipis mcm dulu.. better xpyh cukur or repair kening.. lg cantik :)

    p/s: suka tgk perempuan sebelah diana yg pkai tudung kelabu.. cantik..

    0

    0
  64. aatik says:

    comelnya…sejuk mata memandang…

    0

    0
  65. who cares says:

    alhamdulillah…

    bukti hikmah Allah bg pd dia..ms tgh seksi banyak beno cite -ve..yg nyampah..yg meluat..perangai serba xmolek dimata masyarakat..

    tp bile dah hijrah menutup aurat…semua sayang..semua suka…pakai sempoi pun org suka tgk….xmakeup pun dah nmpk comel…

    syukur…

    0

    0
  66. shazha says:

    sgt comell.. :)

    0

    0
  67. jimmy says:

    Perfect!! Sejuk mata memandang..

    Say no to fashion bungkus kepala & nampak bentuk badan & dada

    0

    0
  68. k-lover says:

    alhamdullillah…..akhirnye…semoga tuhan memberi petunjuk kepada dye…amin, ok n cute je muka dye…

    0

    0
  69. izan ishak says:

    suka sgt tgk diana amir skrg. even dgn mekap yg minimum/tanpa mekap….dia sangat2 cantik!

    0

    0
  70. saya anak malaysia says:

    saya yang perempuan tgk ni pun rase kagum dgn kacantikkan diana amir..dari seorang yg seksi terus berubah mcm ni..n lg respect die sikit pun tak ckp besar n angkuh dgn perubahan die 2..bangga betul..sejuk sgt mata memandang..ini baru betul2 idola mcm ni..harap2 lepas ni saya akan bertudung mcm die..doakan!

    0

    0
  71. Budak Nakal says:

    sangat sweet…comel lah…

    “Gambar Adik Khairul Fahmi Che Mat Meninggal Dunia”
    http://kozumiro.blogspot.com/2011/12/gambar-adik-khairul-fahmi-che-mat.html

    0

    0
  72. kaloi says:

    dodi pkai tudung!!!! tk bleh la nk ajk dia g clubng lg.. tk sesuai

    0

    0
  73. alovera says:

    kalau malas nk tutup aurat sendiri x payah byk bunyi,
    ckp pmpuan bertudung hipokrit la apa la,
    diam- diam sudah,
    dalam kubur nanti jawab!

    0

    0
  74. alovera says:

    kalau x nak tutup aurat sendiri x payah byk bunyi ckp pmpuan bertudung hipokrit la apa la, diam2 sudah, dalam kubur nanti jawab!

    0

    0
  75. has says:

    Pelik lah artis kat malaysia ni pakai tudung pun nak jadi topik ni kan dah wajib dalam agama… Ingat pakai tudung ni fesyen ker??Lainlah beyonce pakai tudung tu boleh dihairankan….

    0

    0
  76. saya tak tau nak kata apa lagi. sukanya saya tengok. nak nangis… ye saya menangis kerana perubahan ke jalan yg diredhoi. :”)

    0

    0
  77. Ctk II says:

    syukur..Alhamdulillah…sangat manis dan semoga beliau sentiasa dilindungi Allah…dan sentiasa dijalan Allah…

    0

    0
  78. aqua says:

    sj nak bkongsi pglmn sy.syukur kpd Allah sy skrg sdh 2 bln mngenakn tudung sbgi pmakaian wajib sy.klu sblum ni sy hanya btudung ktika bkrja sj.pcaya tak dr mana sy dpt kekuatan utk brubah?d ruang beautifulnara ini.ya betul.asalnya sy hanya suka2 buka bn.tp komen2 ilmiah & keagamaan mbuka hati sy dsamping cerita2 hijrah artis wanita sprt diana & irma.Allah berikn hidayah mlalui pmbacaan d bn ini.yalah nak harapkn sy buka blog agama mmg agak liat sikit.skrg sy smakin rajin mencari ilmu2 agama d ruang maya tanpa smpadan ini.sy berusaha utk mjadi lebih baik sprt meninggalkn amalan mncukur kening, menutup kaki dgn stokin atau kasut but kerna kaki juga aurat.wpun pada mulanya agak susah tp sy cuba kuatkn hati.skrg klu ada lelaki bkn mahram btandang krumah sprt abg ipar pun sy akan memakai tudung.prubahan yg drastik tp sy bsyukur sgt.lg pun sy sygkn suami & tak ingin mengheretnya k neraka krn sy.siapa kata d blog artis tdk bleh bdakwah?terima kasih kpd pmberi2 komen yg bernas.smoga anda smua drahmati Allah.tak lupa kpd abg nara jg.akhir skali doakan sy istiqamah dgn prubahan ini smpi bila2.syukur Alhamdulillah :)

    0

    0
  79. Elly says:

    Sayang Diana Amir! Mmmuahhhhhhhhhhhh! <3

    0

    0
  80. peaze2biey says:

    pemuda 1 : kenape pemuda islam nak kan isteri yang tutup auratnya..?
    pemuda 2 , ambil 2 paket coklat, satu di buangkan kulitnya dan satu lg dibiarkan berbalut, lalu di buangkan di tepi jalan..
    pemuda 1: kenapa di buang coklat itu?
    pemuda 2 : yg mn saudara akan pilih jika coklat itu masih boleh di makan?
    pemuda 1: mst lah yg masih berbalut sb bersih
    pemuda 2: maka itulah jawapan utk soalan saudara td, setiap lelaki iginkan wanita yg akn menjadi permaisuri hidupnya mesti lah yang menutup aurat..bukan yang terdedah saner sini…spt coklat yg tadi da kotor terkene ‘debu’ dunia, saper yang nak..?

    0

    0
  81. mama mea says:

    lebih sweet berbanding dlm aku masih dara..[:-bd]

    0

    0
  82. Willetta says:

    Great review! This is truly the type of post that needs to be shared around the web. Shame on the search engines for not positioning this blog post higher!

    0

    0
  83. she says:

    ni kat kolej saye. :D

    0

    0
  84. yayahybrid says:

    wow ! beautiful ! like ! like ! :)

    0

    0
  85. ikisy says:

    cntik btol la diana amir niy…after pkai tudung….comel gile!!!

    0

    0